PDA

View Full Version : 12e NK Kyokushin zit bomvol, 5 weken voor het toenooi is de inschrijving gesloten



Sjaak
27-02-2011, 16:21
Osu shihan, sensei, sempai en andere belangstellenden,

Op maandag 21 februari is 5 weken voor aanvang van het toernooi de inschrijving voor het 12e Open Nederlands Kampioenschap Kyokushin Karate GESLOTEN door het bereiken van 150 deelnemers.
Helaas willen wij op dit moment geen inschrijvingen meer om de kwaliteit van het toernooi te kunnen waarborgen en er is al een wachtlijst van 80 karateka's dus nu nog opgeven heeft geen enkele zin meer.

Op dit toernooi zal de jeugd 7 t/m 17 jaar in diverse poules worden ingedeeld naar leeftijd, gewicht, graad en ervaring. Ook is er een open senioren poule 18 t/m 45 jaar tot 90 kg en de animo hiervoor is enorm !!

Dit Open N.K. is al 15 jaar open voor alle kyokushin organisatie's en op dit moment zijn er inschrijvingen van nagenoeg alle toonaangevende bonden : N.K.O. / N.K.A. / Shin-kyokushin / Kyokushin Union / I.B.K. Bluming / I.B.K. Gordeau / Ashihara International Karate Organization/ Ashihara Karate Holland.

Op dit OPEN N.K. Kyokushin kunnen de diverse vechters van al deze bonden onderling hun krachten meten en zo hoort het ook !

Om Nederlands kampioen te worden moeten er minimaal 4 en maximaal 5 partijen winnend worden afgesloten dus jong en oud zal aan de bak moeten. Bij de senioren is 4 x 2 minuten mogelijk !

Iedereen bedankt voor het inschrijven en een goede voorbereiding op het tornooi. Tot zondag 27 maart of ergens op een ander toernooi.

One World One Kyokushin ...Osu !

Namens de Nederlandse Kyokushin Organisatie

Shihan Sjaak van de Velde

http://www.musashi.nl/cms/images/stories/nieuws/musashi-posters/poster%202010%2012e%20open%20nk%20jeugd.jpg

jan sensei kyokushin
28-02-2011, 08:52
Osu super 150 deelnemers ik had nog aanmeldingen sjaak maar vol is vol !!! wordt weer een vollebak zoals jaren tevoren in een ontspannende sfeer
Respect !!!
Osu

Dragon Tail
28-02-2011, 10:08
Dus die Sjaak leeft nog. Lang niets meer gehoord van hem. Kan ook aan mij liggen.

The Bulldog
28-02-2011, 10:59
ligt het hoogstwaarschijnlijk ook....dt

Sjaak
28-02-2011, 21:43
Still alive and kicking jongens en sorry Jan, de animo is gewoon veels te groot, kan wel 2 of 3 toernooien vullen. Maar vind 150 deelnemers meer dan genoeg. Osu !!

johnmixfight
28-02-2011, 22:03
nou dat wordt vast gezellig daar in 0180

die Kyokushin gasten knokken altijd keihard, en dat meerdere partijen op een dag !!!

Goede zaak dat al die bonden samen op een tournooi staan :thup:

jan sensei kyokushin
01-03-2011, 16:50
Osu ja zo hoort het begint er op telijken dat is Kai samenwerken
Respect !!!
Osu

Sjaak
01-03-2011, 21:47
Ja het begint er zeker op te lijken, vind het grote klasse dat zoveel organisaties er zijn.

Respect door die shihans en sensei's

osu !

Leventdepevent
01-03-2011, 21:53
150 deelnemers...zo das een hoop...suc6 met het toernooi shihan sjaak...OSU

Ronald
01-03-2011, 23:07
Is het niet apart dat er een "wie het eerst komt het eerst maalt" prinicipe gehanteerd wordt voor een NK? Zou het niet veel logischer zijn om in zo'n geval andere selectiecriteria te hanteren? Nu wordt je kampioen van "zij die zich het eerst ingeschreven hebben".

