PDA

View Full Version : Breaking News UFC koopt Strikeforce



The Company
12-03-2011, 20:36
http://mmajunkie.com/news/22807/ufc-purchases-strikeforce.mma\


Wtf!

Sadix
12-03-2011, 20:39
wanneer?

wrestler_nl
12-03-2011, 20:39
Ben benieuwd of het waar is?
ik betwijfel het

The Company
12-03-2011, 20:40
Grootste MMA nieuws sinds koop van Pride.

Overeem Carwin misschien voor UFC 131 dat zou echt ziek zijn.

Sjakiezwart
12-03-2011, 20:43
Zuffa Purchases Strikeforce -- MMA Fighting (http://www.mmafighting.com/2011/03/12/zuffa-purchases-strikeforce/) Hier een interview met Dana, dus het is echt waar. Bijzonder.

wrestler_nl
12-03-2011, 20:45
Zuffa Purchases Strikeforce -- MMA Fighting (http://www.mmafighting.com/2011/03/12/zuffa-purchases-strikeforce/) Hier een interview met Dana, dus het is echt waar. Bijzonder.

Thanks het is dus echt waar

Baske
12-03-2011, 20:48
Dus Strikeforce blijft Strikeforce. Alleen de weg van UFC naar Strikeforce (en waarschijnlijk dus ook SF naar UFC) is korter zo. Ben benieuwd hoe dit verder gaat uitpakken... Groot nieuws is het zeker.

Peter(TTMC)
12-03-2011, 20:49
Dat zou wel mooie gevechten kunnen opleveren.

Sjakiezwart
12-03-2011, 20:49
Holy shit, dat betekent met andere woorden dat Ubereem bij UFC zit nu! Dana zegt wel van niet, maar hoe moeilijk moet het nu zien om een titelgevecht tussen the reem en Velasquez te beleggen? Wauw, dat is wel echt heel gaaf. Benieuwd ook hoe het met het vrouwenvechten gaat nu.

Petrosyan188
12-03-2011, 20:51
klinkt goed maar eerst zien hoe het straks precies zit... of SF vechters tegen UFC vechters kunnen vechten etc.

Baske
12-03-2011, 20:55
Holy shit, dat betekent met andere woorden dat Ubereem bij UFC zit nu! Dana zegt wel van niet, maar hoe moeilijk moet het nu zien om een titelgevecht tussen the reem en Velasquez te beleggen? Wauw, dat is wel echt heel gaaf. Benieuwd ook hoe het met het vrouwenvechten gaat nu.
Nee. Overeem zit niet bij de UFC nu. In het artikel staat dat SF en UFC gewoon zichzelf blijven. Zuffa heeft enkel de twee bedrijven in handen nu, maar zullen apart blijven functioneren. Alleen zoals ze zeggen zal de weg van UFC naar SF kleiner zijn. Over SF naar UFC wordt niks gezegd, en ben dus erg benieuwd of hier binnenkort meer over gezegd wordt...

Richelieu
12-03-2011, 21:02
Zat er denk ik wel aan te komen, er is overigens een zeer interessant interview met Dana White op het MF portal geplaatst. Ben trouwens erg benieuwd geworden wat onze grote vriend Bloodstain Lane in zijn volgende filmpje zal zeggen.

The Company
12-03-2011, 21:07
Iemand enig idee hoeveel gevechten Alistair op zijn contract heeft staan? Als zijn contract is afgelopen gaat hij sowiezo naar de UFC.

Petrosyan188
12-03-2011, 21:08
champion clausule...

Peter(TTMC)
12-03-2011, 21:08
Overeem zijn probleem was toch dat hij dan geen K-1 gevechten meer mag doen van ufc

The Company
12-03-2011, 21:09
Nog iets, Alistair kon ook gewoon in K1 en Dream vechten, dus waarom niet in de UFC....

Richelieu
12-03-2011, 21:10
Overeem zijn probleem was toch dat hij dan geen K-1 gevechten meer mag doen van ufc

Die organisatie zou toch dit jaar over de kop gaan ;)

Vinand
12-03-2011, 21:10
Here are some details of Zuffa's purchase (Paraphrased from interview with DW):

-Scott Coker has signed a deal and will still be the face of Strikeforce, much like Reed Harris

-Showtime still has control of production. Lorenzo might be the one who deals with Showtime.

-Strikeforce fighters will remain Strikeforce fighters. UFC fighters that are cut may end up in Strikeforce.

-Zuffa will honor contracts with fighters and Showtime.

-Showtime is happy with the ratings and will remain for the time being.

-There will not be any superfights or co-pro's for the time being.

-DW feels the Pride deal was a bigger purchase then Strikeforce.

-For time being all Strikeforce employs will continue as business as usual, with growth help and international help from Zuffa.

-Coker is the key in road maybe to doing UFC in Japan.

-Zuffa plans on going to Japan, China, Korea, and India

-Strikeforce has two years left on their Showtime contract.

-Once SF contracts are finished Zuffa/UFC can sign those fighters.

-Josh Barnett, Frank Shamrock, Dan Henderson, and Paul Daley all have contracts and they will be honored.

-DW will not have direct control over operations with SF. You may see Joe Silva and Lorenzo Ferttita, but it will be headed by Scott Coker.

-Scott Coker is excited about the deal.

-Showtime could possibly end contract since Zuffa purchase, but there are no indication of that happening.


Zuffa Purchases Strikeforce -- MMA Fighting




Strikeforce is nu dus de WEC van UFC. Enigste wat dit als direct gevolg voor ons zou betekenen is dat we geen strikeforce gevechten op youtube meer zouden kunnen opzoeken en bekijken.

Peter(TTMC)
12-03-2011, 21:14
Weet ik ook niet maar ik heb alistair dat ooit in een intervieuw horen zeggen

univers1l
12-03-2011, 21:18
dubbele gevoel hierbij.
maar we wachten af om te zien hoe en wat.

wrestler_nl
12-03-2011, 21:26
Damn dit gaat echt veel vette partijen opleveren!

joost
12-03-2011, 21:29
BACK AND FORTH AND BUSINESS AS USUAL!!!! haha Dana staat op repeat!

Kemal
12-03-2011, 21:37
Erg leuk, ben wel benieuwd welke partijen we in de toekomst kunnen gaan zien..

TheCarnage
12-03-2011, 21:37
http://www.bloodyelbow.com/2011/3/12/2046485/ufc-purchases-strikeforce

Richelieu
12-03-2011, 21:40
BACK AND FORTH AND BUSINESS AS USUAL!!!! haha Dana staat op repeat!

Nee hoor, gewoon weer een concurrent opgeruimd!

joost
12-03-2011, 21:43
Nee hoor, gewoon weer een concurrent opgeruimd!

nee bedoel hoe vaak ie die woorden gebruikt in dat interview :D

XanaduNL
12-03-2011, 21:47
Dit gaat (voorlopig) niet zorgen voor nieuwe match ups.
Alleen de eigenaar veranderd, de rest word later uitgedacht.

Kemal
12-03-2011, 21:48
http://www.youtube.com/watch?v=K0pBm5CuHV0

http://www.youtube.com/watch?v=FjSfeLz5vM8

ZakKa!
12-03-2011, 21:53
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

marcelt
12-03-2011, 21:54
Shocker!

Ben erg bang als ik gezien heb hoe Pride van het toneel verdwenen is. Was juist erg blij met Strikeforce.

Opent wel de deur makkelijker voor Allistair.

Baske
12-03-2011, 21:54
-Showtime could possibly end contract since Zuffa purchase, but there are no indication of that happening.
Zie geen enkele reden voor Showtime om dat te doen. Zou het, als ik vertegenwoordiger van Showtime was, het liefste zsm verlengd zien.

Strange Cutbean
12-03-2011, 21:54
Erg leuk, ben wel benieuwd welke partijen we in de toekomst kunnen gaan zien..

Dat zal best wel tegenvallen, volgens mij hadden ze ook zulke mooie verhalen toen ze Pride opkochten en zie…

Harrie Nak
12-03-2011, 21:56
Ben ik de enige die dit echt KUT vind? :crying:

Edit: Oh nee, Daley lijkt hetzelfde te vinden:


Business as usual, what if i dont wanna fight for DANA WHITE/ZUFFA?......Dana white bans me for life from the UFC, Then buys STRIKEFORCE, and thinks im still gonna be EASY and fight on one of the most anticipated fights of the year (vs Diaz...)? Which will no doubt make ZUFFA/Dana White money.

