PDA

View Full Version : Krav Maga vs. BJJ



Slome
27-11-2010, 14:51
Watch 0-0 Krav Maga Fighter Marcin Grzeskowiak Beat Up BJJ Black Belt Mariusz Linke (10-5) Last Week in Poland

I'm no expert on Krav Maga, but Grzeskowiak seems to have a pretty nice sprawl and it keeps him off the mat against the BJJ expert. I will also say that Grzeskowiak has his hands too low and chin too high so if he fights someone with a good 1-2 piece he's going to get lit up.

http://www.youtube.com/watch?v=v47V9kXXiCI&feature=player_embedded#!

Kemal
27-11-2010, 15:28
tja was een gevecht van 1 kant..

kikz
27-11-2010, 15:52
Wat een klets, wat is daar krav maga aan? Het enige wat ik zie is boksen en worstelen... Dat die gast toevallig ook krav maga doet, ok.
Grappig dat ze zo wanhopig zijn dat dit het 'Definitieve bewijs' is dat krav maga werkt in mma :D

marcelt
27-11-2010, 16:33
Gewoon natuurlijk talent om iemand in elkaar te heuten, weinig krav, en de ander ontbreekt dat ten ene male. Altijd zo minder als ze op de grond blijven liggen. Zo van hier wil ik vechten. Waar het gevecht plaats vindt moet je afdwingen.

PinPoint
27-11-2010, 17:38
Als je dit zo graag wil hypen....dan had je het trappen en stoten er uit moeten laten. De gast mag dan een BJJ black belt zijn....kick boksen kan hij niet....

suf filmpje van iemand die nooit de ring in had moeten stappen

gimgamgommetje
27-11-2010, 17:46
Ik ken ook een filmpje waar het verlies van een krav maga beoefenaar in een MMA gevecht wordt gebruikt als bewijs dat het juist niet werkt.
Hier wint hij dan weer wel. Als je 2 BJJers tegenover elkaar zet zal er ook vast 1 winnen......
Ik vind dit soort filmpjes niet zo boeiend. Als je talent hebt voor MMA en je traint er specifiek op zou je een goede kans moeten maken.

In krav maga zitten ook gewoon veel technieken uit het worstelen, boksen etc die goed gebruikt kunnen worden in een ring situatie.
Je traint alleen ook een hoop dingen waar je in een wedstrijdsituatie weer niets aan hebt.
Ik ben op mijn sportschool ook met MMA begonnen met een BJJer als leraar en ik als lieftallige assistent.
We maken wel heel duidelijk onderscheid tussen de wedstrijdgerichte sporten zoals boksen en MMA en krav maga als zelfverdediging.
Mocht het zover komen dat ik een mma partijtje draai zal ik dat ook niet uit naam van krav maga doen.

In principe zou je bij twee krav maga vechters in de ring 2 vechters moeten hebben die hun best doen om een confrontatie te vermijden.... tja, beetje zonde van het entreegeld.

universele
27-11-2010, 19:43
Het zit hem meer in de vechter, welke martial arts ze ook beoefenen.
Voor mma hoor je toch alle facetten te trainen, een grappler moet stoten er bij trainen.
Een striker een grappling art, sommige trainen vanaf begin af aan een sport die alles langs laat komen.

Het is in mijn ogen al lang niet meer sport vs sport maar vechter vs vechter.
Tijdens de eerste mma gala's (of hoe ze het toen wilde noemen) daar zag je dit wel.
Daar zag je ook dat als een tegenstander zo goed als niks van grondvechten af weet, je daar je voordeel hebt met een grappling art.

Wanneer iemand mma wil vechten dan moet hij/zij mma trainen!

TheCarnage
27-11-2010, 19:49
Heb totaal geen krav maga stijl gezien bij die gozer....

Slome
27-11-2010, 22:18
don't shoot the messenger.....ben benieuwd wat men dr van vond...

T15Boxing
27-11-2010, 22:46
krav maga werkt wel maar je kunt het niet(of mag het niet) toepassen in MMA. Grotendeels niet tenminste.

Mauler
28-11-2010, 01:04
Als die lieve jongen nou ook toevallig deed tafeltennissen in het weekend, had er dan ook gestaan: tafeltennisser verslaat bjj'er?

en mma > bjj, we all know that...

lachwekkend dit!

Eric468
28-11-2010, 10:42
Agree with all the above.
Dit heeft weinig met Krav Maga te maken.

Slechte partij bovendien.

superstucie
28-11-2010, 18:10
in het kravmaga sta je niet links of rechtsvoor,maar in natural stands dus gewoon normaal,dat doet deze vechter wel,de kracht van het stoten,trappen,knieen haal je bij krvmga uit je heupen en lichaam, en dit self defence system is geen combat sport,dus vreemd dat dit in de ring wordt toegepast.

Pepe the Ice-Murderer
29-11-2010, 01:51
krav maga dient voor straatgevechten en snel verschillende tegenstanders uit te schakelen. Zij focussen op weke plaatsen zoals de ogen, de ballen e.d. als je dit wegneemt, neem je de efficiëntie weg. In mijn ogen ben je in de ring beter af met muay thai als standup techniek.

Leventdepevent
29-11-2010, 07:39
veel woorden weinig krav maga gezien in dit filmpje :S

micha
29-11-2010, 09:08
idd lage dekking daarin tegen wel aanwezig

slashd
29-11-2010, 12:21
krav maga dient voor straatgevechten en snel verschillende tegenstanders uit te schakelen. Zij focussen op weke plaatsen zoals de ogen, de ballen e.d. als je dit wegneemt, neem je de efficiëntie weg. In mijn ogen ben je in de ring beter af met muay thai als standup techniek.

Volledig mee eens, zodra je alle illegale (voor mma) zaken weghaalt (ballen, ogen, strottehoofd, rug) hou je alleen thaiboks technieken over wat je in de ring kan gebruiken.