PDA

View Full Version : Sem Schilt buitenbeentje bij Golden Glory



Devilprince
02-12-2010, 14:48
Van onze Telesportredactie
BOEKAREST - K-1-vechter Sem Schilt is aangesloten bij de managementorganisatie Golden Glory, waarvan ook onder andere Errol Zimmerman (reservepartij op de finaledag) en de medefinalisten Alistair Overeem en Gokhan Saki deel uitmaken. Terwijl het laatstgenoemde drietal vaak samen traint in Breda en zich nu in Thailand gezamenlijk aan het preparen is voor de K-1-finale (11 december), gaat de viervoudig wereldkampioen zijn eigen weg.


Sem Schilt
„Ik heb dit jaar nog niet met ze getraind. Dat heeft met de komende finale te maken, maar ook met het feit dat ik voor een training in Breda, inclusief de reistijd vanuit en naar Zuidlaren, acht uur kwijt ben”, zegt Schilt, die er geen moeite mee heeft om op de finaledag een teamgenoot te ontmoeten in de ring. „Het is wel anders, maar we zijn professioneel genoeg om dat op te lossen. Het is vergelijkbaar met de voetballerij, waarin spelers uit verschillende teams elkaar ook goed kennen, maar toch proberen te scoren en elkaar soms onderuithalen. Dat doen wij ook, met als verschil dat het bij ons is toegestaan om te stoten en trappen.”
Schilt vindt dat hij nog steeds vooruitgang boekt. „Als vechter ben ik nu sterker en een stuk volwassener dan vijf jaar geleden, toen ik mijn eerste K-1-titel won. Ik groei nog steeds. Het punt dat mijn lichaam gaat protesteren, is nog niet bereikt”, aldus de 37-jarige Schilt.

Terwijl zijn medefinalisten Peter Aerts, Alistair Overeem en Gokhan Saki al in Azië zijn neergestreken, treft Sem Schilt momenteel in Roemenië zijn laatste voorbereidingen. In Boekarest, ver weg van alle hectiek, wordt de ?Hightower? klaargestoomd voor de K-1 World Grand Prix Final, waarop hij de levende legende Ernesto Hoost uit de recordboeken wil stoten. Als Schilt volgende week zaterdag in Tokio zijn ongeslagen status op de finaledag behoudt, gaat hij de geschiedenis in als de eerste vechter met vijf K-1-wereldtitels op zijn naam.

Het uitzicht op een record zorgt niet voor extra druk op de brede schouders van de reus uit Zuidlaren. „Dat ik een record kan neerzetten, geeft natuurlijk wel extra motivatie. Maar voor de rest zie ik dit toernooi als een los kampioenschap, dat ik gewoon wil winnen, omdat ik meedoe”, zegt Schilt. De viervoudig wereldkampioen (2005, 2006, 2007 en 2009) weet hoe het voelt om historie te schrijven. „Ik ben tweemaal wereldkampioen karate geweest, drievoudig King of Pancrase en heb vier wereldtitels in de K-1. Ik denk dat er weinig vechters met dezelfde erelijst zijn. Daar komt nog bij dat ik als enige de K-1-titel drie keer op rij heb veroverd.”
Dat Schilt net als vorig jaar het laatste deel van zijn voorbereiding in Roemenië doorbrengt, is een bewuste keuze. „Hier staan tien Roemeense jongens, van licht- tot zwaargewichten, voor me klaar om mee te trainen. In Nederland heb ik ook goede sparringpartners, maar het is hier allemaal net even anders. Er is verder geen poespas om me heen, dat bevalt me wel. Mijn dagen in Boekarest bestaan uit trainen, eten en slapen.”

