PDA

View Full Version : gedissed (big time)



ARMENIA
12-12-2010, 12:41
http://www.youtube.com/watch?v=XRmgI_WXff0&feature=player_embedded#

Facade
12-12-2010, 12:59
Ik word hier wel droevig van.... al die demagogen aan beide kanten van de hekken: dus de Westerse en de Arabische wereld...
Het lijkt de middeleeuwen wel weer met die strijd tussen het Christendom en de Islam. Dit is niet gedissed, dit is dieptriest dat dit weer zo gaat.

ARMENIA
12-12-2010, 14:15
Ik word hier wel droevig van.... al die demagogen aan beide kanten van de hekken: dus de Westerse en de Arabische wereld...
Het lijkt de middeleeuwen wel weer met die strijd tussen het Christendom en de Islam. Dit is niet gedissed, dit is dieptriest dat dit weer zo gaat.

Ik denk niet dat je het moet zien tussen Christenen en Moslims, tenminste zo zie ik het niet. Er zijn genoeg Moslim landen waar men niets over zegt, er zijn heel veel Moslims waar niets op aan te merken is.

Maar:
Het is een feit dat wetsartikel 301 in turkije bestaat, het is een feit dat er bijna elke jaar aanvallen zijn op Christenen, het is een feit dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden, het is ook een feit dat Erdogan in Duitsland zei dat turken vast moeten blijven aan hun cultuur en turken moeten blijven, het is een feit dat journalisten worden vermoord omdat ze iets over turkije zeggen, het is een feit dat er meisjes worden vermoord omdat ze sex voor het huwelijk hebben, zo zijn er heel veel feiten omtrent turkije.

Dan heb je deze turkse ambassadeur die stelt dat integratie problemen te wijten vallen aan Australie, terwijl het duidelijk is dat er schandelijke dingen in turkije gebeuren. Sorry, maar dan vind ik dat je deze ambassadeur uit zijn waanideeën moet halen en hem goed op zijn plaats moet zetten.

In het filmpje wordt ook geen kritiek geuit op alle Moslims, maar op turken. Je hoeft het niet te romantiseren want het is gebeurd en waarom mag je iemand die de schuld van integratie problemen bij de Australiërs legt niet op de feiten wijzen? (dat van romantiseren is niet tegen jouw bedoeld)

Anderson
12-12-2010, 14:41
Dat over journalisten gebeurd overal in Rusland bijv ook. Bij een land waar en bepaald geloof in de minderheid is wordt bijna altijd aangevallen. In Thailand worden moslims aangevallen door boedhisten. In Srilanka de tamil tijgers en ga zo maar door. In Sudan worden de Christenen afgeslacht. In Bosnie in de jaren 90 de moslims en ga zo maar door.

Ik ben het wel mee eens wat je zegt over Erdogan.
Sinds Erdogan aan de macht is gaat steeds slechter met Turkije om zich proberen te verzoenen met Europa. Erdogan is een slechte zaak voor Turkije een enge enge Nationalistische partij

Facade
12-12-2010, 14:47
Ik bedoel het groter dan enkel dit incident. Je ziet overal op de wereld hetzelfde. De Westerse wereld en Arabische wereld vertrouwen elkaar voor geen meter. De Westerse wereld is gegrond op de Christelijke normen en waarden dus daarom dat ik overeenkomsten zie met de middeleeuwen.

Beide groepen gaan steeds harder teruggrijpen op eigen cultuurbehoud mede door het wantrouwen en ook de angst t.o.v. elkaar. Je ziet dit in de VS gebeuren in de vorm van de Tea party beweging, hier in Nederland met Wilders, in Zweden, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, noem ze maar op zijn soortgelijke processen aan de gang. Tegelijkertijd zie je aan de andere kant in Islamitische landen dat zij zich ook steeds sterker richten op de eigen cultuur en ook alleen maar bezig zijn met eigen voortbestaan. Turkije bijvoorbeeld dat zich een tijd geleden al wat heeft afgekeerd van de EU en zich steeds meer op de Arabische wereld begint te richten. Het lijkt wel of de wereld wordt geregeerd door angst....
Misschien ben ik wat pessimistisch maar je ziet dezelfde problematiek en dezelfde primitieve reacties over het hele wereldnieuws de laatste jaren.

