PDA

View Full Version : Assault in the ring



MB667
08-04-2011, 10:20
http://www.youtube.com/watch?v=zP2z6yrQFSo

Amerikaanse sportdocumentaire van Eric Drath over de controversiële bokswedstrijd tussen Billy Collins en Luis Resto in Madison Square Garden in New York op 16 juni 1983. De wedstrijd had desatreuze gevolgen voor het leven en de carrière van beide boksers. De documentaire won de Emmy Award 2010 in de categorie “Outstanding Documentary”.
Op 16 juni 1983 ging voor de ongeslagen bokser Billy Collins Jr. een droom in vervulling: een gevecht in ‘s werelds beroemdste arena: Madison Square Garden te New York. Zijn tegenstander, Luis Resto, kwam uit de Bronx en werd door de meeste waarnemers kansloos geacht. Maar het gevecht verliep heel anders dan voorzien: Collins kreeg rake klappen en Resto werd door de scheidsrechters unaniem als winnaar aangeduid.
Maar na de match bleek dat er gesjoemeld was met de handschoenen van Resto: de vulling was eruitgehaald. Daardoor liep Collins tijdens de wedstrijd zware kwetsuren op. Nog geen jaar later reed hij zich met de auto te pletter. Volgens velen ging het om zelfmoord: de fysieke en mentale trauma’s van de wedstrijd zouden Collins te veel zijn geworden. Resto van zijn kant werd samen met zijn trainer Panama Lewis veroordeeld en kwam in de gevangenis terecht.
Cineast en voormalig boksmanager Eric Drath reconstrueert het verhaal. Luis Resto vertelt zijn versie van de feiten en ook Panama Lewis spreekt voor het eerst voor de camera over de gebeurtenissen die ook zijn leven getekend hebben.

Leventdepevent
08-04-2011, 12:33
afgelopen week op Canvas of ketnet op tv gezien, hele goeie docu

Baske
08-04-2011, 13:12
Thanks! Hier ga ik zeker te weten eens lekker voor zitten!

D1987
08-04-2011, 15:21
Paar jaar geleden keer gedownload, hele goede documentaire. Panama Lewis is een echte viespeuk.

smike
08-04-2011, 15:58
Bedankt voor de link, klinkt als een zeer interessant verhaal, ben benieuwd.

Leventdepevent
08-04-2011, 16:56
Paar jaar geleden keer gedownload, hele goede documentaire. Panama Lewis is een echte viespeuk.

idd ja...jarenlang heeft ie geen contact met resto, komt resto by lewis de gym in lopen doet ie net alsof t zn zoon is enz enz.En dan zeggen, terwijl ie behangen is met goud, als ik het goed heb dan laat ik je meedelen....ja mn hol.resto had geen rooie rotcent.

joost
08-04-2011, 17:27
mooie docu :)

Kemal
08-04-2011, 17:37
idd mooie docu!

D1987
08-04-2011, 17:39
Klopt Levent,
constant `Champ´ zeggen tegen Resto,terwijl hij resto er misschien wel heeft ingeluisd. De hele tijd die vieze zonnebril op ze hoofd en die juwelen allemaal, wat een nare man. Hij heeft ook bij Pryor vs Arguello coke in het drinken gedaan, komt volgens mij ook in de docu naar voren. Luis Resto is gewoon alles kwijt geraakt

Leventdepevent
08-04-2011, 18:32
Klopt Levent,
constant `Champ´ zeggen tegen Resto,terwijl hij resto er misschien wel heeft ingeluisd. De hele tijd die vieze zonnebril op ze hoofd en die juwelen allemaal, wat een nare man. Hij heeft ook bij Pryor vs Arguello coke in het drinken gedaan, komt volgens mij ook in de docu naar voren. Luis Resto is gewoon alles kwijt geraakt

yep laten ze ook zien.....voor elk intervieuw moest die lewis ook cash geld hebben,die reporter maar lappen de hele tijd haha