PDA

View Full Version : Verslag Team NL vs Team Griekenland, afgelopen weekend in Griekenland!



Ellen
12-04-2011, 13:42
Afgelopen vrijdag gingen we met een team van 9 vechters onder leiding van André Mannaart naar Griekenland.
De onderstaande vechters kwamen uit voor ons team:
-Miloud el Geubli (Mejiro Gym) A-klasse 71 kg
-Maiki Karathanasis (FFC) A-klasse 71 kg
-Hannes Schneider (Van Os Gym) B-klasse 67 kg, eind B klasse
-Aziz Kallah (FFC) B-klasse 71 kg, eind B klasse
-Noah Apituley (FFC) B-klasse 70 kg, Noah draaide zijn 1e B partij
-Fernando Goodings B-klasse 80 kg, Fernando draaide zijn 4e B partij
-Martijn Dirks (Calmaro Gym) B-klasse 67 kg, Martijn draaide zijn 1e B partij
-Robin Scholtens (Mejiro Drenthe) B-klasse 85 kg, Robin draaide zijn 1e B partij
-Kadir Yener (Azer Gym) B-klasse 67 kg, Kadir draaide zijn 2e B partij
Naast deze vechters gingen ook andere mensen met ons mee: Stefan Berkenpas (trainer Mejiro FRL) en zijn vrouw Ineke, Lucien Carbin (trainer FFC) Petra Jansen van Doorn (trainer Calmaro Gym), Paul Goodings (vader van Fernando), Suat Azer (trainer Azer Gym), André zijn dochter Sharon, en André zijn goede vriend RIcardo.

Vrijdag om 13.45 uur zouden we gaan vliegen, dus rond half 12 verzamelden we op Schiphol.
Nadat iedereen was ingecheckt kon het wachten beginnen. In het begin was iedereen nog vrij rustig. Beetje aan het aftasten. Want in Nederland ben je toch ‘van een andere sportschool’. Gelukkig was dat gevoel zo weg want iedereen had er veel zin in, om deel te nemen aan het interland.
Na een goede vlucht kwamen we aan op Athene, en werden we opgehaald met een touringcar. Een uur rijden van Athene lag Chalkida, de plaats waar het gala werd gehouden.
Andre en Ricardo verbleven hier ook in het hotel, want dat was wel zo praktisch. Andre moest namelijk de dag erna een seminar geven. De seminar werd bezocht door bijna 170 mensen! Allemaal met een Mejiro shirt aan. Heel enthousiast dus, en Andre had een microfoon nodig om zichzelf verstaanbaar te maken voor de hele groep.
We kwamen regelrecht van het vliegveld, en werden eerst naar het ‘stadium’ gebracht. Zo konden de vechters alvast de sfeer proeven. Anders dan in Nederland stond alles al klaar. De ring opgebouwd, viptafels met drank erop, de bekers stonden ook al uitgestald. Dus de heren hadden meteen het doel voor ogen…..! Het was een mooie zaal, met ruim 40 viptafels, en gelukkig niet zo heel warm binnen.
Na het bezoek aan de hal werden we naar het restaurant gebracht voor een Grieks diner. Het restaurant lag 45 minuten rijden vanaf Chalkida, in een dorp aan zee. Daar was ook ons hotel. Na het diner konden we naar het hotel. Het was ondertussen een uur of 10 ’s avonds. Dus hup de kamers in, en uitpakken maar. Alles zag er keurig uit, ruime kamers, schoon en echt aan zee. Ze hebben daar geen echt strand, maar een soort van strook van een meter breed met zand en stenen. Dichterbij zee kan dus niet.
Na een gezellige avond ging iedereen redelijk op tijd slapen, morgen de weging. Mooi om te zien dat iedereen anders met de wedstrijd spanning omgaat. De een was heel uitgelaten, de ander heel rustig. Maar de sfeer was super, en de toon voor de rest van de dagen was gezet.