Sjaak
03-03-2011, 11:26
Hoezo ...................................... IEDEREEN heeft de kans om in te schrijven en wat wil je dan, wachten tot een ieder bereid is om de moeite te nemen om aub in te schrijven ???

Ik nodig iedereen uit, echt iedereen en alle organisatie's. Zoals iedereen weet en kan zien worden er regelmatig NK's gehouden waar je nog geen eens voor wordt uitgenodigd of die het besloten houden. Voorbeelden te over !!!

Beter de kampioen van karateka's van 8 organisatie's "die zich het eerst inschrijven" en er voor willen knokken dan kampioen van een toernooi waar 1 of 2 organisatie's aan mee doen met een geweldige selectie criteria met maximaal 35 deelnemers over 6 poules die maar 2 partijen moeten knokken om kampioen te worden. Heb zelfs regelmatig toernooien gezien waar 1 partij werd geknokt en dan was je "Nederlands kampioen" ????? Nee hier moet je minimaal 4 of 5 partijen knokken en dat is andere koek.

Nu zijn er 150 deelnemers vanuit 8 organisatie's dus vind de selectie criteria heel goed want elke organisatie is vertegenwoordigd en daar gaat het om. Als je moet blijven wachten tot iedereen bereid is om in beweging te komen komt er nooit een NK en nu kunnen de karateka's van alle organisatie's tegen elkaar knokken en hoeven ze niet in hun eigen kleine wereldje te blijven vechten.

Maar kritiek zal je altijd blijven houden en hoe je het ook went of keert je doet het nooit goed. Maar goed beter kritiek ontvangen omdat je wat doet dan geen kritiek ontvangen omdat je niks doet !!!

Wens alle karateka's en organisatie's succes met de voorbereiding. Zie jullie allen snel.

Osu !

PS: btw Ronald wellicht kan je mij vertellen welke selectie criteria er bij JULLIE wordt gehanteerd, wellicht dat deze jongen er nog iets van kan leren !!! Opbouwende kritiek is altijd goed en daar sta ik zeker voor open !!!

ijsblok
03-03-2011, 16:45
Ik ken jullie beide niet (ronald en sjaak), maar ik denk dat ik het begrijp:
Volgens mij is dit voor jullie sport een groot toernooi en gezien alle problemen / oud zeer bij bepaalde bonden en mensen het maximaal haalbare (hoewel.. niet qua deelnemers klaarbijkelijk!). 150 deelnemers is gewoon een prachtig aantal en dan zal je er zeker hard voor moeten knokken.

Maar wat mij betreft is het wel zo dat iemand zich alleen Nederlands Kampioen kan noemen als hij kampioen is geworden op een NKtoernooi waarbij iedereen mee kan doen, ongeacht aantal deelnemers. Bij bijvoorbeeld judo is het ondenkbaar dat je niet mee kan doen aan het NK (kwalificatie) omdat het toernooi zou vol zitten.

Sjaak, keep up te good work!

Quato
04-03-2011, 14:19
Tja, maar dan zal je eerst kwalificatiedagen moeten houden, je kan immers niet verwachten dat een ieder 10 partijen gaat knokken op één dag.
En das ook weer niet helemaal de opzet neem ik aan...

Sjaak
25-03-2011, 13:17
Osu !

12e Open Nederlands Kampioenschap Kyokushin Karate jeugd en senioren.

Alles is klaar voor aanstaande zondag en er staan 172 deelnemers ingeschreven maar op de dag zelf zullen er nog wel een paar afvallen dus we hebben ruim 150 deelnemers over verdeeld over 10 poules.

Kinderen 7 t/m 17 jaar knokken met hoofd- en scheenbescherming, bitje en tok op aangepaste kyokushin regels. Hoe ouder hoe harder.

