PDA

View Full Version : Net op AT 5: Hesdy Gerges opgepakt



Glen
16-02-2011, 14:15
zie AT 5

Net op AT 5: Hesdy Gerges opgepakt met 128 kilo Coke!!

tidelot
16-02-2011, 14:17
K1-vechter Hesdy Gerges vast voor drugshandel

Een arrestatie team heeft woensdagochtend K1-vechter Hesdy Gerges van zijn bed gelicht. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij de handel in 128 kilo cocaïne.
http://www.at5.nl/imgcache/b/b55522d045e35881a4420df65b0249fe.jpg
Gerges werd in alle vroegte in zijn flat in Noord aangehouden, zo meldt Het Parool. De politie arresteerde nog vier andere verdachten. In Amsterdam, Zaandam, Badhoevedorp, Utrecht en Biltohoven werden in totaal tien panden doorzocht. Daarbij zijn wapens, munitie, computers en telefoons in beslag genomen.
De aanhouding van de 26-jarige kickbokskampioen volgt op een inval van de Belgische justitie in mie vorig jaar. Daarbij werd Gerges' broer Ashraf en diens Amsterdamse vriend Soufian C. in een loods betrapt met een partij van 128 kilo coke, zo schrijft Het Parool.
Gerges komt uit de stal van It's Showtime, van manager Simon Rutz. Na Badr Hari, is hij daarmee de tweede K1-vechter van It's Showtime die binnen korte tijd wordt opgepakt. Hari wordt verdacht van de zware mishandeling van een portier in Club Blinq.
De arrestatie van Gerges is een nieuwe smet op de vechtsport. Burgemeester Van der LAan wil grote kickboksgala's verbieden omdat ze door de georganiseerde misdaad zouden worden gebruikt als netwer bijeenkomsten. In spetember vorig jaar reageerde Gerges tegen AT5 nog verbolgen (http://www.at5.nl/artikelen/47708/vechtsport-gaat-door-verbod-kapot) over die plannen. Hij ontkende toen expliciet ook maar iets met drugs te maken te hebben.
Gerges zou in maart op een gala van It's Showtime in de Sporthallen in Zuid zijn wereldtitel verdedigen. De kans dat hij daar nog kan vechten is nihil.
zie :K1-vechter Hesdy Gerges vast voor drugshandel - AT5 Nieuws (http://www.at5.nl/artikelen/57424/k1-vechter-hesdy-gerges-vast-voor-drugshandel)

Harrie Nak
16-02-2011, 14:17
Een arrestatieteam heeft vanmorgen weer een Amsterdamse kickbokskampioen van zijn bed gelicht. Hesdy Gerges (26), K1-wereldkampioen zwaargewicht, wordt verdacht van betrokkenheid bij de handel in 128 kilo cocaïne.

De topvechter werd in de vroege ochtend gearresteerd in zijn flat in Amsterdam-Noord, op verzoek van de Belgische autoriteiten, die zijn uitlevering zullen vragen.

Behalve Gerges werden nog vier verdachten gearresteerd. Op tien plaatsen zijn panden doorzocht: in Amsterdam, Zaandam, Badhoevedorp, Utrecht en Bilthoven. Daarbij zijn wapens, munitie, computers en telefoons in beslag genomen.

Gerges is de tweede Amsterdamse K1-kampioen in korte tijd die in de cel belandt. Zijn gewezen trainingsmaat en tegenstander Badr Hari zat enige tijd vast op verdenking van betrokkenheid bij het mishandelen van een portier van club Blinq bij het Leidseplein. Die zaak moet nog voor de rechter komen.

Gerges staat geboekt als één van de topvechters van It's Showtime, het vechtgala op 6 maart in de Sporthallen Zuid. De kans dat hij daar kan uitkomen, is minimaal.

Kemal
16-02-2011, 14:18
wtf...

Justinian
16-02-2011, 14:19
zie AT 5

Net op AT 5: Hesdy Gerges opgepakt met 128 kilo Coke!!
Hij is niet op heterdaad betrapt als ik het goed lees. Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat hij er uiteindelijk niks mee te maken heeft.

Khanom Thom
16-02-2011, 14:19
Jezus, het zal toch niet... nu maar hopen dat hij er echt niks mee te maken heeft.

K1-vechter Hesdy Gerges vast voor drugshandel - AT5 Nieuws (http://www.at5.nl/artikelen/57424/k1-vechter-hesdy-gerges-vast-voor-drugshandel)

simtekf1
16-02-2011, 14:22
wtf, dit kan toch niet. :S

Hendy
16-02-2011, 14:27
ONGELOFELIJK!

Khanom Thom
16-02-2011, 14:32
Topvechter in cel om drugs - MISDAAD - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/article/detail/1835369/2011/02/16/Topvechter-in-cel-om-drugs.dhtml)

Leventdepevent
16-02-2011, 14:34
sjonge jonge gaat lekker....dit soort dingen worden straks door van der laan tegen heel de vechtsport wereld gebruikt

Facade
16-02-2011, 14:35
Omg die zag ik niet aankomen, khoop ook dat het een misverstand is maar er wordt niet zomaar een arrestatieteam op je af gestuurd... :S Topic titel mag wel aangepast worden want dat klopt natuurlijk niet helemaal...

Bobson
16-02-2011, 14:36
En daar gaan we weer... Ik heb er geen vertrouwen meer in dat het ooit goed komt met de reputatie van de sport.

Baske
16-02-2011, 14:37
Dit is inderdaad een wtf-moment... Over VdL maak ik me niet zo'n zorgen - meer over het imago dat dit opwekt, en gewoon een goede vechter minder.

The Company
16-02-2011, 14:42
Wat een goede publiciteit weer.:(

128 kg is echt super veel.:crazy: Halve gram kost in het uigaansleven 20 euro

MaartenManaus
16-02-2011, 14:45
Goeie dag zeg, daar gaan we weer
slechte zaak dit.

YoMarK
16-02-2011, 14:48
Pas die titel anders even aan. :)

Hij is dus niet opgepakt met 128kg drugs, maar word verdacht van betrokkenheid met de zaak van z'n broer(die wel is opgepakt met 128kg in z'n huis) een tijdje terug.

Harrie Nak
16-02-2011, 14:49
Pas die titel anders even aan. :)

Hij is dus niet opgepakt met 128kg drugs, maar word verdacht van betrokkenheid met de zaak van z'n broer(die wel is opgepakt met 128kg in z'n huis) een tijdje terug.Was dat dat verhaal van die gasten die gepakt waren terwijl ze aan het versnijden waren? Ik dacht dat er destijds stond dat een van de arrestanten een bekende vechter was. Was zijn broer dus.

MaartenManaus
16-02-2011, 14:51
van het AD >>

Topvechter in cel om drugs

AMSTERDAM - Een arrestatieteam heeft vanmorgen weer een Amsterdamse kickbokskampioen van zijn bed gelicht. Hesdy Gerges (26), K1-wereldkampioen zwaargewicht, wordt verdacht van betrokkenheid bij de handel in 128 kilo cocaïne.
Dit schrijft Het Parool vandaag. De topvechter werd in de vroege ochtend gearresteerd in zijn flat in Amsterdam-Noord, op verzoek van de Belgische autoriteiten, die zijn uitlevering zullen vragen.

