PDA

View Full Version : SHOWTIME Amsterdam ArenA? (persbericht,belangrijk nieuws!)



Justinian
20-01-2011, 11:19
Normaal gesproken beginnen wij ieder jaar op 1 december met de voorverkoop van ons Amsterdam ArenA-evenement. Dit jaar hadden wij onze voorverkoop uitgesteld naar 1 februari omdat wij een zakelijke overeenkomst hadden gesloten met de K-1. Deze zakelijke overeenkomst hield in dat het Amsterdam ArenA-evenement van 2011 weer een gezamenlijk evenement zou worden van IT’S SHOWTIME en K-1, net zoals de jaren 2006, 2007 en 2008. De organisatie van dit evenement zou weer volledig in onze handen zijn, maar de matchmaking zou door de K-1 gedaan worden. Echter, na maanden van vragen via e-mail, sms, persoonlijk en via de telefoon krijgen wij juist op het gebied van de matchmaking geen gehoor van de K-1. De deadline voor de matchmaking hadden wij gesteld op 11 januari want anders zou voor ons de tijd te krap zijn om alles nog voor 21 mei te organiseren.


Nu kreeg ik pas op 18 januari van de K-1 te horen dat zij niet in staat is om de matchmaking te realiseren, omdat vele vechters die voor de K-1 hebben gevochten nog hun geld moeten krijgen, en dat de K-1 niet kan onderhandelen met vechters bij wie zij in de schuld staan. Het is al lang geen geheim meer dat de K-1 in zeer zwaar financieel weer zit en dat het ook maar de vraag is of ze deze crisis te boven komen. Met man en macht probeert de FEG (K-1) hieruit te klimmen maar de onderhandelingen met potentiële geldschieters stagneren nu al een jaar.


Wij van IT’S SHOWTIME hebben de K-1 de laatste jaren op ieder gebied proberen te helpen en zijn zeer coulant geweest met de betalingstermijnen van onze vechters. De schulden stapelen zich echter in rap tempo op. Volgens de FEG komt alles nog goed maar neemt alles meer tijd in beslag dan zij hadden verwacht en FEG vraagt aan ons om nog meer geduld te hebben betreffende de betalingen van de vechters en de definitieve matchmaking voor de Amsterdam ArenA.


Wij van IT’S SHOWTIME hopen echt dat de K-1 behouden blijft voor de sport en dat ze deze moeilijke periode doorkomen. Echter, wij geloven er niet meer in dat dit snel gebeurt en daardoor zien wij het Amsterdam ArenA-evenement in mei geen doorgang meer vinden.


Ook lukt het ons niet om het Amsterdam ArenA-evenement nu weer 100% zelf te organiseren omdat alleen al het volmaken van de matchmaking enkele maanden vergt. De K-1 is er volgens eigen zeggen nog steeds van overtuigd dat zij haar problemen in korte tijd kan oplossen en houdt de optie voor mei nog steeds open. Indien de K-1 op korte termijn haar problemen kan oplossen dan is het echt meer realistisch dat dit gezamenlijke evenement zou moeten plaatsvinden in september, of begin oktober. Wij van IT’S SHOWTIME houden echter nu overal rekening mee en zelfs met het feit dat er dit jaar in de Amsterdam ArenA helemaal geen IT’S SHOWTIME-evenement zal plaatsvinden. Wij weten dat we met dit nieuws heel veel mensen zwaar teleurstellen en betreuren dit ten zeerste.


Ondanks het negatieve nieuws betreffende de ArenA gaat het voor de rest met IT’S SHOWTIME bijzonder voortvarend. In het jaar 2008 organiseerden wij 4 evenementen, verleden jaar 7 evenementen en dit jaar gaan we zeker 10 IT’S SHOWTIME-evenementen in de wereld organiseren. IT’S SHOWTIME-evenementen worden nu al in 89 landen wereldwijd uitgezonden.




De IT’S SHOWTIME-kalender voor dit jaar is als volgt:


6 maart: Sporthallen Zuid in Amsterdam, Nederland


26 maart: Brussel, België


11 juni: Warschau, Polen


23 juli: Sochi, Rusland


18 september: Sporthallen Zuid in Amsterdam


8 oktober: Genève, Zwitserland

Verder worden er dit jaar nog IT’S SHOWTIME-evenementen georganiseerd in Engeland, Spanje, Duitsland en waarschijnlijk Griekenland. Tevens krijgt de succesvolle IT’S SHOWTIME Christmas Edition in december weer een vervolg in The Sand in Amsterdam. Voor het allerlaatste nieuws betreffende IT’S SHOWTIME-evenementen en de matchmaking, kijk op www.fight.nl (http://www.fight.nl/) en/of www.facebook.com/itsshowtimenl (http://www.facebook.com/itsshowtimenl).

