PDA

View Full Version : Belachelijke actie



remco pardoel
14-12-2010, 13:24
V/d Geest mijdt Sportgala - Telesport.nl - Sportnieuws, Voetbal, Wielersport, Tennis, Autosport en Schaatsen [Telesport] (http://www.telegraaf.nl/telesport/8485352/__V_d_Geest_mijdt_Sportgala__.html?p=5,2)

Wereldkampioen worden en geen nominatie als ploeg van het jaar
Goed dat Hell en v.d. Geest het gaan boycotten

Mensen vergeten simpelweg dat er 240.000 mensen zijn die aan Judo / Jiu Jitsu doen en dat er zeker 400.000 mensen wekelijks een van de vechtsporten beoefenen

Kemal
14-12-2010, 13:29
En ze hebben nog groot gelijk ook dat ze niet gaan, wat een belachelijk antwoord, dat het een weloverwogen keuze is.
Hieruit blijkt dat de vechtsport nog een lange weg heeft te gaan wil het "geaccepteerd" worden..

BiCkOnE
14-12-2010, 13:37
En ze hebben nog groot gelijk ook dat ze niet gaan, wat een belachelijk antwoord, dat het een weloverwogen keuze is.
Hieruit blijkt dat de vechtsport nog een lange weg heeft te gaan wil het "geaccepteerd" worden..
X2! Dacht dat judo al een geaccepteerde sport was, maar dit bericht maakt weer veel duidelijk.....ze hebben nog een hoop te leren..

micha
14-12-2010, 13:41
kranten staan altijd vol met mountainbiken damesvolleybal en snooker. Dus ik kijk hier niet van op hoe erg het ook is

ijsblok
14-12-2010, 14:18
Ik kots ieder jaar al van dat gala, ben blij met deze actie vanuit de JBN.
Goed dat Remco Pardoel er hier ook aandacht aan besteed, top!

Mule-Kick
14-12-2010, 16:49
Triest idd, terechte actie van JBN lijkt me

kentaro
14-12-2010, 17:18
Die hele sportgala is een farce!!
Nooit is er een K-1 champ geëerd!!
Kampioenen zoals Hoost, Aerts, Bonjasky hadden allang sportman van het jaar moeten zijn!!

Leventdepevent
14-12-2010, 17:23
das toch met al dat soort gala's het geval.........altijd worden dezelfde mensen een veer in de reet gestoken

Bartju
14-12-2010, 17:58
Wat een bull shit.. ik kan er niet meer van maken! ik vind het zoooo K*T dat vechtsport nog lang niet geaccepteert isterwijl het het beste naar boven kan halen bij mensen!

denk aan discipline,respect,acceptatie,zelfbeheersing

bush1do
14-12-2010, 19:30
Weet je hoe het ook komt, meneer gehaktbal mart smeets zwaaid de scepter bij studio sport en heeft een hekel aan alles wat met budo te maken heeft, dus wordt ook niet uitgezonden op studio sport, maar een of ander basketbalwedstrydje in amerika wel ondat meneer smeets hier fan van is

Biiyen
14-12-2010, 20:28
Joh waar maak je je zelf druk om, je zit in een categorie waar ook Oranje in zit... dat win je dus nooit! En terecht, Oranje is ploeg van het jaar! Het was een heerlijke zomer.

remco pardoel
14-12-2010, 22:36
Hoezo ploeg van het jaar?
Ze hebben VERLOREN in de finale, geen kampioen dus ook geen recht om als WERELDKAMPIOEN gehuldigd te mogen worden

Bartju
14-12-2010, 22:39
Voetbal is mss meer geaccepteerd maar ze zijn geen kampioen geworden.. waren ze dat wel geworden had ik volkome begrepen dat ze hadden gewonnen.. mmaar dr zijn team die net zo hard mss nog wel harder hiervoor hebben getraind en die wel optimaal rendement behaald hebben en die zich kampioen mogen noemen! dat staat altijd boven een 2e plaats ongeacht het nou over het nederlands elftal gaat ofniet

redjuh
14-12-2010, 23:19
ik kijk liever naar het nieuwjaarsdag concert... tering wat een slecht saai stom programma.

