PDA

View Full Version : Gegard Mousasi vs. Roger Gracie in talks for April 9 Strikeforce card



Harrie Nak
25-02-2011, 13:10
While the April 9 Strikeforce fight card (http://mmaweekly.com/strikeforce-overeem-vs-werdum-fight-card-rumors-mma) is still up in the air in many ways, fighters are being contacted about appearing on the show.

The latest fight in talks for the card pits former light heavyweight champion Gegard Mousasi against multiple time grappling champion Roger Gracie.

While no bout agreements have been issued, sources have indicated to MMAWeekly.com that the fighters have at least verbally agreed to the match-up at this point.

Mousasi had been rumored to face Mike Kyle in a light heavyweight bout, but as of right now that fight has been taken off the table.

For his part, Mousasi would return to Strikeforce for the first time since losing the title to Muhammed "King Mo" Lawal last April. Since that time, Mousasi won two fights in Dream and a K-1 rules match in Japan late last year.

Roger Gracie currently sports a perfect 4-0 record, recently picking up a win over Trevor Prangely at Strikeforce’s January show. The Brazilian Jiu-Jitsu ace has commented about keeping a more active MMA career in 2011, and this fight would certainly fit the bill.

The April 9 fight card has not been solidified as far as location or even if it will end up being a part of the Strikeforce Heavyweight Grand Prix, as originally planned, but talks are ongoing to include lightweight champion Gilbert Melendez as well as welterweight champion Nick Diaz on the card.Geen match up voor Gegard waar ik persoonlijk erg naar uit zou kijken.

TOON
25-02-2011, 13:16
maakt me eigenlijk niet zo veel uit, wil um gewoon aan het werk zien :)

Briant
25-02-2011, 13:30
Roger Gracie is een god op de grond, maar staand heeft hij nog veel foutjes. Zolang Mousasi het staand kan houden, maakt hij zeker kans.

Petrosyan188
25-02-2011, 13:54
waarom krijgt mousasi zoveel makkies?? omdat die een keertje in z'n laatste 18 partijen verliest?? hij moet gewoon tegen de absolute SF top vechten(zover je kunt spreken van een uberhaupt top in SF LHW) hij kan makkelijk meedraaien met de top van UFC... shogun,evans en rampage wordt lastig maar tegen machida,griffin etc. kan die pakken

Kemal
25-02-2011, 14:20
maakt me eigenlijk niet zo veel uit, wil um gewoon aan het werk zien :)

x2

YoMarK
25-02-2011, 14:23
Wat ben je toch een ontzettende Troll he Petrosyan.
Roger Gracie is voor niemand een makkie. Misschien is ie 1 dimensionaal, maar we hebben het hier over iemand die op het laatste BJJ wereldkampioenschap iedereen heeft submit, en dat is zeer zeldzaam. Ik denk dat de meeste mensen het met me eens zijn als Roger Gracie op dat gewicht gewoon de beste grondvechter is. Voor iedere MMA vechter is Roger Gracie gevaarlijk, net zoals Melvin Manhoef dat ook is, alleen dan op een ander vlak.
Z'n op 1 na laatste tegenstander Jake O'Brien is ook geen makkie te noemen.

The Company
25-02-2011, 14:41
Hij zou toch tegen Kyle vechten voor 1# contender?

Vind dit geen goede matchup voor hem, zie hem liever tegen Kyle.

Lionheart
25-02-2011, 14:45
Op de grond is Roger Gracie heer en meester, hij kan het Mousasi daar moeilijk maken.

Maar staand vind ik hem het level van een B vechter hebben. Mousasi zal het dus staande moeten houden en hem zo eruit proberen te slaan.

lopez86
25-02-2011, 14:47
Wat ben je toch een ontzettende Troll he Petrosyan.
Roger Gracie is voor niemand een makkie. Misschien is ie 1 dimensionaal, maar we hebben het hier over iemand die op het laatste BJJ wereldkampioenschap iedereen heeft submit, en dat is zeer zeldzaam. Ik denk dat de meeste mensen het met me eens zijn als Roger Gracie op dat gewicht gewoon de beste grondvechter is. Voor iedere MMA vechter is Roger Gracie gevaarlijk, net zoals Melvin Manhoef dat ook is, alleen dan op een ander vlak.
Z'n op 1 na laatste tegenstander Jake O'Brien is ook geen makkie te noemen.

