PDA

View Full Version : Leeuw valt leeuwentemmer aan



Pansier
15-03-2011, 21:08
0:54 kerel in't publiek: Nananana

Terecht, moet je ze maar in het wild laten leven...

www.dumpert.nl - Leeuw valt leeuwentemmer aan (http://www.dumpert.nl/mediabase/1140641/a23dd457/leeuw_valt_leeuwentemmer_aan.html)

Pansier
15-03-2011, 21:10
www.dumpert.nl - Leeuw eet trainer (NSFW) (http://www.dumpert.nl/mediabase/1193121/b0e15544/leeuw_eet_trainer_(nsfw).html)
En nog eentje... dierenbeulen...

Ronald
15-03-2011, 21:23
Terecht, moet je ze maar in het wild laten leven...
Aan je avatar te zien heb jij een hond...?

Bartju
15-03-2011, 21:27
reps voor de leeuwen!

Kemal
15-03-2011, 22:33
tja die dieren horen in het wild...

Pansier
15-03-2011, 23:01
Aan je avatar te zien heb jij een hond...?

Niet die, maar honden vind ik net iets anders als leeuwen, leeuwen zijn echte wilde dieren. Honden zijn al jarenlang huisdieren en deze hebben zichzelf hier ook al beter aan aangepast.

Sjaak
15-03-2011, 23:31
Tering wat een verschrikkelijk kutfilmpje zeg die 2e

Bartju
15-03-2011, 23:44
Tering wat een verschrikkelijk kutfilmpje zeg die 2e

X2 beestje is niet dood wat n beul als je dan besluit te schieten doe t dan goed! Of laat t beest gewoon met rust! Bah

Bagheera
16-03-2011, 06:20
X2 beestje is niet dood wat n beul als je dan besluit te schieten doe t dan goed! Of laat t beest gewoon met rust! Bah


geloof me als een leeuw zijn prooi los laat; zit er niet veel besef meer in... dus deauud.

Ronald
16-03-2011, 17:59
Niet die, maar honden vind ik net iets anders als leeuwen, leeuwen zijn echte wilde dieren. Honden zijn al jarenlang huisdieren en deze hebben zichzelf hier ook al beter aan aangepast.
Klopt, honden zijn eenvoudiger te houden. Maar principieel verandert dat niet veel naar mijn idee. Althans, niet zoveel dat je over het een je verontwaardiging uitspreekt, terwijl je het ander vanzelfsprekend vind.

Pansier
16-03-2011, 18:27
Klopt, honden zijn eenvoudiger te houden. Maar principieel verandert dat niet veel naar mijn idee. Althans, niet zoveel dat je over het een je verontwaardiging uitspreekt, terwijl je het ander vanzelfsprekend vind.

Een leeuw heeft meer vrijheid nodig als mijn kleine jackrussels. We hebben een mooie achtertuin en een bos om de hoek. Ze krijgen vrijheid en eigen veels te goed te eten... Dus nee dat vind ik een heel andere basis.

Facade
16-03-2011, 18:34
Als je nanana zegt terwijl iemand bijna levend opgegeten word door een leeuw, moet je jezelf na laten kijken.

Pansier
16-03-2011, 18:35
Als je nanana zegt terwijl iemand bijna levend opgegeten word door een leeuw, moet je jezelf na laten kijken.

nanana

Bartju
16-03-2011, 18:37
Klopt, honden zijn eenvoudiger te houden. Maar principieel verandert dat niet veel naar mijn idee. Althans, niet zoveel dat je over het een je verontwaardiging uitspreekt, terwijl je het ander vanzelfsprekend vind.

Honden zijn al vele duizenden jaren bij ons als trouwe kameraad en beschermer. Die relatie gaat zeker al 50.000 jaren terug. Achter het feit dat de hond als huisdier word beschouwd zit een evolutie achter die dus al 50 duizend jaar bezig is. Een leeuw is in die tijd altijd een roof/wild dier gebleven. Dus het is zeker te begrijpen dat iemand zijn verontwaarding uitspreekt en een verschil maakt tussen hond en leeuw. ben je het er niet mee eens dan?

Facade
16-03-2011, 18:39
nanana

In jouw geval valt er bijna niks na te kijken...

Bartju
16-03-2011, 18:42
nanana

x2 ik zeg net zo goed nanana ik ben het absoluut niet eens met al die mensen die die beesten voor eigen gewin en commerciele doel einden misbruiken. ik heb een hekel aan het circus met dieren.