Vriendelijke groeten,
Simon Rutz

Leventdepevent
20-01-2011, 11:52
das klote zeg..............dank u k-1 /FEG :S

Boem Boem
20-01-2011, 13:04
Dat is idd zwaar F*ucked up man......ben er elk jaar nog bij geweest in de ArenA........
Hopen dat het alsnog goed komt.......

Bedankt in ieder geval voor je update hier op MF....

Osu

chris

Kameleon
20-01-2011, 13:05
Zoooo....dat is nog eens nieuws!!

Kemal
20-01-2011, 13:22
Erg jammer dit..

superfreak
20-01-2011, 13:23
Ik snap dat IT'SSHOWTIME K1/FEG een kans wil geven en zo. Maar dit zie je toch van ver al aankomen.
Denk dat de ArenA voor IT'S SHOWTIME ook een te duur geintje werd. Zeker nog de politie ellende meegeteld. Dan verdienen ze op de 'kleinere' shows met een goede line up en kaartjes van 50 euro of meer veel meer onder de streep lijkt me zo.

rollermanskunk
20-01-2011, 13:58
Opgeteld met de "anti-vechtsport-gala's campagne" van de gemeente Amsterdam kon het wel eens betekenen dat we in 2010 de allerlaatste Amsterdam Arena It's Showtime event hebben meegemaakt.

Het was al de vraag of in 2010 de K-1 World Grand Prix, de K-1 Finals en de Dream/Dynamite events door zouden gaan. FEG zou al deze events "op de pof" hebben georganiseerd. Volgens diverse Japanse media zou FEG nu definitief failiet zijn en in andere vorm verder gaan (alleen nog K-1 ? )...

So apparantly "FEG will die" according to Tanikawa

“The current course is that FEG will die. There are probably staff members that will leave as well. The event name will be left but the promotion will change. If the current structure remains as it is it will be impossible to continue. If many investments from companies overseas do not come in we can’t survive.”

remco pardoel
20-01-2011, 14:09
Met zijn allen naar Sporthallen Zuid en zorg voor een mooi evenement met zijn allen!
Dat is de enige manier om onze sport in leven te houden

respect
20-01-2011, 14:14
Damn wat een gare boel,zonder man.waarom is dit nu eigenlijk?houden Japaners niet meer van de k1 ofzo?

justsomeone
20-01-2011, 14:17
Heel erg jammer dit.
mijn oudste zoontje is wilde ik dit jaar voor het eerst meenemen, helaas dus

Djani
20-01-2011, 14:41
Ik baal echt

Durfal
20-01-2011, 14:41
Krijgt die ...... van een van der laan toch nog zn zin wat betreft de arena grrrrrrrrrrrrr

simtekf1
20-01-2011, 14:51
Zonde, zonde zonde. :(
Ging elk jaar trouw met een paar maten helemaal naar Amsterdam om dit spektakel mee te maken.
Sinds 2004 elk jaar geweest. :(

Bobson
20-01-2011, 15:10
Slecht nieuws. Maar laten we niet meteen gaan schelden op K-1. Misschien is er nog een andere kant van het verhaal.

micha
20-01-2011, 15:11
echt jammer maar ze kunnen het toch zelf doen?

justsomeone
20-01-2011, 15:24
Wel dikke reps voor It`s showtime dat ze tijdig met dit nieuws komen en niet bijvoorbeeld 2 weken voor een gala

Petrosyan188
20-01-2011, 15:26
blijkbaar is het te kort dag(4maanden) om een hele matchmaking te bouwen.... maar dan denk ik bij mezelf ze kunnen dit event toch ook gewoon verschuiven ergens naar augustus ofzo

Petrosyan188
20-01-2011, 15:27
Wel dikke reps voor It`s showtime dat ze tijdig met dit nieuws komen en niet bijvoorbeeld 2 weken voor een gala


je doelt op de GG event maar vooralsnog is er nog niets officieel bekend. dus niet te voorbarig doen

justsomeone
20-01-2011, 15:31
je doelt op de GG event maar vooralsnog is er nog niets officieel bekend. dus niet te voorbarig doen
Ik doel helemaal nergens op, dus wees jij niet te voorbarig

Peter0711
20-01-2011, 15:41
Jammer inderdaad! Ik vindt het ook een beetje jammer dat It's Showtime de schuld volledig bij de K1 neerlegt,los van het feit deze partij de oorzaak is van het probleem vindt ik het ook totaal niet professioneel van It's showtime door hun hele hebben en houden qua de Arena 2011 in de handen neer te leggen van een totaal andere organisatie...

Maar goed,het blijft natuurlijk klote!!

univers1l
20-01-2011, 16:00
echt jammer dit.
gelukkig heb ik mn kaartjes voor sporthallen zuid al gereserveerd.
had een tijdje terug een gerucht gehoord dat badr zou gaan vechten in sporthallen zuid, maar geloofde het niet, maar nu arena niet doorgaat. wie weet.

trouwens is het geen optie om met golden glory de handen ineen te slaan voor de arena?
je hebt nog 4 maanden, denk dat je wel een MM voor mekaar kan krijgen met al die GG vechters erbij.
of komt er meer bij kijken dan de MM?

