PDA

View Full Version : Werk naast vechtsport



O'reily
11-04-2011, 21:35
Ik kon er geen ander topic over vinden ;)

Ik vroeg mij af wat de gemiddelde vecht sporter nu voor werk doet zodat hij wel genoeg energie/tijd over heeft voor een training.

Ik vind mijn werk moeilijk te combineren met de vechtsport, vroeg uit bed en dan laat thuis, wat is nou een ideaal beroep inc met een vecht sport.

Beveiligings werk lijkt mij een rustig beroep, alleen verdien je daar niet zo veel in als je alleen kantoor uren draait.

Willy-am
11-04-2011, 21:51
Beveiligingswerk is meestal 's nachts ;) Op dit moment werk ik op een callcenter(doe opleiding beveiliging), en dit is ideaal te combineren met elke sport. Het callcenter is geopend van 08.00 tot 22.00, maar je kunt jezelf beschikbaar zetten op uren die je wilt. (uiteraard zijn er wel verplichtingen zoals: Of 1 dag in het weekend en 2 avonddiensten door de week, of 2 dagen in het weekend, en 1 avonddienst door de week).

Tony Galento
11-04-2011, 23:13
crimineel of portier, of een combinatie van beide. :lol:

Mauro
11-04-2011, 23:22
crimineel of portier, of een combinatie van beide. :lol:
lol
Vergeet advocaat niet !

no1983
11-04-2011, 23:30
prof worden??

HalfAmazing
11-04-2011, 23:32
Ik werk zelf 40 uur per week op een hogere indoor sales functie. Zit dus eigenlijk gewoon van 08:00-16:30 achter mijn p.c. maar vind dat zelf echt ideaal. Kan 's ochtends nog hardlopen in voorbereiding voor een partij en heb 's avonds altijd nog genoeg energie om te trainen! :box:

ijsblok
12-04-2011, 00:08
ik werk 4 dagen (fulltime) in de week op kantoor, klein kwartiertje fietsen van m'n huis. Dus da's prima te combineren met vechtsport. Ik snap wel wat je bedoelt, vroeger woonde ik een tijdje in een klein dorp en was zowel m'n opleiding als bijbaan als trianing een pokkestuk reizen daardoor kon ik minder trainen dan ik zou willen.

gimgamgommetje
12-04-2011, 00:47
Ik geef 's avonds les in mijn sportschool. Nu denk je dus" DOH!! mazzelpik!" ( dat klopt ook wel)
Maar dat betekent dat wanneer ik iets anders er bij wil trainen voor mezelf dat het heel moeilijk is om daar overdag les in te volgen.
soms ben ik 's weekends vrij maar dat is vaker niet dan wel, want bijna alle instructeursopleidingen zijn zaterdags.

Ik heb nu wekelijks priveles bjj/grappling/mma en verder pak ik veel trainingen in de vorm van cursussen van een week of zo overdag, of ik ga op 'vakantie' naar Israel of Thailand om daar te trainen. Wel lastig als je partner ook weleens een vakantie echt op vakantie wilt, maar goed het zij zo.
Gelukkig zijn er weleens overdag mensen vrij om mee te trainen.

Een paar jaar terug werkte ik voltijd als evenementenbeveiliger. Er zat geen enkele regelmaat in mijn werktijden. Dan heb je s avonds een concert, dan overdag weer voetbal op zondag, dan weer ........ Dit ging heel erg te kosten van mijn trainingsroutine. Ik heb sinds die tijd nog een paar bokswedstrijden gedaan en niet meer gewonnen ivm vooral conditie.
beveiliging of anderzijds onregelmatige werktijden kan dus erg ten nadele zijn van je trainingsroutine.

wanneer je geen prof of zo bent denk ik dat een braaf 9-5 baantje waarna je 's avonds nog vut over hebt het beste werkt.

Wanneer je wedstrijden boksen/ kickboksen etc doet is het handig dat je de dag daarna geen representatieve job hebt... ;)

blackviper
12-04-2011, 00:57
Werk in omgeving Amsterdam en woon in omgeving Den haag.

Probeer 4 tot 5 keer per week te trainen meestal in de avond en op zaterdag.

Begin vrij vroeg 6:45 dus redelijk op tijd thuis, probleem is wel dat ik vaak niet kan slapen na training (zoals nu) en kom ik niet aan mijn uren slaap wat soms al gevolg heeft geef fut te hebben voor training of gezondheidsproblemen die snel de hoek om komen kijken.

O'reily
12-04-2011, 18:03
thx voor de gegeven antwoorden.
Ik heb 3 jaar een eigen bedrijf gehad in de bouw, vroeg op hard werken maar dan ook vroeg thuis.
Dan kon ik even relaxen en dan een zware training erin knallen.
maar nu net wat blackviper zegt: begint de training om 20.00 uur tot kwart voor 10 en dan douche naar huis rond kwart voor 11 naar bed,maar dan geen slaap door de training. en in de ochtend nog half kapot
in de morgen 4.45 de wekker omdat ik nu weer in loondienst ben .... niet ideaal dus.
Dan maar een loterij proberen te winnen :-)

Bartju
12-04-2011, 18:23
Ik heb beveiligings papieren maar doe er laatste tijd eigenlijk niets mee omdat ik het te druk heb met school stage werk vriendin en sociale contacten.
3dagen school van 's-ochtends tot eind van de middag dat zelfde geldt ook voor stage. daarna moet ik nog werken ook ik werk in call center natuurlijk wel als bij baantje. Daarna ga ik nog trainen dus ik ben altijd al wel moe als ik begin met trainen heel jammer.

Leventdepevent
12-04-2011, 18:30
van 7.00 tot 16.30 achter de pc....ik vind het een verademing als ik dan savonds ff lekker kan trainen

el bastardo
12-04-2011, 19:04
Ik werk onregelmatig in de jeugdzorg en heb een eigen kledingmerk, hetgeen concreet inhoud dat ik weken van 70 uur en meer draai. Heb daardoor gewoon veel te weinig te om te trainen. Des te lekkerder is het als ik wel eens tijd heb om lekker te trainen.

Daalen
12-04-2011, 19:58
Ik neem me echt al maanden voor om na het werk te gaan trainen, komt altijd wel iets tussen.

Gilaiir
12-04-2011, 20:05
ik zit op dit moment nog op school en heb geen werk, dus trainen komt wel goed (aangezien ik Animatie/Special FX studeer en heel de dag achter een computer zit)