PDA

View Full Version : Afbreuk aan legende?



Djani
30-03-2011, 15:45
Nu MMA-legendes als Cro Cop (al wat langer natuurlijk) en Fedor niet meer op hun top zijn hoor je vaak mensen dingen zeggen als 'hij moet stoppen want het is zonde van z'n legende'.

Cro Cop en Fedor mogen van mij stoppen omdat ze niet meer de prestaties leveren zoals voorheen. Vooral Cro Cop is nog maar een schim van vroeger en dat is wel bedroevend als hij blijft doorvechten. Maar ik zal die highlights nooit vergeten. De legendes van Cro Cop en Fedor staan wat mij betreft als n huis en daar kan niks afbreuk aan doen.

Wat vinden jullie?

goro
30-03-2011, 15:56
Duh!

KN
30-03-2011, 16:31
Als het zelf kan relativeren is er niets mis mee als ze nog een paar wedstrijden na hun top doen. Je weet immers dat ze er een zeer mooie cheque voor krijgen. En dat de nieuwe generatie van fans dan claimt dat een bepaalde ster 'nooit zo goed was als de grote held van nu', ach, over een paar jaar is de grote ster van nu over z'n top heen en herhaalt alles zich.

Dat neemt niet weg dat ik het niet leuk vind om Cro Cop te zien gaan tegen een TUFertje.

blackadder
30-03-2011, 16:46
Van mij mogen ze stoppen wanneer ze dat zelf willen. Niet omdat mensen roepen dat ze moeten stoppen. Fuck mensen.

Kemal
30-03-2011, 17:02
Van mij mogen ze ook stoppen wanneer ze willen..

Lionheart
30-03-2011, 17:38
MMA is evolving, helaas zie ik dat niet echt terug bij mijn oude Pride helden : Fedor, Crocop, Shogun, Wanderlei, ze zijn idd een schim van wat zij ooit waren.

Alhoewel Fedor (ondanks 2 verliespartijen achtereen) nog steeds voor mij the man to beat is.

blackadder
30-03-2011, 18:24
MMA is evolving.
Ben toch eigenlijk wel benieuwd wat daar nou eigenlijk precies mee bedoelt wordt.

Fyodor
30-03-2011, 18:42
MMA is evolving, helaas zie ik dat niet echt terug bij mijn oude Pride helden : Fedor, Crocop, Shogun, Wanderlei, ze zijn idd een schim van wat zij ooit waren.

Alhoewel Fedor (ondanks 2 verliespartijen achtereen) nog steeds voor mij the man to beat is.

Is het niet gewoon een leeftijdskwestie?

Toen Fedor, CroCop, Wanderlei, Shogun e.d. 'Pride helden' waren, had je in de UFC Arlovski, Sylvia, Chuck enzovoorts als 'UFC helden'. Kijk eens waar die laatste 3 nu staan. Brock, Cain, JDS, Carwin en bijvoorbeeld Bigfoot enzovoorts waren er in dat tijdperk gewoon nog niet, of erg onbekend.

Lionheart
30-03-2011, 21:43
Is het niet gewoon een leeftijdskwestie?

Toen Fedor, CroCop, Wanderlei, Shogun e.d. 'Pride helden' waren, had je in de UFC Arlovski, Sylvia, Chuck enzovoorts als 'UFC helden'. Kijk eens waar die laatste 3 nu staan. Brock, Cain, JDS, Carwin en bijvoorbeeld Bigfoot enzovoorts waren er in dat tijdperk gewoon nog niet, of erg onbekend.

Klopt, daar heb je gelijk in.

remco pardoel
30-03-2011, 21:48
Ik ben blij dat Peter Aerts niet gestopt was vorig jaar
De partij tegen Sem was een klassieker dit jaar!

Alles en iedereen heeft een houdbaarheids datum en sommige mensen willen niet stoppen omdat ze een krijger zijn en die sterven liever in het harnas

TOON
31-03-2011, 10:08
Is het niet gewoon een leeftijdskwestie?

Toen Fedor, CroCop, Wanderlei, Shogun e.d. 'Pride helden' waren, had je in de UFC Arlovski, Sylvia, Chuck enzovoorts als 'UFC helden'. Kijk eens waar die laatste 3 nu staan. Brock, Cain, JDS, Carwin en bijvoorbeeld Bigfoot enzovoorts waren er in dat tijdperk gewoon nog niet, of erg onbekend.

Fedor en Crocop zijn ook wat klein voor HW's, vroeger had je niet van die 'super-HW's' met zulke skills, die heb je nu wel en dan is het verschil in gewicht toch wel een issue denk ik

maar goed, ze blijven voor mij legende's, net als Saku!

Silat
31-03-2011, 11:28
Fedor, Cro Cop, Big Nog, Wanderlei hebben echt hun beste jaren gehad.
In al die jaren lang zijn ze naukeurig bestudeerd.
Vooral door opkomende talenten en hun coaches.
Onvermijdelijk dat de nieuwe en vaak grotere vechters met top skilss de veteranen verslaan.

Alistair is zo'n beetje de enige die alleen maar beter en groter is geworden.

Niet alleen leeftijd speelt een rol. Per persoon verschilt het hoe lang je het kan volhouden om alles in je leven opzij te zetten en kei hard te werken.
De een heeft geluk met weinig blessure leed, de ander weer pech.
Je vecht carierre zegt veel over hoe goed alles op rolletjes loopt buiten de ring in de rest van je leven.

Bartju
31-03-2011, 11:49
Van mij mogen ze ook stoppen wanneer ze willen..

X2

Bartju
31-03-2011, 11:52
Ik ben blij dat Peter Aerts niet gestopt was vorig jaar
De partij tegen Sem was een klassieker dit jaar!

Alles en iedereen heeft een houdbaarheids datum en sommige mensen willen niet stoppen omdat ze een krijger zijn en die sterven liever in het harnas

En aerts is er nog niet klaar mee.. Ik sprak hem en hij zei dat hij nog wel toernooien wilde vechten net zoals k1 wgp. Nog een keertje proberen zei hij.!

Gilaiir
31-03-2011, 11:54
X2

X3

Boran
31-03-2011, 12:11
Als vechtsportliefhebber zou ik zeggen; stoppen als je merkt dat het allemaal wat minder begint te worden.

Als vechter heb je ook andere belangen. Als jij in je nadagen nog een paar duizend euro kan vangen om 3 rondes in de ring te staan zou ik dat waarschijnlijk ook doen.

Van je reputatie kun je niet leven.