PDA

View Full Version : T-shirt Fight for Right - draag het trots!!



Sandman
11-02-2011, 09:29
http://i77.photobucket.com/albums/j47/fightclubsandman/Twitter/bestelnederlands.jpg (http://www.fight4right.nl)

Bartju
11-02-2011, 10:07
en hoe willen jullie de vechtsport positiever in het daglicht zetten?
wat zijn jullie plannen? en hoe kan die 12,50 jullie daarbij helpen?

Sandman
11-02-2011, 21:11
Staat allemaal op de site Bartju.

Neem svp even de tijd om te gaan naar:

www.fight4right.nl (http://www.fight4right.nl)

BB
12-02-2011, 01:02
Door kickboksen: straat kickboksen te noemen hahahahahaahaha! En boksbeugels te verkopen http://fightclubsandman.web-log.nl/fightclubsandman/vechtsportmateriaal_te_koop/

Ga toch fietsen man!

Sandman
13-02-2011, 20:14
BB, wat een prachtig sportief diepgaand antwoord! Dank je...
Geen support van jou kant dus? Jammer.

Pindakaas
13-02-2011, 20:39
Fight for RightDe campagne (http://www.fight4right.nl/pages/de-campagne.php) << hier staat wel beschreven dat vechtsport een slecht imago heeft en dat je deze campagne daarom bent begonnen. Maar er staat echt nergens wat die campagne inhoud. Daarnaast staat dat een deel van de opbrengst naar een goed doel gaan, maar is misschien wel zo duidelijk om te laten weten hoeveel procent je daarmee bedoeld.

BB
13-02-2011, 20:50
BB, wat een prachtig sportief diepgaand antwoord! Dank je...
Geen support van jou kant dus? Jammer.

Nou, leg het dan maar eens uit. Dat uitgerekend jij een positief imago kunt bewerkstelligen van de vechtsport in zijn algemeen, terwijl je zelf de grenzen opzoekt. De grenzen die vechtsport in een negatief daglicht stellen. Zie maar naar de linkjes in mijn eerdere post.

Sandman
13-02-2011, 21:30
Pindakaas, ehm weet even niet zo goed wat je bedoeld.. wat de campagne inhoudt? Staat dat niet hier: Fight for RightHoe doe ik mee? (http://www.fight4right.nl/pages/hoe-doe-ik-mee.php)
Weet inderdaad het percentage van afdrage niet. Ligt er aan hoeveel er afgenomen wordt. De kosten eruit en dan de rest naar Stichting Leergeld | Stichting Leergeld (http://www.leergeld.nl) - tja hoeveel procent is dat?
Fight for RightDe campagne (http://www.fight4right.nl/pages/de-campagne.php) << hier staat wel beschreven dat vechtsport een slecht imago heeft en dat je deze campagne daarom bent begonnen. Maar er staat echt nergens wat die campagne inhoud. Daarnaast staat dat een deel van de opbrengst naar een goed doel gaan, maar is misschien wel zo duidelijk om te laten weten hoeveel procent je daarmee bedoeld.

Sandman
13-02-2011, 21:38
Nou, leg het dan maar eens uit. Dat uitgerekend jij een positief imago kunt bewerkstelligen van de vechtsport in zijn algemeen, terwijl je zelf de grenzen opzoekt. De grenzen die vechtsport in een negatief daglicht stellen. Zie maar naar de linkjes in mijn eerdere post.
Dat zeg je heel mooi BB. Inderdaad zoek ik de grenzen op, want ik ben het niet eens met bepaalde dingen. Op die manier kunnen we het bespreekbaar maken en dat is mijns inziens geweldig. Bv de Rebl Tool vind ik kunnen, heb een gesprek met de politie gehad en zij vinden het ook best wel ingewikkeld, maar verboden te hebben is het weer niet... Daarom ben ik ook palmsticks gaan verkopen, want ik vind dat we onszelf mogen verdedigen tegen opkomende (gemene) situaties (én het is een schitterende sport te beoefenen :)). Verdedigen, niet op de Amerikaanse manier, maar wel met bepaalde tools.

Tuurlijk heeft Straatkickboksen stof op doen waaien. Ik doelde wederom op zelfverdediging, maar onderschatte de kracht van een naam. Ik heb het inmiddels wel aangepast, maar geef nog steeds hetzelfde. Ook ik leer iedere keer weer. Gelukkig was het bespreekbaar.

