PDA

View Full Version : If Semmy Schilt Wins the 2010 Grand Prix, Will he be K-1's Best Ever?



Kemal
27-11-2010, 19:31
As we draw near to this year's K-1 (http://www.sbnation.com/mma/promotion/k-1) Grand Prix, there's a big question to ask. Three men stand between defending champion Semmy Schilt (http://www.sbnation.com/mma/fighter/122848/semmy-schilt) and an unprecedented 5th Grand Prix victory. Currently, Schilt and Ernesto Hooststand tied at the top of the ranks of GP wins, with 4 each, but a win here would push Schilt into his own place above Hoost in the halls of Grand Prix champions. And if that happens, you have to ask - will that make Semmy Schilt the greatest K-1 fighter of all time?

There are a lot of fans whose gut reaction will be "No, not a chance." For long time fans of the sport, either Hoost or Peter Aerts (http://www.sbnation.com/mma/fighter/122833/peter-aerts) stake their claim as K-1's best. And there are definitely good arguments for both men. Hoost came up in weight to put on some of the most technically majestic performances in K-1 history and claim those record 4 GP wins. Aerts is right behind Hoost with 3 wins, including what was for years the fastest GP win in history in 1998. He also has longevity on his side, as he's been a clear top 10 fighter since K-1's birth 17 years ago. That's a legacy that is simply unheard of in most combat sports, and the fact that Aerts still is relevant today speaks volumes about his legend.

Beyond what they accomplished, there's also the reality of how each man accomplished it. Both Aerts and Hoost had a style, a grace that made them truly beautiful fighters to watch. They also competed at a time when the K-1 ranks were loaded with major names. Along with each other, both men had to deal with the legendary Andy Hug, along with a host of dangerous fighters including Jerome Le Banner (http://www.sbnation.com/mma/fighter/122846/jerome-le-banner), Ray Sefo, Mirko Cro Cop, Mike Bernardo, Sam Greco, and Francisco Filho- and they had to deal with all of these legends of the sport in their absolute primes. The fact that Hoost and Aerts (and, to a lesser extent, Hug) rose to the top in such tough waters seals the deal for many fans that these are the sport's greatest figures.

And yet...

What Semmy Schilt has accomplished in recent years is nothing short of remarkable. At last year's Grand Prix, in a single glorious night, he tied Hoost's record for GP wins, and obliterated Aerts's record for fastest win. And he did it while dealing with 3 time GP champ Remy Bonjasky (http://www.sbnation.com/mma/fighter/123035/remy-bonjasky) and the surging Badr Hari (http://www.sbnation.com/mma/fighter/123034/badr-hari). This year, he has the chance to better himself by knocking Hoost off the pedestal and claiming it for himself. And unlike Hoost, Schilt has claimed these 4 wins in almost as many years. It took Mr. Perfect nearly a decade to claim his 4 GP crowns - Schilt did it in just 5 years. In fact, since making his K-1 debut in 2002, Schilt has only lost 5 times, and has only been kept from winning the GP once (in 2008, when Schilt was shut out by none other than Peter Aerts). He's an extremely dominating fighter, able to make talented fighters look clueless, as he showed last year against Bonjasky.

Of course, he has his critics. Those critics point to a perceived boring style, his lack of personality, and his size as points against him. To the first two points, all I can say is that those are matters of taste, and that regardless of your opinion of his style, that should not discredit his significant in-ring accomplishments. As for his size, this is the common barb thrown to discredit Schilt - that he is "just big" and that this is the only reason he wins.

Does Schilt's size play a factor in his wins? Absolutely. But to say it is solely due to his size does a grave disservice to the fighter. Every athlete brings different physical attributes to the table. Some have stronger, more advantageous attributes than others. But what makes you great is what you do with these attributes. For a perfect example, look no further than Bob Sapp - like Schilt, a big, physically dominant fighter. But Sapp didn't have the skills, didn't have the heart to capitalize on those physical advantages. Schilt has learned how to use his size properly, making himself the best big man fighter the sport has ever seen. He's also impressively done so while K-1 has changed rules in a way that limits Schilt: first scaling back on, then eliminating clinch fighting - one of Schilt's best weapons. This will mark Schilt's first GP outing since those clinch strikes were totally eliminated, but in his Final 16 fight with Hesdy Gerges (http://www.sbnation.com/mma/fighter/122849/hesdy-gerges), Semmy seemed unfazed by the change. Compare that to former MAX champion Buakaw Por. Pramuk (http://www.sbnation.com/mma/fighter/124847/buakaw-por-pramuk) - another clinch fighter who faltered when his strikes were limited, ultimately growing so frustrated by K-1's rules changes he left the company. So far, Schilt has made the necessary changes, moved forward, and simply continued his dominance. Now we will see just how far that dominance extends.

Whatever your view on him, one thing is certain - Semmy Schilt has put together as impressive a run of dominance as we have seen in K-1, and when the history books are written on this era, his name will certainly be prominently featured. In a few short weeks, he may take another step towards his place in history, and perhaps towards claiming hsi spot as K-1's best ever.


Bron:
http://www.headkicklegend.com/2010/11/26/1837722/if-semmy-schilt-wins-the-2010-grand-prix-will-he-be-k-1s-best-ever

bananenplukster
27-11-2010, 19:46
Al wint hij hem mensen zullen hem herinneren als een lange onaantrekkelijke weliswaar effectieve vechter.

Spong gaat dit winnen(heb ik gedroomd en ik gun het hem ook wel op zo een jonge leeftijd), hij wordt onderschat en iedereen denkt dat het voor overeem een walkover wordt, mark my words overeem gaat het heel moeilijk krijgen met spong al is het gewichtsverschil zo groot.

War spong en/of aerts.

TheCarnage
27-11-2010, 19:52
Voor mij zal hij dat nooit zijn. Heb van geen een van zijn partijen kunnen genieten. En als ik dan kijk naar een Peter Aerts of Ernesto Hoost dan kan ik me weinig partijen herinneren waar ik NIET van heb genoten en dat is het grote verschil. Hij is lastig om te verslaan Schilt dat is een feit, maar daar is ook alles mee gezegd.

Sjaak
27-11-2010, 19:55
Wat een BS, als die wint is de beste ever, niemand weet over 5 jaar nog hoe hij heeft gewonnen, alleen wel dat hij heeft gewonnen. De man verdiend alle respect voor zijn prestatie's in de diverse diciplines.

