PDA

View Full Version : UFC in cijfertjes



remco pardoel
17-01-2011, 00:04
Another record year for UFC on PPV - Yahoo! Eurosport (http://eurosport.yahoo.com/13012011/58/record-year-ufc-ppv.html)

en dan komen er nog de inkomsten bij uit reclame, sponsorships, tv deals, dvd verkoop, aandeel in de games sector, kleding, ufc gyms etc etc etc

MMA is een miljarden business geworden!

Baske
17-01-2011, 00:09
UFC heeft er een miljarden business van gemaakt. In 1990 overgedragen aan Dana, en sinds die tijd is 't van een waarde van ongeveer een paar miljoen naar meer dan een miljard gegaan. Irriteer je wat je wil aan White, maar hij weet wat 'ie doet. ;)

ArtistiC
17-01-2011, 00:16
Iemand enig idee van wat Brock Lesnar heeft verdiend in die twee partijen (Carwin/Velasquez)? Excuseer als het in de tekst staat, heb het niet doorgrondig zitten lezen.

remco pardoel
17-01-2011, 00:18
Ik denk dat het meer aan de andere te danken is, de gebroeders Fertita

Maar het is inderdaad een MILJARDEN business geworden

cholitzu
17-01-2011, 00:35
Ik denk dat het meer aan de andere te danken is, de gebroeders Fertita

Maar het is inderdaad een MILJARDEN business geworden

Dat denk ik ook, als je wat te besteden heb, kan je ook grotere risicos nemen.

marcelt
17-01-2011, 08:25
ONgelooflijk dat zoveel mensen een ppv voor 50 dollars willen kopen. Hoef i.i.g. geen slecht gevoel te hebben dat ik dat niet doe.

Kemal
17-01-2011, 09:28
wat een imperium zeg...

el bastardo
17-01-2011, 09:55
Ik denk dat het meer aan de andere te danken is, de gebroeders Fertita

Maar het is inderdaad een MILJARDEN business geworden

En toch moet je iemand hebben die de boel kan verkopen. Mijnheer White is daar zeer bedreven in. Mooie combi dus en goed voor de sport!

XanaduNL
17-01-2011, 10:03
UFC heeft er een miljarden business van gemaakt. In 1990 overgedragen aan Dana, en sinds die tijd is 't van een waarde van ongeveer een paar miljoen naar meer dan een miljard gegaan. Irriteer je wat je wil aan White, maar hij weet wat 'ie doet. ;)

Niet in 1990, maar in 2001.
Dana twitterde vorige week het 10 jarig bestaan van Zuffa. :)

SjorsWilms
17-01-2011, 12:28
En toch moet je iemand hebben die de boel kan verkopen. Mijnheer White is daar zeer bedreven in. Mooie combi dus en goed voor de sport!

Ik vind niet dat de sport in de spotlights zetten goed is voor de sport. Dan krijg je meer show dan sport in de evenementen, trek je veel publiek die entertaiment willen zien ipv de sport zelf. Vind het wel goed zo eigenlijk :)

SjorsWilms
17-01-2011, 12:34
ONgelooflijk dat zoveel mensen een ppv voor 50 dollars willen kopen. Hoef i.i.g. geen slecht gevoel te hebben dat ik dat niet doe.

Ga weg, 50 dollar !?!?! :S

Harrie Nak
17-01-2011, 12:41
Ga weg, 50 dollar !?!?! :SVolgens het Yahoo artikel zo'n $45 per event, maar ik meen me te kunnen herinneren dat bepaalde events zelfs een whopping $60 waren.

remco pardoel
17-01-2011, 13:01
Nederlanders zijn gierig, krenterig
Wederom het bewijs...

In de VS is het gebruikelijk dat je met een paar vrienden een uitzending koopt en gaat kijken met zijn allen met een kratje bier.
Dus het aantal echte kijkers mag je x3 doen

En wij weten wat de gemiddelde prijs per kaartje is om het te gaan kijken
(ook dat mag je er bij optellen)

remco pardoel
17-01-2011, 13:03
@ Artistic:
de top (GSP, Lesnar, Couture, Silva) verdient minimaal een miljoen per partij (en soms nog iets meer ook)

XanaduNL
17-01-2011, 13:13
Ik denk dat alleen Lesnar de miljoen kan halen, inclusief sponsors.
De rest haalt niet het niet, zelfs niet met sponsors.

