PDA

View Full Version : Documentaire over MMA



G_tjin
29-12-2010, 12:36
Dames en heren,

Aangezien MMA een van de snelst groeiende sporten is in de wereld, duurt het niet lang meer dat de interesse binnen Nederland ook zal stijgen.

Meerdere sportscholen geven MMA lessen, en door het uitzenden van TUF (The ultimate fighter) merk ik dat steeds meer mensen verder kijken dan het bloed en de opgezwolle hoofden.

Steeds meer mensen zien de techniek achter de gevechten en de toewijding die nodig is om een volwaardig MMA vechter te worden.

Het is toch raar dat met toppers als Alistair Overeem ( Strikeforce Heavyweight/K1 Kampioen), Marloes Coenen (Strikeforce womens welterweight kampioen) en Stefan Struve (zo goed als UFC contender) MMA nog steeds niet van de grond is in Nederland.

Daar zou ik graag wat aan willen doen.

De bedoeling is om een soort "awareness" docu te maken over MMA.
En MMA voor te stellen aan het grote publiek.

Bij dezen zou ik Mixfight en alle bezoekers hun mening willen vragen, en kijken wat er mogelijk is om dit idee te realiseren.

Deze post is ook als email verzonden naar de redactie van Mixfight, maar ik was ook benieuwd naar de mening van jullie!

Met vriendelijke groet,

Giovanni Tjin-A-Koeng

Kemal
29-12-2010, 12:55
Mooi initiatief!!

MilfhunterMMA
29-12-2010, 13:16
Dames en heren,

Aangezien MMA een van de snelst groeiende sporten is in de wereld, duurt het niet lang meer dat de interesse binnen Nederland ook zal stijgen.

Meerdere sportscholen geven MMA lessen, en door het uitzenden van TUF (The ultimate fighter) merk ik dat steeds meer mensen verder kijken dan het bloed en de opgezwolle hoofden.

Steeds meer mensen zien de techniek achter de gevechten en de toewijding die nodig is om een volwaardig MMA vechter te worden.

Het is toch raar dat met toppers als Alistair Overeem ( Strikeforce Heavyweight/K1 Kampioen), Marloes Coenen (Strikeforce womens welterweight kampioen) en Stefan Struve (zo goed als UFC contender) MMA nog steeds niet van de grond is in Nederland.

Daar zou ik graag wat aan willen doen.

De bedoeling is om een soort "awareness" docu te maken over MMA.
En MMA voor te stellen aan het grote publiek.

Bij dezen zou ik Mixfight en alle bezoekers hun mening willen vragen, en kijken wat er mogelijk is om dit idee te realiseren.

Deze post is ook als email verzonden naar de redactie van Mixfight, maar ik was ook benieuwd naar de mening van jullie!

Met vriendelijke groet,

Giovanni Tjin-A-Koeng

ideetje: je zou evt het concept van mma inside kunnen gebruiken, waarin ron kruck elke keer op zoek gaat naar verschillende gyms en daar meetraint en interviews afneemt. Dus verschillende gyms bezoeken waar mma les wordt gegeven en vechters worden voortgebracht en kijken naar verschillende visies op mma, hoe het zich verhoudt tot kickboksen, verschillende trainingsmethoden etc.

G_tjin
29-12-2010, 13:25
ideetje: je zou evt het concept van mma inside kunnen gebruiken, waarin ron kruck elke keer op zoek gaat naar verschillende gyms en daar meetraint en interviews afneemt. Dus verschillende gyms bezoeken waar mma les wordt gegeven en vechters worden voortgebracht en kijken naar verschillende visies op mma, hoe het zich verhoudt tot kickboksen, verschillende trainingsmethoden etc.


Bedankt voor je inzet!

Ik moet er wel bij zeggen dat dit nog in kinderschoenen staat, heb geen camerateam, of wat dat betreft budget of iets in die richting.
Maar een goed plan lijkt me het begin!

Jou idee zal ik zeker meenemen..
Een mini docu-serie zou nog beter zijn inderdaad!

Misschien wel in opdracht van Mixfight? (wedden dat het idee gejat wordt:P)

761217186
29-12-2010, 13:29
Leuk! Ik heb wel een aantal ideeën hoe je dit eventueel zou kunnen vormgeven. Maar kun je wat meer vertellen over de randvoorwaarden? Als je het grote publiek wil bereiken, waar denk je dan aan? Hoe wil je dit gaan doen? TV, regionaal, nationaal, internet? of in de vorm van voorlichting door het geven van bijvoorbeeld een presentatie middels een film? Wil je (sport)scholen bereiken?