En al vecht Semmy met een arm op zijn rug, zelfs dan nog niet kan Spong van hem winnen. En btw Alistair vreet hem op en wint op KO 1e ronde.

bananenplukster
27-11-2010, 20:14
Wat een BS, als die wint is de beste ever, niemand weet over 5 jaar nog hoe hij heeft gewonnen, alleen wel dat hij heeft gewonnen. De man verdiend alle respect voor zijn prestatie's in de diverse diciplines.

En al vecht Semmy met een arm op zijn rug, zelfs dan nog niet kan Spong van hem winnen. En btw Alistair vreet hem op en wint op KO 1e ronde.

het is algemeen bekend dat mensen schilt het liefst niet zien, hij is moeilijk te verslaan en effectief/technisch maar meer ook niet hij heeft totaal geen charisma daarom hoop ik dat hij het niet wint. Het is een feit dat hij hem 4 keer heeft gewonnen(maybe 5 keer) maar dat was het dan totaal geen spectaculaire vechter wat mensen willen zien.

Spong wint van overeem wacht maar af je moet nooit iemand onderschatten zelfs kyataro maeda kan van schilt winnen en kan het hem moeilijk maken(op papier niet maar in de praktijk mogelijk wel), wat zeiden de mensen over kyatoro toen hij tegen manhoef moest? Hij gaat binnen 1 ronde ko en wie is er ko gegaan? Wat zeiden de mensen toen kyatoro tegen saki moest? saki zou winnen wat is er toen gebeurd? Wat zeiden de mensen toen kyatoro tegen aerts moest? Aerts zou hem makkelijk verslaan en wie is er ko gegaan?

Al met al denk ik toch dat spong het overeem moeilijk kan maken en misschien zelfs winnen of tenminste uitputten. Ik hoop dat aerts of spong het wint!!!!!!

spen
27-11-2010, 20:15
Wat een BS, als die wint is de beste ever, niemand weet over 5 jaar nog hoe hij heeft gewonnen, alleen wel dat hij heeft gewonnen. De man verdiend alle respect voor zijn prestatie's in de diverse diciplines.

En al vecht Semmy met een arm op zijn rug, zelfs dan nog niet kan Spong van hem winnen. En btw Alistair vreet hem op en wint op KO 1e ronde.

Helemaal geen bs. Het één sluit het ander toch niet uit. Heb best respect voor Schilt en zijn prestaties maar in mijn ogen is hij zeker niet de beste ooit. En denk dat ik dat over 5 jaar ook nog wel weet...

ArjanV
27-11-2010, 20:33
Eens met Sjaak....

marcelt
27-11-2010, 20:41
Semmy is de beste van allemaal. Ik ben zelf meer Hoost fan , maar dit kan je niet ontkennen vind ik. En al helemaal niet als hij dit jaar wint. W.b. Spong ben ik ook groot fan van, maar hij gaat het niet redden tegen Alistair. Ik vind Schilt-Overeem een zeer interessante wedstrijd, die Semmy nog niet zomaar gewonnen heeft. zou wel eens zijn moeilijkste tegenstander ooit kunnen worden.

micha
27-11-2010, 20:45
sem is de man

andyhugfan
27-11-2010, 21:05
Zelf vind ik het zeer moeilijk om te kiezen wie de beste k-1 vechter/kickboxer is. Als men kijkt naar de aantal partijen en de stijlen, dan liggen Hoost en Schilt dicht bij elkaar.

Hoost heeft bijv gevochten op muay-thai regels, k-1, savate, full-contact en oriental/international kickbox en heeft is in al die stijlen wereldkampioen geweest. Hoost had een zeer interessante vechtstijl die aantrekkelijk was om te zien. Niet te vergeten 4x k-1 kampioen.

Schilt heeft ook op verschillende regels gevochten. Hij vocht op full contact karate, pancrase, kudo en k-1 regels. Verder heeft hij ook mma gedaan. Ook hij is 4x k-1 kampioen. Zijn vechtstijl trekt niet veel mensen aan, hij is geen showmaker, in tegendeel tot bijv Hoost, Hari en jonge Bonjasky.

Hier heeft Hoost de voordeel, omdat hij meer gewild is bij veel kickbox fans, vanwege zijn attractieve vechtstijl. Iets wat mist bij Schilt.

Ik zelf vind Hoost, Schilt en Aerts de absolute top in de kickbox/k-1 wereld. Voor mij is het moeilijk kiezen wie de beste is.

gr.

Petrosyan188
27-11-2010, 23:48
al wint sem 'm nog 20x dan nog is die voor mij niet de beste k-1 vechter ooit want dat blijft Peter Aerts met een klein 'voorsprong' op hoost

ashi76
28-11-2010, 00:00
Sorry hoor, maar volgens mij mis ik iets.
Sem kan Alistair toch pas in de finale tegen komen ???

http://www.k-1.co.jp/en/event/2010/1211_wgp/images/tournament_101211.gif

In dat geval lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat Sem deze partij niet wint.
In een losse partij heeft Alistair imo idd een behoorlijke kans, maar gezien de vechtstijlen van beide heren en de blessure gevoeligheid kan ik me niet voorstellen dat Sem deze pot niet gaat winnen.

Mister T.
28-11-2010, 00:24
SEMMMY FOR THE WIN!!!
Ben wel Sem fan! Hij vecht wel iets langzamer (in verhouding) maar zeker wel mooie technieken maar niet echt het kei harde beuken.
Maar vind het altijd mooi om hem te zien vechten.
Ik hoop dat Sem wint.

Gr. T.

T15Boxing
28-11-2010, 00:57
Semmy zal waarschijnlijk weer tegen Peter Aerts komen te staan en ik zie hem weer verliezen van Peter. Ik heb respect voor Schilt zn prestaties maar als vechter ben ik geen fan. Hij heeft geen vechtershart als Aerts, Gerges, Hari etc en 85% van zn stijl is gebaseerd op zijn voordeel in lengte. Beste ooit zie ik nog steeds Ernesto Hoost want hij was het tegenovergestelde van hoe ik net Schilt beschreef.

