PDA

View Full Version : Kutrumor: FEG is dood????



Vinand
24-01-2011, 16:12
Source: MiddleEasy.com | The Sunday Morning Rumor Mill (http://middleeasy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3721:the-sunday-morning-rumor-mill&catid=34:organizations&Itemid=106)

UFC Fight for the Troops 2 was just the start of an enormous MMA marathon that will continue well into March. It's a great time for MMA and an even better day for the Sunday Morning Rumor Mill. Actually, any day is a great day for the Sunday Morning Rumor Mill, but Sunday seems to be the most appropriate day. Once again, the following items are rumors that have been floating around the MMA-verse this week. Obvious rumor mill is an obvious rumor mill. Don't mess it up for everyone else, 10ers.

We've just witnessed the death of FEG. If not the death, the slow, excruciating process of dying once the Yakuza eviscerates the corpse of FEG for whatever it's worth. In short, FEG is done. Now that it's over with, no one really knows what will happen. The Yakuza has already dipped their hands in the organization and, as Enson Inoue said on The Underground, it's impossible to run an MMA organization without the the Yakuza being involved. Tanigawa is considered somewhat of a 'marked man' by the Yakuza, and apparently it's just going to get worse.
Apparently FEG won't even respond to Mike Kogan's calls, despite him being the director of FEG USA.
We first placed it in the Sunday Morning Rumor Mill last year, but it looks like Shinya Aoki will jump ship and join Strikeforce exclusively.
I'm going to tread lightly on this one, but Kyacey Uscola, contestant from The Ultimate Fighter: Team Liddell vs. Team Ortiz, was allegedly imprisoned this month for holding someone at gunpoint. Allegedly, Kyacey 'passed out', the cops subdued him and found a shotgun shell in his pocket.
Cyrille Diabate is training in Thailand not only for his upcoming fight with Steve Cantwell, but he also plans to open up a gym that will be associated with Tiger Muay Thai located somewhere in Thailand.
Dan Quinn sent me a text the other day and alleges that he has evidence that Diego Sanchez is 'gay'. He then followed up with a 30 minute conversation about how he wants me to fly him out to New York to met the girl of his dreams, so take that as you will.
To my knowledge, Strikeforce is not in talks with DREAM in regards of purchasing the organization. Not sure why that rumor was so prevalent on the net this week.
After our impossible to obtain Lee Murray interview, a lot of fighters contacted me in order to get Murray's address to send him training gear.
Lee Murray received a sponsorship deal from a relatively large MMA clothing company this week.

:crying::crying::crying::crying::crying::crying::c rying::crying::crying::crying::crying::crying::cry ing:

mean machine
24-01-2011, 16:23
dat zou slecht zijn voor de vechters die daar bij aangesloten zitten ,ik geloof dat sommigen vechters al meer dan een jaar op hun geld wachten ,maar hopen dat die chinese bank over de brug komt

dirk5
24-01-2011, 16:24
ik had nog zo gehoopt dat niemand dit maar klakkeloos over zou nemen

Middleeasy is ten eerste niet te vertrouwen en verzint vaak berichten om maar mensen op hun site te krijgen, (dood Kimo enz) en het onderdeel rumor mill slaat vaak helemaal nergens op.

Er zijn zo veel geruchten dat het slecht gaat, die geruchten zijn er echter al sinds 2008.

gewoon wachten op officiele berichten, tot die tijd is er gewoon niks aan de hand...

Djani
24-01-2011, 16:36
Van wat ik op mma-japan.com en nightmareofbattle.com heb begrepen heb, komt het erop neer dat FEG een grote schuld heeft aan het bedrijf wat voorheen Dream Stage Entertainment (eigenaar PRIDE) was en nu een andere naam heeft en dat de afbetaling momenteel nauwelijks mogelijk is.

Daarnaast schijnt ook Sengoku totaal niet winstgevend te zijn, alleen heeft het nog genoeg investeerders om nog n tijdje door te kunnen.

steftheboxer
24-01-2011, 16:39
ach hoe lang gaan deze geruchten nou al over FEG er zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten maar het is niets nieuws onder de zon.