redjuh
14-12-2010, 23:21
Hoezo ploeg van het jaar?
Ze hebben VERLOREN in de finale, geen kampioen dus ook geen recht om als WERELDKAMPIOEN gehuldigd te mogen worden

onzin. voor een klein landje zoals wij, is het een topprestatie. als hier 3 x zoveel mensen hadden gewoond, zouden we niet eens meer mee mogen doen, omdat het anders niet leuk meer is voor mensen uit andere landen. een beetje als de k1

knift
14-12-2010, 23:27
Zijn allemaal kontekruipers daar uhhhhhhhh (barf barf)

Biiyen
14-12-2010, 23:57
Hoezo ploeg van het jaar?
Ze hebben VERLOREN in de finale, geen kampioen dus ook geen recht om als WERELDKAMPIOEN gehuldigd te mogen worden

Tuitert, Sauerbreij en Oranje winnen jaarprijzen op Sportgala


Was dus al bekend voordat het bekend was... Dacht jij nu serieus dat Oranje die prijs niet zou krijgen? Het hele land stond in de zomer op zijn kop door die ploeg.

Biiyen
14-12-2010, 23:57
Hoezo ploeg van het jaar?
Ze hebben VERLOREN in de finale, geen kampioen dus ook geen recht om als WERELDKAMPIOEN gehuldigd te mogen worden

Tuitert, Sauerbreij en Oranje winnen jaarprijzen op Sportgala


Was dus al bekend voordat het bekend was... Dacht jij nu serieus dat Oranje die prijs niet zou krijgen? Het hele land stond in de zomer op zijn kop door die ploeg.

Wiseguy
15-12-2010, 00:04
Hoezo ploeg van het jaar?
Ze hebben VERLOREN in de finale, geen kampioen dus ook geen recht om als WERELDKAMPIOEN gehuldigd te mogen worden

Meen je dat nou? Denk je niet dat het iets moeilijker is om wereldkampioen te worden met voetbal een dat het niveau heel wat hoger ligt dan bij judo ( zie het aantal beoefenaars).

ashi76
15-12-2010, 00:11
Die hele sportgala is een farce!!
Nooit is er een K-1 champ geëerd!!
Kampioenen zoals Hoost, Aerts, Bonjasky hadden allang sportman van het jaar moeten zijn!!

Eeeeeeh en vergeet voor de volledigheid ook Semmy Schilt niet !!


En ze hebben nog groot gelijk ook dat ze niet gaan, wat een belachelijk antwoord, dat het een weloverwogen keuze is.
Hieruit blijkt dat de vechtsport nog een lange weg heeft te gaan wil het "geaccepteerd" worden..

Imo is vechtsport al lang geaccepteerd door het grote publiek, alleen de "elitaire" media wil er nog niet aan toegeven.

andyhugfan
15-12-2010, 00:41
Door Mart Smeets himself:





Judo en tranen

Noord-Hollands Dagblad
- Mart Smeets

Heel eerlijk, ik ken de diepe roerselen van de topjudoka in ons land niet, maar ben het afgelopen weekend wel geschrokken toen ik al die jongens en meisjes van Oranje vanuit Tokio hun klaagzangen hoorde vertellen.

Ja, een (top)sporter mag teleurgesteld zijn over zijn of haar eigen presteren. Het lijkt me onzinnig om met een lachend hoofd als verliezer van de mat te stappen, maar op enig moment na de nederlaag moet toch iets van bezinning, berusting of zelfs geestelijke rust intreden.

Wie er in Tokio ook van de mat kwam: het was fulmineren.

Niet tevreden met de eigen prestatie, niet tevreden met de scheidsrechtelijke beslissing, niet tevreden met...

Ik hoorde een heel resem aan excuses, opstandige verhalen, verzachtende omstandigheden en op een gegeven moment had ik het gehad.

Ik dacht nog: wat is dit voor een gezelschap dat daar is afgereisd en staat te griepen omdat er verloren is?

Ik hield een mogelijkheid open: NOS-verslaggever Kees Jongkind hield de betrokkenen te kort na de wedstrijd de microfoon voor de mond (omdat zoiets de procedure daar was) en het verlies (want daar ging het constant om) was nog niet ingedaald. Laten we het zo noemen.

Of de sportlui nou Grol, Elmont, Van Emden, Mooren of Bravik heetten; er werd voortdurend gemopperd.

