PDA

View Full Version : tyson-lewis (voor de boksfans en de rest natuurlijk)



kmr
25-12-2010, 14:25
Ik heb een keer de tijd genomen om te kijken naar het volledige gevecht van Tyson tegen Lewis i.pv. naar de highlights. Ik ben noit een fan geweest van Lewis en na dit gevecht gezien te hebben helemaal niet.

Hij maakt er een sport van om Tyson vast te pakken zora hij dichtbij komt, hij pakt zn hoofd vast en zelfs zn arm. Uiteraard heeft Lewis een goede aanval, maar een goede technische verdediging zie ik niet.

Ik vind hem overrated. Zo, dat is eruit.

Wat jullie?

Jurriaan
25-12-2010, 14:30
Ja hij doetwat die moet doen om tyson uit zijn spelletje te halen erg mooi knokken vind ik het ook niet maar tis wel effectief want dichtbij wil je tyson niet in ze ritme laten komen

El Bambino
25-12-2010, 15:32
Tyson is de allerbeste voor mij!!!

Naj85
25-12-2010, 16:52
Ik herinner mij dit gevecht nog heel goed, we hadden ons er allemaal op verheugd. op school had iedereen het over dit gevecht. Bouzidi zat daar ook op school toen. ik had het gevecht live gezien, en was ook teleurgesteld dat het zo verliep. Lewis leunde idd de hele tijd op Tyson, om hem moe te maken en te frustreren. in de eerste ronde pakte Tyson Lewis bijna met een harde knal.. al een tijdje niet meer terug gezien dit gevecht, wordt weer eens tijd

T15Boxing
25-12-2010, 18:00
Dit was de eerste gevecht die ik zag, 8 jaar geleden. Daarna werd ik een vechtsport fan en het begon allemaal met boksen. Mn vader had het live gezien en opgenomen(moet je nagaan hoe groot het gevecht toen was) en ik keek het de volgende dag.

Een beetje achtergrond over deze 2. Lewis en Tyson hadden in de jaren 80 al samen getraint en gespard toen ze nog jonge tieners waren. Zie hier hoe beest Tyson er al uitzag op zijn leeftijd(iets van 14 of 15 jaar oud) met een dunne Lewis daarzo links.
http://sportsillustrated.cnn.com/more/boxing/2002/lewis_tyson/news/2002/06/05/hoffer/lewis_sm-01.jpg

Het schijnt dat Tyson Lewis intimideerde en regelmatig in elkaar sloeg tijdens het sparren maar Lewis het hem ook moeilijk kon maken met zijn lengte. Toch is het een feit dat Tyson in de jaren 80 domineerde en Lewis nog steeds als amateur vocht en veel later pas prof/bekend werd.

Hun partij heeft niet veel bewezen vind ik. Dat was al 5 jaar na Tyson's laatste partij tegen Holyfield en de meeste mensen vinden dat Tyson al niet meer in zijn prime was na de jaren 80.

Zoals ik zei dat Tyson Lewis intimideerde, dat kon je ook in het gevecht zien. Tyson won de eerste ronde duidelijk. Pas na een ronde of 3 begon Lewis zelfvertrouwen te krijgen en je begon te merken dat Tyson niet meer in te brengen had op zijn leeftijd. Tyson verslaan gaat altijd vrij "lelijk". Holyfield moest hem ook telkens grijpen en een beetje vals spelen en dat wordt Mike gefrustreerd en verliest hij rondes.

Hier is ook een mooie documentaire van genaamd "Legendary Nights: Mike Tyson VS Lennox Lewis" als iemand interesse heeft. is ook op youtube.

The_Rock
25-12-2010, 18:24
Lewis vond ik nooit speciaal. Tyson is de allergrootste en dat blijft zo.

kmr
25-12-2010, 23:06
Ik heb wat los gemaakt, a lot of love voor Tyson hier!

Nu we het toch over boksers hebben: Vitali vind ik een goede bokser. Er wordt gezegd dat hij niet echt te maken heeft met goede competitie, maar je ziet kracht, techniek, souplesse bij hem.

Pernik
25-12-2010, 23:45
Komend jaar dan hopelijk Hay tegen 1 van de Klitsko's, ben benieuwd !

Kemal
26-12-2010, 10:25
Spectaculair boksgevecht nabij

Het gevecht waar de bokswereld met smart op zit te wachten, komt eraan. De Oekraïnse broers Vladimir en Vitali Klitschko, die vier van de vijf wereldtitels in het zwaargewicht in bezit hebben, zijn bereid om de uitdaging aan te gaan met WBA-kampioen David Haye.




http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00799/vladimir_klitschko_799566d.jpg (javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00799/vladimir_klitschko_799566d.jpg","Vladimir%20Klitschko%20(l) "," ",200,135);)Vladimir Klitschko (l)


"We beloven dat er in 2011 een gevecht met David Haye plaats zal vinden", laten de broers Klitschko optekenen in de Duitse krant Bild. "Hij mag kiezen tegen wie hij wil vechten en zal vervolgens zijn wereldtitel kwijtraken."
Vladimir Klitschko is momenteel de regerend bokskampioen in de WBO, IBF en IBO. Zijn broer Vitali pakte als laatste de title in de WBC.

bron (http://www.telegraaf.nl/telesport/8591717/__Spectaculair_boksgevecht_nabij__.html?p=10,2)