PDA

View Full Version : MMA of K-1



GilbertYvelFan24
19-12-2010, 22:30
Misschien is deze vraag wel eens vaker op dit forum gesteld, maar ik ben benieuwd wat jullie nou liever kijken: K-1 of MMA? En waarom?

Ik zelf ben een aantal jaar geleden gaan kijken naar de K-1. (Wilde eigenlijk zelf ook op Muay-Thai maar ivm een blessure gaat dat niet.) Vond het erg leuk om te zien maar ik vond het toch niet 'compleet' genoeg.
Toen ben ik in aanraking gekomen met MMA. Dat vond en vind ik zelf nog altijd het leukste om naar te kijken.
Meer variatie sowieso. Muay-Thai, Boksen, BJJ, Wrestling, Sambo etc.

Dus ik ga voor MMA.

Jullie??

@ Blackadder (of beiden natuurlijk)

blackadder
19-12-2010, 22:32
Mag ik beiden leuk vinden? Met een klein beetje extra voor K1 en standup? Please?

Jeru
19-12-2010, 22:36
Bij losse partijen kijk ik graag naar allebei. Bovendien hangt het gewoon af van het gevecht. Er zijn hele goede MMA / K-1 partijen, maar ook hele slechte.
Welk evenement ik wel het liefste kijk is een K-1 finale. De dramatiek van zo'n dag blijft toch erg meeslepend.

Petrosyan188
19-12-2010, 22:37
MMA, maar event waar ik meeste naar uitkijk is toch altijd de k-1 finales(alhoewel ik bij mezelf heb gemerkt zonder hari vind ik het niet eens meer leuk)

Wheelie
19-12-2010, 22:39
100 % MMA.

Ik denk dat ik net als de meeste mensen ben begonnen met kickboksen en K-1 te kijken, Peter Aerts was en is nog steeds mijn held ;)

Had hier in Oss al wel het een en ander gehoord over de UFC omdat Remco Pardoel daar gevochten had maar toen ik mijn eerste MMA Highlight had gezien van Vitor Belfort was ik verkocht.
De videobanden waren in die tijd nog extreem duur (volgens mij iets van 75 gulden) en downloaden kon nog niet dus de UFC echt volgen kon toen nog niet.
Later ging ik Pride volgen en toen werd ik pas echt verslaafd aan deze sport.

Wel hou ik echt van toernooien en die zijn er niet meer in het MMA (vroeger UFC en later de Pride GP's) dus ik kijk wel net als mijn broeders hier boven echt uit naar de K-1 GP

T15Boxing
19-12-2010, 22:41
MMA zou ik zeggen omdat ik in K1 niet allerlei partijen zou willen kijken van vechters die minder bekend zijn. Maar er gaat niets boven een WGP van de K-1. Ik begon K-1 ook al sinds 2002 te kijken dus dat helpt ook.

bladetrinity
20-12-2010, 00:39
Ik kies voor mma.

Toch trek ik de laatste tijd weer een beetje bij. Partijen als Mootje vs Zambo zijn echt geweldig. Dit terwijl vechters als gsp niet voor de finish gaan. En een k-1 finale met Aerts die zo knokt en alles geeft.

Conclusie: vechtsport is de shit!

wrestler_nl
20-12-2010, 00:43
Ik ben een groot fan van MMA en K1 maar als ik eerlijk ben kijk ik liever naar MMA!

Djani
20-12-2010, 00:49
Beiden! We leven gelukkig in n wereld waarin we niet hoeven te kiezen. Alhoewel ik me nog wel irriteer aan MMA-vechters die geen stand up game hebben en geen behoorlijke lowkick kunnen maken (tenzij ze BJJ wizards zijn als demian maia)

Nusaniwe
20-12-2010, 00:56
Ik ben begonnen met K1, maar paar jaar later zag ik ook wat MMA partijen en die ben ik leuker en vooral meer belangrijker gaan vinden omdat het gewoon the full package is. K1 gp's kijk ik wel meer naar uit als een standaard mma event maar dat komt omdat je bij K1 dan ook echt de beste van de beste hebt in 1 toernooi, bij mma is het meestal zo dat ze het verspreiden over meerdere events en niet alle beste vechters zitten bij 1 organisatie.

universele
20-12-2010, 02:29
Ga zeker voor Mma, kijk van de K1 alleen de wgp.
Kijk meer uit naar een Mma event met 3 vechters die ik goed vind dan heel de K1.
Lay & pray moge ze wel wat aan doen want dat is toch het saaiste van Mma.

