PDA

View Full Version : Kids MMA meekijken?



Basjiujitsu
06-03-2011, 21:18
Ik heb drie kinderen, van 7, 5 en 2 jaar oud. Als het aan mij lag mochten ze gewoon MMA filmpjes meekijken. Sport is sport en ja er komt wel eens een bloedspettertje bij kijken, daar liggen ze heus niet van wakker. Alleen hun mammie vindt het 'gewelddadig' en 'niet kunnen'. Wat vinden jullie?

Vinand
06-03-2011, 21:21
Ik heb drie kinderen, van 7, 5 en 2 jaar oud. Als het aan mij lag mochten ze gewoon MMA filmpjes meekijken. Sport is sport en ja er komt wel eens een bloedspettertje bij kijken, daar liggen ze heus niet van wakker. Alleen hun mammie vindt het 'gewelddadig' en 'niet kunnen'. Wat vinden jullie?

jouw kids, jouw verantwoording... dus je moet echt je eigen keuze nemen...

Ik snap ht aan beide kanten wel.

Bagheera
06-03-2011, 21:28
Wij hebben onze kinderen altijd opgevoed met de rotzooi op de tv.. ik zeg buffy the vampire slayer; ncis; house; ER live etc etc...
en ze zijn absoluut niet gewelddadig of verzot op bloed... Als je maar vertelt dat sport sport is en films/serie gewoon nagemaakte rotzooi
is om mensen te vermaken.

Ze waren banger van een grapje van een familielid over dingen die je niet kunt zien...



PS: Wij waren later wel steeds messen kwijt uit de bestekbak.. ach ik slaap nog steeds goed :D

GilbertYvelFan24
06-03-2011, 21:30
Moeilijk man. Maarja weetje wat het is. Ze laten kinderen we naar WWE kijken en kinderen denken ook dat dit echt is.
Ja ik zou ook twijfelen of ik mijn kinderen erna zou laten kijken. Ik denk dat ik ze pas zou laten kijken als ze wat ouder zijn (vanaf 12 ofzo).
Maar goed vrouwen zijn altijd wat dat betreft heel erg. Ik mocht toen ik 8 of 9 was niet eens naar Hercules kijken van mijn moeder dusja...

Maar de vraag is eigenlijk heeft je kind interesse om erna te kijken? Of heb jij hem/haar 'lekker' gemaakt voor de sport:P. In dat geval als je het hem/haar goed uitlegd dan moet je het maar eens proberen. Maar niet achteraf klagen dat je op school moet uitleggen waarom 'jantje' tijdens het spelen weleens een Rear Naked Choke op een van zijn vriendjes uitgeoefend :P.

Ko2j
06-03-2011, 21:32
Ik heb drie kinderen, van 7, 5 en 2 jaar oud. Als het aan mij lag mochten ze gewoon MMA filmpjes meekijken. Sport is sport en ja er komt wel eens een bloedspettertje bij kijken, daar liggen ze heus niet van wakker. Alleen hun mammie vindt het 'gewelddadig' en 'niet kunnen'. Wat vinden jullie?
'Sport is sport' is wel heel ruim genomen. Ik denk dat je onderschat wat voor impact het heeft op een kind om te zien dat iemand een ander KO slaat. En helemaal als iemand open ligt en het een bloedbad is. Ik heb soms nog wel eens zoiets van 'ughh...'.
Tuurlijk een mooie wedstrijd met submissions is tot daar aan toe, maar kids hebben ook nog wel de neiging om dingen na te gaan doen, zeker als pappie het leuk vindt en het normaal vindt. En hoe goed kan een kind de grens bewaken tussen ring <-> straat?

Ik zou, als je er op staat dat je kids MMA kijken, wel heel goed filteren. De leeftijdsstickers op films zijn niet uit de lucht gegrepen :).

raveboy
06-03-2011, 21:54
Mijn jongste dochter is net 5, en die kijkt het ook af en toe als ik het kijk op de computer.
Het doet er niet zoveel, soms kreeg ik bij het begin zomaar een stoot in mijn gezicht als ik rustig op de bank zit, maar na uitleggen doet ze dat niet meer.

