PDA

View Full Version : Vragen aan Alistair Overeem !!!



Wheelie
16-12-2010, 10:34
Beste Mixfight leden, het zal jullie niet ontgaan zijn dat Alistair Overeem afgelopen weekend K-1 kampioen is geworden.
Alistair is de eerste vechter die een MMA wereldtitel en een K-1 titel op zak heeft.
Nu zijn er een hoop mensen die hem wat te vragen hebben over zijn verdere MMA & K-1 plannen in 2011 en dit is jullie kans.
Alistair is op dit moment nog in Japan en heeft aangegeven vanavond vanuit zijn hotelkamer ongeveer 20 vragen van Mixfight leden te beantwoorden.
Heb je vragen stel ze in deze topic en wie weet word deze vanavond beantwoord ;)

http://img705.imageshack.us/img705/3001/ph03b.jpg (http://img705.imageshack.us/i/ph03b.jpg/) http://img27.imageshack.us/img27/2549/20100517123937img4019.jpg (http://img27.imageshack.us/i/20100517123937img4019.jpg/)

Kemal
16-12-2010, 10:46
Thanks Wheelie, erg vet dat dit mogelijk gemaakt wordt!! :thup:

Vraag: Heb je ambities om eventueel ook in de UFC uit te komen..?

universele
16-12-2010, 10:46
Top, ik ben benieuwd naar wie hij zelf als sterkste tegenstander ziet.
Op Mma gebied binnen dream en strikeforce nu?
Zou ook wel willen weten of zijn mening veranderd wanneer hij ook een vechter uit de ufc zou kunnen kiezen?

ZakKa!
16-12-2010, 10:48
Alistair gefeliciteerd!

Wat we denk ik allemaal willen weten is of je je in 2011 100 procent op MMA gaat richten, of dat je volgend jaar weer aan de k-1 gaat meedoen.

dirk5
16-12-2010, 10:50
Beste Alistair,

Wat vind jij van de aanpak van de UFC vergeleken bij die van Strikeforce? En dan heb ik het over het laten vechten binnen andere organisaties? Jij hebt in het verleden tegen Chuck gevochten in de Pride MW gp toen de UFC zich wilde bewijzen. Zou jij er voor open staan dit nog een keer te doen (en dan natuurlijk tegen Cain of JDS)?

YoMarK
16-12-2010, 10:57
Leuk!

Vraag: Welke vechters zitten "in the mix" als tegenstander op Dynamite!
Vraag2: Met al dat standup geweld van de laatste tijd...hoe zit het eigenlijk met de worstel en grondtraining?
Vraag3: Vind je het standup gevecht met MMA-handschoenen veel anders dan met K-1/kickboks handschoenen?
Vraag4: wat vind je van de prestaties van Stefan Struve in de UFC, spreek je hem ooit?

Pansier
16-12-2010, 10:59
Ben je van plan om nog meer wereld kampioenschappen binnen te halen in een andere vechtsport? Of wil je het houden bij Kickbox & MMA?

Hejar
16-12-2010, 11:07
Denk je dat je k-1 kampioen was geworden als Badr, Gerges en Bonjasky meededen??
Ik denk van niet.

MB667
16-12-2010, 11:08
vergeet strikeforce en ufc. ik daag je uit voor een schaakpartij:wacko:

marrilia
16-12-2010, 11:11
was je aangeslagen in de eerste ronde tegen Spong

sterrenkijker
16-12-2010, 11:17
Je hebt aangegeven in 2011 2x voor Strikeforce te gaan vechten, tegen welke 2 tegenstanders zou je het 't liefst op willen nemen?

Slome
16-12-2010, 11:23
ten 1e Congratz!