Ze geven zelf al aan dat dit onderdeel van de site de "rumor Mill "is, met andere woorden het is de story, prive en party van de MMA wereld.

mean machine
24-01-2011, 17:03
het schijnt toch echt serieus te zijn http://www.headkicklegend.com/2011/1/24/1952624/feg-collapse-imminent-a-look-at-the-details-surrounding-the-death-of

dirk5
24-01-2011, 17:09
het schijnt toch echt serieus te zijn http://www.headkicklegend.com/2011/1/24/1952624/feg-collapse-imminent-a-look-at-the-details-surrounding-the-death-of

de dood van Kimo werd ook door iedereen over genomen....

ik kan/wil het in ieder geval nog niet geloven.

Facade
24-01-2011, 17:35
Tsja het lijkt me wel dat wanneer FEG de schulden niet meer kan afbetalen, het vroeg of laat failliet verklaart wordt. Ik heb wel het idee dat het einde nu dichtbij, zeker als je dat bericht van Showtime erbij pakt. Het is natuurlijk wel heel jammer en het zal de groei vooral hier in NL van de sport toch wel afremmen.

Lennie
24-01-2011, 20:09
zijn de vechters van de gp wel betaald?

mean machine
24-01-2011, 21:52
ff apeldoorn bellen ,normaal gesproken moet je met de curator aan de slag ,mischien word het nog verkocht en kunnen ze daaruit weer de vechters betalen ,anders moeten ze marco borsato even om advies vragen die heeft er ervaring mee

Djani
24-01-2011, 23:04
Tsja het lijkt me wel dat wanneer FEG de schulden niet meer kan afbetalen, het vroeg of laat failliet verklaart wordt. Ik heb wel het idee dat het einde nu dichtbij, zeker als je dat bericht van Showtime erbij pakt. Het is natuurlijk wel heel jammer en het zal de groei vooral hier in NL van de sport toch wel afremmen.

Waarom denk je dat de groei hier in zal NL afremmen zonder K-1?

Facade
24-01-2011, 23:38
Het eerste punt is de prestige die K-1 toch nog wel heeft. De K-1 naam is denk ik nog steeds bekender dan It's Showtime. MMA groeit ook maar het is vooral het kickboksen/ K-1 dat ook de wat casual viewere blijft trekken.

Het tweede punt is natuurlijk de controverse die ontstaan is hier rond binnenlandse promotors. Ik denk dat als K-1 nu omvalt de timing wel eens wat ongelukkig kan zijn, omdat natuurlijk in Amsterdam problemen zijn rond het gebruik van de Arena. Bovendien is het nog steeds de vraag of andere gemeenten hierin gaan volgen. Nu is het waar dat met het beleid niet de sport zelf als doel wordt genomen. Desalniettemin wordt het zeker wel moeilijker voor promotors om een vergunning te verkrijgen. Zoals aangegeven werd destijds als bezwaar tegen gala's het zogenaamde samenscholen van criminelen ook bedoeld. Hier doe je als promotor verder niks tegen, maar tegelijkertijd is het makkelijk aannemelijk te maken dat dit soort mensen naar de grote gala's gaan komen. Als zij hier veel geld uit gaan geven ('crimineel geld') in een pand dat mede draait op overheids/gemeentegelden zit je dus al op het grootste bezwaarpunt voor v/d laan: het faciliteren van activiteiten met criminele invloeden. Daarnaast denk ik persoonlijk dat niet alle financiers van dergelijke gala's een bibob test zullen doorstaan waardoor je dus sowieso met kleinere evenementen moet gaan werken.

Als je bovenstaande combineert, denk ik dat de vechtsport groei toch wat zal afremmen (niet stoppen) als K-1 juist nu omvalt, simpel doordat er minder evenementen zullen zijn die de publiciteit halen.

Kemal
25-01-2011, 08:02
tja in het Simon Rutz interview is de vraag gesteld en dit is het antwoord:

LK: Would you ever consider buying out K-1?
SR: Why should I do that? I have my own brand and company who is healthy and is going very well. Also, what am I buying then? Only a lot of problems! The [K-1] name is very strong, but I already have a good name. I will keep my money in my pocket!