PDA

View Full Version : Hulp gevraagd van de Thaise ambassade in Nederland



Justinian
23-12-2010, 10:09
De Thaise ambassade in Nederland is bezig met een inventarisatie van Thai-/kickboksscholen in Nederland. Om deze reden is men op zoek naar een organisatie die op de hoogte is van de verschillende scholen in Nederland. Omdat er verschillende bonden zijn, en niet een centraal aanspreekpunt, is het lastig om direct in deze behoefte te voorzien. Daarom schakelen we de hulp in van onze leden. In deze thread vragen we jullie de contactgegevens van de verschillende bonden op te geven. Hierna kan de Thaise ambassade contact opnemen met de bonden.

Justinian
23-12-2010, 10:14
Gegevens die ik zelf heb gevonden:

WFCA
http://www.wfca.nl/ (http://www.wfca.nl/)
06-52304344

NOVER
Postbus 6276
1005 EG Amsterdam
http://www.nover.nl/ (http://www.nover.nl/)
Telefoon: 0031 70 621 7666

Muaythai Organisatie Nederland (M.O.N.)
Bonifatiusplein 2
8911 JT Leeuwarden
telefoon: 058-2136887
MON

De Muay-thai Bond Nederland
Plejadenplein 28, 1033 VL Amsterdam, Noord-Holland 020 4931958

Richelieu
23-12-2010, 10:15
WFCA - World Full Contact Association - Hans Loeffen / [email protected] ([email protected])
NOVER - Nederlande Organisatie voor Erkende Ringsportten - 0031 627108103

Richelieu
23-12-2010, 10:17
WMTA - World Muaythai Association - [email protected] ([email protected]) / 06-84439105

Kemal
23-12-2010, 10:37
http://www.imaf.nl/

Zet em erbij, alhoewel dit niet echt gericht is op Thai-/kickboksen..

Boran
23-12-2010, 10:49
Dutch Muay Boran Foundation
Kraanvogelstraat 40
5912 XR Venlo
[email protected]
Dutch Muay Boran Foundation (DMBF) - Home (http://www.muaythai-nederland.nl)

Justinian
23-12-2010, 10:58
Top mensen, bedankt voor jullie hulp tot zover!

Mattie73
23-12-2010, 12:13
Hoi Justinian, wat wil de Thaise ambasade met die gegevens gaan doen? (Ik ben gewoon nieuwsgierig hoor)

Anderson
23-12-2010, 12:44
pm sturen naar Wim kickbox.nl die kent bijna alle sportscholen van Zuid Holland.

sterrenkijker
23-12-2010, 12:50
Hoi Justinian, wat wil de Thaise ambasade met die gegevens gaan doen? (Ik ben gewoon nieuwsgierig hoor)

x2

Richelieu
23-12-2010, 13:06
pm sturen naar Wim kickbox.nl die kent bijna alle sportscholen van Zuid Holland.

Wim "De echte"? :D

blackadder
23-12-2010, 13:21
WPTBL | Contact (http://www.wptbl.com/index.php?page=database&lowestSub=1&filesub=1&filenr=8&file=contact)
Idd. Wat willen ze daarmee? Klinkt verdacht ernaar alsof ze zich willen gaan bemoeien met de manier waarop muay thai in NL wordt gedaan.

Khanom Thom
23-12-2010, 13:44
UMC Untitled Document (http://www.umcweb.nl/)

Mattie73
23-12-2010, 14:15
WPTBL | Contact (http://www.wptbl.com/index.php?page=database&lowestSub=1&filesub=1&filenr=8&file=contact)
Idd. Wat willen ze daarmee? Klinkt verdacht ernaar alsof ze zich willen gaan bemoeien met de manier waarop muay thai in NL wordt gedaan.

Nee, waarom gelijk negatief denken.
Misschien willen ze wel uitwisselingsprogramma doen tussen Nederlandse en Thaise studenten.

blackadder
23-12-2010, 14:18
Nee, waarom gelijk negatief denken.
Misschien willen ze wel uitwisselingsprogramma doen tussen Nederlandse en Thaise studenten.
Waarom zo optimistisch? Kan alleen maar in teleurstelling eindigen mocht ik gelijk hebben.

Khanom Thom
23-12-2010, 15:08
Als Justi hier een threat over opent, ga er dan maar vanuit dat het positief is...

Proximo
23-12-2010, 15:17
WPTBL | Contact (http://www.wptbl.com/index.php?page=database&lowestSub=1&filesub=1&filenr=8&file=contact)
Idd. Wat willen ze daarmee? Klinkt verdacht ernaar alsof ze zich willen gaan bemoeien met de manier waarop muay thai in NL wordt gedaan.

en hoe zouden zij dat moeten gaan doen dan?

blackadder
23-12-2010, 16:36
en hoe zouden zij dat moeten gaan doen dan?
Kweet nie. Via de rechter? Door Muay Thai als Thais cultureel erfgoed te claimen en eisen dat NL'se sportscholen aan door hun opgelegde eisen horen te voldoen en anders sluiten? Dat sportschool houders in NL door een Thaise autoriteit moeten worden erkend?

Sadix
23-12-2010, 17:47
dat gaat tog nooit werken Blackadder.

Mijn sportschool staat nergens ingeschreven. Bij geen 1 bond. Ik kan toch ook zeggen dat ik mijn eigen MTK stijl geef? dat het geen thaiboksen maar mijn eigen verzonnen stijl?

blackadder
23-12-2010, 17:50
dat gaat tog nooit werken Blackadder.

Mijn sportschool staat nergens ingeschreven. Bij geen 1 bond. Ik kan toch ook zeggen dat ik mijn eigen MTK stijl geef? dat het geen thaiboksen maar mijn eigen verzonnen stijl?
Ik loop ook maar wat te speculeren hoor. Vandaar al die vraagtekens achter elke zin.:lol:
Maar goed. Om maar ff door te gaan met speculaas. Als jou MTK stijl geen thaiboxen is zou men jouw school, en andere scholen met een eigen stijl, kunnen uitsluiten van deelname aan thaibox evenenmenten.

Baske
23-12-2010, 18:07
Dus gewoon alles op een variant van freefight met custom regels gooien.

blackadder
23-12-2010, 18:20
Dus gewoon alles op een variant van freefight met custom regels gooien.
Mja...gemeentes zullen staan te springen om vergunningen te mogen verlenen aan 'freefight' evenementen.

Baske
23-12-2010, 18:24
Leg je bij de aanvraag voor de vergunning extra veel nadruk op de manier waarop de aangepaste regelgeving zorgt voor veiligheid en sportiviteit.

blackadder
23-12-2010, 18:27
Ik denk niet dat ze veel verder zullen lezen dan 'Freefight'. Dankzij een zekere roddeljournalist en een machtsgeile politicus met een permanent zwerend oog.

Baske
23-12-2010, 18:30
Dan klassificeer je 't als een 'stoei-evenement'.

blackadder
23-12-2010, 18:33
In dat geval mag niet worden getrapt of geslagen. Alleen een beetje duwen. Men zou het nog als kickboksen kunnen classificeren. Maar de Thais zouden dan eisen dat het dan ook echt kickboksen is. Dus geen knieen of clinchen. Lange broeken. Voetbeschermers. Eeeeeww....

Baske
23-12-2010, 18:42
En in dit stoei-evenement mag wél geslagen worden omdat dit in de reglementen staat.

Nederboks - anyone? XD

blackadder
23-12-2010, 18:43
En in dit stoei-evenement mag wél geslagen worden omdat dit in de reglementen staat.
Dan wordt er geen vergunning verleend.

Baske
23-12-2010, 18:56
Dan is 't gewoon de K-1 regels. Vermijd je 't woord thaiboks en freefight, en eigenlijk doe je een beetje van beide.

blackadder
23-12-2010, 19:00
De K1 wordt aangepakt door het NL's circuit aan te pakken. Hoeveel van hun topvechters komen hier wel niet vandaan? De K1 gaat ten onder en de Thaise regering koopt het op zoals ZUFFA deed met PRIDE. En de hele K1 gaat ergens in de vriezer. Zo doodt men 2 vogels met een atoombom.

Baske
23-12-2010, 19:21
En wat is de hoofdsport van K-1? Geen Muay Thai, als ik 't goed heb. Meen zelfs dat K-1 een vorm van MMA is, alleen met het grondvechten er volledig uit gehaald. Als je dit principe zou doortrekken naar de Nederlandse sportscholen zou de Thaise regering er ook technisch gezien niks meer tegen kunnen zeggen.

blackadder
23-12-2010, 19:23
Nee. Maar hun willen gewoon ook alle MT hybrids elimineren. Dan kunnen ze geld gaan verdienen aan het promoten van MT wat men alleen in Thailand mag leren en wat men voor een jaarlijkse license fee ook buiten Thailand mag onderwijzen. Daarmee kan men dan Thaiboxen in Thailand weer groot maken. Ik geloof dat het satanistische voetballen ook daar intussen populairder is dan Thaiboxen.

Baske
23-12-2010, 19:26
Maar dan moet je MT Hybrids weten de klassificeren. En K-1 zou net zo goed een hybrid van kickbox kunnen zijn. Tenzij ik niet goed begrijp wat je met MT Hybrid bedoeld...

