PDA

View Full Version : Ritueel slachten is dierenleed! (Maar niet als het Joden zijn)



rafi
14-04-2011, 10:57
PowNed : PVV verdeeld over ritueel slachten (http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/04/pvv_verdeeld_over_ritueel_slac.html)

Marchant
14-04-2011, 12:48
Tja dat is niet kosher!

citrusfruit
14-04-2011, 17:57
Vind het allemaal een beetje gelul om ritueel slachten te verbieden. Het gebeurt in ieder geval met respect, dat kunnen we van moderne slachthuizen niet zeggen. Ben een keer in een groot slachthuis geweest waar aan de lopende band koeien het loodje leggen. Vrij luguber. Vind ik een stuk achterlijker dan ritueel slachten.

http://www.wvandermeer.nl/images/slachtproces/17d_overzicht_slachterij2.jpg

Pansier
14-04-2011, 17:57
Het ziet er bruut uit, maar zolang deze beesten maar niet gemarteld worden vind ik het goed. Bijna iedereen eet vlees.

Pansier
14-04-2011, 17:58
Vind het allemaal een beetje gelul om ritueel slachten te verbieden. Het gebeurt in ieder geval met respect, dat kunnen we van moderne slachthuizen niet zeggen. Ben een keer in een groot slachthuis geweest waar aan de lopende band koeien het loodje leggen. Vrij luguber. Vind ik een stuk achterlijker dan ritueel slachten.

http://www.wvandermeer.nl/images/slachtproces/17d_overzicht_slachterij2.jpg

Tegenwoordig moet dit onderhand wel, omdat er gewoon teveel mensen op de wereld zijn... Ik ben het er ook niet mee eens, maar ik weet zosnel geen oplossing.

citrusfruit
14-04-2011, 18:14
Dit hoeft helemaal niet. Men moet zijn koelkast bewuster vullen. Meer groente en fruit eten (kijk maar naar al die dikkertjes die hier rondlopen) en biologisch vlees eten. Niet omdat ik zo'n geitewollensokken figuur ben, maar omdat de kwaliteit VEEL beter is.

http://1.bp.blogspot.com/_ujk9GTedwW8/SCmFZwL-gqI/AAAAAAAAJtA/t4us1wkfLbw/s400/foto%27s%2520net%2520na%2520bevrijding%2520005.jpg http://farm2.static.flickr.com/1229/662293011_c03011847a.jpg

Welke zou je liever opeten?

Baske
14-04-2011, 18:25
Ben ik deels met je eens. Probleem is dat het prijsverschil nog steeds immens is...

Facade
14-04-2011, 19:07
Als het al beschikbaar is! Qua vlees heb ik helemaal geen keus daarin en er is ook geen scharrelslager hier in de buurt ofzo.

Als ik eieren koop, dan koop ik altijd scharrel al weet ik niet eens of dat het best is... vrije uitloop/scharrel/weet ik veel wat er nog meer op staat :P Misschien dat iemand hier weet wat nou het best is...

citrusfruit
14-04-2011, 19:16
Kwestie van vraag en aanbod. Organisch eten betekent vooral de natuur zijn gang laten gaan, dat zou in principe goedkoper moeten zijn dan hele fabriekshallen/antibiotica en andere rotzooi. Ware het niet dat het hele land staat te springen om kiloknallers grote rotzooi van mishandelde dieren.

Facade
14-04-2011, 19:19
Nooouu niet zo in stereotypen denken. Tuurlijk kan het hier en daar best een tandje lager, maar er is ook wel een aardig deel dat het zich niet zo maar kan veroorloven grote bedragen aan voedsel uit te geven. Niet voor niks doen Lidl en Aldi het goed.

citrusfruit
14-04-2011, 19:27
Daarom zeg ik: minder vlees, maar wel beter vlees. Ikzelf ben ook een (arme) student. Feit is dat de gemiddelde Nederlander veel meer vlees eet dan eigenlijk goed is

Gilaiir
14-04-2011, 19:27
Ik heb niks tegen het slachten van dieren (want vlees is god damn lekker), Maar ritueel slachten (het maken van halal vlees) vind ik toch een beetje te ver gaan... Zown koe zen kop kapot prikken en dan wachten tot hij dood bloed. Gaat mij tever, het is gewoon dieren mishandeling.

Facade
14-04-2011, 19:44
Daarom zeg ik: minder vlees, maar wel beter vlees. Ikzelf ben ook een (arme) student. Feit is dat de gemiddelde Nederlander veel meer vlees eet dan eigenlijk goed is

Feit is ook dat de consument zuinig is en altijd voor het goedkoopste gaat. In de supermarkt heeft niemand dit soort dingen in het hoofd. De enige manier om dit af te dwingen is wetgeving en daar ben ik persoonlijk nou niet zo'n voorstander van.

cholitzu
14-04-2011, 19:47
Als het al beschikbaar is! Qua vlees heb ik helemaal geen keus daarin en er is ook geen scharrelslager hier in de buurt ofzo.

Als ik eieren koop, dan koop ik altijd scharrel al weet ik niet eens of dat het best is... vrije uitloop/scharrel/weet ik veel wat er nog meer op staat :P Misschien dat iemand hier weet wat nou het best is...

Volgens mij is dat het biologische ei.

Een biologisch ei is gelegd door een kip (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kip_(vogel)) die volgens de regels van de biologische landbouw (http://nl.wikipedia.org/wiki/Biologische_landbouw) gehouden wordt. Deze kippen krijgen biologisch voer, hebben méér ruimte en daglicht in de stal en moeten overdag naar buiten kunnen.
In Nederland hebben deze eieren het EKO-keurmerk (http://nl.wikipedia.org/wiki/EKO-keurmerk) en de eicode (http://nl.wikipedia.org/wiki/Eicode) '0'. Hennen die biologische eieren leggen hebben buiten een uitloop van minimaal 4 m² per hen en binnen zitten er maximaal 6 hennen op een vierkante meter. Tevens moeten de hennen minstens 8 uur per dag toegang hebben op de uitloop. Ook moeten ze een ononderbroken nachtrust van minimaal 8 uur hebben. Per 8 leghennen moet er een legnest zijn. De snavels mogen niet gekapt of geslepen worden

cholitzu
14-04-2011, 19:52
CASTRATIE VARKENS
In ons vorige nummer (http://www.animalfreedom.org/paginas/informatie/contactbladapril2000.html#castratie) hebt u kunnen lezen over de nota van de Kon. Ned. Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMvD): "CASTRATIE VAN VARKENS: DOEN OF LATEN?", welke nota er op verzoek van Rechten voor al wat leeft is gekomen, en die wij in een Duitstalige versie, mét een begeleidend schrijven, naar een kleine vierhonderd Duitse dierenorganisaties hebben gestuurd. De reden hiervan is dat ons altijd is gezegd, dat het voornamelijk de Duitse consument is die géén vlees wenst te eten van óngecastreerde varkens (beren), vanwege het risico op de z.g. berengeur, die de smaak van het vlees ongunstig zou kunnen beïnvloeden. Omdat een groot deel van de Nederlandse varkens én varkensvlees naar Duitsland wordt geëxporteerd moeten in Nederland alle mannelijke biggen worden gecastreerd, en dit gebeurt ónverdoofd.
Wie meer wil weten over de inhoud van de nota van de KNMvD, die zich duidelijk tégen deze zeer pijnlijke ingreep keert, kan deze nota bij ons opvragen.

citrusfruit
14-04-2011, 20:02
In de supermarkt heeft niemand dit soort dingen in het hoofd.

Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Blijft een feit dat wij (Nederlanders) buitensporig veel vlees consumeren. Het is ook beter voor de gezondheid om daar eens wat meer bij stil te staan.


De enige manier om dit af te dwingen is wetgeving en daar ben ik persoonlijk nou niet zo'n voorstander van.

Nederland is zo'n beetje wereldkampioen regelgeving.... Persoonlijk vind ik dat de overheid zijn verantwoordelijkheid niet neemt door de bio-industrie te blijven steunen. Het is heus mogelijk om op een fatsoenlijker manier aan een stukje vlees te komen.

citrusfruit
14-04-2011, 20:06
Trouwens vandaag nog op het nieuws: falende anti-biotica door teveel eten van kippenvlees (dat ermee platgespoten wordt zodat er geen "oogst" verloren gaat door ziekten) waardoor veel infectieziekten bij mensen niet of slecht te behandelen zijn.

Facade
14-04-2011, 20:19
@Citrus
In principe geef ik je gelijk hoor, hoe het nu gaat valt moeilijk te rijmen met welke ethische norm dan ook. Tegelijkertijd kijk ik er ook praktisch tegenaan en denk ik dat het pas zal veranderen als er een aantoonbaar gevaar bij dit soort praktijken ontstaat. Zelf denk ik dus aan het ontstaan van ziektes enzo doordat die beesten zo slecht behandeld worden. Ik denk dat er op een gegeven moment wel een grens is die bereikt wordt.

Als jij voor jezelf er wel echt bij stil staat, valt dat natuurlijk wel alleen maar te prijzen. Zelf probeer ik dat ook, maar ik moet toegeven dat als ik na een lange dag de supermarkt doorsleur om de rotzooi op te halen sta ik vaak nauwelijks ergens bij stil en pak ik ook zo het anderhalve liter pak melk van 1 euro.

citrusfruit
14-04-2011, 20:22
Ik leef ook niet compleet biologisch hoor, met mijn stufi en bijbaantje valt dat moeilijk te combineren. Mijn punt was vooral dat het hypocriet is om ritueel slachten te verbieden, terwijl we zelf geen haar beter zijn.

Facade
14-04-2011, 20:30
Ja, ik vind het een lastige discussie. Wat ik uit het NOS journaal begreep is dat het beest met enige regelmaat nog wel minuten kan lopen spartelen terwijl het doodbloedt. Tsja waar trek je de grens dan? Is dan het feit dat op andere punten ook onoogelijke dingen gedaan worden, een vrijbrief om het nog erger te maken dan het al is? Voor mij persoonlijk moet het moment van afmaken gewoon zo snel mogelijk gebeuren en ligt die grens dus daar.

Tegelijkertijd, worden die beesten voor hun dood wel beter behandeld in het kader van ritueel slachten? Dan wordt het namelijk nog lastiger dan het al is :P
Als die beesten uit de bioindustrie komen en dan ook nog op een verschrikkelijke wijze het loodje leggen, dan is het bij wijze van dubbel op. In dat geval mogen ze er van mij al helemaal snel mee ophouden.

baraa_a
14-04-2011, 23:19
Ik heb niks tegen het slachten van dieren (want vlees is god damn lekker), Maar ritueel slachten (het maken van halal vlees) vind ik toch een beetje te ver gaan... Zown koe zen kop kapot prikken en dan wachten tot hij dood bloed. Gaat mij tever, het is gewoon dieren mishandeling.

ik zal eerst maar met feiten komen, wanneer is het halal ? Als het dier geen leed heeft gehad. Zelfs de mes slijpen vlak bij de oor van een koe is niet toegestaan. dus dat zit net even anders !

lopez86
15-04-2011, 00:13
ik zal eerst maar met feiten komen, wanneer is het halal ? Als het dier geen leed heeft gehad. Zelfs de mes slijpen vlak bij de oor van een koe is niet toegestaan. dus dat zit net even anders !

Er mag zoveel niet.
In de praktijk is halal slachten net zo'n gefabriceerd process als een normaal slachthuis, zo niet bruter.
Dus het zit inderdaad even anders.

Onderstaand filmpje bevat schokkende beelden

http://www.youtube.com/watch?v=HQOKQ__3vQw

baraa_a
15-04-2011, 21:41
Sorry man maar dat is niet halal slachten,

Bartju
15-04-2011, 21:45
Iklust heel graag vlees.. sterker nog ik zou niet zonder vlees kunnen ik ben dr gek op.. maar ik wil niet zien waar mn stukje vlees vandaan komt en hoe zo'n beest geslacht word. Mss ben ik een pussy maar ik blijf mede lijde hebben met die beesten als ik dat zie gebeuren

baraa_a
15-04-2011, 21:51
Dieren zijn gemaakt om te eten en het is jummie

Bartju
15-04-2011, 22:00
Wij zijn ook zoog dieren alleen de meest dominante

lopez86
15-04-2011, 22:02
Sorry man maar dat is niet halal slachten,

In de praktijk wel.
Hier in Europa althans, en overal waar veel vraag naar vlees is.
Als je echt halal vlees wilt kan je beter ergens naar een dorpje in de bergen van marocco, turkije of een ander islamitisch land gaan en een geitje halen bij de lokale slager.

Bartju
15-04-2011, 22:03
Er mag zoveel niet.
In de praktijk is halal slachten net zo'n gefabriceerd process als een normaal slachthuis, zo niet bruter.
Dus het zit inderdaad even anders.

Onderstaand filmpje bevat schokkende beelden

http://www.youtube.com/watch?v=HQOKQ__3vQw

Ik kan hier niet naar kijken man

baraa_a
15-04-2011, 22:06
In de praktijk wel.
Hier in Europa althans, en overal waar veel vraag naar vlees is.
Als je echt halal vlees wilt kan je beter ergens naar een dorpje in de bergen van marocco, turkije of een ander islamitisch land gaan en een geitje halen bij de lokale slager.

het gaat niet overal zo aan toe maar goed

kmr
15-04-2011, 22:11
ik zal eerst maar met feiten komen, wanneer is het halal ? Als het dier geen leed heeft gehad. Zelfs de mes slijpen vlak bij de oor van een koe is niet toegestaan. dus dat zit net even anders !

Volgens wetenschappers zorgt halal slachten voor dierenleed. Ik ben eerder geneigd moderne wetenschappers te geloven dan in het achterlijke islamitische drogredeneringen en verzinsels uit het jaar 0.

cholitzu
15-04-2011, 22:42
Volgens wetenschappers zorgt halal slachten voor dierenleed. Ik ben eerder geneigd moderne wetenschappers te geloven dan in het achterlijke islamitische drogredeneringen en verzinsels uit het jaar 0.

toch effe beter je huiswerk doen, niet alle moderne wetenschappers denken er zo over, sommige menen zelfs dat het de meest humane manier is om te slachtten. en het zijn ook geen islamitische verzinsels uit het jaar nul, maar joodse verzinsels van ruim voor het jaar nul.

en zo doen we het voor de nederlandsche consumptie..

http://www.youtube.com/watch?v=xLgk2J5mCNU&feature=player_embedded

cholitzu
15-04-2011, 22:58
Voordat ze vergast worden gebeurd dit nog met ze.