Pernik
28-11-2010, 03:11
De vraag is, wie is de beste, en dan kijk je lijkt mij puur naar het aantal overwinningen en dan kan je alleen maar bij Sem uitkomen (PS: de beste ooit kan natuurlijk niet 2 keer van Bob Sap verliezen).

Sjaak
28-11-2010, 08:39
Niet de succesvolste ooit maar wel de allerbeste kyokushin, Seido en K1 vechter ooit (gezien zijn gewicht en postuur) blijft voor mij Andy Hug, wat een mooie vechtstijl, wat een gave technieken en wat een fighting spirit.

Osu !

simtekf1
28-11-2010, 10:24
De vraag is, wie is de beste, en dan kijk je lijkt mij puur naar het aantal overwinningen en dan kan je alleen maar bij Sem uitkomen (PS: de beste ooit kan natuurlijk niet 2 keer van Bob Sap verliezen).

Heb je beide partijen ook gezien of heb je alleen gelezen dat Hoost 2 keer verloren heeft?

Hans Vos
28-11-2010, 10:47
wat een negatief gelul over sem , hij is niet goed ,het ziet er niet uit, hij vecht niet aantrekkelijk , hij heeft geen charisma, allemaal onbelangrijk want hij wint wel steeds , 4 x kampioen !!!!! ga er maar aan staan . hij strafte badr 3 x in 1 ronde op een kinderlijk makkelijke manier met verschillende technieken . ik houd mijn leerlingen altijd voor dat de manier van winnen niet belangrijk is als je maar alles geeft ,zowel in de voor bereiding als in de wedstrijd .de stijlprijs is leuk maar hoeven we niet . nee hoor er is maar 1 ding wat je voor sem moet opbrengen en dat is diep respect . gr hans vos een echte aerts fan .

Khanom Thom
28-11-2010, 11:21
Sem is (voor mij) de allerbeste in het K1 circuit... presaties die hij gehaald heeft is nog niet evenaart, en zal ook niet gebeuren. Winst 3x op een rij, snelste tijd winst in een Final. Verloren van Hari in Nederland en dan hem dan straf geven in Japan. Na 3x de finale te hebben gehaald, 1 finale niet meedoen en het jaar erop zo sterk terug komen. Hij heeft 'iedereen' tegen zich; publiek, K1 organisatie, media, etc... maar toch blijft hij nuchter en presteert hij keer na keer!,

Je kan van hem vinden wat je wilt, maar Sem is de beste K1 vechter ooit! Wat hij behaald heeft wordt niet meer evenaart...

Ik denk dat Sem dit jaar weer wint, maar eerlijk is eerlijk... Aerst gun ik het dit keer, zal zijn laatste keer worden om een finale mee te doen en hij is toch DE pionier en mr. K1. (... mag Sem volgend jaar weer;))

univers1l
28-11-2010, 11:22
schilt zal herinnert worden als de man die k1 heeft kapot gemaakt, saaie stijl. wel heb ik respect voor zijn winsten, maar men zal hem altijd zien als de reus dus geeft het een soort oneerlijke gevoel.

aerts zal de beste k1 vechter allertijden worden vanwege zijn prestaties(sinds 1993 aanwezig) en leeftijd.

hari als de spectaculaire die de toekomst nog voor zich heeft. en misshien ook nog wel 5x kan winnen vanwege zijn tijd die hij nog heeft.(of niet)

bananenplukster
28-11-2010, 11:24
wat een negatief gelul over sem , hij is niet goed ,het ziet er niet uit, hij vecht niet aantrekkelijk , hij heeft geen charisma, allemaal onbelangrijk want hij wint wel steeds , 4 x kampioen !!!!! ga er maar aan staan . hij strafte badr 3 x in 1 ronde op een kinderlijk makkelijke manier met verschillende technieken . ik houd mijn leerlingen altijd voor dat de manier van winnen niet belangrijk is als je maar alles geeft ,zowel in de voor bereiding als in de wedstrijd .de stijlprijs is leuk maar hoeven we niet . nee hoor er is maar 1 ding wat je voor sem moet opbrengen en dat is diep respect . gr hans vos een echte aerts fan .

Deal with it hans vos mensen hebben nou eenmaal verschillende manieren en zo negatief zijn we ook weer niet alle lof voor zijn prestaties maar ik denk dat de meerderheid hem he liefst NIET ziet vechten geen charisma niet aantrekkelijk om te zien en daar draait het ook om de k1 kan nu niet on hem heen maar als het aan hun lag schoppen ze hem eruit. Chabhari bijvoorbeeld technich goed maar geen aantrekkelijke vechter en dus geen k1

Schilt is technisch goed en effectief maar nogmaals daar betalen mensen geen kaarten voor die willen spectakel zijn en by the way badr heeft ook op een kinderlijke manier 45 seconden met hem afgerekend

Hans Vos
28-11-2010, 13:40
soory hoor badr heeft in de arena mazzel gehad , was een alles of niets offencief met heel heeeeeeeeeeel veel risico . normaal word je op dat niveau keihard afgestraft als je zo los gaat zoals hij toen deed . ik deal wel met het en heb niks tegen badr maar deal jij maar met het feit dat sem bijna niet te bevechten is , al 3 x de titel heeft en hem waarschijnlijk dit jaar weer gaat pakken . moet badr eerst maar even doen . dat badr hem een keer pakt staat voor mij ook vast maar zolang sem meedoet ??????? nog niet denk ik !!!! d3eal with it !!!!!

ArjanV
28-11-2010, 13:44
Wanneer Badr met dezelfde stijl blijft vechten moet ik uberhaupt nog maar eens zien dat hij 3 partijen op een avond gaat winnen...mede zijn niet al te geweldige incasseringsvermogen in acht nemend....

univers1l
28-11-2010, 14:10
klopt met de agressieve stijl is het altijd erop of eronder voor badr, maar iedereen weet dat badr echt wel de potentie heeft om van sem te winnen op een kalmere manier, misschien is een andere trainer de oplossing? ik wil mike niet te kort doen hoor, goeie trainer, maar badr is hem te baas.

