PDA

View Full Version : Rampage waarschijnlijk als 1ste aan de beurt voor het Light Heavyweight titelgevecht



Fan1976
25-01-2011, 15:22
UFC president Dana White (http://www.fightline.com/fl/profiles/197/dana-white/) spoke with media following the conclusion of the UFC Fight for the Troops 2 fight card last Saturday night and touched on a number of topics, including the state of the currently crowded light heavyweight division.

With champion Mauricio "Shogun" Rua having been out of action since last May due to knee surgery, the light heavyweight division is starting to develop a log jam of top contenders. During the press conference, White acknowledged that fact and revealed that divisional mainstay Quinton "Rampage" Jackson will likely be next in line for a title shot.
"There are so many guys at 205... 'Rampage' is probably next in line," White said. "'Rampage' is still in the mix."

Some have argued that young up-and-comers Jon Jones and Ryan Bader are ready for a title shot and that the winner of their upcoming fight should be awarded a chance at the belt; White revealed on Saturday night that the winner of Bader-Jones will earn a top spot in the division, but that they will likely need one more fight before earning a shot at the belt.
"We've got Jon Jones and Ryan Bader and the 5th, which is going to be a great fight and catapults one of those guys to the top five," he said. "There's so many great guys in the 205-pound division."
White also pledged that, with Rua's recovery, the 205-pound title picture will be cleared up rapidly, meaning more fights and more excitement from one of the promotion's deepest weight classes.

"The big problem has been 'Shogun's' injury has been clogging up the division," said White. "Now he's healthy and going to fight, and we'll get everything rolling." Rua is tentatively scheduled to defend his belt against Rashad Evans (http://www.fightline.com/fl/profiles/103/rashad-evans/) at UFC 128 (http://www.fightline.com/fl/events/2011/137/ufc-128/) this March 19th, while Jones and Bader will square off this February 5th at UFC (http://www.fightline.com/fl/news/ufc-news/) 126. Fresh off of a close win over former champ Lyoto Machida (http://www.fightline.com/fl/profiles/120/lyoto-machida/), "Rampage" is scheduled to face Thiago Silva (http://www.fightline.com/fl/profiles/187/thiago-silva/) at UFC 130 late this May and MMA legend Randy "The Natural" Couture could catapult himself into title contention with a win over Lyoto Machida this April 30th.

Fan1976
25-01-2011, 15:24
Pleas Mr White..........me me me me me me?


http://img375.imageshack.us/img375/9236/16889910150089538433560.jpg

Petrosyan188
25-01-2011, 15:27
dit had ik al ergens gelezen, het schijnt zelfs dat als jones wint en thiago wint, dat die dan tegenover elkaar staan voor de next title shot. wint rampage is hij gewoon aan de beurt

Pahlavan
25-01-2011, 15:39
zo zie je maar dat de lhw division van de ufc lang niet zo "deep" is als dana white zegt...

don't get me wrong, quinton is wel een goede vechter maar hij wint een partij van machida... wat meer een draw zou moeten zijn dan een win (beide vechters waren alles behalve indrukwekkend) en dan hoeft hij nog maar een partij te winnen en gelijk een titleshot?
is in mijn ogen niet terecht maarja...

dirk5
25-01-2011, 16:08
zo zie je maar dat de lhw division van de ufc lang niet zo "deep" is als dana white zegt...

don't get me wrong, quinton is wel een goede vechter maar hij wint een partij van machida... wat meer een draw zou moeten zijn dan een win (beide vechters waren alles behalve indrukwekkend) en dan hoeft hij nog maar een partij te winnen en gelijk een titleshot?
is in mijn ogen niet terecht maarja...

ik denk er hetzelfde over...

4 man blijft stoelen dans doen voor de titel en de rest staat er om heen te kijken...

Wiseguy
25-01-2011, 16:21
zo zie je maar dat de lhw division van de ufc lang niet zo "deep" is als dana white zegt...

don't get me wrong, quinton is wel een goede vechter maar hij wint een partij van machida... wat meer een draw zou moeten zijn dan een win (beide vechters waren alles behalve indrukwekkend) en dan hoeft hij nog maar een partij te winnen en gelijk een titleshot?
is in mijn ogen niet terecht maarja...