Er was van de zomer een jongen van 7 bij ons , en die ging gelijk met een vriendje oefenen, dus het ligt echt aan het kind denk ik.

Ik was rond de 19 toen ik voor het eerst de videoband UFC 2 kocht en de band met Renzo Gracie vs Ben Spijkers, toen zat ik echt onder de adrenaline en dacht ik echt dat ik 1 of andere fight to the death troep aan het kijken was, later wordt het normaal.
Nu merk ik dat mensen die het nooit kijken er ook niet tegen kunnen of met domme opmerkingen komen, dus het ligt echt aan wat je gewend bent ook denk ik.

Ik voed haar gewoon op met wat wij kijken ( geen horror ofzo )
Ik kijk geen oude vale tudo dingen met haar ofzo, maar ik ga ook zeker niet doen of het een of andere barbaarse shit is, die ik alleen stiekem kan kijken.

Kinderen zijn tegenwoordig veel bijdehander als wij vroeger en tv is ook wat erger als wat ik kon kijken rond een normaal tijdstip.

De mijne reageerd er goed op, dus zolang zij een volle westrijd volhoudt, mag ze blijven kijken ( vaak vindt ze het zelfs te saai als ze op de grond knuffelen zegt ze, en loopt ze gewoon weg )

raveboy
06-03-2011, 22:03
de age rating van ufc undisputed 2010 is 15+ ,misschien is daar wat van af te leiden?

Ik vind toch echt dat het afhangt van het kind.
Ik keek blood in blood out en chuckie en jaws en Bruce Lee films toch echt een stuk eerder, en ik ben echt niet 1 of andere psychopaat geworden.
Als je als ouder merkt dat je kind er nachtmerries van krijgt of iedereen in elkaar trapt, stop er dan mee.

edit:

plus zal er niet wat juridisch ook aan hangen dat ze een leeftijd verzinnen? Kinderen in Amerika die allemaal dingen deden vanwege een videogame enzo?
Tegenwoordig gaat alles met regeltjes en leeftijden, hiervoor ging het toch ook allemaal goed?
De kinderen die alles nadoen uit films en games krijgen gewoon geen uitleg of er is al wat mis mee ( geval van schieten op scholen enz.)

Wiseguy
07-03-2011, 08:44
Het heeft wel degelijk invloed. Ik vocht altijd op het schoolplein omdat ik power rangers na wilde doen.

Leventdepevent
07-03-2011, 08:53
ja tijden veranderen, ik wil niet zeggen dat kinderen al gewend zijn aan geweld e.d. maar als er in mijn jeugd mma op tv zou zijn dan zou ik het ook gekeken hebben.ik vind die grens moeilijk te leggen, ik doe thuis ook gerust een potje Ufc of COD tegen die oudste (9) van me. Hij geeft bij bv. films enz zelf wel aan wat hij wel of niet wil zien of wat hij eng vind.

maartenjackie
07-03-2011, 09:52
Ik zou wachten tot een jaar of 12. Meen ik echt

Glen
07-03-2011, 10:00
Mijn zoon van 11 kijkt nu een jaar of 3 mee, heeft er meer verstand van dan menig UFC jurylid!
Je bent als ouder natuurlijk wel verplicht om mee te kijken en uitleg te geven waar dat nodig is.
Daar kun je ook al een flinke slag slaan natuurlijk.

