PDA

View Full Version : Stelling: UFC moet snel iets doen of het zal terrein verliezen



Baske
14-02-2011, 17:54
Met het Strikeforce toernooi in volle gang nu zal de komende maand hard gespeculeerd worden over alles en nog wat. Het verlies van Fedor en Arlovski, hoe onderschat Silva wel niet is of wie de winnaars van het volgende event zullen zijn (Overeem of Werdum), of wie van ons zijn schoen zal opeten als Barnett de winst pakt.

Met andere woorden: de MMA wereld is in de ban van Strikeforce. Het lijkt dat het management van de UFC zich geen zorgen maakt, en gaan gewoon door met het normale. Het volgende evenement zal plaatsvinden op de 26e van deze maand, en zal o.a. Penn vs Fitch bevatten.

Het evenement was uitverkocht in een half uur (bron (http://www.ufc.com/news/UFC-127-Sold-Out)). Hoe hard we in deze community zeiken over Dana White, de beste man doet dus blijkbaar íets goed.

Mijn vraag is echter, hoe hard zal de impact van dit evenement zijn nu de rest van MMA-land in de ban is van het Strikeforce HW toernooi? Moet de UFC iets ondernemen om ook op de voorgrond te blijven of kunnen ze gewoon door blijven gaan zoals ze altijd al deden?

Ik vergelijk SF en de UFC bijna met Apple/Windows. Met SF te zien als Apple, een opkomend bedrijf dat met dit toernooi waarschijnlijk de sleutel tot groei heeft gevonden.

Ikzelf denk dat de UFC wel degelijk iets moet ondernemen, en maar snel ook. Al is het maar een aankondiging of iets groots binnen de organisatie (reorganisatie? Dana White in de ring? Dana White weg?), íets zal de UFC moeten ondernemen om de groei van Strikeforce in perken te houden. De tijd van op je gat zitten en genieten van praktisch een monopolie is voorbij, Strikeforce is here.

Kemal
14-02-2011, 17:58
Tja misschien dat UFC toch die superfight erin knalt tussen GSP en Silva...

blackadder
14-02-2011, 17:59
Ik denk dat ze daarvoor helaas nog wel wat meer nodig hebben dan één GP. Er zou dit jaar bv. nog met DREAM een LW GP komen. De UFC is gewoon teveel 'in your face' aanwezig. Net als global warming paniekzaaiers.

Kemal
14-02-2011, 18:05
het zou ook wel mooi zijn om de HW's van Strikeforce en UFC tegen elkaar te zetten in toernooi vorm.. ik droom nog even verder.. ;)

Shikoku
14-02-2011, 18:06
Je moet natuurlijk wel bedenken dat de twee grootste namen bij de casual fans in de Strikeforce HW Grand Prix Arlovski als ex-ufc kampioen en Fedor die beschouwd wordt als GOAT. Fedor is een van die weinige namen waar mensen kaarten voor kopen gewoon om te kunnen zeggen dat ze bij een gevecht van Fedor aanwezig zijn geweest. Er zijn maar heel weinig namen die dat hebben.

Namen als Werdum en Overeem zijn bij het casual publiek waar de grootste inkomen vandaan komen veel minder bekend dan Arlovski en Fedor. En dan heb ik het nog niet eens over Silva en Kharitonov die eigenlijk zo goed als anoniem zijn in amerika.

Voor zover het terrein inleveren denk ik het zeker niet. Strikeforce is alleen te ontvangen via een abonnement op de amerikaanse zender showtime. Terwijl de UFC gewoon verkrijgbaar is op PPV en via gratis TV op Spike tv. Zolang Strikeforce zich niet eens in dezelfde markten bevindt zoals de UFC waar de UFC nog steeds in groeit (Denk aan TUF met Brock Lesnar op Spike TV, steeds meer events op Spike TV en Versus, steeds hogere PPV ratings) Terwijl Strikeforce alleen maar te zien is op een zender waar je je op moet abboneren.

Pas als Strikeforce echt PPV gaat kunnen ze gaan concurreren, maar dit zal net zo goed de ondergang kunnen betekenen van Strikeforce als je de cijfers van UFC bekijkt en dat alle paradepaardjes van Strikeforce verliezen/verloren hebben; King Mo, Henderson, Bobby Lashley, Fedor, Rogers, Arlovski. Om er maar wat te noemen. De enige die echt nog overgebleven is is Nick Diaz en die gaat ook flink in de problemen komen als ze er een technisch sterke worstelaar tegenover zetten.

Slome
14-02-2011, 18:09
UFC is helemaal niet ingevaar... ze lachen alleen maar om het feit dan Fedor verliest.... en tuurlijk is de marktwaarde van SF ontzettend aan het stijgen en zal deze flow nog ff volhouden, maar naast deze GP heeft SF niet dan MM , Nick Diaz en nog wat vechters die waar k persoonlijk niet warm van wordt...

UFC - as real as it gets!!!!!

dirk5
14-02-2011, 18:40
Kort door de bocht: nee

De UFC heeft te veel top klasse vechters om ook maar door iemand bedreigd te worden. Ze hebben de grootste naam en het meeste geld, maar.....

Ze zijn wel degelijk te kakken gezet door de SW HW GP. Dit is iets wat de fans graag willen zien(toernooi vorm) en strikeforce delivers met imo de top in HW wereld. Hierdoor stijgt de marktwaarde van zowel strikeforce als de GP participanten natuurlijk geweldig. Dit zal voor de andere vechters in andere gewichtsklassen ook een positief gevolg hebben. Het betekent niet automatisch dat wanneer een vechter een onbekende naam heeft dat hij ook meteen slechter en minder leuk is om naar te kijken.

Een echte mma fan kijkt naar de sport en niet naar een organisatie, maar ik moet wel zeggen dat deze fan bij de afgelopen galas bij strikeforce beter aan zijn trekken is gekomen.

Vinand
14-02-2011, 18:58
Kort door de bocht: nee

De UFC heeft te veel top klasse vechters om ook maar door iemand bedreigd te worden. Ze hebben de grootste naam en het meeste geld, maar.....

Ze zijn wel degelijk te kakken gezet door de SW HW GP. Dit is iets wat de fans graag willen zien(toernooi vorm) en strikeforce delivers met imo de top in HW wereld. Hierdoor stijgt de marktwaarde van zowel strikeforce als de GP participanten natuurlijk geweldig. Dit zal voor de andere vechters in andere gewichtsklassen ook een positief gevolg hebben. Het betekent niet automatisch dat wanneer een vechter een onbekende naam heeft dat hij ook meteen slechter en minder leuk is om naar te kijken.

Een echte mma fan kijkt naar de sport en niet naar een organisatie, maar ik moet wel zeggen dat deze fan bij de afgelopen galas bij strikeforce beter aan zijn trekken is gekomen.

