PDA

View Full Version : Sudsakorn outmatched nr.2 Rajadamnern



Djani
16-12-2010, 12:43
Afgelopen zaterdag vocht Sudsakorn Sor. Klinmee weer eens in Thailand, ditmaal in Omnoi Stadium. Hij nam het op tegen Kongjak Sor. Tuangtong, de nummer 2 van Rajadamnern Stadium in de 72,5kg klasse (waarin o.a. Cosmo Alexandre en Lamsongkram Chuwatta geranked staan).
Sudsakorn is op het moment mijn favoriete Nak Muay. Ik vind zijn stijl weergaloos. De technische superieuriteit die hij toont in combinatie met zijn typische thaise arrogante show attitude zorgen ervoor dat ik elke seconde geboeid blijf kijken naar zijn partijen. In deze partij gelijk aan het begin van de 4e ronde komt Kongjak gelijk op hem af om te clinchen, Sudsakorn duikt onder Kongjaks armen door en staat gelijk schuin achter hem om een trap uit de delen. Ik heb dit moment denk ik zo’n 5 keer opnieuw afgespeeld.
Goed geplaatste knieen in clinch, snoeiharde harde teeps/afhouders, harde ellebogen, het komt allemaal langs. Clinchvechters zoals Kongjak zijn meestal moeilijke match ups voor technische vechters als Sudsakorn, denk maar aan de overwinning die Orono Wor. Petchpun op Saenchai behaalde een paar jaar terug, maar Sudsakorn matched Kongjak in de clinch en outmatched hem buiten de clinch door hem o.a. een paar keer door de ring te laten vliegen met harde teeps. Enjoy!!

http://www.youtube.com/watch?v=AaOG5nHb_OY


En even voor de discussie. Ik ben zelf benieuwd wat het plafond is voor Sudsakorn (die bij It’s Showtime onder contract staat). Wat denken jullie, een thai die niet uit de verf zal kunnen komen onder It’s Showtime-regels of een toekomstige contender/kampioen?

Mattie73
16-12-2010, 13:11
En even voor de discussie. Ik ben zelf benieuwd wat het plafond is voor Sudsakorn (die bij It’s Showtime onder contract staat). Wat denken jullie, een thai die niet uit de verf zal kunnen komen onder It’s Showtime-regels of een toekomstige contender/kampioen?

Ik heb hem pas 1 keer gezien op K1/It's Showtime regels, dat was tegen Chahid, en dat deed hij zeer goed. Hij maakte erg goed gebruik van z'n lengte en hij heeft zeer goede afhouders. Ik denk dat hij (in tegenstelling tot Khem) wel uit de verf zou komen op die regels.

Ik stoorde me overigens wel aan het arrogante en clowneske gedrag van hem in de partij tegen Chahid. Ik vind het een gebrek aan respect voor je tegenstander.

MB667
16-12-2010, 13:59
ben ook fan van hem geworden na zijn fight tegen chahid. was voor chaid maar wat hij deed was buitengewoon goed.

sterrenkijker
16-12-2010, 14:26
Staat hij bij showtime onder contract? Vanwege het feit dat hij 1 partij heeft gevochten tegen chahid of...??
Als het echt zo is.. Sudsakorn vs Petrosyan!!!

Sadix
16-12-2010, 15:54
hij is idd echt vreselijk goed. Hele aparte nonchalante stijl heeft hij ook.

Djani
16-12-2010, 18:10
Ik heb hem pas 1 keer gezien op K1/It's Showtime regels, dat was tegen Chahid, en dat deed hij zeer goed. Hij maakte erg goed gebruik van z'n lengte en hij heeft zeer goede afhouders. Ik denk dat hij (in tegenstelling tot Khem) wel uit de verf zou komen op die regels.

Ik stoorde me overigens wel aan het arrogante en clowneske gedrag van hem in de partij tegen Chahid. Ik vind het een gebrek aan respect voor je tegenstander.

Ik begrijp wat je bedoelt, als je vanuit je alledaagse waarden en normen naar zo'n gozer kijkt dan denk je wat is er mis met hem. Maar het is een niet alledaagse show waaraan ook nog eens een psychologisch aspect zit. Sudsakorn, net zoals de meeste thais maar vooral hij, ziet het echt als een spelletje en niet als een gevecht en zo gaat hij er ook mee om. Hij speelt letterlijk en figuurlijk. En doordat hij het combineert met zieke skills kan ik er echt van genieten (maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak). De manier waarop Muhammad Ali vocht, met als zijn gebaren en praatjes, vind ik ook geweldig.