Behalve Gerges werden nog vier verdachten gearresteerd. Gerges is de tweede Amsterdamse K1-kampioen in korte tijd die in de cel belandt. Zijn gewezen trainingsmaat en tegenstander Badr Hari zat enige tijd vast op verdenking van betrokkenheid bij het mishandelen van een portier van club Blinq bij het Leidseplein. Die zaak moet nog voor de rechter komen.

Gerges, bijgenaamd Fighterheart, is van Egyptische komaf, maar in Nederland geboren. Met zijn ruim twee meter en honderd kilo is hij een imposante verschijning.

Gerges' advocaat Sander Janssen is verbolgen over de arrestatie. ''Ik zie niet in waarom een arrestatieteam in de vroege morgen zijn deur eruit moet blazen als ze hem gewoon in de sportschool kunnen ophalen. Ik heb nog geen stukken gezien, dus kan nog weinig zeggen. Wel weet ik dat Gerges in maart om de wereldtitel moet vechten en dat hij voor april in Japan een K1-contract heeft. Hij heeft wel wat beters te doen en moet snel die cel uit.''

Wheelie
16-02-2011, 14:52
Hoop dat hij er niks mee te maken heeft. Topic titel heb ik aangepast.

TOON
16-02-2011, 14:53
Was dat dat verhaal van die gasten die gepakt waren terwijl ze aan het versnijden waren? Ik dacht dat er destijds stond dat een van de arrestanten een bekende vechter was. Was zijn broer dus.

dat was volgens mij die zaak met Balrak toch?

dirk5
16-02-2011, 14:55
leren ze het dan nooit?

Wheelie
16-02-2011, 14:55
dat was volgens mij die zaak met Balrak toch?
Klopt Ashwin Balrak opgepakt (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?109694-Ashwin-Balrak-opgepakt&highlight=balrak)

lopez86
16-02-2011, 14:55
Argh dit is funest :S het blijft maar komen.
Tegen dit soort berichten kan de community niet blijven opknokken.
Lekkere broers heeft Hesdy, van je familie moet je het maar hebben :S
Kan me écht niet voorstellen dat hij er iets mee te maken heeft maarja...

Garcia
16-02-2011, 14:59
"zucht"

Here we go again .. Badr, Ashwin en nu Gerges ...

Wheelie
16-02-2011, 15:00
Topvechter in cel om drugs - MISDAAD - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/article/detail/1835369/2011/02/16/Topvechter-in-cel-om-drugs.dhtml)

El Bambino
16-02-2011, 15:00
Hopelijk is het niet waar. En of het negatieve propaganda is voor de sport....tja...ik ben geen Struisvogel die zijn hoofd in zand steekt. Vechtsport is erg aantrekkelijk voor de misdaad, en er zullen altijd vechters zijn die gevoelig zijn voor makkelijk geld verdienen!

Kemal
16-02-2011, 15:01
Topvechter in cel om drugs - MISDAAD - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/article/detail/1835369/2011/02/16/Topvechter-in-cel-om-drugs.dhtml)

ook een toepasselijke foto met Balrak.. ;)

Durfal
16-02-2011, 15:09
Dit is idd een erg naar bericht voor Hesdy voor Thom Harinck en voor de vechtsport weer in het bijzonder.
Sprak Hesdy afgelopen maandag nog bij Pancration een totaal relaxte dude,die je dit bovenstaande ook niet snel ziet doen al weet je het idd nooit.
Maar als Hesdy zn bloedeigen broer erbij betrokken is, is het niet vreemd dat er op Hesdy ook gerechercheerd wordt.
Blijft idd dan wel opmerkelijk dat men met zoveel machtsvertoon Hesdy komt ophalen in zn woning.
Of men weet meer dan men loslaat lopende het onderzoek,of de 2 meter vechtskills van Hesdy hebben de recherche zo bang gemaakt dat ze er een AT team op af sturen...........
Ja de harmonieuze tijden van Appie Baantjer en zn fictieve personage de Cock met c.o.c.k. zijn helaas echt voorbij.
Tizz te bidden dat Hesdy verdomd snel weer vrijkomt om zn sportieve verplichtingen na te kunnen komen.

Osu

Chane
16-02-2011, 15:13
Zonde zeg :(

Sluwe Fox
16-02-2011, 15:27
2 op 1 cel principe met Balrak is nu dichterbij dan ooit te voren :D Camera in de cel en je hebt booming PPV

FMACH
16-02-2011, 15:28
hope thats not true, for me he is a really good fighter, like him and his skills in the ring very much....

fireblade900
16-02-2011, 15:31
Weet iemand eigenlijk of er al wat meer bekend is omtrent de betrokkenheid van Balrak?
Is hij al aangeklaagd / neem aan dat hij nog vast zit....

Vandaan
16-02-2011, 15:32
Ashraf is overigens niet zijn broer maar zijn Neef en beste vriend. Hesdy was altijd de bravere van de twee dus maar hopen dat hij hier niks mee te maken heeft.

PinPoint
16-02-2011, 15:33
hahaha....extra straffen!

Ja sorry, kan er alleen maar om lachen. Het is te triest voor woorden. Moet het natuurlijk nog wel bewezen worden maar toch...

tidelot
16-02-2011, 15:38
2 op 1 cel principe met Balrak is nu dichterbij dan ooit te voren :D Camera in de cel en je hebt booming PPV

badr, ahwin, hesdy nog 3 vechters en ze kunnen een K1 GP organiseren in de bajes.

MMAFAN-1122
16-02-2011, 15:43
Tja... Trieste zaak. Moet niet gekker worden in vechtsportland? Als dit maar goed komt...

Marchant
16-02-2011, 15:48
kut!!

dtgerald
16-02-2011, 16:06
Mooi klote verdienen ze zo slecht bij K-1?

Lionheart
16-02-2011, 16:10
Wat een kutzooi zeg!!!!

Hopen dat het allemaal meevalt.

Hesdy is en blijft een topper!

Marchant
16-02-2011, 16:10
http://jobito.web-log.nl/jobito/images/jobito_de_wereld_op_zijn_kop_kf.jpg

¡¡uǝʌoq ǝʇsɹǝpuo uɐʌ ןɐɐɯǝןǝɥ ɹǝ uǝq
¡¡uǝɯoʞuɐɐ uǝız ʇǝıu ʇıp pɐɥ

bush1do
16-02-2011, 16:10
http://www.powned.tv/nieuws/sport/2011/02/kickbokser_verdacht_van_cokesm.html

bryan
16-02-2011, 16:11
en bedankt weer..... met het huidige politieke klimaat mogen we straks blij zijn als we nog ergens gala's morgen organiseren...

paspoes
16-02-2011, 16:12
Mooi klote verdienen ze zo slecht bij K-1?

tsja ze moeten wel eerst hun geld krijgen. Een smet voor Simon Rutz en meer voer voor de Burgermeester.

wrestler_nl
16-02-2011, 16:19
Ah jeeeeeeeeeeeeeeez not this shit again!