Amen, ik denk nu fedor verloren heeft strikeforce een heleboel promotionele kracht verloren heeft...
Strikeforce heeft wel veel pech...

Kemal
14-02-2011, 19:06
Kort door de bocht: nee

De UFC heeft te veel top klasse vechters om ook maar door iemand bedreigd te worden. Ze hebben de grootste naam en het meeste geld, maar.....

Ze zijn wel degelijk te kakken gezet door de SW HW GP. Dit is iets wat de fans graag willen zien(toernooi vorm) en strikeforce delivers met imo de top in HW wereld. Hierdoor stijgt de marktwaarde van zowel strikeforce als de GP participanten natuurlijk geweldig. Dit zal voor de andere vechters in andere gewichtsklassen ook een positief gevolg hebben. Het betekent niet automatisch dat wanneer een vechter een onbekende naam heeft dat hij ook meteen slechter en minder leuk is om naar te kijken.

Een echte mma fan kijkt naar de sport en niet naar een organisatie, maar ik moet wel zeggen dat deze fan bij de afgelopen galas bij strikeforce beter aan zijn trekken is gekomen.

mooi gezegd en niets meer aan toe te voegen!

dirk5
14-02-2011, 19:13
Amen, ik denk nu fedor verloren heeft strikeforce een heleboel promotionele kracht verloren heeft...
Strikeforce heeft wel veel pech...

Ja dat zit er natuurlijk wel in. Gelukkig voor strikeforce hebben ze ook Alistair in de GP (misschien op dit moment wel de meest interessante HW naam)

Wanneer deze ook in de eerste ronde uit de GP vliegt, dan kun je zeggen dat de opzet mislukt is.

Harrie Nak
14-02-2011, 19:29
Wie weet krijgen we een Fedor vs. Couture retirement fight. Daar wordt zowel de UFC als Strikeforce blij van. :)

ArtistiC
15-02-2011, 02:46
De HW divisie van SF is ongelooflijk overrated. Denk dat ze allen door Cain/JDS/Carwin/Brock worden overrompeld (met uitzondering van Alistair) - Werdum is sowieso al een UFC reject, Barnett werd in zijn laatste gevecht gemount door een noname. Rogers werd ontzettend te kijk gezet door Alistair. Zie je Silva al tegenover een JDS of Cain staan? Kharitanov is ook maar een middenmoot, zou niet verder komen dan het rijtje Roy Nelson/Kongo.

De UFC heeft de beste vechters, de enige HW buiten de UFC die ik ze graag zie contracteren is Alistair. De rest.. alsjeblieft zegt, get a grip.

D1987
15-02-2011, 03:07
Wat een onzin topic, slotje maar

D1987
15-02-2011, 03:49
Overeem, Antonio Silva, Fedor en Werdum zouden gewoon in de top van de UFC mee kunnen vechten, Frank Mir, Brock Lesnar en Shane Carwin zijn niet beter. Cain Velasquez is in zijn prime, denk dat geen van de eerder genoemde hem zou kunnen verslaan.

Wiseguy
15-02-2011, 09:04
De HW divisie van SF is ongelooflijk overrated. Denk dat ze allen door Cain/JDS/Carwin/Brock worden overrompeld (met uitzondering van Alistair) - Werdum is sowieso al een UFC reject, Barnett werd in zijn laatste gevecht gemount door een noname. Rogers werd ontzettend te kijk gezet door Alistair. Zie je Silva al tegenover een JDS of Cain staan? Kharitanov is ook maar een middenmoot, zou niet verder komen dan het rijtje Roy Nelson/Kongo.

De UFC heeft de beste vechters, de enige HW buiten de UFC die ik ze graag zie contracteren is Alistair. De rest.. alsjeblieft zegt, get a grip.


Jij kijkt zeker pas een jaar MMA. Dat kan niet anders.

TOON
15-02-2011, 09:04
UFC is een beetje TOO MUCH geworden.....te veel gala's van matige kwaliteit.....
iedere keer weer een hype van een fight tussen de twee beste vechters van de wereld die vervolgens tegenvalt, op een gegeven moment zullen hierdoor fans afhaken denk ik.... in mijn ogen zou de UFC 6x per jaar echt een vet gala op moeten zetten, met niet 1 of 2 partijen waar iedereen naar uitkijkt maar 5/6 met meerdere titlefights en ook steeds die toppers terug laten komen tijdens deze grotere gala's....
en dan verder soort van UFN achtige, wellicht gratis gala's, met aankomend talent en de subtop die weer in de race willen komen voor een titleshot...

maar goed, wie ben ik, UFC steekt nog met kop en schouders boven alles en iedereen uit, al is de kwaliteit van de DREAM/SF-gala's vele malen groter imo....er wordt zwaar geld aan verdiend dus ze zullen wel iets goed doen, maar ik begin toch wel een beetje UFC moe te worden, sta er niet meer midden in de nacht voor op, die TUF's kunnen me echt niet meer interesseren....het is gewoon TE VEEL UFC....

Hyxas
15-02-2011, 09:05
Amerikanen vinden het niet leuk als amerikanen verliezen. Oplossing voor Strikeforce: meer goede amerikanen contracteren. Kijk nou naar Dana White, op en top (verschrikkelijke) schreeuwende amerikaan. En het publiek is niet anders...
Tuurlijk vinden ze het mooi als een buitenlander het goed doet, maar als het even kan moet de kampioen toch echt een amerikaan zijn. Vermoeiend volk hoor, net fransen.

Harrie Nak
15-02-2011, 09:26
Wat een onzin topic, slotje maarZeg dan niks. Slotje op je account ja.

kickboxer1987
15-02-2011, 10:01
Ikzelf denk dat de UFC wel degelijk iets moet ondernemen, en maar snel ook. Al is het maar een aankondiging of iets groots binnen de organisatie (reorganisatie? Dana White in de ring? Dana White weg?), íets zal de UFC moeten ondernemen om de groei van Strikeforce in perken te houden. De tijd van op je gat zitten en genieten van praktisch een monopolie is voorbij, Strikeforce is here.

No disrespect, maar ben je wel op de hoogte wat de UFC op dit moment allemaal onderneemt?
WEC merger: dat betekend meer topvechters voor meer talent gevulde UFC's.
MMA wetgeving: Actief bezig met nieuwe marketen binnen amerika, zoals New York.
internationale expansie: Event in brazilie en wellicht in Japan.

Ik ben heel benieuwd hoe dit toernooi uit gaat pakken voor SF, de mede organisator M1-global heeft aanzienlijk stuk marktwaarde verloren nu hun paradepaardje Fedor niet meer onverslaanbare status heeft.

