PDA

View Full Version : It's Showtime wil in 2011 USA veroveren



Slome
26-11-2010, 22:39
It's Showtime Plans to Run Events in the United States in 2011

http://www.mmazone.nl/wp-content/uploads/showtime.jpg

Today we made aware by a number of solid sources that Amsterdam's It's Showtime promotion, led by Simon Rutz, has been working towards a full-on assault on the American market by running shows in the US in 2011. It's Showtime late last week claimed they had big news coming up and the general rumblings were that it would simply involve Badr Hari who was being released from prison and facing a hearing this Monday. They also hinted that this big news involved K-1, whom they work closely with.

Our sources have hinted that there is a plan for multiple shows in the United States, with a possible first show happening early in 2011 in Oklahoma (a strong MMA market). It's Showtime's management company, Black Label, currently employs such world-famous kickboxers as Badr Hari, Hesdy Gerges, Tyrone Spong, Giorgio Petrosyan, Melvin Manhoef, Gago Drago, Pajonsuk and many, many more. With the right partners in the United States, It's Showtime and kickboxing in general could be a giant success.

http://www.thaibel.be/files/It%27s%20showtime%20Lommel%202009%2004.jpg

The truth is, no one outside of K-1 has attempted to promote kickboxing on a high level, and until K-1 decides to make a US return there is no one outside of It's Showtime better equipped for running American shows. K-1's last attempts have all been in either Hawaii or Las Vegas, with the Las Vegas market all-but drying out for them near the end and the shows not promoting high level talent. To make kickboxing work in the United States you need to promote at the highest level and offer up fans intriguing fights. The average fan is internet-savvy enough to know where to look to find information out about fights right now, and if It's Showtime can provide fights with their big name fighters, they will turn some heads.

Still no word on any possible television partners or promotional partners, but it is always safe to say that when it comes to combat sports in the United States that HDnet probably has their hand in the cookie jar somehow. There have also been rumors of Strikeforce working with It's Showtime to promote fights in the United States, which makes sense when you think back to Strikeforce being a kickboxing promotion run by Scott Coker and their PR guy Mike Afromowitz formerly writing for K-1 USA, this is their roots. K-1 could also very easily have a level of involvement in this as they have always worked closely with It's Showtime and there does not seem to be an end in sight for that relationship

http://www.itsshowtime.nl/fight/images/stories/nieuws_pics/nieuws_algemeen.jpg

bron: Head Kick Legend - For MMA Fans (http://www.headkicklegend.com)

Kemal
26-11-2010, 23:01
Hele mooie ontwikkeling voor de sport en voor It's Showtime!

Baske
26-11-2010, 23:37
En met veroveren bedoelen ze wat precies? De UFC zullen ze niet van de markt afslaan, en Strikeforce zal waarschijnlijk ook niet veel eronder lijden. Ben benieuwd welke Amerikaanse vechters ze willen aantrekken.

superstucie
26-11-2010, 23:55
dit kan wel eens een schot in de roos zijn!!

Anderson
27-11-2010, 00:28
Kickboksen is nog nooit populair geweest in de V.S en dat gaat het ook niet worden. Er zijn wel bepaalde stijl wat de amerikanen geweldig vinden. Badr Hari agressieve stijl houden ze wel van. Arrogante vechters als Sudsakorn vinden ze ook helemaal geweldig[Sefo vs Eastman in Las Vegas] Mike Zambidis stijl vinden ze ook mooi.

Maar mensen als Spong, Overeem, Shilt, Zimmerman vinden ze gewoon niks .Wel natuurlijk Overeem in de MMA. Maar kickboksen nee.

Baske
27-11-2010, 04:18
Ik zou eerst eens proberen Nederland weer te stabiliseren. Zodra je je thuismarkt op orde hebt kun je weer naar buiten gaan kijken...

blackadder
27-11-2010, 04:27
Kickboksen is nog nooit populair geweest in de V.S en dat gaat het ook niet worden. Er zijn wel bepaalde stijl wat de amerikanen geweldig vinden. Badr Hari agressieve stijl houden ze wel van. Arrogante vechters als Sudsakorn vinden ze ook helemaal geweldig[Sefo vs Eastman in Las Vegas] Mike Zambidis stijl vinden ze ook mooi.

