PDA

View Full Version : Interview met Maiki Karathanasis



Rverm
14-12-2010, 23:57
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs156.snc1/5808_100390903310134_100000176738374_8587_3390611_ n.jpg

Het is voor niemand onbekend dat Nederland vele kick & thaibokstalenten kent. Een van deze talenten is Maiki Karathanasis. Deze pas 20-jarige vechter, uitkomend voor Fighting Factory Carbin, is een attractieve vechter die niemand uit de weg gaat en binnen afzienbare tijd op het hoogste podium hoopt te staan. Reden genoeg om hem aan het grote publiek voor te stellen :

Naam : Maiki Karathanasis
Leeftijd: 20 jaar
Woonplaats : Utrecht
Gewicht : 70 kg
Sportschool : Fighting Factory Carbin (FFC)
Klasse : A klasse
Startlijst : 3 A-partijen waarvan 3 gewonnen (1 KO)
Nationaliteit : Grieks


Hoe ben je met vechtsport in aanraking gekomen?
Ik keek altijd naar films van Jean Claude van Damme en toen ik op 9 jarige leeftijd de film Kickboxer zag was ik meteen verkocht.
Uiteindelijk heb ik, net een paar dagen voordat ik 12 werd, een mogelijkheid gevonden om te gaan trainen. Een droom ging in vervulling.

Hoe ben je bij FFC terecht gekomen en wie zijn je trainers/sparringspartners? Heb je hiervoor nog bij andere sportscholen getraint?
Ik ben in Waalwijk opgegroeid en ben daar begonnen met trainen en wedstrijden vechten. Na veel jeugdpartijen gedraaid te hebben ben ik uiteindelijk tot de C-klasse gekomen.

Op mijn 16de jaar verhuisde mijn familie en ik naar Utrecht en ben ik in Utrecht gaan trainen. In 2007 ben ik voor het eerst bij Lucien Carbin gaan trainen. Omdat ik destijds niet de mogelijkheid had om elke dag in Amsterdam te gaan trainen heb ik de overige dagen meegetraint en wedstrijden gevochten voor Team Germaine de Randamie en voor MTC van Dams. In 2008 nam me bro Mo Laouni me vaak mee naar Bully`s gym. Bedankt Charl en boys! Begin 2009 ben ik voor vast bij Lucien Carbin begonnen en dat is iets waar ik zeer over te spreken ben! Leer elke dag en de broederschap in de sportschool is top! Ik heb daar me broeders!
De kracht van de gym is dat we allemaal met elkaar trainen en dat we op die manier elkaar naar een zo hoog mogelijk niveau kunnen brengen en er het maximale uit kunnen halen. Ik spar graag met Douli, Sergio, Azziz, Doah, Leandro , Joey, Sergio Naarden, Mo Laouni en Otmar Diagne.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs733.ash1/162789_181113705237853_100000176738374_710013_5017 211_n.jpg


Hoe ziet je wekelijkse trainingsschema eruit en doe je naast kickboksen ook nog andere trainingen als loop/kracht etc?
Ik train vijf dagen in de week bij Lucien. Trainingen bestaan uit techniek, sparren, pads en zaktraining. Een Dag in het weekend train ik voor mezelf en 1 dag houd ik meestal rust.

Wat was de zwaarste partij tot nu toe?
Mijn zwaarste partij weet ik niet zo snel. Ik heb wel partijen gevochten die niet lekker liepen maar dat heeft elke vechter wel meegemaakt denk ik.

Hoe kijk je op tegen partijen op full muaythai regels en mma aan?
Full muaythairegels lijkt me heel leuk, alleen dat je een wedstrijd kan winnen of verliezen door een snee van een elleboog vind ik persoonlijk wat minder. Mma is weer een hele andere discipline. Het lijkt me wel leuk om al die klemmen e.d. te kunnen maar ik hou het voorlopig gewoon op thaiboksen. Bevalt me prima zo!

Als jezelf 3 jaar geeft, wat hoop je dan in de vechtsport bereikt te hebben en waar hoop je dan te staan?
Ik ben momenteel 20 jaar oud en zit in de A klasse. Binnen 3 jaar wil ik graag op het grote podium staan zoals de k1 max of in ieder geval meedraaien tegen de toppers in de -70 kg klasse. Mocht ik dat niveau bereiken hoop ik daar prijzen te winnen en wil ik geen 1dagsvlieg zijn.

Wat zijn naast vechtsport je andere hobby`s en studeer je nog?
Ik zit in Rotterdam op school en zit in het laatste jaar van de opleiding Vestigingsmanager Groothandel. Na deze opleiding wil ik graag het liefst 2 keer per dag kunnen trainen om het maximale uit mijn sportcarriere te halen.
Naast vechtsport help ik graag mee in het Griekse restaurant Pallas Athene van mijn ouders in Doetinchem. Als ik de tijd en de mogelijkheid heb sta ik daar, in het weekend, graag in de bediening. Vind het hartstikke leuk omdat het een echte familiezaak is wat door de hele familie gerund wordt. Daarnaast ga ik graag naar de kerk, voel me altijd goed daar! Luister ook veel muziek. Genieten en chillen met vrienden en samen leuke dingen doen. Verder lees ik graag in de Bijbel want leer er erg veel en zie veel terug in het dagelijks leven.
Ook ga ik graag naar gala`s om me broeders te steunen wat ik top vindt.