Marchant
16-02-2011, 16:26
Ah jeeeeeeeeeeeeeeez not this shit again!
http://zzzlist.files.wordpress.com/2009/07/obama-ohno.jpg ;)

BJJCORE
16-02-2011, 16:29
.....daarom kun je nog zo je best doen om het een leuke alledaagse sport te maken, maar met dit soort berichten begin je telkens weer bij 0.
Je wordt niet voor jan lul van je bed getild ....daar zal heus wel een gegronde reden voor zijn.... dus met dat " Hopelijk heeft hij er niks mee te maken......" ga ik me niet eens meer aan wagen. K-1 gaat toch al failliet dus echt grote evenementen vallen nu ook al mee qua aantallen. Dan wordt het weer de kleine (en let op ...wel goed bedoelde gala's) van weleer. Ik had vandaag een gesprek met iemand en ik had het over kickboksen en MMA en opzicht een leuk gesprek.....afijn ...... de laatste woorden waren van hem ..."Maar eigenlijk zijn het toch allemaal hersenlozen die op elkaar in staan te rammen. Er zit nauwelijk techniek in. Altijd zijn er criminelen".... ik dacht goddammit .... bijna een normaal gesprek en dan zo'n opmerking.....maar morgen zal ik wel horen dat hij gelijk heeft vanwege dit nieuwsbericht hahahahaha :lol: Naja ik kijk er ook eigenlijk helemaal niet meer van op ..... who's next? .....:confused:

Sudsakorn
16-02-2011, 16:38
http://jobito.web-log.nl/jobito/images/jobito_de_wereld_op_zijn_kop_kf.jpg

¡¡uǝʌoq ǝʇsɹǝpuo uɐʌ ןɐɐɯǝןǝɥ ɹǝ uǝq
¡¡uǝɯoʞuɐɐ uǝız ʇǝıu ʇıp pɐɥ

HAHAHAHHAHA

BiCkOnE
16-02-2011, 16:39
......WTF.......:wacko:

Sadix
16-02-2011, 16:40
mijn gevoel zegt dat Hesdy er niets mee te maken heeft. Zie in hem niet de type die dit zou doen. Ga der van uit dat hij snel weer vrij komt.

EN hoe dan ook Balrak en Hesdy doen het beide veel beter als Badr, 82kg en 128 kg coke ipv portiers in elkaar rammen haha

PinPoint
16-02-2011, 16:45
Steek maar lekker je kop in het zand :P

tnk2k
16-02-2011, 16:46
goeie timing hesdy! doh

MaartenManaus
16-02-2011, 16:51
EN hoe dan ook Balrak en Hesdy doen het beide veel beter als Badr, 82kg en 128 kg coke ipv portiers in elkaar rammen haha

ja zeker,. zijn een beetje de gewichten waar ze hier mee rondlopen.
als je iets illegaals doet doe het dan goed en nie half ;)

tidelot
16-02-2011, 17:13
mijn gevoel zegt dat Hesdy er niets mee te maken heeft. Zie in hem niet de type die dit zou doen. Ga der van uit dat hij snel weer vrij komt.

EN hoe dan ook Balrak en Hesdy doen het beide veel beter als Badr, 82kg en 128 kg coke ipv portiers in elkaar rammen haha

badr heeft die drugshandel ook niet nodig met zijn miljoenencontract bij k1 en kia. haha
ik heb hesdy ook nog niet in een bentley voorbij zien komen.
btw: jammer voor de vechtsport dit, hopelijk is het een misverstand en komt hij snel vrij en kan hij gewoon vechten op 6 maart.

Peter0711
16-02-2011, 17:23
Klote!

univers1l
16-02-2011, 17:26
echt klote dit
daar gaat 6maart main event

joost
16-02-2011, 17:34
ALS dit verhaal klopt ben je echt een stumper Hesdy!

El Bambino
16-02-2011, 17:59
Steek maar lekker je kop in het zand :P
LOL!

rollermanskunk
16-02-2011, 18:31
K-1 contract in Japan? Dat is nu mooi door z'n neus geboord (ach K-1 is toch al failliet).

Balrak zou Hesdy nog gebeld hebben: "he hang je nog aan de lijn?"

Hesdy en Balrak zijn wel met beide neuzen dezelfde kant opgegaan

De kleding-sponsor van Hesdy (Le Coke Sportif) zou wel tevreden zijn met zoveel gratis reclame

Sorry hoor voor zoveel flauwigheid

knift
16-02-2011, 19:01
Ja we kunnen er grappen over maken maar de media smult er van en de sport zakt alleen maar verder in de stront, en dat de k1 naar de klote gaat helpt het ook niet echt mee jaren trainen alles op zij zetten voor je sport en dan eigenlijk niets verdienen is gewoon triest zolang er geen erkening voor de vechtsport is in dit land zullen we altijd van dit soort berichten tegen blijven komen.
Als je als voetballer miljoenen verdient kun je leven van de sport ook na je sport carriere, maar als profvechter is het gewoon zwaar om wat te verdienen ik praat niet goed om dan in donkere zaakjes te gaan handelen ik beschuldig ook niemand maar ik kan het wel begrijpen.

Asura
16-02-2011, 19:15
Slaat nergens op Knift. Ashwin Balrak heeft ook gewoon een goede baan, criminaliteit word gewoon aangetrokken door de macho-cultuur.
Als je de criminalitiet in gaat omdat je niet genoeg auto's hebt ben je simpelweg een crimineel, het is niet dat ze aan het uithongeren zijn ofzo.

el bastardo
16-02-2011, 19:21
Triest als dit waar is. Triest voor de sport in het bijzonder, triest voor hem team om hem heen.

Hyxas
16-02-2011, 19:46
Ja we kunnen er grappen over maken maar de media smult er van en de sport zakt alleen maar verder in de stront, en dat de k1 naar de klote gaat helpt het ook niet echt mee jaren trainen alles op zij zetten voor je sport en dan eigenlijk niets verdienen is gewoon triest zolang er geen erkening voor de vechtsport is in dit land zullen we altijd van dit soort berichten tegen blijven komen.
Als je als voetballer miljoenen verdient kun je leven van de sport ook na je sport carriere, maar als profvechter is het gewoon zwaar om wat te verdienen ik praat niet goed om dan in donkere zaakjes te gaan handelen ik beschuldig ook niemand maar ik kan het wel begrijpen.

Als topvechter kun je ook veel geld verdienen, en dat jij kan begrijpen dat een profvechter zich inlaat in donkere zaakjes begrijp ik dan werkelijk niet. Als je een proffesionele vechter bent, dan zet je alles op zij voor je carriere en ga je niet alles riskeren kwijt te raken door je bezig te houden met duistere praktijken. Dat zou echt niet zo slim zijn.
Ik hoop van harte dat Gerges er niets mee te maken heeft, maar zo ja, dan is het echt zijn eigen schuld als dat hem sponsoren/geld/gevechten gaat kosten.

Mavi
16-02-2011, 19:47
En iedereen maar klagen over het foute imago dat de sport heeft. Dat lokken ze toch alleen maar zelf uit op deze manier. de ene na de ander verziekt het gewoon.. Dat er in het publiek gasten zitten die slecht zijn voor de sport is al klote.. maar als de vechters zelf ook gewoon een stomme verstand niet kunnen gebruiken dan houd het snel op. Ik hoop echt dat dit een misverstand is maja de politie komt niet voor niks aan je deur. Bij mij zijn ze ook nog nooit geweest dus er zou heus wel iets van waar zijn.