Maar mensen als Spong, Overeem, Shilt, Zimmerman vinden ze gewoon niks .Wel natuurlijk Overeem in de MMA. Maar kickboksen nee.
X2
De K1 heeft het jaren lang geprobeerd. En het is uiteindelijk op niks uitgelopen. Ja. Als er wat grote Amerikaanse namen waren waarmee men publiek zou kunnen trekken. Maar het niveau in Amerika is gewoon te laag. Kon men ook toen in de K1 zien toen er nog Amerikanen waren die eraan mee deden.

Vince
27-11-2010, 10:09
Met namen als een Melvin Manhoef, Andre Arlovski, Overeem heeft het zeker kans van slagen.
Jammer genoeg denk ik niet dat Its showtime zich zulke namen kan veroorloven in 1 event.

lopez86
27-11-2010, 10:35
Ik zou eerst eens proberen Nederland weer te stabiliseren. Zodra je je thuismarkt op orde hebt kun je weer naar buiten gaan kijken...

Met de huidige ontwikkelingen en het gedoe met van der Laan denk ik dat dit strategisch juist niet slim is.
In Nederland ligt de goeie naam Showtime juist onder vuur, sponsors trekken weg, negatieve publiciteit.
Daar kan je als organisatie weinig aan doen.
It's Showtime heeft op europees niveau meer aanzien van op nationaal niveau.
Kan je wel blijven wachten totdat het ooit beter wordt, maar dan ga je als organisatie kapot.
Stilstand is achteruitgang.


X2
De K1 heeft het jaren lang geprobeerd. En het is uiteindelijk op niks uitgelopen. Ja. Als er wat grote Amerikaanse namen waren waarmee men publiek zou kunnen trekken. Maar het niveau in Amerika is gewoon te laag. Kon men ook toen in de K1 zien toen er nog Amerikanen waren die eraan mee deden.

Kan zijn, maar Japan is een vrij conservatieve cultuur met weinig inlevingsvermogen voor het westen, wat uiteindelijk hun marketingcapaciteiten kwa buitenland inperkt.
Dat blijkt al jaren uit het businessmodel dat ze nu hanteren, K-1 is wereldwijd bekend en ze gaan inmiddels bijna failliet, dan doe je toch iets fout.

It's Showtime daarentegen groeit al jaren op internationaal gebied, en zij hebben een héél erg groot netwerk.
Dat heeft de K-1 ook maar terwijl dat aflopende zaak is groeit Showtime juist op internationaal gebied, zij weten er goed gebruik van te maken.

MMAFAN-1122
27-11-2010, 10:43
Ik ben benieuwd...

blackadder
27-11-2010, 12:51
Kan zijn, maar Japan is een vrij conservatieve cultuur met weinig inlevingsvermogen voor het westen, wat uiteindelijk hun marketingcapaciteiten kwa buitenland inperkt.
Dat blijkt al jaren uit het businessmodel dat ze nu hanteren, K-1 is wereldwijd bekend en ze gaan inmiddels bijna failliet, dan doe je toch iets fout.

It's Showtime daarentegen groeit al jaren op internationaal gebied, en zij hebben een héél erg groot netwerk.
Dat heeft de K-1 ook maar terwijl dat aflopende zaak is groeit Showtime juist op internationaal gebied, zij weten er goed gebruik van te maken.
Dan nog zul je wat Amerikanen nodig hebben om publiciteit te scheppen waar mensen op af blijven komen. Anders wordt het een eenmalig iets. En welke Amerikaan kun jij zo bedenken die een redelijke kans heeft om bv. van Saki te winnen?