CASTRATIE VARKENS
In ons vorige nummer (http://www.animalfreedom.org/paginas/informatie/contactbladapril2000.html#castratie) hebt u kunnen lezen over de nota van de Kon. Ned. Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMvD): "CASTRATIE VAN VARKENS: DOEN OF LATEN?", welke nota er op verzoek van Rechten voor al wat leeft is gekomen, en die wij in een Duitstalige versie, mét een begeleidend schrijven, naar een kleine vierhonderd Duitse dierenorganisaties hebben gestuurd. De reden hiervan is dat ons altijd is gezegd, dat het voornamelijk de Duitse consument is die géén vlees wenst te eten van óngecastreerde varkens (beren), vanwege het risico op de z.g. berengeur, die de smaak van het vlees ongunstig zou kunnen beïnvloeden. Omdat een groot deel van de Nederlandse varkens én varkensvlees naar Duitsland wordt geëxporteerd moeten in Nederland alle mannelijke biggen worden gecastreerd, en dit gebeurt ónverdoofd.
Wie meer wil weten over de inhoud van de nota van de KNMvD, die zich duidelijk tégen deze zeer pijnlijke ingreep keert, kan deze nota bij ons opvragen.

Eet smakelijk.

Baske
15-04-2011, 23:58
Door die 'Eet smakelijk.' aan het eind verliezen ze al mijn respect.

rafi
16-04-2011, 00:07
vriendelijk vlees bestaat niet

Illest
16-04-2011, 01:08
wreed...tja.....dan moet je geen vlees eten.....heel simpel......wat ik veel belangrijker vind, is hoe de dieren geleefd hebben.......de bio industrie vind ik echt walgelijk......opsluiten in hokken......vet mesten....erbarmelijke omstandigheden......nee joh.....zo ga je niet met dieren om....

doe mij maar biologisch....die branche is sowieso in opkomst......biologisch is de trend voor 2011 (als ik de trendwatchers mag geloven) maar ook bij biologisch geteeld fruit bijv.....de smaak is gewoon veel beter......men vergelijkt het met de smaak van vroeger.....echt, authentiek en puur...

als de lammetjes, koeien, kippen whatever gewoon kunnen rondlopen, grazen en normaal kunnen leven, maakt het mij niet zoveel uit hoe het geslacht wordt......ik snap die hele ophef over halal niet.....

leg de focus meer op hoe dieren behandeld worden ipv hoe ze geslacht worden.....

payap
16-04-2011, 09:39
Heb er geen moeite mee om een lekker stuk vlees te eten. Maar ben het met Illest eens dat dieren zo natuurlijk en goed mogelijk leven moeten hebben. Ook het slachten moet zo efficient en pijnloos mogelijk gebeuren vind ik.

Eigenlijk zou dat een vaste norm voor vlees moeten worden. Dan maar meer betalen of een kleiner stukje kopen. Helaas ben ik zelf ook iemand die als hij de keus heeft ook het goedkoopste stuk vlees afreken.

Het belang van het dier moet in het bovenstaande voor staan. Zij betalen al de hoogste prijs. Als het dan wel of niet aan bepaalde religeuze, culturele of wat doen ook voldoet vind ik van ondergeschikt belang.

Overigens voor de duidelijkheid deze mening is puur op menselijkheid gebasseerd om dieren enigzins een fatsoenlijk leven te gunnen en niet om bepaalde godsdiensten als joden of moslims dwars te willen zitten.

Bartju
16-04-2011, 12:34
Door die 'Eet smakelijk.' aan het eind verliezen ze al mijn respect.

x2

cholitzu
16-04-2011, 14:45
Door die 'Eet smakelijk.' aan het eind verliezen ze al mijn respect.

Wie is ze?, wie verliest daardoor jou respect?

Facade
16-04-2011, 15:37
lol dat eet smakelijk was volgens mij van cholitzu zelf :P

smike
16-04-2011, 17:29
Heb er geen moeite mee om een lekker stuk vlees te eten. Maar ben het met Illest eens dat dieren zo natuurlijk en goed mogelijk leven moeten hebben. Ook het slachten moet zo efficient en pijnloos mogelijk gebeuren vind ik.

Eigenlijk zou dat een vaste norm voor vlees moeten worden. Dan maar meer betalen of een kleiner stukje kopen. Helaas ben ik zelf ook iemand die als hij de keus heeft ook het goedkoopste stuk vlees afreken.

Het belang van het dier moet in het bovenstaande voor staan. Zij betalen al de hoogste prijs. Als het dan wel of niet aan bepaalde religeuze, culturele of wat doen ook voldoet vind ik van ondergeschikt belang.

Overigens voor de duidelijkheid deze mening is puur op menselijkheid gebasseerd om dieren enigzins een fatsoenlijk leven te gunnen en niet om bepaalde godsdiensten als joden of moslims dwars te willen zitten.

x2
Onverdoofd slachten verbieden.
Biologisch vlees subsidieren.
"gewoon" vlees extra belasting op.
Mensen bewust maken van de feiten.

Een stukkie vlees is heerlijk, maar het mag best iets meer kosten als het dier goed is behandeld en op een humane wijze is geslacht.

remco pardoel
16-04-2011, 21:23
Laat dieren dan niet onnodig lijden door iets wat voor de middeleeuwen was vestgesteld,.
We leven in 2011. En dieren hoeven niet meer te lijden.

cholitzu
16-04-2011, 22:46
Laat dieren dan niet onnodig lijden door iets wat voor de middeleeuwen was vestgesteld,.
We leven in 2011. En dieren hoeven niet meer te lijden.

Er zijn wel meer dingen die voor of tijdens de middeleeuwen zijn vastgesteld, en waar je nog dagelijks of wekenlijks gebruik van maakt.

We leven in 2011 en kunnen niet eens normaal met mensen om gaan.
Dieren hoeven inderdaad niet onnodig te lijden,, maar wie bepaalt wat?
Ritueel slachtten zou dus bv erger zijn dan onverdoofd castreren, en daarna vergassen? Dan een pin in de hersenen?Dan elektrocuteren? Want dat moderne ritueel wordt niet besproken in de politiek.

Zou het misschien kunnen dat men dit op dit moment ter sprake brengt in de politiek omdat het past in de hedendaagse strijd tegen de Islam?

Ik ben voor het beleid wie vlees wilt eten moet zelf slachtten. Eens kijken wie er nog vlees eet .

cholitzu
16-04-2011, 22:50
lol dat eet smakelijk was volgens mij van cholitzu zelf :P

ehhhh, correct. :)

remco pardoel
17-04-2011, 13:14
Ik vindt dat dieren een meer humane manier van sterven moeten krijgen. En ik kan je alleen maar gelijk geven Cholitzu.

Briant
17-04-2011, 15:14
Tegenwoordig moet dit onderhand wel, omdat er gewoon teveel mensen op de wereld zijn... Ik ben het er ook niet mee eens, maar ik weet zosnel geen oplossing.

Het begint bij jezelf. Kijk je hoeft niet elke dag vlees te eten, en het geld wat je in de dagen dat je geen vlees eet bespaart kun je een of twee dagen in de week uitgeven aan biologisch vlees. Ook kun je in plaats van ham of worst op brood prima af met kaas of pindakaas.
Kijk ik eet graag vlees, maar het is niet zo dat je het elke dag nodig hebt. Er zijn ook gasten die niets anders eten dan vlees, als je daar rekening mee moet dan heb je pas een probleem met je industrie.

Begin bij jezelf, verbeter de wereld. je weet toch.

Pansier
17-04-2011, 19:47
Het begint bij jezelf. Kijk je hoeft niet elke dag vlees te eten, en het geld wat je in de dagen dat je geen vlees eet bespaart kun je een of twee dagen in de week uitgeven aan biologisch vlees. Ook kun je in plaats van ham of worst op brood prima af met kaas of pindakaas.
Kijk ik eet graag vlees, maar het is niet zo dat je het elke dag nodig hebt. Er zijn ook gasten die niets anders eten dan vlees, als je daar rekening mee moet dan heb je pas een probleem met je industrie.

Begin bij jezelf, verbeter de wereld. je weet toch.

Als iedereen dit ineens zal doen zou het weer een ramp in de economie veroorzaken, kettingreactie...

Briant
17-04-2011, 22:10
Als iedereen dit ineens zal doen zou het weer een ramp in de economie veroorzaken, kettingreactie...

Oh ja joh?

Pansier
17-04-2011, 22:15
Oh ja joh?

Nog niet over nagedacht?

cholitzu
17-04-2011, 22:45
Als iedereen dit ineens zal doen zou het weer een ramp in de economie veroorzaken, kettingreactie...


Dus je zegt eigenlijk dat je dierenleed geen probleem vind, zolang het jou maar geen geld kost.

Briant
17-04-2011, 22:50
Nog niet over nagedacht?

Eigenlijk was het een opzetje om bij jou een economische uiteenzitting te provoceren.

kmr
17-04-2011, 23:46
Dieren hoeven inderdaad niet onnodig te lijden,, maar wie bepaalt wat?

Ritueel slachtten zou dus bv erger zijn dan onverdoofd castreren, en daarna vergassen? Dan een pin in de hersenen?Dan elektrocuteren? Want dat moderne ritueel wordt niet besproken in de politiek.

Zou het misschien kunnen dat men dit op dit moment ter sprake brengt in de politiek omdat het past in de hedendaagse strijd tegen de Islam?



Als het merendeel dierenartsen en andere experts van mening zijn dat ritueel slachter meer stress oplevert, dan is dat de gangbare visie. De gangbare visie is de basis voor beleid. Daar mag je het mee oneens zijn, maar zo is het nou eenmaal.

Moslims kunnen alleen tegenstand bieden in een debat waarin ze op basis van feiten onderuit gehaald worden door te spreken van discriminatie. Door te doen alsof je gediscrimineerd wordt, kun je altijd proberen de aandacht van de waarheid af te leiden.


Wilders noemt mohamed een pedofiel, de moslims vinden dat Wilders hun tot in hun diepste krenkt, maar wacht eens, het is een feit dat hij met een jong meisje trouwde.
Althans, feit, volgens islamitische bronnen is het zo.

citrusfruit
18-04-2011, 07:27
Moslims kunnen alleen tegenstand bieden in een debat waarin ze op basis van feiten onderuit gehaald worden door te spreken van discriminatie. Door te doen alsof je gediscrimineerd wordt, kun je altijd proberen de aandacht van de waarheid af te leiden.


Wilders noemt mohamed een pedofiel, de moslims vinden dat Wilders hun tot in hun diepste krenkt, maar wacht eens, het is een feit dat hij met een jong meisje trouwde.
Althans, feit, volgens islamitische bronnen is het zo.Wat wil je hier mee zeggen? Wel of niet ritueel slachten...?

Pansier
18-04-2011, 07:35
Wat wil je hier mee zeggen? Wel of niet ritueel slachten...?

Hij geeft geen mening enkel de feiten.

Briant
18-04-2011, 09:19
Ik wacht nog steeds op je economische analyse, pansier.

citrusfruit
18-04-2011, 11:03
Hij geeft geen mening enkel de feiten.

Nee, hij probeert dit topic weer te veranderen in het zoveelste dat gaat over Moslims/discrimineren. Het ging hier eigenlijk vooral over de beestjes. Zullen we gewoon een keer proberen de discussie NIET alweer over dezelfde shit te laten gaan. Er zijn hier een hoop Moslims en een hoop die daar weinig van moeten hebben en beiden moeten per se bij elk topic hun gelijk halen. Dit ging over diertjes, niet over Mohammed die wel/niet met een jong meisje trouwde.

Petrosyan188
18-04-2011, 11:06
Wilders noemt mohamed een pedofiel, de moslims vinden dat Wilders hun tot in hun diepste krenkt, maar wacht eens, het is een feit dat hij met een jong meisje trouwde.
Althans, feit, volgens islamitische bronnen is het zo.

dit is wel heel goedkoop scoren, we kunnen ook de bijbel gaan analyseren...

Marchant
18-04-2011, 11:13
dit is wel heel goedkoop scoren, we kunnen ook de bijbel gaan analyseren...

Abraham had ook meerdere vrouwen was dus een bigamist, zo zijn er een hoop dingen nu anders die in die tijd heel normaal waren

Wiseguy
18-04-2011, 11:28
Wilders noemt mohamed een pedofiel, de moslims vinden dat Wilders hun tot in hun diepste krenkt, maar wacht eens, het is een feit dat hij met een jong meisje trouwde.
Althans, feit, volgens islamitische bronnen is het zo.

Je hebt het hier over meer dan 1400 jaar geleden. Toen werd er anders over dit soort dingen gedacht en je kunt het dus ook niet vergelijken met de huidige normen.

kmr
18-04-2011, 14:40
Nee, hij probeert dit topic weer te veranderen in het zoveelste dat gaat over Moslims/discrimineren. Het ging hier eigenlijk vooral over de beestjes. Zullen we gewoon een keer proberen de discussie NIET alweer over dezelfde shit te laten gaan. Er zijn hier een hoop Moslims en een hoop die daar weinig van moeten hebben en beiden moeten per se bij elk topic hun gelijk halen. Dit ging over diertjes, niet over Mohammed die wel/niet met een jong meisje trouwde.

Als ik uit het niks wat over de islam zeg dat negatief opgevat kan worden, dan ben ik er waarschijnlijk op gebrand mensen op de kast te krijgen, dat is niet zo.
Cholitzu neemt het op voor moslims door te stellen dat er weer eens een hetze is tegen moslims. Ik zeg dat dat niet zo is en dat je hen met een dergelijke stelling alelen maar in de kaart speelt.


Ik ga ervan uit dat hij geen moslim is. Mocht hij moslim zijn, dan bewijst zijn reactie over een hetze tegen moslims maar hoe triest de denkwijze van moslims is, maar nogmaals, ik ga er niet van uit dat hij moslim is.

Marchant
18-04-2011, 15:15
Als ik uit het niks wat over de islam zeg dat negatief opgevat kan worden, dan ben ik er waarschijnlijk op gebrand mensen op de kast te krijgen, dat is niet zo.

Waarom zou je anders uit het niets iets negatiefs over de islam zeggen?



Mocht hij moslim zijn, dan bewijst zijn reactie over een hetze tegen moslims maar hoe triest de denkwijze van moslims is, maar nogmaals, ik ga er niet van uit dat hij moslim is.


Dieren hoeven inderdaad niet onnodig te lijden,, maar wie bepaalt wat?
Ritueel slachtten zou dus bv erger zijn dan onverdoofd castreren, en daarna vergassen? Dan een pin in de hersenen?Dan elektrocuteren? Want dat moderne ritueel wordt niet besproken in de politiek.

Wat mis er mis met zijn reactie?
En hoezo is zijn denkwijze triest? Ik vindt hem hier wel een punt hebben!

Pansier
18-04-2011, 16:20
dit is wel heel goedkoop scoren, we kunnen ook de bijbel gaan analyseren...