Senioren 18 t/m 45 jaar knokken allen in 1 open poule onder de 90 kg en zonder bescherming (alleen bitje en tok) op knock out knock down kyokushin regels.

Om Nederlands kampioen te worden moeten kinderen 4 partijen en senioren 5 partijen winnend afsluiten

Er is een professionele arts aanwezig van "Fighting Dokters"
Een professioneel bedrijf (Frank Wienneke van Beelddokter) zal de video registratie doen.

Zaal gaat open voor publiek om 11.00 uur en de kosten zijn 10 euro voor de gehele dag.

Hopenlijk tot aanstaande zondag en ik wens alle deelnemers en sportscholen een goede laatste voorbereiding

Osu shihan Sjaak

http://www.musashi.nl/cms/images/stories/nieuws/musashi-posters/poster_2011_12e_open_nk_jeugd.jpg

MB
25-03-2011, 13:45
Osu Sjaak, wanneer heb je de poster aangepast?

Sjaak
25-03-2011, 14:26
Vorig jaar augustus toen die mee is gestuurd met de officiele uitnodiging naar iedereen maar door een domme fout (site is een back up geplaatst en daar stond de oude poster nog op) heb ik in dit bericht de OUDE poster bovenaan geplaatst

Osu Sjaak

Ronald
26-03-2011, 00:05
PS: btw Ronald wellicht kan je mij vertellen welke selectie criteria er bij JULLIE wordt gehanteerd, wellicht dat deze jongen er nog iets van kan leren !!! Opbouwende kritiek is altijd goed en daar sta ik zeker voor open !!!
Sorry Sjaak voor de late reactie. Ik heb langs de topic heen gekeken.

Ik ben zelf niet aangesloten bij een bepaalde bond, dus hoe het bij andere bonden gedaan wordt weet ik eigenlijk niet. Maar wat ik bedoel is eigenlijk wat IJsblok ook aangeeft: bij judo is het bijvoorbeeld ondenkbaar dat je niet kunt meedoen omdat het toernooi "vol" is.

Overigens snap ik ook heel goed je praktische overweging om het op deze manier te doen. Dat het tournooi open staat voor iedereen is ook mooi. Een titel zou in mijn ogen alleen meer waarde krijgen als je kampioen bent van de besten. Doorgaans worden daar, bijvoorbeeld bij judo, selectiecriteria voor gehanteerd. Toen mijn zoon meedeed aan de NK moest hij zich bij de beste 3 van Oost Nederland scharen om op die manier gerechtigd te zijn om deel te nemen.

Nu is kyoskushin veel minder centraal georganiseerd dan judo, dus ik kan me voorstellen dat dat praktisch problemen op gaat leveren. Maar je zou bijvoorbeeld een uiterste inschrijfdatum kunnen hanteren en bij een overschrijving van het aantal beschikbare plekken, de besten kunnen selecteren op basis van voorgaande prestaties. Voor de overige deelnemers zou je bijv. een "B-tournooi" kunnen organiseren, waarbij de winnaar zich automatisch plaatst voor bijvoorbeeld het volgend jaar. Maar goed, ik noem maar wat. Er zijn natuurlijk nog veel meer manieren te bedenken. Punt wat ik in ieder geval wil maken is dat de winnaar van het tournooi waarschijnlijk ook de kampioen van "de besten" wil zijn. Dat geeft zowel de titel als het tournooi gewoon veel meer glans.

Sjaak
26-03-2011, 09:31
Osu Ronald, bedankt voor je reactie en ja je slaat de spijker op zijn kop en zegt hele zinnige dingen !!!!!

Zo zou het moeten zijn maar zoals je zelf al zegt en weet is het in Judo effe net wat anders dan in het kyokushin. Daar heeft iedereen zijn eigen NK. Ik ben al heel blij dat karateka's uit 7 Kyokushin organisaties en 2 Ashihara organisaties op 1 toernooi met elkaar willen strijden, dat is hoe raar het ook klinkt : UNIEK en soms wel eens anders ..................