Bedankt voor je feedback!

cholitzu
13-02-2011, 21:41
Pindakaas, ehm weet even niet zo goed wat je bedoeld.. wat de campagne inhoudt? Staat dat niet hier: Fight for RightHoe doe ik mee? (http://www.fight4right.nl/pages/hoe-doe-ik-mee.php)
Weet inderdaad het percentage van afdrage niet. Ligt er aan hoeveel er afgenomen wordt. De kosten eruit en dan de rest naar Stichting Leergeld | Stichting Leergeld (http://www.leergeld.nl) - tja hoeveel procent is dat?

100% De winst?

Sandman
13-02-2011, 21:42
100% vd winst?

Eh.. haha ja! Thanks!

BB
13-02-2011, 22:36
Je kunt het mooi zeggen, maar het is niet mijn idee van het positief uitdragen van de vechtsport. Wapens horen niet op straat en hebben in die hoedanigheid niets met vechtsport te maken. Jij maakt die link wel. Dus als er dan wat gebeurd met die wapens in combinatie met jouw leerlingen op straat, heb je meteen een negatieve associatie. Een material arts leraar behoedt zijn leerlingen en wijst ze erop dat ze geen wapens ,ogen gebruiken in plaats van het te stimuleren.

Daarnaast klinkt het wel leuk een stichting. Maar wie zitten in het bestuur en wat zijn de statuten van de stichting. Dus hoe worden de gelden aangewend. Of vloeien ze indirect toch naar mr. Sandman. Het ziet er allemaal ondoordacht uit ( website en uitleg) en dat in combinatie met je visie over wapens op straat in combinatie met vechtsport, doet mij afhaken.

Bartju
13-02-2011, 23:50
Je kunt het mooi zeggen, maar het is niet mijn idee van het positief uitdragen van de vechtsport. Wapens horen niet op straat en hebben in die hoedanigheid niets met vechtsport te maken. Jij maakt die link wel. Dus als er dan wat gebeurd met die wapens in combinatie met jouw leerlingen op straat, heb je meteen een negatieve associatie. Een material arts leraar behoedt zijn leerlingen en wijst ze erop dat ze geen wapens ,ogen gebruiken in plaats van het te stimuleren.

Daarnaast klinkt het wel leuk een stichting. Maar wie zitten in het bestuur en wat zijn de statuten van de stichting. Dus hoe worden de gelden aangewend. Of vloeien ze indirect toch naar mr. Sandman. Het ziet er allemaal ondoordacht uit ( website en uitleg) en dat in combinatie met je visie over wapens op straat in combinatie met vechtsport, doet mij afhaken.

x2

Sandman
14-02-2011, 10:51
x2

Duidelijk! Bedankt!

Even een misverstand uit de hand helpen. Stichting Leergeld is niet mijn stichting. Ik vind het gewoon een super initiatief! Zij zorgen ervoor dat kinderen uit armoedige gezinnen toch kunnen sporten e.d. Wil je statuten? Staan vast ergens op hun site.

Fight for Right is wel van mij, maar is geen stichting - gewoon een initiatief. Muziekje erbij?

Sportieve groet,
Cristian


http://www.youtube.com/watch?v=wIG_EuWpi-I

http://www.youtube.com/watch?v=WLFNv377YjI

Peter0711
14-02-2011, 11:45
@ Sandman Je kunt wel van de daken schreeuwen dat je het allemaal ten goede van de sport doet,en tegen aggressie op straat bent enz enz,maar de feiten liegen er niet om.. Straatkickboksen,en wapens verkopen is niet echt een goeie combi als je aan de andere kant deze organisatie (Die ineens niet van jou is) in een goed daglicht wil zetten..

Is het nou dat je iets goeds wil doen voor de sport,of zo nog een paar extraatjes wilt verdienen aan t-shirts buiten om je "ontschuldige wapenhandel voor slachtoffers" ?? Want als je iets goeds wilt doen voor de sport zou ik het je bijna kwalijk nemen dat je zo naief bent...??

Sandman
15-02-2011, 01:45
Oi! Je vergeet mijn verkoop in messen en stokken! Enne wanneer heb ik gezegd dat stichting leergeld van mij is.. Fight for Right is van mij en ik doneer aan een goed doel... lezen...

Weet je wat we doen? Het is mij namelijk geadviseerd om op Mixfight discussies aan te gaan. Dit zal zorgen dat ik op de kaart kom en dat er respect wordt getoond... Nu wil ik donders graag op de kaart komen, omdat vechtsporten mijn leven en mijn passie is. Als daar dus iemand negatief over praat - voel ik mij rottig. Helemaal wanneer ik zie dat mensen er zo veel baat bij hebben. Daarom wil ik mij dus neerzetten. Voel verders weinig liefde hier ;)

Ik heb een idee, want jullie negativiteit is zo zonde (voor ons beiden en ik geef om jullie). Jullie lezen niet goed, onderzoeken niet goed, tonen geen respect, maar zijn perfect in onsportief gedrag... (lees eerdere discussies over straatkickboksen en onze semi fights! O o ohh dat was ook zo heerlijk).

Ik ben een mens en ik maak fouten, ik leer van fouten. Fouten maakt je mens.

Dit is het idee: wanneer niemand na dit bericht iets positiefs te melden heeft over wat ik doe of uitdraag of iets te melden heeft over de negativiteit hier, dan zal ik mijn verwijderen uit de lijst van Mixfight. Ik zal jullie dan niet meer lastig vallen met mijn naïve, fietsende, babykooipraat, wapenhandel en Tshirtverkoop. Deal?
(ppsst: iemand anders zal dan wel dingen plaatsen hoor, want free publicity is natuurlijk wel handig)

Dus zijn er mensen die iets positiefs te melden hebben over de Sandman? (google Cristian van de Sande)

Kemal
15-02-2011, 07:03
Persoonlijk zou het jammer zijn als je niet meer zou posten omdat er negatieve posts komen, dit alles hoort nu eenmaal bij een discussieforum.
Hoe de hele structuur van de donatie eruit ziet en hoeveel er naar de stichting gaat weet ik niet, maar het is in mijn ogen wel een goed doel om te steunen. Een kind hoeft hier niet het slachtoffer te worden www.leergeld.nl/ (http://www.leergeld.nl/)

Ik zeg lekker blijven posten!

Leventdepevent
15-02-2011, 07:16
en ik zeg houdoe

Glen
15-02-2011, 07:56
en ik zeg houdoe
Geloof me Levent, dat zou zonde zijn.
Verdiep je eens in de persoon Sandman.
Kijk echt even op de Hyves site en zoek zijn interview met anorexia patient, kippevel.
Dat iemand zich (misschien) anders uitdrukt dan jij of de gemiddelde Mixfight bezoeker betekent niet dat die persoon niet deugt.
Ik steek mijn hand in het vuur voor Cristian!

Bromios
15-02-2011, 08:12
Met alle respect voor je goede bedoelingen:
het positief uitdragen van de vechtsport en tegelijkertijd mensen leren straatvechten en wapens verkopen die net binnen de wet vallen is als:

marloes Coenen die bij van der Laan op de koffie gaat en het gesprek onderbreekt om 9 gram marihuana te verkopen.... Niet verboden want onder de 10 gram mag, maar slim is het niet natuurlijk.
(sorry Marloes, het is maar een voorbeeld)

Ik denk dat ik hiermee aardig de algehele tendens onder woorden breng.

Peter0711
15-02-2011, 08:21
@ Glen Ik ga me er vanmiddag ook nog is eve in verdiepen.

PinPoint
15-02-2011, 08:22
Waarom je biezen pakken als er twee keyboard warriors je het vuur aan de schenen leggen. Ik denk dat je je iets gemakkelijk uit het veld laat slaan.

Maar ook ik heb mijn mening hoor. Wapens? Ik heb altijd geleerd dat deze tegen je gebruikt kunnen wprden. In mij ogen een not done verhaal dus. Om met wapens te vechten zul je het moeten beheersen, dit leer je niet in een jaar. In de sportschool, prima, maar daar buiten zeker niet.

De term 'straatkickboksen' is in mijn ogen niet fijn gekozen. De leek kent kickboksen alleen als een agressieve sport, wat het in feite ook is natuurlijk. Als je dit geeft met het oog op zelfverdediging, zou ik een andere naam kiezen om het bij het grote publiek bekend te krijgen.


Tot slot; een leuk initiatief waar de ruwe kanten nognvanaf moeten wellicht. Misschien zelfs letterlijk. Het doel wat je voor ogen hebt is goed en het zou door meer mensen hier moeten worden gesteund met opbouwende kritiek en niet zoals de mannen of dames in kwestie hierboven. Het is zo makkelijk om op een forum iemand af te zeiken. Het zou ook getuigen, voor diegene die die over de stichting begon, even te zeggen goh daar zat ik naast met mijn kritiek, sorry. Maar sorry zeggen op een forum is vast ook heel moeilijk.....


Succes met je project!

Leventdepevent
15-02-2011, 08:55
Geloof me Levent, dat zou zonde zijn.
Verdiep je eens in de persoon Sandman.
Kijk echt even op de Hyves site en zoek zijn interview met anorexia patient, kippevel.
Dat iemand zich (misschien) anders uitdrukt dan jij of de gemiddelde Mixfight bezoeker betekent niet dat die persoon niet deugt.
Ik steek mijn hand in het vuur voor Cristian!

dat geloof ik wel, die opmerking van mij is niet op de persoon bedoeld hoor...meer een reactie op zn antwoord "dat als ie geen reacties krijgt hij niet meer post enz." dat zijn inkoppertjes toch. Ik zeg overigens nergens dat ie niet deugd Glen.

gimgamgommetje
15-02-2011, 09:51
En ik zeg blijven!

Kritiek is iets waar je mee moet kunnen omgaan.
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat mensen hier af en toe gewoon alles spuien wat ze dwars zitten.
Het is niet specifiek voor dit topic, maar het betekent wel dat er echte discussies komen.
Ik vind dat Cristian klasse werk doet met Semifights ,groepslessen weerbaarheid voor kinderen, gratis zelfverdedigingsworkshops voor vrouwen en inderdaad de inzet voor die dame met anorexia. (+ wat ik allemaal vergeten ben op te noemen)
Cristian geeft veel om mensen en als hij ergens voor gaat geeft hij ook gelijk zijn hele hart.
Dat sommige dingen daardoor wat naief en onhandig overkomen of zijn.... tja.
De intenties zijn goed, dus vooral doorgaan, maar neem kritiek wel gewoon serieus. Daar leer je van.
Ik mag Cristian juist heel erg vanwege zijn enthousiasme en hoe hij om mensen geeft en zich voor hen inzet.

En wat betreft de wapens....... Ik zou ze van de website halen. Ze doen meer kwaad dan goed.

De intentie voor het gebruik van een produkt als wapen is wat het een categorie 4 sub 7 wapen maakt.
De enige discussie die bij wapens als de kobutan en rebl tool overblijft is de bewijsbaarheid daarvan.

Facade
15-02-2011, 10:07
Inhoudelijk ben ik het met iedereen eens dat je niet aan wapens moet gaan beginnen.
Maar wat ik belangrijker vind is dat je hier vraagt om geld en je niet met een duidelijk verhaal komt hoe dat dan gaat of wie je nou bent. Ik ken Cristian in het geheel niet en als ik geld over zou maken wil ik zeker weten dat dit goed terecht komt en niet bij Cristian zelf.
Alle posts die ik van je gezien heb zijn gerelateerd aan je organisatie en schuif ik onbewust onder de noemer reclame. Als je echt een lid bent van dit forum zoals Sadix, mensen weten wie je bent etc. en dan kom je met een initiatief zoals die shirts van toen, denk ik dat je een veel positievere reactie zult krijgen. Heeft te maken met vertrouwen. Je kan niet zomaar met 45 posts je handje omhoog gaan houden en verwachten dat de donaties binnenstromen.

