PDA

View Full Version : Ook vechtsportgala's onder wet bibob



Harrie Nak
21-02-2011, 15:23
De Wet bibob wordt drastisch uitgebreid. Dit betekent dat de gemeente straks niet alleen in de horeca en de prostitutie vergunningen kan weigeren of intrekken, maar bijvoorbeeld ook de organisatie van vechtsportgala's mag gaan verbieden.

De ministerraad heeft dat vrijdag besloten, maar de uitbreiding van de wet werd pas maandagmiddag bekend gemaakt bij een bezoek van minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) aan de Wallen en politiebureau Beursstraat, zo meldt Het Parool.

De Wet bibob (bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur) is sinds 2003 van kracht en is bedoeld om naast politie en justitie, ook de overheid in staat te stellen criminaliteit te bestrijden.

De wet is straks van kracht bij vastgoedtransacties waarbij de overheid als partij betrokken is. Zo moet voorkomen worden dat gemeenten in zee gaan met malafide partijen. Onder de wet vallen straks ook het exploiteren van speelautomaten en het exploiteren van vuurwerk, evenals dus het organiseren van vechtsportgala's.

Burgemeester Van der Laan pleitte september vorig jaar al voor vechtsportgala's bij de bibob onder te brengen. Hij beschreef de gala's als 'netwerkbijeenkomsten van de georganiseerde misdaad'. Staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) was het eens met Van der Laan en zegde in november toe dat de vechtsportevenementen onder de wet zouden gaan vallen. - AT5 Nieuws (http://www.at5.nl/artikelen/57676/vechtsportgala-s-straks-onder-wet-bibob)

PS: Wie is "Qtie-Pie" overigens? Bij het AT5 artikel staat een foto van MF, met daaronder deze naam. :confused:

Baske
21-02-2011, 15:30
Vraag me af waarom dit artikel precies gemaakt is. Er wordt werkelijk niks nieuws in gezegd.

Richelieu
21-02-2011, 15:50
PS: Wie is "Qtie-Pie" overigens? Bij het AT5 artikel staat een foto van MF, met daaronder deze naam. :confused:

AT5 heeft voor dit artikel een verkeerde bronvermelding gebruikt. De foto is gemaakt door Bas Uterwijk.

Glen
21-02-2011, 15:52
AT5 heeft voor dit artikel een verkeerde bronvermelding gebruikt. De foto is gemaakt door Bas Uterwijk.
Qtie-Pie is nu aan het bellen met AT5!
@Harry Nak, Qtie is een member van MF!

Qtie-Pie
21-02-2011, 15:57
Zojuist AT5 telefonisch gesproken. De persoon @ AT5 die dit artikel heeft geplaatst, gaat mijn nickname wijzigen in de naam van Bas. @ Glen, thanks voor de info.
Qtie-Pie is nu aan het bellen met AT5! @Harry Nak, Qtie is een member van MF!

lopez86
21-02-2011, 16:06
Welkom in de politiestaat Nederland.
Nog even en je kan niet eens meer naar de WC gaan zonder toestemming.

Kemal
21-02-2011, 17:28
Vraag me af waarom dit artikel precies gemaakt is. Er wordt werkelijk niks nieuws in gezegd.

x2

TheSkindo
21-02-2011, 17:34
Let maar op, straks gaan sportscholen er ook onder vallen....

blackadder
21-02-2011, 17:37
Fuck van der Laan. Met zijn lelijke rotkop.

Baske
21-02-2011, 17:44
Fuck van der Laan. Met zijn lelijke rotkop.
En hij heeft z'n vaste comment weer gemaakt hahaha :lol:

Jeru
21-02-2011, 17:54
Welkom in de politiestaat Nederland.
Nog even en je kan niet eens meer naar de WC gaan zonder toestemming.

Heb jij nooit op school gezeten? ;)

remco pardoel
22-02-2011, 09:24
De overheden doen wat ze willen. Daar kunnen wij als burgers niets tegen in brengen.

Als ze dingen gaan verbieden dan gaat het dezelfde kant op als regulering van de prostitutie, dat is ook een mislukking voor de maatschappij maar een redding voor de hotel branche..

Ik had gehoopt dat ze eens kosten zouden besparen en alle voetbal clubs op hun eigen inkomsten zouden laten draaien, alle kosten die er gemaakt moeten worden voor de zogenaamde fans van sport op kosten van de fans zouden door berekenen.
Dat zijn zaken waar ik wel iets mee kan of iets aan heb.
Ik snap nog steeds niet dat er belasting geld naar voetbal gaat?

Lijkt het niet raadzaam dat we dat eerst oplossen meneer van der Laan......
Alle kosten die door de voetbal "fans" gemaakt worden is een concreet probleem en er kan ook concreet wat opgelost worden en ik geloof dat we de agenten op betere plekken kunnen gebruiken om echte misdaad zoals verkrachting, beroving, oplichting of moord te mogen oplossen.