Grol hoefde zijn zilveren medaille helemaal niet. Hij leeft alleen voor goud, zei hij. Goede quote, maar wat doet hij daar verder mee? De realiteit is dat hij al voor de vierde maal op rij op zilver eindigde. Dan kan hij wel ontzettend kwaad, boos, teleurgesteld of wat dan ook zijn; dat is niet de afspiegeling van de werkelijkheid.

Bij winst is de 'sky the limit', bij verlies begint een belangrijk proces bij sportende mensen dat je voor het gemak 'verliesverwerking' mag noemen. Dat is geen eenvoudige procedure en de een kan het beter dan de ander. Grol kan het niet.

Hij hoeft ineens niets meer, de aarde is vierkant geworden en niets en niemand deugt. Hij denkt dat hij alleen gemaakt is om te winnen, maar dat is niet zo. Hij is gemaakt om goed aan judo te doen en als alles mee zit, als hij zijn best heeft gedaan en als hij de ander verslagen heeft, is hij winnaar.
Als hij verliest, valt hij echter in een diepe put en dat systeem zal hij moeten veranderen, net zoals andere judoka's die in Tokio stonden te balen, moeten ophouden met al dat geklaag.

Het leek haast wel een aangeleerde, dus gecultiveerde manier van denken en leven. Verlies, brommen, balen en barsten.
Het verdient aanbeveling hier eens over na te denken: in een zeer gecompliceerde vorm van topsport, ook nog eens een gejureerde sport, betekent verlies dat een ander dan jijzelf beter is. Uit Tokio mopperde een ieder maar door; er deugde weinig van het leven, van de zaal, van de omgeving, van de tegenstander, van de voorbereiding, van de stand van de maan, van de scheidsrechters, van de toernooi-indeling, van de pijnlijke knie, van het aanvangsuur, van de

Schei uit. Get alive.

Die ander heeft wellicht harder getraind, heeft meer aanleg, meer geluk ook, maar houd op met zeiken.

Een tip wellicht: harder gaan trainen en mentaal sterker worden. Dat laatste vooral. Dat is iets dat aangeleerd kan worden. Door goede coaches en begeleiders.

Dit had iets zieligs in zich. Onvolwassen ook en een veeg teken, zo halverwege Peking en Londen.




Wat een stuk onbenul is het zeg, ondankbaar stuk vreten!!!!

bush1do
15-12-2010, 01:08
Door Mart Smeets himself:




Yup, had ook niet anders verwacht van die bolle lul, wanneer respecteert de nos nu eens de budosport

Judo en tranen

Noord-Hollands Dagblad
- Mart Smeets

Heel eerlijk, ik ken de diepe roerselen van de topjudoka in ons land niet, maar ben het afgelopen weekend wel geschrokken toen ik al die jongens en meisjes van Oranje vanuit Tokio hun klaagzangen hoorde vertellen.

Ja, een (top)sporter mag teleurgesteld zijn over zijn of haar eigen presteren. Het lijkt me onzinnig om met een lachend hoofd als verliezer van de mat te stappen, maar op enig moment na de nederlaag moet toch iets van bezinning, berusting of zelfs geestelijke rust intreden.

Wie er in Tokio ook van de mat kwam: het was fulmineren.

Niet tevreden met de eigen prestatie, niet tevreden met de scheidsrechtelijke beslissing, niet tevreden met...

Ik hoorde een heel resem aan excuses, opstandige verhalen, verzachtende omstandigheden en op een gegeven moment had ik het gehad.

Ik dacht nog: wat is dit voor een gezelschap dat daar is afgereisd en staat te griepen omdat er verloren is?

Ik hield een mogelijkheid open: NOS-verslaggever Kees Jongkind hield de betrokkenen te kort na de wedstrijd de microfoon voor de mond (omdat zoiets de procedure daar was) en het verlies (want daar ging het constant om) was nog niet ingedaald. Laten we het zo noemen.

Of de sportlui nou Grol, Elmont, Van Emden, Mooren of Bravik heetten; er werd voortdurend gemopperd.

Grol hoefde zijn zilveren medaille helemaal niet. Hij leeft alleen voor goud, zei hij. Goede quote, maar wat doet hij daar verder mee? De realiteit is dat hij al voor de vierde maal op rij op zilver eindigde. Dan kan hij wel ontzettend kwaad, boos, teleurgesteld of wat dan ook zijn; dat is niet de afspiegeling van de werkelijkheid.