Sadix
16-02-2011, 20:18
Als topvechter kun je ook veel geld verdienen, en dat jij kan begrijpen dat een profvechter zich inlaat in donkere zaakjes begrijp ik dan werkelijk niet. Als je een proffesionele vechter bent, dan zet je alles op zij voor je carriere en ga je niet alles riskeren kwijt te raken door je bezig te houden met duistere praktijken. Dat zou echt niet zo slim zijn.
Ik hoop van harte dat Gerges er niets mee te maken heeft, maar zo ja, dan is het echt zijn eigen schuld als dat hem sponsoren/geld/gevechten gaat kosten.

met alle respect, 1 kg is 30.000 euro. dat verdient gerges nog geen eens voor 1 partij. Dat keer 128... is heeel wat partijen hoor. Dat zou hij in ze gehele carriere nog niet verdienen.

Indy
16-02-2011, 20:23
HESDY HEEFT HELEMAAL GEEN BROER!!!!

The Company
16-02-2011, 20:23
Inkoopprijs is waarschijnlijk 75% van de verkoopprijs en dat moet je het ook nog delen met iedereen die er bij betrokken is.

Hyxas
16-02-2011, 20:27
met alle respect, 1 kg is 30.000 euro. dat verdient gerges nog geen eens voor 1 partij. Dat keer 128... is heeel wat partijen hoor. Dat zou hij in ze gehele carriere nog niet verdienen.

Dat is toch geen reden om dan maar coke te gaan verhandelen...?

knift
16-02-2011, 20:38
Slaat nergens op Knift. Ashwin Balrak heeft ook gewoon een goede baan, criminaliteit word gewoon aangetrokken door de macho-cultuur.
Als je de criminalitiet in gaat omdat je niet genoeg auto's hebt ben je simpelweg een crimineel, het is niet dat ze aan het uithongeren zijn ofzo.

Ja oke Ashwin heeft een goeie baan, maar kun je er nog 10 opnoemen en nogmaals praat ik het niet goed maar het gebeurt wel! en wat doen de meeste jongens na hun top carriere ....dan gaan ze aan de deur staan enz enz nou daar heb je dan jaren lang voor getraint.

knift
16-02-2011, 20:40
Het gebeurde 20 jaar geleden , het gebeurt nu , en als de sport niet de erkening krijgt die het verdient gebeurt het over 10 jaar nog!

Bartju
16-02-2011, 20:43
Kut kut kut en nog eens kut!
hesdy bedankt

Kemal
16-02-2011, 21:45
http://www.zie.nl/video/algemeen/Drugszaak-nieuwe-klap-voor-vechtsport/m1fzxegfu9a6

geneds
16-02-2011, 22:15
pffff wat een gedoe zeg

IJsbrand
16-02-2011, 22:50
Het gebeurde 20 jaar geleden , het gebeurt nu , en als de sport niet de erkening krijgt die het verdient gebeurt het over 10 jaar nog!

Sorry hoor, maar van de "erkening die het verdient" word ik altijd een beetje wee.
Er zijn zoveel sporten die niet de erkening krijgen, en waar sporters verrot hard moeten trainen.
Triathlon, atletiek, fietsen, zwemmen, noem maar op. Jonge topzwemmers trainen iedere ochtend tussen 5.30 en 7.30 , even een ontbijtje en s'middags (na school/studie) weer aan de bak. Als ze te ver van een goede zwemclub wonen, gaan ze naar een gast gezin.
En hoeveel zwemmers zijn er na hun carriere finacieel onafhankelijk denk je?
Een enkeling die geen finaciele steun van familie behoeft om zijn sport te beoefenen, en het geluk heeft een sponsor te vinden.
Bij vechtsport al heel anders, sponsors genoeg, ook bij beginnende A.
Startgage bij A vechters en voor heel wat toppers is er een goede boterham te verdienen.
Daarnaast zouden ze ook best een studie kunnen doen, al is het deeltijd, als ze zeker willen zijn van een baan na hun carriere.
Maar als je alleen maar `binnen wil zijn` op je 30ste, denk ik dat ze iets nastreven wat een beetje naief is.
Het percentage voetballers dat (extreem) veel verdient valt ook wel mee, er zijn er zat die een baan moeten zoeken na hun carriere.
Maar als je alleen naar de absolute top kijkt , voel je jezelf al snel te kort gedaan.

andyhugfan
16-02-2011, 23:12
zie AT 5

Net op AT 5: Hesdy Gerges opgepakt met 128 kilo Coke!!



WOOT DA FOOOOOKKKKKKKK:twak::fp::fp::fp::fp:

Pindakaas
16-02-2011, 23:21
http://i51.tinypic.com/f1jg2x.jpg

Leuke photoshop van Cage Potato.

Its Showtime Heavyweight Champ Hesdy Gerges Arrested for Cocaine Trafficking in Amsterdam | CagepotatoCagepotato (http://www.cagepotato.com/its-showtime-heavyweight-champ-hesdy-gerges-arrested-for-cocaine-trafficking-in-amsterdam/)

STERKE JERKE
16-02-2011, 23:48
Helaas weer een punt voor de burgervader van Amsterdam. Jammer. Ik hoop echt dat jij onschuldig bent Hesdey.

Bartju
17-02-2011, 00:33
Helaas weer een punt voor de burgervader van Amsterdam. Jammer. Ik hoop echt dat jij onschuldig bent Hesdey.

je wordt natuurlijk niet zomaar van je bed geligt.. onschuldig lijkt me dus sterk

wrestler_nl
17-02-2011, 00:35
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3426572.ece/_Kickbokskampioen_Gerges_cel_in_om_drugshandel_.ht ml

Irishrover
17-02-2011, 00:44
Ok, nog waar ook.

Kreeg het van een vriend te horen, die kwam met een big story & had het over Colombianen & moord.

Maar dat zal wel een romantische versie zijn..

Al met al, heavy nieuws.

Ben benieuwd in hoeverre Hesdy hierbij betrokken is.

Facade
17-02-2011, 01:02
Tuurlijk is dit niet goed voor de vechtsport en tuurlijk is dit niet goed te praten van Gerges.

Zonder bovenstaande te willen doen vraag ik mij wel af hoe kort die lijntjes tussen de kickbokswereld en de criminele wereld nou zijn. Worden er bijvoorbeeld aanboden gedaan door figuren uit de onderwereld? of zijn er in andere zin persoonlijke contacten tussen vechtsporters en zulke personen? Zouden door dit soort verweving van onderwereld en bovenwereld verleidingen en zuigende werkingen in een ongewenst circuit voor sporters als realistisch gevaar aanwezig zijn?

In principe kunnen wel meer mensen 'het grote geld willen' d.mm.v. drugshandel, maar voor mijzelf sprekend zou ik niet eens weten waar ik zou moeten beginnen.... Iets wordt pas een verleiding wanneer je daadwerkelijk de mogelijkheid er iets mee te doen.

appelsap
17-02-2011, 02:29
Tuurlijk is dit niet goed voor de vechtsport en tuurlijk is dit niet goed te praten van Gerges.

Zonder bovenstaande te willen doen vraag ik mij wel af hoe kort die lijntjes tussen de kickbokswereld en de criminele wereld nou zijn. Worden er bijvoorbeeld aanboden gedaan door figuren uit de onderwereld? of zijn er in andere zin persoonlijke contacten tussen vechtsporters en zulke personen? Zouden door dit soort verweving van onderwereld en bovenwereld verleidingen en zuigende werkingen in een ongewenst circuit voor sporters als realistisch gevaar aanwezig zijn?