Wheelie
20-12-2010, 09:12
De K-1 GP finale is natuurlijk wel extra leuk om te kijken omdat er zoveel Nederlanders meedoen

TOON
20-12-2010, 09:23
begonnen met MT/K1 te kijken.....highlight van Ramon Dekkers....en vervolgens Aerts.....toen was ik helemaal verkocht.....
vriend van me gesproken die dat ook leuk vond en die nam me een keer mee naar een 2hot2handle gala :)

vanaf dat moment 100% MMA, al kan ik een goede MT/kickboks partij ook erg waarderen
K1 GP is eigenlijk het enige wat ik nog kijk van de K1.....verder is de K1 niet meer heel erg veel imo......

Leventdepevent
20-12-2010, 10:29
200% MMA

El Bambino
20-12-2010, 10:48
MMA!!! Kickboxen is een beetje hetzelfde gebleven al die jaren. MMA is verrassend, maak niet uit hoe groot je bent en sterk, Fedor is de kleinste zwaargewicht maar wel de beste ooit :-)

Tsuki
20-12-2010, 11:10
MMA zonder enige twijfel ;-) ............

Fyodor
20-12-2010, 11:49
MMA staat echt op 1 en kijk daarnaast vaak K-1, waarbij de WGP finale in december natuurlijk het leukste is.

Voor mij begon het allemaal toen ik een oude highlight van Royce Gracie tegenkwam. Het gemak waarmee de lichte Royce veel grotere tegenstanders submitte was wel heel vet. Daardoor bij Pride terechtgekomen en later de UFC.

Gaat om dit filmpje: http://www.dailymotion.com/video/x488or_royce-gracie-highlight_sport

micha
20-12-2010, 13:00
100 % MMA.

Ik denk dat ik net als de meeste mensen ben begonnen met kickboksen en K-1 te kijken, Peter Aerts was en is nog steeds mijn held ;)

Had hier in Oss al wel het een en ander gehoord over de UFC omdat Remco Pardoel daar gevochten had maar toen ik mijn eerste MMA Highlight had gezien van Vitor Belfort was ik verkocht.
De videobanden waren in die tijd nog extreem duur (volgens mij iets van 75 gulden) en downloaden kon nog niet dus de UFC echt volgen kon toen nog niet.
Later ging ik Pride volgen en toen werd ik pas echt verslaafd aan deze sport.


Toen Gilbert en Heath vanaf Pride 9 erbij waren heb ik er niets meer van gemist

Wel hou ik echt van toernooien en die zijn er niet meer in het MMA (vroeger UFC en later de Pride GP's) dus ik kijk wel net als mijn broeders hier boven echt uit naar de K-1 GP

ZakKa!
20-12-2010, 13:26
MMA hoewel ik de K1 finale meestal het spannendst vind.

redjuh
20-12-2010, 13:27
POLLETJE MAKEN

MMA met stip, maar zou niet willen dat de K1 wegvalt.

sjaakie'tje
20-12-2010, 22:12
K-1. Vind het ook meer klasse hebben als mma. Zie je ook in de presentatie waarbij K-1 nog steeds onklopbaar is. Hug, Aerts, Hoost, Bonjasky zijn allemaal klassebakken. Vind al dat over de grond rollen maar niets ... om dan te eindigen met een of andere greep ... nee, geef mij maar een vette KO en lekker standup vechten!

TheCarnage
21-12-2010, 00:43
MMA overduidelijk!

Alleen er zijn partijen die mijn MMA liefde overtreffen. En dat zijn gevechten zoals afgelopen weekend tussen Mootje en Mosab. Of potten van gasten als Chahid, Kyshenko, Holzken, Badr Hari, Saki...

Irishrover
21-12-2010, 01:06
K-1, omdat ik dat al een aantal jaren volg, MMA kon ik toen niet echt, wist wel dat het bestond, maar heb me nooit echt in verdiept.

Sinds kort volg ik ook wel een beetje MMA, maar dan de toppartijen & vechters, Fedor, JDS, Velasquez etc.

Vind het kicken als het ergens om gaat, dat zorgt voor extra spanning & sensatie.

Titel, uitdaging, vetes, haat, om de eer etc, geldt overigens ook voor K-1.

Surrender
21-12-2010, 01:14
MMA