YoMark heeft gelijk.
Roger is de absolute god van het grappling, bjj, submission worstelen, noem het maar op.
De nummer 1 op dit moment, zijn stats zijn ongeëvenaard.
Misschien heeft ie maar 4 mma partijen gewonnen, maar wel op submission.
Mousasi werkt zelf ook graag op de grond maar hoop dat hij ondertussen wat heeft leren worstelen en het staand kan houden, anders heeft ie een probleem.

Petrosyan188
25-02-2011, 14:48
Wat ben je toch een ontzettende Troll he Petrosyan.
Roger Gracie is voor niemand een makkie. Misschien is ie 1 dimensionaal, maar we hebben het hier over iemand die op het laatste BJJ wereldkampioenschap iedereen heeft submit, en dat is zeer zeldzaam. Ik denk dat de meeste mensen het met me eens zijn als Roger Gracie op dat gewicht gewoon de beste grondvechter is. Voor iedere MMA vechter is Roger Gracie gevaarlijk, net zoals Melvin Manhoef dat ook is, alleen dan op een ander vlak.
Z'n op 1 na laatste tegenstander Jake O'Brien is ook geen makkie te noemen.

ja als je op de grond gaat zitten dan is die wel gevaarlijk maar elke redelijke LHW vechter met een beetje staand skills moet de inmiddels 423e gracie geen probleem zijn, en zeker mousasi die geeft een paar kicks en punches en het is done niet meer dan 2min, garandeer ik je

Wiseguy
25-02-2011, 14:58
ja als je op de grond gaat zitten dan is die wel gevaarlijk maar elke redelijke LHW vechter met een beetje staand skills moet de inmiddels 423e gracie geen probleem zijn, en zeker mousasi die geeft een paar kicks en punches en het is done niet meer dan 2min, garandeer ik je

Je doet Roger Gracie echt tekort. Hij heeft alle grootheden verslagen in BJJ. MMA is geen BJJ maar als het gevecht naar de grond gaat is het game over.

Ik zie dat je Chael als avatar hebt. Die zou het geen minuut volhouden tegen Gracie.

Petrosyan188
25-02-2011, 15:00
nou hoop ik echt dat die match er toch komt want gracie maakt echt geen schijn van kans, ben ik 100% van overtuigd dat deze match binnen 2min. done is in het voordeel van mousasi

YoMarK
25-02-2011, 15:02
ja als je op de grond gaat zitten dan is die wel gevaarlijk maar elke redelijke LHW vechter met een beetje staand skills moet de inmiddels 423e gracie geen probleem zijn, en zeker mousasi die geeft een paar kicks en punches en het is done niet meer dan 2min, garandeer ik je
hmm, de laatste tegenstander van Roger Gracie....Trevor Prangley.

Striking: Vrij aardig, partij daarvoor nog van Keith Jardine gewonnen.
Worstelskills: NCAA Division 1 Wrestler, 2x All-American
Grondskills: tegen goede BJJ-ers niet gesubmit.

Nu vind ik Trevor Prangley op de meeste vlakken behalve worstelen minder dan Mousasi, maar op papier zou het en bad matchup zijn voor Roger Gracie. Feit is dat ie in de eerste ronde kansloos gesubmit word.

Wiseguy
25-02-2011, 15:03
nou hoop ik echt dat die match er toch komt want gracie maakt echt geen schijn van kans, ben ik 100% van overtuigd dat deze match binnen 2min. done is in het voordeel van mousasi

Hoe kun je nou zoiets zeggen als zijn tegenstander de beste grondvechter is van de wereld? Neemt niet weg dat ik Mousasi als favoriet zie als hij afstand houdt en geen mogelijkheid geeft voor een guardjump o.i.d.

Harrie Nak
25-02-2011, 15:08
nou hoop ik echt dat die match er toch komt want gracie maakt echt geen schijn van kans, ben ik 100% van overtuigd dat deze match binnen 2min. done is in het voordeel van mousasiJij schijnt nogal van signature bets te houden... genoeg uitdagers in deze lijkt me zo! ;)

Petrosyan188
25-02-2011, 15:09
Hoe kun je nou zoiets zeggen als zijn tegenstander de beste grondvechter is van de wereld? Neemt niet weg dat ik Mousasi als favoriet zie als hij afstand houdt en geen mogelijkheid geeft voor een guardjump o.i.d.

omdat het staand helemaal niks is of dacht je dat mousasi een potje BJJ van gaat maken?

Wiseguy
25-02-2011, 15:10
Dat was Mousasi ook niet van plan tegen Jacare en toch lag hij vrijwel direct op zijn rug. Dat hij die partij heeft gewonnen mag wel een wonder worden genoemd.

Petrosyan188
25-02-2011, 15:17
dat is die partij met die kick toen hij op de grond lag? volgens mij forceerde jacare ook niet zo heel veel op de grond, mousasi zijn takedown defence is zeker niet top maar op de grond weet die zich redelijk WHAT THE FUCK ben ik nou aan het lullen de match komt niet eens op de grond mousasi laat het daar niet eens komen

Briant
25-02-2011, 15:17
ja als je op de grond gaat zitten dan is die wel gevaarlijk maar elke redelijke LHW vechter met een beetje staand skills moet de inmiddels 423e gracie geen probleem zijn, en zeker mousasi die geeft een paar kicks en punches en het is done niet meer dan 2min, garandeer ik je

Wow ignorant. Roger Gracie is niet zomaar de 432e gracie. Het is op dit moment de nummer 1 grappler, zowel BJJ als ADCC. Daarnaast heeft hij staand een enorme reach waardoor het niet makkelijk is hem te bereiken.

Ik zeg niet dat Mousasi niet kan winnen, maar om Roger Gracie zo weg te schrijven is wel het stomste wat ik in tijden gelezen heb.

dirk5
25-02-2011, 15:46
waarom krijgt mousasi zoveel makkies?? omdat die een keertje in z'n laatste 18 partijen verliest?? hij moet gewoon tegen de absolute SF top vechten(zover je kunt spreken van een uberhaupt top in SF LHW) hij kan makkelijk meedraaien met de top van UFC... shogun,evans en rampage wordt lastig maar tegen machida,griffin etc. kan die pakken

hahahahahaha....

wacht effe...

hahahaha, onwetendheid blijft grappig om te lezen.

makavelli
25-02-2011, 17:20
dat is die partij met die kick toen hij op de grond lag? volgens mij forceerde jacare ook niet zo heel veel op de grond, mousasi zijn takedown defence is zeker niet top maar op de grond weet die zich redelijk WHAT THE FUCK ben ik nou aan het lullen de match komt niet eens op de grond mousasi laat het daar niet eens komen

Ik weet niet hoeveel mma je al gezien hebt en hoe lang het duurt voordat bij jou het kwartje valt maar MMA wedstrijden hebben nog wel eens de neiging zich ook op de grond af te spelen..

Petrosyan188
25-02-2011, 17:24
ja maar als je geen takedown kunt maken zal het niet op de grond afspelen dit wordt een herhaling van mousasi vs babalu

Briant
25-02-2011, 17:43
ja maar als je geen takedown kunt maken zal het niet op de grond afspelen dit wordt een herhaling van mousasi vs babalu

En Roger Gracie kan geen takedown maken?

JeIIe
25-02-2011, 18:51
dat is die partij met die kick toen hij op de grond lag? volgens mij forceerde jacare ook niet zo heel veel op de grond, mousasi zijn takedown defence is zeker niet top maar op de grond weet die zich redelijk WHAT THE FUCK ben ik nou aan het lullen de match komt niet eens op de grond mousasi laat het daar niet eens komen

Het is inderdaad die partij.
http://www.youtube.com/watch?v=zZSV7CwdFkE

Slome
25-02-2011, 19:05
Hoe dan ook ik kijk er naar uit... War Mousasi!!!

Briant
25-02-2011, 19:40
dat is die partij met die kick toen hij op de grond lag? volgens mij forceerde jacare ook niet zo heel veel op de grond, mousasi zijn takedown defence is zeker niet top maar op de grond weet die zich redelijk WHAT THE FUCK ben ik nou aan het lullen de match komt niet eens op de grond mousasi laat het daar niet eens komen

Zijn takedown defense is niet goed, maar mousasi laat het niet op de grond komen... Hmm welke skills gaatie daar dan voor gebruiken. Je kan beter over kickboxen gaan praten, want dit heeft niet zo veel zin he ;)

g-unit
25-02-2011, 22:25
makkie voor Roger!!!

Groundwork
25-02-2011, 23:13
Ik zou de partij ook wel eens willen zien.
Volgens mij gaat het voor Mousasi idd geen walk in the park worden tegen Roger Gracie, zoals reeds gezegd een extreem goede BJJ'er/Grappler die een enorme reach heeft. Mousasi heeft zeker zijn kwaliteiten maar zoals we zagen in zijn partij tege King Mo is takedown defense blijkbaar ook niet zijn paradepaardje dus de kans da het naar de grond gaat is er zeker.

Op de grond geef ik het aan Gracie, staand zou puur logisch gezien Mousasi moete zijn maar MMA is vaak niet logisch gebleken.

Budokan
26-02-2011, 12:06
Gracie heeft een enorme reach, kan takedowns maken en Mousasi kan dit niet blokken. Ik herinner me nog dat Mousasi voorafgaand aan King Mo meldde dat hij verwachtte max 2 keer op de grond terecht te komen. Ik denk dat hij nog een blauwe plek heeft van al de keren dat hij werd gegooid. Dus Mousasi moet wel dichtbij komen om langs die lange armen te komen en zal dan echt in een grondpartij uitkomen die hij 100% zeker gaat verliezen

FightingDutchman
26-02-2011, 12:16
Ik zou de partij ook wel willen zien maar ik denk dat het geen makkelijke is voor Gegard. Staand is hij de betere maar als het op de grond komt, en al helemaal als Roger bovenop komt, dan gaat het voordeel echt naar Gracie.

Veel takedown defense en standups van onderaf drillen en een goed gameplan klaar hebben en dan kan Gegard hem zeker pakken, het word alleen niet makkelijk...!

wrestler_nl
26-02-2011, 14:11
Leuke Matchup.
Ik ben fan van beide vechters, Mousasi vind ik gewoon top om te zien en Gracie komt vaak bij ons trainen (worstelen).
Ik denk Gracie via submission eerste ronde.

appelsap
26-02-2011, 18:06
Gracie heeft een enorme reach, kan takedowns maken en Mousasi kan dit niet blokken. Ik herinner me nog dat Mousasi voorafgaand aan King Mo meldde dat hij verwachtte max 2 keer op de grond terecht te komen. Ik denk dat hij nog een blauwe plek heeft van al de keren dat hij werd gegooid. Dus Mousasi moet wel dichtbij komen om langs die lange armen te komen en zal dan echt in een grondpartij uitkomen die hij 100% zeker gaat verliezen

Groot verschil met King Mo is dat Gracie wel een clinch nodigheeft om een take down te maken. Het is geen worstelaar. Nu is de kans dat er een clinch ontstaat natuurlijk groot, maar het zal voor Roger lastiger zijn om Mousasi neer te halen dan voor Mo.

@Petrosyan, mocht je nog geld over hebben dan neem ik je weddenschap graag aan. Na je antwoord zal ik je uitleggen waarom dit nooit minder dan 2 minuten gaat duren.......

Briant
26-02-2011, 18:50
Ik zou de partij ook wel willen zien maar ik denk dat het geen makkelijke is voor Gegard. Staand is hij de betere maar als het op de grond komt, en al helemaal als Roger bovenop komt, dan gaat het voordeel echt naar Gracie.

Veel takedown defense en standups van onderaf drillen en een goed gameplan klaar hebben en dan kan Gegard hem zeker pakken, het word alleen niet makkelijk...!

Gracie heeft ook een enorm goede guard (lange benen je weet toch ;)). Jacare brak zn arm door de guard techniek van Gracie.

Overigens geef ik Gegard Mousasi goede kans om te winnen, ook al lijkt dat van niet. Maar Roger Gracie wordt hier afgeschilderd (door Petrosyan) als de zoveelste Gracie, terwijl het momenteel gewoon DE nr 1 grappler is.