Anderson
28-11-2010, 14:21
http://www.youtube.com/watch?v=SnxaZw2oSkU

de beste

bananenplukster
28-11-2010, 14:33
soory hoor badr heeft in de arena mazzel gehad , was een alles of niets offencief met heel heeeeeeeeeeel veel risico . normaal word je op dat niveau keihard afgestraft als je zo los gaat zoals hij toen deed . ik deal wel met het en heb niks tegen badr maar deal jij maar met het feit dat sem bijna niet te bevechten is , al 3 x de titel heeft en hem waarschijnlijk dit jaar weer gaat pakken . moet badr eerst maar even doen . dat badr hem een keer pakt staat voor mij ook vast maar zolang sem meedoet ??????? nog niet denk ik !!!! d3eal with it !!!!!

Mazzel in de vechtsport bestaat niet wie had gedacht dat kyatoro saki, manhoef en aerts zou verslaan misschien verslaat hij schilt ook wie weet , denk dat badr schilt weer eens kan verslaan maar hoe dan ook ik ben ervan overtuigd dat schilt het dit jaar niet wint ik gun het dan eerder overeem. Ik zelf denk dat spong of aerts het wint in ieder geval een underdog.

leer je feiten eens sem heeft hem al 4 keer gewonnen maar goed op een onaantrekkelijke oncharismatische wijze dat kunnen mmeer mensen beamen. Badr pakt hem misschien ook wel eens maar hoe dan ook we hebben het hier over schilt en ik vind en meerdere met mij dat hij effectief maar op een onaantrekkelijke wijze vecht en dat trekt kijkers. Maak een poll onder alle vechtsport fans of ze genieten van schilt zijn stijl en ik kan je garanderen dat de uitslag negatief zal uitpakken de meerderheid zou hem liever niet willen zien ;)

Om het nogmaals te benadrukken chapeau voor hem dat hij hem al 4 keer heeft gewonnen maar voor mij blijft hij een onaantrekkelijke vechter DEAL WITH IT:)

LeeMurray
28-11-2010, 14:35
Als Sem voor de 5e keer wint, kun je, als je sec naar de cijfers kijkt, niet anders dan concluderen dat hij de beste ooit is. Hij is schier onverslaanbaar en wint z'n meeste partijen op KO.

Als je z'n spel analyseert doet hij in aanvallend opzicht eigenlijk maar drie dingen. Hij gooit een linkerjab, een mae geri en mawashi. Je zal hem nooit een stoot- en trap combinatie of zelfs maar een bokscombinatie zien gooien. Die drie dingen doet hij echter zo goed, dat hij zo goed als al zijn partijen winnend afsluit.

Hij zal nooit mijn favo vechter worden, maar ik heb respect voor z'n prestaties.

-=AL CAPONE=-
28-11-2010, 14:48
Mijn top5 is:
1 - Sem Schilt (hij wint altijd eerlijk alleen niet op een mooie stijl maar wel effectief)
2 - Peter Aerts (keihard en bewijst zich al sinds het begin alleen minder kampioenschappen gewonnen als Schilt)
3 - Ernesto Hoost (topper mooie stijl en veel gewonnen alleen minder gemakkelijk dan Schilt)
4 - Remy Bonjasky (3x kampioen en een mooie effectieve stijl vooral in het begin)
5 - En als hij deze editie wint Alistair Overeem op de 5e plek anders weet ik niet wie ik er moet neerzetten...

Waarom Badr niet in het lijstje voorkomt, je moet een sportman zijn om in mijn top5 te komen geen gestoord losgeslagen projectiel, hij heeft dus nog veel te bewijzen qua sportiviteit (niet qua prestaties die zijn gewoon goed) wil ik respect voor hem opbrengen!

O en de beste alround vechter is voor mij: Alistair!

RED SCORPION
28-11-2010, 15:20
Ik ben zelf, zoals de meeste geen Sem's fan. Maar heb wel veel respect voor hem. Wij oordelen te snel.
Schilt is niet spectaculair, Schilt is saai, bla bla bla. Maar laten we even normaal denken. Die man is 2.12. Wat willen jullie? moeten we ons overtuigen, dat deze man kan zelefde als iemand van K1-Max? We moeten begrijpen, dat we niet tegen de natuur kunnen. Iemand van 2 meter lang en 150 kg kan gewoon niet hetzelefde als iemand van 1.60 lang en 60 kg zwaar, en andersom natuurlijk.
Vaak zeggen we, dat Sem wint alleen maar omdat ie zo groot is. Het kan zo zijn, maar het klopt niet. Sem wint omdat hij groot is, en omdat hij kan knokken en omdat hij weet hoe hij moet knokken. We kunnen niet zeggen, dat de langste wint K1. Hong Man Choi is langer en lichamelijk sterker dan Schilt... maar waarom hij niet, en Schilt wel?
En nou over saai zijn. Als we het nou over boksen hebben, Wladimir Klitchko is niet spectaculair om te zien, Pacquiao wel... maar Klitchko is effectief en wint wel zijn partijen, maar hij kan gewoon niet boksen zoals Pacquiao, is het schuld van van Klitchko? nee!
Sem kan gewoon niet als Aerts of Hari vechten, hij vecht gewoon op manier wat hem goed uitkomt.
We kunnen zeggen niet de beste, maar wel de meest effectieve vechter, en de beste op papier. Hij wint dit jaar ook, ben ik van overtuigd, en misschien volgend jaar ook, zal iemand het ook bereiken? weten we niet.
Sem is niet de beste, maar wel de meest effectieve vechter. En daar moet je respect voor hebben.

Anderson
28-11-2010, 15:48
We kunnen niet zeggen, dat de langste wint K1. Hong Man Choi is langer en lichamelijk sterker dan Schilt... maar waarom hij niet, en Schilt wel



Slecht voorbeeld

Schilt vecht al van jongs af aan. Hong man Choi niet die hebben ze er gewoon ingeduwd misschien 2 jaar training en meteen laten vechten. Hong mang Choi komt ook over dat die niet helemaal 100% geestelijk is.


Klitcko broers vergelijken met pacman WTF.

Mister T.
28-11-2010, 15:50
100% eens met RED, en het is ook net van welke stijl je houdt ik kan erg genieten van semmy z'n mae geri's en hoe hij altijd zijn eigen spelletje speelt.
Of hij dit jaar wint durf ik niet zeker te zeggen, ik hoop Peter Aerts omdat zit zijn laatste kans is en anders Schilt. Als schilt het niet is wordt het Alistair.

