PDA

View Full Version : M-1 Global in Favor of 'Strict Drug Testing' Throughout Strikeforce GP



Kemal
19-01-2011, 17:30
M-1 Global held a press conference (http://www.mixfight.ru/multimedia/video/category/massmedia/2011/1/press_conference_24/) in Moscow on Tuesday to hype the upcoming M-1 Challenge XXIII on March 5. In attendance were M-1 Global president Vadim Finkelchtein (http://www.mmafighting.com/tag/Vadim+Finkelchtein/) and Fedor Emelianenko (http://www.mmafighting.com/tag/Fedor+Emelianenko/), who also discussed the upcoming Strikeforce heavyweight tournament.

When Finkelchtein was asked about drug testing in the tournament, he said that he was in favor of "a strict drug testing" considering the history of some of the participants.

"Two out of eight fighters in the tournament previously failed a drug test," Finkelchtein said (as translated by LowKick.com (http://www.lowkick.com/Strikeforce/M-1-Global-ask-for-strict-Drug-Testing-Policy-in-Strikeforce-Heavyweight-GP-Fedor-says-hes-fully-concentrated-on-Silva-11567)). Obviously, I'm talking about Josh Barnett and Antonio Silva. We want fair competition for everyone, so that's why I will ask the commission to perform a strict drug testing. Fedor is not using any kind of substance to enhance his performance, and will be ready for any kind of testing. So if the commission decides to follow our suggestion, we'll be ready.

"Our organization paid a heavy price after the cancellation of the fight between Josh Barnett and Fedor. We did a lot of promotion for this fight, which in the end did not take place. That's why as a promoter and manager, I don't want this to happen ever again."

All we know at this point is that the first round of the tournament will take place in New Jersey, a state with a solid reputation when it comes to MMA drug testing. There is no word on whether the M-1 Global team specifically asked for a more advanced drug testing procedure than New Jersey usually conducts, but chances are, with the Feb. 12 fight date rapidly approaching, that nothing will change.

Emelianenko was also asked about whether he would be interested in seeing MMA become an Olympic sport, and perhaps surprising to some, "The Last Emperor" said he was not in favor of this idea.

"To tell you the truth, I don't think MMA should be an Olympic sport. In my opinion, it could be an Olympic sport only on the amateur level. In MMA you have Olympic Champions in Wrestling, Judo and many other sports, that's why I don't think that making MMA in the Olympics is necessary to push the sport forward. I'm not interested participating in the Olympics. I think that I'm already past this stage of my career."

Finally, Finkelchtein hinted that M-1 and Showtime could be announcing a separate TV deal "in something like two weeks" to air M-1 Global events on the premium cable network.

Other press conference highlights can be found here (http://www.lowkick.com/Strikeforce/M-1-Global-ask-for-strict-Drug-Testing-Policy-in-Strikeforce-Heavyweight-GP-Fedor-says-hes-fully-concentrated-on-Silva-11567).

blackadder
19-01-2011, 19:22
:fp:
Oh man...niet alweer.

remco pardoel
19-01-2011, 21:05
Hoezo?
Niks meer als NORMAAL dat er geen competitie vervalsing is.

Het is een belediging voor een serieuze sporter als er een vals speler tussen zit die aan dope zit

lopez86
19-01-2011, 21:15
Meen me te herinneren dat M-1's "Baby Fedor" Kyril Sidelnikov ook niet helemaal apotheek-vrij was.
Maar op het Barnett - Fedor punt hebben ze zeker gelijk.


Hoezo?
Niks meer als NORMAAL dat er geen competitie vervalsing is.

Het is een belediging voor een serieuze sporter als er een vals speler tussen zit die aan dope zit

Dus wielrenners zijn niet serieus :whistling:

blackadder
19-01-2011, 22:39
Hoezo?
Niks meer als NORMAAL dat er geen competitie vervalsing is.

Het is een belediging voor een serieuze sporter als er een vals speler tussen zit die aan dope zit
Niet dat er getest wordt. Dat wordt ja sowieso gedaan. Maar het gezeur van Vadim. En we weten ja allemaal dat ie daarmee eigenlijk niet op Barnett of Silva doelt.

Petrosyan188
19-01-2011, 23:25
ik stel voor een double match, overeem vs fedor natuurlijk maar ook dat basboon net als zijn pupil zal doen bij fedor vadim een lesje leert

remco pardoel
19-01-2011, 23:49
@ Lopez;
Serieuze drugsverslaafden dat zeker

Het is gewoon competitie vervalsing eerste klas!

basu
20-01-2011, 00:10
Waar hebben we het over Remco?
Middelen die genomen worden vlak voor de wedstrijd of een half jaar van tevoren tijdens de training?
Ik weet nooit welke van de twee het meest opduiken in MMA, er is namelijk een enorm verschil tussen korte termijn prestatieverhogende middelen en drugs die het herstel bevorderen tijdens de trainingsperiode... Van de eerste groep vraag ik me altijd af of ze de coordinatie en precisie niet enorm nadelig kunnen beinvloeden en van de laatste heb ik het idee dat als ze tijdig worden afgebouwd, ze niet of nauwelijks aangetroffen kunnen worden.

Splinta
20-01-2011, 01:43
Iedereen moet et gewoon doen! Dan bewijst het ook dat niemand het doet en daarbij is het ook afgesloten. Zodra vechters weigeren hieraan mee te doen dan is er iets aan de hand.

remco pardoel
20-01-2011, 10:24
@ Splinta: Dat is wel een heel erg domme en naive uitspraak!

remco pardoel
20-01-2011, 10:28
@ Basu:
Beiden zijn even slecht.