Wat verwacht je van Dynamite! wie hoop je daar te treffen voor HW title Dream.. wow 3 HW titels! Dat zou vet zijn..
Wat zijn je ambities voor 2011?
Gaan we je in 2011 ook in Nederland in actie zien>?
Verwacht je Fedor of Werdum voor de SF HW belt als tegenstander?

dirk5
16-12-2010, 11:23
Welke organisatie hanteerd(e) volgens jou de beste regels? En dan praat ik dus over de technieken toegestaan op de grond (knieen of ellebogen)

andyhugfan
16-12-2010, 11:30
Vraag:

Van de vechters die de K-1 WGP één keer hebben gewonnen (Branco, Andy, Mark, Alistair/jijzelf effe niet meerekenen) vindt jij de beste?:)

kentaro
16-12-2010, 11:47
Alistair gefeliciteerd met je K-1 titel!! Champ!!

Alle grote sterren in de K-1 hebben een eigen 'action figure' vechters zoals:
Hoost, Aerts, Bonjasky, Masato & BADR HARI hebben allemaal hun eigen HAO(merk) poppetje!
Wanneer komt er eentje van jou!?

http://i229.photobucket.com/albums/ee233/matsrowles/2008%2012%2020%20Hao%20Figures/a132.jpg

Jeroenwm
16-12-2010, 11:53
Dana White noemt Strikeforce 'the minor leagues' en dat jij niet thuis hoort in de top 10.
Zal zijn mening veranderen in 2011? Zo ja, hoe zal je dit gaan bewijzen? Of zal zijn mening alleen veranderen als jij zelf de overstap naar de UFC maakt?
Vele fans zien je graag in de UFC. Overeem - Lesnar is een droom partij.

Thanks,
Uso

Slome
16-12-2010, 12:08
BTW: ook gefeliciteerd met je verloving, waneer ga je eigenlijk trouwen, heb je daar wel tijd voor....?;-)

goro
16-12-2010, 12:10
Waar heb je jou vriendin leren kennen?
Vindt ze mma en K1 niet te bruut? Wilt ze niet liever dat je een andere kostwinning/ sport doet?

Leventdepevent
16-12-2010, 12:22
We kennen je allemaal als vechtsporter, maar wat houdt jou nog meer bezig in het leven maw wat zijn bijv. je hobby's?

Tykill
16-12-2010, 13:22
Hey Alistair gefeliciteerd!

Ben je tevreden over je partij tegen spong? Of dacht je dat je achteraf beter had gekunt?

En zijn er over het algemeen nog dingen waar je echt aan wil werken binnen je MMA en kickboks stijl? of is het allemaal puntjes op de i en onderhouden in de training?

rollermanskunk
16-12-2010, 13:32
Vraagje: ben je dat eeuwige gezeur over anabolen steroïden niet een keer zat? Wordt het niet een keer tijd om bij sommige "haters" (vooral uit de UFC-hoek) via bijv. een rechtszaak een signaal af te geven?

Heb je Anky van Grunsven al gesproken? Zij wil graag weten waar je je paardenvlees haalt?

Surrusa
16-12-2010, 14:04
Ey Alistair, Kort vraagje maar staat er in je huidige contract bij strikeforce een "champions clausule" of ben je na de ik geloof 2 gevechten die je nog hebt vrij om te gaan en staan waar je wil?

bigboz
16-12-2010, 14:05
Beste Alistair Overeem,

Kunnen we in 2011 ook genieten van nieuwe "THE REEM" Episodes ??

Pindakaas
16-12-2010, 14:26
Stel je kan bij de UFC een contract tekenen nadat je Strikeforce contract over is. Door het contract ga je flink meer verdienen maar je mag van de UFC niet meer in de K-1 participeren. Zou je dat doen of kan je K1 nu niet meer los laten?

marokkaan
16-12-2010, 14:37
Alistair,

Allereerst van harte. Ben echt trots op jouw prestatie!!! Dit zal niemand jou ooit nadoen, dat weet ik wel zeker.

2 vraagjes...

Ben je blij dat Badr/Remy niet mee hebben gedaan met de K1, en schat jij je kansen minder in mochten ze meedoen, of vind jij dat de besten dit jaar meededen. (ik bedoel het niet ironisch/sarcastisch/cynisch)

Vindt jouw vriendin de sport niet te bruut? Wil ze niet liever dat je stopt en renteniert ergens in het zuiden van Spanje?