T.

bananenplukster
28-11-2010, 15:57
100% eens met RED, en het is ook net van welke stijl je houdt ik kan erg genieten van semmy z'n mae geri's en hoe hij altijd zijn eigen spelletje speelt.
Of hij dit jaar wint durf ik niet zeker te zeggen, ik hoop Peter Aerts omdat zit zijn laatste kans is en anders Schilt. Als schilt het niet is wordt het Alistair.

T.

Ik denk aerts of spong in ieder geval een underdog dit jaar. Mensen denken dat overeem makkelijk langs spong komt maar ik denk zelf ondanks het gewichtsverschil spong het alistair moeilijk gaat maken misschien zelf winnen mark my words!!!!!!!!

Petrosyan188
28-11-2010, 16:12
lol, signature bet dat spong niet eens de eerste ronde doorkomt met alistair

The Bulldog
28-11-2010, 16:17
we komen om in K-1 legendes....

betreft resultaten en statieken zou Sem gewoon beste k-1 knokker zijn...

betreft stijl...niet....

Alle respect voor S.Schilt die gewoon toppresteties heeft geleverd die ik zo 1,,2,3, niet verbeterd zie worden....

gun het aerts nu ook erg......

Allistair omdat hij imo eigenlijk een MMA vechter is , zoui k ook wel graag zien winnen...

Enne betreft Spong....... ik ben echt een fan van hem, maar denk dat ie dit jaar echt nog te kort komt.....

bananenplukster
28-11-2010, 18:05
lol, signature bet dat spong niet eens de eerste ronde doorkomt met alistair

Die staat denk eraan bananenplukster zegt dat spong van overeem wint of in ieder geval heel moeilijk gaat maken over 3 volle rondes. 100 procent van de mensen zeiden ook dat manhoef kyataro wel ko zou slaan binnnen 1 ronde net zo tegen aerts. Mark my words iedereen zal spong herinneren dit jaar als de man die het overeem lastig heeft gemaakt/heeft verslagen!!!!!!!!!!

Hans Vos
28-11-2010, 18:42
feit blijft dat hij hem steeds wint dus erg lastig te bevechten is . wil je van hem af ??? dan moet je hem verslaan . en dat lukt nog niet . gr hans

Chane
28-11-2010, 19:38
Die staat denk eraan bananenplukster zegt dat spong van overeem wint of in ieder geval heel moeilijk gaat maken over 3 volle rondes. 100 procent van de mensen zeiden ook dat manhoef kyataro wel ko zou slaan binnnen 1 ronde net zo tegen aerts. Mark my words iedereen zal spong herinneren dit jaar als de man die het overeem lastig heeft gemaakt/heeft verslagen!!!!!!!!!!
Lastig maken of verslaan is natuurlijk wel een heeel groot verschil.
Vind Spong nog niks bijzonders hebben laten zien sinds hij HW is. Hij zal 11 dec niet veel te betekenen hebben.

Ontopic: Statistisch is hij bij winst de beste K-1 vechter ooit, maar ik vind zn partijen niet leuk om te zien. Vind het ook erg jammer dat de K-1 niet een 120 kg max heeft.

bananenplukster
28-11-2010, 19:58
Lastig maken of verslaan is natuurlijk wel een heeel groot verschil.
Vind Spong nog niks bijzonders hebben laten zien sinds hij HW is. Hij zal 11 dec niet veel te betekenen hebben.

Ontopic: Statistisch is hij bij winst de beste K-1 vechter ooit, maar ik vind zn partijen niet leuk om te zien. Vind het ook erg jammer dat de K-1 niet een 120 kg max heeft.

1 van die 2 dingen in ieder geval de meeste mensen denken dat overeem binnen 1 ronde spong ko slaat maar zoals ik net al zei dit gaat of 3 rondes duren(beide kanten op) of spong wint op denderende wijze(ko):blush:(dat heb ik in ieder geval gedroomd en dromen komen soms uit)

Pansier
28-11-2010, 20:02
Ik vind dat je niet altijd aan een K-1 toernooi kan zien wie de beste is. Ze moeten ook geluk hebben met welke tegenstanders ze krijgen. En het maakt niet uit aan hoe mooi semmy vecht maar effectief. hij is effectief, maar ik vind hem allround niet zo goed. Hij is heel sloom. Ik denk dat hij gewoon geluk heeft met zijn lengte anders was het nog wel een goede vechter, maar niet een aan de top zoals nu denk ik.

T15Boxing
28-11-2010, 20:07
Mijn top5 is:
1 - Sem Schilt (hij wint altijd eerlijk alleen niet op een mooie stijl maar wel effectief)


Behalve dan als hij verband nodig heeft tijdens een wetstrijd om zn scheen blessure the helpen. Zoiets heb ik Aerts of Hoost nooit zien doen.

Petrosyan188
28-11-2010, 20:22
Die staat denk eraan bananenplukster zegt dat spong van overeem wint of in ieder geval heel moeilijk gaat maken over 3 volle rondes. 100 procent van de mensen zeiden ook dat manhoef kyataro wel ko zou slaan binnnen 1 ronde net zo tegen aerts. Mark my words iedereen zal spong herinneren dit jaar als de man die het overeem lastig heeft gemaakt/heeft verslagen!!!!!!!!!!

joh als spong voorbij ronde 1 komt heb jij die bet al gewonnen, maar dat komt die toch niet

Quato
28-11-2010, 20:28
Nee, hoost wint z'n laatste titel wel op erg overtuigende wijze. Een GP pakken door twee partijen ipv drie te winnen lijkt mij ook niet helemaal de opzet van kampioen worden...

Verder kun je je afvragen wanneer je de beste bent. Voor mij is dat wanneer je het vaakst wint, net zoals in iedere andere sport. De mooiste schaatser hoeft ook niet de beste te zijn... Zo kun je dus niet om Sem heen.

Facade
28-11-2010, 20:34
Daar staat tegenover dat niet elk toernooi hetzelfde is. De concurrentie in 2010 is bijvoorbeeld minder sterk vertegenwoordigd dan vorig jaar. Ook is K-1 in het algemeen nu toch wel wat minder sterk dan een aantal jaren terug.

Schilt is zeker een van de besten, maar het is zinloos een iemand als allerbeste te bestempelen.