Het is jammer dat, een pak hem beet, 10 idioten het verpesten voor meer dan 400.000 liefhebbers.

Baske
22-02-2011, 09:42
Remco, om even de devil's advocate te spelen; een deel van die lui die beroving, oplichting en moord plegen komen op dit moment vaak bij elkaar op de vechtsport gala's. Dus wat is er dan uiteindelijk mis met deze wetgeving? Liever pro-actief dan wonden likken...

remco pardoel
22-02-2011, 09:44
Dezelfde mensen scholen ook samen op voetbal wedstrijden, dance events zoals Sensation, dus dan moet men alles verbieden als men eerlijk en transparant wil handelen

Baske
22-02-2011, 09:51
Ook voetbal wedstrijden en dance events zullen onder de Bibob wet vallen. Puntje bij paaltje echter, een 'politie onderzoek' heeft ons aangewezen als de klootzakken. Transparantie zal er echter nooit komen met Bibob, onder de noemer 'bescherming van informatie bronnen in het milieu'.

Ik snap zelf de kritiek volledig, ik zie ook wel enige punten in de kant die ik toch liever niet wil bijstaan. Ik zie het tevens een mogelijkheid voor nieuwe bedrijven om ertussen te komen. Wie weet wat er gebeurt.

Facade
22-02-2011, 09:55
Ik snap zelf de kritiek volledig, ik zie ook wel enige punten in de kant die ik toch liever niet wil bijstaan. Ik zie het tevens een mogelijkheid voor nieuwe bedrijven om ertussen te komen. Wie weet wat er gebeurt.

Hoe zouden juist door Bibob dan nieuwe mogelijkheden moeten ontstaan? Je zou toch juist zeggen dat wet BIBOB juist een bepaald stigma op de sector zetten en dat bedrijven helemaal niet geassocieerd willen worden met vechtsport?

Baske
22-02-2011, 09:59
Als ik de werking van de Bibob goed begrijp - gaat het niet om 'mogelijk publiek' wat het aantrekt, maar om de integriteit van de aanvrager van de vergunning en een mogelijke investeerder. Als ik nu bijvoorbeeld besluit in 6 maanden een gala op te zetten met de winst van mijn eigen bedrijf zou dat moeten kunnen.

Daar zie ik dus de nieuwe mogelijkheden, want wie weet, misschien zijn er wel meer lui als ik.

blackadder
22-02-2011, 10:15
Als ik de werking van de Bibob goed begrijp - gaat het niet om 'mogelijk publiek' wat het aantrekt, maar om de integriteit van de aanvrager van de vergunning en een mogelijke investeerder. Als ik nu bijvoorbeeld besluit in 6 maanden een gala op te zetten met de winst van mijn eigen bedrijf zou dat moeten kunnen.

Daar zie ik dus de nieuwe mogelijkheden, want wie weet, misschien zijn er wel meer lui als ik.
Aangezien ik nog geen investeerders als Philips, Heineken of zelfs maar de kringloop winkel klaar zie staan om gala's te sponsoren gaat het zeker een probleem worden. Maak je maar klaar om niveau gewijs in dezelfde rij te gaan staan als de VS op kickboks gebied.

Baske
22-02-2011, 10:25
Misschien zijn een deel van die grote bedrijven nog niet eens getriggered om mee te doen. Neem nou Heineken, Red Bull, en bijvoorbeeld het merk Axe. Alle drie merken die hun marketing volledig op mannen richten, en daarom allemaal potentieel zijn.

Als de Bibob besluit de bijl erin te zetten en het doemscenario volgt, zal inderdaad het niveau wat dalen. Omdat logischerwijs de pro-vechters naar het buitenland gaan (waarschijnlijk Japan). Dat zal echter slechts een periode zijn, want er zal vast en zeker iets naar boven komen dat zal proberen alles weer vanouds te maken. Ben ik zeker van.

Overigens zal misschien een slimmerik wel besluiten alle evenementen net over de grens te doen en zo een groot deel van het Nederlandse publiek bij zich houden... Ik zie eerder mogelijkheden dan een volledig doemscenario.

blackadder
22-02-2011, 10:31
Misschien zijn een deel van die grote bedrijven nog niet eens getriggered om mee te doen. Neem nou Heineken, Red Bull, en bijvoorbeeld het merk Axe. Alle drie merken die hun marketing volledig op mannen richten, en daarom allemaal potentieel zijn.

Als de Bibob besluit de bijl erin te zetten en het doemscenario volgt, zal inderdaad het niveau wat dalen. Omdat logischerwijs de pro-vechters naar het buitenland gaan (waarschijnlijk Japan). Dat zal echter slechts een periode zijn, want er zal vast en zeker iets naar boven komen dat zal proberen alles weer vanouds te maken. Ben ik zeker van.

Overigens zal misschien een slimmerik wel besluiten alle evenementen net over de grens te doen en zo een groot deel van het Nederlandse publiek bij zich houden... Ik zie eerder mogelijkheden dan een volledig doemscenario.
Je snapt het niet helemaal. It's Showtime, Slamm of Ultimate Glory kunnen wel snel de grens over. Maar de vechters beginnen op kleine lokale galas. Die elk weekend door het hele land worden gehouden. Die zijn niet interessant voor grote merken met hun 100 -200 bezoekers en die kunnen ook niet even de grens over. En ja. Deze worden vaak door coffeeshops of growshops gesponsort. Bij gebrek aan beters. Prime target voor de BIBOB dus.
En als die wegvallen daalt het niveau wegens gebrek aan competitie. En waar kweek je dan de Aertsen, Hoosten of Souwers? Mogelijkheden? Noem eens wat.

Baske
22-02-2011, 10:40
Er worden hoeveel kleine gala's gegeven hier in Nederland? Ik wens de overheid succes met de mankracht te behalen om de Bibob op al deze gala's toe te passen. 1 of 2 zullen misschien per maand niet doorgaan (bijv. Eastwood Fightnight) maar echt overdreven veel zal dat niet zijn. Van der Laan gaat 't 'm immers naar mijn idee niet zo enorm veel om de kleinere gala's. Een politiek profiel zet je weg door imposante acties, niet door mierenneukerij.

marcelt
22-02-2011, 10:44
Was van de week op Haarlem Fight night en er waren allerlei kleine bedrijven die sponsorden en zelfs een kinderdagverblijf. Dat laatste vond ik wel hoopgevend. De hoofdsponsor was wel een coffeeshop.

Wb. It's Showtime Simon haalt heel veel inkomsten uit de Vip tafels en ik gok dat een hele hoop van die tafels bezet worden door personen die niet kunnen aantonen waar dat geld voor het tafeltje vandaan komt. Voor de rest weet ik niet hoe het met de geldstromen van Simon zit. Maar als VDL eerder met Bibop schermde zal hij toch wel aanleiding hebben om daar vraagtekens bij te zetten.

blackadder
22-02-2011, 10:49
Er worden hoeveel kleine gala's gegeven hier in Nederland? Ik wens de overheid succes met de mankracht te behalen om de Bibob op al deze gala's toe te passen. 1 of 2 zullen misschien per maand niet doorgaan (bijv. Eastwood Fightnight) maar echt overdreven veel zal dat niet zijn. Van der Laan gaat 't 'm immers naar mijn idee niet zo enorm veel om de kleinere gala's. Een politiek profiel zet je weg door imposante acties, niet door mierenneukerij.
T'is nu landelijk. En wie kan zeggen hoe gemeentes het elders aanpakken. Er zullen burgerstiefvaders zat zijn die voor de verandering eens graag daadkrachtig willen lijken door de georganiseerde misdaad aan te pakken door het hun moeilijk te maken om te 'newerken' op galas. En wat krijg je wanneer ambtenaren bergen van aanvragen te verwerken krijgen allemaal mbt vechtsport galas? Er wordt niet meer echt getest. Een paar misschien om de schijn op te houden. En de rest krijgt gewoon een standaard stempel. "REJECTED". En aangezien eeh...'bronnen' en uuh...shit 'beschermt' moeten worden zal het publiek het nooit weten.

Baske
22-02-2011, 11:08
En de hoeveelheid rellen die hierdoor zullen ontstaan (niet alleen van ons uit, maar ook vanuit politieke partijen) zullen dan niet meer te overzien zijn. Ik had zelf ook al die laksheid bedacht en gewoon een afwijzing te geven ipv onderzoek, maar ik betwijfel dit.

Als dit gedaan wordt, en de organisator in hoger beroep gaat, en zij geen goed materiaal aan de rechter kunnen tonen vallen ze alsnog door de mand.

Hoofdsponsoren die coffeeshops zijn... Ok, dat kan ik snappen dat dat vaag blijft. Maar dat kan opgelost worden als er gewoon eens een bedrijf, of meerdere die zich samenvoegen voor dit doel, een goede marketing campagne opzet. Dit is gewoon simpelweg nog nooit gedaan.

Gerben Zonderland
22-02-2011, 11:14
Er worden hoeveel kleine gala's gegeven hier in Nederland? Ik wens de overheid succes met de mankracht te behalen om de Bibob op al deze gala's toe te passen. 1 of 2 zullen misschien per maand niet doorgaan (bijv. Eastwood Fightnight) maar echt overdreven veel zal dat niet zijn. Van der Laan gaat 't 'm immers naar mijn idee niet zo enorm veel om de kleinere gala's. Een politiek profiel zet je weg door imposante acties, niet door mierenneukerij.

Dit is heel eenvoudig. Als men een gala gaat organiseren is er een vergunning nodig. De gemeente zal dan meteen de naam en de organisatie van het evenement doorspelen aan de locale politie. Die weet natuurlijk wel met wie men te maken heeft en kan dan de wet bibob toepassen en de vergunning weigeren of intrekken. Er zullen een hoop organisatoren verdwijnen....

Gerben Zonderland
22-02-2011, 11:16
En de hoeveelheid rellen die hierdoor zullen ontstaan (niet alleen van ons uit, maar ook vanuit politieke partijen) zullen dan niet meer te overzien zijn. Ik had zelf ook al die laksheid bedacht en gewoon een afwijzing te geven ipv onderzoek, maar ik betwijfel dit.

Als dit gedaan wordt, en de organisator in hoger beroep gaat, en zij geen goed materiaal aan de rechter kunnen tonen vallen ze alsnog door de mand.
.

De rechter heeft natuurlijk altijd het laatste woorrd, maar ga maar eens procederen tegen de gemeente...Dat kost je een vermogen en een rechter ziet de gemeente tegenover zich en een kickbokspromotor...tel uit je winst...

blackadder
22-02-2011, 11:17
En de hoeveelheid rellen die hierdoor zullen ontstaan (niet alleen van ons uit, maar ook vanuit politieke partijen) zullen dan niet meer te overzien zijn. Ik had zelf ook al die laksheid bedacht en gewoon een afwijzing te geven ipv onderzoek, maar ik betwijfel dit.

Als dit gedaan wordt, en de organisator in hoger beroep gaat, en zij geen goed materiaal aan de rechter kunnen tonen vallen ze alsnog door de mand.
Right. Hoger beroep. Want dat is gratis. En de oppositie geeft erg veel om vechtsport promoters en zal een oog in het zeil houden zodat de ambtenaren belast met de BIBOB niet laks worden.


Hoofdsponsoren die coffeeshops zijn... Ok, dat kan ik snappen dat dat vaag blijft. Maar dat kan opgelost worden als er gewoon eens een bedrijf, of meerdere die zich samenvoegen voor dit doel, een goede marketing campagne opzet. Dit is gewoon simpelweg nog nooit gedaan. Ga je gang. Regel maar wat grote bedrijven die bereid zijn tientallen kleine, plaatselijke galas te sponsoren zodat die niet naar de shops hoeven te gaan. Jij bent tenslotte degene die in de BIBOB mogelijkheden ziet. Succes.

Facade
22-02-2011, 11:22
Ik denk dat bureau bibob niet met capciteitsproblemen komt hoor. De horeca sector valt er ook onder en die is toch echt wel wat groter dan vechtsportsector.

Coffeeshops vallen ook onder BIBOB, dus als de coffeeshop die sponsort door de BIBOB heen is gekomen, zie ik geen aanleiding daarom een vergunning te weigeren.

Wat misschien meer een gevaar is, is dat promotors wellicht onnodig de nieuwe keuringen vrezen en daarom al bij voorbaat kiezen naar het buitenland te gaan.

Boran
22-02-2011, 12:23
Het feit dat organisatoren van vechtsportgala's het nu door de wet BIBOB moeilijk krijgen om sponsors te vinden toont toch wel aan dat de vechtsportwereld en de criminaliteit met elkaar verbonden zijn. Als dit niet zo was kwamen al die geldschieters makkelijk door de keuring heen.

Desondanks is BIBOB wel een heel ondoorzichtige wet. De criteria voor goedkeuring zijn (volgens mij) niet openbaar.

Wil de vechtsportwereld professionaliseren, dan moet de onderwereld erbuiten gehouden worden. In plaats van de hele tijd naar voetbal en andere sporten te wijzen moet men naar binnen kijken en de problemen daar aanpakken.

Wanneer de gala's goed georganiseerd zijn, met een goede sfeer, sportieve gevechten en een rolmodel zoals Remy Bonjasky die ook voor de buitenwereld acceptabel is zou het best kunnen dat grotere bedrijven er wel hun naam aan willen verbinden. Zeker als de sport groeit, en die potentie heeft het wel.

Adidas bijvoorbeeld maakt al karate- en judopakken. Het zou toch mooi zijn als zo'n grote fabrikant zich ook met kickboksen zou bezighouden.

MMA is wat dat betreft veel beter georganiseerd.

TheSkindo
22-02-2011, 12:25
Het grote probleem is niet zozeer het screenen van organisatoren, maar het punt dat een verguning onder de BIBOB wet geweigerd kan worden zonder opgaaf van reden. Ofwel, als mijn burgemeester een hekel heeft aan vechtsporten, er geen zak verstand van heeft en gewoon roept dat het niet doorgaat, heb ik daar niks tegen in te brengen....das een zeer gevaarlijk machtsmiddel. Een groot gala kan nog wel de kans zien om naar een andere provinci te gaan en hopen op een goedkeuring, maar een klein gala dat vaak afhankelijk is van lokale vechters en hun aanhang is dat dus funest.

uraeus
22-02-2011, 12:36
Dezelfde mensen scholen ook samen op voetbal wedstrijden, dance events zoals Sensation, dus dan moet men alles verbieden als men eerlijk en transparant wil handelen


Als promotor niks te verbergen "transparant" heeft dan is er niks aan de hand toch? Gala's kunnen gewoon georganiseerd worden alleen zonder tuig. Ipv naar andere takken van sport te kijken,. eerst hand in eigen boezem stoppen en je ogen niet dicht doen voor de realiteit?

Anderson
22-02-2011, 12:37
Het grote probleem is niet zozeer het screenen van organisatoren, maar het punt dat een verguning onder de BIBOB wet geweigerd kan worden zonder opgaaf van reden. Ofwel, als mijn burgemeester een hekel heeft aan vechtsporten, er geen zak verstand van heeft en gewoon roept dat het niet doorgaat, heb ik daar niks tegen in te brengen....das een zeer gevaarlijk machtsmiddel. Een groot gala kan nog wel de kans zien om naar een andere provinci te gaan en hopen op een goedkeuring, maar een klein gala dat vaak afhankelijk is van lokale vechters en hun aanhang is dat dus funest.

Volgens mij kan dat niet als je je inschrijft bij de kamer van koophandel en je hebt marketing plan plus een begroting en ja kan aantonen dat je alles incl BTW hebt betaald voor het Gala. Kunnen ze je niks maken.

Een ander verhaal is. Als je met VIP-tafels gaat werken en deze contant betaald worden dan kan ik begrijpen dat de bibob wet zich ermee gaat bemoeien.

uraeus
22-02-2011, 12:41
Aangezien ik nog geen investeerders als Philips, Heineken of zelfs maar de kringloop winkel klaar zie staan om gala's te sponsoren gaat het zeker een probleem worden. Maak je maar klaar om niveau gewijs in dezelfde rij te gaan staan als de VS op kickboks gebied.


Wie weet wanneer men een gala organiseert waar geen vage "criminele" figuren op af komt en de promoter ook niet openlijk contact hebt met dit soort figuren en er complete gezinnen op af komen dat het aantrekkelijk wordt voor eventuele sponsoren. Beeldvorming ;-)

uraeus
22-02-2011, 12:50
Volgens mij kan dat niet als je je inschrijft bij de kamer van koophandel en je hebt marketing plan plus een begroting en ja kan aantonen dat je alles incl BTW hebt betaald voor het Gala. Kunnen ze je niks maken.

Een ander verhaal is. Als je met VIP-tafels gaat werken en deze contant betaald worden dan kan ik begrijpen dat de bibob wet zich ermee gaat bemoeien.





De wijze hoe een tafel betaalt wordt is niet het probleem.. degene die een tafel betaalt moet gewoon bekend zijn bij promoter. En vaak weet de promoter niet eens wie een tafel van 5k heeft neergelegd omdat het via via is gegaan en meestal het om witwas praktijken gaat.

Impulse
22-02-2011, 13:57
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?109068-Vechtsportgala-s-gaan-onder-Bibob-vallen&p=970113&highlight=#post970113

blackadder
22-02-2011, 13:58
Wie weet wanneer men een gala organiseert waar geen vage "criminele" figuren op af komt en de promoter ook niet openlijk contact hebt met dit soort figuren en er complete gezinnen op af komen dat het aantrekkelijk wordt voor eventuele sponsoren. Beeldvorming ;-)
Wanneer de wet zodanig wordt gewijzigd dat de promoter onder de bezoekers een antecedenten onderzoek mag uitvoeren en vingerafdrukken en DNA mag afnemen zal dat snel voorbij zijn. En ik weet niet naar wat voor soort galas jij gaat. Maar ik zie elke keer genoeg gezinnen.

uraeus
22-02-2011, 14:39
Wanneer de wet zodanig wordt gewijzigd dat de promoter onder de bezoekers een antecedenten onderzoek mag uitvoeren en vingerafdrukken en DNA mag afnemen zal dat snel voorbij zijn. En ik weet niet naar wat voor soort galas jij gaat. Maar ik zie elke keer genoeg gezinnen.

Zie je ook genoeg criminelen "nieuwe lichting" die veelvuldig gala's bezoeken en niet schromen om te laten zien dat ze niet koosjer zijn?
Het aantal van dit soort gasten die een gala bezoeken en bekostigen weegt natuurlijk niet op als Hans en Wilma 1 x per jaar met kleine Sjors een gala bezoeken (€ 35,- per kaartje.) Of sluit je voor dat laatste je ogen en heb je het liever over wat er op zondag 15:30 in de Arena rond loopt? Zoals de meesten hier doen...

blackadder
22-02-2011, 14:42
Zie je ook genoeg criminelen "nieuwe lichting" die veelvuldig gala's bezoeken en niet schromen om te laten zien dat ze niet koosjer zijn?
Het aantal van dit soort gasten die een gala bezoeken en bekostigen weegt natuurlijk niet op als Hans en Wilma 1 x per jaar met kleine Sjors een gala bezoeken (€ 35,- per kaartje.) Of sluit je voor dat laatste je ogen en heb je het liever over wat er op zondag 15:30 in de Arena rond loopt? Zoals de meesten hier doen...
Ik loop niet in de arena rond.
En aangezien jij blijkbaar alle antwoorden hebt leg maar even uit hoe je dat soort lui wilt weren van een openbaar evenement?

uraeus
22-02-2011, 15:09
Ik loop niet in de arena rond.
En aangezien jij blijkbaar alle antwoorden hebt leg maar even uit hoe je dat soort lui wilt weren van een openbaar evenement?

Ik ben bij elke gala van i'ts Showtime in de Arena geweest en bij andere "grote" galas in Mokum en ik en vele onder ons hier kunnen ze zo voor je aanwijzen. Dus ik vraag mij nu af naar welke galas jij gaat dat jij deze figuren niet ziet netwerken? Of is het taboe om het er over te hebben?

blackadder
22-02-2011, 15:12
Ik ben bij elke gala van i'ts Showtime in de Arena geweest en bij andere "grote" galas in Mokum en ik en vele onder ons hier kunnen ze zo voor je aanwijzen. Dus ik vraag mij nu af naar welke galas jij gaat dat jij deze figuren niet ziet netwerken? Of is het taboe om het er over te hebben?
Ik ga naar gala's in het noorden. En hoe organiseert men nou gala's waar dit soort lui niet op afkomen? Of is dat iets wat anderen maar moeten uitvogelen?

uraeus
22-02-2011, 15:25
Ik ga naar gala's in het noorden. En hoe organiseert men nou gala's waar dit soort lui niet op afkomen? Of is dat iets wat anderen maar moeten uitvogelen?


Jouw reactie is precies wat het gros van vechtsportlandje ook doet..

zich van de domme houden!

Doordat dit soort figuren rond lopen op gala's zullen vechters en bezoekers blootgesteld worden aan bepaalde activiteiten die op gala's plaatsvinden.En dan praat ik niet over wat er in de ring gebeurt maar vlak daar achter... Kijk naar Hesdy,Badr,Balrak of naar geliquideerde vechters in het verleden.. waar denk je dat ze dit soort figuren van kennen? Ik denk niet bijvoorbeeld bij de peuterspeelzaal van hun kinderen wat jij?

Vervolgens loopt men te zeiken dat het imago van de sport sinds Hesdy is opgepakt weer een deuk heeft gekregen bla bla bla is sarcastisch bedoeld neem ik aan? ... Ik vraag me daadwerlijk af wie jullie in de maling nemen? Of het imago ooit goed was hahaha

Het is zonde van de vechters die dagelijks in de sportschool hangen en hun zwetende best doen om vervolgens afgerekend te worden omdat de promoter zich in laat met bepaalde figuren om zo hun gala mede bekostigen. En vervolgens zeggen dat ze hart voor de sport hebben etc etc bullshit natuurlijk..

Als ze dat echt hadden dan hadden ze de vechters gerespecteerd en hun fee niet mede met misdaadgeld betaalt

blackadder
22-02-2011, 15:26
Is er soms een reden dat je m'n vraag niet beantwoordt?
En waar hou ik mij van de domme?

Facade
22-02-2011, 15:30
Idd het probleem lijkt me nu we voldoende benoemd, oplossingen zijn een stuk lastiger.

uraeus
22-02-2011, 15:33
Is er soms een reden dat je m'n vraag niet beantwoordt?
En waar hou ik mij van de domme?


I rest my case! Met jou valt er niet te praten betreffende dit onderwerp.. mooi roze is niet lelijk (lees bril).

blackadder
22-02-2011, 15:35
:lol:
Whatever.
Hou je voortaan dan maar buiten discussies.

Facade
22-02-2011, 15:42
Nouja dan maar wat ideeën van mijn kant. Een aanpak zou misschien kunnen zijn dat je een soort samenwerking met belastingdienst en politie kan opzetten om overzicht te houden over de verkoop van de VIP plaatsen te houden. Op die manier geef je in de eerste plaats aan van goede wil te zijn het probleem op te lossen en schrikt het de doelgroep die het voor witwas praktijken of whatever gebruikt vast wel af.

Een andere aanpak zou zijn om simpelweg de VIP tafels te schrappen. Ik denk dat de VIP tafels de ongewenste elementen trekken en ook dat dit bewust gebeurt. Een beetje in het kader van het doel heiligt de middelen. We willen een mooi gala en daar hebben we nou eenmaal een smak geld voor nodig, waar die smak geld vandaan komt maakt dan weinig uit. Als dit het geval is heeft het eerste alternatief geen zin, omdat je weet dat er te weinig legale animo is voor VIP tafels.
Voordeel is dat je meer mensen kwijt kan en de sport opschoont en zodoende meer doorgroeimogelijkheden creëert. Nadeel is dat er waarschijnlijk minder geld zal binnenkomen.

blackadder
22-02-2011, 15:46
Nouja dan maar wat ideeën van mijn kant. Een aanpak zou misschien kunnen zijn dat je een soort samenwerking met belastingdienst en politie kan opzetten om overzicht te houden over de verkoop van de VIP plaatsen te houden. Op die manier geef je in de eerste plaats aan van goede wil te zijn het probleem op te lossen en schrikt het de doelgroep die het voor witwas praktijken of whatever gebruikt vast wel af.

Een andere aanpak zou zijn om simpelweg de VIP tafels te schrappen. Ik denk dat de VIP tafels de ongewenste elementen trekken en ook dat dit bewust gebeurt. Een beetje in het kader van het doel heiligt de middelen. We willen een mooi gala en daar hebben we nou eenmaal een smak geld voor nodig, waar die smak geld vandaan komt maakt dan weinig uit. Als dit het geval is heeft het eerste alternatief geen zin, omdat je weet dat er te weinig legale animo is voor VIP tafels.
Voordeel is dat je meer mensen kwijt kan en de sport opschoont en zodoende meer doorgroeimogelijkheden creëert. Nadeel is dat er waarschijnlijk minder geld zal binnenkomen.
Vraag is alleen of dat geen inbreuk op de privacy is. Want je kunt het alleen maar controleren wanneer de tickets op naam worden verkocht. Verder denk ik dat zelfs wanneer men de VIP afschaft bepaalde lui dan gewoon ringside seats gaan kopen.

uraeus
22-02-2011, 15:47
:lol:
Whatever.
Hou je voortaan dan maar buiten discussies.

Ik zou als ik jou was deze raad zelf toepassen in deze thread aangezien jij nergens op in gaat als het wat dieper van stof wordt.

Lees; zich van de domme houden.

:fp:

blackadder
22-02-2011, 15:49
En ik dacht dat jij je case reste.

Ik zou als ik jou was deze raad zelf toepassen in deze thread aangezien jij nergens op in gaat als het wat dieper van stof wordt.
Als er iemand is die nergens op in gaat ben jij het wel. Dus hou je maar koest.

Facade
22-02-2011, 15:55
Je kan dat misschien omzeilen door met een of ander reserveringssysteem te werken waar persoonlijk gegevens voor benodigd zijn. Uiteraard zal je wel wat algemene voorwaarden moeten opstellen met duidelijke uitleg waarom dit gebeurt. In principe als je niks te verbergen hebt, zou je denken dat mensen daar niet al te veel bezwaar tegen hebben. Hoe die samenwerking met politie en belastingdienst precies zou moeten plaatsvinden is lastig te zeggen, want ik weet ook niet zo goed wat de mogelijkheden van beide diensten zijn. Ik denk alleen wel dat het belangrijk is goede wil te tonen en ook te erkennen dat er problemen zijn. Dat werkt vaak beter dan alles blijven ontkennen. Wel zou het niet zo lastig moeten zijn om niet contant geld aan te nemen voor het betalen van die tafels. Kbedoel als dat bij de supermarkt al kan, waarom dan niet bij een vechtsportgala :P Ik denk dat je dan al een behoorlijke slag tegen het witwassen maakt.

Over het tweede: aan de ene kant is het probleem natuurlijk dat dit soort mensen komen door de zogenaamde criminele bijeenkomsten. Ik denk alleen dat op het moment dat ze naast de eerder genoemde familie hans, wilma en sjors op de tribune moeten gaan zitten het al een stuk onaantrekkelijker wordt. Ten eerste natuurlijk om de privacy maar ook speelt status natuurlijk een rol.
Veel zal toch experimenteel van karakter zijn en je moet ergens beginnen.

uraeus
22-02-2011, 15:58
Nouja dan maar wat ideeën van mijn kant. Een aanpak zou misschien kunnen zijn dat je een soort samenwerking met belastingdienst en politie kan opzetten om overzicht te houden over de verkoop van de VIP plaatsen te houden. Op die manier geef je in de eerste plaats aan van goede wil te zijn het probleem op te lossen en schrikt het de doelgroep die het voor witwas praktijken of whatever gebruikt vast wel af.

Een andere aanpak zou zijn om simpelweg de VIP tafels te schrappen. Ik denk dat de VIP tafels de ongewenste elementen trekken en ook dat dit bewust gebeurt. Een beetje in het kader van het doel heiligt de middelen. We willen een mooi gala en daar hebben we nou eenmaal een smak geld voor nodig, waar die smak geld vandaan komt maakt dan weinig uit. Als dit het geval is heeft het eerste alternatief geen zin, omdat je weet dat er te weinig legale animo is voor VIP tafels.
Voordeel is dat je meer mensen kwijt kan en de sport opschoont en zodoende meer doorgroeimogelijkheden creëert. Nadeel is dat er waarschijnlijk minder geld zal binnenkomen.


Door VIP tafels te schrappen ga je minder omzet maken dus ga je minder populaire partijen neerzetten tegelijkertijd geef je relatief "onbekende" vechters wel de kans om op zo een platform op te treden. Zo geef je talenten een mooie kans om zich te manifesteren voor een groot publiek. Zie Badr een aantal jaren geleden tegen Iggy.

Behoud je de viptafels dan moeten de mensen die er gaan zitten (particulieren/bedriiven) openheid van zaken geven en niet via via betalen zodat men (promoter) niet eens weet wie er 5 of 8 ruggen heeft neergeteld waardoor je boekhouding niet klopt als de accountants langs komen.

uraeus
22-02-2011, 16:01
En ik dacht dat jij je case reste.

Als er iemand is die nergens op in gaat ben jij het wel. Dus hou je maar koest.


Stumpert!

Facade
22-02-2011, 16:05
Behoud je de viptafels dan moeten de mensen die er gaan zitten (particulieren/bedriiven) openheid van zaken geven en niet via via betalen zodat men (promoter) niet eens weet wie er 5 of 8 ruggen heeft neergeteld waardoor je boekhouding niet klopt als de accountants langs komen.

Voorop gesteld dat ik weinig weet van witwassen, lijkt het mij toch al een stuk moeilijker als de betaling digitaal verloopt ?

blackadder
22-02-2011, 16:06
Stumpert!
Sukkel!!

Dragon Tail
22-02-2011, 16:11
Door VIP tafels te schrappen ga je minder omzet maken dus ga je minder populaire partijen neerzetten tegelijkertijd geef je relatief "onbekende" vechters wel de kans om op zo een platform op te treden. Zo geef je talenten een mooie kans om zich te manifesteren voor een groot publiek. Zie Badr een aantal jaren geleden tegen Iggy.............

Laatste 2 gala's had ik geen VIP-tafels. Kosten eruit. Wel zo lekker overzichtelijk. Gyms en publiek waren in ieder geval tevreden.
En er waren geen minder populaire partijen. Wel veel 'onbkende' talenten die vochten. Daar ging het allemaal om.

uraeus
22-02-2011, 16:17
Voorop gesteld dat ik weinig weet van witwassen, lijkt het mij toch al een stuk moeilijker als de betaling digitaal verloopt ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Witwassen

;-)

uraeus
22-02-2011, 16:22
Laatste 2 gala's had ik geen VIP-tafels. Kosten eruit. Wel zo lekker overzichtelijk. Gyms en publiek waren in ieder geval tevreden.
En er waren geen minder populaire partijen. Wel veel 'onbkende' talenten die vochten. Daar ging het allemaal om.


Exact uiteindelijk gaat het om de sport en de partijen die worden neer gezet.. Als je als matchmaker een paar onbekende talenten tegen over elkaar zet dan kan je gegarandeerd vuurwerk verwachten.

Met minder populaire partijen bedoel ik mee "onbekende" vechters voor 6 van de 10 bezoekers van de Arena.

GM
22-02-2011, 20:16
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat, nadat alle gala's de nek omgedraaid zijn, de bakkerijbranche het vuur na aan de schenen gelegd gaat worden; er schijnen namelijk criminelen te zijn die brood kopen.
Over AH, kleding- en autoindustrie en vele anderen wordt op dit moment nog overleg gevoerd.
Wat ik bedoel is dat Bibob slechts een tool is die te kust en te keur ingezet kan, mag en zal worden om ons burgertjes....... nou ja vul maar in.

Anderson
22-02-2011, 21:14
Ik hoop dat meerdere gala's gaan werken met ring seats Golden Glory doet het al in Charleloi. In Amerika kennen ze de vip tafels nog geen eens.

IK zou best voor een ring seat 100 a 150 euro willen betalen in plaats van een vip tafel voor 2000 a 4000 euro voor 6 personen.

lopez86
22-02-2011, 22:33
Ik hoop dat meerdere gala's gaan werken met ring seats Golden Glory doet het al in Charleloi. In Amerika kennen ze de vip tafels nog geen eens.

IK zou best voor een ring seat 100 a 150 euro willen betalen in plaats van een vip tafel voor 2000 a 4000 euro voor 6 personen.

ringseats in Amerika zijn wel iets duurder dan dat.

Richelieu
22-02-2011, 22:41
Sukkel!!

Heren, heren...laten we het netjes houden ;)

basu
27-02-2011, 13:52
Hmm, ik zie die foto nu pas..... Nooit toestemming voor gegeven en mijn naam staat verkeerd gespeld.
Bovendien wéér een foto van Gerges, zo lijkt het bijna alsof ik iets tegen hem heb!
Ik ga ze maandag vragen of ze die foto willen verwijderen.