PDA

View Full Version : Takedowns (SPOILER)



Vandaan
10-04-2011, 10:44
Waarom krijg je uberhaupt een punt voor een takedown? Het is gewoon een middel om iemand naar de grond te werken, meer niet!! Ik vind dat je alleen punten moet krijgen voor technieken waar je schade mee aanricht. Als jij iemand mee naar de grond neemt, toppositie hebt en vervolgens een goede ground and pound uitvoert. Dan zou je punten moeten krijgen maar als je iemand mee naar de grond neemt en vervolgens zelf klappen krijgt of constant je zelf uit submission attempts moet wurmen dan zou de punten moeten gaan naar degene die onderop ligt.

Voor mij verpesten de huidige regels omtreft de takedowns en het grondwerk het amerikaanse MMA. Dit is naar mijn mening waarom MMA saaier en saaier wordt. Benieuwd hoe jullie er over denken.

Briant
10-04-2011, 10:57
Ik vind dat ze niet zo zeer naar individuele technieken moeten kijken maar naar hoeveel schade iemand doet. Ook het ronde systeem is niet ideaal, iemand kan de eerste twee ronden marginaal winnen en vervolgens in de derde bijna gefinished worden en zo toch nog winnen. Daarnaast ben je standaard de lul als je iemand in je guard hebt. Ik zou liever niet in de guard van een zwarte band BJJ willen zitten (Mensen als Diaz, Nogueira of Maia), die kunnen daar vanalles mee, maar door de regels is het mogelijk om in iemands guard te zitten en zolang je niet gesubmitt wordt, win je de ronde.
Het scoringssysteem is overgezet van met name het boksen en deels ook het worstelen, maar voor MMA blijkt het gewoon geen goed systeem te zijn.

ARMENIA
10-04-2011, 11:33
helemaal mee eens! je kan een partij dik verliezen.. als je maar genoeg takedowns maakt dan win de partij alsnog..

als je nou een takedown maakt, en je doet er iets mee.. oke dan moet je punten krijgen.. in dit systeem krijg je VEEL punten door alleen iemand naar de grond te krijgen.. vervolgens krijg je klappen en en nog steeds heb je meer punten.. vaag systeem

SjorsWilms
10-04-2011, 11:43
Net als met King Mo, kerel was helemaal kapot geslagen maar won wel de partij door takedowns..

ijsbier
10-04-2011, 11:51
het scorings systeem is ok, de jury is soms gewoon kut

ijsbier
10-04-2011, 12:10
van sherdog:

"no matter what the system is, you can't fucking fix stupid."

Tony Galento
10-04-2011, 12:52
Waarom krijg je uberhaupt een punt voor een takedown? Het is gewoon een middel om iemand naar de grond te werken, meer niet!! Ik vind dat je alleen punten moet krijgen voor technieken waar je schade mee aanricht. Als jij iemand mee naar de grond neemt, toppositie hebt en vervolgens een goede ground and pound uitvoert. Dan zou je punten moeten krijgen maar als je iemand mee naar de grond neemt en vervolgens zelf klappen krijgt of constant je zelf uit submission attempts moet wurmen dan zou de punten moeten gaan naar degene die onderop ligt.

Voor mij verpesten de huidige regels omtreft de takedowns en het grondwerk het amerikaanse MMA. Dit is naar mijn mening waarom MMA saaier en saaier wordt. Benieuwd hoe jullie er over denken.


die regels zijn gewoon bedacht om worstelaars te bevoordelen, amerikanen kunnen namelijk goed worstelen.

je kan iemand helemaal total-loss slaan en toch verliezen vanwege een paar take-downs en lay and pray.

SjorsWilms
11-04-2011, 05:37
van sherdog:

"no matter what the system is, you can't fucking fix stupid."

stupidity?

blackadder
11-04-2011, 05:44
Waarom krijg je uberhaupt een punt voor een takedown? Het is gewoon een middel om iemand naar de grond te werken, meer niet!! Ik vind dat je alleen punten moet krijgen voor technieken waar je schade mee aanricht. Als jij iemand mee naar de grond neemt, toppositie hebt en vervolgens een goede ground and pound uitvoert. Dan zou je punten moeten krijgen maar als je iemand mee naar de grond neemt en vervolgens zelf klappen krijgt of constant je zelf uit submission attempts moet wurmen dan zou de punten moeten gaan naar degene die onderop ligt.

Voor mij verpesten de huidige regels omtreft de takedowns en het grondwerk het amerikaanse MMA. Dit is naar mijn mening waarom MMA saaier en saaier wordt. Benieuwd hoe jullie er over denken.
x2

SjorsWilms
11-04-2011, 05:54
Waarom krijg je uberhaupt een punt voor een takedown? Het is gewoon een middel om iemand naar de grond te werken, meer niet!! Ik vind dat je alleen punten moet krijgen voor technieken waar je schade mee aanricht. Als jij iemand mee naar de grond neemt, toppositie hebt en vervolgens een goede ground and pound uitvoert. Dan zou je punten moeten krijgen maar als je iemand mee naar de grond neemt en vervolgens zelf klappen krijgt of constant je zelf uit submission attempts moet wurmen dan zou de punten moeten gaan naar degene die onderop ligt.

Voor mij verpesten de huidige regels omtreft de takedowns en het grondwerk het amerikaanse MMA. Dit is naar mijn mening waarom MMA saaier en saaier wordt. Benieuwd hoe jullie er over denken.

Ik vind dat je voor een takedown zelf wel punten verdient, maar niet voor lay and pray. En ook niet zo veel punten dat je er een partij mee wint terwijl je helemaal kapot geslagen bent.

marcelt
11-04-2011, 07:29
Agree on that Sjors.

lopez86
11-04-2011, 07:46
die regels zijn gewoon bedacht om worstelaars te bevoordelen, amerikanen kunnen namelijk goed worstelen.

je kan iemand helemaal total-loss slaan en toch verliezen vanwege een paar take-downs en lay and pray.

Bullshit.

Pansier
11-04-2011, 08:04
Bij de MON vind ik het ook niet kloppen. Als je daar een trap in je ballen krijgt dan wordt je overeind geholpen door de scheids, wat ten eerste eigenlijk niet mag en als je dan niet verder kan heb je nog verloren ook... Sommige regels zouden nou eenmaal niet moeten bestaan, maarja wat doe je ertegen :(

Briant
11-04-2011, 08:42
Horen zien zwijgen?