RED SCORPION
28-11-2010, 21:02
Anderson,
Je hebt niet helemaal begrepen wat ik bedoelde, "slecht voorbeeld" en "WTF" is dan wel goed opties voor je. Kon je net zo goed helemaal geen reactie geven, heeft meer zin gehad.

LeeMurray
28-11-2010, 21:44
Semmy zal waarschijnlijk weer tegen Peter Aerts komen te staan en ik zie hem weer verliezen van Peter. Ik heb respect voor Schilt zn prestaties maar als vechter ben ik geen fan. Hij heeft geen vechtershart als Aerts, Gerges, Hari etc en 85% van zn stijl is gebaseerd op zijn voordeel in lengte. Beste ooit zie ik nog steeds Ernesto Hoost want hij was het tegenovergestelde van hoe ik net Schilt beschreef.
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt.
Hij gaat voor zover ik weet niemand uit de weg en sluit z'n meeste partijen winnend (en voortijdig) af. Bedoel je misschien dat ie de neiging heeft om met z'n linkerhand naar beneden te gaan en tegen de touwen te hangen als ie onder druk wordt gezet?
Anyway, ik ben benieuwd wat je hiermee bedoelt...

Ik vind dat je niet altijd aan een K-1 toernooi kan zien wie de beste is. Ze moeten ook geluk hebben met welke tegenstanders ze krijgen. En het maakt niet uit aan hoe mooi semmy vecht maar effectief. hij is effectief, maar ik vind hem allround niet zo goed. Hij is heel sloom. Ik denk dat hij gewoon geluk heeft met zijn lengte anders was het nog wel een goede vechter, maar niet een aan de top zoals nu denk ik.
In m'n vorige post merkte ik dit ook al op. Hij doet in aanvallend opzicht precies drie dingen, maar toch is hij met al z'n beperkingen schier onverslaanbaar. Vooral boksend vind ik hem pover. Nu ik me bedenk zie ik hem zelden tot nooit een hoek gooien. Hij beperkt zich echt tot die drie dingen en that's it. Ik denk dat mensen hem daarom niet zo attractief vinden...

Ik zie bepaalde mensen over charisma praten, maar ik vraag me af hoe relevant charisma is. Dit is geen X-factor oid, dus ik vind niet dat het fair is om een vechter daarop te beoordelen. Errol Zimmerman heeft misschien meer charisma dan Sem maar de laatste tijd verliest ie meer dan ie wint, dus wat koop je ervoor?

LeeMurray
28-11-2010, 21:46
Ik ben zelf, zoals de meeste geen Sem's fan. Maar heb wel veel respect voor hem. Wij oordelen te snel.
Schilt is niet spectaculair, Schilt is saai, bla bla bla. Maar laten we even normaal denken. Die man is 2.12. Wat willen jullie? moeten we ons overtuigen, dat deze man kan zelefde als iemand van K1-Max? We moeten begrijpen, dat we niet tegen de natuur kunnen. Iemand van 2 meter lang en 150 kg kan gewoon niet hetzelefde als iemand van 1.60 lang en 60 kg zwaar, en andersom natuurlijk.
Vaak zeggen we, dat Sem wint alleen maar omdat ie zo groot is. Het kan zo zijn, maar het klopt niet. Sem wint omdat hij groot is, en omdat hij kan knokken en omdat hij weet hoe hij moet knokken. We kunnen niet zeggen, dat de langste wint K1. Hong Man Choi is langer en lichamelijk sterker dan Schilt... maar waarom hij niet, en Schilt wel?
En nou over saai zijn. Als we het nou over boksen hebben, Wladimir Klitchko is niet spectaculair om te zien, Pacquiao wel... maar Klitchko is effectief en wint wel zijn partijen, maar hij kan gewoon niet boksen zoals Pacquiao, is het schuld van van Klitchko? nee!
Sem kan gewoon niet als Aerts of Hari vechten, hij vecht gewoon op manier wat hem goed uitkomt.
We kunnen zeggen niet de beste, maar wel de meest effectieve vechter, en de beste op papier. Hij wint dit jaar ook, ben ik van overtuigd, en misschien volgend jaar ook, zal iemand het ook bereiken? weten we niet.
Sem is niet de beste, maar wel de meest effectieve vechter. En daar moet je respect voor hebben.
Die vergelijkingen gaan wat mank, maar toch begrijp ik deze post wel.

RED SCORPION
28-11-2010, 23:18
LeeMurray, dank je. Wat vergelijkingen betreft, ik bedoel het natuurlijk niet op zo'n manier, dat je echt iemand letterlijk en figuurlijk vergelijkt. Wat ik wou zeggen is, dat lichaamsbouw niet de minste rol speelt op gebied van vechtsport. Kleine jongens kunnen vaak veel meer dan echt TE grote jongens. Een voorbeeld, zal Badr Hari kunnen dezelefde kwaliteiten laten zien, als hij 2.12 en 130 kg was? of Saki? of Aerts en Hoost toen? Ik betwijfel het. Vandaar dat rare, maar op zich terechte vergelijking.

baraa_a
28-11-2010, 23:28
Saki aan de TOp !!!!!!
Maak je niet druk over iedereen saki neemt dit jaar de titel mee !

RED SCORPION
28-11-2010, 23:53
baraa_a, ik heb geen idee tegen wie je het hebt met "maak je niet druk over iedereen", maar als je het tegen mij hebt, dan wil ik je geruststellen, dat ik over niemand druk maak.
En ja, Saki neemt dit jaar titel niet mee, alhoewel ik het en Saki, en Aerts en Overeem gun, dit jaar wint Schilt. Of Overeem, hangt vanaf hoe ze naar de finale komen, wat voor zware partijen ze krijgen. En Saki.. jah, die moet eerst wel langs Ghita komen, voordat hij Overeem ontmoet, en tsja, in finale staat Schilt te wachten... dus lijkt mij nogal moeilijke weg voor Saki.