Hans Vos
07-03-2011, 10:10
mijn zoon danny is 2 jaar oud en al vanaf dat hij lopen kon en hij zag dat ik op de computer op zondagmorgen ufc zat te kijken klom hij op schoot . hij vind het prachtig . wel moest ik hem afleren dat hij het niet op de hond mocht na doen .
als ik aan het lesgeven ben is danny ook vaak in de sportschool dus hij weet niet beter . met de paplepel er in gestopt zeg maar . gr hans

TOON
07-03-2011, 10:16
vind het wat vroeg hoor voor die shit....serieus....
krijgen het echt niet te zien tot ze een jaar of 12/14 zijn

Leventdepevent
07-03-2011, 10:59
mooi om al die verschillende meningen te lezen

Simone
07-03-2011, 11:14
Ik denk dat je kinderen ook vooral in bescherming moet nemen tegen henzelf. Ik keek vroeger ook stiekem naar dingen als open hart operaties, dat vond ik bijvoorbeeld erg cool toen. Uiteindelijk toch wel heel lang nare nachtmerries van overgehouden! Persoonlijk zouden mijn kinderen(al is dit wellicht makkelijk oordelen, ik heb er nog geen) absoluut niet voor hun twaalfde naar dat soort dingen mogen kijken. Het kan er behoorlijk nasty aan toegaan soms, en ik vind dit voor kinderen echt niet nodig.

Mauro
07-03-2011, 11:26
Ik trek de grens ook bij 12 jaar.
Slugfest/GnP is wat mij betreft niet geschikt voor kinderogen, hoe vet ik het zelf ook vind.

Hans Vos
07-03-2011, 11:51
wat doe je dan met een jochie van 2 die 10 keer in de week bij papa op de sportschool is en alle lessen meemaakt (ook mma) en vaak mee gaat naar jeugd wedstrijden ???
als hij jermain en darius bij mij bezig ziet op de grond klimt hij erop ,doet mee en heeft zoveel schik erin dat hij het uitkraait van gekkigheid .
op zijn manier maakt hij stoten en trappen en zelfs de geluiden als tsss tsss bij elke stoot of trap doet hij na .
ik vind het in elk geval prachtig om te zien . hij weet inmiddels dat hij zijn moeder niet mag slaan en trappen en dat pa een levende stootzak is .
hij gaat sinds kort naar de peuterspeel zaal en heb nog geen klachten (lol). gr hans

TOON
07-03-2011, 12:11
vind dat wel een verschil....daar leert ie van jongs af aan dat het in een sportschool gebeurd, en dat die gasten gewoon 'vrienden' van elkaar zijn e.d. en een biertje/fris met elkaar drinken na de training....

kijk ik kom niet vaak in de sportschool, ik zal ze af en toe naar de judo meenemen, maar dat vind ik wat anders dan een UFC productie op TV met close-ups en alle trashtalk en 'haat'....ik denk dat het moeilijk is voor een kind om dat juist te kunnen plaatsen....

ARMENIA
07-03-2011, 12:19
Gewoon laten zien! Ik denk dat in deze moderne tijd (21e eeuw), in de westerse wereld, de kinderen over het algemeen veel te soft worden opgevoed.

joh, wij keken alles gewoon, er was niemand die zei je mag dit of dat niet kijken. kwamen we op school vroeg ik aan me klasgenoten heb je gisteren .... gezien? Dan gaven ze zo'n verwijfd antwoord. Nou die jongens waren in onze ogen al snel mietjes en ze waren eigenlijk ook mietjes. Dit komt grotendeels door de opvoeding, ze werden zo soft opgevoed.. waren niks gewend..

Tegenwoordig gaat men het leger in hier in Nederland, ze worden uitgezonden en mensen komen opeens psychisch terug.. syndroom van weet k veel wat. Mijn vader, ooms en alle ouderen in onze familie hebben met Irak tegen de Iraniërs gevochten. Daar was het, je loopt die heuvel op en neemt die plaats in, als je terugloopt schieten wij je dood. om 1 heuvel in te nemen was je al gauw 1000 man kwijt. Mijn vader zegt: op de grond lag het vol met lijken. Mijn oom wou niet aan het front vechten dus hij had een vrachtwagen en hij moest nadat de aanvallen gestaakt waren alle lijken van het front ophalen... Moraal van het verhaal. Voed jullie kinderen niet zo soft op, maar voed ze op met respect.

