PDA

View Full Version : Nieuwe regels WFCA/MMA



Richelieu
07-01-2011, 18:51
Onderstaande mail van Hans Loeffen (matchmaker WFCA) trof ik in mijn mailbox aan. De WFCA past zijn MMA regels op het amateurniveau aan;




Sportschoolhouders, managers en trainers.
De reglementen van WFCA / MMA zijn aangepast.
Bij de amateurs is stoten naar het hoofd tijdens het grond gevecht toegestaan.
Natuurlijk kan er in overleg met promotor/trainer/vechter van worden afgezien.
dat dient u dan ook met de inschrijving direct aan te geven.
De reglementen zitten in de bijlage.

Met vriendelijke sportgroet,
Kind regards,
Hans Loeffen

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/07/1294404814-750.jpg

SjorsWilms
07-01-2011, 18:56
Vind het geen goede zet. Krijg je alleen maar lompe beukpartijen

Surrender
07-01-2011, 18:59
Eindelijk!!!!! Nu alleen nog 3 x 5 min bij de profs en we kunnen eindelijk beetje mannelijk gaan worden!!

Surrender
07-01-2011, 19:00
Vind het geen goede zet. Krijg je alleen maar lompe beukpartijen

Bullshit, als je technish ben weet je hoe je je op de grond tegen "beuken" kan verdedigen!!

SjorsWilms
07-01-2011, 19:03
Bullshit, als je technish ben weet je hoe je je op de grond tegen "beuken" kan verdedigen!!
Hoe denk je dat 2 amateurs zullen vechten bij hun eerste wedstrijd?? Absoluut niet technisch, en helemaal niet als ze door mogen stoten wanneer de tegenstander op de grond ligt.

Slome
07-01-2011, 19:08
De keuze wordt gegeven, ik vindt het een goede zet...

Als je gewoon aangeeft dit niet te willen, wordt er logischerwijs een tegenstander gezocht die dit ook niet wil... Goede zet dus imo

biggz
07-01-2011, 19:13
Slimme zet. Heel veel organisators weken om deze reden uit naar de Nover

SjorsWilms
07-01-2011, 19:20
Rings (http://www.nover.nl/organisatie/reglementen/rings/)

ARTIKEL 13 GRONDGEVECHT

2) Het is niet toegestaan te stoten naar het hoofd indien één of beide deelnemers contact maakt met de vloer, anders dan met de voeten.

remco pardoel
07-01-2011, 19:56
Nu nog een paar goede MMA scheidsrechters erbij en het komt goed!

maartenjackie
07-01-2011, 20:08
goede zaak dit, we komen we wel

Surrender
07-01-2011, 20:18
Nu nog een paar goede MMA scheidsrechters erbij en het komt goed!

X2

Surrender
07-01-2011, 20:22
Hoe denk je dat 2 amateurs zullen vechten bij hun eerste wedstrijd?? Absoluut niet technisch, en helemaal niet als ze door mogen stoten wanneer de tegenstander op de grond ligt.

Ik denk dat ze zo zullen leren dat er een verschill bestaat tussen MMA en grappling en dat ze dan in de toekomst echte MMA vechters zullen worden en geen lay and pray artiesten zoals de meeste Nederlandse MMA vechters! Er bestaat trouwens nog Shooto voor degene die die ground and pound niet aan willen gaan!!

Jetli
07-01-2011, 22:52
Nederlands grondniveau zal hierdoor niet stijgen en de aansluiting met het buitenland niet makkelijker maken.
Laat een beginner eerst eens minimaal 5 partijen winnen zonder stoten naar het hoofd kan hij derest van zijn carriere altijd nog met pounden vechten.Bovendien als je toch al het risico neemt om te vechten met stoten naar het hoofd waarom dan niet meteen door naar de b en geld ervoor vangen.Hierdoor willen mensen nog sneller naar de b/semi pro klassen gaan en welke promoter gaat en kan dat betalen??? we hebben al zoveel mma promoters in NL. niet dus!!!

ps welke organisaties wijken uit naar de Nover dan ?Wil wel eens weten waar die MMA organisaties in nl dan zijn?

