PDA

View Full Version : Antwoorden fanvragen deel 1



Demolition Man
18-12-2010, 13:45
Nou dat was een bevalling zeg, het waren veel vragen en gelukkig had ik nu de tijd om deze te beantwoorden, het lijkt mij slim om niet alles in één keer te posten want dat zou erg onoverzichtelijk zijn. Heb alle vragen proberen te beantwoorden en als ik geen antwoord heb gegeven dan komt dat omdat de vraag al eerder werd gesteld.

Have fun en fijn weeken

Osu,

Alistair

Kemal: Heb je ambities om eventueel ook in de UFC uit te komen..?

Ja, dat heb ik zeker. Alleen op dit moment ben ik erg blij met waar ik nu ben. Heb namelijk de mogelijkheid om zowel K-1 als M.M.A. te vechten.

Universele: Top, ik ben benieuwd naar wie hij zelf als sterkste tegenstander ziet.
Op Mma gebied binnen dream en strikeforce nu?Zou ook wel willen weten of zijn mening veranderd wanneer hij ook een vechter uit de ufc zou kunnen kiezen?

Binnen Strikeforce zijn er nog genoeg toppers maar ik denk toch dat Fedor en Werdum de twee gevaarlijkste tegenstanders zijn binnen Strikeforce. Binnen de UFC denk ik toch dat Junior Dos Santos en huidig kampioen Cain Velasquez de beste zijn in hun divisie.

Zakka: Wat we denk ik allemaal willen weten is of je je in 2011 100 procent op MMA gaat richten, of dat je volgend jaar weer aan de k-1 gaat meedoen.

Dat is een moeilijke en goede vraag; Ik ben iemand die niks wil uitsluiten. Alles gebeurt voor een reden, het was eigenlijk dit jaar niet eens zeker dat ik K-1 zou gaan vechten maar omdat men niet de partijen konden bieden binnen Strikeforce koos ik er voor om toch actief te blijven. Ben een vechter van beroep en wil dus zoveel mogelijk kunnen vechten. Dit is voor 2011 niet anders. Als Strikeforce mij de hele jaar aantrekkelijk partijen kan bieden (zowel sportief als financieel) dan zou ik mij volledig richten op M.M.A. maar als ik tussen de bedrijven door K-1 kan blijven doen dan zal ik dat ook zeker blijven doen.

Dirk5: Wat vind jij van de aanpak van de UFC vergeleken bij die van Strikeforce? En dan heb ik het over het laten vechten binnen andere organisaties? Jij hebt in het verleden tegen Chuck gevochten in de Pride MW gp toen de UFC zich wilde bewijzen. Zou jij er voor open staan dit nog een keer te doen (en dan natuurlijk tegen Cain of JDS)?

Het is een keuze van de UFC waar veel voor en tegenstanders voor te vinden zijn. Aan de ene kant is het slim om vechters niet ‘uit te lenen’ zodat je geen gezichtsverlies zou kunnen leiden, want stel je kampioen verliest van een kampioen van een andere organisatie dan is het moeilijk te verkopen dat je de beste vechter ter wereld heb. Aan de andere kant getuigd het ook van lef en is het voor de fans aantrekkelijk om soms vechters van andere organisaties tegen elkaar te laten vechten. Ik zou er zeker voor open staan om te vechten tegen Cain of JDS. Dacht te menen dat UFC Pride had gekocht om er een soort superbowl van te maken UFC vs Pride maar om wat voor reden ook is dat nooit door gegaan, wat naar mijn mening jammer is.

YoMark: Vraag: Welke vechters zitten "in the mix" als tegenstander op Dynamite!
Vraag2: Met al dat standup geweld van de laatste tijd...hoe zit het eigenlijk met de worstel en grondtraining?
Vraag3: Vind je het standup gevecht met MMA-handschoenen veel anders dan met K-1/kickboks handschoenen?
Vraag4: wat vind je van de prestaties van Stefan Struve in de UFC, spreek je hem ooit?

Dat zijn 4 vragen dus beantwoord ze kort
1. Zou het niet weten maar denk dat alle vechters die geen UFC contract hebben mogelijk een tegenstander kunnen zijn.
2. In mijn training zal M.M.A. altijd een onderdeel zijn dus ook worstel en grondtraining
3. Het is zeker wel anders maar het blijft even leuk
4. Ik spreek hem niet maar ben blij dat er een Nederlander is die het goed doet in de UFC, hij is nog jong dus hij heeft een goede toekomst voor zich.