Daarnaast zie ik Alistair als een geweldig stuk talent, ik zie hem als grote kanshebber voor dit toernooi. Alleen vraag ik me af hoelang Alistair gaat rondhangen bij SF na dit toernooi, zijn contract loopt dat bijna af en wees eerlijk... Tegen welke relevante SF HW kan hij daarna nog vechten? Alistair heeft in meerdere interviews aangegeven UFC ambities te hebben, mijn voorspelling is dat hij niet lang meer bij SF blijft.

Daarnaast wil ik nog zeggen dat ik het er niet eens ben met members die zeggen dat Werdum een slechte vechter is, Werdum is de enige andere vechter in SF die absoluut een gevaar voor vele
vechters is! Het argument "UFC reject" is slap omdat de beste heer alleen 1x aan het verkeerde einde van een JDS uppercut stond, is hij absoluut geen slechte vechter! Persoonlijk vond ik het een extreem rap ontslag van de UFC.

Baske
15-02-2011, 10:38
Voor zover het terrein inleveren denk ik het zeker niet. Strikeforce is alleen te ontvangen via een abonnement op de amerikaanse zender showtime. Terwijl de UFC gewoon verkrijgbaar is op PPV en via gratis TV op Spike tv. Zolang Strikeforce zich niet eens in dezelfde markten bevindt zoals de UFC waar de UFC nog steeds in groeit (Denk aan TUF met Brock Lesnar op Spike TV, steeds meer events op Spike TV en Versus, steeds hogere PPV ratings) Terwijl Strikeforce alleen maar te zien is op een zender waar je je op moet abboneren.

Pas als Strikeforce echt PPV gaat kunnen ze gaan concurreren, maar dit zal net zo goed de ondergang kunnen betekenen van Strikeforce als je de cijfers van UFC bekijkt en dat alle paradepaardjes van Strikeforce verliezen/verloren hebben; King Mo, Henderson, Bobby Lashley, Fedor, Rogers, Arlovski. Om er maar wat te noemen. De enige die echt nog overgebleven is is Nick Diaz en die gaat ook flink in de problemen komen als ze er een technisch sterke worstelaar tegenover zetten.

Dat SF geen PPV deed was ik me nog niet bewust van. Toch interessant om te weten. Ik vraag me af waarom ze dit nog niet gedaan hebben. Contracten die de UFC al ingenomen heeft? Simpelweg de kosten die een PPV met zich meenemen? Of gewoon bewust de UFC ontlopen en het van andere markten proberen te hebben?


Kort door de bocht: nee

De UFC heeft te veel top klasse vechters om ook maar door iemand bedreigd te worden. Ze hebben de grootste naam en het meeste geld, maar.....

Ze zijn wel degelijk te kakken gezet door de SW HW GP. Dit is iets wat de fans graag willen zien(toernooi vorm) en strikeforce delivers met imo de top in HW wereld. Hierdoor stijgt de marktwaarde van zowel strikeforce als de GP participanten natuurlijk geweldig. Dit zal voor de andere vechters in andere gewichtsklassen ook een positief gevolg hebben. Het betekent niet automatisch dat wanneer een vechter een onbekende naam heeft dat hij ook meteen slechter en minder leuk is om naar te kijken.

Een echte mma fan kijkt naar de sport en niet naar een organisatie, maar ik moet wel zeggen dat deze fan bij de afgelopen galas bij strikeforce beter aan zijn trekken is gekomen.

Ik heb nog niet zo lang geleden ze cijfers van UFC gezien waarin het aantal KOs, TKOs, Sub wins en het aantal judge decisions uitgedrukt werden (als iemand de link naar dit topic nog weet zou dat fijn zijn). SF heeft daar geen last van, spectaculaire gevechten zijn daar veel normaler dan nu in de UFC. Natuurlijk zal de UFC niet makkelijk te bedreigen zijn, omdat ze zo groot zijn. Maar het is een kwestie van tijd IMO voordat SF echt grote stappen kan zetten richting UFC territory.

Ik begrijp, en ben het volledig eens, met je argument dat een echte MMA fan niet naar de organisatie kijkt, maar naar de sport. Maar 'de echte hardcore MMA fan' is maar een fractie van de target group. Het mainstream publiek is waar het geld ligt, en daar moet het ook uiteindelijk opgehaald worden om te kunnen overleven in de competitieve wereld waarin we leven.


No disrespect, maar ben je wel op de hoogte wat de UFC op dit moment allemaal onderneemt?
WEC merger: dat betekend meer topvechters voor meer talent gevulde UFC's.
MMA wetgeving: Actief bezig met nieuwe marketen binnen amerika, zoals New York.
internationale expansie: Event in brazilie en wellicht in Japan.

Uiteraard no disrespect taken. Heb niet voor niks een stelling opgezet die expres iets harder is dan een normale mening. Ik ben me erg bewust van wat er allemaal gebeurd binnen de UFC. Maar ook hier heb ik mijn mening over.

De WEC merge was een goeie zet. Mijn probleem hiermee echter is dat ná de merge de UFC vrij weinig deed om het vol te houden. Hiermee wil ik zeggen, de merge is al een beetje vergeten. Ze zijn erg 'in your face' zoals eerder gezegd, maar alleen maar 'in your face' met de bekende dingen. Zoals 50x in het jaar roepen 'the greatest fight in MMA history', of beter gezegd overal waar ze 'history' bij kunnen zetten, doen ze.

NY heeft ze afgewezen en Dana heeft duidelijk gemaakt geen pogingen meer te doen de UFC NY binnen te krijgen. Als dat echter niet waar is en ik nu onzin zeg hoor ik het graag. Zoals grote vriend D1987 al gedaan heeft. Bedankt voor het delen van je mening kerel! Ik hoop het genoegen te hebben nog meer van je leerzame opmerkingen te mogen lezen in de toekomst.

De internationale expansie is ook iets wat naar mijn mening maar half gedaan wordt. Maar goed, dit kan ook aftasten vanuit de UFC zijn (het evenement in Duitsland lijkt me bijvoorbeeld erg eenmalig, en dat is jammer).

TOON
15-02-2011, 10:41
Overeem gaat voorlopig niet naar de UFC....geloof ik niks van.....of alles moet op z'n gat liggen in japan, hij heeft wel ambities om in de UFC te vechten, maar geeft vaak in dezelfde zin aan dat hij vooral veel wil vechten, ook in japan, dream/K1 en die vrijheid wil houden.....en we weten allemaal dat dit niet gaat lukken binnen de UFC, dus ik denk dat hij voorlopig nog wel een tijdje bij SF blijft...

kickboxer1987
15-02-2011, 11:10
Dat SF geen PPV deed was ik me nog niet bewust van. Toch interessant om te weten. Ik vraag me af waarom ze dit nog niet gedaan hebben. Contracten die de UFC al ingenomen heeft? Simpelweg de kosten die een PPV met zich meenemen? Of gewoon bewust de UFC ontlopen en het van andere markten proberen te hebben?

