PDA

View Full Version : Waarom geen kickboksen op Olimpische spelen?



Blanco
23-03-2011, 14:33
Waarom mag boksen wel en kickboksen niet op Olimpische spelen?

SanderM
23-03-2011, 14:38
Toen boksen werd ingebracht was kickboksen nog nauwelijks een bekende sport. Nu is het zo dat het land dat de Spelen organiseert een sport kan inbrengen als nieuwe Olympische sport. Wellicht als Thailand ooit de Spelen organiseert? ;)

Trouwens kan tussentijds, geloof ik, ook een sport worden toegevoegd door het International Olympisch Comité (IOC).

Anderson
23-03-2011, 14:51
Er is wel een soort van spelen dat 1 keer per jaar wordt gehouden in China.

Vorig jaar deden daar aan mee Levin Artem, Yod, Karikm Ghajji. Levin won goud, Yod won zilver verloor van Levin. Ghajji won goud. Jammer genoeg deed Nederland niet mee.

Gilaiir
23-03-2011, 15:07
Toen boksen werd ingebracht was kickboksen nog nauwelijks een bekende sport. Nu is het zo dat het land dat de Spelen organiseert een sport kan inbrengen als nieuwe Olympische sport. Wellicht als Thailand ooit de Spelen organiseert? ;)

Trouwens kan tussentijds, geloof ik, ook een sport worden toegevoegd door het International Olympisch Comité (IOC).

Dan moeten ze naar brazillie gaan! komt BJJ ook op het programma! (hoop ik)

K-1sunstarr
23-03-2011, 15:47
Het is wel nu tijd voor verandering!!
Jaren geleden was het wielrennen sport een aso sport, vraag het maar aan de kenners ze kunnen het allemaal beamen.

andyhugfan
23-03-2011, 16:33
Wat jullie bedoelen zijn de 'amateur' kampioenschappen full muay thai. Word elke jaar gehouden en is op full muay thai regels met protectie. Misschien dat dit iets is voor de OS.

Het kickboxen kent vele stijlen, semi-contact, full contact, international, oriental en k-1. En er is geen een grote kickboxbond die er de moeite voor neemt om het kickboxen te promoten. Zolang Karate geen Olympische sport is, zal kickboxen het ook niet zijn.

Taekwondo werd in '88 geďntroduceerd en werd pas na 12 jaar officieel in het olympische spelen gehouden. Zoiets duurt gewoon lang.

Blanco
23-03-2011, 17:10
:(