Overigens lijkt 't me ook onmogelijk om te doen, desondanks het feit dat we een doemscenario aan 't discussiëren zijn. Na zoveel jaren van ontwikkeling lijkt het me moeilijk te zeggen wie nou uiteindelijk het recht heeft te roepen van wie de sport is. Thaiboks is allang niet meer alleen afkomstig uit Thailand.

blackadder
23-12-2010, 19:30
Maar dan moet je MT Hybrids weten de klassificeren. En K-1 zou net zo goed een hybrid van kickbox kunnen zijn. Tenzij ik niet goed begrijp wat je met MT Hybrid bedoeld...
Staande ringsporten waarbij ook geknied en geclinched mag worden. Hoe beperkt dan ook.


Overigens lijkt 't me ook onmogelijk om te doen, desondanks het feit dat we een doemscenario aan 't discussiëren zijn. Na zoveel jaren van ontwikkeling lijkt het me moeilijk te zeggen wie nou uiteindelijk het recht heeft te roepen van wie de sport is. Thaiboks is allang niet meer alleen afkomstig uit Thailand. Dat zullen de Thais wel anders zien. En aangezien niemand in de NL'se regering ook maar de geringste interesse in vechtsporten heeft en de NL'se regering erom bekend staat zo hard te zijn als slagroom zullen ze wel, in het interesse van de internationale betrekkingen, meteen toegeven aan alle eisen. Hoeft waarschijnlijk nog niet eens een rechter aan te pas te komen. Misschien gaan ze zelfs nog geld betalen voor al die jaren dat Thaiboxen, met name in NL, illegaal werd gepromoot.

Baske
23-12-2010, 19:41
En dat beeld zal de NLse regering duur komen te staan tegenover de andere EU landen. Hoewel ik er inderdaad niet van zou opkijken. Echter lijkt me de kracht van de NLse regering een hele andere discussie dan deze.

blackadder
23-12-2010, 19:50
En dat beeld zal de NLse regering duur komen te staan tegenover de andere EU landen. Hoewel ik er inderdaad niet van zou opkijken. Echter lijkt me de kracht van de NLse regering een hele andere discussie dan deze.
Niet als de Thaise regering mbt thaiboxen in NL een verzoek indient.

blackadder
23-12-2010, 19:56
Oh ja. En je zult zien dat het allemaal erom gaat om wraak op Ramon Dekkers te nemen die zo brutaal was in Thailand niet KO te gaan maar wel op KO te winnen.

Baske
23-12-2010, 21:27
Haha :P Conclusie: Hopen dat Thailand niet teveel aan business denkt :P

Dragon Tail
23-12-2010, 23:09
Mja...gemeentes zullen staan te springen om vergunningen te mogen verlenen aan 'freefight' evenementen.

En daarom vindt er op 9 april in Almelo Octagon fights plaats ...... zonder aangepaste regels.
Nog niet veel inschrijvingen gehad van sportscholen (behalve van een echte UFC gym uit Noord-Holland), maar misschien komt het los nadat ze dit bericht gelezen hebben en alsnog hun inschrijvingen sturen.

Baske
23-12-2010, 23:48
Octagon? Dacht dat de Octagon verboden was in NL? De UFC heeft niet voor niks hun UFC evenement zo dicht bij de Nederlandse grens georganiseerd...

blackadder
24-12-2010, 02:02
En daarom vindt er op 9 april in Almelo Octagon fights plaats ...... zonder aangepaste regels.
Nog niet veel inschrijvingen gehad van sportscholen (behalve van een echte UFC gym uit Noord-Holland), maar misschien komt het los nadat ze dit bericht gelezen hebben en alsnog hun inschrijvingen sturen.
Als je een event wilt doen voor mensen die echt UFC trainen, dan wil ik wel in het nabije buitenland wat reclame doen. Maar goed. Om even op het onderwerp van deze thread terug te komen. MT gereguleerd vanuit Thailand wordt de toekomst en het NL'se MT zoals het werd geintroduceerd door Thom Harinck & co wordt gewoon in de ban gedaan omdat wij 30 jaar lang op een Thais cultureel erfgoed hebben geteerd. Wat met rente over 30 jaar wordt geschat op 50 miljoen euro. Wat de NL'se regering natuurlijk weer gaat verhalen op de consument nadat zij zonder slag of stoot hebben toegestemd in de boete.

blackadder
24-12-2010, 02:06
Octagon? Dacht dat de Octagon verboden was in NL? De UFC heeft niet voor niks hun UFC evenement zo dicht bij de Nederlandse grens georganiseerd...
En daar zijn ze me toch welkom!!!
Tering. De politici zijn nog steeds niet bijgekomen van UFC 99. Ik geef Struve met zijn bloederige harsens daar de schuld van. En indirect is het sowieso de schuld van die kale aerobics skinhead.