Glen
07-03-2011, 12:20
en dat pa een levende stootzak is . gr hans

Levende 'legende' Hans, LE-GEN-DE niet stootzak!

YoMarK
07-03-2011, 12:30
Ik denk dat je ook nog even wachten, ik geef moeders dus gelijk.

De reactie van Wiseguy geeft een goed beeld over hoe het gaat.

raveboy
07-03-2011, 12:39
Ik denk dat het scheelt of je het kind bent van een fan/beoefenaar of van een gemiddeld persoon die zelf de sport niet eens snapt, en die zegt dat er helemaal geen regels zijn en criminelen zijn en dat er elke week doden vallen.

En zoals bij alles, gewoon kijken naar je eigen kind, kan ie het aan is er niks aan de hand, anders niet meer laten zien.

In japan zie je babys en kinderen in het publiek, maar in Amerika mag weer bijna niets.
Ligt gewoon aan de maatschappij en cultuur waar je woont en leeft.

Als er geen tv of kranten zouden zijn en geen regels voor elk dingetje wat er maar bestaat, zou de wereld heel anders zijn.
Ik denk echt dat de media er voor zorgt dat mensen rasisten zijn of juist niet , en dat er geldproblemen ontstaan en die nederlandse nep gangsters lopen en dat mensen bang zijn voor dingen omdat het op tv komt.

Iedereen is een eigen mens en omdat er 10 mensen / kinderen niet tegen geweld/bloed etc. kunnen betekend niet dat dit voor iedereen geld.

Je moet geen mma avonden gaan houden en ze verplicht laten kijken, maar als het opstaat, waarom dan afzetten?
Moeten ze dan echt tot hun 12e jim jam kijken en dan tot de ontdekking komen dat de wereld toch wat anders in elkaar zit?

En hoe krijg je nog talenten als ze tot hun 12e niet eens weten dat het bestaat?
Iedereen wilt voetballer worden of wat dan ook, gewoon omdat dat vaak op tv is, en er zijn honderden clubs, doe je aan een andere sport komt het bijna altijd door een vriendje of wat dan ook.

TOON
07-03-2011, 12:42
Gewoon laten zien! Ik denk dat in deze moderne tijd (21e eeuw), in de westerse wereld, de kinderen over het algemeen veel te soft worden opgevoed.

joh, wij keken alles gewoon, er was niemand die zei je mag dit of dat niet kijken. kwamen we op school vroeg ik aan me klasgenoten heb je gisteren .... gezien? Dan gaven ze zo'n verwijfd antwoord. Nou die jongens waren in onze ogen al snel mietjes en ze waren eigenlijk ook mietjes. Dit komt grotendeels door de opvoeding, ze werden zo soft opgevoed.. waren niks gewend..

Tegenwoordig gaat men het leger in hier in Nederland, ze worden uitgezonden en mensen komen opeens psychisch terug.. syndroom van weet k veel wat. Mijn vader, ooms en alle ouderen in onze familie hebben met Irak tegen de Iraniërs gevochten. Daar was het, je loopt die heuvel op en neemt die plaats in, als je terugloopt schieten wij je dood. om 1 heuvel in te nemen was je al gauw 1000 man kwijt. Mijn vader zegt: op de grond lag het vol met lijken. Mijn oom wou niet aan het front vechten dus hij had een vrachtwagen en hij moest nadat de aanvallen gestaakt waren alle lijken van het front ophalen... Moraal van het verhaal. Voed jullie kinderen niet zo soft op, maar voed ze op met respect.

aaah oke....dus omdat onze soldaten die in afghanistan gevochten hebben vroeger geen MMA mochten kijken hebben ze nu een trauma....
ja das een logisch verhaal

wsl iets te kort door de bocht, maar je verhaal slaat als een slappe lul op een drumstel

dat kinderen voor hun 12e niet naar MMA mogen kijken wil niet zeggen dat het een stel verwijfde softies worden....dat ligt aan de opvoeding, das echt niet afhankelijk van wel/niet MMA voor een bepaalde leeftijd....

