PDA

View Full Version : Artsen in de K-1



mikeymcd
14-12-2010, 11:29
Weet niet of het al aan de orde is gekomen, maar waarom heeft de K-1 een reserve fight als geblesseerde mensen gewoon de ring in mogen.

Dat Saki en Aerts de ring instappen mogen logisch zijn met het vechtershart dat ze hebben, maar is het niet aan de artsen om de vechters in bescherming te nemen?

Daarbij denk ik ook dat het toernooi er sterk door benadeeld is. Het is leuk dat Saki zijn best doet met 1 hand en een achterwaardse trap, maar 1 trap op zijn gebroken arm later is het gevecht alweer over.

Persoonlijk vind ik het mooi dat de aangeslagen vechters gewoon die ring instappen maar slecht van de organisatie en voor het toernooi.

jerul
14-12-2010, 11:54
Ik denk dat het moeilijk is om voor iemand te bepalen dat hij niet door mag gaan in het toernooi, tenzij het gaat om blessures die normaal gesproken ook het gevecht zouden stoppen!

Kemal
14-12-2010, 12:11
nou volgens mij zei forumbroeder Fan1976, dat Saki na zijn eerste partij wel was gecontroleerd door een arts, maar dat toen op dat moment nog geen sprake was van een breuk..

zie http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?110152-WELCOME-TO-JAPAN-BABY-mix-2

knift
14-12-2010, 12:35
Ik denk dat we het niet moeten gaan betuttelen.

sterrenkijker
14-12-2010, 13:03
Dat hoort gwn bij een toernooi, altijd dat gezeur. Schilt bereikte vorig jaar de finale na winst op een LeBanner die alleen centjes kwam halen en een doorgezaagde Bonjasky.. Zo gaat dat nu eenmaal...

mikeymcd
14-12-2010, 14:11
oke nou ja ieder zijn mening. Als je Saki hoort praten dat hij alles met 1 hand heeft gedaan denk ik dat je gewoon niet in staat bent een goed gevecht neer te zetten. Zelfde dat Aerts zei dat hij niks meer waard was en bloed plaste. Aan de ene kant zeg ik ook van dat hoort bij een toernooi " de een is nou eenmaal meer toegetakeld dan de ander". Aan de andere kant denk ik wel dat diegene wel tegenstand moet kunnen geven.

Bromios
14-12-2010, 17:13
Dan krijg je waardeloze partijen vooraf. Waarom zou aerts alles geven tegen Schilt als de kans dan heel groot is dat hij uit het toernooi wordt genomen ? Volgens mij krijg je daar hele laffe partijen van..

T15Boxing
14-12-2010, 17:45
Die artsen zijn vaak voorgelogen. Doet me denken toen in de jaren 90 met Cro Cop die een gebroken rib had geloof ik en ze logen tegen de arts om in de finale te mogen vechten tegen Hoost. Met hem liep het ook niet goed af.

Bartju
14-12-2010, 17:53
Die mannen trainen zo veel en zo hard slechts voor dat ene toernooi daar leven ze helemaal naar toe. ik neem aan dat als ze de ring willen betreden dat geheel op eigen risico is. Ze zijn niet verplicht om de ring in te stappen.
Maar wanneer je zoveel tijd en zoveel hart erin hebt gestoken willen ze het onderste uit de kan halen. of dat nou goed voor hun lichaam is moeten ze zelf weten tog? blijft eigen risico! Dat is vechten.. name of the game hoort erbij blessures en al zeker bij een toernooi