Het idee is goed, maar vertel dan ook even wat je mogelijkheden verder zijn?

Mister T.
29-12-2010, 13:33
Super idee!

Wil je het grote publiek bereiken, moet je via tv maar dat is lastig....
Via internet zal je denk ik alleen de mma-sites kunnen bereiken.
Ben benieuwd hoe je het wil doen!

T.

G_tjin
29-12-2010, 13:47
Leuk! Ik heb wel een aantal ideeën hoe je dit eventueel zou kunnen vormgeven. Maar kun je wat meer vertellen over de randvoorwaarden? Als je het grote publiek wil bereiken, waar denk je dan aan? Hoe wil je dit gaan doen? TV, regionaal, nationaal, internet? of in de vorm van voorlichting door het geven van bijvoorbeeld een presentatie middels een film? Wil je (sport)scholen bereiken?

Het idee is goed, maar vertel dan ook even wat je mogelijkheden verder zijn?


Het mooiste zou natuurlijk zijn om het via de tv te doen, RTL 7 zendt TUF al uit, SBS6 houdt zich bezig met K1...
Er is een kleine basis, en een klein beetje mainstream interesse..

Webisodes lijkt mij op dit moment het makkelijkst te regelen..
Misschien adverteren via MMA sites, of via een MMA site (hint hint)...

Zoals ik al zei, ik heb geen concrete ideeën nog, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat het taboe vervaagd betreft MMA.
vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie mening en ideeën.. uiteindelijke zou ik samen met wat mensen een team samen stellen om dit te realiseren.

Want behalve een MMA freak ben ik ook "familyman" en werk ik 40 uur per week.. dus vandaar dat ik dit rustig aan wil doen...

Bedankt voor je reactie!

G_tjin
29-12-2010, 13:52
Super idee!

Wil je het grote publiek bereiken, moet je via tv maar dat is lastig....
Via internet zal je denk ik alleen de mma-sites kunnen bereiken.
Ben benieuwd hoe je het wil doen!

T.

Via de tv is inderdaad wel lastig, misschien 101tv... aangezien dat het toch een jongeren zender is..

Zoals je misschien kan zien ben ik pas net lid van dit forum, en was deze post ook ineens uit mijn mouw geschud..
Ik weet het ook nog niet allemaal..

Ondertussen ben ik aan het brainstormen..

In ieder geval bedankt voor meedenken!

The Company
29-12-2010, 14:05
Als je een documentaire maakt moet je MMA laten zien zoals het nu is. Je kan het beste niet met oude PRIDE beelden aankomen omdat dat voor een neutrale kijker soccerkicks en footstomps te bruut zijn.

Verder goed idee.

G_tjin
29-12-2010, 14:58
Als je een documentaire maakt moet je MMA laten zien zoals het nu is. Je kan het beste niet met oude PRIDE beelden aankomen omdat dat voor een neutrale kijker soccerkicks en footstomps te bruut zijn.

Verder goed idee.


Goede suggestie,
Maar ik weet niet hoe het zit qua copyright e.d.

Mag je gewoon UFC/Strikeforce/Bellator beelden gebruiken?
Moet je daar niet goedkeuring voor hebben?

Dit is dus een van de redenen waarom ik het op dit forum zet.. ik heb een idee... maar de details en wegen er na toe.. daar heb ik hulp bij nodig..

Maaruh.. bedankt!! and keep posting!

Als ik een

Mauro
29-12-2010, 15:49
Mag je gewoon UFC/Strikeforce/Bellator beelden gebruiken?
Moet je daar niet goedkeuring voor hebben?

Ik gok dat je daar wel goedkeuring voor moet krijgen, wellicht rechten afkopen...
Weinig verstand van helaas, maar wel een goed initiatief !! :)

MilfhunterMMA
29-12-2010, 16:37
ideetje: je zou evt het concept van mma inside kunnen gebruiken, waarin ron kruck elke keer op zoek gaat naar verschillende gyms en daar meetraint en interviews afneemt. Dus verschillende gyms bezoeken waar mma les wordt gegeven en vechters worden voortgebracht en kijken naar verschillende visies op mma, hoe het zich verhoudt tot kickboksen, verschillende trainingsmethoden etc.

maak er een blog van met kleine interviews, om de twee weken ofzo ergens meetrainen. Ik denk dat de meeste gyms je welkom heten.

G_tjin
29-12-2010, 16:46
maak er een blog van met kleine interviews, om de twee weken ofzo ergens meetrainen. Ik denk dat de meeste gyms je welkom heten.