Ellen
12-04-2011, 13:43
Zaterdag niet echt uitgeslapen, iedereen kwam op tijd eruit voor een klein ontbijt in het hotel. De tegenstanders zouden om 1 uur naar ons hotel komen voor de weging. Onze vechters hadden wel honger gekregen….Maiki en Aziz gingen ’s ochtends nog aftrainen met Lucien op de pads. In de bloedhete zon met vuilniszakken aan. Kadir en Suat gingen ook nog aan het werk op de pads. De rest nam rust. Om half twee kwamen ze aan, Team Griekenland. De vraag was meteen, tsja welke Griek staat nou tegen wie?
De promotor kwam aan met een weegschaal die hij volgens mij bij de Griekse ALDI had gehaald, maar goed, ik stond er heel dichtbij om te zien of iedereen wel echt op gewicht was. De weging op zich vond ik nogal chaotisch, veel gebrul van de Grieken, geen idee waar ze het over hadden. Opstelling van de camera’s ofzo. Toen kon het wegen beginnen. Eerst de NL vechter, dan zijn Griekse tegenstander. Zo wisten we meteen wie tegen wie stond. Daarna de stare down. Alleen Maiki moest er een klein beetje vanaf halen, maar na een toilet bezoek was dat geloof ik opgelost ;-)
Verder was iedereen op gewicht. De mannen wilden meteen gaan eten! Dus taxi besteld, en naar het restaurant voor spagetti met kip en salade met feta. Tijdens het eten werden de game plans besproken, omdat ze nu wisten hoe lang de tegenpartij was, en hoe afgetraind hij er wel of niet uitzag. Iedereen super enthousiast, en zin in zondag. Verder die dag een beetje gezwommen in de zee, en veel gepraat over de wedstrijden. Martijn ontpopte zich als een ware NEW KID, met zijn acties en uitspraken. Vooral de ‘new kids trap’ om de deur open te maken was hilarisch. Hij zei dat ie die ook in de ring zou doen!
Verder kwam Maiki, die half als tolk fungeerde met de legendarische uitspraak GEEN GUNNING. (‘Er is gewoon geen gunning’ oftewel, het word ons niet gegund). Dat werd de uitspraak van de week. Zelfs de taxichauffeur kon het in vloeiend Nederlands zeggen! (Fernando heeft t allemaal op camera)
In de avond pakte Maiki de pads erbij, en deed met Aziz voor hoe ze de tegenstanders zouden aanpakken. Links rechts en een duw met zijn kont, waarbij Maiki dan omviel, en iedereen in de deuk lag. Misschien had je erbij moeten zijn om het te begrijpen hahaha. Noah en Martijn vermaakten ons verder met sketches uit Turbo, voor de volgende film zou ik Arnie Oerlemans aanraden deze twee erin te zetten.
In de avond nog even Chalkida in gegaan met zijn alleen, we waren rond elf uur weer bij het hotel. Mensen op straat vroegen aan de jongens of ze kwamen om te knokken, en zo ja tegen wie dan? Die hele stad hing vol met posters dus we vielen wel op geloof ik.