Ga je gang.

Briant
18-04-2011, 16:59
Ga je gang.

Listing of Pedophilia, Murders and Terrorism in the Bible by its Prophets. (http://www.answering-christianity.com/listing_of_bad_things.htm)

Ga je nog een economisch model geven waarin jouw statement dat het niet eten van vlees gaat leiden tot een economische crisis onderbouwd wordt?

Pansier
18-04-2011, 17:26
Listing of Pedophilia, Murders and Terrorism in the Bible by its Prophets. (http://www.answering-christianity.com/listing_of_bad_things.htm)

Ga je nog een economisch model geven waarin jouw statement dat het niet eten van vlees gaat leiden tot een economische crisis onderbouwd wordt?

Na, voor dat werk zit ik op school ;').

Wiseguy
18-04-2011, 19:00
Goedzo jongetje. Ga maar lekker naar school. Wel netjes elke dag je pakje chocomel opdrinken.

smike
18-04-2011, 19:48
Wel halal chocomel he, anders mag het niet.

Pansier
18-04-2011, 21:26
Goedzo jongetje. Ga maar lekker naar school. Wel netjes elke dag je pakje chocomel opdrinken.

Lust ik niet, ik drink al ranja!

Leventdepevent
18-04-2011, 22:04
Goedzo jongetje. Ga maar lekker naar school. Wel netjes elke dag je pakje chocomel opdrinken.
http://www.youtube.com/watch?v=ylSFLUjY_2k haha

kmr
19-04-2011, 16:24
Waarom zou je anders uit het niets iets negatiefs over de islam zeggen?




Wat mis er mis met zijn reactie?
En hoezo is zijn denkwijze triest? Ik vindt hem hier wel een punt hebben!

Ik zeg neit uit het niets iets over de Islam. iemand brengt ter sprake dat er een hetze is en ik geef een voorbeeld aan van een feit waar door moslims ook panisch op gereageerd wordt.

En nu zijn reactie. Er zijn feiten, zie mijn eerdere reactie over dierenartsen, en er wordt gesproken over een hetze tegen moslims. Dus ja, er is iets mis met zijn reactie.

Marchant
19-04-2011, 19:00
Als ik uit het niks wat over de islam zeg dat negatief opgevat kan worden, dan ben ik er waarschijnlijk op gebrand mensen op de kast te krijgen, dat is niet zo.


Ik zeg neit uit het niets iets over de Islam.


http://www.mspmentor.net/wp-content/uploads/2009/05/mspmentor-confused.jpg
http://www.mixfight.nl/forum/image/jpg;base64,/9j/4AAQSkZJRgABAQAAAQABAAD/2wCEAAkGBhMSERUUERQWFBQWFxUUFxgUGBcUFxcXFBQYFxYXFR UYHCYfGBkkGRgXHy8gIygqLCwsFR4xNTAqNSYrLCkBCQoKDgwO Gg8PGSkcHBwpLCkpKSkpKSkpKSkpKSwpKSwsKSkpKSkpKSksKS ksKSkpLCkpKSksKSwpKSksLCksKf/AABEIALcBEwMBIgACEQEDEQH/xAAcAAEAAQUBAQAAAAAAAAAAAAAABQIDBAYHAQj/xABBEAACAQIDBQQIBAQEBgMAAAAAAQIDEQQhMQUSQVFhBnGBkQ cTIqGxwdHwMkJS4SNygqIVYpLxFENzg7LCJDM0/8QAGQEBAAMBAQAAAAAAAAAAAAAAAAIDBAEF/8QAIBEBAQEAAwEBAAMBAQAAAAAAAAECAxEhMRIyQVETIv/aAAwDAQACEQMRAD8A4aAAAAAAAAAAAAAAAAAV0qLk0optvRICg uUqEpO0U5Pklc3LYPo8nUtKrpyXzZvWzeydOkrQgr6eSKdc0nk 9XZ4rfrlFDspiZK+5ur/M7F6XYvEL9PgzsMdht8NOWf8Av+xbxGwlx+9GVf8AfSz/AIxxTEbArw1g/DMwJQa1yfU7ZV2PZffuIfH9moVE96F9fDx1JZ5/9QvD/jlR4bBtzsnOj7ULyh713kAaJZfimyz68AB1wAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAD1AVU6bk0krtuyR1jsJ2JUIqpVV5Sz00XJ Gv+jjst66frZr2U8r8lq/vkdhwdJW5Lh8jLz8nXkauDj79q/hcFFKy6GZ/hy+DLmCoEpShYpxlfuo+OzVpYs4nZmWV13cScXcWa+ZdZOlM+t W/wrPMpr7OjbNE/JIwMXBcDPqL8xpu09lKzsrrivocy7VdmNxudNZcV8zsOMptOxF Y3Z6qRlG2djvHyfmo8vH+o4MCb7T7GdCo7L2W/J8iEPQl7nbBZ0AA64AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAXsHhnU qRhHWUlFeLsWTa/Rzgd/F7zV9yLkr/AKn7K+LOW9R2Tuur7B2dGhQUIrSKj4W4k/hdEiOhG0bLv++pIYCDyujy96709TE6ynMJwJGCyzIug7aZe8z6 U20aMVTuMi/Qs1T1TdymrNk++1cnrHqRI/F2zM+pUMDEq/Ep2vyhsZTv1IqU7TXv6pk1jI2RA1c535/Qon1bZ41rtpshVKcrapZd60+ByZnctpU96P398jjO2cP6uvUjy k/J5r4nocOu508/mz1e2EAC9QAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAbz6Ll/EqPmox+P1NGN09GlW1aS/kfxuQ3/Gp4/lHW72aXu+BNYTDri14/QhalTds9eXyMiOGnJKUalpWvZ6dyZhzn9X16F11PG0UqFlovCx kwqJZNGky2tjKDvuKcejz8voZdDt1TkrVYOEu76l8kkU29ttnw seW5kNR27CaXtWXO608zIxO1IuN4O9uVhKdMitPNmHOLkRGL7X 0oZtNtcDBXbpS/8Arpy5aMjc9pfrpK4zDX/Y17GQ3TMe16knezV+DWXUx8Xid/Jq0vvyKdcfXq2b7RuIV02cl7Ywti5dVB/2o67V08DlHbhf/J/oj8WaOBm52vAA1MgAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAegS/Z3szVxk3GlZKKvKUr2V8ksuL+TNx7Pdj8Vg6s3UheD3VGcXeLe 9pzWT4rgYno72d6yhXabT9ZTWWv4Kj+NjpeHxE/VqFT2s42k9crOz62M/Luzxt4+GXE1/bNpUN61+RHbcVW6hTbSd7tOz8/fz0RseCgmV1Nnq6ur3azKcRO2OfdpcO8PGKjKrJyg3vb/4qrdldyulBatJcTJweBcsJvTleqpyhvQd41Ixst5e/2la9s7nQqeyoNZ6LRNRfxWpbxOFilkjVb3PiqdS9tX7LbNlGf8 ZKSsrbyV0+hs23cHBUm4xSaV04+y/cY1OnaV9WX9oTajbgyj8+Vb+vY0q3rElK6TbWWmvF8OHvIntLg KlKtGOHm6UXGLU1PdjpJzc2ru10kksrvM3PZ2G3JdH7upn1tnq SzSl3pPpxJcevEeSetTwVeusLTqym5SldOFTd9qN2lKLyztwbs +nGUwzVSN2t1vVdSUq7Gi9V99xRS2du5rQju9pZkka7jKdoy6X NA2h2Sq4zFOVtymoxW8875Xe6uWbOoY6mrMsQS9TCMVm4r6FeN XPxL/nN31xjtX2VlgpRvJThO+7JZZxteMlzzXmQJ030i+1g1J6xq00v 6qU974ROZG3N7jHz4mN2QABJSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAB6eA Dd/RXtXcxMqL0qx9n+emnKPnHfXidYqbE3qkptO8IScLPLetyXS/mfPWzMc6NanVjrCcZ/6WnY+j8BjoerVWM000pK+koNO3jZlPLG3g3/AOLle2Tib2a6E1KScod/zNV2TUs7J3XAnqWIzhfn9CnHld1Exu8DGx1OyuuBkU6iPa1SNm r6otRrXqWIuzLx0d6CsQ+1dqUsPGLcZtXs3BJpZ6NPPyJWtt+h CjKa03bt5t+XyHXjtnsYGCneVrZr3q5K1I2jddCD2LtP1ijNwd O82kpNNtNdCfxbtF+HxKpOlm1zcy8jFxTSRkesyXcjAxVa52ox r+0a1t594pyjSUVLil9CztfR/epVjtnuUnUnmqaSpq7tktX4/BFeV2Ou/XOfShtFXp0I6b060v6pOMF4RT/1Ggk923xfrMbVs7qLVNf0RSf928QJtzOo8/l1+t2gAJKgAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA6J2A9IsMNBUMSm6a/BNLe3U3dxkuKvo1zsc7PbnLO0s6ub3H0JszalLEN1aMt6nJvda TXR5NX1TJiTdk46rP4HNfRTjr0ZQv+Cfukk171I6Diq8oqLVrN 2Zk1OtdNmb+s9pfD42eigXXv2zTIzDVal3uyVvl5F6ptOc6fst J3abt04Es1DSziMM3LKDed2uGWemhbxmDclKO50eXyKqFecWnO Ss+L62+pfePUpTaqxXDPy5dF5k4dWoXZ1OUXZpvc0XL9/obFKrOcUrWXFkBWnJXeTayutHZ8bamZh8XWds4q65ft3EOv7St/pn4ipwLEmWqlRt24eFipyy+pXVkqC21WUYtydorOT5JZt+RAdq PSLQp0pRw9RVarVouN3GN/wAzlplyRe9IOK3cLU6rd82l8zjTZbw587U8nJc+R7OTbbebZSe nhpZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAABtvo42n6vEuDeVRZf zRzXuudcq4m8F38T58wuJlTlGcXZxaa8Ds3Zjbsa9OLjrbT9LS u13lHLn3tfxa86Tqrpzkpy3Um0l4/EkKVWkqbzWeXz1I1tJ5pXdyRhGDjay58NfqVS9LvqBxlCtOolB wWeXtOXmre65FYns7tLfcY1YNJ52ikbXu7krxS49/gP8XhdpRbd82sr9fMuzuWLo17BuvTg1NRve0rPk9bctSbjQTjB ptPJv5lutm291Z8LdSv/iUo2XDTPIhdy3qIckn1kxqZ5l6pP2enTMjaUryunl9P3T89S5X rW++uvl8Sv8+o/poPpSx6VOFNPOU7vnaPPpdo5mT/AG32hKri6l9IP1ce5cfFtsgDXidRk3e9AAJIAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAD03f0cV2vWpapwkvFSXyRpBvfo22ZPdq1/+WpQpd8mnP3JL/UiO/wCKeP5R0GNRTs+f05cCRwnDwXjf4EDU9h3Wj153SehK4DHp2zT emeV1pnyM9z3PGjvq+p6hTUs2uHf3fUoqbOhe6Vn+/wDt5nmGxqfx+7feRkOd177Prz9xHOVsqOrQ4aZO75fd/cQ+Iik7X0+fxJjF2ve/3r8kRG0K26762tllnnkrfdjsz6r1ooStdtWXzeVvf93LdeMmrv RcF38WKNJ6zzfLhHxds+pcq6eH3YavXkdzO3Fe0/8A+uv/ANSXxIo2jt9sj1VeNRfhrx3+6cXuzXnZ/wBRq5qnxk19oADqIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAABl7N2VV xE1ToU5VJvhBNvvfJdWBio7h2F2Q47DhJLOVWVd/y7zpp/wBqfcYPZL0JKNqm0Hd6+pg8v+5Na9y8zrWzsHCEFCMUoKO7upW io8rci2cd6vbk31Y0Klh1K3IjMXhpUneOn3k/2Nu2r2edGV450n+F8Yt/ll8n4GBi8HeNuljD7i+tls3O4j9m7SeenxvlZkpHHSazfl96mv U8Luytfnbw5khCHLl/tn8iy2VCdxdxOIcsk8lrrbvt8kY7grpvN82vguHcVer1vwt8F9 Tzdt195XrXScnb219eNy3VnZZ56/aL8KeTzf3l9DN2Bsv19T1sl/Cg/Z/zzV/7Y/FdM44xd66S1qYnaE7b9jJV9nxUVevS/iRXPe/HDxVvGJxPE4OdN2qRlB8pJr4n1diaN0zX63ZylV3o1KcZxvo0m epeLv4879/6+agdq276FaFS8sLN0ZfpftQ+qOb7c7B4zC39ZScor81P2497t mvFFOsWJyytdB60eEHQAAAAAAAAAAAV0qbk0lq8jIrYHd0almo u11Zu+Tvbk8+gGIDI/wCCn+nk+HHT4B4Gefs6Xvp+W9/g/IDHBfjhneSdk4ptp9OCsVrB/h9pe1dLJ6q2nPXXvAxQZVXAuKbbWTS1V3e9stVo9RT2dOT3Yxv J5WTTd+VufTUDFMnAbNq15qnRhKpN6RgnJ+7h1N87I+ir1tp42 o6UM3uQjJzaUlFuU91xgk2k9bXV7Hb9hdmsPhIbmHpRprjb8T/mk85PvZZnHaN105J2V9BdWbU8dNU45P1dN7030lLSPhd9x13Y/Z+hhaap4enGnHlFZvrJ6yfVknaxRTd2XTMnxC15VhZFdIVz2md cX7K1mrp6p5ogtq9n8m6Wa/Tyz/K+PHJk7Fl2KKt5mvqedXPxzGvhbTfPrlnfS3BltxayS++J0La2 wqdZe0rS4SWUl9V0Zp20tnzoP+IvY/XHNePGPjl1MeuO5+exs4+TOvqKWruu/wDZiMc87JeSyPcVtCnCO85JFWwdiVMc9+onDDcFo6vVvXd+JXn F3elutZxO6ubI2fLGSyvHDptSmrp1Lawg+EeDl4LpvVDDKEVGK SilZJZJJcEXsPhIwioxSUUrJLJJLkipo9LjxMePP3u7rGqwMHc zuSdRGHuZ+fyLoqKcc+hcrYSM1mhGFv3LymBpW3/RrhMS3v0lGb/PT9iXe7ZS8Uc47Q+hjE0ryw0lXivyv2ai/wDWXmu475JKSLW6QuM12Wx8k4vBTpScKsJQktYzTi/Jlg+qts9nMPiobtelGa6rNfyyWafccw7Seg9q88FUvx9XVfujU +vmU64rPiyalckBm7U2PWw09yvTlTlykrX6p6NdUYRUkAAAAAK oTad1qi7VxcpZN+SS00AAre0Jtp3zTbWS/MrP3HkdoTTvfP2eC/Jbd+Hx5gAWlXa8U0+t9S7LGtu7UdLfhVvLwPABtvY/sFido3m5RhQulKcrSbcU1aMFnezebssztHZ/0f4XCx9iL33+Ko3apK6s7uNrJrgsgDTjM67V6tT0dkUrbu7lac bJtZTmpySz/VFd3Azt7MAn0ioqyyLdKfI9B0/tVNZF2nmrgEXVSZejIA5Rdvchu0+26OEoOrXvu3UUoptylLSK5 X5vIA5md66cvkc5W19m7scVXpRjGbyjCnKej/TJ7i1ztFXOmbJxdKrRhUotSpyScWk45fytJrQAv5cZxfEc6uvr LaLLAKk1NREdN/xLdG/egCcRqu7K4SaAOOr6ZTVVszwHHXtzx0wDqLA2tsOjiKbhXpxqQ fCSv4rin1RyjtX6FrXngZ5Zv1VR/wDhU+T8wCOsyuy1yrEYeUJOE1aUW01k7NdVkWgDIuAAB//Z

cholitzu
19-04-2011, 23:12
Als ik uit het niks wat over de islam zeg dat negatief opgevat kan worden, dan ben ik er waarschijnlijk op gebrand mensen op de kast te krijgen, dat is niet zo.
Cholitzu neemt het op voor moslims door te stellen dat er weer eens een hetze is tegen moslims. Ik zeg dat dat niet zo is en dat je hen met een dergelijke stelling alelen maar in de kaart speelt.


