PDA

View Full Version : Mixfight.nl interview Gokhan Saki (deel 2)



Justinian
28-12-2010, 22:31
In het eerste deel van het interview met Gokhan Saki vertelde de K-1 ster over zijn partijen in de K-1 World Grand Prix 2010 Finale. In dit tweede en laatste deel interessante nieuwtjes over de MMA-carriere van Saki die er toch echt aan zit te komen! Ook op andere vragen van Mixfight.nl leden wordt ingegaan!

Gokhan Saki als MMA vechter
Via de Twitter berichten vernamen we het al, we kunnen Gokhan Saki binnenkort ook zijn debuut als MMA-vechter zien maken. ‘De eerste MMA-partij zal ik waarschijnlijk in de zomer van volgend jaar gaan draaien. Wij zeggen maar zo je hebt maar een kans voor een eerste indruk. Ik weet van mijn manager dat Scott Coker me graag wil hebben in Strikeforce. Hij is natuurlijk ook promotor van de K-1 in Las Vegas geweest en die ziet me graag vechten. Ik kan bij wijze van spreken meteen de kooi in. We nemen er de tijd voor. Martijn de Jong zal hier een groot aandeel in hebben. Er komt een hele mooie productie van HDNet, dat gaat over het mooie van de strikers die de turn maken naar het MMA. De Nederlandse inbreng zeg maar. Ook komt er een heel deel over mij in, dat gaat over mijn stap naar het MMA.’

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-10-16_Glory/gg018.jpg
Saki heeft al enige ervaring opgedaan in de Strikeforce kooi

Peter Smit, vraag van Dirk Stal
‘Peter is nu een jaar of vijf geleden overleden. Ik heb hem goed gekend en was heel goed met hem. Het klikte met hem en ik heb veel leuke dingen met hem meegemaakt. Een goede man! Ik heb een keer met hem getraind. Nog steeds hard. Ik ging een beetje tikken met hem en hij ging er gewoon gelijk vol in.’ (lacht)

Toekomstige tegenstanders
Tegenstanders worden niet geweigerd, maar Saki kan op verzoek wel een aantal vechters noemen die hij graag nog eens zou treffen in de ring. ‘Dat zijn er wel een paar ja. Als Bonjasky nog een afscheidspartij wil draaien dan mag hij tegen mij. Ik zou graag tegen hem willen vechten. Peter Aerts, daar heb ik van verloren en zou ik graag nog eens tegen vechten.’ En Melvin, zo luidt de vraag van een forumbroeder? (lacht) ‘Melvin mag komen, maar dan op MMA-regels. Kickboksen heb ik al laten zien. Badr gaat op korte termijn ook wel komen. Gameplan? Dat zullen we dan wel zien.’ Een vraag die is gesteld is of Saki tegen Nathan Corbet zou willen vechten ‘Dat zou ik best wel gaaf vinden. Misschien is het een leuke partij om te plaatsen in het midden-oosten, waar Glory komend jaar ook actief zal zijn!’ De partijen die hier plaatsvinden, zullen worden gevochten op de normale K-1 regels, maar dan met ellebogen en in de kooi (Glory Extreme). Er zullen uiteraard ook MMA-partijen worden gehouden, volgens het Glory concept.

McDonalds is geen optie...
Ben je anders gaan eten en trainen dan voorheen, vraagt Simone op het forum van Mixfight.nl ‘Kijk, ik had nog nooit krachttraining gedaan tot vorig jaar. Ik heb me daar heel erg op gericht en ook mijn voedingspatroon is veranderd! Ik at nog twee keer in de week McDonalds en af en toe bij Burger King. Dat heb ik het hele jaar niet meer gedaan. Dat merk je wel qua energie, ik was niks anders gewend, voelde me wel ok. Toen ik tegen Peter vocht dacht ik bij mezelf, hoe kan ik nou verliezen? Ik ben 25 en hij is al 40! Dus ja, toen ben ik anders gaan trainen. Ik moest er meer voor over hebben en dat is nu veranderd.’

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-10-16_Glory/gg033.jpg
The Rebel met Stefan Leko in The Passengers Terminal Amsterdam

K-1 Max?!
Op de vraag of Saki in het begin van zijn carriere er weleens over na heeft gedacht de K-1 Max in te gaan – omdat hij iets kleiner is dan Yoshihiro Sato – antwoordt Saki lachend ‘Wat is dat nou voor vraag? Nee, ik vocht mij eerste A-partij op 82,5 kg, toen was ik 16 jaar en droog. Zwaargewicht is leuker en interessanter. Ik kijk ook eigenlijk geen K-1 Max, behalve als Nieky Holzken van ons moet vechten natuurlijk.’