Zondag was het dan zo ver: half 6 werden we opgehaald door de bus om die kant op te gaan. Daarvoor allemaal een beetje rusteloos lopen hangen. Ze hadden in het dorp zelf ook geen winkels of iets waar je je kon vermaken. Alleen een Italiaans ijssalon die een top omzet heeft gehad door ons.
Half 7 kwamen we aan op het gala, was al volop bezig. Zaal zat praktisch vol, en we konden meteen aan de slag.
Eerst de volgorde bekeken, wie moest als eerst? Toen werden ze getapet door hun trainers, ik kon iedereen los masseren, en voor je het wist was het zo ver. Ik had het geluk dat ik als verzorger bij iedereen in de hoek mocht staan. Perfect natuurlijk, wat is er nou mooier dan dat!
Als eerste was Kadir Yener aan de beurt. Zijn tegenstander was erg populair en hoewel Kadir vocht als een tijger, was dit eigenlijk een veel te ervaren tegenstander. Na 2x 8 tellen gehad te hebben hield het helaas op, en werd ie uitgeteld. Geen schande, want hij ging er zeer zeker voor en heeft meer dan zijn best gedaan.
De rest van de volgorde weet ik niet meer precies, maar ik zal even mijn schets geven van de overige partijen.
Fernando Goodings: kreeg 1x onterecht 8 tellen. Luisterde goed naar zijn trainers Stefan en Andre. Kreeg de 2e x 8 tellen en verloor helaas op punten. Fernando is een opkomend talent van Mejiro Friesland, en we zullen zeker nog van hem horen!
Hannes Schneider: kreeg ook 1x 8 tellen omdat ie uitgleed? Was echt pure onzin. Maar dat kan je verwachten. Met nieuwe mensen in zijn hoek, dacht ik dat het wennen voor hem zou zijn om naar de coaches te luisteren. Maar niets was minder waar. Hij volgde alles op wat André zei. Scoorde goed veel punten en vocht vooruit. Toen de partij af was rende ik naar de kleedkamer om de waterzak te verschonen, ik hoorde wel dat hij als winnaar werd uitgeroepen, dus hij was terecht super blij en ik ook.
Maiki Karathanasis: kwam op met de Griekse vlag dus het publiek vond het prachtig. Draaide een hele mooie wedstrijd waarin hij in de 1e ronde won op k.o. Tilde daarna zijn tegenstander op en kon toen helemaal niet meer stuk voor het publiek. Hij was superblij nu eens in zijn vaderland te hebben geknokt! En het word m GEGUND.
Noah Apituley: draaide zijn 1e B partij, en zijn tegenstander had –achteraf….- stukken meer ervaring. Na 10 maanden niet geknokt te hebben, was het toch wel spannend. In de eerste ronde kreeg Noah helaas 2x 8 tellen, en verloor op TKO. Maar wederom, geen schande. Hij draaide zijn allereerste B partij en ging er met volle moed in. Daar heb ik meer dan respect voor!
Aziz Kallah: een goede B klasser die daar tegen een plaatstelijke held stond. Alle wedstrijden waren 3x3 minuten op K1 regels. Bij ons betekend dit dat je wel vast mag pakken en 1 knie mag maken. Maar Aziz is gewend om erbij te clinchen, en dat gebeurde ook regelmatig. Hij kreeg geloof in 3 downs in 1 ronde daarvoor. Dat was overigens wel HEEL overdreven want op een gegeven moment mocht vastpakken en 1 knie maken ook al niet meer. Na 5 punten aftrek (in NL kan dat volgens mij niet eens…….) werd de partij gestaakt. Was wel duidelijk dat Aziz sterker was dan zijn tegenstander, want hij liet hem alle hoeken van de ring zien, dus ze hadden er niet zo veel trek meer in. Als dit op onze eigen regels was had ie deze partij dik gewonnen, maar helaas werd hij in dit geval gedisqualificeerd…….
Robin Scholtens: na 3 c-partijen zijn 1e B partij. Zijn tegenstander kwam op, en confetti vloog door de lucht alsof Badr Hari himself naar de ring liep. Robin was goed bezig en luisterde naar André, die hem opdroeg rechter lowkicks te blijven maken, die zijn tegenstander niet blokte. Het been van de Griek lag al aardig in elkaar, tot dat Robin in de 2e ronde een poeier op zijn hoofd kreeg en verloor op ko. Balen als een stekker, maar ik denk dat iedereen in positieve zin verrast werd door Robin, die het rustigst was van de hele groep en erg sterk begon.
Martijn Dirks. Ongeslagen door de nieuwelingen en C-klasse heen, en nu zijn debuut in de B klasse. Spannend, want ondertussen zagen we wel dat de Grieken klein waren maar erg krachtig met hun stoten. Martijn had met trainer Petra een slim game plan. Zijn statische tegenstander gek maken door veel om hem heen te bewegen. En dat werkte. Na dik voor te staan op punten, dachten we dat het na 3 rondes wel af zou zijn. Maar nee, een extra ronde. WTF?? Duidelijk gevalletje van geen gunning. Maar goed, Petra pepte Martijn op en op naar de 4e ronde. Martijn liet er in deze ronde geen gras over groeien en na een keiharde lichaamsstoot viel de Griek neer. Publiek vond t minder leuk, maar Martijn was door het dolle heen. Maakte inderdaad 2 new kids trappen in de ring (‘BAM!’) waar waarschijnlijk niemand wat van begreep, maar je kon ons opvegen van het lachen. Top gedaan.
Miloud el Geubli, ook een ongeslagen vechter die lang niet had geknokt. Toch wel een beetje zenuwachtig. Miloud had veel lengtevoordeel. Was goed bezig zijn tegenstander te bewerken met low kicks. Maakte binnenkant been, opeens roept de scheids BREAK maar kwam er niet tussen, maar wij wisten niet waarom, Miloud maakte zijn combo af die eindigde met een mawashi. Tegenstander neer, zwaar weg. Iedereen verwart, want hadden we nou gewonnen?
Word ie gedisqualificeerd! Echt bizar. Was net een minuut bezig en klaar. Miloud baalde als een stekker, wilde dolgraag doorknokken, maar als je tegenstander zijn kaak op 2 plaatsen heeft gebroken word dat lastig…..