Ik ga ervan uit dat hij geen moslim is. Mocht hij moslim zijn, dan bewijst zijn reactie over een hetze tegen moslims maar hoe triest de denkwijze van moslims is, maar nogmaals, ik ga er niet van uit dat hij moslim is.

Dit heb ik gezegd- Zou het misschien kunnen dat men dit op dit moment ter sprake brengt in de politiek omdat het past in de hedendaagse strijd tegen de Islam? Geen hetze tegen moslims ofzoiets. Waarom verdraai je mijn woorden. Of denk je dat dat het zelfde is.

En je gaat ervan uit dat ik geen moslim ben.. wtf heeft dat hiermee te maken.

En als ik op een bepaald manier reageer, dan zegt dat volgens jou wat over de denkwijze van alle moslims? Jij bent echt niet goed wijs.

Als ik jou was zou ik in reincarnatie geloven, dan mag je het allemaal nog een keer overdoen. Hoop dat je het dan wel snapt. Iedereen verdiend een tweede kans, ook voor jou is er nog hoop.

Pansier
20-04-2011, 07:13
Dit heb ik gezegd- Zou het misschien kunnen dat men dit op dit moment ter sprake brengt in de politiek omdat het past in de hedendaagse strijd tegen de Islam? Geen hetze tegen moslims ofzoiets. Waarom verdraai je mijn woorden. Of denk je dat dat het zelfde is.

En je gaat ervan uit dat ik geen moslim ben.. wtf heeft dat hiermee te maken.

En als ik op een bepaald manier reageer, dan zegt dat volgens jou wat over de denkwijze van alle moslims? Jij bent echt niet goed wijs.

Als ik jou was zou ik in reincarnatie geloven, dan mag je het allemaal nog een keer overdoen. Hoop dat je het dan wel snapt. Iedereen verdiend een tweede kans, ook voor jou is er nog hoop.

Reincarnatie is zeer onwaarschijnlijk, net als vampiers. Bedacht door mensen, denk daar is over na.

Baske
20-04-2011, 08:21
http://img.photobucket.com/albums/v216/bobcathoh/triple_facepalm.jpg

Marchant
20-04-2011, 09:23
Reincarnatie is zeer onwaarschijnlijk, net als vampiers. Bedacht door mensen, denk daar is over na.

http://www.sweetwater1.org/nes/site/images/ignore-closeears.jpg

Pansier
20-04-2011, 15:28
http://www.sweetwater1.org/nes/site/images/ignore-closeears.jpg

Dit bewijst alleen maar dat jij er niet over wil nadenken.

cholitzu
20-04-2011, 15:58
Dit bewijst alleen maar dat jij er niet over wil nadenken.

Is het al bij je opgekomen dat je met volwassenen communiceert, en dat de kans groot is dat hij hier al lang geleden over heeft nagedacht, en geen zin heeft om jou van je onwetendheid aftehelpen, omdat dit blijkbaar al een verloren zaak is.

Marchant
20-04-2011, 16:40
............... en geen zin heeft om jou van je onwetendheid aftehelpen, omdat dit blijkbaar al een verloren zaak is.

Inderdaad !
Pansier je reply's worden dommer en dommer , waardoor ik serieus begin te twijfelen of je echt deze dingen meent of dat dit troll opmerkingen zijn .
in ieder geval vermoeiend!!!!

Pansier
20-04-2011, 17:09
Inderdaad !
Pansier je reply's worden dommer en dommer , waardoor ik serieus begin te twijfelen of je echt deze dingen meent of dat dit troll opmerkingen zijn .
in ieder geval vermoeiend!!!!

:lol: Ik vind het wel grappig ;)

Bartju
20-04-2011, 17:19
Heel het offtopic gedeelte gaat eigenlijk de laatste weken over pansier.. nog sterker ik vind het off topic gedeelte leuker worden dan het MMA gedeelte.
Ik lach me krom

Briant
20-04-2011, 17:35
Pansier is als een auto-ongeluk. Je wil niet kijken, maar je doet het toch.

Gewoon negeren.

Pansier
20-04-2011, 19:19
Pansier is als een auto-ongeluk. Je wil niet kijken, maar je doet het toch.

Gewoon negeren.

Wat een interessante opmerking heeft u daar. :ani_deal:

kmr
20-04-2011, 20:49
Dit heb ik gezegd- Zou het misschien kunnen dat men dit op dit moment ter sprake brengt in de politiek omdat het past in de hedendaagse strijd tegen de Islam? Geen hetze tegen moslims ofzoiets. Waarom verdraai je mijn woorden. Of denk je dat dat het zelfde is.



En als ik op een bepaald manier reageer, dan zegt dat volgens jou wat over de denkwijze van alle moslims? Jij bent echt niet goed wijs.



Strijd tegen de islam, dat is wat je zegt. Men doet iets om de strijd aan te gaan met de islam.

Als je ergens de strijd mee aangaat, dan is dat omdat je zelf zonder reden de strijd aan wilt gaan of omdat hetgeen dat bestreden wordt ook verdiend bestreden te worden.

Ik ga ervan uit dat jij het eerste bedoelt. Zonder reden wil men de strijd aangaan met de islam. Dat zou onacceptabel gedrag zijn.

Je hebt het over de hedendaagse strijd, dat impliceert iets dat voortduurt en al langer aan de gang is.

Als iets al lange tijd aangevallen wordt, zonder reden, dan spreek je van een hetze. Als jij een andere definitie hebt, dan hoor ik die graag.

Daarnaast, stijd tegen de islam, strijd tegen moslims: poteejto, potaato....


Overigens vind ik het beter om te zeggen dat jouw uitspraak, mocht je moslim zijn, ILLUSTREERT hoe moslims vanuit een geveinsde slachtofferrol argumenten aanvoeren om sympathie te wekken.

Pansier
20-04-2011, 22:07
Heerlijk dit! Nu hoef ik zelf niet de moeite te doen om van een leuke discussie te genieten :jerry:

Facade
20-04-2011, 22:47
Overigens vind ik het beter om te zeggen dat jouw uitspraak, mocht je moslim zijn, ILLUSTREERT hoe moslims vanuit een geveinsde slachtofferrol argumenten aanvoeren om sympathie te wekken.

Dit is natuurlijk een drogreden. Ik zie niet in waarom Cholitzu alleen representatief/illustratief is voor een totale bevolkingsgroep als het een moslim is, maar niet wanneer het een Duitser is. Uiteraard ben ik niet dom en snap ik wel wat je bedoelt, maar op zichzelf is het een boute redenering.

Daarnaast is het een beetje flauw om zo op de terminologie terug te vallen. Als blonde Hollandse jongen met blauwe ogen zie ik ook wel dat er vandaag de dag wat frictie is tussen de allochtone moslim gemeenschap en de autochtone. In de politiek worden dit soort dingen besproken en gebruikt, dus is het best een logische vraag die cholitzu stelt.

Ik denk overigens dat het niet waar is. Dit is n.a.v. een motie die de partij voor de dieren heeft ingediend en die breed gedragen wordt. Ik denk dus dat de juiste argumenten worden afgewogen.

cholitzu
20-04-2011, 23:06
Heerlijk dit! Nu hoef ik zelf niet de moeite te doen om van een leuke discussie te genieten :jerry:

Goed dat ik weet dat je meeleest, kan ik me aanpassen.

biggz
20-04-2011, 23:52
Valt me op dat bepaalde mensen het niveau hier flink doen dalen.
Praten over van alles en nog wat waar ze eigenlijk geen verstand van hebben.

cholitzu
20-04-2011, 23:54
Strijd tegen de islam, dat is wat je zegt. Men doet iets om de strijd aan te gaan met de islam.

Als je ergens de strijd mee aangaat, dan is dat omdat je zelf zonder reden de strijd aan wilt gaan of omdat hetgeen dat bestreden wordt ook verdiend bestreden te worden.

Ik ga ervan uit dat jij het eerste bedoelt. Zonder reden wil men de strijd aangaan met de islam. Dat zou onacceptabel gedrag zijn.

Je hebt het over de hedendaagse strijd, dat impliceert iets dat voortduurt en al langer aan de gang is.

Als iets al lange tijd aangevallen wordt, zonder reden, dan spreek je van een hetze. Als jij een andere definitie hebt, dan hoor ik die graag.

Daarnaast, stijd tegen de islam, strijd tegen moslims: poteejto, potaato....


Overigens vind ik het beter om te zeggen dat jouw uitspraak, mocht je moslim zijn, ILLUSTREERT hoe moslims vanuit een geveinsde slachtofferrol argumenten aanvoeren om sympathie te wekken.


Sorry hoor maar sommige delen van je tekst zijn volgens mij onder invloed geschreven. Ik kan er geen touw aanvast knopen.

Effe serieus he, waar heb jij de afgelopen 10 jaar gezeten, in een grot? Er is al een tijdje een politieke partij genaamd de PVV (Partij Voor de Vrijheid) Hun grote leider is Geert Wilders. Die al geruime tijd bezig is met de strijd tegen de Islam. Dus niet een strijd aangaan met de islam. Daar zijn ze te laf voor.

Het is niet zo dat hij het niet eens is met alleen ritueel slachtten ofzo, deze man is anti islam. Wilt de Islam vervolgen of weg hebben uit europa, israel en USA omdat hij sympatiseerd met de joden/israel.

Dit betekend een Hetze.:

http://www.encyclo.nl/img/logos/100X50/1000.PNG (http://www.woorden.org/woord/hetze)

hetze
Uitspraak: ˈhɛtsə de -woord (vrouwelijk) hetzes Zelfst. Naamw. actie die tegen iemand gericht is. Synoniem: lastercampagne `een hetze tegen iemand voeren`</I>
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/hetze
http://www.encyclo.nl/img/logos/100X50/10816.PNG (http://www.woorden-boek.nl/woord/hetze)
hetze
gestook, jacht</I>
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/hetze
http://www.encyclo.nl/img/logos/100X50/10816.PNG (http://www.woorden-boek.nl/woord/hetze)
hetze
klopjacht</I>
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/hetze
http://www.encyclo.nl/img/logos/100X50/1010.PNG (http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/hetze/1)
hetze
1) Campagne 2) Drijfjacht 3) Haatcampagne 4) Hatelijke campagne 5) Kwaadaardige campagne 6) Kwaadwillige campagne 7) Laster campagne 8) Lastercampagne 9) Ophitsing 10) Opruiende campagne</I>
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/he (http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/hetze/1)

En dat bedoel ik niet, ik bedoel wat ik schrijf, De strijd tegen Islam. Waarom moet ik het anders noemen als het in de media constant zo genoemd word door de strijders tegen islam zelf?
Ga is even kijken wat erin de loop van de jaren al niet allemaal tegen moslims/islam is gedaan/gezegd etc. Hoe ze keer op keer worden beledigd door politici etc. en dan verplaatsen moslims die hierover klagen, of hun mening hier over geven, zich volgens jou in een slachtoffer rol? Jij hebt echt een rare manier van denken.



En wat ILLUSTREERT mijn uitspraak volgens jou , als ik christelijk ben, met blond haar blauwe ogen en een paar delfsblauwe klompen?

Pansier
21-04-2011, 07:14
Zolang een religie andere mensen niet lastig valt vind ik het goed, maar ik heb het gewoon niet op extremisten.

Wiseguy
21-04-2011, 08:46
Zolang een religie andere mensen niet lastig valt vind ik het goed, maar ik heb het gewoon niet op extremisten.

Dit is een vraag die ik blijf stellen maar nooit een bevredigend antwoord op krijg. Wat voor last ondervind je in het dagelijks leven van de Islam?

Pansier
21-04-2011, 11:42
Dit is een vraag die ik blijf stellen maar nooit een bevredigend antwoord op krijg. Wat voor last ondervind je in het dagelijks leven van de Islam?

Ik heb geen dagelijkse last van de islam, maar heb ik toch ook niet gezegd?

Wiseguy
21-04-2011, 11:44
Waar is jouw lastercampagne dan goed voor?

smike
21-04-2011, 18:05
Dit is een vraag die ik blijf stellen maar nooit een bevredigend antwoord op krijg. Wat voor last ondervind je in het dagelijks leven van de Islam?

Ik heb jou al eens antwoord gegeven op die vraag, maar ik wil ook best mijn vrienden als voorbeeld geven die vaak lastig gevallen wordt door Moslims. Als er een bedekte vrouw inclusief dok op der kop langs komt zijn ze beleefd en respectvol.

Pansier
21-04-2011, 19:26
Waar is jouw lastercampagne dan goed voor?

Laten we het ''the troll effect'' noemen.

Wiseguy
21-04-2011, 19:46
Ik heb jou al eens antwoord gegeven op die vraag, maar ik wil ook best mijn vrienden als voorbeeld geven die vaak lastig gevallen wordt door Moslims. Als er een bedekte vrouw inclusief dok op der kop langs komt zijn ze beleefd en respectvol.

Ik heb het vers in de koran waarin staat dat jou vrienden lastig gevallen over het hoofd gelezen denk ik. Zou je een citaat willen plaatsten?

Wiseguy
21-04-2011, 20:04
Mijn zin is een beetje scheef. Ik bedoelde..

