PDA

View Full Version : Last van de knieen



SjorsWilms
31-03-2011, 17:44
Hoi,

Sinds kort doe ik aan Judo, maar ik krijg vaak last van mij knieen...

Dit gebeurt meestal bij het grondgevecht wanneer mijn tegenstander op de rug ligt en ik om de benen van mijn tegenstander heen wil, dan beweeg ik op mijn knieen. Soms land ik hard op mijn knie en daar houd ik nog dagen last van. Meestal is de volgende dag de knie helemaal stijf..

Komt dit vaak voor? En zo ja, wat doe je ertegen? Ik dacht er aan om kniebeschermers te kopen: judosportwinkel - Booster kniebeschermer (http://www.judosportwinkel.com/beschermers/booster-kniebeschermer.html) Heeft iemand ervaring met deze dingen?

Ik hoop dat er een antwoord op is, want ik kan niet eens normaal 3x in de week trainen.. And that sux:boos:

jerul
31-03-2011, 18:07
Ik zou je sowieso aanraden om met kniebeschermers te trainen.
Maar ga ook even naar de fysio of anders huisarts, misschien heb je een ontstoken bursa oid

SjorsWilms
31-03-2011, 18:13
Ik zou je sowieso aanraden om met kniebeschermers te trainen.
Maar ga ook even naar de fysio of anders huisarts, misschien heb je een ontstoken bursa oid

Het is niet mijn knieschijf waar ik last van heb. Meer de binnenkant van mijn knie. Pijn zit aan het oppervlak van het einde van bij bovenbeen(bot), waar de spier zich hecht.

Pansier
31-03-2011, 23:08
Het is niet mijn knieschijf waar ik last van heb. Meer de binnenkant van mijn knie. Pijn zit aan het oppervlak van het einde van bij bovenbeen(bot), waar de spier zich hecht.

Het zou kunnen zijn dat je te weinig kraakbeen tussen je knie en knieschijf hebt, heb ik met voetbal gehad. Dan kan je naar de Fysio voor oefeningen en met een beetje vermindering van de training gaat het na een tijdje beter. Ik ben er nu helemaal vanaf.

Briant
31-03-2011, 23:34
Klinkt als Jumpers Knee als je het mij vraagt.

http://sport.infonu.nl/diversen/49080-de-springersknie-jumpers-knee.html

lopez86
31-03-2011, 23:45
Het is niet mijn knieschijf waar ik last van heb. Meer de binnenkant van mijn knie. Pijn zit aan het oppervlak van het einde van bij bovenbeen(bot), waar de spier zich hecht.

Ken het, komt omdat je knieën niet gewend zijn aan het werken/landen op de grond.
Als je gaat draaien op je knie op die manier is het helemaal feest, verrek je gewoon je kniebanden.
Sommige mensen zijn er gewoon gevoelig voor, waaronder ik.
Beter met beschermers trainen maar koop wel een goeie set en niet die van booster of rucanor ofzo.

SjorsWilms
01-04-2011, 16:42
Ken het, komt omdat je knieën niet gewend zijn aan het werken/landen op de grond.
Als je gaat draaien op je knie op die manier is het helemaal feest, verrek je gewoon je kniebanden.
Sommige mensen zijn er gewoon gevoelig voor, waaronder ik.
Beter met beschermers trainen maar koop wel een goeie set en niet die van booster of rucanor ofzo.

Het is niet mijn kniepees, maar meer aan de binnenkant van mij knie (groene cirkel). Rood is waar de kniepees bevindt.

http://img151.imageshack.us/img151/2631/knie.jpg


Wat voor beschermers raad je mij aan, ipv booster of rucanor?



Het zou kunnen zijn dat je te weinig kraakbeen tussen je knie en knieschijf hebt, heb ik met voetbal gehad. Dan kan je naar de Fysio voor oefeningen en met een beetje vermindering van de training gaat het na een tijdje beter. Ik ben er nu helemaal vanaf.

Het is niet mijn knieschijf waar ik last van heb.

lopez86
02-04-2011, 22:31
Het is niet mijn kniepees, maar meer aan de binnenkant van mij knie (groene cirkel). Rood is waar de kniepees bevindt.

http://img151.imageshack.us/img151/2631/knie.jpg


Wat voor beschermers raad je mij aan, ipv booster of rucanor?




Het is niet mijn knieschijf waar ik last van heb.

Als je op wat voor manier dan ook afzet met je knie (en dat heb je 9 van de 10x niet door wanneer je het doet, totdat je het voelt) gebeurt dat precies met het stukje dat jij groen hebt gemarkeerd.
Je zet je knie naar buiten als je beweegt want dan heb je grip en balans.
Ik heb in het begin wel ns gehad dat ik draaide op dat stuk na een takedown, waarbij ik mn knieband (die daar ook zit) gewoon verrekte.
Nu zit er regelmatig vocht in, ook niet prettig.
Tegenwoordig knal ik er gewoon een enkel sokje omheen zodat dat vocht niet op 1 plek ophoopt en dan doet het draaien en glijen op je knie ook minder pijn.

SjorsWilms
03-04-2011, 00:33
Van die kickboks enkelsokjes?? Is dat beter dan Kniebeschermers?

lopez86
03-04-2011, 08:23
Van die kickboks enkelsokjes?? Is dat beter dan Kniebeschermers?

Die ja.
Of het beter is weet ik niet, maar het voelt voor mij persoonlijk iig prettiger.
Ook omdat ik nog geen goeie kniebeschermers heb gevonden denk ik, van sommige werd het gewoon erger dan zonder.

SjorsWilms
03-04-2011, 14:03
Die ja.
Of het beter is weet ik niet, maar het voelt voor mij persoonlijk iig prettiger.
Ook omdat ik nog geen goeie kniebeschermers heb gevonden denk ik, van sommige werd het gewoon erger dan zonder.

Die enkel sokjes passen toch nooit om je knie?

Briant
03-04-2011, 14:25
Ligt aan de dikte van je benen he. Als er vocht in je knieen komt is het wel fijn om het strak te verbinden. Daarnaast zijn kniebeschermers vaak te groot en gaan ze schuiven dat is wel irritant. Aan de andere kant beschermen ze wel beter tegen stoten.

Gilaiir
03-04-2011, 16:33
Ik heb ook altijd pijn op die plek, ik negeer het meestal. ik weet ook bij god niet wat je er anders aan kan doen dan knie beschermers.

Jorrit033
03-04-2011, 23:31
Op die plek (je geeft namelijk nog een redelijk groot gebied aan met die groene cirkel) kan er van alles zeer doen, kun je iets specifieker zijn? Wat voor pijn is het..wordt het dik, rood, warm? Kun je minder goed bewegen omdat het pijn doet of omdat je gewoon je knie niet kunt bewegen? Heb je bepaalde bewegingen waarmee je de pijn provoceert?

In ieder geval succes met je blessure!

HUNEBED
04-04-2011, 21:14
http://www.tonleenders.nl/images/Samantha.JPG

Kniebuigen!