Daley vs Diaz still on?.....Someone better holla at my manager real quick."

Paul Semtex Daley Not sure what im gonna do right now, honestly...fight for the Strikeforce and be Strikeforce champ, put money in ZUFFA/Dana Whites pockets? Or fight here in the UK for BAMMA, who appreciate my brand, and have my loyal fans, family and media support me. For real.
Fedor zal er nu ook vast wel mee stoppen.

ZakKa!
12-03-2011, 21:57
Ik zag het op mijn telefoon op het treinstation. Ik sprong een gat in de lucht en slaakte een kreet.

marcelt
12-03-2011, 22:03
Ben ik de enige die dit echt KUT vind? :crying:

Edit: Oh nee, Daley lijkt hetzelfde te vinden:

Fedor zal er nu ook vast wel mee stoppen.

Ik beschouw het ook als echt slecht nieuws.

TheCarnage
12-03-2011, 22:05
Overeem vs Dos Santos
Overeem vs Velasquez

Dat was het eerste wat in mijn hoofd sprong, maar ja, na dat filmpje gaat het volgens mij alsnog niet gebeuren?

Vinand
12-03-2011, 22:08
jammer...

RIP Strikeforce...

ZakKa!
12-03-2011, 22:13
De contracten van de vechters worden geeerd. Strikeforce blijft voorlopig gewoon strikeforce en er komen geen superfights, Maar goed, wat als de showtime/strikeforce/m1 contracten aflopen? Wat dan? Ik denk dat ik het wel weet: Toppers gaan dan naar de UFC, en de minder goede vechters mogen zoeken naar een andere organisatie. Ik hoop dat ik het mis heb, want als ik nu naar Dana luister liujkt het wel alsof hij Strikeforce levend wil houden.

Soulbringer320
12-03-2011, 22:17
Wie is Zuffa?

ijsbier
12-03-2011, 22:19
oh god.... helemaal kut, wordt strikeforce nu dus een soort ufc 2 en de onderhandelingspositie van vechters gaat echt helemaal naar de klote. hebben de amerikanen geen anti-kartelvormingsautoriteit die hier een stokje voor kan steken ofzo?

zwarte dag voor mma

ijsbier
12-03-2011, 22:20
Wie is Zuffa?

het moederbedrijf van de ufc

maartenjackie
12-03-2011, 22:28
Super nieuws

K-1sunstarr
12-03-2011, 22:38
what the f*ck...?

This is crazy news.
Hahahaha, no that will not happen!!
The REEM naar de UFC??
Fedor en M1 naar UFC, Fedor zal nooit vechten voor UFC??
Wat denken jullie van Barnett.
Daley zou nooit meer voor de UFC vechten, zei Dana nog!!
Al hoewel het mooie matchen gezet kunnen worden bijv. Diaz vs GSP.

Dana zei, there are contracts in place. The women will continue fighting in StrikeForce. Hell, I think it's just a matter of time before the UFC opens up a few women's divisions.

Ik hoop dat hij het echt meent wat hij heeft geloofd.

Yogi1
12-03-2011, 23:02
Nee dit is klote. Na Pride FC nu Strikeforce. Wel mooie praatjes dat Strikeforce, Strikeforce blijft !
R.I.P. Strikeforce

Worf
12-03-2011, 23:26
oh god.... helemaal kut, wordt strikeforce nu dus een soort ufc 2 en de onderhandelingspositie van vechters gaat echt helemaal naar de klote. hebben de amerikanen geen anti-kartelvormingsautoriteit die hier een stokje voor kan steken ofzo?

zwarte dag voor mma

Dacht precies hetzelfde, Strikeforce word nu min of meer een 'eerste divisie' voor de UFC-eredivisie..

wrestler_nl
13-03-2011, 00:30
"I had no plans of leaving (Strikeforce), but I don't know what this is going to do those plans, but I have one fight left on my deal and we'll see what happens. I've never said anything bad about them. I always appreciated everything they've done for me and for the sport. It's just I was paid more money to go elsewhere, and that's what I did. Dana's the type that needs to talk a little smack if he doesn't get his way, but I've got no hard feelings about anything."



Van Dan Henderson

Kalikula
13-03-2011, 00:45
Yes! Mousasi vs A. Silva. Bring it on.

wrestler_nl
13-03-2011, 00:57
Yes! Mousasi vs A. Silva. Bring it on.

NO CHANCE

Shikoku
13-03-2011, 01:15
Wat een timing,

Normaal als dit soort dingen staan te gebeuren wordt er eerst al maanden over gespeculeerd en dan brengen ze het uiteindelijk zelf naar buiten als iedereen het al weet. Dit is wel heel goed geheim gehouden moet ik zeggen en zag ik niet aankomen

micha
13-03-2011, 01:28
slecht nieuws! no competition fuck ! remember Pride

Shikoku
13-03-2011, 02:00
slecht nieuws! no competition fuck ! remember Pride

Ik vind Strikeforce toch wel even wat anders.

Pride was al op de downfall. Strikeforce begint net een beetje de competitie te worden. HW Grand Prix, grotere namen, eigen namen worden opgebracht. Pride was natuurlijk een veel grotere deal maar ik denk dat uiteindelijk Strikeforce een veel grotere rol gaat spelen in de monopolie positie van Herr White.

rollermanskunk
13-03-2011, 02:35
Echt WTF-news... Een tijdje geleden had ik hier al wat cijfertjes neergeplempt wat betreft de vergelijking UFC vs Strikeforce. Alsof een walvis een redelijk groeiende snoek opeet.

"Business as usual" is een rekbaar begrip. Ik denk zelf dat de gevolgen van deze deal pas de komende weken/maanden echt duidelijk gaan worden. DW zegt dan wel de lopende contracten te zullen respecteren maar contracten kunnen ook worden afgekocht, sommige partijen kunnen zich gaan terugtrekken omdat ze niet met UFC/Zuffa/DW willen samenwerken. Dana gaat echt wel de pareltjes uit de Strikeforce-vijver eruit vissen want dat is gewoon de enige reden van deze deal. Strikeforce zal langzaam doodbloeden en Dana gaat er met de gouden eieren van door.

Ik verwacht Ali in 2012 in de UFC

blackadder
13-03-2011, 04:01
Kut.

blackadder
13-03-2011, 04:08
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
x2222222222222222222222222222222222222222222222222 2222222222
Dit is zo godvergeten kut nieuws!!!
Waar is Al Quaida wanneer je ze een keer nodig bent???

blackadder
13-03-2011, 04:13
FUCK SCOTT COCKER!!! Fucking sell out.

T15Boxing
13-03-2011, 04:20
geweldig nieuws. ufc ownt ze allemaal. uiteindelijk zijn alle toppers gewoon in 1 organisatie en kan elke matchup gebeuren. Zoals het hoort.

punch
13-03-2011, 10:41
Wat UFC betreft is het slim

Het HW toernooi dreigde zeker TUF en het kampioenschap van Cain en de marktwaarde van BRock te overschaduwen
OF het goed is voor de sport en of de vechters in het algemeen denk ik niet.

Leventdepevent
13-03-2011, 10:41
Ben ik de enige die dit echt KUT vind? :crying:

Edit: Oh nee, Daley lijkt hetzelfde te vinden:


Fedor zal er nu ook vast wel mee stoppen.

nee ik vind t ook KUT....vond de laatste tijd SF card's leuker dan die van UFC....t is maar weer afwachten wat daar straks weer van over blijft

Tsuki
13-03-2011, 10:54
nu de K1 nog .......

TOON
13-03-2011, 10:58
vind ut helemaal niks!
denk dat het hetzelfde gaat als met Pride, alleen is er nu wsl wat beter onderhandeld qua contracten e.d. dat ze SF wel levend moeten houden de komende twee jaar

RUK!

carlo1
13-03-2011, 11:27
en iedereen maar speculeren wat de zet van ufc zal zijn als reactie op het HW toernooi, wat doen ze? ze kopen gewoon de hele boel, zijn toch nog machtiger en slimmer dan dat iedereen denkt. positief of negatief nieuws, toekomst zal het brengen, hoop op mooie partijen.