Het is eigenlijk een andere vorm van business model, met PPV kan je per show veel direcet inkomsten genereren. Showtime is bij wijze van jezelf uitzenden op een commerciële zender, die door (uit de lucht gegegrepen getal) 80% van de huishoudens wordt ontvangen (als het maar in je kabel paket zit) hierdoor dus meer afhankelijk van advertentie gelden en andere stromen.


Ik heb nog niet zo lang geleden ze cijfers van UFC gezien waarin het aantal KOs, TKOs, Sub wins en het aantal judge decisions uitgedrukt werden (als iemand de link naar dit topic nog weet zou dat fijn zijn). SF heeft daar geen last van, spectaculaire gevechten zijn daar veel normaler dan nu in de UFC. Natuurlijk zal de UFC niet makkelijk te bedreigen zijn, omdat ze zo groot zijn. Maar het is een kwestie van tijd IMO voordat SF echt grote stappen kan zetten richting UFC territory.

Oke hier ben ik het niet mee eens, ik heb dezelfde bron gezien. Wat deze statistieken zeggen is dat er meer decisions de afgelopen jaren vallen ten opzichte van (T)KO's en submissions. Dit betekend echter absoluut niet dat dit gelijk staat aan spectaculaire gevechten ten opzichte van niet spectaculaire gevechten. Ik heb vaak het idee als ik een SF show kijk dat ik redelijke "ongelijke" matchups zie, bijvoorbeeld als Overeem vs Sefo. Waar ik in de UFC vaker "gelijke" matchups zie, bijvoorbeeld Nog vs Couture was een spectaculaire partij van twee gelijkwaardige vechters... maar wel een decision... mijn punt is dus, spectaculariteit is niet per definitie van finishes af te lezen. (side note, ik heb een gigantische hekel aan lay en prayers en wat ik zie in de statesments van de UFC dat ze dit ook vervloeken en absoluut niet aanmoedigen)


Uiteraard no disrespect taken. Heb niet voor niks een stelling opgezet die expres iets harder is dan een normale mening. Ik ben me erg bewust van wat er allemaal gebeurd binnen de UFC. Maar ook hier heb ik mijn mening over.

De WEC merge was een goeie zet. Mijn probleem hiermee echter is dat ná de merge de UFC vrij weinig deed om het vol te houden. Hiermee wil ik zeggen, de merge is al een beetje vergeten. Ze zijn erg 'in your face' zoals eerder gezegd, maar alleen maar 'in your face' met de bekende dingen. Zoals 50x in het jaar roepen 'the greatest fight in MMA history', of beter gezegd overal waar ze 'history' bij kunnen zetten, doen ze.

Tjah de merge is voltooid, het zal zich nu uiten in interessante matches van de voormalig WEC vechters in de UFC... ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "volhouden". Daarnaast ben ik het trouwens niet eens met "GREATEST FIGHT IN HISTORY EVARRRR OMGWTFBBQ" onzin die je inderdaad een keer of acht per uitzending of prefight hype hoort. of pracht statements zoals "Brandon Schaub is an elite strike". Dat is gewoon een knap staaltje Amerikaans hypen


NY heeft ze afgewezen en Dana heeft duidelijk gemaakt geen pogingen meer te doen de UFC NY binnen te krijgen. Als dat echter niet waar is en ik nu onzin zeg hoor ik het graag. Zoals grote vriend D1987 al gedaan heeft. Bedankt voor het delen van je mening kerel! Ik hoop het genoegen te hebben nog meer van je leerzame opmerkingen te mogen lezen in de toekomst.

Ja klopt, laatste nieuws is dat NY MMA nog steeds als illegaal beschouwd:( Maar als je stelling is, "de UFC moet snel iets doen om geen terein te verliezen" wou ik daarmee aantonen dat ze constant actief bezig zijn. Kijk naar de (financiele) cijfers van de UFC, die gaan jaar op jaar vooruit!



De internationale expansie is ook iets wat naar mijn mening maar half gedaan wordt. Maar goed, dit kan ook aftasten vanuit de UFC zijn (het evenement in Duitsland lijkt me bijvoorbeeld erg eenmalig, en dat is jammer).

Het is als bedrijf (en dat is de UFC) natuurlijk altijd aftasten en risico nemen als men een bedrijf over de grenzen neemt... In Duitsland had de UFC meerdere problemen met wetgeving (18+ voor event) en het uitzender daarvan. Commercieel gezien was dit uitstap niet de beste ooit. Maar als we kijken naar de expansie naar Canada! De grootste events ooit woorden daar in enkele uren uitverkocht! Men is nu actief bezig met Brazilie te organiseren, als dit evenement ook maar half zo succesvol wordt als in Canada dan weet ik zeker dat je de UFC daar veel terug gaat zien.

Nu wil ik jou graag een vraag stellen: Stel jij bent Dana White, welke beslissingen zou jij nemen? Als je met jou eigen geld beslissingen moet nemen en deze moet verantwoorden.



Overeem gaat voorlopig niet naar de UFC....geloof ik niks van.....of alles moet op z'n gat liggen in japan, hij heeft wel ambities om in de UFC te vechten, maar geeft vaak in dezelfde zin aan dat hij vooral veel wil vechten, ook in japan, dream/K1 en die vrijheid wil houden.....en we weten allemaal dat dit niet gaat lukken binnen de UFC, dus ik denk dat hij voorlopig nog wel een tijdje bij SF blijft..

Het laatste nieuws over MMA in Japan is niet bijster positief... Als je de nieuws berichten over FEG en K1 leest word je daar niet heel blij van...

punch
15-02-2011, 11:28
Als je puur naar de show kijkt (het is toch entertainment) dan is en blijft de UFC de beste. Kijk maar naar de commentators en alleen al het slechte geluid(hol en leeg) bij het event bij Strikeforce.
MAAR Coker heeft een Meesterzet gedaan met het HW toernooi zowel sportief als marketing technisch.
De gevechten van Strikeforce hebben toch een hogere entertainment waarde dan de laatste tijd de UFC Ik denk dat alleen LeSNAR -CAIN V.
en Silva-Belfort echt in de buurt kwamen.
Ik hoop dat Coker het momentum voor het toernooi kan vasthouden nu The last emperor uitgeschakeld is, want hij had wel de wind in de zeilen.
En ik hoop dat Strikeforce uitgroeit tot een volwaardige concurrent van de UFC.
Coker heeft nog een sterke kaart met CARANO of je nou van vrouwen vechten houdt of niet JE WIL ER TOCH ZIEN.;)

XanaduNL
15-02-2011, 11:58
Het argument "UFC reject" is slap omdat de beste heer alleen 1x aan het verkeerde einde van een JDS uppercut stond, is hij absoluut geen slechte vechter! Persoonlijk vond ik het een extreem rap ontslag van de UFC.