Pansier: Ben je van plan om nog meer wereld kampioenschappen binnen te halen in een andere vechtsport? Of wil je het houden bij Kickbox & MMA?

Ik wil nog graag Olympisch goud pakken in Taekwondo, nee grapje M.M.A. en kickboksen liggen redelijk dichtbij en aangezien ik als M.M.A. vechter bekend stond als staande vechter gecombineerd met de training bij Golden Glory in Breda is de stap bijna natuurlijk. Ik zou nooit K-1 hebben gedaan als ik wist dat ik het niveau niet zou halen. Hoewel het mij wel leuk lijkt om een keer een bokswedstrijd te doen, is het niet mijn ambitie om wereldkampioen te worden in boksen.

Hejar: Denk je dat je k-1 kampioen was geworden als Badr, Gerges en Bonjasky meededen??
Ik denk van niet.

Ja wat moet je hier van zeggen, het is een typisch gevalletje van als als. Het is natuurlijk een gemis dat zowel Badr als Bonjasky niet meedoen (Hesdy hou ik buiten beschouwing want die verloor terecht in de Final 16). Alleen het is een toernooi waarin alles kan gebeuren. Stel dat Badr wel had meegedaan en Schilt niet, had ik dan dezelfde vraag kunnen verwacht; “Als Schilt had meegedaan was je dan kampioen geworden?”. Voor mij was het belangrijker dat de kampioen van vorig jaar mee deed want zowel Badr als Remy hadden vorig jaar niet gewonnen dus was Sem de te kloppen man.

Marrilia: was je aangeslagen in de eerste ronde tegen Spong
Ja, nu ik de wedstrijd terug kijk zie je dat ik zichtbaar last had van één stoot die door kwam maar tijdens zo wedstrijd ervaar je dat anders. Je weet dat je de klap krijgt en dat je in je achteruit wordt gezet maar was helder genoeg om mijn handjes netjes hoog te houden. Denk dat je van aangeslagen kan spreken als je even niet weet wat je moet doen en denk niet dat dit het geval was bij mij.

Sterrenkijker: Je hebt aangegeven in 2011 2x voor Strikeforce te gaan vechten, tegen welke 2 tegenstanders zou je het 't liefst op willen nemen?

Werdum & Fedor

Slome: Wat verwacht je van Dynamite! wie hoop je daar te treffen voor HW title Dream.. wow 3 HW titels! Dat zou vet zijn..Wat zijn je ambities voor 2011? Gaan we je in 2011 ook in Nederland in actie zien>? Verwacht je Fedor of Werdum voor de SF HW belt als tegenstander?

Ik hoop een tegenstander te treffen die waardig genoeg is voor een belt maar goed in Japan weet je het nooit, zolang ik maar vecht ben ik blij. Voor 2011 hoop ik weer in Strikeforce te vechten en misschien K-1, ligt aan mijn schema. Ben bang dat ik niet in Nederland zal gaan vechten omdat er sportief en financieel niet veel te halen valt vergeleken met Amerika/Japan. Ik verwacht dat ik tegen Werdum ga uitkomen.

Dirk5: Welke organisatie hanteerd(e) volgens jou de beste regels? En dan praat ik dus over de technieken toegestaan op de grond (knieen of ellebogen)

Had je niet al eerder een gevraagd gesteld? Haha. De regels maken mij niet heel veel uit maar ben meer een voorstander van knieën op de grond dan ellebogen. Met ellebogen zie je toch veel blessures en cuts t.o.v. knieën. En wij weten allemaal dat ik graag mij knieën gebruik dus qua regels; Pride style.

Andyhugfan: Van de vechters die de K-1 WGP één keer hebben gewonnen (Branco, Andy, Mark, Alistair/jijzelf effe niet meerekenen) vindt jij de beste?

Andy Hug natuurlijk! Hij was behalve de betere vechter van het stel, hij had ook nog een mooie stijl en charisma.

Kentaro: Alle grote sterren in de K-1 hebben een eigen 'action figure' vechters zoals:
Hoost, Aerts, Bonjasky, Masato & BADR HARI hebben allemaal hun eigen HAO(merk) poppetje!
Wanneer komt er eentje van jou!?