Ivo C.
13-03-2011, 11:27
Zuffa now owns Fedor´s contract...

Guile
13-03-2011, 11:45
Vaag hoor, maar je kunt er nu nog weinig over zeggen. Voor de UFC paria's is het afwachten.

Hans Vos
13-03-2011, 11:57
na cage rage in engeland nu strikeforce ???? dana wil het alleen recht en zo langzamerhand krijgt hij het nog voor elkaar ook .
allister naar de ufc ??? moet het eerst nog zien , hij reargeerd erg zenuwachtig en negatief op de reporter als alie,s naam valt .
of je dit een vooruitgang kan noemen weet ik niet . gr hans

Harrie Nak
13-03-2011, 12:13
Volgens MMAJunkie (http://mmajunkie.com/news/22812/sources-ufcs-strikeforce-purchase-likely-hastened-by-other-interested-buyer.mma) heeft de UFC zijn slag geslagen, nadat bekend werd dat ProElite vergaande gesprekken aan het voeren was met Strikeforce voor een overname.

johnmixfight
13-03-2011, 12:16
kan Dana weer een mooie organisatie om zeep helpen....

mis Pride nog steeds :(:(

Sjakiezwart
13-03-2011, 12:38
Bloodyelbow geeft nog een update waaruit blijkt dat iedereen heel sceptisch is over wat Dana zegt. De kans is klein dat de twee organisaties op lange termijn naast elkaar blijven bestaan. "After all, White is not so much in the MMA business as he is in the UFC business"

edit: met link: More Details Emerge on UFC Acquisition of Strikeforce - Bloody Elbow (http://www.bloodyelbow.com/2011/3/13/2047456/ufc-strikeforce-acquisition-more-details-emerge)

mmaikel
13-03-2011, 13:03
Dana: Putting together fights that the fans wanna see.

Hoelang zal het duren voordat Dana Ali/Fedor tegen ufc hw`s zet? Want dat is natuurlijk"What the fans wanna see".
3 maanden, 1 jaar, 2 jaar ???

remco pardoel
13-03-2011, 13:16
Wat zou jij doen als jij Scott Coker was. Nee zeggen tegen een zak met een aantal miljoen erin waardoor je nooit meer hoeft te werken?
Dus vindt het een beetje een "domme" reactie van sommigen onder jullie die Coker een sell out noemen.
Jij zou gewoon voor 1500-2000 per maand blijven werken, als je een aanbod kreeg van 15 miljoen en nooit meer hoefde te werken..

Binnen nu en twee jaar zal de UFC Strikeforce waarschijnlijk compleet ingelijfd hebben.
(als ik het goed begrepen heb wat ik heb mogen lezen)

Ik denk wel dat er nu wel goede kansen liggen binnen de markt.

Budokan
13-03-2011, 13:44
[QUOTE=remco pardoel;1014625]Wat zou jij doen als jij Scott Coker was. Nee zeggen tegen een zak met een aantal miljoen erin waardoor je nooit meer hoeft te werken?
Dus vindt het een beetje een "domme" reactie van sommigen onder jullie die Coker een sell out noemen.
Jij zou gewoon voor 1500-2000 per maand blijven werken, als je een aanbod kreeg van 15 miljoen en nooit meer hoefde te werken..

Ik denk dat Coker echt wel wat meer verdient dan 1500-2000 per maand, hij is de oprichter en eigenaar van Strikeforce. Als hij Henderson 2,5 ton betaalt voor een potje rollen, dan zal hij zichzelf heus ook wel wat meer toebedelen. Waar komt die 15 miljoen vandaan? Ook lees ik dat Coker gewoon blijft doorwerken en feitelijks de dagelijkse leiding houdt. Dus de keuze is enkel of hij nu direct kan cashen of dat hij dit de komende jaren toch wel zou hebben verdiend. De UFC geeft echt niet zomaar een zak geld cadeau als ze niet vinden dat dit er weer uit komt.

Pindakaas
13-03-2011, 13:58
Bij Pride vond ik het echt jammer omdat ik ook fan was van de organisatie (de intro's, de opkomsten, de regels enz) maar bij Strikeforce ben ik meer fan van een aantal vechters en vind ik de rest toch iets aan de amateuristische kant.
Daarom ben ik wel positief over de overname. Als de "business as usual" periode over is kijk ik erg uit naar de nieuwe mogelijke matchups voor Overeem, Mousasi, Melendez, Jacare, JZ enz. in de UFC.

marcelt
13-03-2011, 14:02
http://www.bloodyelbow.com/2011/3/12/2046619/ufc-buys-strikeforce-who-wins-who-loses

Harrie Nak
13-03-2011, 14:04
Dit brengt Zuffa in een prima onderhandelingspositie. FEG is dood en Zuffa koopt Strikeforce, dus voor een vechter als Overeem blijft er weinig over zo. Al zal hij ongetwijfeld niet om gaan komen van de honger.

Overigens...
Paul Daley Might Back Out of Diaz Fight (Updated) | UFC News & Rumors | MMA News & Rumors (http://thegarv.com/Paul-Daley-Might-Back-Out-of-Diaz-Fight.html)

remco pardoel
13-03-2011, 14:15
@ Budokan: Het gaat om de strekking van het verhaal ;)

remco pardoel
13-03-2011, 14:16
REPS voor Paul Daley
Hij heeft groot gelijk....

Pindakaas
13-03-2011, 14:21
Vind je? Volgens mij vergeet Paul Daley dat hij door zijn eigen schuld was ontslagen en nu heeft hij gewoon een mooie mogelijkheid om kampioen te worden van Strikeforce. Ik ben ook geen fan van mijn baas maar dat betekend niet dat ik niet voor hem kan werken.
Daarnaast laat hij zo zijn fans in Amerika zitten en verpest hij met dit kinderachtige gedrag ook zijn eigen carriere. Hoop dus dat ie nog even goed nadenkt en gewoon gaat vechten.

blackadder
13-03-2011, 14:22
Wat zou jij doen als jij Scott Coker was. Nee zeggen tegen een zak met een aantal miljoen erin waardoor je nooit meer hoeft te werken?
Dus vindt het een beetje een "domme" reactie van sommigen onder jullie die Coker een sell out noemen.
Jij zou gewoon voor 1500-2000 per maand blijven werken, als je een aanbod kreeg van 15 miljoen en nooit meer hoefde te werken..

Binnen nu en twee jaar zal de UFC Strikeforce waarschijnlijk compleet ingelijfd hebben.
(als ik het goed begrepen heb wat ik heb mogen lezen)

Ik denk wel dat er nu wel goede kansen liggen binnen de markt.
Aangezien Coker een paar maanden geleden nog letterlijk zei dat de UFC geen optie was blijf ik bij mijn statement dat Coker een fucking sell out is.

Tykill
13-03-2011, 14:26
Aangezien Coker een paar maanden geleden nog letterlijk zei dat de UFC geen optie was blijf ik bij mijn statement dat Coker een fucking sell out is.

dan weet iedereen toch dat het er aan kan komen? :P

ArtistiC
13-03-2011, 14:35
Nou Paul Daley, veel succes bij BAMMA. Zo interessant ben je nou ook weer niet.

Biiyen
13-03-2011, 14:47
M1 Global kan nu ook wel alle plannen door de plee spoelen, Zuffa lacht die gekke russen gewoon keihard uit.

micha
13-03-2011, 14:49
wat heeft de UFC betaald?

blackadder
13-03-2011, 14:50
wat heeft de UFC betaald?
Op het ZUFFA fo...eeh Strikeforce forum werd een bedrag van 40 miljoen genoemd.

Vinand
13-03-2011, 14:50
Monopoly gaat de sport verpesten... jammer

wrestler_nl
13-03-2011, 14:51
wat heeft de UFC betaald?

Dat wilt Dana White niet zeggen. Helwani had het hem een aantal keer gevraagd maar White zei niets

Harrie Nak
13-03-2011, 15:10
M1 Global kan nu ook wel alle plannen door de plee spoelen, Zuffa lacht die gekke russen gewoon keihard uit.Niet volgens M-1 zelf. :lol:


Fedor's contract is with Showtime Networks Inc and we're excited to be working with such a premium North American outlet.