Na het gala nog 100 keer op de foto met iedereen, en daarna wat gegeten in Chalkida. Een deel van de groep ging nog uit, en ik ging met de rest terug naar het hotel. Voordat we allemaal sliepen was het 4 uur ‘snachts? Top dat dan de wekker gaat om 6 uur ‘s ochtends…..
Maandag Half 7 ’s ochtends de bus terug naar Athene. Iedereen brak hahaha. Half slapen in de bus. In het vliegtuig terug zat ik naast Martijn Dirks, die t niet zo een succes vond, dat vliegen.
(‘Nou daar gaan we dan, allemaal dood. Oh nee! We eindigen in het maisveld!’)
Maar we kwamen goed aan op Schiphol, waar iedereen een stuk rustiger was dan een paar dagen terug hahaha. Ik vond het een SUPER weekend, ik ben blij dat ik deze ervaring heb mee mogen maken. We hebben er allemaal veel van geleerd denk ik.
André bedankt dat we allemaal mee mochten! En ik wil ook iedereen die mee was bedanken voor de geweldige sfeer. De familie GUNNING for life! Het was een een mooie ervaring.
Voor iedereen die de wedstrijden wil zien: OnlyFighters (http://www.onlyfighters.blogspot.com)
Ik heb het zelf nog niet gezien dus geen idee hoe het er allemaal op staat. Als iemand van de groep nog aanvullingen op mijn verslag heeft dan hoor ik het wel. 

calmarogym
12-04-2011, 14:08
Leuk verslag Ellen.

Marco
Team Calmaro

Kalikula
12-04-2011, 14:11
Leuke onderbreking van het werk. Dank!

Ellen
12-04-2011, 14:34
Moet even toevoegen over de partij van Fernando, dat de tegenstander 8 herstel tellen kreeg voor een binnenwaartse lowkick. Hij gaf aan in het kruis geraakt te zijn. Scheids zei FIGHT, en hij stopte ermee, had ook geteld moeten worden. Maar dat gebeurde niet :rolleyes:

En de seminar van Andre werd ondersteund door Stefan Berkenpas, wat ook zeker nodig was met 170 man!

Khanom Thom
12-04-2011, 17:01
Thnx Ellen... leuk dat jij je ervaring met ons wilt delen!

Kemal
12-04-2011, 18:32
Thanks Ellen, erg leuk dit!

Richelieu
12-04-2011, 19:13
Leuk verslag Ellen.

Leventdepevent
12-04-2011, 19:36
flinke lap tekst thanks kheb t met plezier gelezen!