TOON
07-03-2011, 12:44
En hoe krijg je nog talenten als ze tot hun 12e niet eens weten dat het bestaat?
Iedereen wilt voetballer worden of wat dan ook, gewoon omdat dat vaak op tv is, en er zijn honderden clubs, doe je aan een andere sport komt het bijna altijd door een vriendje of wat dan ook.

doe ze op judo tot een jaar of twaalf, erg goede basis om vanuit daar te gaan MMA
check alle champs, veel zijn echt pas op een latere leeftijd begonnen met MMA en zijn begonnen met worstelen/kickboksen enz enz enz
dus met die talenten zal het wel loslopen hoor :)

raveboy
07-03-2011, 12:48
doe ze op judo tot een jaar of twaalf, erg goede basis om vanuit daar te gaan MMA
check alle champs, veel zijn echt pas op een latere leeftijd begonnen met MMA en zijn begonnen met worstelen/kickboksen enz enz enz
dus met die talenten zal het wel loslopen hoor :)

True, maar hoeveel gaan er op voetbal omdat het op tv is en hoeveel gaan er uitzichzelf naar judo, en niet omdat hun vader/vriendje wat dat dan ook dit een goede sport voor ze vind.
In Amerika zijn het van die worstelfreaks, omdat dat op school al is, deden ze dat met voetbal ipv worstelen had bijv. Manhoef mischien afgelopen weekend weer gewonnen haha

ARMENIA
07-03-2011, 13:42
aaah oke....dus omdat onze soldaten die in afghanistan gevochten hebben vroeger geen MMA mochten kijken hebben ze nu een trauma....
ja das een logisch verhaal

wsl iets te kort door de bocht, maar je verhaal slaat als een slappe lul op een drumstel

dat kinderen voor hun 12e niet naar MMA mogen kijken wil niet zeggen dat het een stel verwijfde softies worden....dat ligt aan de opvoeding, das echt niet afhankelijk van wel/niet MMA voor een bepaalde leeftijd....

K wil niet vies doen, maar ga eerst leren lezen.
Ik zeg toch ook dat het aan de opvoeding ligt? Ik laat toch blijken dat het verbieden van mma kijken maar een voorbeeld is?

heb ik ergens gezegd dat soldaten syndroom van weet k veel wat krijgen, te wijten valt aan het niet kijken van mma wedstrijden?

Ik zeg je dat het aan de opvoeding ligt hoe iemand wordt. het kijken van mma is maar een voorbeeld..

voordat je praat, moet je eerst goed lezen en daarna ga je denken.. niet praten en er vervolgens achter komen dat wat je zegt onzin is.. jij hebt een logisch verhaal gehouden he?

Hans Vos
07-03-2011, 14:28
bij mij gaat die kleine jongen net als ik met zijn vierde op judo . volgens mijn vader hoorde judo bij je opvoeding dus trainden wij vanaf 4 jaar bij jack v helmond in hilversum en kregen les van anton geesink.
bij een goede leraar leren ze buiten het vallen om respect en eigenwaarde . ook mijn broer en ik zijn niet in het geheel ontspoort . dat gebeurde pas toen ik bij bertje ging trainen (lol) gr hans

punch
07-03-2011, 14:30
Ze zien het weleens in het voorbijgaan maar ik zet ze er bewust niet voor Mijn zoon van 13 roep ik weleens voor belangrijke mooie partijen erbij
..................Dit moet je zien................(Anderson Silva ).......................Hij heeft om de een of andere reden een voorliefde voor Wanderlei Silva
Dan komt ie zelf erbij kijken maar ja die heeft al lang niet meer gevochten.