FightingDutchman
07-01-2011, 23:18
Ik denk dat ze zo zullen leren dat er een verschill bestaat tussen MMA en grappling en dat ze dan in de toekomst echte MMA vechters zullen worden en geen lay and pray artiesten zoals de meeste Nederlandse MMA vechters! Er bestaat trouwens nog Shooto voor degene die die ground and pound niet aan willen gaan!!

Sorry, maar ik ken geen enkele Nederlandse lay and pray vechters... Lay and pray zie je volgens mij juist meer bij worstelaars en dat is nou niet echt de sterkste kant van de meeste MMA vechters in Nederland! Wat ik wel met je eens ben is dat veel grapplers op amateur regels zonder stoten naar het hoofd vaak alleen hun grappling skills gebruiken in een MMA partij, maar lay and pray vind ik toch echt iets anders.

Ben benieuwd hoe de nieuwe regels aanslaan bij de promoters, vechters en het publiek.

remco pardoel
07-01-2011, 23:23
Wij hebben al jaren de regels die binnen het Shooto toegepast worden, of die van de IMA
Dat zijn prima regels die goed op elkaar aansluiten

Ik weet zeker dat als men even Ino of Martijn mailt dat ze de regels graag willen delen met hun

Zo is er meer transparantie voor de atleten

Kemal
07-01-2011, 23:35
De keuze wordt gegeven, ik vindt het een goede zet...

Als je gewoon aangeeft dit niet te willen, wordt er logischerwijs een tegenstander gezocht die dit ook niet wil... Goede zet dus imo

x2

Strange Cutbean
07-01-2011, 23:43
Ik vind het niets, als je op de grond wilt stoten naar het hoofd moet je gewoon veel partijen maken en dan pro worden.
Nieuwelingen klasse in het kickboxing is toch ook zonder knieen naar het hoofd en zo? Da's toch niet voor niets?

SjorsWilms
07-01-2011, 23:53
Beginnend MMAers gaan volgens mij ook minder snel de ring in omdat je gewoon sneller KO gaat...


Ik denk dat ze zo zullen leren dat er een verschill bestaat tussen MMA en grappling en dat ze dan in de toekomst echte MMA vechters zullen worden en geen lay and pray artiesten zoals de meeste Nederlandse MMA vechters! Er bestaat trouwens nog Shooto voor degene die die ground and pound niet aan willen gaan!!

Dit geeft de lay and prayers alleen meer "macht". Gewoon op de ander liggen en soms ff een stomp geven zodat de scheids het grondgevecht niet stop zet (door te weinig actie).

lopez86
08-01-2011, 00:01
Vind het geen goede zet. Krijg je alleen maar lompe beukpartijen


Nederlands grondniveau zal hierdoor niet stijgen en de aansluiting met het buitenland niet makkelijker maken.
Laat een beginner eerst eens minimaal 5 partijen winnen zonder stoten naar het hoofd kan hij derest van zijn carriere altijd nog met pounden vechten.Bovendien als je toch al het risico neemt om te vechten met stoten naar het hoofd waarom dan niet meteen door naar de b en geld ervoor vangen.Hierdoor willen mensen nog sneller naar de b/semi pro klassen gaan en welke promoter gaat en kan dat betalen??? we hebben al zoveel mma promoters in NL. niet dus!!!

ps welke organisaties wijken uit naar de Nover dan ?Wil wel eens weten waar die MMA organisaties in nl dan zijn?



In Amerika wordt er bij zowel prof als amateurs met stoten naar het hoofd gevochten.
In Japan ook.
Snap niet wat er veiliger aan is om dit zonder te doen, je leert een totaal verkeerde stijl van vechten aan en BJJ'ers zijn het grote voordeel op hun rug kwijt.

Bovendien, is het wel zo dat scheidsrechters bij amateurs veel sneller inspringen en een partij stoppen op een ground en pound dan bij prof's.