Persoonlijk denk ik (zonder opnieuw een discussie te willen starten) dat we al heel ver zijn maar zolang de Bobo's niet met elkaar kunnen praten en overleggen zal je nooit voorrondes kunnen organiseren voor een NK. Je weet net als ik dat sommige karateka's niet bij elkaar mogen knokken op toernooien maar op dit toernooi staan ze wel tegen over elkaar en dat is dan al pure winst.

Sensei's en shihans laat je niet de wet voorschrijven door mensen die je verbieden ergens mee te knokken op een toernooi. We doen met zijn allen kyokushin en niemand heeft het recht om jou de wet voor te schrijven puur uit eigen belang. Het enige belang is kyokushin en mensen en namen in het grote geheel zijn niet belangrijk, en als iedereen het daar over eens is dan kunnen we iets moois bereiken. Neem beslissingen zelf en in het belang van je leerlingen waar daar doe je het toch voor. Hoe meer toernooien hoe fijner voor de leerlingen want daar kunnen ze ervaring opdoen en op het hoogste niveau strijden.

Ik organiseer al 16 jaar lang open toernooien waar iedereen welkom is en blijft, waar je ook toe behoord en je ziet steeds meer open toernooien komen omdat de bobo's de karateka's niet dom kunnen blijven houden. Kleine kinderen worden groot en ook sommige van die kinderen worden eens sensei en die gaan vanzelf buiten spelen en daar ben ik heel blij om want IEDEREEN moet de kans hebben om OVERAL mee te mogen doen !!!!!!

Ja het kan altijd beter maar het is wederom een stap dichter naar iets moois. En opbouwende kritiek is juist fijn, anonieme aanvallen wat minder maar goed dat mag de pret niet drukken, we gaan er weer voor !!!

Zie jullie zondag ................................. !!!

One World One Kyokushin.

Osu Sjaak

jan sensei kyokushin
26-03-2011, 11:45
Osu Love And Peace

in een ontspannen de sfeer zoals in al die jaren het geval was tot morgen One World One Kyokushin !!!

Respect !!!

Osu

Quato
28-03-2011, 14:34
Weer een geslaagd toernooi dus? Staan er al ergens uitslagen?

Sjaak
30-03-2011, 00:15
Komen er aan, ben er mee bezig

Osu Sjaak

marcelt
30-03-2011, 17:18
Moeten de uitslagen nog gemaakt worden ;-)

Sjaak
02-04-2011, 17:51
Uitslagen zijn te vinden op

Hyves (http://sjaakvandevelde.hyves.nl/blog/43278216/Uitslagen_12e_Open_Nederlands_Kampioenschap/5zIx/) en Musashi site (http://www.musashi.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=292&Itemid=156)

Grote oto reportage volgt snel

Osu !!

Silat
02-04-2011, 19:13
hey daar wil ik volgend jaar wel bij zijn Sjaak.

Sjaak
02-04-2011, 21:55
11 dec 2011 kan je meedoen, is het 12e Open NK Kyokushin voor senioren.

Osu Sjaak

Sjaak
04-04-2011, 14:22
http://www.musashi.nl/cms/images/stories/nieuws/musashi-posters/poster_2010_12e_nederlandse_kampioenschappen.jpg

Sjaak
20-04-2011, 10:07
http://www.youtube.com/watch?v=zdzAYghYAZU

Leventdepevent
20-04-2011, 13:54
prachtige filmpje bedankt OSU.....LOL @ 3.56 ;)

Sjaak
20-04-2011, 23:07
http://94.100.121.75/1283850001-1283900000/1283879001-1283879100/1283879068_5_7c5t.jpeg

Het 15e kyokushin Lentekamp te Baarle Nassau welke gehouden is van 15 t/m 17 april was weer geweldig om te beleven. Het doet me goed dat zoveel kinderen en senioren ieder jaar weer bereidt zijn om heel diep te gaan om dit loodzware kamp te volbrengen.