In principe kunnen wel meer mensen 'het grote geld willen' d.mm.v. drugshandel, maar voor mijzelf sprekend zou ik niet eens weten waar ik zou moeten beginnen.... Iets wordt pas een verleiding wanneer je daadwerkelijk de mogelijkheid er iets mee te doen.

Wat denk je zelf......

blackadder
17-02-2011, 03:40
je wordt natuurlijk niet zomaar van je bed geligt..
Gregorius Nekschot.

Mister T.
17-02-2011, 07:10
Wat een kutzooi, eerste wat ik dacht.
Echt wtf.....

Hier kunnen geen 100 positieve berichten over vechtsport tegen op in de krant.

T.

Nolimit
17-02-2011, 07:10
Sorry hoor, maar van de "erkening die het verdient" word ik altijd een beetje wee.
Er zijn zoveel sporten die niet de erkening krijgen, en waar sporters verrot hard moeten trainen.
Triathlon, atletiek, fietsen, zwemmen, noem maar op. Jonge topzwemmers trainen iedere ochtend tussen 5.30 en 7.30 , even een ontbijtje en s'middags (na school/studie) weer aan de bak. Als ze te ver van een goede zwemclub wonen, gaan ze naar een gast gezin.
En hoeveel zwemmers zijn er na hun carriere finacieel onafhankelijk denk je?
Een enkeling die geen finaciele steun van familie behoeft om zijn sport te beoefenen, en het geluk heeft een sponsor te vinden.
Bij vechtsport al heel anders, sponsors genoeg, ook bij beginnende A.
Startgage bij A vechters en voor heel wat toppers is er een goede boterham te verdienen.
Daarnaast zouden ze ook best een studie kunnen doen, al is het deeltijd, als ze zeker willen zijn van een baan na hun carriere.
Maar als je alleen maar `binnen wil zijn` op je 30ste, denk ik dat ze iets nastreven wat een beetje naief is.
Het percentage voetballers dat (extreem) veel verdient valt ook wel mee, er zijn er zat die een baan moeten zoeken na hun carriere.
Maar als je alleen naar de absolute top kijkt , voel je jezelf al snel te kort gedaan.

Ijsbrand, ik weet niet hoe jij aan al die kennis komt maar kun je me ook vertellen waar al die sponsors dan ook zijn, je weet wel bedrijven die zich willen associeren met de vechtsport?

Dat start gage ligt rond de 350 euro, weet niet wat jij vet noemt? maar in iedergeval zal je heel veel moeten vechten en voornamelijk winnen om door te groeien naar een bedrag waarbij je zo iets heb van euhm.... netjes nu kan ik me helemaal op de sport richten want ik verdien er genoeg mee om al me vaste lasten mee te betalen.

Daarnaast is onze sport een blessure sport en kan het zomaar zijn dat je wel eens een wedstrijd moet overslaan.... tja dan maar geen inkomsten die maand.


Ik snap de essentie uit je tekst wel maar ga niet meten als je zelf nog nooit de moeite hebt genomen om iets op te meten, in veel van de sporten die jij in je tekst met die van ons vergelijkt heb je inderdaad wel een financiele steun, je kan een topsporters status genereren, dan worden al je vaste lasten betaalt en krijg je ook nog een maandelijkse toelage daarnaast is het de sponsors van ze die ook nog vaak wat extra's doen omzo de sporters tevreden te houden.

Even weer on-topic...

Ik ken Hesdey al eigenlijk vanaf de Nieuwelinge klasse waarbij toendertijd nog op me gala's vocht en daarna hebben we een hele goede vriendschap opgebouwd en het is net zoals Thom ook al zei, je ziet veel jongens waarbij je denkt.... nou? miscchien? Maar ook ik heb dat nooit gehad bij Hesdey.

Kan me dus ook niet voorstellen dat het zo is, mocht het toch wel zo zijn dan heb ik me daar zwaar in vergist en zal het inderdaad een flinke tik wezen voor de sport maar moet daarbij wel zeggen, Dat hoe dan ook ik achter Hesdey zal blijven staan en ik hem qua vriendschap niet zal laten vallen!

Hopelijk maken we er over een paar maanden een grote belgen mop van!

Peter0711
17-02-2011, 07:46
Hopelijk maken we er over een paar maanden een grote belgen mop van!

? Ik weet het niet hoor,maar wat voor schade denk je dat er is opgelopen ook al blijft "achteraf" dat Hesdy ontschuldig is?

En het is natuurlijk hardstikke leuk dat jij een vriendschap met Hesdy hebt opgebouwd,maar als hij wel schuldig is gaat het niet om klein geld,en ik wil je niet uit je waan halen,maar het lijkt mij stug dat je dat dan aan de hoge toren gaat hangen en aan al je vrienden en kennisen gaat vertellen. Dus dat jij Hesdy persoonlijk goed kent geeft dat voor jou mischien een extra verwarrend gevoel,maar dat stelt naar mijn idee gezien de situatie niet zoveel voor.

Wat betreft de situatie,ik denk dat er 1 is die zich helemaal ziek lacht op dit moment,en dat is Badr Hari. :D Daar is eve goed de spotlight vanaf gehaald de laatste paar maandjes.

Hyxas
17-02-2011, 07:56
[QUOTE=Nolimit;1007305]Ik snap de essentie uit je tekst wel maar ga niet meten als je zelf nog nooit de moeite hebt genomen om iets op te meten, in veel van de sporten die jij in je tekst met die van ons vergelijkt heb je inderdaad wel een financiele steun, je kan een topsporters status genereren, dan worden al je vaste lasten betaalt en krijg je ook nog een maandelijkse toelage daarnaast is het de sponsors van ze die ook nog vaak wat extra's doen omzo de sporters tevreden te houden."

In de vechtsport werkt het toch precies hetzelfde. Als je echt goed bent, verdien je de pieken wel. Als je kijkt naar het percentage vechtsporters dat goed geld verdiend en dat vergelijkt met een willekeurige andere sport, denk ik dat ze er echt niet bekaaid af komen. Bij elke sport is het slechts een heel klein gedeelte dat zijn brood er goed mee kan verdienen.

Daarnaast is het uiteraard de keuze van de vechter zelf om in deze tak van sport uit te willen blinken. Dat je er dan geld mee kunt verdienen is leuk, maar natuurlijk niet de reden dat je voor deze sport kiest. Je houdt toch van de sport. Als klein kind kies je niet een sport omdat je daar later je geld mee wilt gaan verdienen, daar sta je helemaal niet bij stil.

Tenslotte is een vechter natuurlijk altijd vrij om naast zijn sport gewoon een baan te hebben of een studie of opleiding te volgen zoals eigenlijk iedereen verder doet. Ook als je twee keer per dag traint, kun je prima een opleiding doen. Die jongens zijn toch gewend aan discipline?
Je weet dat je als vechter een houdbaarheidsdatum hebt, dus moet je van te voren bedenken wat je eventueel daarna wilt/kunt gaan doen.

Mickey
17-02-2011, 08:34
Goddamnit.

knift
17-02-2011, 08:35
? Ik weet het niet hoor,maar wat voor schade denk je dat er is opgelopen ook al blijft "achteraf" dat Hesdy ontschuldig is?