Anderson
27-11-2010, 13:05
Dit zijn een paar partijen die ik me kan bedenken die de Amerikanen willen zien

boks partij Badr Hari - Cain Velasquez
kickboks partij of mma Melvin Manhoef - Quinton Jackson
Sudsakorn - Robin van Roosmalen

Sjaak
27-11-2010, 13:08
Ben benieuwd, leuk hoor ..... veel succes

Richelieu
27-11-2010, 13:27
Dennis Warner promoot al jaren Muaythai in Amerika in samenwerking met de WBC, maar is tot dusver de enige die succesvol is gebleken.

lopez86
27-11-2010, 13:31
Dan nog zul je wat Amerikanen nodig hebben om publiciteit te scheppen waar mensen op af blijven komen. Anders wordt het een eenmalig iets. En welke Amerikaan kun jij zo bedenken die een redelijke kans heeft om bv. van Saki te winnen?

Ik denk dat júist dit een verkeerde manier van aanpak is.
De K-1 heeft het ook zo aangepakt, en kijk wat het hun heeft opgeleverd.

Op deze manier verkoop je een verkeerd product aan het publiek.
Men koopt niet een kaartje voor het spektakel kickboksen, maar voor een persoon dat een bepaalde acte de presènce geeft.
En met een beetje pech word je als organisatie nog afhankelijk van die persoon ook.
Naast dat organisaties op deze manier op hun rug gegaan zijn (Affliction met Fedor, eliteXC met Kimbo) werkt dit op de lange termijn natuurlijk nooit.
Voorbeeld: hoewel vechters als Brock Lesnar en GSP absoluut ppv's en stoeltjes verkopen zal een UFC evenement echt niet kapot zijn als zij er niet zijn.
Anderson Silva is braziliaans en spreekt tijdens interviews nooit engels, toch is hij razend populair bij amerikaans publiek.
Ander voorbeeld: als ik aan It's Showtime denkt, denk ik aan vette kickbokspartijen en spektakel maar nooit aan een specifieke vechter.
Deze organisaties verkopen hun naam goed.

payap
27-11-2010, 13:41
In je voorbeelden dat je het over MMA Lopez. En dat is mega in de USA en kickboksen/K-1 niet. Mede door de Amerikaanse cultuur is MMA een sport die ze ligt. Kickboksen heeft het nooit echt goed gedaan en ook de K-1 niet. Het enige wat men in de USA nog wat doet is muaythai (en zoals Harmen zeg met maar 1 promotor die wat succes heeft).

Als een sport in de volksaard niet ligt krijg je het er moeilijk in. Kijk maar hoeveel geld er in gepompt is om voetbal populair te maken in de USA. Zelfs de WK hebben ze er heen gehaald. Allemaal voor nope want de gemiddelde Amerikaan heeft andere intresse in sport.

Bartju
27-11-2010, 13:42
Ben benieuwd of het aan zal slaan in usa

blackadder
27-11-2010, 13:43
Ik denk dat júist dit een verkeerde manier van aanpak is.
De K-1 heeft het ook zo aangepakt, en kijk wat het hun heeft opgeleverd.

Op deze manier verkoop je een verkeerd product aan het publiek.
Men koopt niet een kaartje voor het spektakel kickboksen, maar voor een persoon dat een bepaalde acte de presènce geeft.
En met een beetje pech word je als organisatie nog afhankelijk van die persoon ook.
Naast dat organisaties op deze manier op hun rug gegaan zijn (Affliction met Fedor, eliteXC met Kimbo) werkt dit op de lange termijn natuurlijk nooit.
Voorbeeld: hoewel vechters als Brock Lesnar en GSP absoluut ppv's en stoeltjes verkopen zal een UFC evenement echt niet kapot zijn als zij er niet zijn.
Anderson Silva is braziliaans en spreekt tijdens interviews nooit engels, toch is hij razend populair bij amerikaans publiek.
Ander voorbeeld: als ik aan It's Showtime denkt, denk ik aan vette kickbokspartijen en spektakel maar nooit aan een specifieke vechter.
Deze organisaties verkopen hun naam goed.
Ik weet niet hoor. De UFC is opgericht door Brazilianen. En die hebben ook het mateloos populaire BJJ naar de VS gebracht. GSP is misschien geen Yank. Maar hij is wel Canadees. Dus nog wel, sort of, 'Amerikaan'. Welke andere vechter die niet uit één van die drie landen komt is razend populair bij het publiek aldaar?
De enige niet Amerikaans/Braziliaans/Canadeze vechter met de mogelijkheid om publiek aldaar te trekken zou misschien nog Overeem zijn. En dat ook alleen maar als hij zijn volgende Strikeforce partij overtuigend wint. Het liefst tegen Werdum.
De veiligste manier is nog altijd om lokale helden te vinden die het tegen de top kunnen opnemen. Maar ja. Die zou men eerst nog moeten opbouwen.