Ik wil je hartelijk bedanken voor de genomen tijd en moeite bij de beantwoording van de vragen.

Boem Boem
16-12-2010, 14:38
Best Ali,

Nogmaals van harte gefeliciteerd met je welverdiende overwinning: voor mij extra leuk omdat ik de eer heb gehad om eens een keer een grapplingpartij tegen jou te draaien in Ede, waarna ik na een armbar af moest kloppen.....(hoe kan het ook anders:))
Maar goed....overbodige info: nu mijn vraag:

Je sportive carriere zit er nog lang niet op: maar wat zijn je doelstellingen/ambities na je carierre? Of denk je daar nu nog over na.
-Wat zijn verder je dagelijkse bezigheden na het trainen?
- wat doe je om te ontspannen voor belangrijke wedstrijden

Succes met al je komende gevechten!!

Osu

Chris


ps: komt er nu wat meer kleding van jou op de markt????? Zou top zijn.......je mma broeken bevallen me prima!!!!!!!

Harrie Nak
16-12-2010, 14:40
Hi Alistair,

Allereerst bedankt voor deze mogelijkheid (tevens Mixfight). Top!

Hoe denk je over het presteren van Gilbert Yvel in de UFC? Heeft het je verbaasd?
Denk je dat het gevecht tegen hem er ooit nog van gaat komen?

blackadder
16-12-2010, 14:41
Mis je PRIDE?

Breugem
16-12-2010, 14:46
Alistair, van harte gefeliciteerd met je overwinning! Had er eigenlijk al op zitten hopen en het is gelukt!
Je zet Nederland hiermee op vechtsport gebied even nadrukkelijk op de kaart.

Ik vroeg me af welke partij voor jou mentaal het zwaarste was:
- welke partij je in de voorbereiding mentaal het zwaarste vond
- welke partij je mentaal het zwaarst vond tijdens het gevecht

Thanks!

tnk2k
16-12-2010, 14:54
Wie had je graag willen vechten?

Petrosyan188
16-12-2010, 15:01
ga je volgend jaar in nederland vechten? en wanneer ga je naar UFC?

Peter0711
16-12-2010, 15:09
Heb je de nieuwe call of duty al? Zoja,welk level ben je online en wat vindt je ervan?

:D

wrestler_nl
16-12-2010, 15:28
Je hebt nog geen tegenstander voor je volgende strikeforce gevecht. Tegen wie zou jij hte liefst willen vechten, Fedor of Werdum?

Justinian
16-12-2010, 15:49
Mensen, het is niet de bedoeling om hier in discussie te gaan over de prestatie van Overeem. Deze thread is bedoeld om vragen te stellen, niets meer niets minder. Laten we blij zijn dat een vechter van het kaliber van Alistair de moeite neemt te reageren op vragen van fans/vechtsportliefhebbers!

TOON
16-12-2010, 15:52
Hoe vond je het om tegen een teammaat te moeten vechten?
Is het team dat je begeleid voor je K1 wedstrijden anders dan je MMA wedstrijden? Of blijft het team/training hetzelfde en liggen de accenten alleen wat anders?
Heb je ambities om in de UFC te vechten of zijn hun contractvormen voor jou 'out of the question'?
Arianny? lekker wijf?

rene37
16-12-2010, 16:02
Hey Allistair,

Als fervent liefhebber van vechtsporten en bovenal krachttraing ben ik benieuwd naar het volgende...

Hoeveel uur per week besteed je aan krachttraining?
Hoe ziet deze krachttraining eruit? oefeningen per spiergroep, sets en herhalingen?
Wat doe je op de bank?(behalve slapen hahaha) Nee...ik bedoel wat is je max qua bankdrukken?

Hoop dat je deze vraag wilt beantwoorden, heb je al diverse vragen zien beantwoorden over de UFC etc in interviews maar kom zelden iets over je krachttraing tegen. Met uitzondering van een strongman sessie bij......(kan even niet op de naam komen)

Enne...gefeliciteerd trouwens, met weer een mooie titel erbij!