Lijkt me leuk.. maar.. ik denk niet dat ik heel veel kijkers zou trekken.. ook niet op internet.. maar wie weet..
Wat ook weer lastig is... ik kan niet ineens een crew samen stellen.. iemand ervaring met camera/geluid?

Mauro
29-12-2010, 20:13
met geluid wel ja ( aquest.nl )
Misschien kan kickbox.tv je adviseren met camera/ENG crew ?

Kemal
29-12-2010, 20:28
met geluid wel ja ( aquest.nl )
Misschien kan kickbox.tv je adviseren met camera/ENG crew ?

of AFAV..?

TheSkindo
29-12-2010, 22:06
Ik zou het houden van MMA beelden in Nederland dan is het wat dichterbij en herkenbaarder. Verder zou ik ook eens kijken bij bv Flabber die ook al redelijk wat aan MMA-promotie doen. Het filmen/meetrainen bij verschillende gyms is idd een leuk idee....kan ook erg komisch en licht zijn. (Inside MMA? Fred Rooyers zal je bedoelen! en anders Rallarsving!) Verder eens kijken hoe het bij vechters thuis is...zowel profs als amateurs, Meegaan met promotors is ook misschien interessant....zien mensen ook hoe het er achter de schermen aan toe gaat.

Bromios
29-12-2010, 22:36
Laat ook eens zien wat die vechters (de meesten zijn amateurs) verder voor de kost doen, dan kunnen de mensen zien wat je er voor moet doen en laten.

076
29-12-2010, 22:40
ideetje: je zou evt het concept van mma inside kunnen gebruiken, waarin ron kruck elke keer op zoek gaat naar verschillende gyms en daar meetraint en interviews afneemt. Dus verschillende gyms bezoeken waar mma les wordt gegeven en vechters worden voortgebracht en kijken naar verschillende visies op mma, hoe het zich verhoudt tot kickboksen, verschillende trainingsmethoden etc.

x2

Heat FC
29-12-2010, 22:46
Awareness creeren is altijd goed.

Je bent welkom op de HEAT FC galas, een van de weinig galas dedicated to MMA.
Neem gerust contact op als je wat backstage wilt doen, etc.
[email protected]
http://www.heatfc.tv

Je hebt een goed idee, maar ik hoop dat je goed ingeschat hebt wat erbij komt kijken voor een goede documentaire, beeldbewerking, camerawerk, goed verhaal, etc. Onze steun heb je in ieder geval, neem gerust contact op indien je mogelijkheden ziet.

Proximo
29-12-2010, 23:07
misschien een idee om verschillende vechters met verschillende vechtsport (en eventueel etnische) achtergronden van voor ze MMA gaan trainen in beeld te brengen en hun filosofieen en trainingsmethoden in beeld te brengen in de docu

G_tjin
30-12-2010, 08:56
Awareness creeren is altijd goed.

Je bent welkom op de HEAT FC galas, een van de weinig galas dedicated to MMA.
Neem gerust contact op als je wat backstage wilt doen, etc.
[email protected]
http://www.heatfc.tv (http://www.heatfc.tv/)

Je hebt een goed idee, maar ik hoop dat je goed ingeschat hebt wat erbij komt kijken voor een goede documentaire, beeldbewerking, camerawerk, goed verhaal, etc. Onze steun heb je in ieder geval, neem gerust contact op indien je mogelijkheden ziet.


Ten eerste bedankt voor de reactie!

Ik zal zeker contact met jullie opnemen zodra de plannen wat concreter zijn.
Zo zou ik ook wat Nederlandse MMA vechters een klein beetje spotlight kunnen geven..

Heat FC tnx for your support, ik hou jullie op de hoogte van eventuele ontwikkeleingen!

G_tjin
30-12-2010, 08:58
misschien een idee om verschillende vechters met verschillende vechtsport (en eventueel etnische) achtergronden van voor ze MMA gaan trainen in beeld te brengen en hun filosofieen en trainingsmethoden in beeld te brengen in de docu

Klinkt goed...!! ben echt blij met de positieve feedback die ik van jullie krijg..
Ik zal je op de hoogte houden!

G_tjin
30-12-2010, 09:00
Laat ook eens zien wat die vechters (de meesten zijn amateurs) verder voor de kost doen, dan kunnen de mensen zien wat je er voor moet doen en laten.


Vet idee dude !!! in Nederland kunnen weinig mensen leven van de sport, altijd mooi om te zien dat een MMA vechter bijvoorbeeld een verpleegkundige is, of een basisschool leraar bijv.