En het is natuurlijk hardstikke leuk dat jij een vriendschap met Hesdy hebt opgebouwd,maar als hij wel schuldig is gaat het niet om klein geld,en ik wil je niet uit je waan halen,maar het lijkt mij stug dat je dat dan aan de hoge toren gaat hangen en aan al je vrienden en kennisen gaat vertellen. Dus dat jij Hesdy persoonlijk goed kent geeft dat voor jou mischien een extra verwarrend gevoel,maar dat stelt naar mijn idee gezien de situatie niet zoveel voor.

Wat betreft de situatie,ik denk dat er 1 is die zich helemaal ziek lacht op dit moment,en dat is Badr Hari. :D Daar is eve goed de spotlight vanaf gehaald de laatste paar maandjes.

Ja maar Badr komt ook op met een shirt aan met de naam van een top crimineel, ook niet echt heel slim!!

micha
17-02-2011, 08:41
het zijn net mensen die vechtsporters

Khanom Thom
17-02-2011, 09:45
het zijn net mensen die vechtsporters

Hahaha ;)

Jackskiezo
17-02-2011, 10:00
Jammer dit..

PigDog
17-02-2011, 10:10
Moet me maar ergens schuldig aan maken en me op laten sluiten...
De gala's in de Koepel worden van wereldklasse!!

Mauro
17-02-2011, 10:10
Slaat nergens op Knift. Ashwin Balrak heeft ook gewoon een goede baan, criminaliteit word gewoon aangetrokken door de macho-cultuur.
Als je de criminalitiet in gaat omdat je niet genoeg auto's hebt ben je simpelweg een crimineel, het is niet dat ze aan het uithongeren zijn ofzo.

Amen

Innocent untill proven guilty enzo...maar de media duikt er zo fanatiek bovenop als er een link met onze sport is, dat de schade nu al weer aangericht is...

superfreak
17-02-2011, 10:18
Waar gaat dit over. Hij wordt uit z'n bed gelicht omdat z'n broertje gepakt is. Politie hoopt natuurlijk dat hij iets te melden heeft. De beste man traint twee keer per dag en is bezig om zijn stempel te drukken op de vechtsportwereld. het verhandelen van 128 kg is bijna een dagtaak, dat zie ik hem niet zo snel doen moet ik eerlijk zeggen. Dit is meer van medeplichtig zijn door omgang met criminelen. Loopt wel weer los.

Peter0711
17-02-2011, 11:56
het zijn net mensen die vechtsporters

Alsof het een hele normale menselijke fout is dat je 128 kilo coke verhandeld,of iemand zijn kop helemaal aan puin slaat.?? :D

blackadder
17-02-2011, 12:18
Moet er niet iemand roepen: "Wat ie in zijn vrije tijd doet moet ie toch zelf weten." of "Zolang ie maar mooie partijen neerzet."?
Of heeft Hesdy niet genoeg fans? Want dit zijn toch de gebruikelijke reacties van sommigen wanneer Badr Hari weer eens wat geflikt heeft.
Of zijn zijn partijen niet mooi genoeg?

Harrie Nak
17-02-2011, 12:33
Waar gaat dit over. Hij wordt uit z'n bed gelicht omdat z'n broertje gepakt is. Politie hoopt natuurlijk dat hij iets te melden heeft. De beste man traint twee keer per dag en is bezig om zijn stempel te drukken op de vechtsportwereld. het verhandelen van 128 kg is bijna een dagtaak, dat zie ik hem niet zo snel doen moet ik eerlijk zeggen. Dit is meer van medeplichtig zijn door omgang met criminelen. Loopt wel weer los.Zo lust ik er ook nog wel een paar. Je wordt echt niet alleen uit je bed gelicht door een arrestatieteam om even een verklaring af te komen leggen. Er zal ongetwijfeld een of andere verdenking zijn.

Mavi
17-02-2011, 12:45
vraag me af hoe de trainers hier nou op reageren. Kan me voorstellen dat de reputatie van de sportschool hier ook mee wordt geschaad ( en dus indirect ook de trainer)
Mike Passenier - Badr, Tom Harinck - Gerges. Die hebben toch een hechte band samen en kan me voorstellen dat ze hier niet op zitten te wachten.

Wiseguy
17-02-2011, 12:47
Moet er niet iemand roepen: "Wat ie in zijn vrije tijd doet moet ie toch zelf weten." of "Zolang ie maar mooie partijen neerzet."?
Of heeft Hesdy niet genoeg fans? Want dit zijn toch de gebruikelijke reacties van sommigen wanneer Badr Hari weer eens wat geflikt heeft.
Of zijn zijn partijen niet mooi genoeg?

Wat hij in zijn vrije tijd doet moet hij zelf weten. Het blijft een oersaaie vechter met pillowhands.

Slome
17-02-2011, 13:17
DE SLET!!

thomas2010
17-02-2011, 13:52
DE SLET!!

ja, wat een slettebak. In de gevangenis, daar mach die nou slet spelen. Kutslet

Bartju
17-02-2011, 14:04
Gregorius Nekschot.

Gregorius Nekschot is het pseudoniem van een anonieme Nederlandse cartoonist wiens cartoons onder andere op het internet gepubliceerd worden en door sommigen als extreem worden beschouwd.

wat wil je nou zeggen!?
Lijkt me sterk als politie je wakker komt maken dat is omdat ze lekker kopje koffie willen! je wordt niet zomaar van je bedje gelicht dus hij zal er echt wel iets mee te maken hebben. Tuurlijk het is jammer dat de vechtsport weer zo belicht wordt.

blackadder
17-02-2011, 14:09
Gregorius Nekschot is het pseudoniem van een anonieme Nederlandse cartoonist wiens cartoons onder andere op het internet gepubliceerd worden en door sommigen als extreem worden beschouwd.

wat wil je nou zeggen!?
Dat hij , Nekschot, zonder een goede reden door een arrestatie team van bed werd gelicht.

Bartju
17-02-2011, 14:14
Dat hij , Nekschot, zonder een goede reden door een arrestatie team van bed werd gelicht.

We weten het fijne dr niet van hoe kun je zeggen zonder goede reden.

Sadix
17-02-2011, 14:23
@ Bart, als je het fijne er van niet weet dan kan je dus ook niet met zekerheid zeggen dat hij er wel iets mee te maken heeft.

We kunnen beter allemaal ons mond houden en het onderzoek afwachten.

PinPoint
17-02-2011, 14:29
@ Bart, als je het fijne er van niet weet dan kan je dus ook niet met zekerheid zeggen dat hij er wel iets mee te maken heeft.

We kunnen beter allemaal ons mond houden en het onderzoek afwachten.


Amen....slotje?

micha
17-02-2011, 14:57
ja doe maar

blackadder
17-02-2011, 15:15
We weten het fijne dr niet van hoe kun je zeggen zonder goede reden.
We weten er wel het fijne van. Er werd uitgebreid over bericht.

Bartju
17-02-2011, 15:56
@ Bart, als je het fijne er van niet weet dan kan je dus ook niet met zekerheid zeggen dat hij er wel iets mee te maken heeft.

We kunnen beter allemaal ons mond houden en het onderzoek afwachten.

Jaa klopt heb je gelijk in maar ik probeer alleen te zeggen dat het me stug lijkt dat als je zo wakker gemaakt word je er niets mee te maken hebt.