The Bulldog
16-12-2010, 16:18
Allistair ten eerste van harte met je zeeer verdiende titel.

in welke verhouding heb jij je kracht en knok trainingen...

train je je kracht op kracht, explosie of uithouding.....periodiseer je dat?

Welke vechter zou jij nog eens het liefst treffen in de K-1 ? en in de MMA? en waarom?

redjuh
16-12-2010, 16:28
Alistair, ik heb een vraag:

Je hebt zoals je zegt 2 gevechten staan voor strike force in 2011. Daarvan zal er 1 zijn tegen Werdum. de andere zal waarschijnlijk tegen Big foot of eventueel Fedor worden. Hoewel het door dubieuze planning van het russische management in combinatie met de winstkansen tegen jou van andere prominente SF zwaargewichten, ook zomaar zou kunnen, dat mocht Fedor een rematch van Werdum winnen, jij helemaal buiten spel wordt gezet. Als Josh barnett namelijk tegen Big foot wordt gezet (omdat jij feitelijk gepland staat voor de winnaar Fedor - Werdum 2), Kunnen ze het makkelijk flikken om hiervan de winnaar tegen jou te zetten of, nog erger, tegen winnaar Werdum Fedor.
Dan vecht je nog niet tegen wie jij dat wilt, en heb je bijna geen andere keuze dan naar de ufc te gaan. Daar kun je echter alleen aan de bak als je niet in een andere organisatie actief bent. en meer dan 3 gevechten per jaar krijg je daar niet. Dan ben je je dag in dag uit rot aan het trainen voor een partij eens in de 4 maanden. Jij lijkt juist iemand die liefst zo vaak mogelijk in de ring staat.
Raak je daar niet ontzettend door gefrustreerd? Dat je door anderen haast als een gevangene wordt gedwongen om bepaalde keuzes te moeten maken? Hoe is jouw visie? Wanneer zit het bij jou 'tot hier'... en kunnen ze de boom in bij strike force? Kun je met de UFC onderhandelen over een minimum aantal gevechten per jaar? of ben je eerder in staat om die strikeforce belt in het midden van de ring te vernietigen, je middelvinger op te steken naar de ufc, en gewoon exclusief in Japan te gaan knokken bij K1 en Dream?

mvg,

Michiel Moore

JG
16-12-2010, 16:38
Alistair,

Respect voor je unieke blog thereem.com , volg hem zeer frequent en dit onderscheid jou echt van andere vechters. Nice om alle zaken rond jou als vechter te kunnen volgen, blijf hier vooral mee doorgaan!!

Mijn vraag is of je al ambities hebt voor na je carriere als vechter?

Nusaniwe
16-12-2010, 16:43
Tegen wie denk je tegen te vechten op Dynamite en zal dit dan voor de belt zijn?

Wat vind je van soccerkicks, footstomps en knieen tegen het hoofd van een tegenstander op de vloer?

Wat houd je in het dagelijks leven bezig qua hobbies? Wat zijn je favoriete films, muziek, boeken, games?

Je bent een van de sterkste en explosiefste vechters op het moment. Hoeveel setjes en hoeveel reps doe je? Doe je het op maximaal gewicht of doe je het op minder gewicht terwijl je de oefeningen explosief uitvoert? Hoeveel doe je bankdrukken, squatten en deadliften?

Durfal
16-12-2010, 17:27
Hee Alistair zag een mooie clip van je krachttraining enne..... behalve al dat vechten............... wanneer ga je eens mee doen met een sterkste man wedstrijd a la Berend Veneberg??
Ook daar ga jij hoge ogen gooien met jouw Herculische talent en body............
En dit alles hadden Gabriella en ik nooit achter je gezocht toen we 10 jaar geleden elkaar leerden kennen in de Marcanti en de Escape!!
Zie je wel weer ergens aan de jurytafel

Osu

Marchant
16-12-2010, 17:45
Als eerst nogmaals gefeliciteerd!

Denk je dat je afgesproken MMA partij tegen Badr er ooit gaat komen , of was dit gewoon een beetje "smack talk" en is dat hoofdstuk al afgesloten?