Petrosyan188
29-11-2010, 00:04
saki k1 winnen is voor mij net als wilders die trouwt met een moslima

kooivechter
29-11-2010, 00:11
Ik ben zelf, zoals de meeste geen Sem's fan. Maar heb wel veel respect voor hem. Wij oordelen te snel.
Schilt is niet spectaculair, Schilt is saai, bla bla bla. Maar laten we even normaal denken. Die man is 2.12. Wat willen jullie? moeten we ons overtuigen, dat deze man kan zelefde als iemand van K1-Max? We moeten begrijpen, dat we niet tegen de natuur kunnen. Iemand van 2 meter lang en 150 kg kan gewoon niet hetzelefde als iemand van 1.60 lang en 60 kg zwaar, en andersom natuurlijk.
Vaak zeggen we, dat Sem wint alleen maar omdat ie zo groot is. Het kan zo zijn, maar het klopt niet. Sem wint omdat hij groot is, en omdat hij kan knokken en omdat hij weet hoe hij moet knokken. We kunnen niet zeggen, dat de langste wint K1. Hong Man Choi is langer en lichamelijk sterker dan Schilt... maar waarom hij niet, en Schilt wel?
En nou over saai zijn. Als we het nou over boksen hebben, Wladimir Klitchko is niet spectaculair om te zien, Pacquiao wel... maar Klitchko is effectief en wint wel zijn partijen, maar hij kan gewoon niet boksen zoals Pacquiao, is het schuld van van Klitchko? nee!
Sem kan gewoon niet als Aerts of Hari vechten, hij vecht gewoon op manier wat hem goed uitkomt.
We kunnen zeggen niet de beste, maar wel de meest effectieve vechter, en de beste op papier. Hij wint dit jaar ook, ben ik van overtuigd, en misschien volgend jaar ook, zal iemand het ook bereiken? weten we niet.
Sem is niet de beste, maar wel de meest effectieve vechter. En daar moet je respect voor hebben.

niet de beste maar wel de effectiefste?? rare uitspraak. de man is de beste. hij heeft alles gewonnen wat er te winnen valt in de k1 en heeft iedereen verslagen en alle toppers zo'n beetje 2 keer. niemand heeft dat ooit geëvenaard in de k1. dan ben je toch de allerbeste. Hij is de allerbeste mede door z'n effectieve vechtstijl.

LeeMurray
29-11-2010, 00:15
@ RED SCORPION... Ik begreep je punt wel. Wat jij probeert te zeggen is dat hoe groter de vechter in lengte is, hoe trager de motoriek wordt. Dit viel mij al op toen ik jonger was. Uitzonderingen daargelaten, maar lange sporters (2,00 cm +) zijn vaak minder 'vlug en vaardig' dan kleinere sporters. Of het nou boksen, kickboksen of voetbal is.

Enige reden dat ik zei dat die vergelijking mank liep, is omdat iemand als Hong Man Choi betrekkelijk kort aan kickboksen doet, hij een achterstand heeft en onverantwoord snel voor de leeuwen is gegooid zoals iemand al opmerkte. Verder kon ik me voor een groot deel vinden in je post.

@ baraa... Ik gun het Saki als geen ander, want hij is een van mijn favoriete vechters, maar ik denk niet dat hij met de titel naar huis gaat. Hij is een van mijn favo vechters, omdat hij zo allround is en omdat zijn vechtstijl mij aanspreekt...

Petrosyan188
29-11-2010, 00:15
wanneer heeft die dan tegen overeem gevochten?

RED SCORPION
29-11-2010, 00:17
kooivechter, ik bedoelde niet de beste wat techniek en spectaculairiteit betreft, maar als vechter wel de beste.

LeeMurray
29-11-2010, 00:23
niet de beste maar wel de effectiefste?? rare uitspraak. de man is de beste. hij heeft alles gewonnen wat er te winnen valt in de k1 en heeft iedereen verslagen en alle toppers zo'n beetje 2 keer. niemand heeft dat ooit geëvenaard in de k1. dan ben je toch de allerbeste. Hij is de allerbeste mede door z'n effectieve vechtstijl.
Zo raar vind ik die uitspraak niet.

Hij is de meest succesvolle of "effectiefste" als je sec naar de cijfers kijkt, maar de beste zal hij nooit zijn. Hij is, in aanvallend opzicht, vrij beperkt. Hij doet, zoals ik eerder heb aangegeven, eigenlijk maar drie dingen in aanvallend opzicht. Er is een wezenlijk tussen de meest effectieve vechtstijl hebben en de beste vechtstijl hebben. Het is geen toeval dat hij zo impopulair bij de fans/ kenners etc. is.

Om een vergelijking met voetbal te trekken. Duitsland won in '74 het WK, maar zij waren niet de best voetballende ploeg. Dat was Nederland, maar Duitsland won dat WK toch.

Ik wil wel benadrukken dat ik erg veel respect voor de prestaties van Sem heb.

T15Boxing
29-11-2010, 02:53
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt.
Hij gaat voor zover ik weet niemand uit de weg en sluit z'n meeste partijen winnend (en voortijdig) af. Bedoel je misschien dat ie de neiging heeft om met z'n linkerhand naar beneden te gaan en tegen de touwen te hangen als ie onder druk wordt gezet?
Anyway, ik ben benieuwd wat je hiermee bedoelt...
[FONT=Tahoma]


Nou hij verschuilt achter zijn lengte en hoeft niet veel te vrezen van 9 van de 10 tegenstanders. Als hij dan wel een grotere man als Aerts en Hari tegemoet komt zie je zijn angst en verliest hij eigenlijk grotendeels omdat hij geen hart heeft als zijn tegenstander. Als je naar een Hoost of Andy Hug kijkt zie je dat ze zovaak tegen grotere tegenstanders moesten vechten maar toch doorbijten en kunnen winnen. Dat is een groot verschil en daarom zie ik Schilt niet als de #1 ooit. Het gaat niet om zijn skills of vechtershart, hij wint omdat hij groter is.

Sendur
29-11-2010, 14:49
Nee vind ik niet, SChilt wint vaak puur door zijn lengte.

Vind hem niet bijzonder goed vechten al stopt hij er wel zijn leven in en weet wel degelijk wat vechten is.

De beste? nee

Mister T.
29-11-2010, 15:04
Als hij puur door zijn lengte zou winnen dan zou inderdaad Hong Man Choi beter zijn.
Sem kan wel degelijk zeer goed knokken alleen mist die explosiviteit. En heeft zeer veel techniek.
Hij maakt wel heel goed gebruik van zijn lengte = ook techniek.
De beste is hij niet, wie wel? geen idee denk niet dat je zo de beste aan kan wijzen.
Maar weet wel dat hij een hele goede vechter is. Ik vind hem wel bijzonder goed, anders win je niet 4 keer de K1,

T.

