PDA

View Full Version : Bas Rutten over "knees to the head and elbows"



Slome
26-11-2010, 00:44
Bas Rutten over "knees to the head and elbows"

http://fightgameblog.com/wp-content/uploads/2009/04/bas.jpg

"How many people have you seen get KOd by elbows? You can count them on one hand. You just get cut, its only on the outside, nobody gets knocked out!

I don't get it, you know.I would say... allow knees on the ground because that will knock people out. Getting hit by a elbow and get cut. Thats not me.

I know people who have based their entire career of cutting people. Never knocking anybody out, never submitting anyone. Not even cutting by elbow strikes, just rubbing it. That's it. And then they will win the fight."

check hieronder het half uur duurende interview met "El Guapo"....


http://vimeo.com/17107656

joost
27-11-2010, 16:50
Leuk gesprek met bas! erggg leerzaam!

remco pardoel
27-11-2010, 18:54
Hmmm ;)

PinPoint
27-11-2010, 19:10
Zegt ie nou dat de 'schroef' beweging zinloos is bij een stoot?

Je reageert niet op een jab? Dus boksen kunnen ze ook wel opdoeken, wat zegt ie nou helemaal?

Ik vraag mij af wat top kick boks trainers hierop te zeggen hebben. Alles de deur uit en opnieuw beginnen?

Kemal
27-11-2010, 19:25
Mooi om te zien als Bas vol enthousiasme vertlet over zn technieken..

Bartju
27-11-2010, 20:12
Ok bas!

Slome
29-11-2010, 02:02
TTT

slashd
29-11-2010, 13:35
Interessante video, maar dit is geen gesprek of interview maar een monoloog. Beetje jammer.

Het draaien van de arm is toch ook omdat je dan meer kracht genereert?

Vandaan
29-11-2010, 15:44
Zegt ie nou dat de 'schroef' beweging zinloos is bij een stoot?

Je reageert niet op een jab? Dus boksen kunnen ze ook wel opdoeken, wat zegt ie nou helemaal?

Ik vraag mij af wat top kick boks trainers hierop te zeggen hebben. Alles de deur uit en opnieuw beginnen?

Hij zegt niet dat dit bij kickboxen of boxen geen zin heeft. Hij beweert dat dit in MMA geen zin heeft. Als je in MMA een slappe jab geeft sta je open voor een takedown.
Het zelfde geldt voor binnenkant lowkick, dat wordt ook door de betere MMA trainers geadviseerd om niet te gebruiken.