Het was geen rap ontslag.
Werdum ging er vandoor omdat hij meer geld wilde. Net als Dan Henderson.

SjorsWilms
15-02-2011, 12:00
Een echte mma fan kijkt naar de sport en niet naar een organisatie.
2x

remco pardoel
15-02-2011, 12:05
Je kan en mag die vergelijking niet maken Apple is nummer een in de wereld en de rest hangt er achter aan :)

Ik geloof ook dat de UFC dit jaar aan hun kwaliteit moet werken, maar dat gaf ik vorig jaar al aan. TUF kan me per seizoen ook steeds minder bekoren (waarom nog steeds 95% sporters uit de US? er zijn een kleine 100 landen meer in de wereld waar zeker toppers rondlopen ... of de TUF nu 20 miljoen of 21 miljoen per serie kost maakt voor een bedrijf als de UFC eigenlijk niet uit)

UFC heeft veel te veel partijen die alleen maar lay & pray zijn. Er zijn nog maar een paar vechters die voor de kill willen gaan van de hele stal.
SF heeft de laatste evenementen laten zien dat MMA ook anders gepresenteerd kan worden.

dutchnl
15-02-2011, 12:13
Dat SF geen PPV deed was ik me nog niet bewust van. Toch interessant om te weten. Ik vraag me af waarom ze dit nog niet gedaan hebben. Contracten die de UFC al ingenomen heeft? Simpelweg de kosten die een PPV met zich meenemen? Of gewoon bewust de UFC ontlopen en het van andere markten proberen te hebben?

hier in Australie is strikeforce te bestellen op PPV evenals ufc



Ik heb nog niet zo lang geleden ze cijfers van UFC gezien waarin het aantal KOs, TKOs, Sub wins en het aantal judge decisions uitgedrukt werden (als iemand de link naar dit topic nog weet zou dat fijn zijn). SF heeft daar geen last van, spectaculaire gevechten zijn daar veel normaler dan nu in de UFC. Natuurlijk zal de UFC niet makkelijk te bedreigen zijn, omdat ze zo groot zijn. Maar het is een kwestie van tijd IMO voordat SF echt grote stappen kan zetten richting UFC territory.

Ik begrijp, en ben het volledig eens, met je argument dat een echte MMA fan niet naar de organisatie kijkt, maar naar de sport. Maar 'de echte hardcore MMA fan' is maar een fractie van de target group. Het mainstream publiek is waar het geld ligt, en daar moet het ook uiteindelijk opgehaald worden om te kunnen overleven in de competitieve wereld waarin we leven.



Uiteraard no disrespect taken. Heb niet voor niks een stelling opgezet die expres iets harder is dan een normale mening. Ik ben me erg bewust van wat er allemaal gebeurd binnen de UFC. Maar ook hier heb ik mijn mening over.

De WEC merge was een goeie zet. Mijn probleem hiermee echter is dat ná de merge de UFC vrij weinig deed om het vol te houden. Hiermee wil ik zeggen, de merge is al een beetje vergeten. Ze zijn erg 'in your face' zoals eerder gezegd, maar alleen maar 'in your face' met de bekende dingen. Zoals 50x in het jaar roepen 'the greatest fight in MMA history', of beter gezegd overal waar ze 'history' bij kunnen zetten, doen ze.

NY heeft ze afgewezen en Dana heeft duidelijk gemaakt geen pogingen meer te doen de UFC NY binnen te krijgen. Als dat echter niet waar is en ik nu onzin zeg hoor ik het graag. Zoals grote vriend D1987 al gedaan heeft. Bedankt voor het delen van je mening kerel! Ik hoop het genoegen te hebben nog meer van je leerzame opmerkingen te mogen lezen in de toekomst.

De internationale expansie is ook iets wat naar mijn mening maar half gedaan wordt. Maar goed, dit kan ook aftasten vanuit de UFC zijn (het evenement in Duitsland lijkt me bijvoorbeeld erg eenmalig, en dat is jammer).

Pindakaas
15-02-2011, 13:21
Ik heb zelf het gevoel dat Strikeforce op mixfight extra populair is doordat er een redelijk grote Nederlandse inbreng is door oa Overeem en Mousasi. Daardoor wordt Strikeforce naar mijn mening nogal overschat.

Volgens mij is het daadwerkelijk gat tussen de UFC en Strikeforce op alle gebieden levensgroot.

Ik vind Strikeforce events vaak erg leuk om te zien en hoop dat ze doorgroeien maar ze komen qua grote niet eens in de buurt van de UFC. Volgens mij zei Scott Coker laatst ook in een interview dat Strikeforce 'not even close to the UFC' ofzoiets.

En hoe wel men er een beetje nonchalant over doet is het verliezen van Fedor en Arlovski echt wel een grote klap. Ik vind het daarom ook een slechte zet dat ze niet 1 of 2 van hun grote prospects in het toernooi hadden geplaatst (Cromier en/of Del Rosario). Dit was de kans om een eigen ster te ontwikkelen maar nu blijft alleen Overeem over als echte ster en wie weet is die straks weg naar de UFC.

Ook vind ik dat er soms wel erg grote kwaliteits verschillen zitten tussen de vechters in Strikeforce terwijl de UFC wel een redelijk hoog basis niveau heeft.

Kortom UFC heeft echt niks te vrezen. Daarnaast zag ik afgelopen zaterdag ook weer best veel lege plekken als er een beetje werd uitgezoomd.

Maar ik hoop dat Strikeforce rustig doorgroeit en vooral hun goede vechters vaker laat vechten, lijkt wel of men te veel vechters heeft voor te weinig shows. Mousasi, Melendez, King Mo etc moeten echt vaker te zien zijn!

ArtistiC
15-02-2011, 15:33
Jij kijkt zeker pas een jaar MMA. Dat kan niet anders.