YoMarK
29-11-2010, 15:09
Schilt heeft de meeste titels en het beste record. Dat zegt genoeg.


ls hij dan wel een grotere man als Aerts en Hari tegemoet komt zie je zijn angst en verliest hij eigenlijk grotendeels omdat hij geen hart heeft als zijn tegenstander.
Wat een bullshit!! Als iemand een vechtershart heeft dan is het Schilt wel. Schilt geeft nooit, maar dan ook never nooit op. Dat had ie vroeger al tijdens zijn MMA partijen, toen werd ie af en toe tot moes geslagen, maar opgeven deed ie niet.

dirk5
29-11-2010, 15:22
meeste overwinningen en snelste overwinning....

Ja dus!

Peter0711
29-11-2010, 15:24
Niks meer als respect voor Sem,maar de beste kickbokser is het bij verre weg niet!! Als ik bij wijze van spreken een gemiddelde Thai,of zelfs Nederlander een serie lowkicks zie geven op een trapkussen,of een mooie combinatie op de zak neerzet op rap tempo 2 minuten lang,dan zie ik Sem dat ondanks zijn kunnen absoluut niet doen,die soeplesse heeft Sem naar mijn idee absoluut niet... heeft verder niks te maken met inzet of instelling...Je hebt dat,of je hebt dat niet..En Sem heeft dat niet,die heeft zijn vechtershart,en zijn lengte / gewicht...

De 1 heeft dit de ander heeft dat.. Maar om nou te zeggen dat Sem hierdoor de beste kickbokser is,Nee,dat geloof ik geen seconde!

YoMarK
29-11-2010, 15:35
De beste ben je als je van iedereen wint is de hoogste klasse, en dat doet Sem.

Natuurlijk kan hij niet met dezelfde snelheid combinaties maken op de pads als een 60kg Thai, dat is fysiek onmogelijk.

Petrosyan188
29-11-2010, 15:48
De beste ben je als je van iedereen wint is de hoogste klasse,

hari heeft ook alle toppers op bonjasky na niet verslagen en schilt op overeem na...

dirk5
29-11-2010, 15:59
hari heeft ook alle toppers op bonjasky na niet verslagen en schilt op overeem na...

Dus hij heeft van iedereen verloren behalve van Bonjasky?

mooi verhaal chef... hahaha :)

Petrosyan188
29-11-2010, 16:02
ja kom net van buiten af en het sneeuwt waardoor ik helemaal in de war was en toen ik thuis kwam was alles.... ach laat maar hier lul ik me niet meer onderuit

citrusfruit
29-11-2010, 16:05
Is dat hele toernooi niet bedacht om te kijken wie de beste is? Dan is Schilt momenteel (als huidige kampioen) de beste.

Voor de rest moeten ze dan maar een stijlprijs invoeren ofzo

T15Boxing
29-11-2010, 16:09
Schilt heeft de meeste titels en het beste record. Dat zegt genoeg.


Wat een bullshit!! Als iemand een vechtershart heeft dan is het Schilt wel. Schilt geeft nooit, maar dan ook never nooit op. Dat had ie vroeger al tijdens zijn MMA partijen, toen werd ie af en toe tot moes geslagen, maar opgeven deed ie niet.

Hij heeft wel hart, maar niet zoveel als andere K1 legendes en ik had al uitgelegd waarom hij dat niet heeft.
Als we gaan bepalen wie de beste ooit is, dan komt Schilt daardoor tekort vergeleken met Aerts en Hoost. Dit is nou eenmaal een criterium die ik gebruik.

Harrie Nak
29-11-2010, 16:20
Sorry hoor, maar volgens mij mis ik iets.
Sem kan Alistair toch pas in de finale tegen komen ???

http://www.k-1.co.jp/en/event/2010/1211_wgp/images/tournament_101211.gif

In dat geval lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat Sem deze partij niet wint.
In een losse partij heeft Alistair imo idd een behoorlijke kans, maar gezien de vechtstijlen van beide heren en de blessure gevoeligheid kan ik me niet voorstellen dat Sem deze pot niet gaat winnen.x2. Overeem mag dan ongetwijfeld doorstoten naar de finale, helemaal vlekkeloos zal het niet gaan. Ik zie Saki bijvoorbeeld best wat kicks uitdelen op z'n benen, en een walk-over zal die partij (als alles gaat zoals ik verwacht) niet worden.

univers1l
29-11-2010, 16:50
[QUOTE=Mister T.;978920]Als hij puur door zijn lengte zou winnen dan zou inderdaad Hong Man Choi beter zijn.

volgens mij heeft sem verloren van hong man choi. of het terecht was is een ander verhaal, maar je kon wel zien dat hij hem moeilijk kon bevechten vanwege zijn lente.

Tykill
29-11-2010, 17:35
Al wint hij hem mensen zullen hem herinneren als een lange onaantrekkelijke weliswaar effectieve vechter.

Spong gaat dit winnen(heb ik gedroomd en ik gun het hem ook wel op zo een jonge leeftijd), hij wordt onderschat en iedereen denkt dat het voor overeem een walkover wordt, mark my words overeem gaat het heel moeilijk krijgen met spong al is het gewichtsverschil zo groot.

War spong en/of aerts.

oneens, overeem rolt over spong heen.

Sendur
29-11-2010, 18:14
Achja we zullen zien wat Overeem de komende jaren gaat doen, in mijn ogen veel completere en betere vechter.

Chane
29-11-2010, 21:35
Het zal in ieder geval goed voor de populariteit van K-1 zijn als iemand anders dan Schilt de titel pakt.
Die Japanners lopen volgens mij totaal niet warm voor de huidige kampioen en dat is natuurlijk geen goede zaak.
De poster alleen al zegt al genoeg... je zou toch verwachten dat de kampioen daar groots op afgebeeld zou staan ;)

R.D.N
29-11-2010, 22:23
spong wint van alistair las ik dat nou goed dat gebeurt never nooit alistair slaat dwars door hem heen..............vrees toch dat schilt vs alistair de finale word.....en denk zelf dat sem kampioen word al hoop ik dat mijn stadsgenoot hem wint...............badr moet snel weer terug komen in de k1 dat blijft voor mij de beste en de mooiste vechter.