lopez86
27-11-2010, 14:02
Ik weet niet hoor. De UFC is opgericht door Brazilianen. En die hebben ook het mateloos populaire BJJ naar de VS gebracht. GSP is misschien geen Yank. Maar hij is wel Canadees. Dus nog wel, sort of, 'Amerikaan'. Welke andere vechter die niet uit één van die drie landen komt is razend populair bij het publiek aldaar?
De enige niet Amerikaans/Braziliaans/Canadeze vechter met de mogelijkheid om publiek aldaar te trekken zou misschien nog Overeem zijn. En dat ook alleen maar als hij zijn volgende Strikeforce partij overtuigend wint. Het liefst tegen Werdum.
De veiligste manier is nog altijd om lokale helden te vinden die het tegen de top kunnen opnemen. Maar ja. Die zou men eerst nog moeten opbouwen.

Ik ben het zeker met je eens dat lokale helden een vereiste zijn, maar denk dat dat niet is waar de focus op moet liggen.
Het grote plaatje moet kloppen en het product bij de UFC is vette, spectaculaire MMA partijen.
Op het moment dat dat niet zo is hebben ze een probleem, en dat hebben ze tegenwoordig ook.
Als je onnodig een saaie partij neerzet flikkeren ze je er nu gewoon uit.
Met de fusie van WEC is het aantal vechters hoger dan het aantal evenementen dus daardoor kunnen ze flink wat namen schrappen.
Gerrald Harris is een voorbeeld hiervan.
Was 17-3, een 10-fight winstreak en 3-0 in de UFC, verliest één partij en is gelijk gecut, alleen omdat ie geen goede partij neerzette.
Dit is natuurlijk heel radicaal maar ik snap het punt van de UFC wel.
Als zij willen doorgroeien komt met saaie partijen hun product in gevaar.

blackadder
27-11-2010, 14:57
Ik ben het zeker met je eens dat lokale helden een vereiste zijn, maar denk dat dat niet is waar de focus op moet liggen.
Het grote plaatje moet kloppen en het product bij de UFC is vette, spectaculaire MMA partijen.
Op het moment dat dat niet zo is hebben ze een probleem, en dat hebben ze tegenwoordig ook.
Als je onnodig een saaie partij neerzet flikkeren ze je er nu gewoon uit.
Met de fusie van WEC is het aantal vechters hoger dan het aantal evenementen dus daardoor kunnen ze flink wat namen schrappen.
Gerrald Harris is een voorbeeld hiervan.
Was 17-3, een 10-fight winstreak en 3-0 in de UFC, verliest één partij en is gelijk gecut, alleen omdat ie geen goede partij neerzette.
Dit is natuurlijk heel radicaal maar ik snap het punt van de UFC wel.
Als zij willen doorgroeien komt met saaie partijen hun product in gevaar.
Okay. Bedankt voor de uitleg. Maar ik dacht dat we het hier over It's Showtime hadden.:lol:

lopez86
27-11-2010, 23:45
In je voorbeelden dat je het over MMA Lopez. En dat is mega in de USA en kickboksen/K-1 niet. Mede door de Amerikaanse cultuur is MMA een sport die ze ligt. Kickboksen heeft het nooit echt goed gedaan en ook de K-1 niet. Het enige wat men in de USA nog wat doet is muaythai (en zoals Harmen zeg met maar 1 promotor die wat succes heeft).