Ik vind het niets, als je op de grond wilt stoten naar het hoofd moet je gewoon veel partijen maken en dan pro worden.
Nieuwelingen klasse in het kickboxing is toch ook zonder knieen naar het hoofd en zo? Da's toch niet voor niets?

Nogal een kromme vergelijking, een knie op je kop is wat anders dan een stoot.
Bij nieuwelingen kickboxen zeg je toch ook niet dat je niet naar het hoofd mag stoten?
Das een beter voorbeeld lijkt me.

SjorsWilms
08-01-2011, 00:11
In Amerika wordt er bij zowel prof als amateurs met stoten naar het hoofd gevochten.
Nogal een kromme vergelijking, een knie op je kop is wat anders dan een stoot.
Bij nieuwelingen kickboxen zeg je toch ook niet dat je niet naar het hoofd mag stoten?
Das een beter voorbeeld lijkt me.

Een knie naar het hoofd doet erg veel schade en stoot naar het hoofd, wanneer je ligt, ook. Dus ik vind het wel een goede vergelijking!

lopez86
08-01-2011, 00:33
Een knie naar het hoofd doet erg veel schade en stoot naar het hoofd, wanneer je ligt, ook. Dus ik vind het wel een goede vergelijking!

Lol, dat valt zéker in vergelijking met een knie echt wel mee.
En dan spreek ik uit ervaring.

SjorsWilms
08-01-2011, 00:35
Lol, dat valt zéker in vergelijking met een knie echt wel mee.
En dan spreek ik uit ervaring.

Heb jij wedstrijden gedaan waarbij je een knie naar het hoofd kreeg and GnP kreeg??

lopez86
08-01-2011, 00:55
Heb jij wedstrijden gedaan waarbij je een knie naar het hoofd kreeg and GnP kreeg??

Ik heb idd in mijn wedstrijden meegemaakt dat ik vol op mn bek geknie'd. brak hierbij overigens m'n neus.
Maar ik heb geen profervaring als je dat bedoelt.
Bij een GnP is het eigenlijk heel simpel, als je geen zin hebt vouw je je ellebogen om je gezicht en komt de scheids ertussen en dan is het snel klaar, zeker bij amateur.
En een goeie GnP maken doen er maar weinig, is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt.
Knieën zijn op de grond nogsteeds verboden volgens mij (en dat is maar goed ook).

maaskantje
08-01-2011, 01:29
ik vind het niet echt een geweldig idee, waarom zouden ze dan een nieuweling partij draaien, als ze in de B betaald krijgen? en ze lopen net zoveel risico. En een GnP kan echt wel schadelijk zijn en ik vind dat de beginners daar toch tegen beschermd moeten worden.

lopez86
08-01-2011, 01:56
ik vind het niet echt een geweldig idee, waarom zouden ze dan een nieuweling partij draaien, als ze in de B betaald krijgen? en ze lopen net zoveel risico. En een GnP kan echt wel schadelijk zijn en ik vind dat de beginners daar toch tegen beschermd moeten worden.

Niemand zegt ook dat dat niet zo is, maar waarom dan in Amerika en Japan wel?
Dat zijn landen die toch al een stuk vooruit lopen op het MMA en het gaat daar prima.

Surrender
08-01-2011, 02:25
Ik heb idd in mijn wedstrijden meegemaakt dat ik vol op mn bek geknie'd. brak hierbij overigens m'n neus.
Maar ik heb geen profervaring als je dat bedoelt.
Bij een GnP is het eigenlijk heel simpel, als je geen zin hebt vouw je je ellebogen om je gezicht en komt de scheids ertussen en dan is het snel klaar, zeker bij amateur.
En een goeie GnP maken doen er maar weinig, is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt.
Knieën zijn op de grond nogsteeds verboden volgens mij (en dat is maar goed ook).

X2, alleen er bestaan wel organisaties waar je op de grond mag Knieën op het hoofd. Ik heb zelf in Respect fc gevochten waar dat mag, maar ook dit valt te verdedigen, je moet natuurlijk wel op trainen.

blackadder
08-01-2011, 03:47
X2, alleen er bestaan wel organisaties waar je op de grond mag Knieën op het hoofd. Ik heb zelf in Respect fc gevochten waar dat mag, maar ook dit valt te verdedigen, je moet natuurlijk wel op trainen.
Maar niet in de amateur klasse.