G_tjin
30-12-2010, 09:02
Ik zou het houden van MMA beelden in Nederland dan is het wat dichterbij en herkenbaarder. Verder zou ik ook eens kijken bij bv Flabber die ook al redelijk wat aan MMA-promotie doen. Het filmen/meetrainen bij verschillende gyms is idd een leuk idee....kan ook erg komisch en licht zijn. (Inside MMA? Fred Rooyers zal je bedoelen! en anders Rallarsving!) Verder eens kijken hoe het bij vechters thuis is...zowel profs als amateurs, Meegaan met promotors is ook misschien interessant....zien mensen ook hoe het er achter de schermen aan toe gaat.


Bedankt voor je feedback!
Heb je misschien een website van "Flabber" of een manier om contact op te zoeken?

G_tjin
30-12-2010, 09:11
<H2 class="posttitle icon">http://www.mixfight.nl/forum/images/icons/icon1.gif



http://www.mixfight.nl/forum/images/misc/quote_icon.png Originally Posted by Mauro http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=991116#post991116)
met geluid wel ja ( aquest.nl )
Misschien kan kickbox.tv je adviseren met camera/ENG crew ?



of AFAV..?

</H2>
Kemal tnx ik zal zeker hier wat aan hebben... mocht het zover zijn zal ik Mixfight ook echt dankbaar zijn...

Justinian
30-12-2010, 09:26
Bedankt voor je feedback!
Heb je misschien een website van "Flabber" of een manier om contact op te zoeken?
www.flabber.nl (http://www.flabber.nl) en dan moet je Max hebben, hij doet zelf ook MMA.

G_tjin
30-12-2010, 09:35
(http://www.flabber.nl/)www.flabber.nl (http://www.flabber.nl/) en dan moet je Max hebben, hij doet zelf ook MMA.
(http://www.flabber.nl/)

tnx!

G_tjin
30-12-2010, 11:23
Net AFAV een email gestuurd met mijn idee... hopelijk kunnen we wat voor elkaar betekenen mochten er meer suggesties zijn... laat het mij weten!

Splinta
30-12-2010, 15:05
Net jou even een prive bericht gestuurd!

G_tjin
30-12-2010, 15:42
gezien! en gereageerd!

Worf
30-12-2010, 19:54
Heb zelf weinig verstand van filmen maar ik heb wel eens met een student gesproken die een opleiding deed richting de televisie.. Volgens mij heb je een HBO opleiding film- en televisieacademie, journalistiek, media- en entertainmentmanagement of een universiteit die theater-, film- en televisiewetenschap in Utrecht geeft of media en cultuur in Amsterdam.

Benader ze eens..

Marco (scheids)
30-12-2010, 20:36
Goed idee ... als je info nodig hebt kwa regels etc etc kun je me altijd contacten.

G_tjin
31-12-2010, 08:53
Heb zelf weinig verstand van filmen maar ik heb wel eens met een student gesproken die een opleiding deed richting de televisie.. Volgens mij heb je een HBO opleiding film- en televisieacademie, journalistiek, media- en entertainmentmanagement of een universiteit die theater-, film- en televisiewetenschap in Utrecht geeft of media en cultuur in Amsterdam.

Benader ze eens..


Tnx voor meedenken!
Dat is zeker een goed idee, op dit moment heb ik misschien al een goed bedrijf met liefde voor MMA die mij zou kunnen helpen met dit idee en mijn format.
Mocht dat op niks uitlopen dan zal ik zeker jou idee in gedachten nemen!

G_tjin
31-12-2010, 08:55
Goed idee ... als je info nodig hebt kwa regels etc etc kun je me altijd contacten.


Goed idee Marco, mocht het gerealiseerd worden , dan zal ik zeker contact met je op nemen.
Regelementen zijn mij wel bekend..maar het is altijd goed om het te horen van een echte scheids.

Stuur je email via een PM en dan zal ik je benaderen zodra het zover is..

Heel erg bedankt!

docufight
06-01-2011, 12:57
He Giovanni,

Ik werk veel voor televisie en zie wel wat in jou plan. Als je me je emailadres mailt, neem ik contact met je op om eens vrijblijvend te praten.

Groet,
Petra Spreij

G_tjin
07-01-2011, 16:33
Allen bedankt voor jullie inzet...
Er is een begin gemaakt!

Wil je weten hoe dit verloopt?

Follow me @G_Tjin

Heb nog niet zoveel followers... maar dat gaat nog wel veranderen!! :)