Leuke tegenargumenten. Ik volg live events sinds de pride GP van 2005, maar dat doet er verder niet toe. Ik had een week geleden kunnen begonnen zijn met het volgen van MMA en ik zou perfect up to date kunnen zijn, welcome to the internet neanderthaler.

blackadder
15-02-2011, 16:26
Ik vind het daarom ook een slechte zet dat ze niet 1 of 2 van hun grote prospects in het toernooi hadden geplaatst (Cromier en/of Del Rosario). Dit was de kans om een eigen ster te ontwikkelen maar nu blijft alleen Overeem over als echte ster
Een van die twee had ik ook liever in het toernooi gezien in plaats van Brett Rogers. Die had wat mij betreft de reservepartij moeten draaien. Het liefst tegen Valentijn.

blackadder
15-02-2011, 16:29
Het is eigenlijk een andere vorm van business model, met PPV kan je per show veel direcet inkomsten genereren.
En zo heb je dan toch een leuke omzet ook al verkoop je maar 150.000. T'is wel x $50 of zo.

blackadder
15-02-2011, 16:38
Als je puur naar de show kijkt (het is toch entertainment) dan is en blijft de UFC de beste. Kijk maar naar de commentators
Wat is er nou zo geweldig aan die UFC commentatoren? Hoe ze bijna klaarkwamen elke keer dat Velasquez een niet al te geweldige lowkick maakte? "Owow..HE SWIFFLES HIS HIPS!!!!"

D1987
15-02-2011, 16:58
Zeg dan niks. Slotje op je account ja.

eat a dick

TOON
15-02-2011, 17:00
commentators erger ik me groen en geel aan......eigenlijk nemen ze je ook niet serieus als fan want ze schijten je oor vol met stront....

yuko
15-02-2011, 17:03
eat a dick

Kan jij in het vervolg niet eerst even tot 10 tellen voordat je iets post?

bij voorbaat dank

D1987
15-02-2011, 18:47
Kan jij in het vervolg niet eerst even tot 10 tellen voordat je iets post?

bij voorbaat dank

Zit je mee te kijken als ik wat wil posten? Flapdrol, waar de fuck heb je het over.

Over die commentatoren van UFC, verschrikkelijk, meer heb ik er niet over te zeggen. Te overdreven Amerikaans, vooral die gast van Fear Factor, wat een drama!

Kemal
15-02-2011, 18:52
Laten we nu niet elk topic naar de klote helpen en gewoon normaal blijven antwoorden mensen aub!!

Facade
15-02-2011, 19:07
Inderdaad, ik heb er niet veel verstand van maar kvond het best interessant om te lezen....

yuko
15-02-2011, 19:39
Zit je mee te kijken als ik wat wil posten? Flapdrol, waar de fuck heb je het over.

Over die commentatoren van UFC, verschrikkelijk, meer heb ik er niet over te zeggen. Te overdreven Amerikaans, vooral die gast van Fear Factor, wat een drama!

Ik had gehoopt dat je misschien tot een iets normalere manier van posten was te bewegen. Blijkbaar is dit vooralsnog iets te hoog gegrepen voor jou. Ik ga me vanaf nu ook niet meer bemoeien met jou omdat ik daar verder geen meerwaarde in zie, maar laat dit je vooral niet tegenhouden om zoveel mogelijk plezier te beleven aan dit forum.

succes

Baske
16-02-2011, 10:09
Tjah de merge is voltooid, het zal zich nu uiten in interessante matches van de voormalig WEC vechters in de UFC... ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "volhouden". Daarnaast ben ik het trouwens niet eens met "GREATEST FIGHT IN HISTORY EVARRRR OMGWTFBBQ" onzin die je inderdaad een keer of acht per uitzending of prefight hype hoort. of pracht statements zoals "Brandon Schaub is an elite strike". Dat is gewoon een knap staaltje Amerikaans hypen
Met 'volhouden' doelde ik op de hype doorzetten. De marketing machine draaide volle toeren voordat de fusie daadwerkelijk plaats zou vinden, hierna heb ik er vrij weinig meer van gehoord (nu kan het zijn dat ik een deel van de mrktng campagne ben misgelopen, maar het lijkt me sterk). Ik ben het eens met je als je het gooit op Amerikaans hypen, maar ik zie 't toch voor een groot deel als ronduit liegen.


Het is als bedrijf (en dat is de UFC) natuurlijk altijd aftasten en risico nemen als men een bedrijf over de grenzen neemt... In Duitsland had de UFC meerdere problemen met wetgeving (18+ voor event) en het uitzender daarvan. Commercieel gezien was dit uitstap niet de beste ooit. Maar als we kijken naar de expansie naar Canada! De grootste events ooit woorden daar in enkele uren uitverkocht! Men is nu actief bezig met Brazilie te organiseren, als dit evenement ook maar half zo succesvol wordt als in Canada dan weet ik zeker dat je de UFC daar veel terug gaat zien.
Heel toevallig heb ik nog niet zo lang geleden een onderzoeksmethode naar aantrekkelijkheid van verschillende markten onder m'n neus gehad. Canada is uiteraard de eerstvolgende logische stap, maar dan nog heb ik het gevoel dat ze Europa niet moeten laten gaan (of voorlopig links moeten laten liggen), simpelweg omdat wij als ondernemers ook niet stil zitten. Het is afwachten tot iemand met genoeg voorzieningen besluit de MMA evenementen in Europa een boost te geven.


Nu wil ik jou graag een vraag stellen: Stel jij bent Dana White, welke beslissingen zou jij nemen? Als je met jou eigen geld beslissingen moet nemen en deze moet verantwoorden.
Goeie vraag. Behoorlijk riskant om hierop te antwoorden omdat ik natuurlijk niet precies weet wat er allemaal speelt in het management van de UFC, en natuurlijk ook niet precies weet hoe de financiën daar in elkaar steken (nu zal dat echter niet de grootste zorg van ze zijn op het moment, haha).

Ik zou in ieder geval iets doen aan de beschikbaarheid van de UFC evenementen in Europa. Het promoten van PPV, abonnementen, seminars, dat soort dingen. Kosten niet al te veel geld, en personen als Struve, Kongo, CroCop (de eerste drie die m'n gedachten in sprongen) zouden toch behoorlijk kunnen helpen hiermee.

Verder zou ik de gevechten proberen te veranderen naar minder lay&pray. Salaris verlagen, hogere bonussen voor KOs, TKOs en submissions. Ook voor de verliezer, dan zijn ze helemaal sneller bereid voor de kill te gaan. Het huidige systeem lijkt wel bijna overgeeflijk te zijn. Er worden geregeld vechters gecut na 2 verliespartijen. Maak dan de procedure om in de octagon te komen wat moeilijker.


Je kan en mag die vergelijking niet maken Apple is nummer een in de wereld en de rest hangt er achter aan

Ik doelde niet op de huidige situatie van Apple. Heb niet de moeite genomen het uit te leggen omdat ik de meerwaarde er niet zo van in zag. Om het even snel uit te leggen waarom ik wel denk dat die vergelijking gemaakt kan worden:

Toen Apple begon moest het natuurlijk immens veel innoveren en marketeeren. Dit terwijl de PC-gigant Microsoft er alles aan deed Apple plat te bullldozeren. Apple is dus als klein snottebelletje onder de reus van Microsoft uitgekomen en is nu 1 van de grootste op het gebied van innovatie. De nummer 1 is Apple niet, tenminste niet op het gebied van computers. En ik kan de Ipod natuurlijk niet naar boven halen, omdat dat geen product is waar Microsoft mee concurreert. Maar goed, of de vergelijking wel of niet correct is, staat los van de discussie.