Bij winst is de 'sky the limit', bij verlies begint een belangrijk proces bij sportende mensen dat je voor het gemak 'verliesverwerking' mag noemen. Dat is geen eenvoudige procedure en de een kan het beter dan de ander. Grol kan het niet.

Hij hoeft ineens niets meer, de aarde is vierkant geworden en niets en niemand deugt. Hij denkt dat hij alleen gemaakt is om te winnen, maar dat is niet zo. Hij is gemaakt om goed aan judo te doen en als alles mee zit, als hij zijn best heeft gedaan en als hij de ander verslagen heeft, is hij winnaar.
Als hij verliest, valt hij echter in een diepe put en dat systeem zal hij moeten veranderen, net zoals andere judoka's die in Tokio stonden te balen, moeten ophouden met al dat geklaag.

Het leek haast wel een aangeleerde, dus gecultiveerde manier van denken en leven. Verlies, brommen, balen en barsten.
Het verdient aanbeveling hier eens over na te denken: in een zeer gecompliceerde vorm van topsport, ook nog eens een gejureerde sport, betekent verlies dat een ander dan jijzelf beter is. Uit Tokio mopperde een ieder maar door; er deugde weinig van het leven, van de zaal, van de omgeving, van de tegenstander, van de voorbereiding, van de stand van de maan, van de scheidsrechters, van de toernooi-indeling, van de pijnlijke knie, van het aanvangsuur, van de

Schei uit. Get alive.

Die ander heeft wellicht harder getraind, heeft meer aanleg, meer geluk ook, maar houd op met zeiken.

Een tip wellicht: harder gaan trainen en mentaal sterker worden. Dat laatste vooral. Dat is iets dat aangeleerd kan worden. Door goede coaches en begeleiders.

Dit had iets zieligs in zich. Onvolwassen ook en een veeg teken, zo halverwege Peking en Londen.




Wat een stuk onbenul is het zeg, ondankbaar stuk vreten!!!!

YoMarK
15-12-2010, 01:34
Toch heeft ie(Mart) misschien wel gelijk.

En dan nog iets: Ik vind judo een geweldig mooie sport, maar als publieks-sport is het 10x niks. Heel anders dan voetbal of schaatsen, daar komen ook niet-voetballers en niet-schaatsers op af. Hoeveel mensen die totaal niets aan Judo of mee te maken hebben komen nu naar Judowedstrijden kijken?
Al die domme regeltjes, en soms zijn zelfs de scheidsrechters het er niet over eens wie er nu die ipon gescoord heeft(was het nu een worp of toch echt wel een overname?).
Als sporter zou ik daar zelf ook gefrustreerd door raken trouwens, blijkt ook wel uit dat verhaal van Mart.

ijsblok
15-12-2010, 16:04
Dat jij niks met judo hebt, en dat judo geen TV sport zou zijn (denk ik persoonlijk ook) is geen reden deze ploeg niet te nomineren. Het gaat om de prestatie, en die prestatie is Wereldkampioen in hun geval. (Trouwens, zijn zeilen en dressuur wel TV sporten dan? Nee natuurlijk niet. En schaatsen trouwens ook niet, alleen hier in Nederland en dan nog alleen omdat de NOS het ons door de strot drukt.)
En judo geen teamsport? Zeilen wel? dressuur? Dressuur is nog niet eens een sport, laat staan teamsport.

Die schnabbelcolumn van smeets raakt trouwens ook kant noch wal. Teleurgestelde/boze reacties horen volgens mij bij (top)sport. Zou raar zijn als je je jarenlang dag in dag uit de pestpokken traint voor dat ene toernooi en het verloopt niet zoals je wilde, je dan niet boos zou zijn. Boos op iedereen, op jezelf, de scheidsen en weet ik wie. Logisch toch? Moet je nog bij melden dat bij judo een stuk respectvoller met de scheids wordt omgegaan dan bij menig andere sport.
Dan zijn geneuzel over Henk Grol met 4 x zilver. Die jongen heeft alle wereldtoppers al eens verslagen, hij weet dus op z'n minst dat Goud mogelijk is. En Grol is een winnaar, en wil dus niks minder dan goud. Logisch doel toch? JUIST die mentaliteit ontbreekt bij veel topsporters in nederland. Smeets haalt totaal de verkeerde persoon voor het voetlicht om zijn punt over mentaliteit duidelijk te maken. Ook al omdat Grol altijd weer met gemak uit het door Mart genoemde diepe dal komt: het volgende grote toernooi staat Henkie gewoon weer op het podium immers.