Zou het niet weten, wel grappig zulke poppetjes

Jeroenw: Dana White noemt Strikeforce 'the minor leagues' en dat jij niet thuis hoort in de top 10.
Zal zijn mening veranderen in 2011? Zo ja, hoe zal je dit gaan bewijzen? Of zal zijn mening alleen veranderen als jij zelf de overstap naar de UFC maakt?

Ja, zijn mening zal veranderen als ik straks Fedor en Werdum versla. Dan heb ik wat mij betreft alle argumenten weggehaald die hij kan gebruiken. Maar zolang ik niet in de UFC vecht zal hij nooit toegeven dat ik mensen als Cain kan verslaan, zodra ik in de UFC zou zitten ben ik ineens de grootste bedreiging voor Cain. It’s all business.

Goro: Waar heb je jou vriendin leren kennen?Vindt ze mma en K1 niet te bruut? Wilt ze niet liever dat je een andere kostwinning/ sport doet?

Ik heb haar leren kennen toen ik op trainingsstage was in Zweden. Zij is geen fan van de sport in het bijzonder en zeker niet in het begin maar nu begint zij steeds meer te zien wat vechtsport in houdt en wat wij er voor moeten doen. Zij is juist trots dat ik zoveel over heb voor de sport en wat ik heb bereikt maar dat zou zij ook zijn als het een andere sport was geweest.

Leventdepevent: We kennen je allemaal als vechtsporter, maar wat houdt jou nog meer bezig in het leven maw wat zijn bijv. je hobby's?

Vroeger had ik nog wel is tijd om achter mijn spelcomputer te kruipen maar dat is de laatste tijd bijna niet mogelijk. Ik probeer – als ik tijd heb – veel tijd door te brengen met mijn dochter, vriendin en vrienden. Ben blij dat ik trainen leuk vind want dat blijft mijn grootste hobby.

Tykill: Ben je tevreden over je partij tegen spong? Of dacht je dat je achteraf beter had gekund?
En zijn er over het algemeen nog dingen waar je echt aan wil werken binnen je MMA en kickboks stijl? of is het allemaal puntjes op de i en onderhouden in de training?

Als ik heel kritisch ben, ben ik niet tevreden met mijn partij tegen Spong. Ik kwam niet lekker in mijn spel en vocht anders dan normaal. Had meer mijn rust moeten bewaren ipv de aanval zo snel proberen te zoeken. Het is cliché maar je blijft altijd leren, bijvoorbeeld van zo’n partij tegen Spong zie ik veel verbeterpunten en daar zal ik dan ook aan gaan werken.

Rollermanskunk: Vraagje: ben je dat eeuwige gezeur over anabolen steroïden niet een keer zat? Wordt het niet een keer tijd om bij sommige "haters" (vooral uit de UFC-hoek) via bijv. een rechtszaak een signaal af te geven?

Nee, don’t feed the trolls. Er zullen altijd mensen zijn die zo’n discussie proberen aan te wakkeren dus besteed er gewoon niet zoveel aandacht aan.

Surrusa: Ey Alistair, Kort vraagje maar staat er in je huidige contract bij strikeforce een "champions clausule" of ben je na de ik geloof 2 gevechten die je nog hebt vrij om te gaan en staan waar je wil?

Contractafspraken horen niet publiekelijk te zijn dus kan hier niks over zeggen, sorry.

Bigboz: Kunnen we in 2011 ook genieten van nieuwe "THE REEM" Episodes ??

Eldar is op dit moment bezig met de laatste aflevering van de The Reem. Seizoen 1 als je het zo mag noemen is dus bijna afgelopen, of er een seizoen 2 komt is nog maar de vraag. Moet met mijn team hierover gaan zitten maar één ding is wel duidelijk de laatste aflevering van the Reem komt er aan en dat wordt een knaller!

Pindakaas: Stel je kan bij de UFC een contract tekenen nadat je Strikeforce contract over is. Door het contract ga je flink meer verdienen maar je mag van de UFC niet meer in de K-1 participeren. Zou je dat doen of kan je K1 nu niet meer los laten?

Hoewel geld niet de belangrijkste drijfveer is, ligt het wel aan wat zij mij te bieden hebben. Als Fedor kon bedwingen in de contractonderhandelingen dat hij Sambo wedstrijden mocht blijven doen waarom zou ik dat niet kunnen. K-1 is een hele andere sport (eigen woorden van Dana) dus ik heb alle vertrouwen dat ik K-1 mag blijven doen. Als UFC dit verbiedt en mijn exclusief wilt hebben dan moet hier een prijskaartje aan zitten.