Ik heb het vers in de koran waarin staat dat jou vrienden lastig moeten worden gevallen over het hoofd gezien denk ik. Zou je een citaat willen plaatsten?

Pansier
21-04-2011, 20:19
Mijn zin is een beetje scheef. Ik bedoelde..

Ik heb het vers in de koran waarin staat dat jou vrienden lastig moeten worden gevallen over het hoofd gezien denk ik. Zou je een citaat willen plaatsten?

Ik denk dat hij bedoeld dat zijn vrienden worden lastig gevallen door Nederlandse moslims en niet door andere Nederlanders.

Wiseguy
21-04-2011, 20:22
Ja dat heb ik prima begrepen. Maar ik zie het verband tussen iemand lastigvallen en die islam niet. Daarom wil ik graag weten waar de koran voorschrijft dat men mensen lastig moet vallen.

Marchant
21-04-2011, 20:22
Ik denk dat hij bedoeld dat zijn vrienden worden lastig gevallen door Nederlandse moslims en niet door andere Nederlanders.
hoe herken je de "Nederlandse moslims" van de "Nederlandse christenen"?

cholitzu
22-04-2011, 13:22
Ik heb jou al eens antwoord gegeven op die vraag, maar ik wil ook best mijn vrienden als voorbeeld geven die vaak lastig gevallen wordt door Moslims. Als er een bedekte vrouw inclusief dok op der kop langs komt zijn ze beleefd en respectvol.

Vraag me toch af, je vrienden worden lastig gevallen door moslims. Jij zelf niet dus. Hoe weten je vrienden dat het moslims zijn? Of hoe weet jij dat?

En als jij niet wordt lastig gevallen, kan je je geheim misschien met je vrienden delen.

Pansier
22-04-2011, 13:39
Ja dat heb ik prima begrepen. Maar ik zie het verband tussen iemand lastigvallen en die islam niet. Daarom wil ik graag weten waar de koran voorschrijft dat men mensen lastig moet vallen.

Heb je gelijk ik, dat vind ik wel een goed argument.

Pansier
22-04-2011, 13:40
hoe herken je de "Nederlandse moslims" van de "Nederlandse christenen"?

Dat weet ik niet hoe hij ze herkent. Daarvoor moet je bij hem zijn.

Marchant
22-04-2011, 13:54
Dat weet ik niet hoe hij ze herkent. Daarvoor moet je bij hem zijn.

Maar je denkt toch dat hij dat bedoeld?
Als je dingen niet weet bemoei je er dan ook niet mee

Pansier
22-04-2011, 14:51
Maar je denkt toch dat hij dat bedoeld?
Als je dingen niet weet bemoei je er dan ook niet mee

Nederland is een vrij land, ik zeg gewoon wat ik denk dat hij bedoeld. Net alsof al jou reacties nuttig zijn.

pampennock
22-04-2011, 22:13
Helemaal mee eens, waarom niet minder en als je het dan toch heet niet beter.
Juist voor ons als sportliefhebbers is het best eens goed om bewust over je eten na te denken....

Daarom zeg ik: minder vlees, maar wel beter vlees. Ikzelf ben ook een (arme) student. Feit is dat de gemiddelde Nederlander veel meer vlees eet dan eigenlijk goed is

Marchant
22-04-2011, 23:03
Nederland is een vrij land, ik zeg gewoon wat ik denk dat hij bedoeld. Net alsof al jou reacties nuttig zijn.

niet nuttig maar ik weet wel waar ik over praat als ik reageer,, maar ik maak elke keer de fout door je serieus te nemen.
maar je bent maar een jochie van 16 die op een mooie zomerse dag alleen in zijn kamertje te computeren.

http://3.bp.blogspot.com/_oFN5FV7Qr9c/SckVb2wwn3I/AAAAAAAACPo/iCSMyqg78qU/s400/kid+computer+addict.jpg

rafi
23-04-2011, 01:20
niet nuttig maar ik weet wel waar ik over praat als ik reageer,, maar ik maak elke keer de fout door je serieus te nemen.
maar je bent maar een jochie van 16 die op een mooie zomerse dag alleen in zijn kamertje te computeren.

http://3.bp.blogspot.com/_oFN5FV7Qr9c/SckVb2wwn3I/AAAAAAAACPo/iCSMyqg78qU/s400/kid+computer+addict.jpgmarchant is een baas.

Pansier
23-04-2011, 07:29
niet nuttig maar ik weet wel waar ik over praat als ik reageer,, maar ik maak elke keer de fout door je serieus te nemen.
maar je bent maar een jochie van 16 die op een mooie zomerse dag alleen in zijn kamertje te computeren.

http://3.bp.blogspot.com/_oFN5FV7Qr9c/SckVb2wwn3I/AAAAAAAACPo/iCSMyqg78qU/s400/kid+computer+addict.jpg

Daar maak je een vergissing in, maar goed.

kmr
24-04-2011, 01:05
Dit is natuurlijk een drogreden. Ik zie niet in waarom Cholitzu alleen representatief/illustratief is voor een totale bevolkingsgroep als het een moslim is, maar niet wanneer het een Duitser is. Uiteraard ben ik niet dom en snap ik wel wat je bedoelt, maar op zichzelf is het een boute redenering.

Daarnaast is het een beetje flauw om zo op de terminologie terug te vallen. Als blonde Hollandse jongen met blauwe ogen zie ik ook wel dat er vandaag de dag wat frictie is tussen de allochtone moslim gemeenschap en de autochtone. In de politiek worden dit soort dingen besproken en gebruikt, dus is het best een logische vraag die cholitzu stelt.

Ik denk overigens dat het niet waar is. Dit is n.a.v. een motie die de partij voor de dieren heeft ingediend en die breed gedragen wordt. Ik denk dus dat de juiste argumenten worden afgewogen.

Drogredenering? Als ik jou was zou ik ook eens opzoeken wat ene drogredenering betekent. Ik zeg dat moslims over het algemeen op een bepaalde manier reageren. Als Cholitzu moslim is en zo redeneert, dan illustreert hij , niet bewijst, maar illustreert hij wat ik zeg.

Daarmee is niks gezegd over de situatie dat hij blond was en hetzelfde zou zeggen.


Wat voro jou logisch is, is voor mij moslims in een slachtofferrol duwen. Er zijn morele bezwaren, dierenrechten zijn in het geding, dan vind ik uitermate vreemd om over een hetze of strijd of wat dan ook te spreken.

kmr
24-04-2011, 01:17
Sorry hoor maar sommige delen van je tekst zijn volgens mij onder invloed geschreven. Ik kan er geen touw aanvast knopen.



Het is niet zo dat hij het niet eens is met alleen ritueel slachtten ofzo, deze man is anti islam. Wilt de Islam vervolgen of weg hebben uit europa, israel en USA omdat hij sympatiseerd met de joden/israel.


En dat bedoel ik niet, ik bedoel wat ik schrijf, De strijd tegen Islam. Waarom moet ik het anders noemen als het in de media constant zo genoemd word door de strijders tegen islam zelf?
[/LIST] Ga is even kijken wat erin de loop van de jaren al niet allemaal tegen moslims/islam is gedaan/gezegd etc. Hoe ze keer op keer worden beledigd door politici etc. en dan verplaatsen moslims die hierover klagen, of hun mening hier over geven, zich volgens jou in een slachtoffer rol? Jij hebt echt een rare manier van denken.




Het zegt meer wat over jou als je me niet snapt, dat meen ik echt, ik heb de redering van mij nog eens nagelezen en ik kan bijna spreken van een syllogisme, dus het is heel makkelijk te volgen.

Als het gaat over ritueel slachten waarbij dierenrechten in het geding zijn, dan gaat het niet aan om andere onderwerpen erbij te halen. Er is beredeneerd waarom partijen tegen onverdoofd slachten zijn.
Ik ga ook geen uitspraken doen over die andere onderwerpen, dat is nergens voor nodig.



Voor zover ik weet heeft de pvv niet gesproken over strijd tegen de islam als het gaat om onverdoofd slachten. Ook als het wel zo zou zijn nog het volgende.

Een maatregel zonder logische reden (verbod op hoofddoekjes) als strijd tegen de islam zien kan ik begrijpen, ook omdat die partijen zelf deze bewoordingen gebruiken. er is geen logische reden, dus de maatregel is bedoeld tegen hetgeen waar het onderwerp (hoofddoek) van de maatregel betrekking op heeft, namelijk: de islam.

Een maatregel met logische reden (verbod op onverdoof slachten) een strijd tegen de islam noemen zie ik als het opkomen voor dierenrechten ombuigen tot een lastercampagne tegen de islam. Het onderwerp van de maatregel heeft geen betrekking op de islam, maar je presenteert het zo, je laat dus ongefundeerd het overkomen alsof de islam aangevallen wordt.
dit komt neer op een slachtofferrol aannemen.

cholitzu
24-04-2011, 16:09
Het zegt meer wat over jou als je me niet snapt, dat meen ik echt, ik heb de redering van mij nog eens nagelezen en ik kan bijna spreken van een syllogisme, dus het is heel makkelijk te volgen.

Als het gaat over ritueel slachten waarbij dierenrechten in het geding zijn, dan gaat het niet aan om andere onderwerpen erbij te halen. Er is beredeneerd waarom partijen tegen onverdoofd slachten zijn.
Ik ga ook geen uitspraken doen over die andere onderwerpen, dat is nergens voor nodig.



Voor zover ik weet heeft de pvv niet gesproken over strijd tegen de islam als het gaat om onverdoofd slachten. Ook als het wel zo zou zijn nog het volgende.

Een maatregel zonder logische reden (verbod op hoofddoekjes) als strijd tegen de islam zien kan ik begrijpen, ook omdat die partijen zelf deze bewoordingen gebruiken. er is geen logische reden, dus de maatregel is bedoeld tegen hetgeen waar het onderwerp (hoofddoek) van de maatregel betrekking op heeft, namelijk: de islam.

Een maatregel met logische reden (verbod op onverdoof slachten) een strijd tegen de islam noemen zie ik als het opkomen voor dierenrechten ombuigen tot een lastercampagne tegen de islam. Het onderwerp van de maatregel heeft geen betrekking op de islam, maar je presenteert het zo, je laat dus ongefundeerd het overkomen alsof de islam aangevallen wordt.
dit komt neer op een slachtofferrol aannemen.

In jou geval is het " bijna syllogisme" eerder een enthymeem. Je maakt aanames.

Je leest niet goed wat ik schrijf, en volgens mij heb je het stuk waar deze topic over gaat niet gelezen.



Verdiep je eerst eens in de materie, en dan praten we verder.

PVV verdeeld over ritueel slachten door Ruud Mikkers en Edwin Timmer
DEN HAAG - Binnen de fractie van de PVV is een conflict ontstaan over het initiatiefvoorstel van PvdD-Kamerlid Thieme, waardoor er mogelijk een verbod komt op het onverdoofd slachten van dieren.




http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00817/RitueelSlachten_817420d.jpg (javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00817/RitueelSlachten_817420d.jpg"," ","ANP ",200,131);)Foto: ANP


Als dit wetsvoorstel wordt aangenomen, mag de Joodse gemeenschap straks dieren niet langer op traditionele wijze slachten.
Voor moslims is Thiemes voorstel geen bedreiging. In islamitische slachthuizen wordt tachtig procent van de ritueel geslachte dieren al bedwelmd gedood. Voor orthodoxe Joden geldt deze uitwijkmogelijkheid echter niet, omdat hun religieuze voorschriften dit ten strengste verbieden. Jaarlijks komen zo’n 2500 runderen, lammeren en kalveren aan hun eind door een directe halssnede door orthodoxe slagers.

Niet voorzien
Dat het voorstel van de Partij voor de Dieren vooral de Joodse gemeenschap raakt, valt volkomen verkeerd bij een handvol PVV’ers. Binnen de partij staan daardoor twee stromingen recht tegenover elkaar: die van de dierenvrienden en die van de ’vrienden van Israël’.
De kwestie ligt binnen de PVV zeer gevoelig. De eerste anti-Joodse maatregel die tijdens de Tweede Wereldoorlog in Nederland werd ingevoerd, was een verbod voor Joden om hun vee ritueel te slachten. „Zo’n voorstel kan ik dus echt niet steunen”, aldus een PVV’er, die voet bij stuk zegt te houden.
Als het huidige wetsvoorstel ter stemming komt, lijkt het onwaarschijnlijk dat de PVV als één blok zal stemmen. Er zal een hoofdelijke stemming worden aangevraagd, waarbij niet ieder lid zich zal houden aan het fractiestandpunt. Staatssecretaris Bleker (Landbouw) ziet nog wel een dilemma. „Dat er sprake is van substantieel lijden, staat voor mij wel vast. Het gaat om vele dieren per jaar. Maar hoe weeg je een geworteld principe als dierenwelzijn tegen een even geworteld grondrecht als godsdienstvrijheid?”

PVV-Kamerlid Graus: „De vriendschap met de Joodse gemeenschap is ons veel waard en de vrijheid van geloof vinden wij belangrijk. Maar die vrijheid mag niet leiden tot onderdrukking van de vrouw of de mishandeling van dieren. Daarom wil de PVV een totaalverbod op ritueel slachten en een verbod op de import van ritueel geslachte dieren.”

cholitzu
24-04-2011, 16:23
Den Haag is eindelijk wakker, maar ook niet meer dan dat

http://www.wijblijvenhier.nl/wp-content/uploads/cheap-e1297761773453.jpg

INTERVIEW | ‘Een rabbijn noemde het verbod op de onverdoofde rituele slacht symboolpolitiek, en tot mijn ongenoegen moet ik hem gelijk geven”, zegt mr. Dirk Boon, emeritus hoogleraar dier en recht aan de Universiteit Utrecht. “Deze wet gaat om een heel beperkte periode in het leven van een dier en ook nog eens de laatste fase van het leven. Ik zou voor iets anders kiezen als ik het dierenwelzijn zou willen verbeteren.”


Bioloog en theoloog Jan Boersema, werkzaam als hoogleraar milieukunde aan de Vrije Universiteit Amsterdam, is het daarmee eens. “Een verbod op de onverdoofde rituele slacht is geen eerste stap naar meer dierenwelzijn, maar politiek scoren op de vierkante milimeter, en zeer selectief.” Er gaat ook veel mis in de reguliere slacht, weten beide heren te vertellen. Volgens Boon worden jaarlijks miljoenen vleeskuikens levend verdronken. Boersema: “Deze wet van de Partij voor de Dieren is achter de komma bezig.”
Boersema begrijpt niet dat er zo’n grote politieke meerderheid is voor het initiatiefwetsvoorstel van Marianne Thieme. “De politiek kiest voor een ietsje pietsje minder dierenleed ten koste van het inperken van fundamentele vrijheden van onze rechtsstaat. Dit treft een centraal element van twee religies. Pak de intensieve veehouderij aan, nu bewandelt de politiek een zijpad.”

cholitzu
28-04-2011, 19:15
ttt

Peter0711
28-04-2011, 19:17
Daar maak je een vergissing in, maar goed.