Ik heb zelf het gevoel dat Strikeforce op mixfight extra populair is doordat er een redelijk grote Nederlandse inbreng is door oa Overeem en Mousasi. Daardoor wordt Strikeforce naar mijn mening nogal overschat.

Volgens mij is het daadwerkelijk gat tussen de UFC en Strikeforce op alle gebieden levensgroot.
Ik zou hierin volledig meegaan. Nu ben ik het hier echter niet helemaal mee eens, als je nagaat dat de uitzending van Strikeforce peakte bij 1.1 miljoen kijkers (officieel, dus dan heb ik het nog niet over de ongeregistreerde kijkers (gratis streams, thepiratebay, enz.). Allicht dat hier in deze discussie ik SF groter uitmaak voor wat het daadwerkelijk is, maar ik zie een enorm potentieel in SF. Ze hebben wel nog behoorlijk wat dingen om aan te bouwen, maar dan nog.


Ook vind ik dat er soms wel erg grote kwaliteits verschillen zitten tussen de vechters in Strikeforce terwijl de UFC wel een redelijk hoog basis niveau heeft.
Deels mee eens. De UFC geniet natuurlijk ook een marketing machine die vele malen beter werkt dan die van Strikeforce.

Best interessant dit, als ik 't zelf zeg. Ik wacht de reacties weer af!

kickboxer1987
16-02-2011, 17:55
Met 'volhouden' doelde ik op de hype doorzetten. De marketing machine draaide volle toeren voordat de fusie daadwerkelijk plaats zou vinden, hierna heb ik er vrij weinig meer van gehoord (nu kan het zijn dat ik een deel van de mrktng campagne ben misgelopen, maar het lijkt me sterk). Ik ben het eens met je als je het gooit op Amerikaans hypen, maar ik zie 't toch voor een groot deel als ronduit liegen.

Dus aan de ene kant meer de hype gebruiken, aan de andere kant niet zoveel hypen?:confused:
De merger is groot aangekondigd, de voormalig WEC-vechters krijgen nu dezelfde pre-fight hype als UFC vechters. Ik zou persoonlijk niet direct weten hoe de UFC dit meer zou moeten promoten.
Ik denk dat hier een communicatie verschil tussen de verschillende culturen zit. In Amerika is het veel normaler om alles "the best ever" "greatest of all time" te labelen om zo de mensen een beetje warm te krijgen. Dit rijmt niet helemaal met het rustige Hollandse "doe maar gewoon dan ben je al gek genoeg"


Heel toevallig heb ik nog niet zo lang geleden een onderzoeksmethode naar aantrekkelijkheid van verschillende markten onder m'n neus gehad. Canada is uiteraard de eerstvolgende logische stap, maar dan nog heb ik het gevoel dat ze Europa niet moeten laten gaan (of voorlopig links moeten laten liggen), simpelweg omdat wij als ondernemers ook niet stil zitten. Het is afwachten tot iemand met genoeg voorzieningen besluit de MMA evenementen in Europa een boost te geven.

Las vandaag een bericht dat de UFC voor het komende event in canada een live gate heeft van $11.000.000 dollar! De fans zijn daar in volle getallen aanwezig en GSP is staat daar volle zalen te trekken. Daarnaast zag ik dat eerste TUF er ook aan zit te komen, de UFC wilt in de Filipijnen een TUF houden. De Filipijnen is ook een zeer grote vechters cultuur waar vechtsporten behoorlijk mainstream zijn. Dit lijkt me toch een voorbeeld van een goede stap.



Goeie vraag. Behoorlijk riskant om hierop te antwoorden omdat ik natuurlijk niet precies weet wat er allemaal speelt in het management van de UFC, en natuurlijk ook niet precies weet hoe de financiën daar in elkaar steken (nu zal dat echter niet de grootste zorg van ze zijn op het moment, haha).

Ik zou in ieder geval iets doen aan de beschikbaarheid van de UFC evenementen in Europa. Het promoten van PPV, abonnementen, seminars, dat soort dingen. Kosten niet al te veel geld, en personen als Struve, Kongo, CroCop (de eerste drie die m'n gedachten in sprongen) zouden toch behoorlijk kunnen helpen hiermee.

Vanuit persoonlijk standpunt zou ik het ook geweldig vinden als de UFC meer in Europa beschikbaar word. Zowel in de vorm van events als beschikbaarheid op de tv. Promoten van PPV??? Nederland kent totaal geen PPV netwerk (alleen in hele kleine mogelijkheden video on demand voor enkele films) ik verwacht niet de UFC de volledige televisie infrastructuur van een land gaat veranderen. Het alternatief is een zender bereid is UFC's live danwel met vertraging gaat uitzenden. Zie jij een Nederlandse zender die veel geld voor UFC licensies gaat neerleggen terwijl MMA vrijwel onbekend is hier? Als ik aan mensen vertel dat ik MMA volg dan moet ik vaak uitleggen wat de sport inhoud, het is nog verre van mainstream.


Verder zou ik de gevechten proberen te veranderen naar minder lay&pray. Salaris verlagen, hogere bonussen voor KOs, TKOs en submissions. Ook voor de verliezer, dan zijn ze helemaal sneller bereid voor de kill te gaan. Het huidige systeem lijkt wel bijna overgeeflijk te zijn. Er worden geregeld vechters gecut na 2 verliespartijen. Maak dan de procedure om in de octagon te komen wat moeilijker.

Ik ervaar ook ongenoegen met de Lay & Pray gevechten, zelf zie ik heil in het gele kaarten systeem alla Pride, gewoon rechtstreeks 10% van de payment van de vechter afhalen. Echter vraag ik me af hoe relevant dit is voor stappen die de UFC moet ondernemen om uit te breiden... Lay & pray is een MMA probleem, niet per definitie een UFC probleem.

De 2 loss-cut systeem is aardig streng ja, vooral de lightweight vechters voelen de bijl in hun nek hangen met de WEC merger! 2 losses wegen wegen helemaal zwaar voor lay-pray of niet spectulaire vechters. Maar wederom, loop je gewoon ongenoegen te uiten op beleid van de UFC of is dit relevant met hoe de UFC marktaandeel gaat winnen? Ik zou inderdaad uitermate streng zijn over de vechters onder contract als je zojuist een fusie bent aan gegaan waarbij een X aantal vechters EXTRA onder de organisatie komen.