Bartju
17-02-2011, 15:57
We weten er wel het fijne van. Er werd uitgebreid over bericht.

we weten dat hij gearresteerd is en waar hij van verdahct wordt. maar inhoudelijk toch niet.

joost
17-02-2011, 15:59
Jaa klopt heb je gelijk in maar ik probeer alleen te zeggen dat het me stug lijkt dat als je zo wakker gemaakt word je er niets mee te maken hebt.

Je wil niet weten hoeveel fouten er worden begaan bij de KLPD en AT m.b.t. verkeerde mensen van het bed lichten. Maar meestal nemen ze het zeker voor het onzekere, opzich een goede zaak, maar soms hebben ze het niet altijd bij het rechte eind.
Even afwachten nog of het daadwerkelijk zo is.

Facade
17-02-2011, 16:01
Tsja het is op verzoek van de Belgen he, tlijkt me dat zij het onderzoek gedaan hebben...

blackadder
17-02-2011, 16:04
we weten dat hij gearresteerd is en waar hij van verdahct wordt. maar inhoudelijk toch niet.
Je weet wel dat ik het over Nekschot en niet over Hesdy had?

Richelieu
17-02-2011, 16:44
Reactie van trainer Thom Harinck;

http://www.at5.nl/embed/at5player.swf?c=57446

blackadder
17-02-2011, 16:57
Aha. Thanks Harmen.

Asura
17-02-2011, 17:06
Gregorius Nekschot is het pseudoniem van een anonieme Nederlandse cartoonist wiens cartoons onder andere op het internet gepubliceerd worden en door sommigen als extreem worden beschouwd.

wat wil je nou zeggen!?
Lijkt me sterk als politie je wakker komt maken dat is omdat ze lekker kopje koffie willen! je wordt niet zomaar van je bedje gelicht dus hij zal er echt wel iets mee te maken hebben. Tuurlijk het is jammer dat de vechtsport weer zo belicht wordt.

lol @ extreme cartoons. FYI er zit niks geweldadigs in, hoewel ze wel erg slecht zijn.

Asura
17-02-2011, 17:07
thx voor de link Richelieu

123trisweat
17-02-2011, 17:43
nu harinck op radio1 damage control

123trisweat
17-02-2011, 17:56
X2

Sorry hoor, maar van de "erkening die het verdient" word ik altijd een beetje wee.
Er zijn zoveel sporten die niet de erkening krijgen, en waar sporters verrot hard moeten trainen.
Triathlon, atletiek, fietsen, zwemmen, noem maar op. Jonge topzwemmers trainen iedere ochtend tussen 5.30 en 7.30 , even een ontbijtje en s'middags (na school/studie) weer aan de bak. Als ze te ver van een goede zwemclub wonen, gaan ze naar een gast gezin.
En hoeveel zwemmers zijn er na hun carriere finacieel onafhankelijk denk je?
Een enkeling die geen finaciele steun van familie behoeft om zijn sport te beoefenen, en het geluk heeft een sponsor te vinden.
Bij vechtsport al heel anders, sponsors genoeg, ook bij beginnende A.
Startgage bij A vechters en voor heel wat toppers is er een goede boterham te verdienen.
Daarnaast zouden ze ook best een studie kunnen doen, al is het deeltijd, als ze zeker willen zijn van een baan na hun carriere.
Maar als je alleen maar `binnen wil zijn` op je 30ste, denk ik dat ze iets nastreven wat een beetje naief is.
Het percentage voetballers dat (extreem) veel verdient valt ook wel mee, er zijn er zat die een baan moeten zoeken na hun carriere.
Maar als je alleen naar de absolute top kijkt , voel je jezelf al snel te kort gedaan.

Ps : hoop wel dat hesdy onschuldig is

mario the count
17-02-2011, 18:19
laten we hopen dat hesdy onterecht opgepakt is.

Pfff, badr, balrak en nu hesdy van der laan komt het allemaal wel goed uit zo.

Peter0711
17-02-2011, 19:01
Inderdaad,it aint over till the fat lady sings.. :D

deco'o
17-02-2011, 20:09
NOS Nieuws - Sportscholen moe van slechte imago vechtsport (http://nos.nl/audio/219671-sportscholen-moe-van-slechte-imago-vechtsport.html)

Asura
17-02-2011, 23:14
Reactie van trainer Thom Harinck;

http://www.at5.nl/embed/at5player.swf?c=57446

Harinck is realistischer dan de meeste hier:P

Mister T.
18-02-2011, 07:55
Bedankt voor de reactie.

Ben zeer benieuwd....


T.

Jeru
18-02-2011, 18:05
Pfff, badr, balrak en nu hesdy van der laan komt het allemaal wel goed uit zo.

Nogal ja.....

Van der Laan over Gerges: - AT5 Nieuws (http://www.at5.nl/artikelen/57503/van-der-laan-over-gerges-zie-je-wel)

Van der Laan over Gerges: "Zie je wel!"

"Zie je wel!" Dat was wat burgemeester Eberhard van der Laan dacht toen hij hoorde dat kickbokser Hesdy Gerges was gearresteerd.
http://www.at5.nl/imgcache/5/59c419a898b49609b3411e0e1e9578b1.jpg
Dat bekende Van der Laan donderdag in het AT5-programma Gesprek met de Burgemeester. "Ik vond het geen mooie gedachte van mezelf, maar ik had hem wel."

Gerges werd woensdagochtend op verzoek van de Belgische justitie van zijn bed gelicht (http://www.at5.nl/artikelen/57424/k1-vechter-hesdy-gerges-vast-voor-drugshandel). De K1-vechter wordt verdacht van betrokkenheid bij de handel in 128 kilo cocaïne.

Van der Laan heeft nadrukkelijk de strijd aangebonden met de grote vechtsportgala's, omdat uit politierapporten is gebleken dat die door de georganiseerde misdaad worden gebruikt als netwerkbijeenkomsten. Volgens de vechtsportwereld maakt de burgemeester daarmee de sport kapot (http://www.at5.nl/artikelen/47708/vechtsport-gaat-door-verbod-kapot). "Maar het gaat me er niet om de gala's te verbieden, ik wil ze alleen maar schonen", aldus Van der Laan donderdag.

In de gemeenteraad is besloten om de Algemene Plaatselijke Verordening aan te passen voor vechtsportevenementen. De organisatoren moeten nu kunnen aantonen dat ze van goed levensgedrag zijn.

Bekijk de hele uitzending van Het Gesprek met de Burgemeester hier (http://www.at5.nl/tv/gesprek-met) terug.

Facade
18-02-2011, 18:19
In principe geen handige uitspraak om te zeggen van zie je wel. Maar ik vind dat van der Laan het voor de rest ook heel redelijk doet. Hij wrijft het er verder niet in ofzo. Ik denk daarom ook niet dat van der Laan met kwade motieven tégen de vechtsport handelt.

Mavi
18-02-2011, 18:21
nou opzich vind ik hem idd niks verkeerds zeggen,

Hendy
21-02-2011, 20:06
Bron: Metro

Hesdy Gerges, de kickbokser die wordt verdacht van betrokkenheid bij cocaïnehandel, komt deze week weer op vrije voeten. Dat verwacht zijn trainer Thom Harinck. Dat betekent dat Gerges, die gisteren 27 jaar werd, in principe in actie kan komen op het kickboksgala dat op 6 maart plaatsvindt in de Sporthallen Zuid. Organisatie Fighting Stars gelooft in de onschuld van zwaargewicht Gerges en hoopt dat hij het over twee weken opneemt tegen de Roemeen Daniel Ghita.