Marokkaan: Ben je blij dat Badr/Remy niet mee hebben gedaan met de K1, en schat jij je kansen minder in mochten ze meedoen, of vind jij dat de besten dit jaar meededen. (ik bedoel het niet ironisch/sarcastisch/cynisch)

Dat Badr niet meedoet zie ik wel als gemis omdat hij toch kleur brengt in het toernooi, of ik hem zou treffen of niet het is altijd spannend als hij mee doet. Dat Remy niet mee doet vind ik minder erg. Na de Badr finale werd hij een echte puntenvechter dus die mis ik niet
;)

Justinian
18-12-2010, 13:56
Bedankt voor de tijd die je hebt genomen om vragen van fans te beantwoorden, top!

Petrosyan188
18-12-2010, 14:02
hoppa ik ben fan

"Dat Remy niet mee doet vind ik minder erg. Na de Badr finale werd hij een echte puntenvechter dus die mis ik niet ;)"

ZakKa!
18-12-2010, 14:13
Top, bedankt Alistair! Persoonlijk hoop ik dat je in 2011 2x je titel verdedigt en wint (werdum en fedor), en daarna naar de UFC gaat. Lijkt mij het mooiste scenario voor de mma-fans.

Richelieu
18-12-2010, 14:16
Echt top Alistair!

rafi
18-12-2010, 14:23
ik ga alistair steeds meer waarderen

YoMarK
18-12-2010, 14:29
Super tnx!

1 antwoord vind ik een beetje jammer...THE REEM is supervet en moet gewoon doorgaan!

Sadix
18-12-2010, 14:38
echt heel erg cool dit Alistair!

Zo hoort het te zijn, de Fans voor de Vechters en de Vechters voor de fans!

Heb erg veel respect voor jou!

Osu!

Mister T.
18-12-2010, 14:39
Bedankt, Leuke vragen en antwoorden!

Gr. T.

dark
18-12-2010, 14:40
Erg leuk dit!

wrestler_nl
18-12-2010, 14:42
Thanks Alistair Overeem.

Wiebe
18-12-2010, 15:16
Top, bedankt Alistair! Persoonlijk hoop ik dat je in 2011 2x je titel verdedigt en wint (werdum en fedor), en daarna naar de UFC gaat. Lijkt mij het mooiste scenario voor de mma-fans.

Daarbij hoop ik dat we Alistair ook nog een aantal mooie K1 partijen kunnen zien draaien en natuurlijk de K1 finale van 2011.

grtz

Wiebe

ZakKa!
18-12-2010, 15:26
Daarbij hoop ik dat we Alistair ook nog een aantal mooie K1 partijen kunnen zien draaien en natuurlijk de K1 finale van 2011.

grtz

Wiebe

Liever zie ik hem het hele jaar door alleen mma partijen draaien.

rafi
18-12-2010, 15:30
k1 met alistair is ook een gdenot om naar te kijken.

Mickey
18-12-2010, 15:39
Vet dit! Thanks Alistair!

andyhugfan
18-12-2010, 15:45
Thanx, Alistair! Jij neemt tenminste tijd voor vechtsportliefhebbers en fans!!:thup::thup:

Ik moest lachen om dit: 'Ik wil nog graag Olympisch goud pakken in Taekwondo, nee grapje'
whahahah zou wel grappig zijn!!!!:lol::lol::lol:

Irishrover
18-12-2010, 16:16
Zoals iedereen hier: Bedankt voor de tijd die jij voor de fans neemt, slechts weinig vechters die dit doen.

De rest die het niet doen, of die naast hun schoenen zijn gaan lopen: Hier heb je Ali als voorbeeld.

Succes met je aankomende gevechten.

Pansier
18-12-2010, 16:18
Eerst vond ik alistair niets, maar ik begin hem steeds meer te mogen! Hij neemt teminste tijd voor vragen.:thup: Veel doen dit niet meer helaas!

Jeru
18-12-2010, 16:24
Top Alistair! Bedankt voor de antwoorden...

universele
18-12-2010, 16:55
zo als alle voorgaande vind ik het top dat ali de tijd neemt.

THANX en succes, van mij mag je lang aan de top blijven.

Kijk uit naar je komende mma partijen

Briant
18-12-2010, 17:14
Liever zie ik hem het hele jaar door alleen mma partijen draaien.