Ik zou hierin volledig meegaan. Nu ben ik het hier echter niet helemaal mee eens, als je nagaat dat de uitzending van Strikeforce peakte bij 1.1 miljoen kijkers (officieel, dus dan heb ik het nog niet over de ongeregistreerde kijkers (gratis streams, thepiratebay, enz.). Allicht dat hier in deze discussie ik SF groter uitmaak voor wat het daadwerkelijk is, maar ik zie een enorm potentieel in SF. Ze hebben wel nog behoorlijk wat dingen om aan te bouwen, maar dan nog.

Begrijp dit goed, 1.1 miljoen kijkers op gratis tv! probeer je eens voor te stellen als de UFC gratis zulke events op tv geeft.
top PPV events in 2009 (http://www.mma-manifesto.com/ufc-ppv-data/ppv-main/2010-year-in-review-ufc-ppv-buyrates.html)
UFC PPV buyrates alltime (http://en.wikipedia.org/wiki/Pay-per-view#UFC_.28Ultimate_Fighting_Championship.29)
dit is dus vanaf (uit mijn hoofd) $45 per ppv! volgens mij betalen ze meer voor een full HD PPV

rollermanskunk
16-02-2011, 20:47
Naar mijn weten is de omzet van de UFC het 10-voudige (of zelfs meer) van Strikeforce.

UFC rond de miljard. Strikeforce nog geen 100 miljoen. Strikeforce draait ook nog lang geen break-even. In 2011 wordt er een bescheiden winst verwacht.

UFC: hoge inkomsten door PPV, recettes (volgende UFC-event in een uitverkocht stadion met 55.000 man) en merchandising, relatief lage gages vechters
Strikeforce: lage inkomsten door free-aring Showtime, redelijk duur betaalde vechters.

Ik verwacht niet dat Strikeforce de eerste 5 jaar UFC kan beconcurreren of zelfs benaderen.

lopez86
16-02-2011, 21:51
Heel toevallig heb ik nog niet zo lang geleden een onderzoeksmethode naar aantrekkelijkheid van verschillende markten onder m'n neus gehad. Canada is uiteraard de eerstvolgende logische stap, maar dan nog heb ik het gevoel dat ze Europa niet moeten laten gaan (of voorlopig links moeten laten liggen), simpelweg omdat wij als ondernemers ook niet stil zitten. Het is afwachten tot iemand met genoeg voorzieningen besluit de MMA evenementen in Europa een boost te geven.



Goeie vraag. Behoorlijk riskant om hierop te antwoorden omdat ik natuurlijk niet precies weet wat er allemaal speelt in het management van de UFC, en natuurlijk ook niet precies weet hoe de financiën daar in elkaar steken (nu zal dat echter niet de grootste zorg van ze zijn op het moment, haha).

Ik zou in ieder geval iets doen aan de beschikbaarheid van de UFC evenementen in Europa. Het promoten van PPV, abonnementen, seminars, dat soort dingen. Kosten niet al te veel geld, en personen als Struve, Kongo, CroCop (de eerste drie die m'n gedachten in sprongen) zouden toch behoorlijk kunnen helpen hiermee.
af!

Het is eigenlijk niet zo moeilijk;

De Europese Unie telt 23 officiële talen en werktalen. En dan hebben we nog niet eens dialecten meegerekend.
Daarnaast +/- 60 verschillende landen elk met hun eigen cultuur.
Dat is bijna niet te overbruggen kwa marketing! In Amerika hebben ze een aantal kantoren staan maar je zou in Europa in bijna elk land een eigen kantoor moeten openen om het mainstream publiek te bereiken.
Dat is niet rendabel voor hun.

Ook is er geen éénheid kwa TV zenders.
In Amerika bereik je een compleet continent met één zender als Showtime of CBS.
In Europa heeft elk land ze eigen zendertjes.
Dus heeft het ook geen zin om een PPV systeem op te zetten, alhoewel ik persoonlijk denk dat dit via het internet prima kan.
Online betalingssystemen genoeg en de techniek is er.
Maar waarsch. is de europese mma community zo klein, plus dat ze deze onmogelijk overal kunnen bereiken door bovenstaande redenen dat het wederom niet rendabel is.
Als ik s'nachts een keer Strikeforce of UFC kijk is het aantal online ppl's hoeveel, 2000? 3000? Misschien in realiteit 30.000 maar zelfs dat is een peulenschilletje vergeleken met de PPV cijfers in Amerika.

Vandaar dat Europa geen prioriteit heeft voor de UFC, met uitzondering van een enkele show in de UK voor het (rijke) westelijke gedeelte.
Het is simpelweg niet rendabel genoeg.
Canada was een hele logische stap.
De Filipijnen zal rendabel zijn vanwege de goede relatie met Pacquiao.
Vergeet niet dat hij een megaster is daar en waarschijnlijk iedereen in z'n zakennetwerk heeft om de UFC aan exposure te helpen.



Ik ervaar ook ongenoegen met de Lay & Pray gevechten, zelf zie ik heil in het gele kaarten systeem alla Pride, gewoon rechtstreeks 10% van de payment van de vechter afhalen. Echter vraag ik me af hoe relevant dit is voor stappen die de UFC moet ondernemen om uit te breiden... Lay & pray is een MMA probleem, niet per definitie een UFC probleem.

De 2 loss-cut systeem is aardig streng ja, vooral de lightweight vechters voelen de bijl in hun nek hangen met de WEC merger! 2 losses wegen wegen helemaal zwaar voor lay-pray of niet spectulaire vechters. Maar wederom, loop je gewoon ongenoegen te uiten op beleid van de UFC of is dit relevant met hoe de UFC marktaandeel gaat winnen? Ik zou inderdaad uitermate streng zijn over de vechters onder contract als je zojuist een fusie bent aan gegaan waarbij een X aantal vechters EXTRA onder de organisatie komen.


UFC is op MMA gebied nogsteeds het hoogst haalbare, en het niveau ligt in elk gevecht telkens gelijker.
Vechters zijn zo scherp en weten dit van elkaar en dan ga je niet voor de kill.
Je hebt maar één doel en dat is winnen.
Skills heffen elkaar op.
De reden dat men in Strikeforce spectaculairdere partijen heeft is simpelweg omdat het niveau lager ligt, en de matchmaking bij lange na niet zo goed is als in de UFC.
Mensen zullen het vast niet leuk vinden dat ik dit zeg, maar Dana White heeft deels gelijk als hij zegt dat Strikeforce bestaat uit mensen die het niet hebben gered in de UFC.

Bovendien zit er geen systeem in.
Vergelijk het met kickboksen; in sommige gevallen zetten ze bij Strikeforce een A klasser tegen een C-klasser zet (om maar even een vergelijking te maken).
Natuurlijk valt er dan een spectaculaire KO!