Sudsakorn is idd een stuk meer allround als Khem waardoor hij tot nu toe goed presteert in Europa. Het is alleen de vraag of de risico's die hij neemt ook kunnen tegen mannen als Souwer en Petrosyan. Hij vecht nu ook veel onder europese regels dus ik denk dat hij daar ook bewuster mee kan omgaan, in tegenstelling tot bijv. Pajonsuk die afgelopen weekend die er vanuit ging dat hij hangend in de touwen genoeg punten bij elkaar kon sprokkelen. Op recentelijk gemaakte filmpjes op youtube is te zien dat Sudsakorn met een italiaanse profbokser aan zijn boksskills werkt en daarvoor met Yodsaenklai. Practice makes perfect, ben benieuwd.

Djani
16-12-2010, 18:13
Staat hij bij showtime onder contract? Vanwege het feit dat hij 1 partij heeft gevochten tegen chahid of...??
Als het echt zo is.. Sudsakorn vs Petrosyan!!!

Ik dacht dat hij 2 partijen voor It's Showtime had gevochten, maar dat is er dus toch maar 1. Het was dus meer een aanname van mijn kant. Het zou iig vreemd zijn als ze hem niet meer uitnodigen na zijn partij tegen Chahid terwijl ze de minder spectaculaire Khem wel vaker hebben geboekt.

Boran
16-12-2010, 20:43
Ik begrijp wat je bedoelt, als je vanuit je alledaagse waarden en normen naar zo'n gozer kijkt dan denk je wat is er mis met hem. Maar het is een niet alledaagse show waaraan ook nog eens een psychologisch aspect zit. Sudsakorn, net zoals de meeste thais maar vooral hij, ziet het echt als een spelletje en niet als een gevecht en zo gaat hij er ook mee om.

Dit klopt idd. De hele beleving van het Muay Thai is heel anders dan hier bij ons. De rituelen voor een wedstrijd, het bidden, de ram muay, na elke ronde nog even snel bidden...

Muay Thai is niet zomaar vechten, het is een kunst. Daar is de puntentelling ook op gebaseerd. Als jij trapt met een verkeerde techniek krijg je minder punten, ook al is het raak. Als je iemand met een judoworp naar de grond brengt krijg je geen punten, als het op de Thaise manier gebeurt krijg je wel punten. Er zit veel meer omheen dan alleen het vechtaspect.

In Thailand is het ook heel belangrijk om er niet moe uit te zien in de ring. Het nonchalante gedrag hoort daar ook bij. Je moet het er makkelijk uit laten zien, omdat de esthetiek van de partij belangrijk is.

Mattie73
16-12-2010, 20:49
Op recentelijk gemaakte filmpjes op youtube is te zien dat Sudsakorn met een italiaanse profbokser aan zijn boksskills werkt en daarvoor met Yodsaenklai. Practice makes perfect, ben benieuwd.

Dat filmpje met Yodsaenklai heb ik een tijd geleden nog gepost hier op mixfight:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?108251-yodsanklai-spart-een-bokspartijtje-met-Sudsakorn.&highlight=sudsakorn+yodsainklai

Djani
16-12-2010, 23:35
Dat filmpje met Yodsaenklai heb ik een tijd geleden nog gepost hier op mixfight:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?108251-yodsanklai-spart-een-bokspartijtje-met-Sudsakorn.&highlight=sudsakorn+yodsainklai

Toen heb ik m ook voor t eerst gezien. Daar vangt ie echt onnodig veel klappen.

Djani
17-12-2010, 14:03
Ik lees trouwens net dat dit een kwalificatiepartij was voor de 2e editie van het Thai Fight toernooi (Pinca won vorige week de eerste editie). Ik weet alleen niet of er nog meerdere kwalificatiepartijen komen.

Richelieu
17-12-2010, 14:59
Geweldige partij, Sudsakorn is een hele mooie technische MT knokker. Zijn partij tegen Chaid in Italtie was al een hele mooie. Ben benieuwd of hij vaker te zien zal zijn in Europa.