Briant
07-03-2011, 15:01
Je kan je kinderen best stimuleren om een vechtsport te gaan doen. Maar de manier om dat te doen is door je eigen enthousiasme op je kinderen over te brengen. Neem ze een keer mee, laat ze lekker ravotten in de zaal, laat zien dat je zelf ook lol hebt in je sport.
Door ze te vertellen dat ze naar judo oid moeten en tot hun 12e welteverstaan kweek je alleen maar kwaad bloed bij je kinderen en zullen ze zich afkeren van de sport (en in het ergste geval ook van jou). Het is ook niet belangrijk dat je kinderen dezelfde sport of wat dan ook als jij volgen. Het is leuk als ze het doen, maar ik zou accepteren dat het niet altijd zo gaat.

Over het onderwerp MMA kijken met je kinderen. Ik zou daar voorzichtig mee zijn. Zeker in de leeftijd 12-16 zijn kinderen impulsief en denken niet goed na over de gevolgen (eerst doen dan bedenken). Het zou best kunnen dat ze het als spelletje met hun leeftijdsgenootjes gaan doen en zichzelf bezeren.

Slechts mijn mening als docent Biologie ;)

TOON
07-03-2011, 15:08
K wil niet vies doen, maar ga eerst leren lezen.
Ik zeg toch ook dat het aan de opvoeding ligt? Ik laat toch blijken dat het verbieden van mma kijken maar een voorbeeld is?

heb ik ergens gezegd dat soldaten syndroom van weet k veel wat krijgen, te wijten valt aan het niet kijken van mma wedstrijden?

Ik zeg je dat het aan de opvoeding ligt hoe iemand wordt. het kijken van mma is maar een voorbeeld..

voordat je praat, moet je eerst goed lezen en daarna ga je denken.. niet praten en er vervolgens achter komen dat wat je zegt onzin is.. jij hebt een logisch verhaal gehouden he?

sorry man, ik denk dat ik je post verkeerd gelezen heb, ik dacht dat er stond:
kinderen laten kijken
kinderen worden te soft opgevoed
vervolgens gaf je aan dat jij dit vroeger wel allemaal keek
en dat klasgenootjes die dit niet keken verwijfd waren
het waren mietjes
maar dat lag niet aan de kinderen,
het lag aan de ouders
te soft opgevoed

toen het bruggetje naar onze soldaten in afganistan met syndromen
en naar vroegah toen er nog echte kerels waren
die vochten in Irak tegen Iran
met duizend doden op een heuvel

met als kortom: voed jullie kinderen niet zo soft op, maar met respect

en met dat laatste ben ik het wel eens, respect man! ;)

ARMENIA
07-03-2011, 15:49
sorry man, ik denk dat ik je post verkeerd gelezen heb, ik dacht dat er stond:
kinderen laten kijken
kinderen worden te soft opgevoed
vervolgens gaf je aan dat jij dit vroeger wel allemaal keek
en dat klasgenootjes die dit niet keken verwijfd waren
het waren mietjes
maar dat lag niet aan de kinderen,
het lag aan de ouders
te soft opgevoed

toen het bruggetje naar onze soldaten in afganistan met syndromen
en naar vroegah toen er nog echte kerels waren
die vochten in Irak tegen Iran
met duizend doden op een heuvel

met als kortom: voed jullie kinderen niet zo soft op, maar met respect

en met dat laatste ben ik het wel eens, respect man! ;)

Okey!. nja zijn we het toch met elkaar eens;) (miscommunicatie)

Fijne dag nog!