Facade
16-03-2011, 18:44
jullie zijn ook vegetarier neem ik aan dan en dragen niet iets van leer of wat dan ook?

Een beetje selectieve verontwaardiging vaak.

Pansier
16-03-2011, 18:50
jullie zijn ook vegetarier neem ik aan dan en dragen niet iets van leer of wat dan ook?

Een beetje selectieve verontwaardiging vaak.

Ik draag geen kleren ik ben nudist. En ik eet geen vlees, ik eet gras, net als een koe, vaak roep ik dan:

nanana

Nee even serieus. Ik eet vlees, maar nee ik draag geen leer zover ik het weet.

Ronald
16-03-2011, 18:55
Honden zijn al vele duizenden jaren bij ons als trouwe kameraad en beschermer. Die relatie gaat zeker al 50.000 jaren terug. Achter het feit dat de hond als huisdier word beschouwd zit een evolutie achter die dus al 50 duizend jaar bezig is. Een leeuw is in die tijd altijd een roof/wild dier gebleven. Dus het is zeker te begrijpen dat iemand zijn verontwaarding uitspreekt en een verschil maakt tussen hond en leeuw. ben je het er niet mee eens dan?
Dat is geen principieel verschil, enkel een verschil in tijd. Gewoon nog 50.000 jaar wachten en voor die leeuw geldt hetzelfde. Je moet tenslotte toch ergens beginnen...

Daarnaast wordt het begrip "huisdier" en de ruimte die het nodig heeft vaak wel heel erg versimpeld. Pansier noemt bijvoorbeeld dat hij een achtertuin heeft. Dat vind ik net zoiets als zeggen dat er in de bajes toch ook een luchtplaats zit. Persoonlijk vind ik dat heel veel huisdieren een misserabel leven hebben in een cultuur als de onze. Een cavia of konijn in een hok, een vogel in een kooitje, of een hond in een huis die amper buiten komt. Het is in ieder geval voor mij de reden waarom ik geen hond heb: prachtige dieren, maar ze horen niet in een huiskamer waarbij ze 2x een kwartiertje per dag even naar buiten mogen.

Overigens, poezen zijn naar mijn idee in dat opzicht prima als huisdier te houden. Die komen door een kattenluikje naar binnen en gaan en staan waar ze willen. Niets mis mee.

Maar wat ik opvallend vind is dat een aantal mensen zich zeer verontwaardigd over een leeuw in het circus uitlaten terwijl ze zelf dieren in gevangenschap houden. Dat blijf ik toch bijzonder vinden...

Facade
16-03-2011, 18:56
Ik draag geen kleren ik ben nudist. En ik eet geen vlees, ik eet gras, net als een koe, vaak roep ik dan:

nanana

Nee even serieus. Ik eet vlees, maar nee ik draag geen leer zover ik het weet.


Dan waarom doe je hier zo verontwaardigd over? Zelf loop je gewoon lekker een stukje vlees weg te kauwen, maar iemand die dagelijks met die beesten werkt verdiend het om bijna opgevreten te worden. Ik vind dat hypocriet,

Om je eigen redenering maar even aan te houden, koeien en varkens hebben blijkbaar genoeg aan minder dan 1 vierkante meter beweegruimte?
Maarja koeien, varkens en kippen zijn niet leuk om naar te kijken 'dus dat is anders'

Pansier
16-03-2011, 18:58
Dat is geen principieel verschil, enkel een verschil in tijd. Gewoon nog 50.000 jaar wachten en voor die leeuw geldt hetzelfde. Je moet tenslotte toch ergens beginnen...

Daarnaast wordt het begrip "huisdier" en de ruimte die het nodig heeft vaak wel heel erg versimpeld. Pansier noemt bijvoorbeeld dat hij een achtertuin heeft. Dat vind ik net zoiets als zeggen dat er in de bajes toch ook een luchtplaats zit. Persoonlijk vind ik dat heel veel huisdieren een misserabel leven hebben in een cultuur als de onze. Een cavia of konijn in een hok, een vogel in een kooitje, of een hond in een huis die amper buiten komt. Het is in ieder geval voor mij de reden waarom ik geen hond heb: prachtige dieren, maar ze horen niet in een huiskamer waarbij ze 2x een kwartiertje per dag even naar buiten mogen.

Overigens, poezen zijn naar mijn idee in dat opzicht prima als huisdier te houden. Die komen door een kattenluikje naar binnen en gaan en staan waar ze willen. Niets mis mee.

