PDA

View Full Version : Topvechter Lumpini sloopt kampioen Channel 7 Stadium



Djani
24-11-2010, 21:48
14 oktober vocht de 22-jarige voormalig Lumpini en Rajadamnern kampioen Saketdao Phetchpayathai tegen de kampioen van Channel 7 Stadium Denkiri sor. Sommai.
Saketdao won in 2007 en 2009 de prestigieuze Muay Thai Fighter of the year award (Ramon Dekkers was de eerste buitenlandse vechter die deze prijs won in Thailand) en draait al jaren mee aan de top in Thailand.
Naast de twee grootste Muay Thai-stadions Lumpini en Rajadamnern zijn er nog twee grote stadions in Bangkok: Channel 7 Stadium en Siam Omnoi Stadium. De kampioenschappen daarvan zijn minder prestigieus dan die van Lumpini en Rajadamnern, maar desalniettemin vechten er ook een hoop topvechters aangezien daar ook geld te verdienen valt. Het niveau ligt er iets lager, maar is wel competitief. Toen Buakaw zijn debuut bij K-1 Max maakte was hij kampioen van Siam Omnoi Stadium en was hij bezig aan een opmars in Lumpini.
In deze partij (die op 59kg wordt gevochten) vecht de technische topvechter Saketdao tegen een kampioen van Channel 7 Stadium. Zoals bij elke Thaise partij begint het rustig, maar in de derde ronde gaat het slugfest van start dat eindigt in de vierde ronde. Het zakelijke (blessurevrije) vechten gaat het raam uit. Me ribben doen al pijn als ik er naar kijk. Enjoy!!

http://www.youtube.com/watch?v=2WaXLBusKyw (http://www.youtube.com/watch?v=2WaXLBusKyw)

Sadix
24-11-2010, 22:47
gruwelijke vette partij dit!

die blauwe is ook vreseljk met die ellebogen alleen wel heel roekeloos maar super vet om naar te kijken!

Thnx!

Djani
24-11-2010, 22:55
gruwelijke vette partij dit!

die blauwe is ook vreseljk met die ellebogen alleen wel heel roekeloos maar super vet om naar te kijken!

Thnx!

Ze gooien echt alles wat ze hebben naar elkaar. De variatie van trappen, ellebogen, knieen en stoten is echt heerlijk om naar te kijken.

PS. De partij was trouwens 14 november i.p.v oktober. Kan m niet meer editen.

Mattie73
24-11-2010, 23:42
Prachtige pot.
Dit is de echte shit. Fuck die K1 regels. Echt jammer dat we in Nederland zijn doorgeslagen in het K1. Temeer omdat wij in Nederland juist altijd zo goed waren in het full muaythai (Ramon Dekkers, Ivan Hyppolyte, Peter Smit, Rayen Simson, Gilbert Balentine, etc. etc.).

payap
24-11-2010, 23:55
Thanx Djani,

heerlijk om te zien weer.

kentaro
25-11-2010, 03:55
Top gevecht!!!

Khanom Thom
25-11-2010, 08:36
Thnx Djani!!

Djani
25-11-2010, 13:50
Prachtige pot.
Dit is de echte shit. Fuck die K1 regels. Echt jammer dat we in Nederland zijn doorgeslagen in het K1. Temeer omdat wij in Nederland juist altijd zo goed waren in het full muaythai (Ramon Dekkers, Ivan Hyppolyte, Peter Smit, Rayen Simson, Gilbert Balentine, etc. etc.).

Reps!! Had het zelf niet beter kunnen zeggen.

Ik vind het jammer dat we geen Nederlanders in de top 10 rankings van Lumpini en Rajadamnern zien. Fransen zijn er wel, maar die presteren tegenwoordig ook niet meer spectaculair. Vooral in de zwaarste gewichtsklasse van Rajadamnern (72,5kg, Lamsongkram Chuwattana is daar al 5 jaar de alleenheerser) zou er wel een kampioenschap gehaald kunnen worden als een van de Nederlandse toppers er zich op richt en regelmatig onder FMT regels vecht. Het is financieel misschien niet erg aantrekkelijk (ik weet niet wat de gages daar zijn), maar het is wel de hoogst haalbare eer.

BiCkOnE
25-11-2010, 13:55
Thanks Djani, wat een knal pot!!

Irishrover
25-11-2010, 14:16
Heerlijke pot vechten, harde stoten, knieen, ellebogen etc. Vind diegene in het blauwe broekje ook goed, in de 4e ronde leek hij moe & kon de lumpini kampioen het afmaken.

Jammer dat we dit in inderdaad niet NL krijgen te zien, vooral het clinchwerk vind ik prachtig om te zien. Het is niet zoals men vaak aangeeft: 'Een beetje hangen & uitrusten'. Dit is pure techniek & kracht.

Thanks Djani.

Hendy
25-11-2010, 20:25
Was weer genieten.. tnx Djani!

Kemal
25-11-2010, 21:27
wat een slugfest , geweldig!

marcelt
27-11-2010, 20:58
Mooi hoor. bedankt.

Koike88
28-11-2010, 03:13
Er zijn genoeg top Channel 7 vechters die ook Lumpini kampioenen slopen. Ik kijk altijd graag naar de nieuwste muay thai wedstrijden van Channel 7. Je hoort het publiek ook std. de wedstrijd beleven. Typerend voor Thailand. Bij elke rake trap "Oeweejjj, Eeeyyy, PELENG" en het commentaar is ook geweldig ondanks dat ik 't niet versta..

Mister T.
28-11-2010, 10:21
Thanks, erg mooie partij!

T.