The purchase of Strikeforce doesn’t affect M-1 at all. Our TV deal is with Showtime and we're happy. It's business as usual for M-1 Global as we close into our March 25th event.M-1 Global Says Fedors Contract With Showtime, Zuffa Buyout Has No Effect | MMAWeekly.com (http://mmaweekly.com/m-1-global-states-fedors-contract-is-with-showtime-zuffa-purchase-has-no-effect-on-them)

Lionheart
13-03-2011, 15:12
REPS voor Paul Daley
Hij heeft groot gelijk....

x2!!

mmaikel
13-03-2011, 15:57
Denk dat het voor de toppers op dit moment niet veel uit maakt, maar voor degene die op het punt staan om gesigned of gecut te worden wel.
Door deze machtspositie kan Zuffa een meer"take it or leave it" rol aannemen bij contractonderhandelingen lijkt mij??

Ben benieuwd wat team GG hiervan vindt? Aangezien hun toch veel met Strikeforce hebben lopen.

Petrosyan188
13-03-2011, 16:09
denk niet dat er iemand met alle respect voor paul daley er warm of koud van wordt en nu stopt met UFC kijken omdat daley hier niet mee eens is. die vent moet niet zo koppig gaan doen want hoe hard de beslissing ook was van dana het was uiteindelijk toch eigen schuld. en als die nu z'n carriere wil verneuken door bij organisaties te gaan vechten waar amper 2000 man naar kijken, helemaal geen geld valt te halen en de tegenstand lachwekkend is, waardoor hij zelf z'n training etc. gaat verwaarlozen omdat het toch allemaal uitstekend gaat, omdat die van die vechtertjes daar wint zal hij nooit meer terug kunnen komen naar het hoogste niveau. en heeft die er uiteindelijk zichzelf mee gehad, als ik hem was zou ik gewoon m'n grote bek dicht houden. netjes vechten en bidden dat die nog niet alsnog gecut kan worden oid

Budokan
13-03-2011, 16:20
denk niet dat er iemand met alle respect voor paul daley er warm of koud van wordt en nu stopt met UFC kijken omdat daley hier niet mee eens is. die vent moet niet zo koppig gaan doen want hoe hard de beslissing ook was van dana het was uiteindelijk toch eigen schuld. en als die nu z'n carriere wil verneuken door bij organisaties te gaan vechten waar amper 2000 man naar kijken, helemaal geen geld valt te halen en de tegenstand lachwekkend is, waardoor hij zelf z'n training etc. gaat verwaarlozen omdat het toch allemaal uitstekend gaat, omdat die van die vechtertjes daar wint zal hij nooit meer terug kunnen komen naar het hoogste niveau. en heeft die er uiteindelijk zichzelf mee gehad, als ik hem was zou ik gewoon m'n grote bek dicht houden. netjes vechten en bidden dat die nog niet alsnog gecut kan worden oid

x2, waarschijnlijk is hij gewoon weer te zwaar en zoekt hij een smoesje

respect
13-03-2011, 19:25
Ufc eredivisie, strikeforce 2 e divisie voor 2 jaar..na 2jaar grote namen(die goed zijn met dana) bij ufc, de rest kan ander baantje zoeken.. jammer hoor.
Vind die dana niks maar het is wel een zakelijk monster petje af.

weks
13-03-2011, 19:47
weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden
laatste tijd ben ik een stuk meer enthousiast over de cards van strikeforce
denk wel dat ufc strikeforce naar een ander level kan tillen wat op zich goed is
benieuwd wat het uiteindelijk allemaal gaat worden
hoop wel weer alistair tegen cain of dos santos te zien (ooit)

wat betreft daley; dom of stoer zn opmerkingen?!
weet t niet wat mij betreft is hij helemaal niet in de positie om eisen te stellen/praatjes te hebben
hoop wel dat zn partij tegen diaz doorgaat en dat diaz m de mond snoert

we gaan t zien

blackadder
13-03-2011, 20:03
denk wel dat ufc strikeforce naar een ander level kan tillen
De UFC is niet in de business van het naar een nieuw level tillen van andere organisaties. Ze zullen SF nog een tijdje laten bestaan en het uiteindelijk slachten.

kentaro
13-03-2011, 20:49
jammer ik vind dat de ufc ook concurrentie moet hebben!!

TOON
13-03-2011, 21:41
De UFC is niet in de business van het naar een nieuw level tillen van andere organisaties. Ze zullen SF nog een tijdje laten bestaan en het uiteindelijk slachten.

das nog het geluk dat contracten in de US ook echt contracten zijn, dus daar komt Zuffa niet onderuit.....ik zie het echt niet gebeuren idd dat SF naast de UFC blijft bestaan....ze laten het nu zo, laten de contracten aflopen en halen de kersen uit de SF-organisatie en dan is het weer only UFC!

blackadder
13-03-2011, 21:45
das nog het geluk dat contracten in de US ook echt contracten zijn, dus daar komt Zuffa niet onderuit.....ik zie het echt niet gebeuren idd dat SF naast de UFC blijft bestaan....ze laten het nu zo, laten de contracten aflopen en halen de kersen uit de SF-organisatie en dan is het weer only UFC!
Inderdaad. En je dacht dat UFC partijen nu al saai zijn? Wacht maar tot er zo meteen niks anders dan UFC is. De vechters zullen zo veilig vechten als nooit te voren.

K-1sunstarr
13-03-2011, 21:50
Hoe kan in hemelsnaam SCOTT hierin trappen.
En daarbij hebben ze dit wel stil gehouden, is helemal geen beslissing en overleg van een paar weken geleden, foei, foei, foei.
Uiteindelijk laat Dona strikforce dood bloeden.
DE UFC GAAT ALLEEN MAAR OM DE "WINSBEJAG", DANA GEEFT NIKS OM ZIJN VECHTERS.

Facade
13-03-2011, 21:53
Achja als de rollen waren omgedraaid was het echt niet anders geweest. Dit is gewoon preventief de concurrentie wegkopen. Zou eigenlijk niet mogen kunnen en is wel jammer.

rollermanskunk
13-03-2011, 22:00
Iedereen heeft het wel over Dana White maar de echte bazen zijn de Zuffa-eigenaren: de Fertitta brothers en Sheik Tahnoon uit Abu Dhabi (VAE). Het grote geld zal altijd winnen.

http://img.mixedmartialarts.com/method=get&s=sheik-tahnoon.jpg

GM
13-03-2011, 23:21
slecht nieuws! no competition fuck ! remember Pride


X2 !!!!!

Baske
13-03-2011, 23:40
Hopen dat United Glory dus events erin gaat knallen als een gek! ;)

MaartenManaus
14-03-2011, 01:41
wat een ruk nieuws !

Ulis-E
14-03-2011, 07:40
ik snap de positieve reacties in deze thread echt niet..!?? MMA wordt 1 grote UFC monopoly :(

micha
14-03-2011, 08:34
Glory laat zich niet opkopen!

ijsbier
14-03-2011, 10:36
Dat is toch in iedere bedrijf zo, jouw werkgever geeft ook niet om jou, voor jou 10 anderen toch?
ja, maar dan kan je nog bij n ander bedrijf gaan soliciteren. dalijk is er buiten de ufc geen redelijk alternatief meer, vechters zullen dus geen keuze hebben en bijna elk contract wel moeten accepteren. + de ufc staat het nu al niet toe als mensen andere sponsors nemen dan door hun toegestane sponsors.

de ufc trekt sowieso ook amerikaanse vechters voor, is logisch, want daar heeft het amerikaanse publiek meer binding mee, dus zullen er dan meer ppv's verkocht worden.

ik kan er niet echt blij mee zijn

XanaduNL
14-03-2011, 12:21
Ik snap dat mensen wat zorgen hebben. Maar ik denk dat dit voor de fans goed nieuws is.

Er zijn zat alternatieven naast UFC/SF, en het is een kwestie van vraag en aanbod hoeveel geld ze kunnen bieden.