Peter0711
15-02-2011, 13:45
Inhoudelijk ben ik het met iedereen eens dat je niet aan wapens moet gaan beginnen.
Maar wat ik belangrijker vind is dat je hier vraagt om geld en je niet met een duidelijk verhaal komt hoe dat dan gaat of wie je nou bent. Ik ken Cristian in het geheel niet en als ik geld over zou maken wil ik zeker weten dat dit goed terecht komt en niet bij Cristian zelf.
Alle posts die ik van je gezien heb zijn gerelateerd aan je organisatie en schuif ik onbewust onder de noemer reclame. Als je echt een lid bent van dit forum zoals Sadix, mensen weten wie je bent etc. en dan kom je met een initiatief zoals die shirts van toen, denk ik dat je een veel positievere reactie zult krijgen. Heeft te maken met vertrouwen. Je kan niet zomaar met 45 posts je handje omhoog gaan houden en verwachten dat de donaties binnenstromen.


Mooie post!

@ Sandman Ik heb nog eve verder gegluurd,en ik zie zeker leuke initiatieven,maar zoals hierboven al goed omschreven,het heeft een enorm commercieel tintje,en dat vindt ik persoonlijk een beetje dubbel.

Garcia
15-02-2011, 15:05
Ik wens je veel succes met dit initiatief. Maar ook ik heb een behoorlijk dubbel gevoel hierover.

BB
15-02-2011, 22:18
en ik zeg houdoe
X2

En ik zeg : de groeten en weggejorist met je gladde praatjes :lol:

Yogi1
16-02-2011, 15:40
Ik zeg blijven ! Ook vind ik stichting leergeld een goede keuze om te steunen. Ik hoop dat je niet afhaakt en vooral doorgaat.

Bromios
16-02-2011, 16:45
Volgens mij is de sandman al exit light

Ronald
16-02-2011, 22:10
Of je nou goede of slechte bedoelingen hebt maakt wat mij betreft eigenlijk niet uit. Punt is dat mensen zeggen dat het niet controleerbaar is, en dat klopt toch ook? Daarmee komt je verhaal over als iets wat nog niet solide staat.

Als mensen daar iets van zeggen reageer je er vervolgens op met: "Als niemand iets aardigs over mij zegt ga ik weg." Het enige wat je daarmee in mijn ogen alleen maar doet is bevestigen dat je inderdaad geen serieuze gesprekspartner bent. Maar goed, daar ben je uiteraard vrij in...

Peter0711
17-02-2011, 07:52
Of je nou goede of slechte bedoelingen hebt maakt wat mij betreft eigenlijk niet uit. Punt is dat mensen zeggen dat het niet controleerbaar is, en dat klopt toch ook? Daarmee komt je verhaal over als iets wat nog niet solide staat.

Als mensen daar iets van zeggen reageer je er vervolgens op met: "Als niemand iets aardigs over mij zegt ga ik weg." Het enige wat je daarmee in mijn ogen alleen maar doet is bevestigen dat je inderdaad geen serieuze gesprekspartner bent. Maar goed, daar ben je uiteraard vrij in...

Heel correct gezien en gesproken. Deze man heeft door op deze manier te reageren zijn organisatie niet echt geholpen.. :S

En die "Rap" clip is fout op zoveel verschillende vlakken... :D

Leventdepevent
17-02-2011, 10:25
Volgens mij is de sandman al exit light

kunnen we nou geen shirtjes meer bestellen ? haha

Bartju
17-02-2011, 13:56
kunnen we nou geen shirtjes meer bestellen ? haha

JA gvd!
*baal*baal*

Leventdepevent
17-02-2011, 14:14
JA gvd!
*baal*baal*

k had eindelijk die 12,50 losgepeuterd bij moeders de vrouw :) LOL

Richelieu
17-02-2011, 19:54
Of je nou goede of slechte bedoelingen hebt maakt wat mij betreft eigenlijk niet uit. Punt is dat mensen zeggen dat het niet controleerbaar is, en dat klopt toch ook? Daarmee komt je verhaal over als iets wat nog niet solide staat.

Als mensen daar iets van zeggen reageer je er vervolgens op met: "Als niemand iets aardigs over mij zegt ga ik weg." Het enige wat je daarmee in mijn ogen alleen maar doet is bevestigen dat je inderdaad geen serieuze gesprekspartner bent. Maar goed, daar ben je uiteraard vrij in...

Mooi gezegd Ronald, kan het niet beter verwoorden. Zou het zelf wel jammer vinden als Christiaan zich zo makkelijk uit het veld laat slaan. Het initiatief is goed, maar een duidelijkere opschrijving zou beter zijn voor zijn campagne.