Chane
20-01-2011, 16:07
Erg jammer zeg.

Ik snap alleen niet waarom It's Showtime de deadline voor de MM van K-1 zo laat heeft gelegd, dat ze nu zelf geen tijd meer hebben om het zelf op te pakken.

justsomeone
20-01-2011, 16:10
je doelt op de GG event maar vooralsnog is er nog niets officieel bekend. dus niet te voorbarig doen
Nu je het over dat GG gala hebt, wedden dat die niet doorgaat?
officieel bericht of niet, het gala gaat niet door

MaartenManaus
20-01-2011, 16:31
Erg jammer zeg.

Ik snap alleen niet waarom It's Showtime de deadline voor de MM van K-1 zo laat heeft gelegd, dat ze nu zelf geen tijd meer hebben om het zelf op te pakken.

dat snap ik dus ook niet ,.. wat heeft die deadline dan voor zin

knift
20-01-2011, 16:38
Ik zeg gewoon een extra gala in Eindhoven of is een keer in de Ahoy dan ben ik weer helemaal blij hoor.

superfreak
20-01-2011, 17:11
Ik zeg gewoon een extra gala in Eindhoven of is een keer in de Ahoy dan ben ik weer helemaal blij hoor.

Kijk dat klinkt goed in de Ahoy indedaad.

Echter is het wat ik al eerder zei. Hadden ze het echt willen doen hadden ze wel eerder gehandeld. Waarom zo een dure venue als je meerdere kleine kan doen en netto meer overhouden.

Fan1976
20-01-2011, 22:59
Dit kan alweer een ketting reactie worden, de 1 heeft invloed op de ander. Als FEG nu al in de knoop komt dan vraag ik me af wie dan nog naar Final 16 gaan zonder een gage of gedeelte ervan als voorschot te vragen. Zeker de grotere namen in de sport. Tegen die tijd voor de Final 8 heeft Allistair waarschijnlijk nog steeds niet al zijn centen ontvangen denk ik. Er zullen nu ook wel vechters zijn die twijfel hadden voor een eventuele overstap naar het MMA in Amerika wat toch de brood op de plank zal brengen. Je moet natuurlijk wel scills hebben en vraag naar je zijn.

marcelt
22-01-2011, 07:20
Zonde, zonde zonde. :(
Ging elk jaar trouw met een paar maten helemaal naar Amsterdam om dit spektakel mee te maken.
Sinds 2004 elk jaar geweest. :(

Ik ook. Balen zeg.

dtgerald
22-01-2011, 13:23
Dat is idd zwaar F*ucked up man......ben er elk jaar nog bij geweest in de ArenA........
Hopen dat het alsnog goed komt.......

Bedankt in ieder geval voor je update hier op MF....

Osu

chris

Ik ook op vorig jaar na.

uraeus
22-01-2011, 15:44
Kiest de organisatie ook gewoon geen eieren voor haar geld?

Nu de nieuwe Burgervader van Amsterdam alle vechtsport promoters op de korrel neemt dat afnemers/sponsoren van VIP tafels (of ze hun geld zwart of wit verdienen) eieren voor hun geld kiezen en liever niet in aanraking komen met de sterke arm van Amsterdam. Ik denk dat de sport sowieso een grote deuk hier mee heeft gehad.

univers1l
22-01-2011, 19:16
volgens insiders is de echte reden, de voorwaarden die amsterdam heeft gesteld dit jaar.
en vele politie controles die ze willen/wouden voeren, dat was voor showtime de druppel.

uraeus
22-01-2011, 19:49
volgens insiders is de echte reden, de voorwaarden die amsterdam heeft gesteld dit jaar.
en vele politie controles die ze willen/wouden voeren, dat was voor showtime de druppel.

Ja als je als witverdiener een paar ruggen neer telt om een mooie gala als die van Simon wilt meemaken en je hele hebben en houden word binnenste buiten gekeerd dan heb je in inprincipe ook een andere welkomst comite verwacht voor dat geld.

rollermanskunk
22-01-2011, 22:25
Probeer het in de Gelredome te organiseren. Met meer dan 20.000 man lijkt het dan gelijk een stuk voller dan in de Arena . Ik heb begrepen dat de "brandname K-1" binnenkort beschikbaar wordt als FEG failliet gaat. Misschien voor It's Showtime een optie om die merknaam over te nemen?

simtekf1
23-01-2011, 10:43
Het Gelredome lijkt mij een prima optie.
Dat scheelt me anderhalf uur aan reistijd. ;)

El Bambino
23-01-2011, 11:48
We kunnen de gemeente en weet ik veel wie de schuld geven. FEIT is dat dit sport door een kleine groep bewonderaars wordt gevolgd en de Topvechters groot verdieners zijn. Nederland is te klein voor topsport, te weinig sponsors, te weinig poen!