Sem Schilt opent zijn K-1 World Grand Prix Final met een gevecht tegen Kyotaro. Hoewel de Japanner dertig centimeter kleiner is, zal de ervaren Nederlander hem op 11 december niet onderschatten. ?Kyotaro is een lastige vechter en heeft al tegen vier van de acht finalisten gevochten. Daarvan won hij er drie (Gokhan Saki, Peter Aerts en Mighty Mo, red.). Het is mooi dat er een hoop nieuw bloed in de finale staat. Behalve Kyotaro ben ik ook nog nooit uitgekomen tegen Tryone Spong, Alistair Overeem en Saki. Het wordt een spannend toernooi.

Pansier
02-12-2010, 14:52
Ben benieuwd over de vooruitgang waarover hij spreekt.

Kemal
02-12-2010, 14:54
beloofd een knal-finale te worden!

Petrosyan188
02-12-2010, 14:54
grappig dat ik dat een paar maanden terug nog aankaarten tegenover basboontje en die vervolgens alles ontkende etc.

Facade
02-12-2010, 15:47
Ik vind de titel een tikje suggestief. Toen ik het aanklikte dacht ik dat hij niet goed in de groep zou liggen ofzo, maar in de rest van het artikel is daar eigenlijk geen sprake van.

micha
02-12-2010, 15:58
grappig dat ik dat een paar maanden terug nog aankaarten tegenover basboontje en die vervolgens alles ontkende etc.


jij bent echt grappig

Mister T.
02-12-2010, 15:59
Titel misleid inderdaad een beetje maar wederom een leuk stukje!
Bedankt,

Mvg. T.

Garcia
02-12-2010, 16:47
8 uur kwijt is inclusief reizen zou zou dus een normale werkdag betekenen ;)

The Bulldog
02-12-2010, 17:16
Leuk stuk...

titel vind ik ook behoorlijk suggestief....

geef hem groot gelijk dat hij zijn eigen weg kiest..... hij is een loyale GG vechter die vanuit een andere locatie vecht so what...

ik zelf gun het hem echt wel.... hoop alleen dat aerts of overeem het doet dit jaar.....

Spong zou werelds zijn , maar dat zie ik nog niet gebeuren ...

ach hell.....wij winnen zeker , want ik denk dat alle onderdelen er zijn voor een wereld finale....

blackadder
02-12-2010, 17:29
Ik ben standaard voor Aerts. Maar gun het Sem ook wel.

Devilprince
02-12-2010, 17:35
Als Sem Schilt voor de vijfde keer de K-1-wereldtitel grijpt, hoeft hij het recordaantal eindzeges in de K-1 World Grand Prix Final niet langer te delen met Ernesto Hoost. Hoewel Hoost vier jaar geleden een punt zette achter zijn actieve vechtsportcarrière, kan hij Schilt volgende week zaterdag toch van een vijfde wereldkampioenschapsgordel afhouden. De inmiddels 45-jarige ?Mr. Perfect? staat namelijk als trainer/coach in de hoek bij een andere finalist, Tyrone Spong.


Ernesto Hoost:
„Sem maakt een goede kans op een nieuwe titel. Hij is gewoon een goede vechter, al apprecieer ik zijn vechtstijl niet”, zegt Hoost, die met vier wereldtitels mederecordhouder hoopt te blijven. „Dat record leefde vorig jaar al, omdat Sem toen op gelijke hoogte met mij kwam. Ik maak me er niet heel druk om, maar ik hoop wel dat het moment waarop iemand een vijfde titel verovert nog even wordt uitgesteld.”
Omdat Schilt en Spong niet in dezelfde helft van het schema zijn ingedeeld, kunnen ze elkaar pas in de eindstrijd treffen. Schilt opent de wereldtitelstrijd tegen de Japanner Kyotaro, terwijl de 25-jarige pupil van Hoost het in zijn eerste partij opneemt tegen zijn voormalige trainingsmaatje Alistair Overeem. „Tyrone en Alistair kennen elkaar nog wel, want ze hebben jarenlang samen getraind. Er zit nu een soort van sportieve rivaliteit tussen die twee”, aldus Hoost. „In principe zijn alle ogen gericht op Alistair en dat is prima. Tyrone kan zich daardoor in de luwte voorbereiden op de K-1-finale en heeft geen last van allerlei bedrijvigheid om zich heen. Alistair is heel sterk en zwaar, maar ik geef Tyrone een goede kans om te winnen, want ik weet wat hij kan.”
De techniek en de kracht van zijn trappen zijn volgens Hoost de grootste kwaliteiten van Spong. „Af en toe spar ik een rondje met Tyrone. Het heeft geen zin om dat te lang te doen, want daarvoor kom ik conditioneel tekort. Mijn taak is om hem in alle facetten van het kickboksen beter te maken. Ik wil Tyrone niet precies zo laten vechten zoals ik vroeger deed, want we zijn niet dezelfde vechters. Er is maar één Ernesto en één Tyrone.”

