PDA

View Full Version : Zou Andy Souwer succesvol kunnen zijn in het MMA?



Petrosyan188
10-01-2011, 15:25
ik had laatst een discussie over met een maat van mij over Souwer en zijn kansen als die bv. zich na de it's showtime MAX toernooi zou focussen op MMA. Hij is hoe je wendt of keert pas 28 geworden ook al lijkt het soms dat die misschien ouder zou denken omdat die nu al heel lang bekend is om zijn kickbox kwaliteiten. kijk qua stand-up zal die niets hoeven doen mocht die overstappen naar het MMA, maar hij doet ook nog shootboxing en ook in zijn klasse behoort die daar tot een van de beste en heeft al wat winst op chokes(wel staand). Hij beschikt ook over goede muay-thai kwaliteiten en het zit hem dus puur op de ground bij hem, maar een jaartje bij de nog's of gracie's trainen als dat zou kunnen wordt die dan niet een van de beste? ik denk namelijk van wel, en ik las ooit in een intervieuw dat Nieky zich zou focussen op MMA binnenkort(+/- 8 maanden terug) komt daar nog wat van terecht? ik zou wel vinden als we een paar goede nl'ers hebben in de lichteklasse van het MMA. hoe denken jullie erover?

dirk5
10-01-2011, 15:36
Hij beschikt ook over goede muay-thai kwaliteiten en het zit hem dus puur op de ground bij hem, maar een jaartje bij de nog's of gracie's trainen als dat zou kunnen wordt die dan niet een van de beste?

een jaartje? Arme Andy...

Petrosyan188
10-01-2011, 15:37
reageer nou eens een keer op de stelling ipv. de clown hier uithangen...

dirk5
10-01-2011, 15:41
reageer nou eens een keer op de stelling ipv. de clown hier uithangen...

lezen is niet een van je sterke punten?

om het wat makkelijker voor je te maken: NEE, 1 jaar is niet genoeg... lijkt me logisch

Slome
10-01-2011, 15:42
GAAP!

TOON
10-01-2011, 15:48
had ie een aantal jaren terug al die switch moeten maken denk ik.....
maar het is natuurlijk wel een echte atleet, ik vergelijk hem altijd een beetje met GSP qua physiek, op en top atleet, altijd afgetraind en fit, alles in verhouding.....maar denk toch echt dat het nu te laat is om ooit echt top te kunnen worden in MMA....wereldtop dan he....of je begint echt onder aan de ladder, veel ervaring opdoen....maar dan nog.....gaat um niet worden.....

Tony
10-01-2011, 16:22
Souwer zou van elke MMA vechter (kunnen) winnen die niet heel erg allround is en matige takedowns heeft.Staand pakt ie ze allemaal. En zo lang het niet naar de grond gaat wint Souwer. Gaat t wel mogelijk wel naar de grond, dan ligt t aan de takedown defence van Souwer. En belanden ze dan toch op de grond.... hoe gemakkelijk kan Souwer dan bepaalde technieken neutraliseren.

SjorsWilms
10-01-2011, 16:44
Waarom zou hij? Hij is één van de beste van zijn sport en heeft waarschijnlijk als doel om dé beste te worden.
Waarom gaan switchen? Niet om het geld lijkt me?
Voor de fans? Die zien hem liever K1 doen.
Voor de lol? Kan ik me voorstellen maar dat weegt niet echt op....

lopez86
10-01-2011, 16:47
Een jaartje?
Lol, als het zo makkelijk was.

superfreak
10-01-2011, 17:23
Niet voor het geld zeg je dan Sjors. Een vechter als Andy zou in een UFC of Strikeforce als zijn managment het goed regelt zeker wel meer kunnen verdienen. Grotere platform dus sponsoren zouden mogelijk ook meer willen betalen dan.

Een jaartje BJJ is niet genoeg. Daar ben ik het ook niet mee eens. We vragen niet of hij een BJJ kampioen moet gaan worden. Hij moet inderdaad zoals Tony zegt leren neutraliseren en wat basis submissions kunnen uitvoeren. takedown defence moet hij van een worstelcoach leren. Kijk naar Overeem. Die zal je ook geen omaplata of zo eruit zien gooien. Controleren, neutraliseren en dan weer opstaan. Wat basis zaken als kimura's en armbars moeten wel te leren zijn. Komt hij op de grond met een echte bjj expert dan heeft hij een probleem maar dat zal de beste man ook staand hebben met Souwer. dus het kan wel naar mijn mening.

SjorsWilms
10-01-2011, 17:56
Geld verdienen heeft met vraag en aanbod te maken. En er is volgens mij geen vraag naar Andy Souwer in Amerika. Andy is te onbekend in Amerika om geld te verdienen. Dan zou hij in Japan moeten vechten, maar doe dan gewoon K1.

remco pardoel
10-01-2011, 18:05
Hij hoeft niet bij een Nog of een Gracie te trainen om dat niveau te gaan halen
;)

superfreak
10-01-2011, 18:10
Sjors je hebt gelijk. Ik denk echter dat Andy met z'n explosieve stand up snel naam zou maken in Amerika. Zelfde denk ik van een Saki als hij mma zou gaan draaien.

Kemal
10-01-2011, 18:18
Hij hoeft niet bij een Nog of een Gracie te trainen om dat niveau te gaan halen
;)

Zo is het maar net ! ;)