Budokan
17-01-2011, 13:16
Nederlanders zijn gierig, krenterig
Wederom het bewijs...

In de VS is het gebruikelijk dat je met een paar vrienden een uitzending koopt en gaat kijken met zijn allen met een kratje bier.
Dus het aantal echte kijkers mag je x3 doen

En wij weten wat de gemiddelde prijs per kaartje is om het te gaan kijken
(ook dat mag je er bij optellen)


Speak for yourself Remco. Ik kan thuis geen PPV ontvangen dus ben niet in de gelegenheid om $45 neer te leggen. Dat geldt voor de meerderheid in Europa denk ik. Als de Arena vol zit met betalende gasten, dan is dit ook niet zo'n groot verschil met de UFC. Ondertussen wordt PPV echter alweer om het leven geholpen door alle livestreams en downloads die een aantal uren later al op internet staan. Ben benieuwd hoe Dana dit gaat oplossen.

remco pardoel
17-01-2011, 13:21
Xanadu.. Geloof me maar

Twee jaar geleden kreeg Rampage al meer dan 6 ton per potje

remco pardoel
17-01-2011, 13:24
Ik hoef niet voor mij zelf te spreken Budokan.

Het is algemeen bekend dat wij in Nederland geen service waarderen. Daarom staan wij bekend in de wereld.

Betreft PPV:
In andere landen is het gemeengoed en willen de meeste mensen live kijken.
Ook is er vaak een internet blok waardoor mensen niet op internet het live kunnen volgen.
(zoals er in Italie op veel dingen een internet blok zit op alles wat anti regering is)

Budokan
17-01-2011, 13:32
Het is algemeen bekend dat wij in Nederland geen service waarderen. Daarom staan wij bekend in de wereld.

waar bestaat Sport1 en Eredivisie Live dan van? Is volgens mij het meest vergelijkbare alternatief wat er is naast PPV en dat werkt ook in NL. MMA is gewoon niet populair genoeg in NL om via TV geld aan te kunnen verdienen

rafi
17-01-2011, 13:44
Het is algemeen bekend dat wij in Nederland geen service waarderen. Daarom staan wij bekend in de wereld.

waar bestaat Sport1 en Eredivisie Live dan van? Is volgens mij het meest vergelijkbare alternatief wat er is naast PPV en dat werkt ook in NL. MMA is gewoon niet populair genoeg in NL om via TV geld aan te kunnen verdienendaarvoor heb ik een dreambox omdat te ontvangen en dat kost me niks.

dirk5
17-01-2011, 13:44
Ik hoef niet voor mij zelf te spreken Budokan.

Het is algemeen bekend dat wij in Nederland geen service waarderen. Daarom staan wij bekend in de wereld.

Betreft PPV:
In andere landen is het gemeengoed en willen de meeste mensen live kijken.
Ook is er vaak een internet blok waardoor mensen niet op internet het live kunnen volgen.
(zoals er in Italie op veel dingen een internet blok zit op alles wat anti regering is)

Ik zou toch goed gek zijn om elke maand 50 dollar neer te lappen wanneer het niet hoeft?

Heeft niks te maken dat ik geen service waardeer, heeft te maken met dat ik andere dingen met mijn geld doe...

En zo te zien botert de UFC best aardig zonder 5 jaar ppv geld van mij.

se3207
17-01-2011, 13:51
true

appelsap
17-01-2011, 14:13
Xanadu.. Geloof me maar

Twee jaar geleden kreeg Rampage al meer dan 6 ton per potje

Het hangt heel erg af van de verkoop van de PPV's en de sponsoring. Volgens mij betaald de UFC niet meer dan USD 5 ton als gage, en dat alleen in hele uitzonderlijke gevallen (Lesnar, Toney). Een aantal van de toppers heeft deals waarbij ze ook meedelen in d PPV's opbrengsten. Daar komt het serieauze geld vandaan, als de partij goed verkocht wordt.
En ik denk dat Dana wat meer credits verdient voor de groei van de UFC. De Fertitta broers zijn puur de bankroll en bemoeien zich neauwelijks met marketing en strategie. Zonder de initiele financiering was er natuurlijk biks gebeurt, maar Dana heeft voor de groei gezorgd. Met 5%-10% aandeel heeft dat niet slecht voor hem uitgepakt trouwens.....