Als je nu geboekt zou worden(strikeforce) om het tegen Valentijn op te nemen(title), hoe zou je je op zoiets voorbereiden?

univers1l
16-12-2010, 18:05
alistair het wordt tijd dat je naar de ufc gaat, je zit op dit moment in the shape of your life, pak die kans voor het te laat is. mocht het mislukken, kan je altijd terug naar k1 of dream/strikeforce.

wie vindt je persoonlijk de beste k1 vechter en de grootste dreiging voor jou in k1? en in mma?

greetz

T15Boxing
16-12-2010, 20:20
Shit ben ik niet te laat?
mijn vraag:

Alistair, veel fans hoopten op een K1 finale tegen Sem Schilt maar dat is er nog niet van gekomen. Dat is waarschijnlijk de enige grote gevecht die nog niet is gebeurd. Zou deze matchup uiteindelijk nog gebeuren en zou jij jezelf willen testen tegen Schilt?

Hammerkick
16-12-2010, 20:35
Hey Alistair, gefeliciteerd !!
Wie zijn je favoriete vechters van vroeger en van nu ?

tik_tok
16-12-2010, 21:15
Hey Alistair, nogmaals gefeliciteerd ben super trots dat jij de K-1 hebt gewonnen!

Mijn vraag, K-1 is echt geweldig begrijp me niet verkeerd, maar waarom ga je je niet helemaal richten op MMA (in mijn ogen de mooiste sport, en de sport met de grootste toekomst op dit moment). En wil je het ook gaan proberen in de UFC? Want daar heb jij zoveel kans! En (ik denk dat ik hier voor de meeste leden kan praten) zouden wij het geweldig vinden als jij in de UFC doorgroeit en eindelijk die Dana White zijn mond snoert!

mikeymcd
16-12-2010, 21:22
Hoe zie jij de verhouding tussen massa en het verlies van snelheid in mma/kickboxen? Denk je dat je niet iets beter zou kunnen zijn als je iets minder groot was of kan je niet sterk genoeg zijn ?

marcelt
16-12-2010, 21:25
Ik weet geen andere vragen meer te stellen hoor, maar als deze allemaal beatwoord worden wordt het het beste interview dat er ooit met Alistair geweest is.

MaartenManaus
16-12-2010, 21:39
Hoi Alistar
Nogmaals van harte met je prestaties,.. grote klasse.

Mijn vraag:
na de eerste ronde bij de K1 finale ,.. hoe ging de comunicatie / verzorging bij GG ?
wist jij van de schade bij saki / schilt ?
werden jullie wel of bewust niet op de hoogte gehouden door jullie trainers over de fysieke status van je teamgenoten?

Osu!

BJJ
16-12-2010, 22:45
Hi Alistair,

Hoe vaak zit je met blessures? en hoe ga je daar mee om? neem je een goede lange rust of ga je door met trainen en ontzie je de blessure?

Cheers man, Barry

tik_tok
16-12-2010, 23:45
Is het niet handiger dat 1 iemand.. Een moderator of wie ook maar, alle vragen bundelt en deze post zodat Alistair daar antwoord op kan geven? Anders wordt het misschien een beetje on overzichtelijk.. Het is maar een idee :p

redjuh
17-12-2010, 00:01
hij hoeft alleen die van mij maar te beantwoorden... niet zoveel werk...

redjuh
17-12-2010, 16:58
ttt

Naj85
17-12-2010, 18:52
zo te zien zijn de meest interessante vragen al gesteld (wanneer en ga je nog naar de UFC?)

Alistair, wie is je beste maatje van alle K1 vechters :)

Biiyen
17-12-2010, 19:07
Ik sluit mij aan bij een veelgestelde vraag alhier:

Zoals je zelf ook wel weet is de UFC je van het. Als je groot wil zijn in MMA zul je naar de UFC moeten.

Wil je? Ga je? Wat zijn je plannen omtrent UFC?

Wheelie
17-12-2010, 20:09
Bedankt voor de vragen.

Deze topic gaat op slot en Alistair zal een nieuwe topic openen met de vragen en antwoorden ;)