Wie zijn je favoriete (oud)vechters?
Lucien Carbin vanwege zijn super allrounde stijl en inzicht!
Mo Laouni, Joey Kaptijn-Echter, Douli Chen, Sergio Wielzen, Devon Leeuwin, Hammadi el Madhoui, Halim Issoui, Atik Osany, Dennis Muntslag, Mike Zambidis, Azziz Kallah, Wim Hiemenz, Leandro Tam, Tarik El Idrissi, Tyrone Spong, Otmar Diagne, Omar Hanafy, Thiago Martina, Levon Akopian, Ali Esadik, Hansje vd Hammen en Germaine de Randamie bij de dames.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1229.snc4/156144_181112491904641_100000176738374_710010_2772 648_n.jpg

Wat betreft voeding, kan je eten wat je wilt of moet je erg op je voeding letten?
Ik heb geen voedingssupplementen pakket ofzo. Ik eet gewoon lekker wat me moeder klaarmaakt en kook af en toe zelf. Twee weken voor de wedstrijd let ik wel op mijn voeding en het is me nog nooit overkomen dat ik niet op gewicht ben geweest voor een partij.

Ben je (bij)gelovig en waaruit blijkt dat? Heb je vaste rituelen voor een wedstrijd?
Voor de wedstrijd bid ik voor mij en voor mijn tegenstander dat we zonder blijvend letsel de ring uit komen. Maar eerst bid ik voor alle mensen. Ik geef alle lof en glorie aan God. want van Hem komt alles en tot hem behoort het toe! Wie alleen voor zijn eigen glorie leeft wordt hoogmoedig en diegene kan niet aan de top blijven. Want hoelang blijf je daar dan met die instelling? Maar wie nederig leeft en nederig is en de glorie geeft aan De Vader, die zal daar kunnen blijven!
Lucien vult aan : "Om per ongeluk kampioen te worden is niet moeilijk maar om daar te blijven wel, dan ben je een echte kampioen!"

Maiki : Ik geloof in God en geloof dat zijn zoon Jezus Christus is! De Bijbel spreekt: God zegt : "Wie Mij zoekt zal Mij vinden!". Jezus belooft in de bijbel: "Alles wat je DE VADER vraagt, in Mijn naam, Ik zal het doen". God heeft zijn zoon De Here Jezus gestuurd om de genade en liefde te laten zien voor ons mensen. Hij is voor onze zondes gestorven zodat wij vergeven kunnen worden.
God houdt veel meer van ons dan wij denken en als we Jezus (het voorbeeld zoals het kan en moet) volgen dan gaan we onze band met De Vader versterken en God sterk zien bewegen in onze leven!

Ik breng alle lof en glorie naar God en bedank hem voor alle mogelijkheden die ik krijg. Dank u Here Jezus!

Ik wil Lucien Carbin en de jongens die bij me staan bedanken : Dennis Muntslag, Joey Kaptijn-Echter, Mo, Douli, Doah, Kleintje Wielzen, Hamadi , Atik, Ellen, me moeder, me vader, heel de familie en iedereen bedanken voor hun steun!


Ik hoop dat jullie in de toekomst nog veel van mij zullen horen!

Ush!

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs591.ash2/154361_181604488522108_100000176738374_714337_6759 683_n.jpg

Slome
15-12-2010, 00:09
Mooi interview, ik kende deze vechter niet... bedankt man.. lkkr bezig..

Justinian
15-12-2010, 08:11
Bedankt voor het interview, top!!

Khanom Thom
15-12-2010, 09:09
Thnx 'Rverm'... ik kende hem ook nog niet, leuk interview. Succes in de toekomst, Maiki!

Kemal
15-12-2010, 09:12
thanks, mooi interview dit!

Hendy
15-12-2010, 13:13
Heb dit talent een paar keer aan het werk gezien.. wat een geweldige vechtstijl heeft deze man!!

Talent voor de toekomst;)

BiCkOnE
15-12-2010, 13:31
Goed interview, thanks!

Djani
15-12-2010, 15:29
Ik heb hem als C-klasser geloof ik aan het werk gezien. Toen speelde hij met z'n tegenstander.

Mister T.
15-12-2010, 16:20
leuk interview kende hem ook nog niet!

sterrenkijker
15-12-2010, 16:33
geen beelden van hem?

ARMENIA
15-12-2010, 16:36
Goeie kerel man.. Ben ik niet vaak tegengekomen, zulke goede Christenen.

Hendy
15-12-2010, 18:46
Goeie kerel man.. Ben ik niet vaak tegengekomen, zulke goede Christenen. ????




Hier een filmpje van 2009.. niet zn beste pot btw;)


http://www.youtube.com/watch?v=7ayhF4aMkpg

Hendy
15-12-2010, 18:53
Part 2


http://www.youtube.com/watch?v=ei78W_5UcC8