PDA

View Full Version : UFC inks Norifumi "Kid" Yamamoto



Slome
10-12-2010, 18:32
UFC inks Norifumi "Kid" Yamamoto


http://mmajunkie.com/dyn/images/fighters/norifumi-yamamoto-1.jpg
The Ultimate Fighting Championship has signed featherweight standout Norifumi "Kid" Yamamoto (18-3 MMA, 0-0 UFC).

UFC president Dana White recently took to Twitter (http://twitter.com/#!/danawhite/status/13132431225786368) to confirm the signing.

Along with recent signee Michihiro Omigawa, Yamamoto represents a key acquisition following the announcement of a WEC-UFC merger. The WEC's final show takes place next week, and as part of this past weekend's UFC event (The Ultimate Fighter 12 Finale), the UFC hosted its first-ever featherweight fight.

Now, the organization looks to stock the newly adopted featherweight and bantamweight divisions, and Japan's crop of lighter-weight fighters could be prime pickings.

Yamamoto, the 2005 K-1 HERO's middleweight (155-pound) grand-prix champion, in May was set to make his U.S. debut in a fight against Federico Lopez at "Strikeforce: Heavy Artillery." But he subsequently was pulled off the card at the request of DREAM officials and instead fought Lopez at DREAM.14, where he delivered a first-round knockout. The win snapped a two-fight skid that included decision losses to Joe Warren (in the quarterfinals of the 2009 DREAM featherweight grand prix) and Masanori Kanehara (at DREAM "Dynamite!! 2009").

During a 14-fight win streak from 2002 to 2007, he defeated the likes of Jeff Curran, Caol Uno, Bibiano Fernandes and Rani Yahya.

Once the top-ranked featherweight in the world, Yamamoto considered a run for the 2008 Olympic games in freestyle wrestling but was forced to abandon that goal by a serious elbow injury.

universele
10-12-2010, 19:20
Top hoor en met meer Japanners mogen ze van mij naar Japan gaan en daar een competitie draaien op PRIDE regels.
Dat zal wel niet gebeuren.

Goede vechter Kid Yamamoto

Garcia
10-12-2010, 19:35
Goed nieuws!

Wheelie
10-12-2010, 19:37
Dat is zeker goed nieuws, vind "Kid" echt een goede vechter.

CannieY
10-12-2010, 22:22
juiiissttt ik ben fan van Kid Yamamoto, maar volgens mij ging het met z'n fightrecord niet zo goed met hem de afgelopen tijd toch?

kooivechter
11-12-2010, 00:08
juiiissttt ik ben fan van Kid Yamamoto, maar volgens mij ging het met z'n fightrecord niet zo goed met hem de afgelopen tijd toch?

er was een tijd dat hij net als gomi onverslaanbaar was. moet je z'n partijen maar is zien. zeker een aanwinst

Slome
21-12-2010, 19:17
http://cdn1.sbnation.com/imported_assets/617150/kiddanakamipro_medium.jpg

maartenjackie
21-12-2010, 20:27
Erg Goed nieuws, wel 5 jaar te laat imo

lopez86
21-12-2010, 20:33
en BAM weer een klap vanuit de Amerikaanse MMA scene VOL op de snuit van MMA Japan.
Nog ff en Japan is KO.

Kemal
21-12-2010, 21:17
nice!!

slee
21-12-2010, 22:17
Goed nieuws. Hoop dat we de oude Kid zien. Zijn laatste partijen vielen een beetje tegen (al heeft hij wel de laatste gewonnen).

Hoop niet dat het een carriere wordt zoals Crocop. Een superster in Pride, vervolgens weinig presteren bij UFC.

sebastiaan
23-12-2010, 18:43
en BAM weer een klap vanuit de Amerikaanse MMA scene VOL op de snuit van MMA Japan.
Nog ff en Japan is KO.

En dat is minder tof.. Want ookal zijn al die mooie matchups tof, de UFC is hard onderweg naar zn monopolie en dat is slecht voor de vechters.. Misschien dat het ze uiteindelijk meer opleverd, maar het kost vrijheid.

universele
23-12-2010, 23:56
En dat is minder tof.. Want ookal zijn al die mooie matchups tof, de UFC is hard onderweg naar zn monopolie en dat is slecht voor de vechters.. Misschien dat het ze uiteindelijk meer opleverd, maar het kost vrijheid.

x2

ZakKa!
24-12-2010, 00:13
Vind het eerlijk gezegd slecht nieuws. Japanse MMA wordt steeds minder interessant zo en ik weet echt niet of Kid het goed zal doen in de UFC.

Vind Kid echt iemand die ik liever in de Dream ring zie op de een of andere manier.

universele
24-12-2010, 00:39
Hoop dat japans mma op een korte termijn een flinke boost krijgt.
Kijk er graag naar, met goede match ups liever als naar ufc.

Hou alleen niet zo van de freak shows met sumo's en NFL players en reuze koreanen.
Gaat wel om de Martial Arts.