Hoost: Schilt goede kans op titel - Telesport.nl - Sportnieuws, Voetbal, Wielersport, Tennis, Autosport en Schaatsen [Telesport] (http://www.telegraaf.nl/telesport/8377438/__Hoost__Schilt_goede_kans_op_titel__.html?sn=tele sport)

knift
02-12-2010, 18:59
Ik ben standaard voor Aerts. Maar gun het Sem ook wel.

2x Beide hebben een echt vechthart

Jo
02-12-2010, 20:09
a

remco pardoel
03-12-2010, 01:02
Hoe je het draait of keert... Sem is gewoon de grootste atleet binnen het circuit
Er zijn weinig mensen die het hem nadoen

2 x WK Karate
3 x King of Pancrase
4 x K-1

Naj85
03-12-2010, 01:40
x2

en als hij dit jaar ook nog wint, en de komende jaren. dan hebben we de ultieme, beste k1 vechter aller tijden
Hoe je het draait of keert... Sem is gewoon de grootste atleet binnen het circuit
Er zijn weinig mensen die het hem nadoen

2 x WK Karate
3 x King of Pancrase
4 x K-1

El Bambino
03-12-2010, 08:53
Hoe je het draait of keert... Sem is gewoon de grootste atleet binnen het circuit
Er zijn weinig mensen die het hem nadoen

2 x WK Karate
3 x King of Pancrase
4 x K-1

Helemaal mee eens, respect voor Sem!!!

Khanom Thom
03-12-2010, 09:13
„Tyrone en Alistair kennen elkaar nog wel, want ze hebben jarenlang samen getraind. Er zit nu een soort van sportieve rivaliteit tussen die twee”, aldus Hoost.

Haha, Spong @ 3:27: 'I'm the best looking of-em all, Allistar the Ugliest'... lekker sportief ;)

http://www.youtube.com/watch?v=dHDJj-xeFi0

fjezzefur
03-12-2010, 14:16
Haha, Spong @ 3:27: 'I'm the best looking of-em all, Allistar the Ugliest'... lekker sportief ;)

http://www.youtube.com/watch?v=dHDJj-xeFi0

Dan zie je allemaal van die "grote stoere vechters" en dan zetten ze er zo'n liedje onder... haha

Guillermo
03-12-2010, 15:16
Dan zie je allemaal van die "grote stoere vechters" en dan zetten ze er zo'n liedje onder... haha

x2, wat een kutlied!
Wel goed in mekaar gezet filmpje trouwens, reps.
De sportieve rivaliteit tussen Spong en Alistair en de grapjes tussen Mo en Aerts, sportmannen ten top! Ik heb zo een hekel aan die "stoere" staredowns. Je bent met zn allen daar voor de sport en je paycheck, geen negativiteit nodig, zo hoort het boys! :thup:

Jamila
03-12-2010, 16:35
hahaha Tyrone: die opmerking!! @ 3:27: 'I'm the best looking of-em all, Allistar the Ugliest'
Je loopt wel erg met jezelf weg he..
Ik ben benieuwd hoe je eruit ziet na de partij met Alistair..

Petrosyan188
03-12-2010, 16:38
zucht.. het is maar een grapje trek je het zelf niet zo aan zeg. ik denk zelfs alistair hierom kon lachen..