Mwah je vergeet edat hij daarvoor Wanderlei en Jardine heeft verslagen. Dus als hij dit wint heeft hij gewonnen van Wanderlei, Jardine, Machida en Silva en verloren van Rashad. Ik vind dat hij het wel verdient.

wrestler_nl
25-01-2011, 16:22
Als hij Van Thiago Silva weet te winnen dan verdient hij imo een titleshot

BiCkOnE
25-01-2011, 16:29
Als hij Van Thiago Silva weet te winnen dan verdient hij imo een titleshot
X2!

Shikoku
25-01-2011, 16:47
Meh,

Ik denk dat niemand echt zit te wachten op Rua-Rampage II of Evans-Rampage II. Sowieso heeft Jackson nog geen half jaar geleden verloren in een gevecht om title contention sindsdien heeft hij barely Machida verslagen met een split decision en staat hij tegenover thiago silva die in de standup flink in elkaar gemept werd door Vera, maar vera gewoon lang niet goed genoeg was op grond.

Ik vind zelf eigenlijk de partijen Griffin-Franklin, Bader-Jones en Couture-Machida (Mits Couture wint) veel belangrijkere partijen voor een mogelijke title shot alleen maar omdat Rampage zijn kans net heeft gehad anders zou je ja met 2 partijen winst (Waarvan ook nog 1 split decision) nadat je een partij om title contention hebt verloren ja alweer voor de title kunnen vechten en dan ook nog tegen iemand die je al eens verslagen heeft.



Mwah je vergeet edat hij daarvoor Wanderlei en Jardine heeft verslagen. Dus als hij dit wint heeft hij gewonnen van Wanderlei, Jardine, Machida en Silva en verloren van Rashad. Ik vind dat hij het wel verdient.

Ja maar hoeveel waarde mag je hechten aan winst over Jardine die heel wisselvallend altijd presteerde en vaak met veel wegkwam door zijn onorthodoxe stijl maar in de UFC in zijn laatste 8 partijen 2-6 stond en Wanderlei in Pride en UFC 2-7. Gooi daar een split decision boven op en het wordt allemaal niet veel overtuigender vind ik.

Petrosyan188
25-01-2011, 17:21
Rampage had zijn titleshot al na machida verdient! vergeet niet dat na shogun z'n blessure dana het liefst evans vs machida 2 had maar dat die laffe megool van rashad niet z'n titleshot wou verliezen en toen is rampage het maar gaan doen en met succes want top3 is momenteel(mits die fit terugkeert) shogun,rampage en machida! evans hoort niet eens in de top5. hij heeft alle mazzel gehad dat die tegen een rampage moest die nog niet afgetraind was vanwege z'n 'filmcarriere'. de rampage van ufc 123 had hondenvoer van rashad gemaakt als ze nu moesten vechten

Lionheart
25-01-2011, 21:39
En terecht dat Rampage een titleshot verdient!

GilbertYvelFan24
25-01-2011, 21:57
evans hoort niet eens in de top5. hij heeft alle mazzel gehad dat die tegen een rampage moest die nog niet afgetraind was vanwege z'n 'filmcarriere'. de rampage van ufc 123 had hondenvoer van rashad gemaakt als ze nu moesten vechten

Kijk he ik begrijp dat je Evans zijn stijl van vechten niet aantrekkelijk vind. Maar hij is een completere vechter dan Rampage. Daarom heeft hij ook gewonnen. Het is wel jammer idd dat Rashad meestal 'op safe' vecht maarja. Hij is absoluut wel top 5 vind ik. Gezien zijn prestaties.
Ik vind persoonlijk jammer dat Rashad wacht op op de herstellende Shogun maarja je kunt hem dit ook niet kwalijk nemen.
Als je dan kijkt naar Pettis & JDS die wel hun titleshot op het spel zetten, ja dat is lef tonen idd en heb ik ook respect voor maarja je kan Rashad niet 'blamen' wat dat betreft. Eigen keus he.
Ik zou toch graag eerst een rematch Machida-Rampage zien.

Dit zou het beste zijn in mijn optiek:

Title : Shogun vs. Evans
Contender Match : Rampage vs. Machida (dus tegen titelhouder)

Bader vs. Jones (tegen de verliezer van Shogun/Evans of verliezer Rampage/Machida voor de volgende contender match)
Thiago Silva tegen de verliezer van Bader vs. Jones

Shikoku
25-01-2011, 22:12
Het was ook niet de cardio van Rampage wat het probleem was. Hij was voldoende in vorm en dat moest ook wel anders was hij niet op gewicht binnengekomen. Rashad is gewoon een veel betere worstelaar dan Rampage en daarom heeft hij verloren. Machida is qua stijl een heel andere match-up dan Rashad en daarom kan je het ook niet vergelijken.

Dat is net zoals iedereen die het heeft over de BJ Penn die kwam opdagen bij Matt Hughes en de BJ Penn die kwam opdagen bij Frankie Edgar. Dat ligt niet aan BJ Penn, dat ligt aan Frankie Edgar die hem simpelweg outclasst en dat Matt Hughes zijn chin gewoon niet meer is wat het is geweest. Mensen bekijken het meestal verkeerd om.

Petrosyan188
25-01-2011, 22:18
ach man zelfs een blinde kon het verschil zien tussen rampage van tegen evans of machida. en ik weet niet of je het nog kan herrinere maar rampage had evans bijna KO en dan is jouw 'worstelverhaal' ineens bullshit als die won. BJ kan gewoon niet op tegen edgar omdat edgar gewoon beter is niks met stijl ofzo te maken

Fan1976
25-01-2011, 22:22
Kijk he ik begrijp dat je Evans zijn stijl van vechten niet aantrekkelijk vind. Maar hij is een completere vechter dan Rampage. Daarom heeft hij ook gewonnen. Het is wel jammer idd dat Rashad meestal 'op safe' vecht maarja. Hij is absoluut wel top 5 vind ik. Gezien zijn prestaties.
Ik vind persoonlijk jammer dat Rashad wacht op op de herstellende Shogun maarja je kunt hem dit ook niet kwalijk nemen.
Als je dan kijkt naar Pettis & JDS die wel hun titleshot op het spel zetten, ja dat is lef tonen idd en heb ik ook respect voor maarja je kan Rashad niet 'blamen' wat dat betreft. Eigen keus he.
Ik zou toch graag eerst een rematch Machida-Rampage zien.

Dit zou het beste zijn in mijn optiek:

Title : Shogun vs. Evans
Contender Match : Rampage vs. Machida (dus tegen titelhouder)

Bader vs. Jones (tegen de verliezer van Shogun/Evans of verliezer Rampage/Machida voor de volgende contender match)
Thiago Silva tegen de verliezer van Bader vs. Jones

Ik vind Evans zelf geen top 5.

Begrijp dat er meerdere in aanmerking kunnen komen voor die titel gevecht, maar Rampage blijft Rampage. Heb toch een zwak voor die gozer. Hoop dat ie die titel LHW snel pakt. Als ie nou ff alleen focused op trainen, fit zijn en wie weet ff bij Golden Glory trainen dat hem een beetje opweg helpt dan zie ik hem wel weer die riem bemachtigen.

WARRRRRR RAMPAGE

Shikoku
25-01-2011, 22:53
ach man zelfs een blinde kon het verschil zien tussen rampage van tegen evans of machida. en ik weet niet of je het nog kan herrinere maar rampage had evans bijna KO en dan is jouw 'worstelverhaal' ineens bullshit als die won. BJ kan gewoon niet op tegen edgar omdat edgar gewoon beter is niks met stijl ofzo te maken

Ja maar Evans had Rampage ook bijna KO direct in de 1e dus dat slaat uberhaupt nergens op wat je zegt. Het gaat er niet om had de een de ander knocked out want dat kan altijd gebeuren in een match en heeft niks te maken met de film die Rampage maakte. Het gaat erom dat Evans de partij controleerde met zijn worstelen en daar was niks aan veranderd had Rampage niet de film gemaakt. Niks bullshit, het is bullshit als je denkt dat er geen verschil zit in een stylistische match-up tussen een Machida die zich volledig op zijn leap-in en out karate stijl zich voornamelijk op de stand-up richt en Evans die na de combinatie vaak voor de takedown gaat.

En over Penn, dat zeg ik hij was gewoon outclassed door Edgar.

Devilprince
25-01-2011, 23:32
Ja maar Evans had Rampage ook bijna KO direct in de 1e dus dat slaat uberhaupt nergens op wat je zegt. Het gaat er niet om had de een de ander knocked out want dat kan altijd gebeuren in een match en heeft niks te maken met de film die Rampage maakte. Het gaat erom dat Evans de partij controleerde met zijn worstelen en daar was niks aan veranderd had Rampage niet de film gemaakt. Niks bullshit, het is bullshit als je denkt dat er geen verschil zit in een stylistische match-up tussen een Machida die zich volledig op zijn leap-in en out karate stijl zich voornamelijk op de stand-up richt en Evans die na de combinatie vaak voor de takedown gaat.

En over Penn, dat zeg ik hij was gewoon outclassed door Edgar.


Ja maar rampage had evans in de 3ronde ook bijna KO en Thiago silva had Rashad ook bijna KO in de 3ronde

Petrosyan188
25-01-2011, 23:54
ja maar je beweerde dat rampage geen kans had vanwege de worsteltechnieken van evans... ik zeg alleen het had niet veel gescheeld of rampage sloeg hem KO en dan had niemand het meer over die worsteltechnieken van evans op rampage. ik vond en ik weet zeker ben niet de enige dat rampage er een stuk fitter en beter uit zag tegen machida en ben ervan overtuigd dat die het wel had kunnen afmaken in de vorm dat rampage stak in UFC 123. aan de ene kant hoop ik daarom ook dat evans van shogun wint zodat we waarschijnlijk evans vs rampage krijgen maar aan de andere kant ik haat die evans zo erg dat ik hem liever zwaar KO zie gaan zodat we dit weer krijgen :)

http://www.youtube.com/watch?v=l_kOk61_MJ0

Fan1976
25-01-2011, 23:58
Grappig

Shikoku
26-01-2011, 00:16
ja maar je beweerde dat rampage geen kans had vanwege de worsteltechnieken van evans... ik zeg alleen het had niet veel gescheeld of rampage sloeg hem KO en dan had niemand het meer over die worsteltechnieken van evans op rampage. ik vond en ik weet zeker ben niet de enige dat rampage er een stuk fitter en beter uit zag tegen machida en ben ervan overtuigd dat die het wel had kunnen afmaken in de vorm dat rampage stak in UFC 123. aan de ene kant hoop ik daarom ook dat evans van shogun wint zodat we waarschijnlijk evans vs rampage krijgen maar aan de andere kant ik haat die evans zo erg dat ik hem liever zwaar KO zie gaan zodat we dit weer krijgen :)



Dat zei ik niet. Ik zei dat Rashad de match won door na zijn combinaties te gaan voor de takedown. Dat zegt natuurlijk niks over dat de een de ander niet kan raken met een fikse tik en je ligt op de grond (Wat Rampage zeker kan) De bal is immers rond en iedereen kan scoren. Het punt is dat het daar niet om gaat. Wat ik zeg is dat een Rampage die in een betere vorm was nog steeds moeite had gehad met Rashad als Rashad hem raakt en hij legt hem op zijn rug. Dat heeft in mijn optiek denk ikzelf weinig met vorm te maken.

Dat Rampage in een betere vorm was tegen Machida dat is waar. Maar om de partijen voor de rest te vergelijken heeft alleen niet zoveel nut omdat Machida en Rashad niks gemeen hebben.

Ik snap wel dat je zegt; Als Persoon A persoon B KO'ed heeft niemand het meer over hoe persoon B persoon A domineerde met betere BJJ/worstelen etc skills. Dat snap ik wel, maar in een betere vorm waren de verhoudingen in stijl niks anders geworden.

Maar ik begrijp dat je Rashad geen hele spannende vechter vindt en je hem dus ook liever ziet verliezen :P


Ja maar rampage had evans in de 3ronde ook bijna KO en Thiago silva had Rashad ook bijna KO in de 3ronde

Ja, en als we elke keer dat iemand in een partij ''rocked'' was moeten gaan afwegen dan wordt de MMA math wel heel erg moeilijk :lol:

dirk5
26-01-2011, 08:43
idd als als en als

Rampage lost clearly, deal with it!

dancing Rashad FTW!!!!

The Company
26-01-2011, 10:01
Couture-Machida (Mits Couture wint)


Met wins over Vera, Coleman en Toney?

Couture is wel de laatste die een titleshot verdiend. Ik snap dat hij een legende is maar ik vind dat hij niet meer in aanmerking moet komen voor een titleshot.

Devilprince
26-01-2011, 16:56
Dat zei ik niet. Ik zei dat Rashad de match won door na zijn combinaties te gaan voor de takedown. Dat zegt natuurlijk niks over dat de een de ander niet kan raken met een fikse tik en je ligt op de grond (Wat Rampage zeker kan) De bal is immers rond en iedereen kan scoren. Het punt is dat het daar niet om gaat. Wat ik zeg is dat een Rampage die in een betere vorm was nog steeds moeite had gehad met Rashad als Rashad hem raakt en hij legt hem op zijn rug. Dat heeft in mijn optiek denk ikzelf weinig met vorm te maken.

Dat Rampage in een betere vorm was tegen Machida dat is waar. Maar om de partijen voor de rest te vergelijken heeft alleen niet zoveel nut omdat Machida en Rashad niks gemeen hebben.

Ik snap wel dat je zegt; Als Persoon A persoon B KO'ed heeft niemand het meer over hoe persoon B persoon A domineerde met betere BJJ/worstelen etc skills. Dat snap ik wel, maar in een betere vorm waren de verhoudingen in stijl niks anders geworden.

Maar ik begrijp dat je Rashad geen hele spannende vechter vindt en je hem dus ook liever ziet verliezen :P



Ja, en als we elke keer dat iemand in een partij ''rocked'' was moeten gaan afwegen dan wordt de MMA math wel heel erg moeilijk :lol:

maar jij was toch diegene die zei:''Ja maar Evans had Rampage ook bijna KO direct in de 1e'' ja en als je dat zelf ook zegt dan wordt de MMA math heel moeilijk ja

Shikoku
26-01-2011, 17:13
maar jij was toch diegene die zei:''Ja maar Evans had Rampage ook bijna KO direct in de 1e'' ja en als je dat zelf ook zegt dan wordt de MMA math heel moeilijk ja

Ja je mist ook het punt. Ik zei dat ook precies daarom. Want het is onzin om te zeggen dat de een de ander bijna knocked out had. ;)


Met wins over Vera, Coleman en Toney?

Couture is wel de laatste die een titleshot verdiend. Ik snap dat hij een legende is maar ik vind dat hij niet meer in aanmerking moet komen voor een titleshot.


En machida achtereenvolgens. Geen enkele andere LHW heeft dan een 4 main-event winstreak als Couture en het is al doorgeschemerd dat Couture eigenlijk alleen meer interesse had in match-ups met Machida en Rua. UFC is geen toernooi met gezette tegenstanders. Daarom spelen ook andere factoren daar zwaar in mee zoals het feit dát hij een legende is en dat hij nog altijd op dat niveau vecht ondanks zijn leeftijd.

Ik denk ook dat mensen Couture nogal over het hoofd zien tegen Machida terwijl hij volgens velen qua stijl best een lastige match-up voor Machida zou moeten zijn. Ik snap zeker als je het niet verdient zou vinden, maar gezien de historie lijkt het mij een logischere pick dan Rampage die in 2010 nog zijn title shot miste.

The Company
26-01-2011, 17:24
Scott Coker: What? Somebody get's a fucking titleshot by beating a guy on a loosing streak?

Ik snap je punt, maar ik denk dat Couture gewoon films moet gaan maken en moet stoppen met vechten.