Zwaarste partij
‘Mijn zwaarste partij is geweest tegen Ray Sefo. Hij was een idool voor mij. Ik kwam aan in Korea, drie dagen niet geslapen en toen moest ik nog aan de bak. Ik had ook een blessure tussen mijn ribben. Daarna moest ik trouwens nog tegen Bonjasky en had ik dus al last van deze blessure.’ Saki staat bekend als explosieve vechter en Mixfightleden zijn dan ook benieuwd of hij hier specifiek op traint ‘Gewoon veel op explosiviteit trainen, veel herhalingen. Ik train ook niet zo zwaar, meestal doe ik 15 of 20 herhalingen. Op explosiviteit.’

‘Het is moeilijk te zeggen wanneer ik ga stoppen. Zolang ik nog fightingspirit heb ga ik door. Ik ga mezelf niet laten afslachten voor geld. Als ik geen honger meer heb dan stop ik. Ik ben 27 geworden in oktober en wil nog wel een jaar of 5 door.’

Mixfight.nl bedankt Gokhan Saki en zijn management voor de medewerking aan dit interview. Saki is op dit moment op vakantie in Turkije en heeft speciaal voor zijn fans op Mixfight.nl tijd vrij gemaakt!

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-10-16_Glory/gg203.jpg

Justinian
29-12-2010, 20:52
En bij deze het tweede en laatste deel.

Richelieu
29-12-2010, 21:05
Thanks Roy, mooi slotstuk van een topinterview!

ArtistiC
29-12-2010, 21:07
Saki vs Manhoef in een MMA-partij.......... :thup:

Justinian
29-12-2010, 21:08
Saki vs Manhoef in een MMA-partij.......... :thup:
Saki klonk erg enthousiast toen we over deze partij spraken!

Kemal
29-12-2010, 21:26
Thanks, heel mooi verslag!
Ook top dat Gokhan tijd heeft vrij gemaakt tijdens zijn vakantie!! :thup:

Jeru
29-12-2010, 21:55
Altijd leuk om te lezen. Thanks!

Mister T.
29-12-2010, 22:05
Wederom bedankt!

Anderson
29-12-2010, 22:09
bedankt,

mooi dat Saki er ook zo over denkt laat maar komen

Saki v.s Corbett

Simone
29-12-2010, 22:33
WIIIEEH leuk haha, thanks!

lopez86
29-12-2010, 22:52
Een partij tegen Manhoef op MMA regels is wel vet.
Degene die de eerste tik uitdeelt ligt.
Óf degene die de "beste groundskills" heeft voor zover dat van toepassing is.

Illest
29-12-2010, 23:19
had stiekem gehoopt dat ie net als Ali uitgebreider en op meer vragen zou ingaan, maar top gedaan!

VetteVis
29-12-2010, 23:26
Tof! Bepaald niet bang aangelegd die Saki, maar toch een gentleman.

Jamila
29-12-2010, 23:28
Mooi geschreven en erg leuk gedaan.
En Saki, Ga nu maar lekker genieten van je welverdiende vakantie!!

Liefs Jamila

Petrosyan188
30-12-2010, 00:13
een maand voor een belangrijk match nog op vakantie gaan??

Justinian
30-12-2010, 00:14
een maand voor een belangrijk match nog op vakantie gaan??
Hij is aan het herstellen in Turkije en heeft, zoals je kunt lezen, de training alweer rustig opgepakt. Vakantie is dus een ruim begrip ;)

Hammerkick
30-12-2010, 00:24
Prachtig !! Dank je wel !! Gokhan, voor je mooie antwoord op me vraag. Veel succes in 2011 !!

wrestler_nl
30-12-2010, 00:46
Wederom bedankt!
x2

marcelt
30-12-2010, 01:33
Mixfight rules weer eens. EErst al Overeem en nu Saki. Superrrrrrrrrrrrrrrrrr !

chechen
30-12-2010, 02:03
WTF!!! er zijn zoveel vragen niet beantwoord , ik heb gedacht dat hij zoals AO alle vragen ging beantwoorden , ik heb mischien 20 vragen gesteld en hij antwoord er maar 2 beantwoord

Slome
30-12-2010, 02:19
WTF!!! er zijn zoveel vragen niet beantwoord , ik heb gedacht dat hij zoals AO alle vragen ging beantwoorden , ik heb mischien 20 vragen gesteld en hij antwoord er maar 2 beantwoord

Wat denk je dat het kost....;)

Justinian
30-12-2010, 08:22
WTF!!! er zijn zoveel vragen niet beantwoord , ik heb gedacht dat hij zoals AO alle vragen ging beantwoorden , ik heb mischien 20 vragen gesteld en hij antwoord er maar 2 beantwoord
Ik heb 45 minuten met hem gesproken en zoveel mogelijk vragen van verschillende leden gesteld. Als ik al jouw 20 vragen zou hebben gesteld dan was ik waarschijnlijk al ruim een uur bezig en zouden andere leden geen enkele vraag beantwoord zien. Je zou ook anders kunnen redeneren; hij heeft van jou maar liefst 2 vragen beantwoord.

simtekf1
30-12-2010, 09:21
Voor de 2de keer geen antwoord gehad op mijn vraag.. dan maar hopen dat ik hem zelf een keer tegen kom. :(

Verder leuk hoor, top van Saki.