PDA

View Full Version : Elbows to the Head on the Ground Now Allowed in Strikeforce



Kemal
15-03-2011, 07:58
Although UFC President Dana White (http://www.mmafighting.com/tag/Dana+White/) insists that things will remain "business as usual" now that his company has purchased Strikeforce, one rules change will be implemented: Elbows to the head on the ground will now be allowed in Strikeforce.

UFC Chairman and CEO Lorenzo Fertitta (http://www.mmafighting.com/tag/Lorenzo+Fertitta/) said on a conference call announcing the purchase Monday that Strikeforce will implement all of the unified rules of mixed martial arts that the UFC uses, and that includes allowing elbows to the head on the ground. The banning of those elbows has been the one significant difference between Strikeforce fights and UFC fights, and that difference will go away.

"The one change we're going to do as a promoter of the show is the unified rules that you see in the UFC," Fertitta said.

For the UFC, the decision makes a lot of sense: The promotion has always lobbied for every state athletic commission to adopt consistent rules across the board for all fights, and it would be odd to see Zuffa promoting fights that didn't use those standard, unified rules.

Still, the rules change is going to make things different for a lot of fighters who aren't accustomed to having to defend against elbows on the ground.

Vandaan
15-03-2011, 11:06
Dit is het eerste van de deal waar ik echt van baal. Het enige wat er met ellebogen gebeurt is dat iemand sneller openscheurt waardoor de partij sneller onnodig gestopt wordt. Het grondwerk wordt er zo veel saaier van, omdat iedereen korte elleboog stoten gaat maken en daardoor zogenaamd actief blijft. Zonder ellebogen moet je veel meer risico nemen om te stoten op de grond wat het grondwerk alleen maar ten goede komt.

Afschaffen die ellenbogen.

el bastardo
15-03-2011, 11:11
Het begin van het einde...

superfreak
15-03-2011, 11:13
Dit is het eerste van de deal waar ik echt van baal. Het enige wat er met ellebogen gebeurt is dat iemand sneller openscheurt waardoor de partij sneller onnodig gestopt wordt. Het grondwerk wordt er zo veel saaier van, omdat iedereen korte elleboog stoten gaat maken en daardoor zogenaamd actief blijft. Zonder ellebogen moet je veel meer risico nemen om te stoten op de grond wat het grondwerk alleen maar ten goede komt.

Afschaffen die ellenbogen.

X2

dirk5
15-03-2011, 11:15
bye bye strikeforce....

it was fun whle it lasted..

TOON
15-03-2011, 11:17
het eerste ruk de piemel nieuws idd.....ga er steeds meer van balen!

Harrie Nak
15-03-2011, 11:38
In de hele historie van de UFC zijn er maar 10 partijen afgebroken als gevolg van een cut door elbow strikes.

el bastardo
15-03-2011, 11:45
In de hele historie van de UFC zijn er maar 10 partijen afgebroken als gevolg van een cut door elbow strikes.

Het gaat erom dat Strikeforce niet zou veranderen... 2 dagen later worden de regels al verandert. Dat beloofd niet veel goeds voor Strikeforce.

Baske
15-03-2011, 12:01
Ruk. Enorm ruk. Ellebogen ben ik zelf absoluut geen fan van. Absoluut, het ziet er spectaculair uit, en vaak erg bruut. Maar juist dat brute vind ik vaak toch minder leuk. Ik zie liever een technisch hoogstandje en daadwerkelijk een ongekend hoog niveau dan dat iemand helemaal opengehaald wordt door ellebogen.

Goed... We gaan zien hoe 't verder loopt. Vraag me ook af hoeveel van de huidige SF vechters ook daadwerkelijk ellebogen gaan toepassen. Time will tell... Neemt niet weg dat ik 't ruk vind.

Baske
15-03-2011, 12:02
Double post. Oeps.

Leventdepevent
15-03-2011, 12:32
nou hier begint het al mee, wat is t volgende dat gaat veranderen :S

The Bulldog
15-03-2011, 12:56
Het is weer klote dat UFC dit bioj STrikeforce invoerd...en iedereen kijkt angstig naar de UFC, maar in principe toch logisch dat er overal de zelfde regels zijn...


Bob Schreijber gaf enkele jaren geleden al aan... mma is met deze regels en verschillen per bond net of dat je gaat badmintonnen....ene keer met shutlle andere keer met ping pong balletje en derde keer met een tennis bal...

nu heb je 1 lijn.....tja of dit de perfecte regels zijn????? maar op deze manier weet elke vechter ter wereld volgend welke regels hij de wereldtop kan bedwingen....

vind het niet zo vreemd....mis alleen zo erg de soccer kicks...hehehehe

Vandaan
15-03-2011, 13:19
nu heb je 1 lijn.....tja of dit de perfecte regels zijn????? maar op deze manier weet elke vechter ter wereld volgend welke regels hij de wereldtop kan bedwingen....

Ook ik ben een voorstander van overal dezelfde regels. Maar hoopte eigenlijk dat binnenkort de ellebogen in de UFC ook afgeschaft zouden worden aangezien Joe Rogan het er ook steeds vaker in zijn commentaar het er over heeft. Maar blijkbaar zit dat helaas niet in de planning.

Ik geloof namelijk serieus dat dat één van de grote redenen is waarom de UFC steeds saaier en saaier wordt. En dus ook waarom Strikeforce zo'n verademing was.

blackadder
15-03-2011, 13:50
Ik keek eigenlijk erg uit naar het vervolg van de GP. Maar het wordt de laatste dagen minder en minder.

remco pardoel
15-03-2011, 14:07
Jammer...
Ik ben niet zo van de ellebogen

Floris
15-03-2011, 15:14
Jammer...
Ik ben niet zo van de ellebogen

En ergens in Frankrijk wordt dit met een wrange glimlach gelezen door Orlanda Wiet... >)

Vinand
15-03-2011, 16:34
RIP Strikeforce... Domme zet Coker, domme zet... Je hebt een fan minder

respect
15-03-2011, 16:47
Dit is het eerste van de deal waar ik echt van baal. Het enige wat er met ellebogen gebeurt is dat iemand sneller openscheurt waardoor de partij sneller onnodig gestopt wordt. Het grondwerk wordt er zo veel saaier van, omdat iedereen korte elleboog stoten gaat maken en daardoor zogenaamd actief blijft. Zonder ellebogen moet je veel meer risico nemen om te stoten op de grond wat het grondwerk alleen maar ten goede komt.

Afschaffen die ellenbogen.
x3

Leventdepevent
15-03-2011, 16:51
En ergens in Frankrijk wordt dit met een wrange glimlach gelezen door Orlanda Wiet... >)

hahahahaha

universele
15-03-2011, 23:37
ben ook geen voorstander van ellebogen op de grond. Maakt de partij vaak saaier

Hoop dat er een organisate komt met de pride regels, deze regels zijn 2x zo goed.

Baske
15-03-2011, 23:45
En ergens in Frankrijk wordt dit met een wrange glimlach gelezen door Orlanda Wiet... >)
Hahahaha XD