Harrie Nak
14-03-2011, 12:58
Glory laat zich niet opkopen!Alles is te koop, ook Glory.

K-1sunstarr
14-03-2011, 13:17
ja, maar dan kan je "nog bij n ander bedrijf gaan soliciteren". dalijk is er "buiten de ufc geen redelijk alternatief meer", vechters zullen dus geen keuze hebben en bijna elk contract wel moeten accepteren. + de ufc staat het nu al niet toe als mensen andere sponsors nemen dan door hun toegestane sponsors.

de "ufc trekt sowieso ook amerikaanse vechters voor," is logisch, want daar heeft het amerikaanse publiek meer binding mee, dus zullen er dan meer ppv's verkocht worden.

ik kan er niet echt blij mee zijn

xxx2

Baske
14-03-2011, 13:29
Het enige echt zorgelijke is, naar mijn idee, het contact van de vechters naar de fans toe. Dat zal misschien later moeilijker worden door dingen die de UFC de vechters oplegt. Zo kunnen interviews moeilijker worden, bijvoorbeeld. Goed, we gaan het zien...

superfreak
14-03-2011, 14:01
Glory laat zich niet opkopen!

Er valt niets op te kopen. Hoe ga je een gevaar zijn. Puur uit eigen stal heb je niet genoeg. Nu kan je nog een aantal free agents optrommelen en mogelijk wat jongens uit Strikeforce voor leuke gevechten. Als "business as usual" periode voorbij is dan gaat Strikeforce (als dat dan nog als brand bestaat) ook over op een strikte je vecht neit buiten de Strikeforce/Zuffa stal. Dan wordt het voor Golden Glory ook lastig.
Wat zeer jammer is trouwens.

Het is zakelijk gezien een geniale move. Je hebt nu ook alle vechters strak in 1 organisatie waardoor er wat droom partijen mogelijk zijn. HEt is wel slecht nieuws voor de Josh barnett's onder ons.

reefer
14-03-2011, 14:08
Normaal gesproken zeg je dat concurrentie je scherp houd,dat je je op een bepaalde manier kan onderscheiden van je concurrenten door bepaalde dingen anders te doen/organiseren.Je kan dan mede bepalen hoe jij staat in de markt t.o.v. je concurenten.Deze overname slaat eigenlijk nergens op.Denk dat het voor de vechtsport niet goed is,zoveel macht/vechters bij 1 organisatie.Dit gaat op den duur ten koste van de vechters en daarnaast ook van ons,de fans.Maar over 2 jaar weten we pas werkelijk hoe en wat,dus op dit moment kunnen we alleen maar speculeren.Mag toch verwachten dat Dana ook een aardig marketingteam heeft wat alle stappen al heeft doorgenomen die eventueel gaan volgen.

Strange Cutbean
14-03-2011, 14:14
Aan de andere kant; Iedereen klaagt over de vele organisaties in vechtsportland!

YoMarK
14-03-2011, 14:31
Achja, hopen dat Bellator toch nog een soort van concurrentie gaat kunnen zijn.
Anders gaan de salarissen van vechters er wel onder leiden denk ik.

Harrie Nak
14-03-2011, 14:53
Er valt niets op te kopen. Hoe ga je een gevaar zijn. Puur uit eigen stal heb je niet genoeg. Nu kan je nog een aantal free agents optrommelen en mogelijk wat jongens uit Strikeforce voor leuke gevechten. Als "business as usual" periode voorbij is dan gaat Strikeforce (als dat dan nog als brand bestaat) ook over op een strikte je vecht neit buiten de Strikeforce/Zuffa stal. Dan wordt het voor Golden Glory ook lastig.
Wat zeer jammer is trouwens.

Het is zakelijk gezien een geniale move. Je hebt nu ook alle vechters strak in 1 organisatie waardoor er wat droom partijen mogelijk zijn. HEt is wel slecht nieuws voor de Josh barnett's onder ons.Niet alleen voor Josh Barnett, maar voor elke vechter. Hun onderhandelingspositie slinkt daardoor namelijk, omdat er geen behoorlijke alternatieve organisaties meer over zijn.

dirk5
14-03-2011, 15:09
zwarte dag voor de sport....

ZUFFA YOU SUCK!!!

mean machine
14-03-2011, 15:13
het was al lang onder controle van de ufc ,alleen nu mag iedereen het weten


jake shields ,hendo wat ging dat allemaal makkelijk die onderhandelingen?

scot "we gaan de prijs voor jake niet opdrijven dus heb ik hem geen aanbod gedaan"

wel eens een promotie gezien die zonder bod zn kampioen weg geeft ?lol


als je geen ppv verkoopt mag je naar strikeforce ,lol

dirk5
14-03-2011, 15:17
het was al lang onder controle van de ufc ,alleen nu mag iedereen het weten


jake shields ,hendo wat ging dat allemaal makkelijk die onderhandelingen?

scot "we gaan de prijs voor jake niet opdrijven dus heb ik hem geen aanbod gedaan"

wel eens een promotie gezien die zonder bod zn kampioen weg geeft ?lol


als je geen ppv verkoopt mag je naar strikeforce ,lol

Gast, wat een onzin.....

blackadder
14-03-2011, 15:21
No Holds Barred: Rob Maysey of Mixed Martial Arts Fighters Association on Zuffa-Strikeforce Deal

On this edition of No Holds Barred, host Eddie Goldman speaks with Rob Maysey of the Mixed Martial Arts Fighters Association (MMAFA) (http://www.mmafa.tv).

The announcement Saturday, March 12, that Zuffa, the parent company of UFC, had purchased their strongest rival promotion, Strikeforce, has highlighted the absence of any type of fighter association in mixed martial arts. The MMAFA seeks to fill that role, and models itself on the Major League Baseball Players' Association and the Screen Actors Guild, in order to maximize the influence and earning capacity of its members in the sport of mixed martial arts.

We spoke late Sunday night with Rob Maysey about these major developments in mixed martial arts. We discussed what had actually happened with this purchase of Strikeforce by Zuffa, and how the previous co-owner of Strikeforce, Silicon Valley Sports & Entertainment, had decided to dump it. We discussed the role of Strikeforce CEO Scott Coker in these negotiations, what we expect Zuffa to do with Strikeforce, and what is next for other mixed martial arts organizations, including M-1 Global and Bellator. We also commented on what might happen with the American cable TV network Showtime, which still has a contract to telecast Strikeforce events, and the potential for another powerful rival mixed martial arts company to emerge under these conditions.

This new situation gives one promotional company, Zuffa, control of a very high percentage of top-ranked fighters in the world. We discussed the implications of the creation of this virtual monopoly both in terms of potential antitrust issues as well as the rights and compensation of fighters.

And we discussed the immediate need for fighters to utilize this present situation to organize themselves into their own association.

You can play or download No Holds Barred at http://nhbnews.podomatic.com/entry/2011-03-14T02_30_10-07_00.

You can also download No Holds Barred at http://www.mediafire.com/?8ynvlye58502sy8.

If one link does not work, please try another. The show is in MP3 format, so may take some time to download.

Also, No Holds Barred is available through iTunes at http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewPodcast?id=150801513&s=143441.

The No Holds Barred theme song is called "The Heist", by Ian Carpenter (http://iancarpenter.com).

No Holds Barred is free to listen to and is sponsored by:

Beezid.com - Penny Auctions (http://www.beezid.com). Your #1 source for exciting auction shopping and outstanding deals on just about anything! Top rated, most trusted auction site online. Where do you shop? Beezid.com - Penny Auctions (http://www.beezid.com).

American Top Team (http://americantopteam.com). Whether you're a beginner or a champion, train with the champions in Brazilian Jiu-Jitsu, boxing, wrestling, grappling, and mixed martial arts at American Top Team. Check out their web site at http://americantopteam.com.

The American Sambo Association (http://www.ussambo.com), which is committed to becoming the premier association in the U.S. dedicated to the advancement of Sambo. Sambo is a form of sport, self-defense, and combat established in the former Soviet Union during the early twentieth century. For more information, go to ussambo.com (http://www.ussambo.com).