Maar wat ik opvallend vind is dat een aantal mensen zich zeer verontwaardigd over een leeuw in het circus uitlaten terwijl ze zelf dieren in gevangenschap houden. Dat blijf ik toch bijzonder vinden...

Het leuke is dat wij tussen de boeren wonen, hiermee wil ik zeggen. De onze kunnen ook naar buiten wanneer ze willen. Eentje vind het geweldig buiten, maar de andere gaat in de winter vaak weer naar binnen, omdat het daar lekker warm is. Dat kan je in de natuur niet zeggen daar is het een hard leven. Ook hoeven ze niet te vechten om voedsel, ze krijgen hoeveel ze willen. Water idemdito.

Beter een hond in mijn achtertuin dan in het hok van een asiel of op straat.

Toch?

Pansier
16-03-2011, 19:01
Dan waarom doe je hier zo verontwaardigd over? Zelf loop je gewoon lekker een stukje vlees weg te kauwen, maar iemand die dagelijks met die beesten werkt verdiend het om bijna opgevreten te worden. Ik vind dat hypocriet,

Om je eigen redenering maar even aan te houden, koeien en varkens hebben blijkbaar genoeg aan minder dan 1 vierkante meter beweegruimte?
Maarja koeien, varkens en kippen zijn niet leuk om naar te kijken 'dus dat is anders'

Ik vind mensen hypocriet. Mensen hebben deze wereld ''verneukt''. Dieren kunnen zonder mensen, maar wij mensen kunnen niet zonder dieren. Dus nee ik heb geen mede lijden... Natuurlijk is dit geen goed argument, het is ook hypocriet daar heb je gelijk in.

Facade
16-03-2011, 19:01
het is ook hypocriet daar heb je gelijk in.
danku, nanananana ;)

Pansier
16-03-2011, 19:05
danku, nanananana ;)

Het moeilijke in de wereld is dat er etnische problemen zijn. Je hebt 2 waarden, maar je kan ze niet beide nastreven. Hiermee bedoel ik het voedsel. Ik gun die koeien, kippen, etc. natuurlijk een goed leven, maar ik wil ook eten. De mens is gewoon egoïstisch...

Ronald
16-03-2011, 19:07
Beter een hond in mijn achtertuin dan in het hok van een asiel of op straat.

Toch?
Dat is een oude discussietruc: het voor doen komen alsof er slechts een keuze is uit deze beide opties. Ik neem aan dat je vast ook nog wel opties toe kunt voegen die wel zinvol zijn.


Natuurlijk is dit geen goed argument, het is ook hypocriet daar heb je gelijk in.
Dan ben je in ieder geval eerlijk. Dat lost overigens niets op, maar het maakt de discussie wel wat eenvoudiger ;)

Pansier
16-03-2011, 19:11
Dat is een oude discussietruc: het voor doen komen alsof er slechts een keuze is uit deze beide opties. Ik neem aan dat je vast ook nog wel opties toe kunt voegen die wel zinvol zijn.


Dan ben je in ieder geval eerlijk. Dat lost overigens niets op, maar het maakt de discussie wel wat eenvoudiger ;)


De mens heeft bijna al het leefbare gebied voor de hond ingenomen, dus je hebt niet veel andere opties, want dan worden het weer zwerf-honden.

Je eigen fouten doorzien, maakt de mens. Vind ik.

Ronald
16-03-2011, 19:11
Het moeilijke in de wereld is dat er etnische problemen zijn. Je hebt 2 waarden, maar je kan ze niet beide nastreven. Hiermee bedoel ik het voedsel. Ik gun die koeien, kippen, etc. natuurlijk een goed leven, maar ik wil ook eten. De mens is gewoon egoïstisch...
Jij luistert echt teveel naar de PPV: dit zijn geen "etnische" problemen maar "ethische" problemen. Die Wilders heeft echt teveel invloed op jou :lol: ;)

Pansier
16-03-2011, 19:41
Jij luistert echt teveel naar de PPV: dit zijn geen "etnische" problemen maar "ethische" problemen. Die Wilders heeft echt teveel invloed op jou :lol: ;)

Eigenlijk heb ik dit niet van Wilders, maar ik heb een foutje gemaakt in mijn LB project :lol:

Bartju
17-03-2011, 00:10
Jij luistert echt teveel naar de PPV: dit zijn geen "etnische" problemen maar "ethische" problemen. Die Wilders heeft echt teveel invloed op jou :lol: ;)

dalijk neemt ie t kapsel ook nog over!

Pansier
17-03-2011, 09:26
dalijk neemt ie t kapsel ook nog over!

Heb ik al:power: