PDA

View Full Version : Alistair Overeem: Cain Velasquez Is No. 1, but Not for Long



Devilprince
05-02-2011, 14:43
DALLAS -- Strikeforce heavyweight champion Alistair Overeem admits that UFC champion Cain Velasquez is the No. 1 heavyweight in mixed martial arts.

But Overeem says that won't be the case by the end of the year.

"Cain Velasquez is No. 1 now because I haven't competed against the names," Overeem told MMAFighting.com. "So there is that argument, that I haven't fought the caliber opponents I should -- I wanted to, but either they wouldn't fight me, or the schedule didn't work out. But that's what this tournament is about."

But Overeem said he's very confident that he'll beat Fabricio Werdum in his first fight in Strikeforce's upcoming heavyweight tournament, then he'll beat either Fedor Emelianenko or Antonio Silva in the second round of that tournament, and then he'll win the tournament final. Overeem thinks the whole tournament will progress quickly enough that he could fight three times before Velasquez returns from shoulder surgery, and that by then MMA fans will recognize Overeem as the top heavyweight in the sport.

Overeem's April fight with Werdum will be a rematch of a 2006 Pride bout that Werdum won by submission. But Overeem said he's a far better fighter now than he was then.

"I'm very motivated, very healthy, very confident," Overeem said. "Everything is different now for me than when I fought Werdum. I was a light heavyweight then and I'm a heavyweight now. I'm much better than I was then."

Overeem said he's so confident in his ability to keep the fight standing against the dangerous Brazilian jiu jitsu black belt that "It might as well be a K-1 kickboxing match of three five-minute rounds."

The heavyweight tournament gets started on February 12, and Overeem will be paying particularly close attention to that night's fight between Emelianenko and Silva. When asked to play oddsmaker for that bout, Overeem said, "60-40 Fedor."

"Silva is a big guy who could give Fedor trouble," Overeem said. "I just want to watch and see what happens. I'm really not concerned about that, I've just got to beat Werdum and I'll fight the winner."

And if Overeem beats Werdum and then beats the Emelianenko-Silva winner, he thinks he'll be more than just the Strikeforce champion. He'll be the top heavyweight in the world.


Alistair Overeem: Cain Velasquez Is No. 1, but Not for Long -- MMA Fighting (http://www.mmafighting.com/2011/02/05/alistair-overeem-cain-velasquez-is-no-1-but-not-for-long/)

lopez86
05-02-2011, 14:50
Mee eens.
Maar eigenlijk moet ie dan Velasquez nog verslaan om echt alle monden te snoeren.

Baske
05-02-2011, 15:27
Waarna hij vervolgens z'n eigen salaris bepaalt :lol:

geneds
05-02-2011, 17:26
Moet te doen zijn maar je je weet maat nooit het zijn ook geen kleine jongens

blackadder
05-02-2011, 20:05
Ik snap niet dat iedereen altijd wil dat ie in de UFC vecht. Ik zie hem graag vechten. Als ie bij de org van de p4p HW trashtalking champion of the world zou tekenen zou dat betekenen dat ie bijna nooit, in vergelijking met nu, in actie zou komen. 2x per jaar misschien. Niet meer.

Tykill
05-02-2011, 20:35
Ik snap niet dat iedereen altijd wil dat ie in de UFC vecht. Ik zie hem graag vechten. Als ie bij de org van de p4p HW trashtalking champion of the world zou tekenen zou dat betekenen dat ie bijna nooit, in vergelijking met nu, in actie zou komen. 2x per jaar misschien. Niet meer.

Hoe komt dat eigenlijk? dat UFC niet zo vaak laat vechten? :S Ik dacht dat de vechters gewoon een lay back contract hadden.

hassebas
05-02-2011, 21:07
Wel grappig... bij K1-finals had hij ook zo'n voorspelling, maar had zeker mindere tegenstanders dan Werdum en Fedor...
Werdum pakt ie wel, maar Fedor is echt wel 3 niveau's te hoog voor Overeem. Fedor is gewoon te snel en te goed, en
Overeem heeft snel last als hij 2 klappen op zijn hoofd krijgt...

lopez86
05-02-2011, 21:17
Wel grappig... bij K1-finals had hij ook zo'n voorspelling, maar had zeker mindere tegenstanders dan Werdum en Fedor...
Werdum pakt ie wel, maar Fedor is echt wel 3 niveau's te hoog voor Overeem. Fedor is gewoon te snel en te goed, en
Overeem heeft snel last als hij 2 klappen op zijn hoofd krijgt...

een paar jaar terug wel ja.
maar hij wordt gewoon ouder, niets meer niets minder.
en hij ontwikkeld bijna niet meer.

Budokan
05-02-2011, 21:40
Fedor gaat echt niet staand proberen van Ali te winnen. Hij heeft niet het niveau van een K1 vechter, enige kans is naar de grond. Gooien kan hij hem wel als hij er maar bij komt. Denk toch 60-40 voor Ali

blackadder
05-02-2011, 21:43
Hoe komt dat eigenlijk? dat UFC niet zo vaak laat vechten? :S Ik dacht dat de vechters gewoon een lay back contract hadden.
Geen idee. Zal wel wat te maken hebben met de idioot lange pauzes die ze soms tussen partijen moeten nemen. Lesnar werd voor die kras die hij van Velasquez heeft gekregen meteen voor 180 dagen, meende ik, geschrapt. En iets zegt me dat ze in die pauze niet regelmatig trainen zodat ze een langere voorbereiding nodig hebben om weer in vorm te komen. En de UFC divisie is lang niet zo goed gevuld met tegenstanders. Ongeacht wat de trashtalking president ook zegt.

Pernik
05-02-2011, 22:19
Fedor gaat echt niet staand proberen van Ali te winnen. Hij heeft niet het niveau van een K1 vechter, enige kans is naar de grond. Gooien kan hij hem wel als hij er maar bij komt. Denk toch 60-40 voor Ali

Staande denk ik 50/50, met kleine handschoentjes kan je echt niet vechten zoals in de K1 en Fedor is er mede door zijn snelheid toch wel een meester in, op de grond schat ik het eigenlijk ook wel redelijk gelijk, Overeem is veel groter dus waarom zou hij Fedor niet op zijn rug krijgen, zelfs een Hunt had hem bijna, Overeem moet supergeconcentreerd blijven, armklemmetje legt die Fedor vanuit de onmogelijkste posities, maar goed allebei zullen ze eerst nog moeten winnen.......

Kemal
05-02-2011, 23:31
ik hoop dat Overeem het waar kan maken!