Thanks, Eddie Goldman
http://eddiegoldman.com

Harrie Nak
14-03-2011, 15:54
http://www.youtube.com/watch?v=6FJwxRLuqM8

LJ Silver
14-03-2011, 16:36
UFC
In 2001 Zuffa was contacted by childhood friend Dana White about purchasing the Ultimate Fighting Championship. They quickly took the opportunity, making the purchase a month later. Zuffa was immediately co-founded with brother Frank Fertitta III to establish an entity to manage the assets of the newly acquired Mixed Martial Arts promotion organization. In March 2007, Zuffa acquired the World Extreme Cagefighting (UFC's sister promotion), and Pride Fighting Championships. The UFC recently announced that their former sister promotion, World Extreme Cagefighting, will be absorbed by the Ultimate Fighting Championship.

Zuffa Subsidiaries
* Ultimate Fighting Championship
* Strikeforce

Defunct:
*World Fighting Alliance(2006)
*Pride Fighting Championships(2007)
*World Extreme Cagefighting(2010)

Zal niet lang duren of ook Strikeforce staat in het onderste lijstje.....

El Bambino
14-03-2011, 18:47
UFC is een monopolie aan het worden, en monopolie a la microsoft van Bill gates is nooit goed voor de concurrentie!
Dus UFC ook niet voor MMA!

Budokan
14-03-2011, 22:56
Glory laat zich niet opkopen!

wat een simpele redenatie, als je een bedrijf koopt, ben je direct de eigenaar van alle lopende contracten. In dat geval dus ook van alle GG vechters. Verder meldt Ali dat hij het geweldig nieuws vindt, leg eens uit dan?

JeIIe
15-03-2011, 00:27
In tegenstelling tot wat er eerst werd gezegd, zijn de super fights wel mogelijk. Vanaf nu, ik weet niet precies vanaf wel event, zullen ellebogen op de grond ook worden toegelaten in Strikeforce.
UFC Purchases Strikeforce Conference Call Twitter Updates -- MMA Fighting (http://www.mmafighting.com/2011/03/14/ufc-purchases-strikeforce-conference-call-twitter-updates/)

rollermanskunk
15-03-2011, 01:31
Overeem en Barnett reageren op de UFC/Strikeforce deal:

http://www.mmafighting.com/2011/03/14/alistair-overeem-says-zuffa-purchase-of-strikeforce-a-good-deve/

http://www.sherdog.com/news/articles/Barnett-on-UFC-Strikeforce-Deal-I-Just-Want-to-be-Part-of-That-30837

Beiden positief (en dan bedoel ik niet de drugstest)

Kemal
15-03-2011, 07:59
UFC Bosses Say Deal Doesn't Constitute Monopoly; Union Up to Fighters (http://www.mmafighting.com/2011/03/14/ufc-bosses-say-deal-doesnt-constitute-monopoly-union-up-to-fig/)

knift
15-03-2011, 09:17
UFC is een monopolie aan het worden, en monopolie a la microsoft van Bill gates is nooit goed voor de concurrentie!
Dus UFC ook niet voor MMA!

2x We hebben allemaal gezien hoe het Pride verging.

knift
15-03-2011, 09:18
..............."zucht" Ik mis Pride.

Mmmbie
15-03-2011, 12:19
UFC is een monopolie aan het worden, en monopolie a la microsoft van Bill gates is nooit goed voor de concurrentie!
Dus UFC ook niet voor MMA!

Denk dat dat wel meevalt hoor, lees mijn blog maar eens...

dirk5
15-03-2011, 12:43
Denk dat dat wel meevalt hoor, lees mijn blog maar eens...

Je beschrijft het allemaal leuk een aardig, maar ik moet tot op heden nog een monopoly tegen komen waar uiteindelijk de consument beter van is geworden.

puntje bij paaltje is:

-Ze kunnen gaan vragen wat ze willen.
-Ze kunnen vechters betalen wat ze willen

geen concurrentie is altijd slecht, hoe mooi je het ook wilt verkopen met superfigths...

XanaduNL
15-03-2011, 12:48
Ik ben niet de grootste sportkenner, maar geld dit niet voor alle Premier sportorganisaties zoals NBA, NFL etc?
Ze zijn de grootste en betalen de sporters toch goed. Ze moeten tenslotte nieuw talent aantrekken in de long run.

dirk5
15-03-2011, 12:53
Ik ben niet de grootste sportkenner, maar geld dit niet voor alle Premier sportorganisaties zoals NBA, NFL etc?
Ze zijn de grootste en betalen de sporters toch goed. Ze moeten tenslotte nieuw talent aantrekken in de long run.

Daar heb je verschillende clubs binnen de NBA/NFL die met elkaar concurreren. Binnen de UFC heb je.... de UFC :)

Nee die verhalen van beter worden hoorde ik voor de overname van Pride ook... zijn we daar beter van geworden?

HELL NO!

XanaduNL
15-03-2011, 13:09
Goed punt betreffende de clubs, hier keek ik even overheen.

Wat betreft Pride, dit is uiteraard niet lekker afgelopen (hoewel Pride al niet zo lekker meer ging). De overname en later de samenvoeging van WEC ging echter wel goed. Dus wat mij betreft staan ze 1-1, en is SF een mooie rubber-match. :P

Bromios
15-03-2011, 13:12
Volgens mij gaat het straks zo:

UFC is ere divisie
Strikeforce is eerste divisie

Knok jezelf omhoog met een minder contract bij Strikeforce en krijg dan een topcontract bij de UFC. Voldoe je niet dan val je terug.

Het gaat Dana natuurlijk om de centen, maar ze willen op de lange termijn natuurlijk ook centen verdienen, dus het uitbuiten van vechters zal wel meevallen. NBA'ers verdienen best veel maar het grote geld voor die gasten zit hem in individuele sponsoring en reclameactiviteiten. Door de uniformiteit van regels en een betere controle over de vechters kunnen ze het natuurlijk allemaal wel wat meer mainstream maken.

Ik zie bijvoorbeeld UFC niet van de pay-per-view afgaan maar strikeforce kunnen ze wat gemakkelijker via een network inzetten.

Ik zie de voordelen wel. Al is het wel een nadeel dat er nu niet 1 concurrent meer is.
Iemand in voor een gat in de markt ?

ijsbier
15-03-2011, 13:30
[QUOTE=Bromios;1015229]
Het gaat Dana natuurlijk om de centen, maar ze willen op de lange termijn natuurlijk ook centen verdienen, dus het uitbuiten van vechters zal wel meevallen. NBA'ers verdienen best veel maar het grote geld voor die gasten zit hem in individuele sponsoring en reclameactiviteiten. [\QUOTE]

Sponsors van ufc vechters moeten altijd door de ufc goedgekeurd worden....

blackadder
15-03-2011, 13:42
Volgens mij gaat het straks zo:

UFC is ere divisie
Strikeforce is eerste divisie
Strikeforce is dood. Het zit nog even aan de beademingsmachine zolang de contracten nog lopen. En wanneer die afgelopen zijn wordt euthanasie toegepast. Destroy. Pillage. It's the Zuffa way.


Het gaat Dana natuurlijk om de centen, maar ze willen op de lange termijn natuurlijk ook centen verdienen, dus het uitbuiten van vechters zal wel meevallen.Als er geen redelijk alternatief is voor de UFC eerder niet nee. Het zal eerder niet meevallen. Op de supersterren na.
Dispelling The Hype: Why A UFC-Led MMA Landscape Isn't All Sunshine and Puppies (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?112415-Dispelling-The-Hype-Why-A-UFC-Led-MMA-Landscape-Isn-t-All-Sunshine-and-Puppies)

Mmmbie
15-03-2011, 15:41
Je beschrijft het allemaal leuk een aardig, maar ik moet tot op heden nog een monopoly tegen komen waar uiteindelijk de consument beter van is geworden.

puntje bij paaltje is:

-Ze kunnen gaan vragen wat ze willen.
-Ze kunnen vechters betalen wat ze willen

geen concurrentie is altijd slecht, hoe mooi je het ook wilt verkopen met superfigths...

De punten die je noemt zijn waar, maar er is een punt waarop mensen de PPV niet meer kopen en niet meer naar de evenementen gaan. En natuurlijk kunnen ze de vechters betalen wat ze willen, maar dat is niet anders dan nu. Er zullen altijd andere organisaties blijven bestaan, net als dat er altijd mensen via de achterdeur uit de UFC vertrekken. Dus echt sprake van een monopolie is er niet, de marktwerking is niet compleet uitgeroeid in de MMA-wereld door deze overname...