Strange Cutbean
08-01-2011, 10:40
Ik zie in NL genoeg mensen (ook hoog aangeschreven MMA vechters) die mount komen en dan geen idee hebben wat ze moeten doen. Ze proberen dit en dan weer dat en gaan uiteindelijk over op G'P om zo een oplossing te forceren. Prima, je wint zo misschien en een groot deel van het publiek is tevreden maar persoonlijk zie ik graag een submissie. Ik denk ook dat je juist als je verder in je carriere je ook betere grondvechters tegenkomt je dan meer hebt aan je eerdere grapple-ervaring. Je kan het dan misschien ook eerder grapplend op kan lossen. Wat ik bedoel te zeggen is; Je wordt door deze regel m.i. geen technischere/kompletere vechter.

Strange Cutbean
08-01-2011, 10:44
Maar uiteindelijk beslissen jij en je trainer natuurlijk zelf of je op deze regels wil vechten, da's dan weer wel goed.

FightingDutchman
08-01-2011, 11:21
Niemand zegt ook dat dat niet zo is, maar waarom dan in Amerika en Japan wel?
Dat zijn landen die toch al een stuk vooruit lopen op het MMA en het gaat daar prima.

Je vergeet hier voor het gemak wel dat het grappling niveau in deze landen al een stuk hoger is dan in Nederland. Ik ben het met strange cutbean eens, ik denk dat deze regel niet voor technischere grapplers zal zorgen.

Tulch
08-01-2011, 11:30
2x5 min for pros is crap, should be 3x5 due to the WFCA refs having a tendency to score the bouts in favor of the hometown fighter.

lopez86
08-01-2011, 11:33
Je vergeet hier voor het gemak wel dat het grappling niveau in deze landen al een stuk hoger is dan in Nederland. Ik ben het met strange cutbean eens, ik denk dat deze regel niet voor technischere grapplers zal zorgen.

Hm dat is wel zo idd...
Des te meer reden voor de maaskantje-alike mma vechters die een partijtje willen draaien om eens lekker te stompen, om een worstelsport erbij te nemen.
Want die worden natuurlijk keihard opgevouwen in die MMA partijen.
Vooral door die idioten uit het zuiden des lands, Gracie Barra ofzo?

Briant
08-01-2011, 13:29
Heeft de WFCA nog steeds de idiote regel om elke keer weer staand te hervatten ipv met dezelfde positie door te gaan in het midden van de ring? Die regel is pas nadelig voor grondvechters.

SjorsWilms
08-01-2011, 15:13
Heeft de WFCA nog steeds de idiote regel om elke keer weer staand te hervatten ipv met dezelfde positie door te gaan in het midden van de ring? Die regel is pas nadelig voor grondvechters.
Ja

Wanneer men tijdens het gevecht onopzettelijk onder de ringtouwen doorgaat , en wanneer er tijdens het grondgevecht geen activiteit meer plaatsvind (deadlocked) wordt de wedstrijd gestaakt en zal in staande positie in het midden van de ring hervat worden.

World Full Contact Association (http://www.wfca.info/reglementmma.htm)

lopez86
08-01-2011, 15:44
Hoe zit het trouwens met open hand palm strikes? en het gebruik van schouders?
Zijn die ook toegestaan?

Briant
08-01-2011, 16:37
Ja

Wanneer men tijdens het gevecht onopzettelijk onder de ringtouwen doorgaat , en wanneer er tijdens het grondgevecht geen activiteit meer plaatsvind (deadlocked) wordt de wedstrijd gestaakt en zal in staande positie in het midden van de ring hervat worden.

World Full Contact Association (http://www.wfca.info/reglementmma.htm)

Dat onopzettelijke wordt niet echt toegepast. Ik heb eens bij WFCA een gevecht gehad en die kerel pakte de touwen vast en kroop de ring uit, en telkens werden we in het midden staand hervat. Was niet echt een succes.