Mauro
07-03-2011, 19:02
bij mij gaat die kleine jongen net als ik met zijn vierde op judo . volgens mijn vader hoorde judo bij je opvoeding dus trainden wij vanaf 4 jaar bij jack v helmond in hilversum en kregen les van anton geesink.
bij een goede leraar leren ze buiten het vallen om respect en eigenwaarde . ook mijn broer en ik zijn niet in het geheel ontspoort . dat gebeurde pas toen ik bij bertje ging trainen (lol) gr hans

Mijn zoon wordt binnenkort vier en gaat ook op 'tuimeljudo', omdat ik ook denk dat Budo een meerwaarde kan zijn voor de opvoeding.
(Als hij er geen reet aan vind gaat hij er trouwens net zo makkelijk er weer van af.)
Dit vind ik een stuk onschuldiger dan het laten kijken naar GnP/Slugfesten in een ring, en op die manier breng ik de vechtsport wat langzamer en 'softer' onder zijn belangstelling.
Anyway, ieder zijn ding, ergens moet er inderdaad respect bijgebracht worden, maar wat de beste manier is......
Wie het weet mag het zeggen !

Hans Vos
08-03-2011, 15:45
Je kan je kinderen best stimuleren om een vechtsport te gaan doen. Maar de manier om dat te doen is door je eigen enthousiasme op je kinderen over te brengen. Neem ze een keer mee, laat ze lekker ravotten in de zaal, laat zien dat je zelf ook lol hebt in je sport.
Door ze te vertellen dat ze naar judo oid moeten en tot hun 12e welteverstaan kweek je alleen maar kwaad bloed bij je kinderen en zullen ze zich afkeren van de sport (en in het ergste geval ook van jou). Het is ook niet belangrijk dat je kinderen dezelfde sport of wat dan ook als jij volgen. Het is leuk als ze het doen, maar ik zou accepteren dat het niet altijd zo gaat.

Over het onderwerp MMA kijken met je kinderen. Ik zou daar voorzichtig mee zijn. Zeker in de leeftijd 12-16 zijn kinderen impulsief en denken niet goed na over de gevolgen (eerst doen dan bedenken). Het zou best kunnen dat ze het als spelletje met hun leeftijdsgenootjes gaan doen en zichzelf bezeren.

Slechts mijn mening als docent Biologie ;)hij mag van mij ook voetballer bij ajax worden hoor :whistling:dat vind ik helemaal niet erg :thup: gr hans

Briant
08-03-2011, 16:30
hij mag van mij ook voetballer bij ajax worden hoor :whistling:dat vind ik helemaal niet erg :thup: gr hans

Hah dan moet ik altijd denken aan Jiskefet waarin Michiel Romeijn voetbalvader speelt :)

Justinian
08-03-2011, 17:26
Het ene kind is het andere kind niet... datzelfde geldt ook voor ouders ;) Er is moeilijk standaard een leeftijd aan te koppelen. Als het kind heel goed het onderscheid kan maken tussen sport en 'vechten op straat', dan zou het kind best MMA kunnen kijken. Probleem is echter dat niet ieder kind hiertoe in staat is.

Pansier
08-03-2011, 17:56
Ik denk dat je het beste vanuit eigen ervaringen kan handelen. Heb jij vroeger naar zulke sporten gekeken en had je daar nachtmerries van, zoja laat ze het niet kijken zo nee dan laat je ze het kijken. Ze hebben toch een gedeelte van je genen en zullen denk ik hetzelfde ongeveer je vroegere jij reageren.

Leventdepevent
08-03-2011, 18:35
Ik denk dat je het beste vanuit eigen ervaringen kan handelen. Heb jij vroeger naar zulke sporten gekeken en had je daar nachtmerries van, zoja laat ze het niet kijken zo nee dan laat je ze het kijken. Ze hebben toch een gedeelte van je genen en zullen denk ik hetzelfde ongeveer je vroegere jij reageren.

pansier mag jij eigenlijk al meekijken? hahah ;)

Budokan
08-03-2011, 20:14
eens, pas vanaf 12 jaar. Mijn dochter van 4 hoeft echt niet te zien dat iemand de arm van zijn tegenstander breekt.