Hij zit bij ze ouders in de woonkamer.. :D


@ Pansier ;)

smike
29-04-2011, 13:28
Den Haag is eindelijk wakker, maar ook niet meer dan dat

http://www.wijblijvenhier.nl/wp-content/uploads/cheap-e1297761773453.jpg

INTERVIEW | ‘Een rabbijn noemde het verbod op de onverdoofde rituele slacht symboolpolitiek, en tot mijn ongenoegen moet ik hem gelijk geven”, zegt mr. Dirk Boon, emeritus hoogleraar dier en recht aan de Universiteit Utrecht. “Deze wet gaat om een heel beperkte periode in het leven van een dier en ook nog eens de laatste fase van het leven. Ik zou voor iets anders kiezen als ik het dierenwelzijn zou willen verbeteren.”


Bioloog en theoloog Jan Boersema, werkzaam als hoogleraar milieukunde aan de Vrije Universiteit Amsterdam, is het daarmee eens. “Een verbod op de onverdoofde rituele slacht is geen eerste stap naar meer dierenwelzijn, maar politiek scoren op de vierkante milimeter, en zeer selectief.” Er gaat ook veel mis in de reguliere slacht, weten beide heren te vertellen. Volgens Boon worden jaarlijks miljoenen vleeskuikens levend verdronken. Boersema: “Deze wet van de Partij voor de Dieren is achter de komma bezig.”
Boersema begrijpt niet dat er zo’n grote politieke meerderheid is voor het initiatiefwetsvoorstel van Marianne Thieme. “De politiek kiest voor een ietsje pietsje minder dierenleed ten koste van het inperken van fundamentele vrijheden van onze rechtsstaat. Dit treft een centraal element van twee religies. Pak de intensieve veehouderij aan, nu bewandelt de politiek een zijpad.”

Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Ok, het is zeker waar, dat hoe dieren tegenwoordig behandeld worden verschrikkelijk is. Dit is tijdens hun vaak korte leven en daar wordt in dit geval niks mee gedaan. Echter in mijn ogen is het wel degelijk zo dat dit een eerste kleine stap is. De industrie is barbaars en primitief en past niet meer in deze tijd. Ik en vele met mij zijn bereid om wat meer te betalen voor beter vlees.

Onze joodse en islamitische mensen echter niet. Zo goedkoop mogelijk en zo veel mogelijk op een onverdoofde manier. Primitief, barbaars en niet van deze tijd. Dit verbieden is dan in mijn ogen een eerste stap. Uiteraard moeten er nog vele volgen, maar het is dus wel degelijk een goede wet!

Belangrijk is wel dat ze nu door durven te pakken en echt de bio-industrie eens op een humane en moderne wijze laten werken.

Wiseguy
29-04-2011, 14:41
Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Ok, het is zeker waar, dat hoe dieren tegenwoordig behandeld worden verschrikkelijk is. Dit is tijdens hun vaak korte leven en daar wordt in dit geval niks mee gedaan. Echter in mijn ogen is het wel degelijk zo dat dit een eerste kleine stap is. De industrie is barbaars en primitief en past niet meer in deze tijd. Ik en vele met mij zijn bereid om wat meer te betalen voor beter vlees.

Onze joodse en islamitische mensen echter niet. Zo goedkoop mogelijk en zo veel mogelijk op een onverdoofde manier. Primitief, barbaars en niet van deze tijd. Dit verbieden is dan in mijn ogen een eerste stap. Uiteraard moeten er nog vele volgen, maar het is dus wel degelijk een goede wet!

Belangrijk is wel dat ze nu door durven te pakken en echt de bio-industrie eens op een humane en moderne wijze laten werken.

Verdiep je eens in iets voordat je dit soort ongefundeerde onzin post. Ritueel geslacht vlees is duurder dan het vlees van een verdoofd dier. Verder is het nog maar de vraag of het ritueel slachten erger is voor een dier. Er zijn diverse onderzoeken die elkaar daarin tegenspreken.

Marchant
29-04-2011, 21:15
Verdiep je eens in iets voordat je dit soort ongefundeerde onzin post. Ritueel geslacht vlees is duurder dan het vlees van een verdoofd dier. Verder is het nog maar de vraag of het ritueel slachten erger is voor een dier. Er zijn diverse onderzoeken die elkaar daarin tegenspreken.

Klopt halal vlees is een stuk duurder bij de appie dan gewoon vlees, en het is ook nooit in de bonus of hebben die 35% korting sticker :confused:

eigenlijk wel racisties !
maarja daarintegen hebben ze ook geen kosjer afdelling :lol:

cholitzu
29-04-2011, 23:49
Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Ok, het is zeker waar, dat hoe dieren tegenwoordig behandeld worden verschrikkelijk is. Dit is tijdens hun vaak korte leven en daar wordt in dit geval niks mee gedaan. Echter in mijn ogen is het wel degelijk zo dat dit een eerste kleine stap is. De industrie is barbaars en primitief en past niet meer in deze tijd. Ik en vele met mij zijn bereid om wat meer te betalen voor beter vlees.

Onze joodse en islamitische mensen echter niet. Zo goedkoop mogelijk en zo veel mogelijk op een onverdoofde manier. Primitief, barbaars en niet van deze tijd. Dit verbieden is dan in mijn ogen een eerste stap. Uiteraard moeten er nog vele volgen, maar het is dus wel degelijk een goede wet!

Belangrijk is wel dat ze nu door durven te pakken en echt de bio-industrie eens op een humane en moderne wijze laten werken.

Na 5 dagen de tijd gehad te hebben om je wat meer te verdiepen in het onderwerp kom je weer met allemaal "feiten" die niet kloppen, en wijk je af van het onderwerp.

Als je het gelezen hebt kan je zien dat nu al 80% van het halal geslachtte vee verdoofd wordt. Voor moslims is Thiemes voorstel geen bedreiging. In islamitische slachthuizen wordt tachtig procent van de ritueel geslachte dieren al bedwelmd gedood.

"KMR; Ik en vele met mij zijn bereid om wat meer te betalen voor beter vlees.

Onze joodse en islamitische mensen echter niet. Zo goedkoop mogelijk en zo veel mogelijk op een onverdoofde manier. Primitief, barbaars en niet van deze tijd."

Denk je toch alleen maar aan je zelf, beter vlees.
Als je nou zou zeggen dat je meer wilt betalen voor een beter leven van het dier voor dat het geslacht wordt en de manier waarop het geslacht wordt. Want daar gaat het toch om. Nee bij jou gaat het om beter vlees. Daarnaast vertel je leugens door te zeggen dat de moslims ook barbaars en niet van deze tijd bezig omdat ze onverdoofd slachtten. 80% wordt al verdoofd geslacht. Als er nu ook nog 80% van de miljoenen kuikens verdoofd worden voordat ze worden verdronken ben je een stap verder. Door dit mierenneuken verliest men de reden waarom het ook al weer veranderd moet worden uit het oog.

"KMR; Zo goedkoop mogelijk en zo veel mogelijk op een onverdoofde manier. Primitief, barbaars en niet van deze tijd. Dit verbieden is dan in mijn ogen een eerste stap."

Wat denk je dat er in de rest van de vlees industrie en andere industrie gebeurd, denk je dat ze daar op zo duur mogelijk, en zo weing mogelijk produceren?

Volgens Boon worden jaarlijks miljoenen vleeskuikens levend verdronken. Boersema: “Deze wet van de Partij voor de Dieren is achter de komma bezig.”

Hoe je ook draait of keert, je kan er niet onder uit dat dit gewoon politieke spelletjes zijn, en het gaat er in deze topic niet om of je het er mee eens bent (ritueel slachtten) of niet. PVV verdeeld over ritueel slachten. dat is het onderwerp.

Ik vind het zowiezo hypocriet om wel vlees te eten maar niet willen slachtten.
Kinderen denken tegen woordig dat de gehaktballen en frikandelen aan de boom groeien.
Leer ze eerst maar eens dat ze vlees een eten doordat er een dier gedood wordt, dan zullen ze toch een stuk bewuster vlees eten.


Jij mag het best oneens zijn met Bioloog en theoloog Jan Boersema, werkzaam als hoogleraar milieukunde aan de Vrije Universiteit Amsterdam, maar dat is meer jou probleem. De halal industrie in nederland zal gewoon doorgaan, en zal alleen maar groter worden.

Baske
30-04-2011, 09:29
Als ik jou was zou ik ook eens opzoeken wat ene drogredenering betekent.

Sorry hoor maar sommige delen van je tekst zijn volgens mij onder invloed geschreven. Ik kan er geen touw aanvast knopen.

Het zegt meer wat over jou als je me niet snapt, dat meen ik echt,

Je leest niet goed wat ik schrijf, en volgens mij heb je het stuk waar deze topic over gaat niet gelezen.

Verdiep je eens in iets voordat je dit soort ongefundeerde onzin post.

Na 5 dagen de tijd gehad te hebben om je wat meer te verdiepen in het onderwerp kom je weer met allemaal "feiten" die niet kloppen, en wijk je af van het onderwerp.
Wist niet dat een goeie discussie zoveel trashtalk met zich meebracht. Is het zo moeilijk niet verhit te raken tijdens een normale discussie?

Sadix
30-04-2011, 12:11
You must spread some Reputation around before giving it to cholitzu again'

Ben het volkomen met je eens.

cholitzu
30-04-2011, 12:21
Wist niet dat een goeie discussie zoveel trashtalk met zich meebracht. Is het zo moeilijk niet verhit te raken tijdens een normale discussie?

Trash-talk is a form of boast or insult (http://en.wikipedia.org/wiki/Insult) commonly heard in competitive situations (such as sports (http://en.wikipedia.org/wiki/Sports) events). It is often used to intimidate the opposition, but can also be used in a humorous (http://en.wikipedia.org/wiki/Humour) spirit. Trash-talk is often characterized by use of hyperbole (http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperbole), or figurative language, e.g., "Your team can't run! You run like honey on ice!" Puns (http://en.wikipedia.org/wiki/Pun) and other wordplay are commonly used.
Trash-talk was commonly used by the heavyweight (http://en.wikipedia.org/wiki/Heavyweight) boxing (http://en.wikipedia.org/wiki/Boxing) champion Muhammad Ali (http://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad_Ali) in the 1960s and 1970s. Since then, it has become common for boxers, wrestlers (http://en.wikipedia.org/wiki/Wrestling) and other sportsmen to use trash-talk.[1] (http://en.wikipedia.org/wiki/Trash-talk#cite_note-0) Trash talking (or "hot dogging") in amateur sports ranks is generally discouraged and frowned upon (especially in youth leagues).
UFC (http://en.wikipedia.org/wiki/UFC) middleweight Chael Sonnen (http://en.wikipedia.org/wiki/Chael_Sonnen) earned a lot of attention for the amount of trash talking that he directed towards his UFC 117 (http://en.wikipedia.org/wiki/UFC_117) opponent Anderson Silva (http://en.wikipedia.org/wiki/Anderson_Silva).




;)

smike
30-04-2011, 14:38
Wist niet dat een goeie discussie zoveel trashtalk met zich meebracht. Is het zo moeilijk niet verhit te raken tijdens een normale discussie?

En dan nog doen of ik kmr ben.... tsja, moslims he....

cholitzu
30-04-2011, 16:25
En dan nog doen of ik kmr ben.... tsja, moslims he....

Hehehe ik zie het, ik verwar die pvv aanhangers altijd met elkaar, maar goed je weet wie ik bedoel, en daarnaast zijn al die pvv ers hetzelfde, ze lijken allemaal opelkaar, dus zullen ze ook wel dezelfde mening hebben. Tja, pvv ers he....

Maareh ga je ook nog inhoudelijk reageren? Want al je standpunten en feiten zijn inmiddels al ontkracht.

Pansier
30-04-2011, 23:24
Zo'n topics vind ik leuk om te lezen als ik er zelf geen moeite voor hoef te doen :)

biggz
01-05-2011, 17:31
Volgens mij zijn sommige echt beinvloedt met het 'islam-virus'.
Mijn vrienden worden lastig gevallen door moslims.
Je vrienden worden waarschijnlijk lastig gevallen door mensen die uit een land komen waarbij dat het grootste geloofsovertuiging is.
Maar als ik door bijv. een Marokkaan/Irakees wordt aangevallen, kan het net zo goed een Christelijk/Joods iemand zijn.
Dus zoals eerder gezegd, dat diegene je lastig valt heeft niks met zijn geloofsovertuiging te maken.
Vaak zijn diegene juist totaal niet religieus zijn, door alcohol te drinken of te blowen

cholitzu
05-05-2011, 13:44
Volgens mij zijn sommige echt beinvloedt met het 'islam-virus'.
Mijn vrienden worden lastig gevallen door moslims.
Je vrienden worden waarschijnlijk lastig gevallen door mensen die uit een land komen waarbij dat het grootste geloofsovertuiging is.
Maar als ik door bijv. een Marokkaan/Irakees wordt aangevallen, kan het net zo goed een Christelijk/Joods iemand zijn.
Dus zoals eerder gezegd, dat diegene je lastig valt heeft niks met zijn geloofsovertuiging te maken.
Vaak zijn diegene juist totaal niet religieus zijn, door alcohol te drinken of te blowen

Inderdaad Biggz.

Pansier
05-05-2011, 14:31
Het enige wat ik kan zeggen hierover dat de Islam er toch wel wat mee te maken heeft. De islam brengt ook een cultuur met zich mee, waardoor islamitische kinderen anders worden opgevoed dan de westerse christenen. Het zou mooi zijn als er geen godsdiensten bestonden, of dat er één grote godsdienst was, dan waren er denk ik een stuk minder problemen...

Briant
05-05-2011, 14:38
Het enige wat ik kan zeggen hierover dat de Islam er toch wel wat mee te maken heeft. De islam brengt ook een cultuur met zich mee, waardoor islamitische kinderen anders worden opgevoed dan de westerse christenen. Het zou mooi zijn als er geen godsdiensten bestonden, of dat er één grote godsdienst was, dan waren er denk ik een stuk minder problemen...

Mensen zullen altijd iets vinden om over te vechten, het zit in onze aard.

cholitzu
05-05-2011, 14:57
Mensen zullen altijd iets vinden om over te vechten, het zit in onze aard.