sjonge jonge, de judoka's moeten stoppen zeiken.... Da's de tip van Smeets. Mijn tip aan Smeets is dat hij zelf moet stoppen met zeiken. Zeiken dat journalisten geen vragen meer mogen stellen over dat hij Ria Visser een veeg heeft gegeven.
Hij wil toch zelf elke dag met z'n plofkop op tv? hij wil toch bn'er zijn? Hij heeft toch zelf z'n getrouwde slurfje in Ria Visser geduwt? Dan weet je toch dat de media/het volk dat interessant vindt?

bush1do
15-12-2010, 16:21
Ria Visser = wel een lekkere MILF hahaha

knift
15-12-2010, 23:34
Dat jij niks met judo hebt, en dat judo geen TV sport zou zijn (denk ik persoonlijk ook) is geen reden deze ploeg niet te nomineren. Het gaat om de prestatie, en die prestatie is Wereldkampioen in hun geval. (Trouwens, zijn zeilen en dressuur wel TV sporten dan? Nee natuurlijk niet. En schaatsen trouwens ook niet, alleen hier in Nederland en dan nog alleen omdat de NOS het ons door de strot drukt.)
En judo geen teamsport? Zeilen wel? dressuur? Dressuur is nog niet eens een sport, laat staan teamsport.

Die schnabbelcolumn van smeets raakt trouwens ook kant noch wal. Teleurgestelde/boze reacties horen volgens mij bij (top)sport. Zou raar zijn als je je jarenlang dag in dag uit de pestpokken traint voor dat ene toernooi en het verloopt niet zoals je wilde, je dan niet boos zou zijn. Boos op iedereen, op jezelf, de scheidsen en weet ik wie. Logisch toch? Moet je nog bij melden dat bij judo een stuk respectvoller met de scheids wordt omgegaan dan bij menig andere sport.
Dan zijn geneuzel over Henk Grol met 4 x zilver. Die jongen heeft alle wereldtoppers al eens verslagen, hij weet dus op z'n minst dat Goud mogelijk is. En Grol is een winnaar, en wil dus niks minder dan goud. Logisch doel toch? JUIST die mentaliteit ontbreekt bij veel topsporters in nederland. Smeets haalt totaal de verkeerde persoon voor het voetlicht om zijn punt over mentaliteit duidelijk te maken. Ook al omdat Grol altijd weer met gemak uit het door Mart genoemde diepe dal komt: het volgende grote toernooi staat Henkie gewoon weer op het podium immers.

sjonge jonge, de judoka's moeten stoppen zeiken.... Da's de tip van Smeets. Mijn tip aan Smeets is dat hij zelf moet stoppen met zeiken. Zeiken dat journalisten geen vragen meer mogen stellen over dat hij Ria Visser een veeg heeft gegeven.
Hij wil toch zelf elke dag met z'n plofkop op tv? hij wil toch bn'er zijn? Hij heeft toch zelf z'n getrouwde slurfje in Ria Visser geduwt? Dan weet je toch dat de media/het volk dat interessant vindt?

Hahahaha zo die zit dikke vette reps

ijsblok
16-12-2010, 17:28
http://www.jbn.nl/nieuws/DU13011_Mislopen+nominatie+sportploeg+van+het+jaar .aspx
De JBN heeft wel een aardige brief geschreven naar de organisatie.
Vooral het stukje waarin ze de tekst voor de nominaties van de voetballers, dressuurploeg en zeilsters
hebben aangepast en vervangen voor het woord 'judoka' is geinig.

mean machine
16-12-2010, 20:04
het is ook lochisch dat ze die van dr geest niet serieus nemen als je je zoon voortrekt om degene die het verdient niet te laten gaan en omdan binnen een paar minuten jankent in de kleedkamer zitten .
haal je je sport gewoon naar beneden en moeten andere daar onder leiden die man hoort niet op die positie en het zou goed voorde sport zijn als hij zal vertrekken het lijkt gg wel mert die spelletjes