HARDnickCORE
12-12-2010, 17:52
Het gaat over Oostenrijk niet over Australie mates:p

remco pardoel
13-12-2010, 13:24
Waarschijnlijk zijn mensen niet te vertrouwen Facade.

Als mensen zich in een ander land willen voorzien van hun levensbehoefte, dan moeten ze zich aanpassen aan het land en hun gewoontes waar ze zich op dat moment vestigen.
En als ze het zo geweldig vinden van waar ze vandaan komen moeten ze gewoon lekker in dat land blijven of zo snel mogelijk terug gaan.

Ik vindt als iemand zich heel erg misdraagt of continu in herhaling blijft vallen met b.v. diefstal of geweldpleging. Per direct terug naar het land van herkomst met de hele familie en bloedlijnen. Je kan en mag het dan van mij uit terugvoeren naar opa en oma om bepaalde discussies uit de weg te gaan. Ook nooit meer een voet aan wal zetten..... Tevens alle roerende en onroerende goederen laten verbeuren en laten storten op ee goede stichting of doel.

Ik weet zeker dat het een heel stuk rustiger gaat worden nadat er 100 gevallen zijn behandeld.

Ik ben TEGEN extreem rechts (ook extreem links of extreem gelovigen) maar zoals het nu gaat is niet meer ok en dan krijg je mensen die haat gaan zaaien van beide kanten.

Facade
13-12-2010, 13:43
Voordat ik reageer eerst even een vraag. Stel dat bijvoorbeeld Sadix, forumlid doet veel voor zijn buurt en is volgens mij Marokkaans, een familielid heeft dat zich herhaaldelijk misdraagt. Vind jij dan dat ook Sadix hier door zijn 'bloedlijnen' voor medeverantwoordelijk is en dat hij en alles wat aan hem gerelateerd is, ook z'n biezen kan pakken?

(niet om Sadix zelf nou te betrekken in de discussie, maar het is even het meest dichtbijhuize voorbeeld dat ik kan bedenken)

remco pardoel
13-12-2010, 16:18
Jij betrekt hem er wel in...

Als wij in het buitenland zijn dienen wij ons te gedragen...
ja of nee

Ik denk dat mensen niet een tweede maal een fout begaan of dat de familie hem voor de tweede maal een fout laat maken
Dat zou waanzinnig stom zijn. Ik neem aan dat jij mijn post goed gelezen hebt en dat ik er vanuit ga dat mensen een fout kunnen of mogen maken. maar geen tweede maal.

lopez86
13-12-2010, 17:06
Ben het wel met Remco eens, met uitzondering van familie ook terug.
Een persoon is niet verantwoordelijk voor andermans daden.
Maar als zo iemand zich niet gedraagt... gelijk op de boot terug naar huis!

Facade
13-12-2010, 17:11
Als wij in het buitenland zijn, dienen wij ons te gedragen: ja. Wanneer wij op vakantie zijn, is er een goede kans dat we eruit gegooid worden. Wanneer we daar naartoe emigreren ligt het al weer wat anders.

Waar ik meer over struikel is dat jij er voor pleit dat blijkbaar de mogelijkheid moet bestaan om gehele familie's te deporteren omdat een famlielid meerdere malen wat uitvreet. Als je nou had gezegd alleen de dader had ik me daar nog wat bij voor kunnen stellen, maar dit idee vind ik op z'n zachtst gezegd onverstandig...

Het was niet helemaal waar ik in mijn posts op doelde, al reageerde ik zelf wel uiteraard. Ik doelde meer het effect dat die sterke nationalisering van beide kanten voor effect heeft op internationale betrekkingen e.d. maargoed ik laat het hier maar bij denk ik.

rafi
13-12-2010, 17:32
en de jongens die hier zijn geboren en hun ouders ook. die hun moedertaal niet eens meer spreken. moeten hun dan ook terug. weet je wat marokko dan zegt dike lul tegen nederland. ze zijn zo geworden in nederland moeten we met hun probleem ons probleem maken. ze zijn tenslote in nederland opgegroeid.