SjorsWilms
08-01-2011, 16:39
Dat onopzettelijke wordt niet echt toegepast. Ik heb eens bij WFCA een gevecht gehad en die kerel pakte de touwen vast en kroop de ring uit, en telkens werden we in het midden staand hervat. Was niet echt een succes.

Das best slecht, kreeg hij geen puntenaftrek??

Dragon Tail
08-01-2011, 17:03
Nederlands grondniveau zal hierdoor niet stijgen en de aansluiting met het buitenland niet makkelijker maken.
Laat een beginner eerst eens minimaal 5 partijen winnen zonder stoten naar het hoofd kan hij derest van zijn carriere altijd nog met pounden vechten.Bovendien als je toch al het risico neemt om te vechten met stoten naar het hoofd waarom dan niet meteen door naar de b en geld ervoor vangen.Hierdoor willen mensen nog sneller naar de b/semi pro klassen gaan en welke promoter gaat en kan dat betalen??? we hebben al zoveel mma promoters in NL. niet dus!!!

ps welke organisaties wijken uit naar de Nover dan ?Wil wel eens weten waar die MMA organisaties in nl dan zijn?

Hier. De NPU (Non Plus Ultra MMA) en deze promotor leest nu net jouw bericht.

Heb mailing naar diverse gyms gestuurd, maar de helft heeft niet gereageerd. Team Schreiber heeft als eerste enthousiast gereageerd. Waar blijft de rest?
Als men klaagt over te weinig MMA gala's en men reageert niet op mijn uitnodiging, tja... raar land.
Tevens heb ik Wheelie en Justinian de mailing gestuurd, dus jullie kunnen niet zeggen dat jullie het niet konden weten.


Sorry, maar ik ken geen enkele Nederlandse lay and pray vechters... Lay and pray zie je volgens mij juist meer bij worstelaars en dat is nou niet echt de sterkste kant van de meeste MMA vechters in Nederland! Wat ik wel met je eens ben is dat veel grapplers op amateur regels zonder stoten naar het hoofd vaak alleen hun grappling skills gebruiken in een MMA partij, maar lay and pray vind ik toch echt iets anders.

Ben benieuwd hoe de nieuwe regels aanslaan bij de promoters, vechters en het publiek.

Bij de NPU wordt op UFC-regels gevochten en WFCA ondersteunt dit evenement.


Maar uiteindelijk beslissen jij en je trainer natuurlijk zelf of je op deze regels wil vechten, da's dan weer wel goed.

Juist. Je kunt bij de NPU kiezen om met (prof) of zonder (amateur) doorstoten op de grond te vechten.
Dat is het onderscheid dat de NPU maakt tussen prof en amateur, verder blijven de reglement zoals ze zijn opgesteld door de WFCA


Ja

Wanneer men tijdens het gevecht onopzettelijk onder de ringtouwen doorgaat , en wanneer er tijdens het grondgevecht geen activiteit meer plaatsvind (deadlocked) wordt de wedstrijd gestaakt en zal in staande positie in het midden van de ring hervat worden.

World Full Contact Association (http://www.wfca.info/reglementmma.htm)

De wedstrijden bij de NPU vinden niet in de ring met touwen plaats, dus bovenstaand reglement gaat niet op. Tegen de wand kun je gewoon door blijven vechten. Alleen bij non-activiteit zal de scheids beslissen om staand de partij te hervatten.

9 april Almelo NPU - Get Down On It!

Briant
08-01-2011, 17:13
Das best slecht, kreeg hij geen puntenaftrek??

Uiteindelijk wel, maar in de reguliere rondes niet en pas in de extra ronde kreegdie een strafpunt. Die extra ronde had er niet eens hoeven komen als die strafpunt eerder gegeven was. Maar goed ik klaag niet het was een mooie ervaring, alleen WFCA doet het het niet voor mij.

SjorsWilms
08-01-2011, 17:13
De wedstrijden bij de NPU vinden niet in de ring met touwen plaats, dus bovenstaand reglement gaat niet op. Tegen de wand kun je gewoon door blijven vechten. Alleen bij non-activiteit zal de scheids beslissen om staand de partij te hervatten.