Als een sport in de volksaard niet ligt krijg je het er moeilijk in. Kijk maar hoeveel geld er in gepompt is om voetbal populair te maken in de USA. Zelfs de WK hebben ze er heen gehaald. Allemaal voor nope want de gemiddelde Amerikaan heeft andere intresse in sport.


Ik weet niet tot op welke hoogte het populair was, maar kickboksen had onder full-contact regels toch vrij veel succes? met jongens als Rick Roufus?
Kan ook zijn dat ik het mis heb, was ver voor m'n tijd natuurlijk ;-)
Ik denk niet dat het makkelijk is, maar It's Showtime heeft wel meer draagvlak heeft als bijvoorbeeld Warner om het succesvol te maken.

De vlieger van voetbal ben ik het niet helemaal mee eens, voor balsporten is er tenslotte veel meer draagvlak in de USA.
Bijna alle balsporten worden vanaf High School in het schoolprogramma opgenomen totdat er afgestudeerd wordt, vechtsport niet.
Daardoor is er teveel op ander balsportgebied te halen om ook in het voetbal succesvol te zijn, en als amerikanen internationaal niet meetellen met een sport doen ze het al gauw liever niet.
Op vechtsportgebied is er nu slechts boksen en mma, met kickboksen/mt als een grote minderheid.
Maar in het MMA wil men juist spectaculaire staande gevechten zien.
It's Showtime heeft hier meer kans van slagen dan wie dan ook maar Amerika is gróót.

marcelt
28-11-2010, 00:00
IK denk dat kickboksen kan meevaren op de populariteit van MMA en de voorliefde voor veel mensen voor het staande gevecht. Ben benieuwd!

blackadder
28-11-2010, 01:13
en als amerikanen internationaal niet meetellen met een sport doen ze het al gauw liever niet.
En dat is nou juist mijn punt. Want welke amerikaan telt er in het kickboksen internationaal nou mee? Ik kan er zo geen bedenken.

lopez86
28-11-2010, 13:33
En dat is nou juist mijn punt. Want welke amerikaan telt er in het kickboksen internationaal nou mee? Ik kan er zo geen bedenken.

Feit.
Maar aan de andere is er ook nog nooit serieus geinvesteerd in het kickboksen, ook niet door K-1, en is in het MMA de vraag naar (goede) staande vechters groot.
Verder is er weinig concurrentie van andere (staande) vechtsporten, itt tot andere sporten die nationaal en internationaal al ver doorontwikkeld zijn.
De huidige vechtsportscene is nog jong.
Er is ruimte voor, maar er is nog niemand geweest met genoeg draagvlak die er echt in geïnvesteerd heeft.

blackadder
28-11-2010, 15:01
Ja. Maar dat heeft tijd nodig. Tot 2011 denk ik niet dat het iemand in de US lukt om een of meer vechters te produceren die mee kunnen met de It's Showtime top.

Slome
29-11-2010, 17:37
Simon Rutz Responds to It's Showtime US Expansion Rumors
In case you missed it over the holiday weekend, one of the biggest international stories in the world of kickboxing is the rumored expansionof It's Showtime into the US market. As we wrote, the rumors we heard had It's Showtime planning multiple US shows in 2011, with Oklahoma identified as one of the first markets.

We reached out to It's Showtime head Simon Rutz for more information. He confirmed to HKL that IS is indeed in talks to bring shows to the United States next year, and that they have "just started to talk about this." He also confirmed that IS does have big expansion plans in 2011 and will run next year in England, Russia, Germany, and Spain.

So for now, it looks like the US plans are definitely in the works, but not quite ready to be fully confirmed just yet.

I know many of our US readers are eager to see high end kickboxing in action here in the States - we'll keep you posted as we learn more about this very exciting story.