Want een ding staat vast, jullie hebben het niet voor niets gekregen maar het heeft bloed, zweet en af en toe zelfs een traan gekost. Alle deelnemers de complimenten voor de kyokushin spirit en het grensverleggend bezig zijn. Ben heel trots op jullie. Alle examen kandidaten gefeliciteerd met het behalen van jullie examen en het afleggen van de 30, 40 en 50 man Kumite.

Binnenkort volgt een verslag, fotoreportage en DVD van het complete kamp. osu !!!!!

Kemal
20-04-2011, 23:15
Mooie trailer! Osu

marcelt
21-04-2011, 09:33
Tof filmpje!

jan sensei kyokushin
21-04-2011, 12:10
Osu de partij Abdul vs Bas luitenant in het leger
partijen van 2minuten Abdul zijn laatste partij hij gaat op voor 3eDan Sensei meester sandan dit is zijn partij 50 geen pauze 2 drinken stops doorlopend pas bij de 25ste partij en er weer voor gaan Abdul is een bikkel (Bas ook ) 2 knokkers die van het kyokushin houden 100 minuten knokken en nog vooruit vechten en staan blijven de oude tijden herleven super !!!

Respect !!

Osu

http://youtu.be/F5ZNL6hrl04 (http://youtu.be/F5ZNL6hrl04)

Sjaak
21-04-2011, 15:54
http://www.musashi.nl/cms/images/stories/nieuws/musashi-posters/poster_2011_39e_kyokushin_strandtraining_sas.jpg

Sjaak
22-04-2011, 09:59
De complete N.K.O. Kyokushin agedna voor 2011en 2012 is online. Kijk wat je leuk vindt en waar je aan mee wil doen en schrijf je op tijd in. De evenementen zijn open voor alle kyokushin organisaties en bonden en niemand wordt geweigerd.

AGENDA 2011 / 2012 (http://www.musashi.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=83&Itemid=109)

One World One Kyokushin ... osu !!!

Sjaak

Sjaak
23-04-2011, 12:17
http://www.musashi.nl/cms/images/stories/nieuws/musashi-posters/poster_2010_15e_karate_zomer_kamp_strijen_sas.jpg

Sjaak
02-05-2011, 13:28
Verslag (http://www.musashi.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=294&Itemid=127) van het kamp staat eindelijk online

osu

Sjaak
03-05-2011, 09:08
Centrale katatraining + kadertraining.
15 Mei, Westmaas

Bij deze de uitnodiging voor de komende Centrale Kadertraining. Iedereen is welkom vanaf 4e kyu en hoger, ongeacht bond of organisatie. Het dringende verzoek van mij om even van te voren te laten weten of dat u komt of dat u verhinderd bent, dit i.v.m. het maximum aantal deelnemers per training. Opgave of afzegging via (0031-6-19-434897) of via e-mail [email protected] ([email protected])


Ik hoop u allen wederom te mogen begroeten in een ontspannen sfeer.

Osu Sjaak van de Velde shihan

Programma overzicht : Tensho Kata - 1e Dan, Seinchin Kata - 2e Dan, kanku-dai Kata - 2e Dan, Seipa Kata - 3e Dan, 7 Kyokushin Kumites

Plaats
Gymzaal Westmaas, Koetsveldlaan 19, 3273 AL, Westmaas (http://maps.google.nl/maps/ms?f=q&hl=nl&geocode=&ie=UTF8&msa=0&msid=103999255389806357465.000442bc4bd8862c18d05&ll=51.79013,4.469676&spn=0.007287,0.013325&z=16&om=1)
Docenten
Shihan Sjaak van de Velde
Organisatie
Nederlandse Kyokushin Organisatie
Tijd
10.00 - 12.00
Wie
Toegankelijk voor 4e t/m 1e kyu, Shodan en hoger
Bond
Niet relevant
Kosten
€ 5 per les
Hoe vaak
10 x per jaar (niet in juli en augustus)