9 april Almelo NPU - Get Down On It!

Als ze niet in een ring vechten waar vechten ze dan? De kooi is toch nog steeds illegaal in NL?

Dragon Tail
08-01-2011, 17:14
..........., dus jullie kunnen niet zeggen dat jullie het niet konden weten.

O ja, want Hendy komt draaien bij mij, dus die was ook al een tijdje op de hoogte. ;)

Dragon Tail
08-01-2011, 17:15
Als ze niet in een ring vechten waar vechten ze dan? De kooi is toch nog steeds illegaal in NL?

In Leeuwarden hadden ze vorig jaar ook een achtvormig podium met zijwanden.
En in sommige sportscholen staan die ook gewoon. Daar kun je bij wijze van spreken ook een wedstrijdje in houden.

lopez86
08-01-2011, 17:49
In Leeuwarden hadden ze vorig jaar ook een achtvormig podium met zijwanden.
En in sommige sportscholen staan die ook gewoon. Daar kun je bij wijze van spreken ook een wedstrijdje in houden.

Lol, echt briljant omschreven... achtvormig podium met zijwanden.
You the man Drakenstaart, tot de 9e!! :D

Surrender
08-01-2011, 19:06
2x5 min for pros is crap, should be 3x5 due to the WFCA refs having a tendency to score the bouts in favor of the hometown fighter.

X 2000 yesssssss, meer mensen die het mee eens zijn. 3 x 5 , plssssssssssssssssss!!!!!!!

stefan
09-01-2011, 13:04
O ja, want Hendy komt draaien bij mij, dus die was ook al een tijdje op de hoogte. ;)

Ik wist het ook niet, en hoe kom ik nu aan de info!

Richelieu
09-01-2011, 13:32
Ik wist het ook niet, en hoe kom ik nu aan de info!

Stuur even Dragontail een pm voor de nodige informatie.

Surrender
09-01-2011, 13:41
x2, en ook wanneer de niet thuis zijnde vechter brutal ground en pound aanricht!!

Strange Cutbean
09-01-2011, 15:50
Als je een maal een gevecht op pro-regels gevochten heb kan je niet meer terug naar amateurs, vrij logisch. Hoe zit dat dan met G'P amateurs?
Is het dan zo dat als je eenmaal mét G'P gevochten hebt je dan je volgende óók met G'P moet vechten?

ijsblok
18-02-2011, 16:35
Als je een maal een gevecht op pro-regels gevochten heb kan je niet meer terug naar amateurs, vrij logisch. Hoe zit dat dan met G'P amateurs?
Is het dan zo dat als je eenmaal mét G'P gevochten hebt je dan je volgende óók met G'P moet vechten?
En als je eenmaal met G and P amateur hebt gevochten, mag je dan ook niet meer aan het EK shooto amateurs deelnemen?

Briant
18-02-2011, 16:41
En als je eenmaal met G and P amateur hebt gevochten, mag je dan ook niet meer aan het EK shooto amateurs deelnemen?

Lijkt me niet, amateur is amateur. Nu mag je bij sommige bonden ook al op de grond stoten naar het lichaam, dit weerhoudt je er niet van om in andere organisaties te vechten waar dit niet mag. Ik denk dat het grootste verschil tussen pro en amateur de kwaliteit van de tegenstanders is. Daarbij zou de scheids eerder moeten ingrijpen bij amateur dan bij pro.

lopez86
18-02-2011, 17:44
Amateur is gewoon amateur.
Pro is pro, en het verschil is hoe goed en hoe ervaren je tegenstander is.
Helaas kan je hier niet 1 lijn op trekken zoals bij kickboksen, en heeft een klasse systeem bijvoorbeeld daarom geen zin.
Een worstelaar met 12 jaar ervaring die z'n eerste mma partij draait is ook geen beginner meer.
Zelfde geld voor een BJJ'er of een ervaren Judoka.
Daar zal men dus beter zijn huiswerk over moeten doen.