Mee eens,


Het enige wat ik kan zeggen hierover dat de Islam er toch wel wat mee te maken heeft. De islam brengt ook een cultuur met zich mee, waardoor islamitische kinderen anders worden opgevoed dan de westerse christenen. Het zou mooi zijn als er geen godsdiensten bestonden, of dat er één grote godsdienst was, dan waren er denk ik een stuk minder problemen...

Wat een onzin, Islam brengt geen cultuur met zich mee. Islam is een godsdienst, moslims zijn wel mensen uit verschillende culturen, net als christenen, joden en niet gelovigen.

Dat kinderen dan anders worden opgevoed is toch logisch, maar ook kinderen van niet gelovigen worden anders opgevoed dan die van christenen, en de ene christen voed zijn kinderen ook anders op dan de andere christen.

Je kan blijven zoeken naar redenen om islam of moslims te haten maar je zal toch wat beters moeten verzinnen dan dit.

Pansier
05-05-2011, 15:11
Mee eens,



Wat een onzin, Islam brengt geen cultuur met zich mee. Islam is een godsdienst, moslims zijn wel mensen uit verschillende culturen, net als christenen, joden en niet gelovigen.

Dat kinderen dan anders worden opgevoed is toch logisch, maar ook kinderen van niet gelovigen worden anders opgevoed dan die van christenen, en de ene christen voed zijn kinderen ook anders op dan de andere christen.

Je kan blijven zoeken naar redenen om islam of moslims te haten maar je zal toch wat beters moeten verzinnen dan dit.

Ik zal je zeggen ik heb geen haat aan moslims, maar dat de islam een cultuur met zich mee brengt, daar ben ik toch wel van overtuigd. Je hebt gedeeltelijk wel gelijk, want ik heb het verkeerd geformuleerd, een godsdienst neemt geen cultuur met zich mee, maar een godsdienst is een tak van een cultuur. Het heeft zo zeker zijn invloed op een cultuur van een groep mensen.

Wat Briant zegt dat vechten in onze aard zit daar heeft hij gelijk in. Het is gewoon een natuurlijke reactie, maar dit wil niet zeggen dat het ook meteen goed- of fout gekeurd kan worden.

biggz
05-05-2011, 17:35
Ik zal je zeggen ik heb geen haat aan moslims, maar dat de islam een cultuur met zich mee brengt, daar ben ik toch wel van overtuigd. Je hebt gedeeltelijk wel gelijk, want ik heb het verkeerd geformuleerd, een godsdienst neemt geen cultuur met zich mee, maar een godsdienst is een tak van een cultuur. Het heeft zo zeker zijn invloed op een cultuur van een groep mensen.

Wat Briant zegt dat vechten in onze aard zit daar heeft hij gelijk in. Het is gewoon een natuurlijke reactie, maar dit wil niet zeggen dat het ook meteen goed- of fout gekeurd kan worden.

De moslims waar jij over praat, zie ik niet eens als moslims. Hoe kun je jezelf een moslim noemen als je blowt en drinkt.
Dat de ouders van die personen dat zijn heel leuk, lief en aardig maar dat wil niet zeggen dat zij representatief zijn voor alle moslims.
En bovendien cultuur en geloof zijn misschien deels overlappend maar zeker niet gerelateerd. Een moslim uit Turkije heeft echt wel andere cultuur dan een Marokkaan.

Bovendien heeft cultuur niks te maken met mensen lastig vallen. Kansloze mensen vind je overal.
Het grappige van het hele verhaal, je vindt ze altijd in groepjes en nooit solo

Pansier
05-05-2011, 18:51
De moslims waar jij over praat, zie ik niet eens als moslims. Hoe kun je jezelf een moslim noemen als je blowt en drinkt.
Dat de ouders van die personen dat zijn heel leuk, lief en aardig maar dat wil niet zeggen dat zij representatief zijn voor alle moslims.
En bovendien cultuur en geloof zijn misschien deels overlappend maar zeker niet gerelateerd. Een moslim uit Turkije heeft echt wel andere cultuur dan een Marokkaan.

Bovendien heeft cultuur niks te maken met mensen lastig vallen. Kansloze mensen vind je overal.
Het grappige van het hele verhaal, je vindt ze altijd in groepjes en nooit solo

Ik heb niet gezegt dat moslims mensen lastig vallen, ok enkel dat geluid wat er uit de moskee komt naast onze school als ik een proefwerk aan't maken ben, maar dat terzijde ;).

Natuurlijk zijn er verschillen tussen moslims, maar ik wil zeggen dat een godsdienst invloed uitoefent op een cultuur. Hierbij wil ik niet zeggen dat een godsdienst de enige factor is bij de vorming van een cultuur.

Uit mijn ervaringen is het wel zo dat er relatief vaak moslimse jongeren zijn die lastig vallen, maar hierbij wil ik niet meteen de conclusie trekken dat dit aan de islam ligt, want ik kan geen verklaring halen uit de koran of andere islamitische bronnen.

Leventdepevent
05-05-2011, 19:17
ok enkel dat geluid wat er uit de moskee komt naast onze school als ik een proefwerk aan't maken ben, maar dat terzijde ;).

op welk geluid doel je dan?

mocro9
05-05-2011, 19:56
Ik heb niet gezegd dat moslims mensen lastig vallen, ok enkel dat geluid wat er uit de moskee komt naast onze school als ik een proefwerk aan't maken ben, maar dat terzijde ;).

Natuurlijk zijn er verschillen tussen moslims, maar ik wil zeggen dat een godsdienst invloed uitoefent op een cultuur. Hierbij wil ik niet zeggen dat een godsdienst de enige factor is bij de vorming van een cultuur.

Uit mijn ervaringen is het wel zo dat er relatief vaak moslimse jongeren zijn die lastig vallen, maar hierbij wil ik niet meteen de conclusie trekken dat dit aan de islam ligt, want ik kan geen verklaring halen uit de koran of andere islamitische bronnen.

kijk is aan, met een betere spelling word je misschien wel serieus genomen ;)

Briant
05-05-2011, 20:35
Ik heb niet gezegt dat moslims mensen lastig vallen, ok enkel dat geluid wat er uit de moskee komt naast onze school als ik een proefwerk aan't maken ben, maar dat terzijde ;).

Wat dacht je van die kerkklokken elke zondagochtend als ik wil uitslapen....

Het is niet de godsdienst die aanzet tot geweld, het zijn de mensen. En het is maar een kleine minderheid die aanzet tot geweld (extremisten) uit naam van godsdienst. Als jij het extremisme wilt aanpakken door de godsdienst te verbieden, dan is dat net zo efficient als een vlieg met een moker doodslaan.

cholitzu
05-05-2011, 22:59
Ik heb niet gezegt dat moslims mensen lastig vallen, ok enkel dat geluid wat er uit de moskee komt naast onze school als ik een proefwerk aan't maken ben, maar dat terzijde ;).

Natuurlijk zijn er verschillen tussen moslims, maar ik wil zeggen dat een godsdienst invloed uitoefent op een cultuur. Hierbij wil ik niet zeggen dat een godsdienst de enige factor is bij de vorming van een cultuur.

Uit mijn ervaringen is het wel zo dat er relatief vaak moslimse jongeren zijn die lastig vallen, maar hierbij wil ik niet meteen de conclusie trekken dat dit aan de islam ligt, want ik kan geen verklaring halen uit de koran of andere islamitische bronnen.


Hoe weet je dat het moslimse jongeren zijn?

Pansier
06-05-2011, 00:10
op welk geluid doel je dan?

Habeladabela, zoiets? ;). Excuses dat ik het niet kan nadoen.

Pansier
06-05-2011, 00:11
kijk is aan, met een betere spelling word je misschien wel serieus genomen ;)

Er is hier iemand trots op zichzelf, hij heeft een spelfout ontdekt!

Pansier
06-05-2011, 00:12
Wat dacht je van die kerkklokken elke zondagochtend als ik wil uitslapen....

Het is niet de godsdienst die aanzet tot geweld, het zijn de mensen. En het is maar een kleine minderheid die aanzet tot geweld (extremisten) uit naam van godsdienst. Als jij het extremisme wilt aanpakken door de godsdienst te verbieden, dan is dat net zo efficient als een vlieg met een moker doodslaan.

Hoe komt het dat mensen zeggen dat ik godsdiensten wil verbieden? Ik zeg enkel dat als ze nooit ontstaan waren, dan waren er een stuk minder problemen geweest, maar dit kan je natuurlijk nooit zeggen, want een godsdienst geeft je ook een rede om ''goed'' te leven.

Pansier
06-05-2011, 00:14
Hoe weet je dat het moslimse jongeren zijn?

Vaak ken ik deze mensen of hoor ik via andere mensen dat ze dit zijn.

Niet racistisch bedoelt, maar zo zijn er ook nog de feiten dat er bij een programma als opsporing verzocht er vaak bij de beschrijving staat: Huidskleur - getint, donkere huidskleur, maar dit zal vast wel een rede hebben die ik niet met zekerheid kan zeggen.

Wat ik wel wil zeggen is dat er een onderzoek moet komen naar de oorzaken van de misdaden. Misschien kan dit meer helderheid geven.

cholitzu
06-05-2011, 00:57
Vaak ken ik deze mensen of hoor ik via andere mensen dat ze dit zijn.

Niet racistisch bedoelt, maar zo zijn er ook nog de feiten dat er bij een programma als opsporing verzocht er vaak bij de beschrijving staat: Huidskleur - getint, donkere huidskleur, maar dit zal vast wel een rede hebben die ik niet met zekerheid kan zeggen.

Wat ik wel wil zeggen is dat er een onderzoek moet komen naar de oorzaken van de misdaden. Misschien kan dit meer helderheid geven.

-
Je kent ze, dus zijn ze moslim? Of je gaat ervanuit omdat anderen het zeggen. Vertel nou eens hoe jij zo zeker weet dat het moslims zijn. Waar herken je die aan?

-

" Niet racistisch bedoelt, maar zo zijn er ook nog de feiten dat ze bij bepaalde programmas vaak pedofielen laten zien die zijn opgepakt, met een - blanke huidskleur en of in ieder geval van nederlandse afkomst, maar dit zal vast wel een reden hebben die ik niet met zekerheid kan zeggen."

Wat ik wel wil zeggen is dat er een onderzoek moet komen naar de oorzaken van de misdaden. Misschien kan dit meer helderheid geven.

citrusfruit
06-05-2011, 01:05
Uit mijn ervaringen is het wel zo dat er relatief vaak moslimse jongeren zijn die lastig vallen, maar hierbij wil ik niet meteen de conclusie trekken dat dit aan de blablabla, de bladiebla en de bladieblanogmeeronzin...

Hou toch eens je kop je kop joh. Je moet overal je mening over geven alsof je alles al meegemaakt hebt, maar je bent gewoon een broekeventje dat nog van zijn zakgeld moet rondkomen. Flikker toch op met je wijze opvattingen.

citrusfruit
06-05-2011, 01:16
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://s6.thisnext.com/media/largest_dimension/8BBCD74A.jpg&imgrefurl=http://www.thisnext.com/tag/chainmail/items/%3Fstart%3D60&usg=__aimdcmgCM-XWwzCTLqzuehH8OjQ=&h=280&w=280&sz=15&hl=nl&start=20&zoom=1&tbnid=xQar_afvvpl2jM:&tbnh=114&tbnw=114&ei=Si_DTcrvBI-GswacrpWGDw&prev=/search%3Fq%3Dchainmail%2Bgay%26hl%3Dnl%26biw%3D150 3%26bih%3D618%26gbv%3D2%26tbm%3Disch0%2C4085&itbs=1&biw=1503&bih=618http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://s6.thisnext.com/media/largest_dimension/8BBCD74A.jpg&imgrefurl=http://www.thisnext.com/tag/chainmail/items/%3Fstart%3D60&usg=__aimdcmgCM-XWwzCTLqzuehH8OjQ=&h=280&w=280&sz=15&hl=nl&start=20&zoom=1&tbnid=xQar_afvvpl2jM:&tbnh=114&tbnw=114&ei=Si_DTcrvBI-GswacrpWGDw&prev=/search%3Fq%3Dchainmail%2Bgay%26hl%3Dnl%26biw%3D150 3%26bih%3D618%26gbv%3D2%26tbm%3Disch0%2C4085&itbs=1&biw=1503&bih=618http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://s8.thisnext.com/media/largest_dimension/2EDD2948.jpg&imgrefurl=http://www.thisnext.com/tag/chainmail/items/%3Fstart%3D60&usg=__gs-8ilZ_-ELwFh1XcqPUy1RXdbY=&h=250&w=250&sz=10&hl=nl&start=21&zoom=1&tbnid=lsroklGQcmRcrM:&tbnh=111&tbnw=111&ei=Si_DTcrvBI-GswacrpWGDw&prev=/search%3Fq%3Dchainmail%2Bgay%26hl%3Dnl%26biw%3D150 3%26bih%3D618%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1pansier
pan` sier («Oud-Frans) het -woord pansiers, pansieren = pantser
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/pansier


(http://home.planet.nl/%7Edumon002/woordenboek/alfa.html)
pansier
maliënkolder
Gevonden op http://home.planet.nl/~dumon002/woordenboek/alfa.h (http://home.planet.nl/%7Edumon002/woordenboek/alfa.html)

http://s6.thisnext.com/media/largest_dimension/8BBCD74A.jpg

ARMENIA
06-05-2011, 01:34
ik kan alleen 1 ding zeggen: Cholitzu is op dreef de laatste tijd!

cholitzu
06-05-2011, 02:12
Habeladabela, zoiets? ;). Excuses dat ik het niet kan nadoen.

De azan (Ar (http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch): أَذَان, ook weergegeven als azaan, adzan, athan, athaan of adhan) is de oproep tot het gebed door de muezzin (http://nl.wikipedia.org/wiki/Muezzin). Vijf keer per dag worden moslims (http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslims) opgeroepen tot het gebed (http://nl.wikipedia.org/wiki/Salat_(islam)) door middel van de azan.
In Nederland (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland) ligt het in het openbaar oproepen tot het gebed gevoelig. Enkele moskeeën (http://nl.wikipedia.org/wiki/Moskee) maken van dit recht gebruik voor de oproep tot het vrijdaggebed. Gemeenten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeente_(bestuur)) verbinden vaak voorwaarden aan de duur en de geluidssterkte, net als bij klokgelui (http://nl.wikipedia.org/wiki/Klok_(bel)).

Doe zelf eerst eens wat onderzoek in plaats van een beroep te doen op je intelligentie.