Mmmbie
15-03-2011, 15:44
Je moet ook niet vergeten dat de UFC erbij gebaat is dat men hun producten afneemt, niemand wordt gedwongen om PPV te kopen. Daarbij komt dat MMA geen primaire levensbehoefte is. Er is dus nog wel degelijk sprake van marktwerking...

dirk5
15-03-2011, 15:50
De punten die je noemt zijn waar, maar er is een punt waarop mensen de PPV niet meer kopen en niet meer naar de evenementen gaan. En natuurlijk kunnen ze de vechters betalen wat ze willen, maar dat is niet anders dan nu. Er zullen altijd andere organisaties blijven bestaan, net als dat er altijd mensen uit de achterdeur uit de UFC vertrekken. Dus echt sprake van een monopolie is er niet, de marktwerking is niet compleet uitgeroeid in de MMA-wereld door deze overname...

Het was wel anders...

Hendo-Shields gedoe, Hendo wilde meer, ufc wilde niet betalen, Hendo ging naar strikeforce, want daar konden ze wel meer betalen....

Welke organisatie kan dit nu nog? Bellator? I don't think so...

Oneerlijke concurrentie, die is er...

dirk5
15-03-2011, 15:56
Je moet ook niet vergeten dat de UFC erbij gebaat is dat men hun producten afneemt, niemand wordt gedwongen om PPV te kopen. Daarbij komt dat MMA geen primaire levensbehoefte is. Er is dus nog wel degelijk sprake van marktwerking...

Primaire levensbehoefte?? mooi woord, maar dat heeft natuurlijk niks in deze discussie te zoeken.

Mensen worden wel degelijk gedwongen, wanneer je mma fan bent kun je over 1 jaar kiezen tussen het stoppen van kijken, of het kijken naar de UFC.....

Dat noem ik geen keuze....

Mmmbie
15-03-2011, 15:56
Het was wel anders...

Hendo-Shields gedoe, Hendo wilde meer, ufc wilde niet betalen, Hendo ging naar strikeforce, want daar konden ze wel meer betalen....

Welke organisatie kan dit nu nog? Bellator? I don't think so...

Oneerlijke concurrentie, die is er...

Ik snap wat je bedoelt en geef je tot een bepaald punt ook wel gelijk. Echter denk ik dat het voorbeeld dat je geeft er 1 op zichzelf is. Hendo heeft destijds bij Strikeforce voor meer geld gekozen, maar volgens mij is die zaak niet een uiting van een structureel 'probleem'. Hoe dit in de toekomst zal lopen na de overname blijft daarentegen nog onduidelijk...

dirk5
15-03-2011, 15:57
Ik snap wat je bedoelt en geef je tot een bepaald punt ook wel gelijk. Echter denk ik dat het voorbeeld dat je geeft er 1 op zichzelf is. Hendo heeft destijds bij Strikeforce voor meer geld gekozen, maar volgens mij is die zaak niet een uiting van een structureel 'probleem'. Hoe dit in de toekomst zal lopen na de overname blijft daarentegen nog onduidelijk...

Voor jou wel....

Voor mij en menig mma fan niet, wij hebben dit namelijk al ooit zien gebeuren...

Mmmbie
15-03-2011, 16:03
Primaire levensbehoefte?? mooi woord, maar dat heeft natuurlijk niks in deze discussie te zoeken.

Mensen worden wel degelijk gedwongen, wanneer je mma fan bent kun je over 1 jaar kiezen tussen het stoppen van kijken, of het kijken naar de UFC.....

Dat noem ik geen keuze....

Ik noemde 'primaire levensbehoefte' om aan te geven dat men zelf de keuze heeft om het te kijken ja of nee, dus dat het 'natuurlijk' niks in deze discussie te zoeken heeft ben ik niet met je eens. Ik vraag me af waarom je het zo erg vindt om alleen nog UFC te kunnen kijken, wat naar mijn mening overigens niet waar is. Match-ups die door de verscheidenheid van organisaties en naleving van contracten niet mogelijk waren zijn dat nu opeens wel, wat vind je daar van?

blackadder
15-03-2011, 16:07
En wat er nog bijkomt zijn Dana's grillen. Neem Todd Duffee. Hij veranderde overnacht van een shooting star, snelste KO in UFC geschiedenis, in een UFC 'reject' na een nederlaag. Omdat hij geen sex wou met Dana. Waartegen een veroordeeld crimineel als Sonnen waarschijnlijk super blowjobs geeft.

Bromios
15-03-2011, 16:12
Op zich is het nu natuurlijk een kwestie van tijd voordat er weer een kleinere organisatie gaat groeien door dit proces.
Als er vechters uit de UFC vallen dan hebben die minder eisen dan voorheen waardoor ze voor kleinere organisaties ineens wel betaalbaar worden.
Die groeien daardoor gemakkelijker etc.

Het grootste probleem lijkt mij dat UFC uiterst zuinig omgaat met het aantal gala's wat ze organiseren waardoor de meeste vechters amper aan vechten toekomen. Wellicht ligt daar een mooie toekomst voor hun strikeforce dochter. Grotere aantallen simpelere gala's zodat er ervaring opgedaan kan worden. Inderdaad minder macht voor de Golden Glory's van deze wereld maar of dat nou zo verkeerd is....

blackadder
15-03-2011, 16:15
Dat komt er dan nog bij. Vechters als Overeem zullen er aan moeten wennen 1 of 2 keer per jaar te kunnen vechten.

Bromios
15-03-2011, 16:15
[QUOTE=Bromios;1015229]
Het gaat Dana natuurlijk om de centen, maar ze willen op de lange termijn natuurlijk ook centen verdienen, dus het uitbuiten van vechters zal wel meevallen. NBA'ers verdienen best veel maar het grote geld voor die gasten zit hem in individuele sponsoring en reclameactiviteiten. [\QUOTE]

Sponsors van ufc vechters moeten altijd door de ufc goedgekeurd worden....

Dat is in bijna alle sporten zo. Als de sponsor van een voetbalclub nike is, kun je geen persoonlijke sponsor als adidas nemen. UFC heeft er alle belang bij dat hun sterren supersterren worden dus die zullen media aandacht alleen maar toejuichen.

blackadder
15-03-2011, 16:18
Dat is in bijna alle sporten zo. Als de sponsor van een voetbalclub nike is, kun je geen persoonlijke sponsor als adidas nemen. UFC heeft er alle belang bij dat hun sterren supersterren worden dus die zullen media aandacht alleen maar toejuichen.
Alleen sponsort die dan de club en niet de individuele spelers.

dirk5
15-03-2011, 16:22
Match-ups die door de verscheidenheid van organisaties en naleving van contracten niet mogelijk waren zijn dat nu opeens wel, wat vind je daar van?

Het enige pluspunt, maar dit had ook kunnen doen met cross-promotion... (zoals de pride MW-gp)

Hiervoor hadden ze strikeforce niet kapot hoeven maken...

Mmmbie
15-03-2011, 16:22
Als het allemaal zo verschrikkelijk is met de UFC, dan zal dit zich op den duur gaan uiten. De meeste, zo niet alle MMA-vechters zien op dit moment de UFC titel (na de overname van Strikeforce nog meer) als het grootste goed en willen daar ook alles voor doen. Wat Bromios al aangaf, als er hierdoor een groot verloop van (goede) vechters is dan zullen deze opgepikt worden door andere organisaties...

dirk5
15-03-2011, 16:24
ik zeg oogkleppen....

Mmmbie
15-03-2011, 16:25
ik zeg oogkleppen....