De een verwoest je huishouding compleet.
De ander geeft je een rush dat je de wereld aankan maar je lichaam kan het niet handelen na een aantal sessies.

Ik weet dat mensen na b.v. een been breuk of een zware operatie bepaalde middelen toegediend krijgen voor hun herstel. Dat is een heel andere kwestie om het gewoon te nemen. Tegen de tijd dat je weer competitie kan en mag draaien is het midel (of middelen) weer uit je systeem.

Mensen die anabole steroiden nemen zijn allemaal ook heel erg onzeker over zich zelf
Ze vinden zich te klein / te slap ten opzichte van hun tegenstander - leefomgeving en daarom gaan ze maar aan de middelen.

De reportage van Mark Kerr geeft een goed en reeel beeld hoe mensen in elkaar kunnen gaan steken als ze verslaafd worden aan de middelen

lopez86
20-01-2011, 20:41
@ Basu:
Beiden zijn even slecht.

De een verwoest je huishouding compleet.
De ander geeft je een rush dat je de wereld aankan maar je lichaam kan het niet handelen na een aantal sessies.

Ik weet dat mensen na b.v. een been breuk of een zware operatie bepaalde middelen toegediend krijgen voor hun herstel. Dat is een heel andere kwestie om het gewoon te nemen. Tegen de tijd dat je weer competitie kan en mag draaien is het midel (of middelen) weer uit je systeem.

Mensen die anabole steroiden nemen zijn allemaal ook heel erg onzeker over zich zelf
Ze vinden zich te klein / te slap ten opzichte van hun tegenstander - leefomgeving en daarom gaan ze maar aan de middelen.

De reportage van Mark Kerr geeft een goed en reeel beeld hoe mensen in elkaar kunnen gaan steken als ze verslaafd worden aan de middelen

Ik heb echt veel respect voor je Remco, maar dit bekijk je echt door een roze bril.

Splinta
20-01-2011, 22:02
@ Splinta: Dat is wel een heel erg domme en naive uitspraak!

Waarom? Ze zeggen allemaal dat ze niks gebruiken. Dus niks aan de hand toch? Waarom zou je weigeren?

remco pardoel
20-01-2011, 22:18
Omdat ik tegen competitie vervalsing ben. Simpel

@ lopez:
Het is ook mijn mening en daar hoef je het niet mee eens te zijn.
Ik zie doping als vals spelen, dat hoort niet binnen sport thuis.

Wellicht een roze bril.

Het beste argument is nog altijd dat je er niet meer techniek door krijgt

cholitzu
20-01-2011, 22:46
Omdat ik tegen competitie vervalsing ben. Simpel

@ lopez:
Het is ook mijn mening en daar hoef je het niet mee eens te zijn.
Ik zie doping als vals spelen, dat hoort niet binnen sport thuis.

Wellicht een roze bril.
Het beste argument is nog altijd dat je er niet meer techniek door krijgt

x 2 Remco, en het is niet alleen vals spelen, het is gevaarlijk. Men gebruikt om sterker te worden, en een eventuele tegenstander wordt daar niet op getraind/voorbereid. In wielrennen is het valsspelen zonder al te veel lichamelijke gevolgen voor andere wielrenners. Maar in vechtsport is dit toch anders.

Snap ook niet waarom er commentaar op dit soort test wordt gegeven. Hoop dat ze dit nog strenger gaan controleren en niet alleen in USA maar ook in Japan, overal. Kan me echt niets schelen of we er bepaalde partijen dan niet doorte zien krijgen, organiseer dan maar tourooien voor de "gebruikers".

Pahlavan
20-01-2011, 23:28
x 2 Remco, en het is niet alleen vals spelen, het is gevaarlijk. Men gebruikt om sterker te worden, en een eventuele tegenstander wordt daar niet op getraind/voorbereid. In wielrennen is het valsspelen zonder al te veel lichamelijke gevolgen voor andere wielrenners. Maar in vechtsport is dit toch anders.

Snap ook niet waarom er commentaar op dit soort test wordt gegeven. Hoop dat ze dit nog strenger gaan controleren en niet alleen in USA maar ook in Japan, overal. Kan me echt niets schelen of we er bepaalde partijen dan niet doorte zien krijgen, organiseer dan maar tourooien voor de "gebruikers".

x2

-=AL CAPONE=-
21-01-2011, 03:57
Iedereen moet et gewoon doen! Dan bewijst het ook dat niemand het doet en daarbij is het ook afgesloten. Zodra vechters weigeren hieraan mee te doen dan is er iets aan de hand.

Er is ook nog iets als privacy!

Maar voor de rest zou een bekertje pis en een buisje bloed de dag voor de wedstrijd geen overbodige luxe zijn om competitievervalsing te voorkomen. Als de vechters de rest van de tijd maar met rust worden gelaten, sta niet te wachten op Kevin Van Impe taferelen of iets dergelijks!

mean machine
21-01-2011, 14:07
remco heeft gelijk ,voordat je het weet is het de ultimate hgh testo competitie
en wie niet mee wil werken aan de test weet je in ieder geval dat het geen zuivere koffie is ,ik las op sherdog dat alistair geen bezwaar heeft tegen die test nu josh en de rest nog