PDA

View Full Version : Nederlands Instituut voor Vechtsport en Maatschappij (NIVM)



NIVM
04-01-2011, 14:29
Het Nederlands Instituut voor Vechtsport & Maatschappij (NIVM) is in 2010 opgericht. Het komt voort uit het vijfjarige project Tijd voor Vechtsport van de KNKF. Vanuit deze geschiedenis en verbintenis met vechtsport én maatschappij heeft ze bij aanvang al jarenlange kennis en expertise in huis.


Het NIVM is een onafhankelijke organisatie met een stevige maatschappelijke agenda. Zij zet zich binnen uiteenlopende werkvelden in voor een betere samenleving gebruikmakend van de pedagogische mogelijkheden van vechtsport. De vechtsportclubs, zowel georganiseerd als ongeorganiseerd, geeft zij daarin een belangrijke maatschappelijke rol. Daarnaast fungeert het NIVM voor zowel clubs en trainers als kenniscentrum én als front-office voor de vechtsportbonden. Tevens is zij sparringpartner en adviseur van gemeenten, onderwijs, welzijn- en veiligheidorganisaties wanneer het gaat om de aanpak van maatschappelijke thema's en problematieken middels de inzet van vechtsport.


Het NIVM is sinds januari actief. We willen ' de erfenis' van Tijd voor Vechtsport op een positieve manier verspreiden door Nederland. Voor clubs, overheden en gemeentes kunnen wij fungeren als partner door middel van opleidingen, projectmanagement, Fight Right Keurmerk en adviestrajecten.

We hebben al behoorlijk wat opleidingen op het programma staan (o.a.'Omgaan met pesten en groepsdruk'), en er zijn al een kleine 30 Fight Right goedgekeurde clubs. Kom eens kijken op onze site en zie wat we voor jou kunnen bieden!

Sadix
04-01-2011, 14:31
Wat hebben wij dus hier echt aan?

Wat kan er gerealiseerd worden voor de jongeren die bij mij trainen ?

Richelieu
04-01-2011, 14:44
Wat hebben wij dus hier echt aan?

Wat kan er gerealiseerd worden voor de jongeren die bij mij trainen ?

Ben ik ook wel benieuwd naar, vind het bovenstaande verhaal vrij kort. Wel zijn de doelstellingen duidelijk overschreven, maar denk dat de meeste mensen geintereseerd zijn hoe die doelstelling bereikt gaat worden.

NIVM
04-01-2011, 15:08
Enkele voorbeelden van dingen die we voor clubs kunnen betekenen zijn de volgende;

- Fight Right Keurmerk (erkend bewijs van pedagogisch gehalte en maatschappelijke betrokkenheid), waarmee de club zich kan onderscheiden van de 'dubieuze clubs' waar we helaas nog altijd mee te maken hebben.
- Opleidingen. Van assistent vechtsportleider tot opleiding docent vechtsport binnen jeugdzorg en tal van themagerichte opleidingen.
- Samen met o.a. gemeentes kunnen we op verschillende niveaus zorgen voor projectmanagement waarbij er ' Tijd voor Vechtsport- achtige' projecten ontstaan.

Dit zijn maar enkele voorbeelden van wat wij kunnen betekenen. Daarnaast zullen er vanuit de landelijke overheden weer tal van projecten worden gestart, waarbij wij een van de beoogde partners zijn.

Facade
04-01-2011, 15:26
ik neem aan dat ervenis, erfenis moet wezen ?

Normaal ben ik niet zo'n spellingsnazi, maar omdat jullie toch professioneel over willen komen en dit misschien elders ook hebben gepost, zou ik dat even wijzigen.

inhoudelijk klinkt het wel aardig, producten die jullie bieden zijn dus projecten waarin vechtsport een of andere maatschappelijke/pedagogische rol kan vervullen ?

Leventdepevent
04-01-2011, 15:28
krijgen jullie hier subsidie voor van de overheid/gemeentes om als partner op te treden?

masakatsu agatsu
04-01-2011, 15:53
Wat hebben wij dus hier echt aan?

Wat kan er gerealiseerd worden voor de jongeren die bij mij trainen ?

x2

zie ook geen toegevoegde waarde of meerwaarde.

Tony
04-01-2011, 16:01
x2

zie ook geen toegevoegde waarde of meerwaarde.

Niet? Ik vind zo'n pedagogisch verantwoord keurmerk echt wel prima hoor. Ook workshops met omgaan met pesten etc vind ik absoluut meerwaarde hebben.

Facade
04-01-2011, 16:02
Nouja concreet is er voor sportschoolhouders misschien niet veel te halen, maar voor de vechtsport als geheel wel. Zij geven advies over hoe vechtsport toegepast kan worden in het oplossen van maatschappelijke problemen aan gemeenten. Ook zetten ze blijkbaar projecten op met dat voornemen. Als zoiets aanslaat en positieve resultaten heeft, kan aangetoond worden dat vechtsport een positief effect kan hebben. Is toch wel publiciteit die we best kunnen gebruiken op het moment. Daarentegen als het niet aanslaat..... ;)

Kemal
04-01-2011, 16:17
Ik vind zo'n pedagogisch verantwoord keurmerk echt wel prima hoor. Ook workshops met omgaan met pesten etc vind ik absoluut meerwaarde hebben.

x2

MataLeo
05-01-2011, 08:02
goed initiatief !! goede aanpak !!

Sjaak
05-01-2011, 14:35
Ik weet het niet maar goed geef ze een kans