Facade
06-05-2011, 10:28
@Cholitzu en Pansier, dat onderzoek is al lang gedaan. Lees onderstaand (helemaal aub):



‘Absoluut schrikbarende cijfers’ presenteerde hoogleraar criminologie Frank Bovenkerk bij zijn afscheid. Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam van 18 tot 24 jaar is bijna 55 procent met de politie in aanraking geweest. Toch keert Bovenkerk zich tegen de ‘welhaast onweerstaanbare Nederlandse neiging om de misdaad in de multiculturele samenleving te herleiden tot een etnisch of cultureel probleem’.


Volgens Frank Bovenkerk zijn de criminaliteitscijfers onder bepaalde migrantengroepen al twintig jaar hoog en gaan niet omlaag. ‘En er is nog geen verbetering in zicht’, zegt de criminoloog in de Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1208793.ece/Veel_jonge_criminele_allochtonen_Rdam). Niet etniciteit, maar andere factoren spelen een rol: ‘Het gaat om groepen die zich bevinden in de laagste sociaaleconomische positie – dat is een noodzakelijke voorwaarde. Maar de criminaliteit van jongeren schiet pas echt uit wanneer het ontbreekt aan sociale controle.’

Zorg en Welzijn - Platform voor sociale professionals - ‘Criminaliteit allochtonen veel hoger dan statistieken aangeven’ (http://www.zorgwelzijn.nl/web/Actueel/Nieuws/Criminaliteit-allochtonen-veel-hoger-dan-statistieken-aangeven.htm)

heb ik al eens eerder gepost, maar is een waardevolle conclusie denk ik. Jammer genoeg is dit onderzoek vooral misbruikt door de politiek om de nadruk te leggen op de oververtegenwoordiging zonder de bijgaande conclusie in acht te nemen.

Pansier
06-05-2011, 11:41
-
Je kent ze, dus zijn ze moslim? Of je gaat ervanuit omdat anderen het zeggen. Vertel nou eens hoe jij zo zeker weet dat het moslims zijn. Waar herken je die aan?

-

" Niet racistisch bedoelt, maar zo zijn er ook nog de feiten dat ze bij bepaalde programmas vaak pedofielen laten zien die zijn opgepakt, met een - blanke huidskleur en of in ieder geval van nederlandse afkomst, maar dit zal vast wel een reden hebben die ik niet met zekerheid kan zeggen."

Wat ik wel wil zeggen is dat er een onderzoek moet komen naar de oorzaken van de misdaden. Misschien kan dit meer helderheid geven.

Inderdaad ik ken ze en ze vertellen me persoonlijk dat ze moslim zijn. Ik herken ze nergens aan, maar als iemand zegt dat hij moslim is vind ik toch wel dat ik er van uit mag gaan dat ze moslim zijn.

In het tweede stukje heb ik nergens aangegeven dat het om moslims gaat, maar enkel mensen uit armere landen, wat in verband komt te staan met het onderzoek.

Pansier
06-05-2011, 11:42
Hou toch eens je kop je kop joh. Je moet overal je mening over geven alsof je alles al meegemaakt hebt, maar je bent gewoon een broekeventje dat nog van zijn zakgeld moet rondkomen. Flikker toch op met je wijze opvattingen.

Ja joh! :egyptian:

Pansier
06-05-2011, 11:43
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://s6.thisnext.com/media/largest_dimension/8BBCD74A.jpg&imgrefurl=http://www.thisnext.com/tag/chainmail/items/%3Fstart%3D60&usg=__aimdcmgCM-XWwzCTLqzuehH8OjQ=&h=280&w=280&sz=15&hl=nl&start=20&zoom=1&tbnid=xQar_afvvpl2jM:&tbnh=114&tbnw=114&ei=Si_DTcrvBI-GswacrpWGDw&prev=/search%3Fq%3Dchainmail%2Bgay%26hl%3Dnl%26biw%3D150 3%26bih%3D618%26gbv%3D2%26tbm%3Disch0%2C4085&itbs=1&biw=1503&bih=618http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://s6.thisnext.com/media/largest_dimension/8BBCD74A.jpg&imgrefurl=http://www.thisnext.com/tag/chainmail/items/%3Fstart%3D60&usg=__aimdcmgCM-XWwzCTLqzuehH8OjQ=&h=280&w=280&sz=15&hl=nl&start=20&zoom=1&tbnid=xQar_afvvpl2jM:&tbnh=114&tbnw=114&ei=Si_DTcrvBI-GswacrpWGDw&prev=/search%3Fq%3Dchainmail%2Bgay%26hl%3Dnl%26biw%3D150 3%26bih%3D618%26gbv%3D2%26tbm%3Disch0%2C4085&itbs=1&biw=1503&bih=618http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://s8.thisnext.com/media/largest_dimension/2EDD2948.jpg&imgrefurl=http://www.thisnext.com/tag/chainmail/items/%3Fstart%3D60&usg=__gs-8ilZ_-ELwFh1XcqPUy1RXdbY=&h=250&w=250&sz=10&hl=nl&start=21&zoom=1&tbnid=lsroklGQcmRcrM:&tbnh=111&tbnw=111&ei=Si_DTcrvBI-GswacrpWGDw&prev=/search%3Fq%3Dchainmail%2Bgay%26hl%3Dnl%26biw%3D150 3%26bih%3D618%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1pansier
pan` sier («Oud-Frans) het -woord pansiers, pansieren = pantser
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/pansier


(http://home.planet.nl/%7Edumon002/woordenboek/alfa.html)
pansier
maliënkolder
Gevonden op http://home.planet.nl/~dumon002/woordenboek/alfa.h (http://home.planet.nl/%7Edumon002/woordenboek/alfa.html)

http://s6.thisnext.com/media/largest_dimension/8BBCD74A.jpg

Grappig hoe sommige mensen hun tijd verdoen, dacht je dat ik dat niet al lang wist? Mijn naam staat voor een uitrusting.

cholitzu
06-05-2011, 19:42
Inderdaad ik ken ze en ze vertellen me persoonlijk dat ze moslim zijn. Ik herken ze nergens aan, maar als iemand zegt dat hij moslim is vind ik toch wel dat ik er van uit mag gaan dat ze moslim zijn.

In het tweede stukje heb ik nergens aangegeven dat het om moslims gaat, maar enkel mensen uit armere landen, wat in verband komt te staan met het onderzoek.

Ik weet al hoe je ze kent, dat verhaal is al 626,260 x bekeken en ik zie het weer als laatste.

http://www.youtube.com/watch?v=5QzHJGl_Uwc&feature=related

biggz
07-05-2011, 20:49
Uit mijn ervaringen is het wel zo dat er relatief vaak moslimse jongeren zijn die lastig vallen, maar hierbij wil ik niet meteen de conclusie trekken dat dit aan de islam ligt, want ik kan geen verklaring halen uit de koran of andere islamitische bronnen.

Noem het beestje bij het naam en verdraai het niet naar de islam!
Dat ze geboren zijn als moslims, valt niks aan te doen.
Maar aan het einde van de dag blijft het gewoon tuig ongeacht religie of afkomst.
Dus je hoeft niet steeds te benadrukken dat het moslim jongeren zijn, want zoals je zelf aangeeft zit er geen link tussen die 2

Pansier
07-05-2011, 22:58
Noem het beestje bij het naam en verdraai het niet naar de islam!
Dat ze geboren zijn als moslims, valt niks aan te doen.
Maar aan het einde van de dag blijft het gewoon tuig ongeacht religie of afkomst.
Dus je hoeft niet steeds te benadrukken dat het moslim jongeren zijn, want zoals je zelf aangeeft zit er geen link tussen die 2

Ik heb aangegeven dat het er mogelijk iets mee te maken heeft, omdat een godsdienst een factor is om een cultuur te bepalen. Het feit dat er zo fel op wordt gereageerd snap ik niet.

cholitzu
08-05-2011, 00:16
Niet racistisch bedoelt, maar zo zijn er ook nog de feiten dat er bij een programma als opsporing verzocht er vaak bij de beschrijving staat: Huidskleur - getint, donkere huidskleur, maar dit zal vast wel een rede hebben die ik niet met zekerheid kan zeggen.


In het tweede stukje heb ik nergens aangegeven dat het om moslims gaat, maar enkel mensen uit armere landen, wat in verband komt te staan met het onderzoek.

Hier zeg je dus dat mensen met een getinte of donkere huidskleur, mensen zijn uit armere landen.

Ik zou eens een maatschappelijk werker gaan opzoeken. Of de GGZ.

Pansier
08-05-2011, 11:44
Hier zeg je dus dat mensen met een getinte of donkere huidskleur, mensen zijn uit armere landen.

Ik zou eens een maatschappelijk werker gaan opzoeken. Of de GGZ.

Nederland is oorspronkelijk blank, ben je het daar mee eens? Nederland is ook een multiculturele samenleving en geeft mensen uit armere landen ook de kans om in te komen wonen voor een beter leven (financieel, corrupt, etc.). Ik denk toch dat er wel een verband bestaat dan ja, maar ik wil niet zeggen dat alle mensen met een getinte of donkere huidskleur mensen uit armere landen.

Zoals je weet is Nederland één van de rijkste landen ter wereld (per hoofd). Dus dat de meeste zwarte/getinte mensen uit armere landen komen is toch denk ik wel waar...

biggz
08-05-2011, 12:15
Pansier, ik weet niet waar jou bevindingen op gebaseerd zijn.
Ik als moslim zijnde, opgevoed met arabisch/nederlandse cultuur ben geen crimineel noch een herrieschopper.
Bepaalde gemeenschappen veroorzaken problemen. Geloof heeft daar niks mee te maken.

Pansier
08-05-2011, 12:34
Pansier, ik weet niet waar jou bevindingen op gebaseerd zijn.
Ik als moslim zijnde, opgevoed met arabisch/nederlandse cultuur ben geen crimineel noch een herrieschopper.
Bepaalde gemeenschappen veroorzaken problemen. Geloof heeft daar niks mee te maken.

Geloof heeft daar direct niets mee te maken, ik zeg enkel dat een geloof een tak is van een cultuur dus het bepaald een gedeelte van een cultuur.

Ik heb toch nergens gezegt dat elke moslim een crimineel of een herrieschopper is?

Briant
08-05-2011, 12:43
Geloof heeft daar direct niets mee te maken, ik zeg enkel dat een geloof een tak is van een cultuur dus het bepaald een gedeelte van een cultuur.

Cirkelredenatie.

citrusfruit
09-05-2011, 02:50
Ga toch niet zo in op wat dat jochie pansier zegt. Hij is aan het puberen, dus hij wil overal moeilijk over doen, ook al heeft hij er de ballen verstand van.

Pansier
09-05-2011, 07:04
Ga toch niet zo in op wat dat jochie pansier zegt. Hij is aan het puberen, dus hij wil overal moeilijk over doen, ook al heeft hij er de ballen verstand van.

Waarom klopt het dan niet wat ik zeg? Je kan wel makkelijk zeggen dat ik lieg, maar zonder argumenten kom je ook niet echt ver hoor...

Marchant
09-05-2011, 08:46
Geloof heeft daar direct niets mee te maken, ik zeg enkel dat een geloof een tak is van een cultuur dus het bepaald een gedeelte van een cultuur.

Ik heb toch nergens gezegt dat elke moslim een crimineel of een herrieschopper is?


Geloof heeft niets met cultuur te maken, in nederland en west europa heerst vooral het Christelijke geloof,in zuid amerika ook.
Hebben wij hier de zelfde cultuur als in argentinie?

Of nog dichterbij hebben wij in nederland hetzelfde cultuur als in Italia of Spanje?

Pansier
09-05-2011, 16:32
Geloof heeft niets met cultuur te maken, in nederland en west europa heerst vooral het Christelijke geloof,in zuid amerika ook.
Hebben wij hier de zelfde cultuur als in argentinie?

Of nog dichterbij hebben wij in nederland hetzelfde cultuur als in Italia of Spanje?

Hoe vaak moet ik nu nog uitleggen dat geloof en cultuur niet hetzelfde zijn? Geloof is een onderdeel van cultuur.
Cultuur:
Al die dingen die mensen denken, doen en hebben: gewoonten en gebruiken, godsdienst, normen en waarden, bestaanswijze, muziek en voorwerpen, eetgewoonten en wijze van kleden, bouwwerken.
Moet ik het nog beter uitleggen?

cholitzu
09-05-2011, 21:30
Hoe vaak moet ik nu nog uitleggen dat geloof en cultuur niet hetzelfde zijn? Geloof is een onderdeel van cultuur.
Cultuur:
Al die dingen die mensen denken, doen en hebben: gewoonten en gebruiken, godsdienst, normen en waarden, bestaanswijze, muziek en voorwerpen, eetgewoonten en wijze van kleden, bouwwerken.
Moet ik het nog beter uitleggen?

Dus als ik elke vrijdag een roti kip eet, is dat onderdeel van een godsdienst?

Pansier
09-05-2011, 21:41
Dus als ik elke vrijdag een roti kip eet, is dat onderdeel van een godsdienst?

Ik weet niet veel van het hindoeïsme, dus hier kan ik geen antwoord op geven.

Marchant
09-05-2011, 21:44
Hoe vaak moet ik nu nog uitleggen dat geloof en cultuur niet hetzelfde zijn? Geloof is een onderdeel van cultuur.
Cultuur:
Al die dingen die mensen denken, doen en hebben: gewoonten en gebruiken, godsdienst, normen en waarden, bestaanswijze, muziek en voorwerpen, eetgewoonten en wijze van kleden, bouwwerken.
Moet ik het nog beter uitleggen?
http://grade-6s-wiki-place.wikispaces.com/file/view/400px-Trollface.jpg/209748952/400px-Trollface.jpg
Koekie van eigen deeg !!

Pansier
09-05-2011, 22:01
http://grade-6s-wiki-place.wikispaces.com/file/view/400px-Trollface.jpg/209748952/400px-Trollface.jpg
Koekie van eigen deeg !!

:(

SjorsWilms
09-05-2011, 23:05
Dus als ik elke vrijdag een roti kip eet, is dat onderdeel van een godsdienst?

Nee man, dat is een onderdeel van een cultuur (eetgewoonten) Maar dat is ook niet helemaal waar, want door internationalisering eet iedereen wel eens roti kip. Terwijl dat oorspronkenkelijk in India werd gegeten.

Marchant
10-05-2011, 08:12
:(

;)

Pansier
10-05-2011, 16:48
Nee man, dat is een onderdeel van een cultuur (eetgewoonten) Maar dat is ook niet helemaal waar, want door internationalisering eet iedereen wel eens roti kip. Terwijl dat oorspronkenkelijk in India werd gegeten.

Hij zegt elke vrijdag ;). Dus als gewoonte.

citrusfruit
11-05-2011, 08:58
http://carriere.blog.nl/files/2010/07/asshole.jpg

Pansier
11-05-2011, 13:00
http://carriere.blog.nl/files/2010/07/asshole.jpg

?