Onder vechtsportfans is met frustratie, onbegrip en ongeloof gereageerd op de arrestatie van Gerges. Ook bij trainer Harinck gaat het er niet in dat Gerges is betrokken bij de handel van 128 kilo coke. “Hij staat om half acht 's morgens op, om tien uur ‘s morgens traint hij met mij, ‘s middags patchtraining, ‘s avonds krachttraining en om een uur of tien ‘s avonds naar bed. Ik kan me niet voorstellen dat hij ook nog tijd heeft voor dit soort dingen.” Harinck vermoedt dat Gerges er is ingeluisd.

De sport kampt met een ernstig imagoprobleem sinds topvechter Badr Hari in opspraak raakte als verdachte van ernstige mishandeling. Hij wacht op dit moment het begin van een strafzaak af. In het najaar omschreef burgemeester Eberhard van der Laan kickboksgala’s als netwerkbijeenkomsten voor criminelen. “Het is jammer dat de vechtsport door deze zaak opnieuw in een vervelend daglicht komt te staan”, laat een woordvoerder van Van der Laan weten. De gemeente benadrukt niet het kickboksen te willen aanpakken, maar criminele elementen die bij de organisatie van gala’s betrokken zouden zijn.

Organisatoren van vechtsportgala’s moeten in de toekomst een evenementenvergunning aanvragen. Op grond van de Wet Bibob (Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur) kan de gemeente dan een vergunning weigeren als er aanwijzingen zijn voor banden tussen criminelen en de organisatie van een gala.

Voor Fighting Stars, dat in samenwerking met de organisatie It’s Showtime het gala op 6 maart organiseert, is de ophef rond Gerges een bittere pil. De aanloop naar het vorige gala in september werd al overschaduwd door de uitspraken van Van der Laan over kickboksgala’s en criminaliteit. “Echt balen, je wordt zo steeds drie stappen terug geplaatst”, aldus een woordvoerder van Fighting Stars.
Arrestaties
Hesdy werd woensdag opgepakt in zijn woning in Amsterdam-Noord. Tegelijkertijd werden vier andere personen opgepakt op verzoek van de Belgische autoriteiten. De arrestaties hebben te maken met de vondst van 128 kilo cocaïne in Antwerpen. Het is nog geheel onduidelijk waarvan de kickbokser wordt
verdacht.
Aandacht voor gala’s bij politie
In Amsterdam worden op drie locaties kickboksgala’s georganiseerd waar duizenden bezoekers op af komen. Dit zijn de Amsterdam Arena, de Passenger Terminal (PTA) en de Sporthallen Zuid. Deze drie locaties zijn deels van de gemeente, die het een doorn in het oog is dat bezoekers die de bijzondere aandacht van de politie hebben, zoals de Hells Angels, de evenementen bezoeken en prominent aan VIP-tafels op de eerste rij zitten. De organisatoren vinden het de taak van politie en justitie om criminelen achter de tralies te zetten, dus als er criminelen onder de bezoekers zijn, ‘doen zij hun werk niet goed’. Volgens de politie en de gemeente zijn niet alleen onder de bezoekers, maar ook onder organisatoren, sponsors en vechters veel lieden met criminele antecedenten. Ondanks al deze negatieve berichten is de kickbokssport in Nederland zeer populair. Nederlandse vechters als Peter Aerts, Ernesto Hoost, Remy Bonjasky, Sem Schilt, Badr Hari en Alistair Overeem zijn in het buitenland, en helemaal in Japan, absolute sterren. De komende jaren moet blijken of er in Amsterdam nog plaats is voor grote kickboksgala’s.

micha
22-02-2011, 08:49
Ik ben ook weleens ten onrechte door een AT van mijn bed gelicht. om zes uur 's ochtends en ik was om 9 uur terug. Ik vraag me af of Hesdy hier niet de dupe wordt van een onzorgvuldig onderzoek. Als dit zo is dat moeten ook door het stof en op AT5 en alle andere media toegeven dat hij er niks mee te maken had.

Durfal
22-02-2011, 11:16
Tizz te hopen dat Hesdy onschuldig is maar het kwaad is al weer geschied ook als Gerges onschuldig mocht zijn, de sport heeft uberhaupt weer een negatieve optater gekregen en dat blijft hangen bij het grote publiek helaas ...................................

Ralph
22-02-2011, 12:17
Wel een goed stukje in de Metro. Misschien toch een storm in een glas water.... Laten we het hopen.

Marchant
22-02-2011, 13:26
Tizz te hopen dat Hesdy onschuldig is .

2x

GM
22-02-2011, 13:54
Meningen zijn als vieze luchtjes, iedere stontzak heeft er wel een paar.

Marchant
22-02-2011, 13:55
Meningen zijn als vieze luchtjes, iedere stontzak heeft er wel een paar.


Moet je op een tegeltje laten drukken!

TOON
22-02-2011, 14:32
stontzak?

GM
22-02-2011, 19:51
stontzak?

Ja, je weet wel... mensen die, veelal anoniem, niet gehinderd door enige vorm van kennis een mening moeten menen te hebben over zaken (liefst ten nadele van een ander) waar ze niets van weten.
Had ook kunnen zeggen; meningen zijn als ballen, iedere lul heeft er wel een paar etc etc....kan je zelf ook verzinnen hoor :cool2:.

GM
22-02-2011, 19:52
Moet je op een tegeltje laten drukken!

Weet jij iemand die in tegeltjes doet ?? Heb er nog wel een paar !

GM
22-02-2011, 19:54
Ik ben ook weleens ten onrechte door een AT van mijn bed gelicht. om zes uur 's ochtends en ik was om 9 uur terug. Ik vraag me af of Hesdy hier niet de dupe wordt van een onzorgvuldig onderzoek. Als dit zo is dat moeten ook door het stof en op AT5 en alle andere media toegeven dat hij er niks mee te maken had.

He pikkie, 9 uur dezelfde dag of zat er een maandje tussen haha ?? Als je je in Moskou maar gedraagt anders heb ik weer een en ander uit te leggen

Marchant
22-02-2011, 22:17
Weet jij iemand die in tegeltjes doet ?? Heb er nog wel een paar !

http://www.uniektegeltje.nl (http://www.uniektegeltje.nl/?gclid=CKaylO7XnKcCFckq3godHkQ1Hg)


Vergeet me niet hé als je er rijk mee wordt! ;)

GM
23-02-2011, 01:02
http://www.uniektegeltje.nl (http://www.uniektegeltje.nl/?gclid=CKaylO7XnKcCFckq3godHkQ1Hg)


Vergeet me niet hé als je er rijk mee wordt! ;)

Haha bedankt...maak maar vast een verlanglijstje want dit kon nog wel eens booming business worden !:pimp:

micha
23-02-2011, 09:05
He pikkie, 9 uur dezelfde dag of zat er een maandje tussen haha ?? Als je je in Moskou maar gedraagt anders heb ik weer een en ander uit te leggen


wat happens in moscow stays in moscow:)

marcelt
23-02-2011, 12:07
Maar is er al meer bekend? Vecht hij op 6 maart?

micha
23-02-2011, 13:29
is hij vrij?

jeffrey1978
23-02-2011, 15:07
jammer allemaal