Ja, of je zegt ik respecteer je mening maar ik heb een andere...

dirk5
15-03-2011, 16:31
Ik geef geen mening, ik zeg wat wat er in het verleden is gebeurd en wat er in de toekomst gaat gebeuren....

iedereen mag het zo positief zien als ze willen, ik vind dit alleen bijzonder naief.

blackadder
15-03-2011, 16:36
This past Saturday Ariel Helwani sat down with Dana White for an exclusive interview that without question ended up being the biggest news ever heard to date concerning Mixed Martial Arts in North America. In what appeared to be an early April Fools Day prank, Dana revealed that Zuffa had purchased the number two organization in the sport, Strikeforce. At first I thought I misread the title before clicking on the link to the video, then I thought my ears were playing games with me as I heard Dana speak, then reality sunk in, Zuffa had just come as close to holding a monopoly in Mixed Martial Arts as any company ever will.

Welcome to the Zuffa Monopoly | Joe Show Radio :: UFC, Strikeforce, DREAM, Sengoku, and mixed martial arts (MMA) internet radio, news, and podcasts. (http://www.joeshowradio.com/archive/articles.php?id=20110314-Welcome-To-The-Zuffa-Monopoly)

Mmmbie
15-03-2011, 16:38
Ik geef geen mening, ik zeg wat wat er in het verleden is gebeurd en wat er in de toekomst gaat gebeuren....

iedereen mag het zo positief zien als ze willen, ik vind dit alleen bijzonder naief.

Maar je vindt wel dat ik oogkleppen op heb omdat ik het anders zie dan jij. Dat vind ik naïef.

dirk5
15-03-2011, 16:44
Maar je vindt wel dat ik oogkleppen op heb omdat ik het anders zie dan jij. Dat vind ik naïef.

Ik vind dat jij oogkleppen op hebt omdat je niet wilt zien of onderkennen dat deze ontwikkeling slecht is voor de sport en voor de fans... zoals het verleden heeft bewezen.

Maar we houden erover op, ik kan er toch niks aan veranderen.

Mmmbie
15-03-2011, 16:51
Ik vind dat jij oogkleppen op hebt omdat je niet wilt zien of onderkennen dat deze ontwikkeling slecht is voor de sport en voor de fans... zoals het verleden heeft bewezen.

Maar we houden erover op, ik kan er toch niks aan veranderen.

Als je bedoelt dat je mijn mening niet kan veranderen, dan heb je het mis, ik sta altijd open voor andere gezichtspunten. Ik ben door je argumenten alleen niet overtuigd van het feit dat het slecht zou zijn. Wat mij betreft heeft de UFC mede bewezen in het verleden dat ze MMA zo groot hebben gemaakt als het nu is...

dirk5
15-03-2011, 16:55
Als je bedoelt dat je mijn mening niet kan veranderen, dan heb je het mis, ik sta altijd open voor andere gezichtspunten. Ik ben door je argumenten alleen niet overtuigd van het feit dat het slecht zou zijn. Wat mij betreft heeft de UFC mede bewezen in het verleden dat ze MMA zo groot hebben gemaakt als het nu is...

hehe, ik had het eigenlijk meer over het terug draaien van de koop :)

Mmmbie
15-03-2011, 16:57
hehe, ik had het eigenlijk meer over het terug draaien van de koop :)

Hahaha, oke, never mind dan...

Harrie Nak
15-03-2011, 16:59
http://i55.tinypic.com/2yotzm9.gif

blackadder
15-03-2011, 17:19
Hahaha...ik dacht eerst dat ze hem aan het assrapen waren.:lol:

Bromios
15-03-2011, 17:25
Alleen sponsort die dan de club en niet de individuele spelers.

Ja precies, maar de speler mag rustig sponsors nemen die de club niet bijten. Ze willen het alleen even weten.

Bromios
15-03-2011, 17:27
ik zeg oogkleppen....

Ik had dezelfde mening over de HW grand-prix. Ik geloofde nooit dat die er zou komen (en nu ik erover nadenk, mischien blijft het bij deze ene wedstrijd).
Je hebt gelijk dat er in deze tak van sport niemand waarmaakt wat hij beloofd maar dat wordt alleen maar beter als de markt professioneler en groter wordt denk ik.

blackadder
15-03-2011, 17:32
Ja precies, maar de speler mag rustig sponsors nemen die de club niet bijten. Ze willen het alleen even weten.
Alleen worden sponsors bij de UFC afgewezen wanneer ze niet kunnen betalen voor het 'voorrecht' om een sponsor voor een UFC vechter te zijn. Of wanneer Dana White ze niet mag.


As a couple of years passed Zuffa's policies towards fighters strengthened as they attempted to own fighters for life, most notably when AKA had a fall-out with Dana White leading to Jon Fitch essentially being cut from the roster for 24 hours because he didn't want to hand over the rights to his likeness to the UFC. Not only was Zuffa trying to own a fighter's likeness, they also began dipping into their potential sponsorship money by forcing companies to pay them a certain fee to have their logo seen in the Octagon on any given fighter.
Now 'Joe's Crab Shack' based out of Iowa could no longer throw their local boy making his first fight on the undercard any money because of the fees and approval process required by Zuffa to become a sponsor. Slowly sponsors also began to become essentially banned from the UFC. Affliction was given the boot when they decided to go rouge and promote a few cards of their own leaving some very notable names in the sport like GSP without one of their biggest sponsors on their person during their walkout. Clinch Gear was banned for personal reasons between Dana White and Dan Henderson after he failed to re-sign with the UFC to move over to Strikeforce. RVCA was banned leaving BJ Penn without his biggest sponsor simply because RVCA sponsors Fedor and Dana couldn't make a deal happen with the Russians. Booyaa Fightwear was banned because they had ties to King Of The Cage; a smaller organization that in no way shape or form could be seen as competition to the UFC. The list goes on.
Welcome to the Zuffa Monopoly | Joe Show Radio :: UFC, Strikeforce, DREAM, Sengoku, and mixed martial arts (MMA) internet radio, news, and podcasts. (http://www.joeshowradio.com/archive/articles.php?id=20110314-Welcome-To-The-Zuffa-Monopoly)

XanaduNL
15-03-2011, 17:38
Ik denk dat het beter is om dit gecentraliseerd te houden in het bestaande topic.

blackadder
15-03-2011, 17:39
Is MF ook al aan zuffa verkocht?
:p

Petrosyan188
15-03-2011, 17:49
http://dakzoekje.nl/images/huilbaby.jpg

steftheboxer
15-03-2011, 18:09
het gerucht gaat nu al dat Josh Barnett vervangen gaat worden in het HW toernooi voor Carwin.....

wie plast dan wie in zijn mond ;-)

The Company
15-03-2011, 18:31
het gerucht gaat nu al dat Josh Barnett vervangen gaat worden in het HW toernooi voor Carwin.....

wie plast dan wie in zijn mond ;-)

Het zou echt legendarisch zijn als Rogers hem KO slaat. Eerst iemand helemaal afkraken en daarna moeten ze hem op gaan hypen.:lol::lol:

Kemal
15-03-2011, 18:31
Ik denk dat het beter is om dit gecentraliseerd te houden in het bestaande topic.

idd, heb em even bij elkaar gevoegd ;)

Kemal
15-03-2011, 20:26
http://i55.tinypic.com/2yotzm9.gif


Hahaha...ik dacht eerst dat ze hem aan het assrapen waren.:lol:

:lol:

El Bambino
15-03-2011, 22:57
Denk dat dat wel meevalt hoor, lees mijn blog maar eens...

Zolang het goed gaat is er niks an de hand. Waneer het gaat tegenvalen, minder publiek, minder sponsors etc etc., dan wat?
Dan is er geen andere organisatie waar de vechters op kunnen terugvallen, ook is het nooit goed dat een man (Dana) alle touwjes in handen heeft.
Zie economische crisis, veroorzakt door maar een paar (machtigste) banken, en de hele economische wereld is naar de klote!
BALANS is de sleutelwoord!

Bromios
15-03-2011, 23:32
Alleen worden sponsors bij de UFC afgewezen wanneer ze niet kunnen betalen voor het 'voorrecht' om een sponsor voor een UFC vechter te zijn. Of wanneer Dana White ze niet mag.

Welcome to the Zuffa Monopoly | Joe Show Radio :: UFC, Strikeforce, DREAM, Sengoku, and mixed martial arts (MMA) internet radio, news, and podcasts. (http://www.joeshowradio.com/archive/articles.php?id=20110314-Welcome-To-The-Zuffa-Monopoly)

Oww, dat wist ik niet. serieuze shit. Weinig professioneel