PDA

View Full Version : Docu: The boy with the incredible brain



Simone
24-12-2010, 12:11
http://documentairenet.nl/review/the-boy-with-the-incredible-brain/

Daniel Tammet is een savant, een taal- en rekenwonder zoals in de film ‘Rainman’ te zien was. Hij leerde IJslands in één week en slaagde erin om het getal pi tot 22.541 cijfers na de komma te noemen, een ‘recital’ dat vijf uur duurde. Over zijn autisme en hoogbegaafdheid schreef hij een autobiografie: ‘Op een blauwe dag geboren’ (2007).
De documentaire ‘The Boy with the Incredible Brain’ volgt de 29-jarige jongeman in zijn reis naar de Verenigde Staten, waar hij in contact komt met wetenschappers die ervan overtuigd zijn dat ze met zijn hulp gelijkaardige supervaardigheden kunnen losweken in elke mens.
(bron tekst: Humo.be (http://www.humo.be/tws/humo-docu/index.html))


Heel bizar!

ArjanV
24-12-2010, 13:23
Indrukwekkend!

ARMENIA
24-12-2010, 14:28
Misschien niet zo indrukkwekend als deze jongen maar ik heb een neef die kan ook iets raars.

noem een woord, welke woord je maar wilt en mijn neef kan je binnen 1 sec vertellen uit hoeveel letters dat woord bestaat. Ik heb honderden woorden opgenoemd en hij maakt noooit een fout. ik heb hem gevraagd hoe weetje dat steeds.. hij zegt ik weet het ook niet, als jij een woord opnoemt dan zie ik gelijk uit hoeveel letters het bestaat. voor mij is dat ook indrukwekkend.

Pansier
24-12-2010, 14:35
Misschien niet zo indrukkwekend als deze jongen maar ik heb een neef die kan ook iets raars.

noem een woord, welke woord je maar wilt en mijn neef kan je binnen 1 sec vertellen uit hoeveel letters dat woord bestaat. Ik heb honderden woorden opgenoemd en hij maakt noooit een fout. ik heb hem gevraagd hoe weetje dat steeds.. hij zegt ik weet het ook niet, als jij een woord opnoemt dan zie ik gelijk uit hoeveel letters het bestaat. voor mij is dat ook indrukwekkend.

Dan vind ik dat van pie nog indrukwekkender, dit wat jij verteld kan je denk ik oefenen.

Briant
24-12-2010, 14:38
pi is eigenlijk ook een berekening, het is een benadering van de omtrek van een cirkel. Als je er heel goed in bent kun je pi dus erg nauwkeurig benaderen. Pi is dus een uitkomst van een zeer ingewikkelde berekening, waarbij tot nu toe gedacht word dat het aantal decimalen oneindig is.

Die Simon Baron Cohen die ook in het filmpje zit is trouwens familie van Sasha Baron Cohen... Ali G dus ;)

ARMENIA
24-12-2010, 16:11
Dan vind ik dat van pie nog indrukwekkender, dit wat jij verteld kan je denk ik oefenen.

ja dat zeg ik ook, van de pi is ook indrukwekkender maar als ik aan je zeg :arbeidsbureau.
kan je dan binnen 1 sec zeggen uit hoeveel letters het bestaat? en herhaal dit 100x en elke keer is het goed.

voor mij is dit ook iets apparts.. wat niet veel mensen kunnen..

Pansier
24-12-2010, 17:04
ja dat zeg ik ook, van de pi is ook indrukwekkender maar als ik aan je zeg :arbeidsbureau.
kan je dan binnen 1 sec zeggen uit hoeveel letters het bestaat? en herhaal dit 100x en elke keer is het goed.

voor mij is dit ook iets apparts.. wat niet veel mensen kunnen..

Ik denk dat je dit kunt oefenen, maar ik heb daar geen zin in ;)

biggz
24-12-2010, 17:34
Echte zieke shit.
Kon ik maar zo snel talen leren

Bagheera
24-12-2010, 21:18
ook een gave ;)

The Obama Deception - The Mask Comes Off | Documentairenet.nl (http://documentairenet.nl/review/the-obama-deception-the-mask-comes-off/)