K1 levert volgens mij flink wat op, ik zou het wel weten als ik het talent van Alistair had.

uraeus
18-12-2010, 18:13
Binnenkort ga ik een stageplek zoeken in Zweden ;-)


Leuk initatief trouwens deze interview

rollermanskunk
18-12-2010, 19:17
Bedankt Demolition Man.

Succes op Dynamite en hopelijk de Triple in 2010 !!!

Jeroenwm
18-12-2010, 19:18
Top, thanks voor het beantwoorden van mijn vraag.

Slome
18-12-2010, 21:36
Thanks Alistair voor t beantwoorden...

Kemal
18-12-2010, 21:53
Thanks Alistair, erg vet dat je in je drukke schema tijd hebt kunnen maken om deze vragen te beantwoorden! :thup:

Tykill
19-12-2010, 02:39
super bedankt, veel respect!
En The Reem is ook een genot om naar te kijken.

Wheelie
19-12-2010, 09:15
Ik hoop op the Reem season 2 ;)
Deze afleveringen vond ik echt geweldig en uniek, hoop dat jullie hiermee doorgaan.

Jeru
19-12-2010, 09:17
The Reem MOET doorgaan! Zeker als er dit jaar iets nieuws op de rol staat zoals eventuele UFC domination ;)

Bagheera
19-12-2010, 11:41
Alistair...

Ik heb je in deventer wel eens ontmoet en je blijft me verbazen als mens..rustig/bedeesd buiten de ring
maar dynamite in de ring. Ik denk dat veel vechters aan jou een voorbeeld mogen/kunnen nemen. TOP!

De tijd nemen voor mixfight/twitter hoort hier ook bij. (mijn respect)

remco pardoel
19-12-2010, 12:54
Moet je vaker doen, zouden mensen leuk vinden denk ik twee maal per jaar een Q&A
Dat 2011 een goed jaar mag worden

bigboz
19-12-2010, 12:55
Thnx voor het beantwoorden champ!

dirk5
19-12-2010, 18:51
Ik had idd al eerder een vraag gesteld :)

thanks voor het nemen van de tijd om al onze vragen te beantwoorden.

simtekf1
19-12-2010, 19:14
Reps voor Alistair.!!

Tony
19-12-2010, 21:21
Jammer dat ik t heb moeten missen. Zat een weekendje in brussel. Anyway, top alistair dat je wat tijd hebt vrij gemaakt voor MF. T ga je goed in 2011!

NonaManisss
19-12-2010, 22:08
leuk gedaan dit man.
jammer dat ik het nu pas lees, had ook wel wat willen vragen.

Facade
19-12-2010, 23:30
kweet niet waar ik het anders moet zetten maar.... wat een vette banner

Wheelie
20-12-2010, 09:40
kweet niet waar ik het anders moet zetten maar.... wat een vette banner


Nieuwe header Mixfight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?110373-Nieuwe-header-Mixfight.nl)

;)

Boem Boem
20-12-2010, 10:05
Ali,

Het is al vaak benoemd, maar kortweg: Top dat je hier tijd voor vrijpland om deze vragen te beantwoorden!! Ik was al fan van je maar nu nog veel meer......

Hoop dat 2011 een goed jaar voor je mag worden in alle opzichten!

osu

Chris

Mule-Kick
20-12-2010, 15:48
Cool :D

Leventdepevent
21-12-2010, 10:56
bedankt voor t beantwoorden van mijn/onze vragen!! top

Leventdepevent
21-12-2010, 10:58
Moet je vaker doen, zouden mensen leuk vinden denk ik twee maal per jaar een Q&A
Dat 2011 een goed jaar mag worden

ook niks voor jou dan zo'n Q&A.? zijn volgens mij zat mensen die jou wat willen vragen ;)

wrestler_nl
21-12-2010, 16:06
ook niks voor jou dan zo'n Q&A.? zijn volgens mij zat mensen die jou wat willen vragen ;)

Idd ik heb zat vragen :)

dirk5
21-12-2010, 16:12
Idd ik heb zat vragen :)

me too...

te beginnen met; hoeveel spareribs is je max? ;)

Justinian
21-12-2010, 17:14
me too...

te beginnen met; hoeveel spareribs is je max? ;)
Hahaha :D

Wheelie
21-12-2010, 17:33
me too...

te beginnen met; hoeveel spareribs is je max? ;)
Reps hahaha