PDA

View Full Version : Semmy Schilt: K-1 moet globaliseren



Devilprince
09-12-2010, 11:31
Het is ook Sem Schilt niet ontgaan dat de K-1, mede als gevolg van de economische crisis, een moeilijke tijd doormaakt. Zijn geliefde sport wordt geconfronteerd met teruglopende kijkcijfers in Japan, lagere toeschouwersaantallen bij de K-1-finale en financiële problemen. Toch verwacht Schilt dat de K-1 zal overleven.
"Ik hoop en denk dat de K-1 zich er doorheen slaat. Ze hebben een nieuwe sponsor gevonden en (financiële) injecties gekregen. Entertainment en vechtsport zullen altijd blijven bestaan, want mensen willen zich blijven ontspannen. De K-1 is heel goed bezig, maar ik vind wel dat ze meer moeten globaliseren", stelt Schilt, die voor meer toegankelijkheid pleit.
"Op dit moment heb je de managementorganisaties Golden Glory en It's Showtime. Als je daar als vechter bij zit, heb je een goede kans in de K-1 te komen. Dat is natuurlijk een beetje een rare situatie, want het mag niet uitmaken wie toetreedt tot de K-1. Alle goede vechters, uit welk land dan ook, moeten zich gewoon bij de K-1 kunnen aansluiten en een kans krijgen. Op dat vlak valt veel winst te behalen."

Schilt: K-1 moet globaliseren - Telesport.nl - Sportnieuws, Voetbal, Wielersport, Tennis, Autosport en Schaatsen [Telesport] (http://www.telegraaf.nl/telesport/8437762/__Schilt__K-1_moet_globaliseren__.html?sn=telesport)

Khanom Thom
09-12-2010, 11:50
Dat klopt, maar helaas is dat bij elke organisatie zo... er spelen altijd meer belangen mee. Dat heb je zelfs bij kleine gala's, een promotor zal altijd scholen uitnodigen die bij hem het beste passen en de meeste supporters meenemen. Bij grote gala's spelen ook nog tv-rechten etc mee... en alten we eerlijk zijn, bij elke sport is er vriendjespolitiek en eigen belang.
Ik blijf erbij, als je toptalent bent dan kom je er wel... en ja, dan moet je je soms aansluiten bij een groot team... net als bij het voetbal ;)

mean machine
09-12-2010, 17:36
ga er maar vanuit dat het de laatse k1 is in deze setting ,en ze hebben het allang geprobeert om global te gaan alleen is het niet gelukt en het zal ook niet lukken.