PDA

View Full Version : Fedor techniekvraag spoiler



kmr
14-02-2011, 15:28
In ronde 2 wilde Silva Fedor mounten (3:40 van de ronde of 7:22 van het filmpje), ik vraag me steeds af waarom Fedor zijn linkerbeen niet over de rechter deed en zijn linkerarm niet binnenboord hield.
http://www.youtube.com/watch?v=kbBkQrx8ark



Bruggetje naar een algemener onderwerp: is het in een gevechtssituatie zoveel moeilijker om helder te denken? Wie heeft voorbeelden van handelingen die hij kon plegen tijdens een wedstrijd, maar die hij op dat momenet totaal niet zag?

gimgamgommetje
14-02-2011, 16:04
Ik had vroeger met boksen best wel erg dat ik soms niet of te traag reageerde door de spanning. Pas later toen ik meer ervaring had en de wedstrijden zelf ook leuker begon te vinden werd dat minder. Maar een stukje spanning blijft altijd.
Ook had ik weleens dat ik de tegenstander met een barage van counters in de achteruit kreeg , maar dan niet de conditie meer had om er achteraan te gaan. Achteraf best zonde, maar ja,,, dan maar weer wat intensiever trainen... ;)

TOON
14-02-2011, 16:10
denk dat het volgende zinnetje bij iedereen na welke sport dan ook na een verliespartij:
had ik maar het maar zo of zo gedaan dan was het niet zo gelopen en had ik enz enz enz.........
dus dat zal fedor ook wel hebben ja....