PDA

View Full Version : Dana White: Wanderlei Silva Likely to Face Brian Stann in Comeback Fight



Kemal
14-01-2011, 17:47
In the months since Wanderlei Silva (http://www.mmafighting.com/tag/Wanderlei+Silva/) went on the shelf recovering from a knee injury and subsequent surgery, it seems like practically every middleweight in the division has asked to face him in his comeback fight.

Chael Sonnen, Nate Marquardt, Alan Belcher and Chris Leben are all among the names that have publically lobbied to face the MMA legend. But it seems the most recent man to request Silva may be the one to get the much-desired bout.

Brian Stann (http://www.mmafighting.com/tag/Brian+Stann/) is the most likely opponent for Silva upon his return, UFC president Dana White (http://www.mmafighting.com/tag/Dana+White/) told MMA Fighting.

Though White couldn't offer a specific date for the bout, Silva is expected to be ready to see octagon action in the spring.

Stann (10-3) opened eyes in the middleweight division after a crushing knockout win over Leben in the first round of their UFC 125 bout. The victory made the former WEC light-heavyweight 2-0 as a 185-pounder. Afterward, when asked who he wanted to face next, Stann prefaced his answer by saying he had a deep respect for the man he hoped to step in the cage with.

"I think I'd like to fight Wanderlei [Silva] next," he said then. "He's a guy that I've watched for years. Before I ever put a glove on. He's amazing. He's as tough as they come, as good as they come, and a multiple weight champion. I think I'd like to fight him next, but I'll be prepared for anybody."

Silva's return will come after a layoff of over one year as he recovered from three broken ribs as well as a torn ACL. The 34-year-old Silva (33-10-1, 1 no contest) last fought in February 2010, defeating Michael Bisping by unanimous decision. Months later, he underwent knee surgery.

Soulbringer320
14-01-2011, 18:02
En uiteraard zei Dana ook erbij: "Wanderlei is pound for pound the best fighter we have in the division, the best fighter i've ever seen.....bla bla bla"

The Company
14-01-2011, 18:02
Hoop dat Wanderlei een Comeback maakt in de MW divisie. Zou graag Silva vs Silva willen zien. Hoewel ik denk dat dat er niet meer van komt.

Pahlavan
14-01-2011, 19:12
misschien ben ik de enige die er zo over denkt maar ik vind het wel een beetje "laf" dat er opeens zoveel vechters zijn die wanderlei uitdagen...
ik bedoel ik ben een van de grootste wandy fans en ik wil hem zo graag weer terug zien... maar laten we eerlijk zijn... wanderlei is niet meer de wanderlei van pride... echter blijft hij wel een grote naam!
ik heb het gevoel dat veel vechters hem op dit punt in zijn carriere willen vechten omdat ze zien dat hij nu "makkelijker" te verslaan is...

maarja kan ook aan mij liggen

Asura
14-01-2011, 22:15
misschien ben ik de enige die er zo over denkt maar ik vind het wel een beetje "laf" dat er opeens zoveel vechters zijn die wanderlei uitdagen...
ik bedoel ik ben een van de grootste wandy fans en ik wil hem zo graag weer terug zien... maar laten we eerlijk zijn... wanderlei is niet meer de wanderlei van pride... echter blijft hij wel een grote naam!
ik heb het gevoel dat veel vechters hem op dit punt in zijn carriere willen vechten omdat ze zien dat hij nu "makkelijker" te verslaan is...

maarja kan ook aan mij liggen

Helemaal mee eens.

wrestler_nl
15-01-2011, 01:53
Helemaal mee eens pahlavan

Biiyen
15-01-2011, 16:35
misschien ben ik de enige die er zo over denkt maar ik vind het wel een beetje "laf" dat er opeens zoveel vechters zijn die wanderlei uitdagen...
ik bedoel ik ben een van de grootste wandy fans en ik wil hem zo graag weer terug zien... maar laten we eerlijk zijn... wanderlei is niet meer de wanderlei van pride... echter blijft hij wel een grote naam!
ik heb het gevoel dat veel vechters hem op dit punt in zijn carriere willen vechten omdat ze zien dat hij nu "makkelijker" te verslaan is...

maarja kan ook aan mij liggen

Zo gaat dat nu eenmaal... 6 - 7 jaar terug keken alle vechters naar de grond als ze wisten dat de organisatie een tegenstander voor Wanderlei aan het zoeken waren.